Nevíte někdo jestli existuje výrobce celokarbonových kol na MTB (paprsková-vcelku náboj paprsky ráfek).Kdysi existovaly od firmy Tag Wheels ale už asi neexistuje a nepodařilo se mi něco podobného objevit.
Nevíte někdo jestli existuje výrobce celokarbonových kol na MTB (paprsková-vcelku náboj paprsky ráfek).Kdysi existovaly od firmy Tag Wheels ale už asi neexistuje a nepodařilo se mi něco podobného objevit.
Díky za odkaz,jsou nádherný,nevíš o zkušenostech?
docela pěkný, 1610 gramů taky neni nejhorší…
Fakt pěkný,1610gramů je za pár?Nemůžu se dočíst jestli jsou i na 20mm a 15mm pevnou osu.
za pár, dělaj klasiku a na Leftynu… Maj tam náby DT 24O…
taky cenove jsou za pár,ale jsou krásný..
to by mě zajímalo kolik stojí, za tu cenu by se určitš dali pořídit o 500g lehčí tufa a ještě by zbylo…:)
Tufa dělají taky takováto celokarbon kola?Ta cena je mazec-přes 3000 CHF.
O dalších výrobcích už asi nevíš že?Dík
Dřív dělalo spinergy takovýhle : http://bicy.cz/…olo/kolo.php?… (ale ty nejsou celocarbec…
tak jemu jde o vzhled jestli jsem to pochopil, bylo by to pro něj i lepší, ptz jsou na pláště… ale spinergy už loukotě nedělá, nebo je aspoň neprezentuje…
bohužel nedělá :O( ale ty Xentisy by stály za hřích bohužel cena 40000,– je dost dovozce je myslím www.maxcursor.cz
Tak jedno takové zadní se mi válí doma. Sice silniční, ale hezčí, protože na každém drátu mám podlouhlý modrý trojúhelník :-D
kdybys mel predni, kteryho by ses chtel zbavit. ozvi se mi ;-)
Mám jen toto zadní. Nač potřebuješ přední, taky máš jen zadní?
nemam zadny a chci jen predni ;-)
Tak máš vzadu disk a chceš to na čásu, co?
ne. chcu to na sau ;-)
ty jsou fajn pri padu, kdyz do tech roztocenych loukoti strcis nejakou cast tela :-))
proč chceš kola z karbonu?
funkčně, váhově žádný přínost design? za ty ceny co to stojí se to nevyplatí
A co třeba jen carbec ráfky od DT + naky luxusní náby to by možná stálo za hřích ( pokud neřeší cenu )
to máš stejný jako s rámem z Titanu… funkčně a váhově žádnej přínos, tak že by design a „vybočení z řady“? S tou cenou to pasuje taky…
(doufam, že si tenhle post přečte Kubánec :D)
S tim se nedá tak uplně souhlasit tianový rámy jsou lehoučký a daj se z nich udělat jak tuhý rámy tak pohodlný viděl jsem na váze morati a měla míň než rass od DC
…což ovšem znamená, že RASS je těžkej spíš než že morati je lehký, protože to se svejma ±1600g podle mě není.
morati měla kolem 1400g což je podle mě na jakejkoliv rám hodně slušný a vem si jakej je rozdíl roků mezi tím kdy se jednotlivý rámy vyráběli…
pořád ale ta váha neni ten faktor, kterej pro titan mluví, karbonový rámy jsou o několik stovek gramů lehčí než titanový. 1400g neni špatný, ale 900g je lepší…
srovnáváš nesrovnatelný 900g má max flash od cannondalu merida a scott a ten rám samotnej vyjde jako celý kolo… a k čemu honit těhle pár gramů stejnak HT pod 9 postavíši na titanu a líp už kolo nepojede…
jako sory, honit pár gramů? To ses odvážil napsat na tohle forum jo? :D ne jako na kolik výde slušnej titanovej rám? Podle mě to nebude míň jak Merida a o dalších vlastnostech se dá spekulovat… Canon je u nás předraženej a kolik stojí rám od scottu newim…
Co se na tom mění ? pojede ti HT pod 9 kilo líp ? nebo FULL pod 10 ? Odpoveď je NE jen si pak už všichni mastěj EGO :O)
Já to beru z pohledu závodníka (za kterýho se považuju)… Nejsem profík, ale když na kole ušetřim 100 gramů aniž by to degradovalo funkčnost, tak ano, to kolo ve výsledku pojede líp. Když jedeš XC s maximálním vypětím sil, tak i těch pár gramů se může hodit. Pro někoho kdo se na kole jenom vozí to asi smysl nemá, ale váhu řeší víceméně každej-je to náš koníček a do něčeho ty prachy nacpat musíme :)
To že ušetříš 100g na rámu tak kolo opravdu líp nepojede max placebo efekt tě vyhecuje k lepšímu výkonu…
když to přeženu a na stejný kolo si dam pětikilový závaží, pojede to kolo hůř? Pojede… Ve skutečnosti nedosáhnu lepších vlastností ušetřením 100g, ale ušetřím tim výkon, kterej bych jinak musel vynaložit. Když těch 100g ušetřim třeba na obvodu kol, bude to pro mě o to lepší, ten výkon můžu pak vložit třeba do spurtu. O tom, že na váze nezáleží mě nepřesvědčíš…
Kola beru tam se něco dá ušetřit ale prostě tím že bude lehčí rám si u lehkýho kola už ničim nepomůžeš a ruku na srdce každej pořádnej závodník ti řekne že o kole to neni a musíš mít hlavně v nohách mám super kola a stejnak mě to nezachrání co neni najeto tak ti je k prdu a můžeš gramařit jak chceš…
i v kole to je-tuhle hlášku že „v kole to neni“ sem přehodnotil, když sem si koupil první pořádný kolo… Když to v kole neni, tak proč by Sauser na fůlu měl na každym náboji jen 3 šroubky na kotouč namísto 6ti? Určitě ne proto, že by to bylo bezpečnější :)
jenže rozdíl je první pořádný kolo a když porovnáváš dvě kola kde jedno má 9,1 a druhý 9,2 tam opravdu rozdíl nepoznáš a v tom jak má sauser postavený kolo má prsty mechanik ne on myslim že je rád že si může vybrat sedlo pokud vůbec…
a co tohle?
silnička v titanu, velikost L
tak foto znovu
litespeed Ghisalo v L ku
Megaluxus takovou váhu nemá ani spousta top carbonovejch rámů :O)
jsme vážili SUPa silniční karbonový ve velikosti 49, a s molitanama kolem středu, hlavy, sedlovky a s rozpěrkou zadních patek měl 0.9kg na Park tool závěsné váze, jsem celkem koukal
No, v testu Vela taky docela brutálně propad, jak je měkkej, takže tam ten materiál asi schází :-).
no počítám, že 49 na tom bude líp než 54 nebo kolikátka to byla v tom testu, navíc to že „propad“ v tuhosti by mohlo znamenat že bude celkem pohodlnej ;-)
tak bavíme se tu o bajkách… navíc kolik ten rám stojí? 70 litrů?
a?
když je silnička stejně lehká jak špičkové karbony proč by nemohl být i MTB rám?
a je takovej rám v Ti pro MTB?
proč by nebyl :-)
titanový chrtí full má pod 2kg tak jak špičkové karbony
mno a kolik stojí stejnej rám v carbonu ? ± to samý protože všechno to budou top modely…
Nechtel sem na ty tvoje zblebty reagovat, ale tak naposled :) Ghisalo neni top rám, je to pouze nejlehci ram, ktery jsou schopny udelat, ovsem na ukor tuhosti. Top zavodni ram Litespeedu je Archon, kterej uz je vahou podstatne vys. A to ze vykonostne nejlepsi ram jde v soucasnosti vyrobit z karbonu- rekneme pomer tuhost/hmotnost je jenom holej fakt..Titan je hodne o exkluzivite, ty ramy nejsou spatny, prave naopak, ale pokud jde o vykon, karbon je v soucasnosti nedostiznej. A ty kecy o hmotnostech kol zrovna od tebe poslouchat…je snad jasny, ze funkcne stejny, stejne tuhy kolo pojede lip kdyz bude lehci…jestli poznas 100g nebo pet kilo je mi fuk, a je to jenom o mire, o kolik, ale proste lehci kolo pojede lip. Predem pocitam, ze mi na to napises nejaky moudro, jen necekej reakci.
radši se nauč pořádně číst psal jsem že carbonový rámy ö stejný váze budou ± to samý cenově protože TO JSOU TOP MODELY co se tý váhy týče za tém si stojim ne kole ať už má 9,1 nebo 9,2 na 10000000000% rozdíl nepoznáš a ani nepoznáš který je to težší nebo lehčí…
No nevim, já u 1.3 v 18' navážil necelejch 1600, byla to nejspíš jedna z posledních a odpovídalo to katalogový váze. 1.4 jsem teda už ani nevážil, protože mě to ani moc nezajímá, ale řek bych, že to bude podobný, žádnej pokrok ve váze nikde nepropagovali.
říkám jen co jsem viděl ale popravdě nvm co to bylo za model :O(
s tím se dá polemizovat a ofunkci a přínosu titanu
tak to u těch kol samozřejmě taky-určitě budou tužší než klasickej výplet, ale zase nepohodlný, váha nic moc. Na titanu sem jezdil cyklokros, ale nebyla to Moratka, takže to srovnání možná není úplně košér, ale rozdíl oproti hlíně sem nepoznal. Zato karbon ten je aspoň pohodlnej, ale jak řikáš o tom se dá polemizovat.
Zas je to o modelu jsou carbec rámy který jsou tak tuhý že se na tom skoro nedá sedět nebo přesně naopak nedá se říct že jedno je lepší a druhý horší musle bys porovnávat konkrétní modely…
To je samozřejmě pravda, každopádně když se to veme obecně, tak karbon pohodlnější je.
Na pohodlí je dobrej FULL ;o] (může bejt i carbonovej) :O)
klidně i titanovej :)
Díky moc za zajímavé poznatky.Stavím si bajka,celocarbon full,zdvihy 160mm na Foxu,řazení XTR,brzdy asi Avid Elixír a kola už jsem měl vybrány DT Sviss do ty doby než jsem uviděl tuhle celokarbonovou nádheru od Xentisu.Na rám čekám jak přijde a teď řeším komponenty.Tyhle myšlenkový pochody při tom když si chce někdo splnit sen jsou nepochopitelný.Když jsem si před 3 roky kupoval Scott Genius MC 40 tak jsem si myslel že už mám na dlouho vystaráno.
To je nekonečnej běh :O) ty xentisy bych bral hned :O)
heh, tak o to víc si nejsem jistej, jestli by bylo zdravý dávat tam ty kola od Xentisu, páč tam budeš i omezenej šířkou pneu a pokud stavíš fula na 160 zdvihu, tak tam asi nebudeš chtít dvoupalcový galdy…
Čekám na specifikaci od cz dovozce.Říkal mi-jestli jsem tomu dobře rozuměl-že ty Kappa CC jsou i na freeride,tak tam snad 2,35 pujdou.
Čekám na specifikaci od cz dovozce.Říkal mi-jestli jsem tomu dobře rozuměl-že ty Kappa CC jsou i na freeride,tak tam snad 2,35 pujdou.