• siafu

    No ne že by mě to moc těšilo, ale asi budu muset přestavět bajk na kotoučové brzdy kvůli rámu :/ Tak vzhledově mi je asi nejbližší tvar brzdových pák typu Avid nebo Formula, takže výběr by se ubíral směrem k těmto produktům. Kotouče si představuju tak do 160 mm, větší ne.

    Taky hmotnost by měla být spíš nižší, karbonové páky by asi potěšily. Zvažuji Avid Juicy Ultimate, nicméně hodnocení na mtbr.com je ne příliš přesvědčivé, lepší hodnocení mají třeba Formula Oro Puro, takže v čem jsou ty brzdy jiné ve srovnání s Ultimaty? Cena co nejnižší vzhledem k hmotnosti, funkčnosti – cca 8 tis. Kč?

    Dál by ty brzdy měly být „jednoduché“ na servis – no prostě, aby to nebyl porod je seřídit, vyměnit destičky, odvzdušnit. Jako pocitově nejvíc inklinuji k Avid Ultimate.

    Pro úplnost doplním, že řazení bude XTR Rapid Fire 07, vidlice Sid Team 07 a kola možná Crossmax SLR 08 INTL, ale ještě nevím.

    0 0
    • black.horse  

      hlasuju pro Ultimate – mám je už delší čas a spokojenost, výkon odpovídá chrtí lhké brzdě, dá se doladit destičkama. Ale hodně mě ovlivňuje tvar pák a bod otáčení páky (např Formulu nebo Maguru bych nesnesl) a pak taky váha-design:-) pokud bych vybíral, ještě bych zvážil Elixir tu chrtí verzi s karbon pákou, celkem je lidi chválej…

      0 0
    • destr  

      No já už sem rozhodnutej pro Formule R1, měl sem je mít už na vánoce, ale nakonec dostali přednost kola.

      0 0
    • MlokCZ  

      R1

      0 0
    • Marccoo  

      Co bude za rám?

      Jinak R1

      0 0
      • siafu  

        no R1 jsou doopravdy lehké brzdy :) ale tvar páky mi na první pohled přijde poměrně zvláštní, a to tak, že bez osahání by to člověk asi neobjednal… Vím, že byly na SportLifu, jenže teď v Brně mě vůbec nenapadá, v jaké prodejně by vůbec mohli mít bajk s R1. Designově to taky není žádná hitparáda, navíc cena v ČR bez disků 10 tis. Kč. No ultimaty tady přední, zadní za 7 tis., pokud v tom tedy není nějaká zrada.

        Hmm rám… ideálně karbon, výška max. 16", délka 560–570 mm a spíš kratší zadní stavba… – extra velký výběr nevidím, napadá mě: Merida FLX, Wilier, Cube HPC, Stevens…(?), ale cenově kolem 20 tis., takže Cube, Stevens je tímto mimo hru, obzvláště když u Meridy jdou rámy po sezóně cenově dolů.

        0 0
        • Hnoj  

          Včera jsem tady jednu R1 vážil a samotná brzda s ALU pákou a hadicí 170cm váží 188g, což rozhodně není špatný výsledek. Cena 10K bez kotoučů je jen „oficiální“ a nesnaž se tvrdit, že nikdy nepátráš po ceně systémem poptávek…

          0 0
        • Marccoo  

          Mě páky sedí dobře.

          Ten wilier vypadá pěkně,jestli nekecají s váhou,tak to taky není špatný.

          Jakou Meridu?Všechny jsou dost drahý,kromě toho SE!

          0 0
          • siafu  

            asi Merida FLX v designu, jaký bude :) – třeba tady

            Ten Wilier nevypadá zle, byla by to taková změna, ale na druhou stranu není k dispozici ani o něco podrobnější popis geometrie – no nějaké parametry tam sice jsou, ale u výrobce jako Wilier mě to vcelku překvapuje… a váha toho rámu je v podstatě nejistá.

            Merida by byla čistě racionální volba, jak z hlediska geometrie, která se za od roku 2004 nijak výrazně nezměnila, tak i podle hmotnosti. Na obr. je rám vel. 16". Tady na B-F to sice bude pořád jen „Merida“, ale kdyby ten rám někdo přelakoval, dal tam nálepky třeba Stevens, tak by nikdo ani necekl :(

            0 0
            • R-A-D-I-U-S  

              Stavíš závoďáka, né ? Takže hmotnost/peníze má přednost…klidně i MERIDU, hoď na to XTR + AC + R7 a hurá do bitvy o medajle :-)

              0 0
            • Marccoo  

              Merida je celkem sázka na jistotu.

              V mém připadě mám radši TWN originál,ať Meridu nebo Gianta,než treka z číny,nebo spešla a santu od giantu :)

              V svorady mají pěknou cenu a tenhle rám se mi líbí nejvíc z FLX.

              Vzal bych určo tu meridu!Za ty peníze super rám.

              0 0
    • scret  

      R1

      0 0
    • jonti  

      Za me Ultimate, nebo taky XTR jsou dobre brzdy, navic pokud budes mit ram na IS tak si usetris jeden adapter.

      0 0
    • marapara  

      Avid Elixir

      0 0
    • Mr.Infernal  

      Nechce se mi zakládat nové vlákno tak ten dotaz přihodím zde.

      Přecházím na kotoučové brzdy a nevím jak se v nich vyznat. Nehledám žádné závnodní brzdy ale rád bych aby mi někdo doporučil hydrauliky po kterých mi kolo moc neztěžkne a které zároveň nebudu muset seřizovat víc než jednou do roka. Zatím se motám asi nejvíc kolem Shimano SLX/XT. Vysvětlí mi někdo hlavní rozdíly popř. přidá tip na jinou sadu která by mi mohla vyhovovat? Díky.

      0 0
      • jonti  

        Moc velky rozdil tam neni. Chyby s XT ani SLX neudelas.

        0 0
    • AleZ80  

      Poraďte prosím jakou koupit přední brzdu do 3500 Kč vč. kotouče, aby byla co nejméně náročná na údržbu a dobře brzdila ?

      0 0
      • jIrI___  

        http://www.koloshop.cz/…zda-predni-/

        edit: nevšiml jsem si požadavku kotouče, nicméně ten za takové necelé pětikilčo dokoupíš libovolný, ale už to bude trochu přes rozpočet :-(

        0 0
      • tonik666  

        Cokoliv Deore, SLX, XT.

        0 0
        • AleZ80  

          ELIXIRy brzdí dobře, ale nenáročností na údržbu asi nevynikají ( jsem tu četl )

          0 0
          • Evilcleaner  

            mno jakmile fungují tak je všechno super, ale odvzdušnit je je mnohem větší práce než shimana. mají taky velmi krátký chod což je super… ale to znsamená že nemají prakticky mezeru mezi kotoučem a deskami, takže stačí aby kotouč byl lehoučce hnutý a je problem. sám bych šel pořád do elixiru i přes tuto zkušenost, ale lidem co chtějí bezstarostné brždění… no nevim:-D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • AleZ80  

              Taky tam je nějakej problém s vymezovacíma podložkama, ne ? To jsem tu taky četl.

              0 0
              • Jenda  

                hele kdybys mel nahodou zajem o zanovni formuly Oro K18 tak se mi ozvi na mail.

                0 0
                • AleZ80  

                  O těch už nevim vůbec nic. Koupil jsem novej bajk na Juicy 3 a jelikož jsem o nich četl spíš negativní hodnocení, tak už zjišťuju čím je kdyžtak nahradit. Každopádně je nejdřív odzkouším – třeba budou v pohodě.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • jIrI___  

              Jak píšeš, Shimana jsou minimálně na ten základní servis a seřízení podstatně jednodušší.

              0 0
              • AleZ80  

                Tak mě trochu zarazilo, že nikdo nedoporučuje Magury.

                0 0
                • roud  

                  Na servis ti asi magury nikdo nedoporučí zas maj ale jako XC brzdy jeden z největších výkonů vůbec :O)

                  0 0
                  • black.horse  

                    Zkoušel jsem jeden čas vozit Marty i Luisy a k takovému závěru jsem nedošel. Spíš celkově průměrný výkon srovnatelný s jinými.

                    0 0
            • jaja.k1  

              No, odvzdušñování, bezstarostné brždění, jednoduché seřizování, …

              A co třeba mechaniky – Avid BB7/BB5 ?

              Jsou sice cenově a také ohledně image zcela jinde, než všechny tady zmiňované, ale při tomto zadání požadavků ?

              Osobně používám BB5 a 160 tky kotouče a nemůžu říct, že by mě někdy bolely ukazováčky od páček (a to mám už dost přes 90kg).

              0 0
              • jIrI___  

                BB5 jsem jezdil a oproti hydraulikám (měl jsem XT, teď mám Elixiry R) je to sakra rozdíl. Ani ne tak účinnosti, ale hlavně v komfortu.

                Určitě budeš znát červenou tur. značku z Radhoště do Rožnova. Tam jsem na BB5 brzdil ke konci už oběma prsty a přesto mě hodně bolely. S přechodem na XT jsem pohodlně dobrzdil jedním prstem a bez bolesti.

                0 0
                • chose-cb  

                  taky mam BB5 ze zacatku supr ale pozdeji zcela odesly bohuzel i me lasky plne peci :(

                  0 0
            • MlokCZ  

              S tou mezerou mezi deskami a kotoučem to není tak hrozné. Když se to dá i u Formulí (minimálně The One určitě), které tu mezeru mají ještě o trošku menší…

              0 0
              • Evilcleaner  

                ja netvrdim že je to neřešitelné, sám elixiry považuji za supr brzdy, ale už jsem si na nich vyzkoušel jizdu, servis, i rovnaní kotouče na desetiny milimetru:-)

                0 0
                • jaja.k1  

                  No zlaté BB5.

                  :D

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    no tak třeba za mě mechaniky vůbec:-D když už něco alternativniho tak rafkové magury HS-33. at to ma aspon styl:-)

                    0 0
                    • jaja.k1  

                      Styl možná, jinak také ale nevýhody obou systémů. Servis jako u hydr. kotoučovek a ušpiněné/mokré/pro­bržděné ráfky jako u „V“.

                      To radši oželím trochu toho výkonu (případně dám větší kotouč) a seřídím si co chci, kde chci a bez nářadí.

                      0 0
                      • kubad  

                        Howg

                        Dnes sem jek 83 km na kole s HS33 a osobne bych radsi jezdil s BB7

                        0 0
                        • Evilcleaner  

                          jasně nevýhody HS-33 jsou obecně známé, kromě konstrukcí dané relativně vysoké váhy taky výše jmenované, ale taky že se po čase zanesou pístky a ten vzdálenější od páky přestává chodit (nutné čištění), sundání kola taky není tak komfortní jako u hyder. zase na druhou stranu na suchu mají enormní výkon a je to uzavřený okruh takže si člověk může přesně seřídit mrtvý chod (pokud nemá bouchlý výplet:-) )

                          jako na jediné kolo bych to nechtěl, ale na nějaké stylové, ocelové total HT všemi deseti

                          0 0
                          • jaja.k1  

                            Tak záleží, kdo má jaký vkus. Já si třeba stavím stylové HT na rámu z roku 1936 velikosti 24" a bude tam torpédo Sachs s převodovkou a vpředu asi nic ( přece nebudu cpát na řídítka nějaké hnusné páky ).

                            :)

                            Jinak jsi u těch nevýhod HS-33 ještě nenapsal cenu ( když to tedy srovnáváme s BB5/BB7 )

                            0 0
                            • Evilcleaner  

                              cena obecně magur, kor hs-33, je oproti všem těm oem verzím konkurence… prostě jako doporučená maloobchodní cena:-D

                              0 0
    • Pumsc  

      Elixiry CR s carb. pákou na KK pod 6 tis…

      0 0
    • Georrge  

      za mě R1, jedna z nejhezčích a nejlehčích brzd. Vzhled ale samozřejmě každý preferuje jiný, zatímco mi se líbí radiální uložení pístku (hayes, formula, magura, shimano…) a avidy bych si na kolo v životě nedal, tak někdo jiný to zase může vidět opačně. A té páky u R1 bych se nebál.

      0 0
    • TJK  

      ze zakladniho vyberu rozhodne Ultimate a Hope race kotouce… jinak ty ultimate vychazej o cca 40g vic nez Marta SL :-)

      0 0
      • krokus  

        Myslím, že siafu už si vybrala:-)

        0 0
        • siafu  

          jo, Avid Ultimate – pro mě vzhledově asi pořád nejhezčí brzdové páky, R1 sice lehčí, ale pěkné prostě nejsou :) Časem to chci ještě doplnit kotouči Hope Floating s černým unašečem místo G2.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.