Celoodpružené dámské kolo - Cube vs. Specialized

47 nepřečtených
  • divuse

    Ahoj, potřebovala bych poradit s výběrem celoodpruženého dámského kola. Protože měřím pouze 150cm připadají v úvahu pouze 2 kola. Jiné rámy mě bohužel nevyhovují. Cenová nabídka je podobná, kvalitu nejsem schopna bohužel porovnat. Proto prosím o pomoc, tedy o porovnaní vybavení kol a náročnost následné údržby (ceny repase vidlice apod.). Jedná se o kola Specialized Safire Expert 2010 (http://eshop.kola-radotin.cz/…hite-silver/) a Cube AMS WLS PRO 2011 (http://www.cube-bikes.cz/detail.php…).

    Anketa: Dala bych přednost kolu z hlediska osazení a následné údržby?

    0 0
    • MlokCZ  

      To jsou dost nesrovnatelná kola. Cube je mnohem více chrtí kolo, takže je především třeba si ujasnit co od kola očekáváš.

      A pochybuju, že toho Cuba letos ještě někde seženeš.

      0 0
        Výběr z produktů
        Mondraker Raze Carbon R 29 kolo, racing silver/orange Skladem 2 ks

        -13% Mondraker Raze Carbon R 29 kolo, racing silver/orange

        od 86 699 Kč -13% MOC 172 999 Kč

        Orbea ALMA M50 29 kolo, modrošedá/šedá Skladem > 2 ks

        Novinka Orbea ALMA M50 29 kolo, modrošedá/šedá

        od 45 899 Kč MOC 50 999 Kč

        Yeti SB130 C1 Kit 29 kolo, tyrkysové Skladem 1 kus

        Výprodej -12% Yeti SB130 C1 Kit 29 kolo, tyrkysové

        147 999 Kč -12% MOC 175 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • ememem  

        mas pravdu ale zo skusenosti viem ze s jej vyskou bude extra problem vobec cokolvek rozumne zohnat takze to ci je viac ci menej chrtie bude bohuzial asi nechtiac druhorada otazka. a zas ten cube az taky ultra chrt neni ale je fakt ze je sportovejsi jak ten spesl.

        inak ja bych z tych dvoch nechcel nic, oba su drahe a tazke jak prasa. docela vyrobcov nechapem, urobia model pre male baby a je to tazsie jak moj nie zrovna chrti full v komplett vybave (pedale,bidony, podsedlovka).

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak manželka jezdí už pár let Cuba AMS Pro (pásnká verze toho Cuba co má ve výběru – manželce sedí geo té pánské verze dobře) a je naprosto spokojená a pro její styl ježdění nevadí, že to má jen 100mm zdvihu.

          0 0
          • ememem  

            ved to by bolo v poriadku, ja som narazal na to ze specialne damske modely su bud k…a drahe (napr. giant ktory ma porovnatelnu vybavu z muzskymi modelmi a velkosti adekvatnu hmotnost) alebo su to tazke mrchy s pomerne vyskou cenou ale s druhotriednou vybavou. pokial jej zostalo AMS po tebe tak asi nebude mat dovod byt nespokojna.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jo, zůstalo ji po mě a nakonec i geometrií padlo přesně. Akorát pak ještě dostala nový rám, protože ten starý po 3 letech prasknul, takže měla funglovku i s tlumičem (původní RS se tam asi o 2mm nevešel, protože lehce změnili konstrukci rámu, takže dostala RP23 s HV komorou, což je pro ní taky lepší).

              0 0
            • ememem  

              edit – teda ako predpokladam ze manzelka nema porovnatelnu vysku s dotazovatelkou a bike po tebe.

              0 0
              • MlokCZ  

                To nemá. Měří o 1cm méně než já a k tomu má delší ruce než já. Takže nejdříve jsem si nebyl jistý, jestli ji ten rám nebude krátký.

                Ale nebyl, protože má delší stehenní kosti než já, takže ji vyšlo sedlo o 4cm více posunuté dozadu než mě, což akorát prodloužilo posed o kolik bylo třeba a přesně ji to sedlo.

                S mojím nastavením sedla ji to bylo krátké.

                0 0
    • ememem  

      mas podobny problem jak moja draha, fakt toho moc na vyber neni. kedze pozeram ze si ochotna do toh opomerne dost investovat skus porozmyslat nad http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      alebo

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      v najmensej velkosti. canyon je snad jediny ktory neosadza damske modely druhotriednymi komponentami tak ze ich vysledna vaha je vacsia jak lepsie muzske modely velkosti XL.

      pripadne risknut pockat na jesenny vypredaj, obycajne zacia zaciatkom septembra a pre tie tvoje modely (extra mala velkost) je dost slusna sanca ze nejaky bude. treba to ale sledovat a byt rychla.

      inak pri tvojej vyske ti asi bude trocha velke uplne vsetko.

      p.s. – omylom som klikol na cube

      0 0
      • MlokCZ  

        Ten Canyon má standover 729mm, což předpokládám bude problém při její výšce a proč nemůže mít skoro žádný rám.

        Spešl na tom bude lépe o hodne, ten Cube jen o trošku.

        Možná by bylo dobré, kdyby uvedla ještě délku nohou, protože tohle už nebude o ne zcela vyhovujícím rámu, ale o nepoužitelnosti. Nemůže mít větší standover než má délku nohou.

        0 0
        • ememem  

          hm, mas pravdu, to som si nevsimol.

          inak je aj tak vypredany.

          0 0
        • AleZ80  

          Nebo foto postavy, aby se to dalo odhadnout, případně ohodnotit ;-)

          0 0
        • divuse  

          Délka nohou od země k rozkroku je 70cm. Obě kola jsem si vyzkoušela a obě jsou k dispozici za ± 45tis.

          0 0
          • MlokCZ  

            Takže Canyon nepřipadá v úvahu.

            Vybavení je na podobné úrovni na těch kolech, takže to bych pro výběr vůbec neřešil. Cena je slušná pro obě ta kola.

            Volil bych především dle toho co chceš jezdit. Čím více náročnějšího terénu, tím spíše vzít Spešla.

            Nevýhodu u Spešla vidím ve vidlici. Talas v RL verzi bude v originálním stavu mít na nižší váhu velmi mizernou citlivost, v tomhle bude Reba lepší. A při případné úpravě bude Reba po upravené také pořád o něco lepší.

            U Cubu je dobré, že už je to model, který má bowdeny vedené rámem. U AMS rámů byly celou dobu vedeny bowdeny a hadice kolem vahadla a nebylo to zrovna moc dobré.

            Od 2011 to mají právě některé modely včetně tohoto pořešené vedením rámem.

            Osobně bych se lehce přikláněl ke Cubu. Ale jak píšu, volil bych hlavně podle toho, co chceš jezdit.

            0 0
        • ememem  

          inak ma tak napada ze je este otazne kde ten standover height meraju pri takom slopingu, asi v strede takz eked pise za ma nohy 70cm tak snad by to bolo tak hodne na hranici pouzitelne. ale je to aj tak pase kedze je vypredany.

          0 0
      • divuse  

        Ten Canyon vypadá zajímavě, ale určitě bych si ho potřebovala vyzkoušet, protože XS je podle mě dost veliké (16").

        0 0
        • ememem  

          s vyskusanim canyonu bude problem ale jak som pisal pri tvojej vyske bude asi trocha velke vsetko, 150 je ozaj dost malo. navyse jak pisal mlok ma dost vysoky stand over ale zas sa to meria pri slopingu povacsine v strede tak by to jakz takz hranicne asi aj islo. inak canyon ma na stranke pomerne dost dobru kalkulacku na vypocet velkosti ramu (klikni na calculate frame size), davaj ale pozor je imho nastavena na ich ramy ktore su troska dlhsie a neda sa to pouzit univerzalne. podla mna dava vo vseobecnosti takmer o cislo mensi ram cize M canyon je tak L takmer specialized (aspon pri epicu aj stumpe to tak mne vychadzalo a pri silnicke hranicne tiez).

          cele je to ale teoria lebo oba modely su v tvoje velkosti vypredane, sorry, to som si nevsimol ked som daval link.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já myslím, že by to nešlo v žádném případě. Stačí jak to mám na starším Stereu. Ve středu horní rámové trubky mám 3–4cm rezervu a cca ve 3/4 (tedy blíže k řítíkám) už se ji dotknu.

            A takhle je to už na hranici.

            Představa, že by byla horní rámová trubka ve středu o cca 4–5cm výše (to už jsem započítal k délce nohou i nazuté boty pro ty její údaje a standover Canyonu), tak to by bylo zcela nepoužitelné.

            Já bych hraniční hodnotu viděl někde u 1–2cm menší hodnoty standover než je délka nohou.

            0 0
    • scret  

      nekde jsem tu zaregistroval ze uz jsi na obou jela… a co ti vyhovovalo vic?

      0 0
    • mirav  

      Hlasoval jsem pro Specialized, protože mám Stumpjumper FSR Expert a jsem s ním velmi spokojen. Jako hlavní výhodu vidím pro děvče jednodušší a komfortnější vidlici se snižováním zdvihu a díky excentrům na představci snadnou úpravu zdvihu představce a tím ladění posedu (základ je dost vzpřímený posed). Proti CUBE a Canyon široká síť prodejců a servisu kol Specialized. Ve tvé velikosti bude váha podle mě dost pod 12 kg. Za ty peníze jsou to všechno slušná kola.

      0 0
      • scret  

        tu servisni sit bude potrebovat az se ji vymrvej loziska prip.tlumic:))

        proto bych sel radeji do Cubu

        0 0
        • mirav  

          taky nemám rád brain, jiný ho chválej … .

          0 0
          • scret  

            kdyz vynecham to ze brain mrvi odpruzeni, tak v cem byva dost casto problem, ze je dost poruchovy…

            0 0
            • mirav  

              Gentleman nejezdí na biku poraženýho státu :-)

              0 0
              • scret  

                nejak nechapu…

                0 0
                • mirav  

                  já zas nechápu jako argument, že se něco může porouchat.

                  Všechno na biku se pravděpodobně jednou porouchá … .

                  0 0
                  • scret  

                    no, ono kdyz bys treba kazdou sezonu uprostred leta nejezdil cca 3tydny, tak bys mluvil jinak:) navic prachy za opravu nejsou male…

                    kdybys menil loziska 2× driv nez u konkurence, mluvil bys jinak…:) a loziska a prace za nalysovani taky nejsou zadarmo…

                    me timhle spesl dost zklamal, cekal jsem ze napr.Brain budou mit dotazeny uz po problemech s prvnima Epicama a zrejme probley se objevuji porad:(

                    0 0
                    • ememem  

                      to sa ti ten brain tak casto kazi? v okoli jazdi epicy a stumpy dost ludi a nemali s nim ziadny problem.(cim nehovorim ze nemoze byt)

                      0 0
                      • scret  

                        me ne, kamosovi… ja jsem si nekoupil „americkej shit“ ale „taiwanskou kvalitu“:)))

                        a nedavno jsem byl v shopu kde prodavaj spesly a prisel zakaznik s epicem, uz tam byl kvuli brainu cca po 4.! a to byl uz jednou vymeneny cely tlumak na zaruku… Kdyz jsem se ptal pak prodavace, tak priznal, ze bohuzel to je casty problem…

                        a kamosovi pravidelne odchazi kazdy rok uprostred sezony:( zakon schvalnosti

                        0 0
                        • ememem  

                          jeden rok (2–3 roky spat, neviem presne) s tym mali fakt problemy, zacali vyrobu tlmicov sami a nejak sa to celkom nepodarilo, potom to dali (vratili ??) foxu a v zasade je to OK. ale stat sa moze.

                          0 0
                          • scret  

                            no ja to prave registruju uz od dob foxu (ty prvni epicy), pak to pokracovalo jejich tragickejma vidlema a tlumakama a jak to maj uplne ty nejnovejsi zas foxacky tlumice ted nevim…

                            0 0
      • MlokCZ  

        Komfortnější vidlici? Tím myslíš to, že ten Talas v RL verzi a v originálním stavu bude mít opravdu mizernou citlivost a to o dost horší než ta Reba? Což bude pro její nízkou váhu (vycházím z jejích 150cm) opravdu hrůza.

        Pro takhle nízkou váhu bych i tu Rebu hned nechal upravit (po úpravě na tom Reba bude opět s citlivostí lépe než by byl upravený Talas RL).

        To ladění sklonu představce je docela dobrý systém (měl jsem to chvíli na silničce), ale zase to dělá představec pěkně těžký. Ve chvíli kdy jsou podložky pod představcem a k tomu to může kombinovat s otáčením představce do negativu nevidím v možnosti toho Spešl představce vůbec žádnou výhodu.

        Při jejích 150cm stejně bude mít řídítka hodně vysoko, takže nejspíš je pouze dá dolu co to půjde.

        0 0
        • mirav  

          takže bys jí poradil, aby se naučila šroubovat Rebu a nejlépe ještě poslat na tuning … ?

          0 0
          • MlokCZ  

            Proč? Na Cubu při tom pidizdvihu žádné snižování potřebovat nebude (jezdil jsem Cuba AMS s Rebou na 120mm a snižování nebylo vůbec třeba, vystačí si s platformou na tlumiči pro snížení sagu vzadu; a to jsem velký zastánce snižování pro vyšší zdvihy a bez snižování bych na vyšším zdvihu jezdit opravdu nechtěl).

            Navíc je otázka, jestli by to snižování na Safíru používala (vím třeba, že manželka by nikdy snižování nepoužívala – má u-turn Rebu a Talase zkoušela; z toho samozřejmě nedělám obecný závěr, že by ho nepoužívala tazatelka).

            Zdvihově je ten Safír tak někde na zdvihové hranici, kdy se začíná snižování hodit (pokud dotyčnému sedí vůbec snižování).

            A poslat na úpravu bych při její váze doporučoval i Rebu. Když ale nebude chtít (nebo třeba poslat až se servisem v zimě), tak Reba ještě celkem půjde i v originálním stavu (narozdíl od toho Talasu).

            A aby to nevypadalo, že jsem odpůrcem Talasu (což rozhodně nejsem jak je vidět i v profilu), tak jsem dlouhodobě jezdil 2007 Talas RL, 2008 RLC jezdil a ještě pořád jezdím, 2010 FIT RLC jsem jezdil, 2011 FIT RLC jezdím (je na úpravě a prohození vnitřností vzduchové části z toho 2010, abych měl zase 110/130/150mm; těch 120/150mm na tom 2011 se mi nelíbí).

            Všechny jsem jezdil neupravené i upravené (tedy až na ten 2011 poslední, ten jsem ještě upravený nejel, když je teď na úpravě).

            A i RLC verze 2010 i 2011 jsou v originálním stavu s citlivostí na tom dost bídně (i když pořád o trošičku lépe než RL), tzn. pořád o dost hůře než neupravená Reba.

            A to hodnotím z pohledu mojich 70kg. Pro ní to bude o dost horší při výrazně nižší váze.

            0 0
            • MlokCZ  

              A Reby jsem dlouhodobě jezdil 3 různé kousky z toho jednu s HS expanzí a všechny jak v originál stavu chvíli, tak upravené.

              A všechny v u-turn verzi. Snižování jsem nikdy na Rebě více nepoužíval. U-turn je opruz a nízkém zdvihu to nebylo ani potřebné (asi 3× jsem to použil v horách při souvislém stoupání typu 2h+)

              0 0
              • mirav  

                Znám, čtu Tě už dlouho a pozorně. Vycházel jsem z toho, že pani (nebo slečna) zakladatelka má obě kola ve výběru s vidlicí se změnou zdvihu. Asi ví proč. Protože není ani na ženu příliš velká a bude dost málo hmotná (abych neurazil), bude muset ladit vidli i posed. Mě přijde Talas proti U-Turnu komfortnější.

                0 0
                • scret  

                  souhlasim s Mlokem, myslim ze do 120mm neni treba snizovat a proto je i ten U-turn zkousnutelny…

                  me napr. tolik ani nechybi ted u noveho RVL 150mm, ikdyz jsem si myslel ze chybet bude (po predchozi magure)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Tak s komfortností Talas systému (co se týká snižování zdvihu) oproti u-turn samozřejmě souhlas, to se ani nedá srovnat. Točit často u-turnem je opravdu opruz (na kole kde vyžaduju snižování zdvihu, tedy na trošku vyšším zdvihu bych u-turn nezkousnul).

                  Nemyslím ale, že by u Reby měla cíleně vybrané to kolo kvůli u-turnu a snižování zdvihu (to samozřejmě musí kdyžtak napsat sama), ale hlavně kvůli geometrii a že jí sedělo.

                  0 0
      • ememem  

        (základ je dost vzpřímený posed) – to zavisi od toho co chce jazdit ale s tym nastavovanim inak suhlas.

        // Proti CUBE a Canyon široká síť prodejců a servisu kol Specialized.// – coz ti je naprd lebo ked sa jej nahodou pokazi brain aj tak ho len odmontuju a poslu do prahy.

        Ve tvé velikosti bude váha podle mě dost pod 12 kg. Za ty peníze jsou to všechno slušná kola. -slusne hej ale na danu velkost tazke tiez.

        0 0
    • DaSnail  

      hlasoval som omylom, cube ne.

      0 0
    • Vonotar  

      Nejak nemam moc predstavu o tech velikostech, ale koukam ze to cube je 15". Kona ma na svym bazaru (uz dlouho, ale zas tohle prave asi neni artikl po kterym by se jen zaprasilo) novou Lisu 120 ve 14" verzi. Je teda hur vybavena, ale taky za min, tak zalezi na tom jak jsi narocna, ale mozna by to mohl bejt 3. kandidat.

      0 0
    • markuska  

      Zrovna řeším podobný problém. Sháním fulla do 40K. Spíš bych byla radši za něco levnějšího třeba kolem 30K, byť by to byl starší model. O to, aby to bylo letošní kolo mi fakt nejde. Ovšem s mojí výškou 153 cm (délka nohou 71 cm) a váhou 42 kg (pomalu aj s batohem =D ) je těžko něco vybrat. Hlavně potřebuju, aby mně bylo pružení vůbec k něčemu při mé váze. Chci jezdit hlavně po lese, polňačky, po kopcích (ale ne žádný extrémní terén) + občas silnice. Hodně se mi líbí Trinity od Agangu (2012). Abych pravdu řekla, tak je to víceméně jediné kolo, co se mi opravdu líbí. Ostatní kola v této cenové relaci jsou designově fakt hrůza. Jasně, vzhled nejezdí, ale co si budem… Má někdo zkušenosti s Trinity? Hlavně by mně zajímalo pružení, jak je citlivé? Jsem začátečník a nevyznám se v komponentech, tak bych byla ráda za jakékoliv rady a hodnocení výbavy, případně porovnání Trinity 2012 a 2013. Pokud víte o nejakém vhodném jiném kole nebo máte zkušenosti s jiným, ráda si nechám poradit. Případně nebylo by vhodnější sehnat rám a kolo si nechat postavit – jak finančně, tak aby i odpružení vyhovovalo mojí váze? A taky by mně zajímalo, jak složitá je údržba fullu. Je nutné to dávat každoročně do servisu – nebo prostě o kolik je složitější a náročnejší (finančně) než údržba HTčka?

      http://www.agang.cz/…nity-2.0.htm

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.