Ahoj, není to tak dávno, co jsem TU řešil úplnej základ, co se týká výběru silničky. Musím říct, že to byl takovej hodně prvoplánovej post, ale dejme tomu, nějak jsem se odpíchnout musel. Když jsem nad tím teda přemejšlel dál, tak jsem došel k závěru, že by si to nový téma zasloužilo.
Jak už jsem říkal v předchozím postu, tak měřím 189cm, váha cca 95kg a půjde dolů, výška rozkroku 88–89cm, vyrůstal jsem na MTB, ale postupem času jsem zjistil, že silnička mě baví zdaleka nejvíc. Stará silnice mi dosloužila (hodně starej Giant, kterýho jsem bral po kámošovi, takže druhá ruka) a já se rozhodl, že to odpálím a skočím do něčeho novýho. Využití kola – 2–3× za tejden nějaký kolečko po Plzeňsku cca 40–60km plus přes léto občas do práce – cca 25km jedna cesta. Vzhledem k tomu, že jsem se hodně motal kolem Canyonu, sám jsem ho dřív měl, hrozně mi seděl a vlastně i celek jako firma je mi hodně sympatickej, tak jsem tak nějak podvědomě zabrousil k nim. Samozřejmě, že jsem se koukal po takovým tom nejběžnějším, co nabízí konkurence (Cube, Cannondale, Giant, Spešl, Pells, MMR, atp, ale táhne mě to fakt nejvíc k těm Canyonům.
První dotaz teda bude, jestli za vás Canyon dobrý, nebo jestli s ním máte někdo nějakou nepříjemnou zkušenost.
Když už jsme teda u těch Canyonů – a nemějte mi prosím za zlý, že jsem se na konci července ptal po Decathlonu a teď jsem u karbonu v úplně jiný cenový relaci – tak mě fakt zaujmuly dva kusy, hliník a karbon. Rovnou na začátek řeknu, že rozdíl v ceně je velkej, ale tak pojďme postupně. Ten hlíník je cca o kilo těžší – nejsem žádné gramař, ani nemůžu bejt se svojí váhou :-)) – jde mi spíš o materiál, je celej na 105 od Shimana, a pak už je tam pár drobností, který ale možná, možná udělají velkej rozdíl – jiná a lepší sedlovka, atp. Oproti tomu ten karbonovej kus je celej v Ultegře, o který jsem se dočetl že krom pár gramů míň je srovnatelná s tou 105, ale hlavně ten karbonovej rám.
Vzhledem k tomu, že jsem nikdy na karbonu nejezdil, tak by mě zajímalo, jakej je oproti hliníku pocit z tý jízdy. To, že je to lehčí, líp to pruží a stojí to nechutnou raketu oproti tomu hliníku, to víme, ale je to opravdu taková paráda, že se z toho posadim na prdel? Je to fakt tak suprový, že si sice neřeknu, že už v životě nechci jezdit na hlíně, ale budu z toho fakt utrženej? To samý s tím osazením, vychází vám ta Ultegra podobně jako ta 105? Abych to totiž uvedl na pravou míru, je mi jasný, že na tom hliníku za 40k si užiju náramnou porci ježdění a budu z toho kola mít obrovskou radost, ale někde vzadu v hlavě mi – stejně tak jako asi spoustě lidí, co tohle řeší, teda aspoň doufám! – prostě jede něco ve stylu, že když je to kolo na několik let dopředu a jestli – a zase doufám – na něm budu moct a chtít jezdit pořád tak jako bych si představoval, jestli se prostě ten karbon nevyplatí, i když je ve finále o třicet dražší. Nemluvě o tom, že se mi líbí víc. Prostě sečteno podtrženo, pojďte do mě a budu hrozně moc rád, když mi řeknete, že jsem vůl, co si navymejšlel něco, co je pro něj úplně zbytečný, nebo naopak, že když na tom fakt budu jezdit aspoň ze tří čtvrtin tak jako do teď, tak se to prostě vyplatí. Já si to totiž asi radši poslechnu od vás, než v těch pár krámech, který mě spíš do toho karbonu tak nějak lákali, protože prostě stojí víc, ale jakmile slyšeli o Canyonu, tak se zatáhli jako prase, protože to nejde přes ně, když Canyon prodává všechno on-line.
Nevím, budu děsně rád za každou odpověď, ať to bude cokoliv, z čeho si vezmu zase něco víc a novýho.
Ten karbon by měl bejt snad skladem v eLku, respektive dá se objednat a byl by někdy v říjnu. To by byla paráda, jinak na to kolo úplně nespěchám. Chtěl bych ho mít samozřejmě co nejdřív, ale tím, že pomalu ale jistě končí sezóna, tak jsem ochotnej hlavně i kvůli pololidový době počkat a bejt trpělivej, protože jinak to dneska asi nejde. Každopádně na začátku jara bych ho 100% chtěl mít.
A možná ještě poslední věc – jak jezdíte v zimě? Nijak, na drsňáka, nebo doma na trenažéru?
Všem předem moc děkuju!