Řeším náhradu za svoje Avidy Elixir 5 na Spectralu.
Máte někdo postřehy a můžete popsat rozdíly mezi SLX a XT brzdama. Mimo ceny a váhy. To neřeším.
Řeším náhradu za svoje Avidy Elixir 5 na Spectralu.
Máte někdo postřehy a můžete popsat rozdíly mezi SLX a XT brzdama. Mimo ceny a váhy. To neřeším.
Tak Slx asi v pomer vykon cena vede. Jestli prachy neresis kup XT maj lepsi brzdnej vykon. Ale sel bych do Zee v posledich dvou testech v Bikerovi mi prisli jako top za jeste rozumnej peniz ;)
To by me zajimalo, proc by XT mely mit vetsi vykon?
Osobne s XT zkusenosti nemam, kamosi co je maji zas nemaj s SLX. Takze nesrovnam ani ja ani oni. Ale v testech ten przdny ucinek vychazi lepe, samozrejme pomine-li se cena. Na kole co mi za cca mesic pristane jsou Deorka 615. Tam zvazuji vymenu. Budu-li resit prachy pujdu do SLX nebudu-li prachy resit pujdu do Zee tak mi to vychazi.
Mam XT, s SLX nemam zkusenost, ale nenapada me, proc by mel byt ve vykonu rozdil. Teda za pouziti stejnych desek a bezvadneho stavu obou modelu.
Mám Deore M615 i XT-čka, brzdí téměř stejně (XT o malinko víc-mají ICE kotouč), roli může hrát zajetí brzd, typ kotouče, nečistota na deskách (po bahenní lázni a očistění)…
Právě, že peníze řeším. :-(
Tak kup SLX. Proc se 5ek zbavujes? Sam je mam, je to povel, desna houba a ucinek nic moc oproti 7ickam co jsem mel predtym. Ale ze by stalo zato je prodat a prejit na SLX nemyslim…
Věčně s nima řeším nějaký blbosti. Zatím co všichni, co v mém okolí mají Shimana se smějou a nic neřeší.
To je důvod.
SLX a XT jsou skoro stejné viz rozkresy. Kup SLX a lepší destičky.
Nějaký doporučení na destičky? Nebo stačí například SHIMANO F01A ICE?
třeba sintrované superstary, brzdí mnohem líp jak orig organické shimana, ale zas u mě nejsou úplně tiché.
S tim teda nemůžu souhlasit, mně původní organiky brzdí výrazně líp. A ty superstary ječej neskutečně.
Třmeny jsou naprosto totožné, rozdíl je v pákách – SLX mají výlisek, XT odlitek a SLX postrádá kurvítko free stroke. Pokud nepotřebuješ delší mrtvý chod, tak nevidím jediný důvod, proč připlácet za XT.
SLX mají závlačky XT imbus šroubek na destičkách.
slx maji tusim zavity na imbus…
Jak který…
Jak píše Rubi, SLX třmeny mají taky řízlý závit na šroub. To je právě věc, které mě utvrdila v tom, že rozdíl mezi SLX a XT třmeny je jen v barvě laku.
U nekterych desek pribaluji sroub, takze ho clovek ani nemusi kupovat zvlast.
Díky za info.
Zvláštní, že třeba kolokram.cz je má skoro stejně drahý a vůbec se nevyplatí to řešit.
pockej si na slevu v koloshopu + od nekoho slevu na isic, ja je tak koupil za 3K
S tou slevou na koloshopu nevím jestli počítat. Už je sezona rozběhlá na plný pecky a zatím místo slev bylo několikrát akorát zdraženo (tedy minimálně jednou).
A k tomu výběru, vzal bych podle ceny a vzhledu. Funkcí se stejnýma deskama a kotoučema budou nastejno. Takže jestli se ti líbí SLX, bral bych je.
Jinak se budu opakovat, ale vzal jsem ZEE a jsem spokojen :) Napřed jsem chtěl XT, pak Saint a pak to padlo na ZEE.
ZEE jednoznačně, ale tlačí finance. Tak proto jsem chtěl zjistit, jestli když koupím SLX, tak neprohloupím. Zatím jsem pro ně rozhodlej. Ten stříbrnej plast mají jak XT, tak SLX a ten se mi na nich nejvíc nelíbí. Jinak jsou mi vzhledově jedno.
Sakra nemohl jsem to najít, tak konečně :)
http://www.bikeradar.com/…rakes-33540/
Mrkni na to, ať jsi klidnější. SLX bude dobrá volba, jestli řešít chechtáky.
Díky za test.
A ještě jeden dotaz.
Když mám teď Avid HS1 kotouče, které mají psaný 200mm a Shimano mají psané 203mm…bude to problém?
Když jsem dal Elixir na kotouč Shimano 203, musel jsme si hrát s podložkama. Je možný, že tě to taky čeká z opačného důvodu. Tak aby desky tlačily na kotouč ve správném místě.
A nebo vezmi i kotouče a máš to. Ty sramácký, co jsme na Spectralovi dostali, jsou děsný. S těmi Shimano zase kolo trochu ožije ;)
Taky mám SLX a fungujou naprosto bez problémů. A jsou úplně stejný jako XT. Rozdíl v páce a šroubku místo závlačky.
Netušíte délku hadic u SLX brzd? Na http://cycle.shimano-eu.com/ se mi to PDF nedaří načíst.
Pokud budou mít brzdy nějaké standardizované délky ve volném prodeji, pak počítej s tím, že budeš zadní krátit. Přední možná necháš. Ale měl bys dostat trn + olivu v sadě (alespoň u ZEE to tak bylo). Samotný krácení a odvzdušnění je brnkačka.
Díky. Píšou, že je to odvzdušněná brzda. Takže jsem si myslel, že to nebude součástí, nikde jsem se to nedočetl.
U ZEE to také nepsali a měl jsem to tam. Zkus se optat někoho, kdo kupoval v poslední době SLX, v jiným vlákně se to tu řešilo. Podle mě by to měla být standardní součást nové brzdy, stejně tak jako ty žlutý špalíky na krácení/odvzdušnění.
Jestli jsou žluté špalky a oliva + trn v ceně nevím, ale jinak je to zdrcující investice cca 100 Kč. Standartní délka hadic je 100 a 170 cm, jedná se o typ SM-BH90. A ty šrouby do destiček jsou max. 40 Kč/ks.
Díky. Není problém to koupit, řeším to pro to, abych neobjednal brzdy a pak musel řešit zkracování a čekal, než je budu mít na kole. Takže podle mě klasika. Něco ti přijde na kolo a chceš to hned namontovat :-)
V tom pripade se zeptej prodejce. Normalne to byva soucasti, i k dyz jsou to OEM brzdy, ke kterym se to bali taky.
Ale muze se stat, ze s tim prislusenstvim kseftuje prodejce zvlast.
Nevím jak kterej prodejce, ale já to měl v sadě komplet …olivy, trny, žluté bazmeky, hadice 100 a 170. Jo a brzdy samozřejmě odvzdušněny. ;-)
Mne k Deorkam ani k Zeeckam trn ani olivu nedali, musel jsem to kupovat zvlast, jen k jednomu setu jsem dostal ten zluty bazmek na zkracovani. Ale zase me potesilo, ze Zee prisly s deskama s chladicem :)
Bylo by taky dobrý napsat, kde jste objednávali. Mě přišly ZEE s koloshopu se vším, s čím přijít měly. Tedy sada na zkracování, trn, oliva a samozřejmě sintrový desky s chladičem. Celkově vzato mi vždycky přijde z koloshopu kompletní balení něčeho, nikdy to není vybrakované.
Když jsem objednával s jednom kšeftu samotný třmen ZEE, měli v popisu uvedené sintrové desky s chladičem, ale přišly organiky bez chlazení. Ozval jsem se, poslal zpátky organiky a obratem dostal chlazené sintry.
Zeptám se trochu mimo téma, myslíte si, že je šance sehnat keramický pístky? Budu volat do Paul Lange, ale raději se ptám předem. Vím, že je to problém a nejspíš nic takového Shimano nenabízí. Což je celkem škoda.
Zee byly kupkolo, Deore kolokram, ale je to uz skoro rok. Nedelal bych z toho takovou vedu, trn a oliva stoji par korun.
S tema pistama drzim palce, dej vedet jak dopadnes.
08/2013 som riesil to iste a zobral som XT iba preto, ze boli v akcii na koloshope za 2890,–
Inak tam ta pridana hodnota je miziva. Jo a od koloshopu to chodi bez prisluesntva, ani rozperka, ani trna a oliva, proste hotove brzdy.
Už jsem to to psal dříve. Já bych byl dokonce ochotný si 100–200Kč připlatit za SLX oproti XT. Když jsou SLX levnější, tak není vůbec co řešit.
U XT aspoň není kurvítko tak hrozné, takže mi chod přišel nastejno s SLX (třeba u Elixirů mi modely s kurvítkem přišly už i horší, krok byl delší i při nastavení nejkratšího mrtvého chodu než u modelu bez kurvítka). Ale proč ho tam zbytečně mít…
Závlačky u desek mám skoro radši než šrouby. Pokud ale někdo chce šroub na SLX, tak není problém (jak již bylo řečeno, tak třmen je stejný a závit tam je taky, tedy aspoň já mám závit na všech 4 párech SLX brzd co máme doma).
Akorát jsem tedy dával na všechny svoje SLX brzdy desky s chladičem. Dohromady se SM-RT86 kotouči jsou to moje první brzdy, které se mi nepodařilo nikdy uvařit ani s organickými deskami (dříve jsem kvůli tomu vozil hodně let sintry a jsem teď rád, že jsem se mohl vrátit k organikám, mám raději jejich brzdný projev, hlavně tedy pro studenou brzdu).
to ti vazne ten chladic robi taky rozdiel? ja som schvalne skusil xtr bez chladica a nevidim nijaky rozdiel.
Nedokazu rict jak moc velky vlim ma samotny chladic na deskach. Bez chladice jsem to mel kratce a nestihnul jsem zadny poradny sjezd.
Organiky jsem nekdy uvaril na vsech moznych predchozich neShimano brzdach.
tak pravda, pouzivam sintry.
Sintry jsem neuvařil ještě nikdy na žádných brzdách.
to bude mozno tym 30 kilovym hmotnostnym rozdielom lebo ja zatial spolahlivo vsetky :-). teda prve u ktorych som nijaky fading zatial nepozoroval ani v alpach su nove XTR trail aj bez chladica.
Mrkni na bazar, někdo tam nabízí Deore, ale tam nevím jestli je to taky stejný jako SLX nebo XT :)
Tie 596tky na bazare som mal pred 785kami, tiez to nie su zle brzdy ale maju starsi typ dosticiek (na jednej strane hacik na druhej dierka pre zavlacku). tie novsie SLX a XT maju iba jednu dieru v strede dosticky, bud pre zavlacku alebo pre skrutku.
Díky za info. Starší Deore nechci.
Ještě řeším jednu věc. Teď mám na zadním kole 180mm kotouč a Avid třmen bez adaptéru přímo na rámu. U SLX i XT píšou, že je připravena na 160mm kotouč. Myslím si dobře, že je to danné rámem a ne co je psané u brzdy? A že na svýho Spectrala bych nikdy kotouč 160mm dozadu ani nedostal?
Je to dane adapterem. Pokud je na ramu PM se dvema zavity, tak 160 byva obvykle bez adapteru, vetsi prumer s adapterem.
Zadní brzdu neřešíš, sedne tam Shimano bez redukce. Předek by měla jít použít redukce kterou máš z elixirů. Jsou malinko jinak tvarovaný ale důležitý rozměry mají při porovnání identické (AVid vs. Shimano redukce). Přesto jsem raději koupil redukci Shimano na 203 kotouč.
Díky za info. Předek budu taky kupovat. Těch 133 korun mě už nevytrhne a radši dodržím ten jejich tvar.
A tedy předpokládám, že máš 203mm kotouč. Protože můj Avid kotouč je dle popisu 200mm.
A ještě blbej dotaz. Jakej je rozdíl mezi 200mm a 203mm kotoučem? Tedy chápu, že mají jiný průměr, ale jestli jsou zaměnitelné. Tedy že bych nemusel měnit i kotouče při přechodu z Avidů na Shimano.
Zalezi jak mas adaptery, pokud je soucasny na 200mm, tak staci prinejhorsim pridat podlozky mezi adapter a trmen.
V opacnem pripade se muze stat, ze budou desky zasahovat do paprsku kotouce a musel bys adapter ofrezovat, upilovat.
Chci pořídit originál na Shimana a nenechávat Avid.
Takze by ti zustaly 203mm adaptery od Avidu?
Pokud maji pulkulate podlozky, jako ze asi ano, tak by stacilo dat tam jine s patricnou vyskou, tak aby to sedlo.
Ne, adaptér bych koupil Shimano 203mm a jestli se nepletu, tak Avid kotouč je 200mm. Proto se ptám.
Tak to je ta horsi varianta, kterou jsem popisoval. Nemusi to presne sedet, reseni je pak slouzitejsi, nez opacne.
Třmeny jsou základně na 160 mm a tam je to u všech stejné (musí se dodržet standart úchytů na rámu a vidli.
Pak platí, že jaký kotouč chceš jezdit, taky adaptér musíš použít. Pokud tedy chceš jezdit 200 mm Avid kotouč, tak tam nech Avid adaptér. Pokud chceš jezdit 203 mm Shimano kotouč, tak tam hoď Shimano adaptér. Pokud dáš Shimano adaptér na Avid kotouč, tak ti to nebude vrchem brzdit. (pokud teda sedí ty rozměry kotoučů)
Díky, už jsem to nějak pořešil a nechám Avid držák.
Tak objednány SLX.
Už? :)
Konečně :-)
Snad si to neuchvátal :)
Myslím, že rok s Avidama je podle mě až až :-)
A jsou tam. Super seřízení na první dobrou. Jen ještě zkrátit hadičky.
Z jakého důvodu jsi je vůbec měnil? Příjde mi, že E5 a SLX brzdí srovnatelně.
mas to o kousek vyse.
sice neviem preco ich menil on ale ja by som ich vymenil lebo
Dvakrát ročně měnit DOTku v elixirech? Ajtakrajta to by mě svihlo. Kde ses to dočetl?
sice to boli hayesy ale ked som to urobil iba cez zimu tak konocm leta zaciatkom jesene to uz v alpach nebolo ono. ani vykonom ani fadingom.
vymenit brzdovku a odvzdusnit poriadne avidy je treba seriona sada – to máš pravdu, mám na to hadičku, provrtaný plastový šroub, tlakovou trysku, dvě stříkačky a dva kolíčky na prádlo – to je všechno dohromady min: 15Kč.
mam brzdovku ted uz 2 sezony a zatim nic nepocituju…
Zrejme moc casto varis a pak jde do kopru rychlejs…
to je mozne, mam 100kg.
olej mi v tomto prijde o dost odolnejsi.
Já stejně nevím co každý má :D Dobrovolně jsem si koupil X0/Code s tím že jsem je musel odvzdušnit. Odvzdušněno za 10 minut s dvěma stříkačkama, takže bez sady. Páka tvrdá jak šutr, krátký chod, konečně tak jak mi to vyhovuje.
Teď aby se nezačaly ***** no :D
Však někdy deset minut, někdy 5hodin:) A když vezmeš, že za co koupíš u avidu těsnění do páky, máš u shimana komplet páku… No prostě avid už nikdy..
Hlavní důvod byl odvzdušňování, který se mi doma nepodařilo vždy udělat dobře. A pak seřizování, ty jejich půlkulatý podložky mě doháněly k šílenství. Na brzdnej účinek jsem si stěžovat nemohl.
Dřív jsem s výdrží desek problém neměl, vydržely roky. Dnes jezdím kombinaci BR-M785 (XT, 2pístek) s F01A a kotoučem SM-RT67 a destičky odejdou po pár vyjížďkách.
Desky G01S, G01A byly z hlediska výdrže úplně marné, tak jsem přešel na F01A (s chladičem). U těch F01A jsem nezjistil až tak výrazně delší výdrž, abych mohl říct, že dvojnásobná cena je opodstatněná. A kotouče (dejme tomu SM-RT67, SM-RT81) jsou poměrně dost tvarované – mají vyhryzané větší chladící otvory. To dřív nebylo. Kotouče SM-RT81 jsem nebral, páč když s levným SM-RT67 někde klepnu, tak to stojí pakatel. Jiné typy se mi nějak nelíbily.
Ještě dodám, že pokles výkonu teplem neřeším (stejně mě to vždy zastaví, když potřebuju).
Můžu ti doporučit přechod na sintry.
Loni jsem si po letech na organikách pořídil kovové desky převážně kvůli malé výdrži organických destiček. Nepovím ti kolik přesně vydržely, ale měnil jsem minimálně 2× ročně.
Loni na začátku sezóny pořízeny sintry a dneska tam mám ještě cca 40% materiálu.
Problém s brzděním za studena jsem nijak nezaznamenal, tak samo lepší brzdné vlastnosti z kopce. Ja ale na brzdy nejsem moc náročný, ubrzdím se čímkoli:)
Oživuju starší vlákno – na nové kolo chci nové brzdy, podle aktuální cenové nabídky shopů se rozhodnu mezi SLX(675) nebo XT.
Co mně ale zajímá, tak je aktuální stav nových XT řady 8000, protože jsem na netu zaznamenal různé stížnosti. Jsou už tedy touhle dobou XT 8000 odladěné, nebo furt mají svoje problémy a trochu divné chování?
vzal bych raději starší osvědčený 785
Vzal bych osvědčený 675
Nová séria by už mala byť OK, niektoré e-shopy môžu mať v akcii ešte staré kusy.
vyjádření na stejný dotaz od techniků z Shocktherapy:
S brzdami M8000 jsou opravdu časté problémy. Brzda je ošizená a oproti předchozím modelům má M8000 své mouchy (masařky). Existují pouze dočasná řešení, kdy nestačí pouze kvalitní odvzdušnění ve více polohách, ale jede hlavně o dobré natlakování brzd spodem od třmenu. Tlak se v brzdách ztrácí při sjíždění destiček kdy expanzní nádobka nestačí doplňovat kapalinu do hydraulického okruhu. Dané to je i tím že expanzní nádobka je v jiné poloze než u předchozích modelů a spolu s levnějšími vnitřnosti pák pak dochází k mnoha neduhům.
SLX 7000 má mít taky stejné problémy?
Nejspíš ne
udajne je to dany pakou, tzn. jak Sainty, tak XT, tak i SLX… o XTR nevim…
Sainty taky? Tak to slyším prvně. Podle mě se to týká až novějších modelů.
nekdo psal tusim v mym vlakne o Xt, ze i sainty… Taky mne to prekvapilo… Nejsou s nima asi takovy problemy, ale prej se taky „pumpujou“…
To bude spíš někdo, kdo to má blbě odvzdušněné… :-)
+1
jedna baba vravela vsak scret tuna oddiskutovane tema robi to novy dyzajn ked to robia sainty m820 mnaly by to robit aj xt m785 nie a ty su vraj v poriadku ale kdo vie mozu to robit vsetky shimana matno si spominam ze som daco cietol ze to drobno robia henty sainty ale nie ako m8000 a tak dalej
zkus nepsat jako idiot, tohle se fakt neda cist! diky…
Saint, XT8000, SLX7000 a XTR maj stejnou paku… Mozna XT a SLX jsou osizeny a proto to delaj…
Ja psal, jen zkusenost zde popisovanou i se Sainty…
Ja muzu mluvit jen za svy XT… a uz je mam po reklamaci, tak uvidim na jare…
No ale ty páky ani nejsou stejné… Jeno podobné. :-) Staré Sainty i XTR by určitě měly být v klidu. Samozřejmě, že se může najít nějaký vadný kus, ale to jsou spíše výjimky. Nová XTR nevím. Tam si netroufám hádat. :-)
maji stejny tvar, jestli jsou stejne i vnitrky, netusim…
Tvar je samozřejmě podobný a ne stejný. Proto to jsou prakticky jiné brzdy. ;-)
Nee, Sainty nee, teda aspoň ne ty moje:-)
Nicmene je fakt, ze o techto problemech jsem cetl jen v souvislosti s XT. Zrovna nedavno jsem presel na SLX kvuli I spec II, a nechtel jsem kupovat XT z duvodu toho co jsem cetl v tom dlouhem vlakne o XT. Zatim jsem je jeste moc neproveril, ale ty zminene neduhy jsem nepozoroval, tak snad to bude v klidu.
Ty neduhy se začnou projevovat třeba po 3/4 roce :)
Skoro po roce už to asi zjistil :))
Nezjistil :)
Zatim to je v cajku.
Třeba štěstí na dobrej kus :) přeju
Mně ZEE (BR-M640) momentálně pumpují uplně stejně jak ty 8000 XTčka. V mraze je to uplně nejhorší. Zkoušel jsem odzvdušnit, ale beze změny. Do jara to musím pošéfovat :(
Kdyz tu ted resite to pumpovani.. maji to i deore br-m615 ? A jak se to pozna, co to dela tla tak :) dik.
citaj mladej hlupak je mudry ked mlci
tak to jsi asi uplně pitomej, že nemlčíš… kdybys mi radši řekl, jak to je…
to že mám debilní otázku, je naštěstí lepší než mít ještě debilnější odpověď což je přesně tvůj případ. Tak prosím buď tak laskav a zmiz už z tohohle fóra. Nikdo tu na tě není zvědavej…
*1:)
na hlupu otazku rovnaka odpoved junior
na to jak je mladej te dobre setrel:)
Však má chlapec slušný tréning, svého času dostával slušně zahulit......
:)) holt uz vim, jak to tu chodi :)
na fore to chodi tako ze ked daco chcem viedet napred citam az potom sa pytam mantak pytal si sa na nescetnokrat zodpovedzenu otazku naviac este tako retardovano somar
Hele vy nemáte ve slovenčtině čárky ve větách?
tohle není slovák
No možná ne, ale i kdyby byl z Ulánbátaru, tak by mohl čárky ve větách používat, možná by pak smysl těch jeho výlevů, byl více zřejmý. Takhle je to spíš jako slovní průjem.
citaj raz casu vela duchodca vsak
Četl jsem to třikrát, než jsem pochopil. Věřím, že ve třinácti ti padesátník připadá jako důchodce, ale tedy řeknu ti, že než být ve třinácti takový debil jako ty, tak jsem radši starej a normální .-)
blahozelam
Byt tebou, slovo „retard“ by som radsej nespominal. Napada ma tu na fore iba jeden clen, ktoreho vyznam ho vystihuje.
tuna sa konecno zaregistroval tvoj syncek
užij si posledních pár minut zdejší slávy:-)
takze som sa trafil a nieje to dcera rad vas spodznavam rodzinka
Kde se mluví a píše takhle? Tatarstán?
Ty to hraješ nebo jsi vážně takový KO*OT?
já to měl přečtený ty troubo… psali tam jen o SLX,XT,XTR,Saint brzdách.. žádný deore jsem tam nečetl… ale i tak je deore páka skoro stejná, minimálně uvnitř stejná jako XT,XTR atd.. takže tyhle problémy může mít teoreticky taky…
Si myslíš, jak nás tady všechny jen ponižuješ.. přitom se ponižuješ jen ty sám… to neděláš dobře jaromíre
trouba si ty mantak lebo ked temu precitas a pytas sa na hentu chujovinu hore ale kedze henten problem tam chces mat bude tam tvoje tvrdenie ohledne pak niesom schopny vyvratit ale podle interneta co som onehdy cital nieje to tako ako pisas mozes to niecim potvrdzit nic si nemyslim ked daco pisem viem to
Jarinetysisavratilvoe?
Promin, vzdycky jsem ti trochu rozumnel, co pises.. ale ted sorry, vubec nevim co z toho mam pochopit..
Jarin byl host ***** na původním BF (bez pomlčky) někdy před cca 13–15ti lety a ten napadal všechny diskuze opakováním nesmyslnejch kravin – třeba i stokrát v jednom vlákně. Admin s tím dost bojoval a trvalo to snad měsíc dva a BF dost trpělo – všechny vlákna zajebaný. Asi shodou okolností se přešlo na nový B-F a tam už se neukázal. Pořád čekám kdy se tenhle duch zjeví – on nebo jeho potomek. A tohle je silnej adept kokota BF.
Dobry by bylo, kdybyste na nej vubec nereagovali, kouknu sem, 30 prispevku o nicem, a zrovna tema co mne zajima. A bude se tim prokousavat kazdy kdo si to tu v budoucnu vyhleda kvuli nejakymu problemu.
přesně tak.. nereagovat vůbec.. zrovna v tomhle vlákně jsem se neudržel… ale snažím se.. nejlepší by bylo aby admin zakázal na jeho příspěvky reagovat, jenže se mi zdá, že admin se tu moc často neobjevuje, chtělo by jich tu trochu víc, kteří by tohle sledovali a nemusel se tu furt řešit jeden ***** :)
No tenhle ***** mění nick jak mu dojde dech. Pro admina neřešitelný. Jedině ban od nás.
milan ty hlava aky ma zmysel menat nick na ten isty mudrc
najlepsie by bolo keby si pouzil mozog junior lebo tvuj priespevok hore je doslova retardovany alebo uz ti hento docvaklo brainer
ktesi som pisal daco ako vopred hlava pak forum aky chytrolin to zmadzal je to tuna este raz 30 priespevkov o nicom ako pisas lebo keby hladal zopar minut odpoved najde hned nula priespevkov tup3c
má pravdu chlapec
mam deorecka na tahacim kole a nepozoroval jsem nic jako na XTeckach…
vdaka za reakciu budem rad ked uz tuna nenapisa lebo sa pita tako hlupo
??
Co chceš:slovák a ještě analfabet
Slovák ne, s těma se čehůn vpoho dycky domluví, tohle je Maďar po mozkové příhodě, jejíž velikost přesahuje velikost jednotlivých států a proto otravuje lidi v rámci vnitřních hranic EU… a snad né dál ;-)
to neni madar, ale tatar:))
ludia opytajte sa svojejch mater preco ste taky obmedzeny cechovia
Osem gramatickych chyb v tak kratkej vete. LOL.
v com to meni vyznam
To ma nejaky vyznam???
pojd, jeste stavicku:)
napisu ti to asi takhle. Debilu jako ty tu bylo pred tebou tolik, ze uz to prestavam pocitat… Stejne jako chyba v matrixu i ty casem zmizis… Uzij si svych par minut slavy, dokud je cas.
scret na tebe budem mat cas kedykolvek lebo nikty nesklamos
i ty jeden lichotniku:))
NN nemeli by se ti ,,pumpovat'' pac nemaji to ,,free stroke'' nastaveni :-) Pumpovat se ti zacnou az ti dojde v hadickach stava anebo desticky nebo kotouc hehe :-)
Takze, kdyz na XT vysroubuje ten sroubek, tak je problem vyresen? No slava.
To netvrdim, jen rikam ze na klasickych Deorkach bez toho nastaveni free stroke se pumpovani me nestalo, o ostatnich nevim. Majitele XT brzd si furt za stezujou (nerikam ze vsichni), ze kvuli tomu nastaveni jim to blbne a ze nebrzdi, tak podle toho pisu.
Co mi říkal mechanik, tak předchozí XT jsou lepší, než ty současný.
Možná by nebylo od věci zkusit sehnat ještě ten starší model?
Já mám a spokojenost. Oproti předchozím Magurám lepší (brzdná síla, dávkovatelnost, neuvadnou tak rychle).
Ale na ty magury nadával kde kdo…:)
Ano..a těmi předchozímy mám na mysli 785:)
Za mě 785 nebo Zee.
jak to tak ctu, tak to vidim na ty 785
Ja bych vzal slx stary 675 myslim ze je maji ve sleve za 2800 sadu na cyklology
Zdravím, plánujem si zaobstarať tento bicykel: https://www.kellysbike.com/…000000048465 jediná vec čo mi vôbec nesedí sú tie kotúče. Možno len dizajnová banalita, ale rád by som ich hneď po kúpe vymenil za XT.
Môžem nechať pôvodné strmene a dosky?
Už keď to budem meniť, má zmysel priplatiť za väčšie rotory 200/180 s adaptérmi, alebo ostať pri pôvodnom rozmere 180/160?
Ďakujem vopred za rady!
mužeš, stačí 180/160.
Tak dva kotúče XT 180mm doma. Objednal som síce RT76, predajca kvôli vysokému počtu objednávok poslal RT86 Icetech za cenu lacnejších RT76.
Teraz mám dilemu či vymeniť aj dosky za organické, alebo neriešiť a jazdiť…
Jak to je mozne ze ti poslal SMRT86 za cenu 76tek? :-D Jses si opravdu jisty ze jsi obdrzel 86ky za cenu 76tek? :-D
Som stály zákazník a RT76 medzitým vypredali :)) pošlem fotku ak neveríš :)
Ne v poradku, nemusis nic dokazovat, ja se jen divim ze zrovna tenhle pristup meli. To by si meli za priklad brat ostatni E-shopy :-) Napr. Koloshop. Mam objednanou uz mesic prehazovacku a porad furt nic, ani se nesnazi mi dohodit jinou drazsi prehazku za stejny penize jako tu kterou chci :-D
To áno klobúk dole, ale nakupujem tam už dlho tak je to možno trochu protekčné :)
Máš pevné nervy mesiac čakať na prehadzovačku :)
Ja nakupuju pres koloshop uz 4 roky temer kazdy mesic si od nich vyzvedavam balicek za 3k a vyse abych mel postu zadara :-D prehazovacku mam porad funkcni puvodni, ale chtel jsem kratsi raminko a maji ji za dobrou cenu s vip uctem tak proc ne :-) je to dokonce levnejsi nez z De pri vip slevach plus obcas tam maji 11–12% slevy, manzilka uz na me zacina byt nasrana ze prej utracim furt nejaky penizky kazdy mesic za kolo a tak :-D
Tyy brďo ročne u nich necháš možno 40k a oni ťa mesiac naťahujú s prehadzovačkou?? Tu by si ju mal už zadarmo :D
Vrátil by som sa ale k mojej otázke, ani Beky nevie čo s tým :)
asi mas nejakou spatnou auru:) …nekolikrat se mi stalo, ze mi nabidli vyssi radu za cenu nizsi…
Sakra, tak to si musim postezovat u nich :-D
anebo misto stezovani si, nakoupit za vic :)))))
:-D tak ja si na koloshop nikdy nestezoval, me ani ten mesic cekat nevadi, kolo funkcni mam, tak vesele se slape dal, na novy soucastky si klidne pockam kdyz je to za vyhodny penizek.
Pripájam aj fotku adaptéru, na obale je len Front, bude mi to pasovať teda aj dozadu? Bicykel ešte stále čakám tak neviem vyskúšať.
Pokud máš vzadu PM, tak pasovat bude. Prostě jen přidá 2cm na PM.
Jasné je to na PM zo 160 na 180. Len to značenie ma zmiatlo, je tam len Front, nie Rear.
Tak teraz neviem, tu vyzerá 180mm zadný adaptér inak… https://www.competitivecyclist.com/…ake-adaptors
To je redukce z IS na PM…
Preklikni si medzi tipmi.
A je tam ešte vyslovne napísané že F je len pre Front tak neviem…
Pokud je to PM/PM, tak je tam u všech rozměrú Front/Rear, takže jsou shodné… ;-)
Možná bude nejlepší když sem vyfotíš zadní vidli rámu, aby se zjistilo zda máš IS nebo PM. A taky je fajn vědět jaký, dneska někteří výrobci dělají už rovnou PM180.
+1
Bicykel ešte neprišiel, ale malo by to byť PM 160: https://www.kellysbike.com/…000000048465
Jo taky vidim PM jak u zadni stavby tak u vidle, tak to mas asi vsechno spravne :-)
5 lidí ti napsalo, že to tam půjde. Tak proč furt nad tím spekuluješ?
Špekulujem lebo ak nie tak aby som to stihol vrátiť a vymeniť v lehote. Sám vidíš že značené je to len Front tak som si nebol istý. Ale hádam to pasovať bude.
Ty jo, docela mě tady strašíte, nové kolo budu mít osazené právě brzdami XT m8000… ale snad to bude OK.
V současné době mám Elixíry 7 a co se týče účinku, tak si nemohu stěžovat, brzdí velmi dobře, ale ten chod a časté zavzdušňování mi vadí… V tom jsem si právě od Shiman, na které jsou většinou pozitivní ohlasy, sliboval, že to bude OK :-).
od jakýho data jsou tedy už nejspíš OK? budu brát SLX M7000, jen se snažím předejít problémům a nešlápnout zbytečně vedle, díky
No ja mozem z vlastnej skusenoti povedat ze ani m8000 brzdy s kodom OK :-) (11/2016) ktore mi prisli nove z reklamacie niesu OK . Stale trpia tym problemom ze ked sa platnicky/kotuc trochu zoderu tak sa nedokazu dostavit ku kotucu , miesto toho sa stale predlzuje chod paky az zachvilu ide paka az k riditkam. Popri tom samozrejme pumpuju. Ked su tam nove platnicky/kotuc je to minimalne, ako nahle sa vsak platnicky zacnu drat a paka sa prepadava ku gripu pumpovanie je o to vyraznejsie. Zaroven jediny sposob ako normalne brzdit je pred tym ako chce clovek naozaj brzdit, 1–2× premacknut a uz uplne nepustit packu.
Dufal som ze nove budu uz v poriadku ale po potom co sa rovnako spravili aj uplne nove som zacla skusat a nasiel riesenie. Ttym je natlacit do systemu viac oleja ako tam standardne ma byt. Tj neodvzdusnovat s bleedblockom, ale s niecim co ma realnu hrubku platniciek+ kotuca resp je o par 10-tin hrubsie a nakoniec este dokvapnut do expanzky olej. Dokonca aj cisto nove platnicky + kotuc sa takto spravaju lepsie, menej pumpuju a maju lepsi bite point, kedze su o kusok uzsie ako bleedblock. Chce to mozno par pokusov trafit presne mnozstvo oleja/hrubku bleedblocku, ale da sa to trafit a potom tie brzdy idu spickovo nejaku dobu. Uvidim ako dlho ale uz som na nich spravil niekolko 100 km a zatial OK.
No a slx je presne to iste.
Aha, takže moje radost, že ty mé jsou v pohodě, že tento problém nemají byla asi předčasná, když mám na nich sotva 150 km :-(
trosku vyuziju starsi topic :)
vs.
vs.
vyplati se priplatit si za SLX, pokud ano, tak za ktere?
aktualne mam M396, je to na HT, bezne jezdeni s rodinou, 3–4 zavody rocne.. aktualni brzdy dost vlazne
M675 jsou v pohodě používám ale XT ice-tech kotouče. Testováno i na Monte Baldo.
Brzdy s číslovkou v řádu tisíců bych vůbec nebral, 675 jsou OK.
Mám 7000 a v pohodě.
Gratuluji.
Mladej má na kole M355 s kotouči RT76 a brzdí luxusně, takže u Shimano bych si troufnul tvrdit, že na nezávodní, pohodové ježdění je jedno jaké jejich hydry se použijí v případě, že jsou v kombinaci s kotouči XT :-)
oki, diky.. tak zacnu z druhe strany, vymenim nejdrive kotouce :)
Rozhdoně je to ta levnější cesta a pokud ti nebude stačit, o nic jsi nepřišel, dokoupíš lepší třeny s pákama a máš to doma.
A to mu nevadí, že třmen M355 je tzv. wide type a kotouč SM_RT76 je pro brzdy s destičkami typu narrow? Vždyť musí částečně už deskama zasahovat mimo brzdnou plochu, do loukotí!
Viz starší tabulka Shimano, ale víceméně aplikovatelná i na novější modely: http://forums.mtbr.com/…mano0001.jpg
Rozdíl v brzdné ploše je sice jen několik milimetrů, ale třeba dost často si pak lidi stěžují na vibrace od brzd a nevědí proč.
Pokud by měl uchycení kotoučů na Center lock, tak tam Shimano kotouče např. SM-RT68 a SM-RT70 použít lze, protože mají dostatečnou brzdnou plochu, to mám ověřeno na jednom kole. Jen to nejlépe funguje s origo Shimano B01S deskama. Zkoušel jsem organiky od BBB a jak se zahřály, tak to začalo dělat divné věci :-) Sitry BBB chodí dobře.
Hele nevadí, šlapou jako hodinky, ale mrknu na to :-)
Tak že by tohle byl důvod, že po výměně Elixir 5 brzd za SLX se zanechání starých kotoučů sjíždí destička u středu kola šikmo.
Nevíte náhodou kde koupit tyto Aero Pro chladiče od Kool Stopu?
Koolstopy nevim, ale stejnou vec dela MAX1.
http://www.bike-centrum.cz/…-s-chladicem
Ale moc tomuto dvoudilnemu reseni neverim. Prenos tepla mezi destickou a chladicem nic moc. Asi by to zlepsila teplovodiva pasta ale ta je mastna a mohla by kontaminovat desky.
Jednoznačně XT silver (M785 I-spec B) kvůli desingu – to chromování je lakotné :)
To je klenot! :)
Jo, presne tohle je na tech brzdach ten nejvetsi hnus.
:-D
ty jsi dobrý strejda v jakým sklonu máš ty brzdy
Tak pro zajímavost rozdíl mezi destičkami J02A a F01A je v tom že novější J02A mají lepší chladič. Na první pohled je vidět, že žebra jsou i z vnitřní strany.
Foto žebrování.
Čau, prosím vás, do jaký brzd by jste šli?
O víkendu jsem na Zadově ulomil elixír 5 a chci to něčím nahradit.
Přemýšlím o XT BR-M785 nebo SLX BR-M7000?
Řazení mám SLX SL-M670, takže na společnou objimku to stejně nedám.
Rozdíl na kupkole je asi 400, takže cenu neřeším.
Díky za odpovědi.
785 je ověřená klasika, 7000 sázka do loterie. Já bych měl jasno…
Řeším úplně to samé. Co takhle BR-M8000? Poslední pořádná brzda, kterou jsem před lety jezdil byla Avid Juicy :)
Aha, dík a sorry za nehledání… No tak nevim. Ještě toho musím asi dost přečíst nebo víc šetřit :)
Tak XT fungují skvěle a teď jsem vsadil do loterie na SLX na prvňáka :D
Přešel jsem z SLX NA novy XT. Oboje brzdí perfektně. Vyhoda XT je že ubrzdím opravdu v pohodě jedním prstem.
ja jsem dneska nahodil xt 785 a kotouče sm-rt 81.. už se těším až je prijedu :)
Já nahodil ice-tech kotouče před Vánocema. Bohužel ze zdravotních důvodů nesmím na kolo. Takže na nové kotouče a záplety koukám smutně v předsíni. Už jsem přemýšlel, že odvezu kolo k rodičům. Aby mě ten pohled nesral.
mám deore m615 a brzdím jen jedním prstem a to i když jdu na stoppie, že jedu chviličku po předním…
ok, je to tím že nakloním těžiště nad rodla… ale prostě to brzdí jako bejk.. jestli ti SLX nebrzdili jedním prstem, pak jsi je měl asi zamaštěný… stačí maličko… deore brzdí dle mě stejně jak XT, SLX jen nemáš některý vychytávky jako má XT nebo SLX
rychlost, soustava jezdec + kolo, povrch… to neni tak jednoznacny ;)
Aale.. větsi a lepší kotouče maj řešit to co popisujes..
Jo, Deore i SLX i XT by melo brzdit stejne.
trosku vyuziju topic..
vymenil jsem brzdy za XT 785 , predni sla odvzdusnit, zadni parkrat zmacknu paku, pak uz pisty nejdou k sobe.. olej nikde netece.. tesneni na sroubku na pace mam, kdyz se tlaci olej od trmenu, tece nahoru do paky bez bublinek
co delam spatne? :)
Poříd šroubovací nálevku na páku shimano. Nasroubuj na páku, naplň minerálním olejem a mačkej páčku. https://naradi.heureka.cz/…usneni-brzd/?…
Na tohle stačí obyčejná 20ml stříkačka, krásně se našroubuje na páku stejně :)
+1 :-)
SLX nebo XT ???
Je to asi jedno. Pokud chceš ušetřit, tak klidně SLX. Chybí jím vlastně jenom štelování mrtvého chodu.
o kterem se vi ze nefunguje.
a deore?
Mám SLX a šroubek na štepování mrtvého chodu tam mám a to na obou variantách tj. starší model a nejnovější model
Tak to máš nějaké speciální SLX. Nebo prostě jenom myslíš šroubek na štelování vzdálenosti páčky od řidítek, co?
To není ono? Aha :D jak to vypadá teda u XT?
EDIT: Jo tak už vím o co se jedná, tak to tam skutečně není :) díky za objasnění :)
on tam je,akorát ve variantě bezpečtnostního šroubu a seřízen tak ,aby obě páky chodily stejně,stačí vyměnit za delší šroub m4 s menší hlavičkou (tedy v 675)
Mně chod páky vyhovuje, takže nechám být jak je
Napiš na rovinu free stroke, zbytek si to dohledá na youtube.
Jak tady čtu ty problémy tak už fakt nevím :( už to pořešili ty problémy?
Kup XT 785. V některých eshopech ještě bývají skladem.
Jak tak pročítám, zlatý XT m785:)
Reakce kupkolo na brzdy SLX a XT
Dobrý den,
máme už vyrobené 2017–2018
v fámě:
„fáma o vadné serii“ se k nám už dostala, ale nejedná se o vadnou serii ale špatný servis zákazníků.
Všechny reklamace s „závadou“ + vytišteným fórem nám přišli s ojetými destičkami na plech – brzdy umí dorovnání opotřebení destiček, ale když jsou sjeté úplně, brzdy se to snaží vyrovnat ale už není co…
Aspoň víš, že je nemáš u kupkola kupovat…
Hm tak co teď. Když jsem měl XT 8000 na Kellysu tak jsem nepozoroval nic zlého.
Mam od kupkola z lonska stejnu reakci, tak jsem je objednal na bike-eshopu kde problemy nezapirali a meli cerstvejsi
klasickej vyjeb kupkola… Nastesti v koloshopu byli vstricnejsi a XTecka mi vymenili…
A už ok?
ne:) Ale uz to nedela tolik… vyrovnavat opotrebeni desek ty brzdy proste neumej, kupkolo keca…
A které shimana to umí?
XT8000, na druhem kole jsou Deorka v pohode…
Nemysli tím, jen to, že pístky zůstávají víc vysunuté, takže vzdálenost kotouč – deska a tím pádem i chod je konstantní?
SLX to dělají
asi tak, budu mluvit za XTecka, prtze ty mam uz druhy… Brzda neumi vyrovnavat opotrebeni desek, takze jak sjizdis desky, tak krok paky se neustale prodluzuje… Nasadis novy desky a zas mas minimalni mezeru mezi deskama a hooodne kratkej chod:( Asi by bylo resenim to tak 2× za sezonu odvzdusnit a dat mnozstvi oleje podle stavu desek, ale kdo se s tim ma crcat? Stary Hayesy fungovaly klidne nekolik let bez jedinyho zasahu…
Dale brzda vicemene pumpovala a ne, nebylo to zavzdusnenim…
Kdyby jsis měl teď kupovat nové brzdy jaké by to byli? Aby jsi byl spokojen
to bohuzel nevim:( Jinak bych mel uz novy:))
Já bral SLX a maximální spokojenost :)
taky mám SLX a no problem +1
7000? prtze ty to udajne delaj taky…:(
Mám jak starý, tak nový model a fungují úplně stejně
Člověku, co neumí našroubovat představec, bych je nedoporučoval. :)
Mam SLX 675 a zda se mi že brzdí o dost lip než ZEE .
Máš to nějak ověřeno?
Jo mam dvě kola s SLX a ZEE kvůli tomu jsem mělnil brzdy aby lepe brzdily ale opak je pravdou a jo a desky jsem měni kotouče taky a výsledek je stejný.
Tam bude u Zeeček nějaká chyba. odvzdušnil bych je pořádně zkontroloval každý detail. 675 sice mají keramický pístek (o kterém jsou reportovány problémy), ale že by byl lepší než 4 pístky, o tom dost pochybuji
Bych koupil zeecka ale sere mě ten blbý způsob úchytů destiček. Mám šroub a závlačku a to je super.
Si kup sroubek do zeecek ne…zavit na trmenu je trem zee a saint je snad uplne stejnej jen u saintu ti ten sroubek daj v zakladu. A rozdil mezi xt a zee musi poznat i spatne cvicena opice na delsim sjezdu.
Bych bral raději Sainty ale v ČR bez šance. Co nové XTR 9120 kolik mají stát a kdy se začnou prodávat
Panecku, tak to je duvod proc je nekupovat. Zavlacku nebrat, je s tim silena jebacka.
Hele tohle jsou moje zkušenosti a zavzdušněné nejsou propad páky je minimální nikde nic neteče ani neprosakuje . SLX mi běhají už 5 sezonu bez problému .
Někdo sem dával měření a nárůst brzdného účinku tam byl.