• Lance

    Jezdí tu někdo celopevňáka? Pokud jo, jaké to je? že to drncá vím, to právě chci, ale dál? ať tu nepíšou ti co jezdí celoodpružené hnusy. Je tu jen jeden pěkný full a sice NINER :-)

    0 0
    • KubaBajk  

      Ty se hodně nudíš co? Taky sis mohl s vymýšlením tématu dát větší práci.

      0 0
    • Výběr z produktů
      Transition Spire AL NX 29 kolo, fade to black Skladem 1 kus

      Novinka -27% Transition Spire AL NX 29 kolo, fade to black

      89 199 Kč -27% MOC 123 999 Kč

      Giant Talon 5 27,5 kolo, metallic navy Skladem 1 kus

      -29% Giant Talon 5 27,5 kolo, metallic navy

      od 11 199 Kč -29% MOC 15 999 Kč

      SCOTT Aspect 930 29 kolo, pearl white Skladem 2 ks

      Novinka SCOTT Aspect 930 29 kolo, pearl white

      17 799 Kč MOC 24 199 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • deekay  

      ja bych ti neco napsal, ale jezdim i celoodpruzenej hnus, takze vlastne nemuzu :(

      0 0
      • Lance  

        :-) tímto se ti omlouvám a dávám ti svolení napsat :-) a pěkně tě teda prosím…

        0 0
        • deekay  

          Mno puvodne jsem si to postavil ciste na cesty do prace, tzn na asfalt a nake ty polnacky/lesnacky.

          Tim, ze je to 29 a jeste ocelak to je fakt mnohem pohodlnejsi nez alu 26tka. Osobne mi na tom bavi jezdit hodne,t akze jsem to zacal pak tahat i na normalni XC vyjizdky, problem je jen pokud s tim clovek nalitne nekam do korenu rychlejs (nerovnosti cca od 5cm vejs), nebo rozbite zatacky, to pak ma tendence cestovat po tecne ven :D (zcela logicky). Takovy maly trail chatter to bere velmi slusne. Samozrejme proti memu fullu se to cele krouti, hlavne kola mam nic moc, ale obecne je na tom fakt zabava jezdit.

          Nicmene na celopevnak bych fakt nechtel mensi kola nez 29, ten prinos tdy specialne je velikej a to nejsem rozhodne zadnej fanda velkych obruci.

          0 0
          • Lance  

            dík a ještě jaký je „psychologický pocit“ z té pevné vidle, nemáš strach, že to praskne při nějaké větší díře díky tomu, že to nepropruží? jazyk sis ještě necvak? :-)

            0 0
            • deekay  

              tak samozrejme s tim neletim jak magor nekde, kde to neznam :) Je fakt, ze vidle se hybe dost predozadne i pri brzdeni, ale zatim sem do zadny velky diry nezalitnul. Hlavne je to kolo docela dobrej trenink, specialne pro me, aneb jak bejt na tom kole „lehkej“, protoze normalne muj standardni postup na fullu je hrr jedem, co neprejedem, to zbourame :D

              0 0
            • wilda81  

              Možná u karbonu, ale u oceláku je praskání to poslední čeho bych se bál. Loni po sezóně jsem se s ním s těžkým srdcem (po hodně letech) rozloučil.

              0 0
            • MlokCZ  

              O vidlici nemusíš mít žádn strach. Pokud nevezmeš nějakou ultragramařskou, tak pevná vidlice vydrží rozhodně více než jezdec.

              Pokud to napálíš ve větší rychlosti do větší díry, kterou nečekáš (tedy nejsi předem připravený), tak ti to urazí ruce.

              0 0
              • scalar  

                Omyl, udělal jsem to přesně, jak píšeš, ruce neuraženy, ale bolely víc než měsíc a vidlice rupla…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak byla to lehce nadsázka, tedy to co popisuješ už jsou ty v nadsázce uražené ruce. A k tomu to už nebude nijak extra odolná karbonka (třeba ve srovnání s těžší On-One co jezdím.

                  0 0
                • JSt  

                  sak mrx, co bys od toho mohl cekat. ;-)

                  0 0
                  • scalar  

                    To by asi nevydržela žádná karbonka, velká rychlost a velká nečekaná díra…

                    0 0
            • Mr.Dan  

              Souhlas s ostatníma, na bajku (ocelovym) to naposledy odnesl přední ráfek, ale vidle se ani nehla. Na novym kole budu mít 470g karbonku a to už to nejistotu možná taky trochu pocítím. :)

              0 0
          • MlokCZ  

            Souhlas. U celopevňáka bych už v žádném případě do menších kol nešel.

            0 0
    • slon  

      Ale jo. Měl jsem doma staré Author Ohio, Tak jsem vyměnil ráfky, řazení, na rám komaxit a obul to na 2.4 Continentaly. :). Do práce ideální kolo a nestresuju co mi z něj očešou..

      Vypádá to sice zvláštně, ale sviští hezky. A co si o tom myslí okolí je mi buřt.

      0 0
    • oddie  

      Mám celkem nedávno pořízenou 26" skládačku s pevnou vidlicí (Al), a v současné době mám trochu dilema:

      1. nechám to na pevné, holt to bude drncat, ale bude to lehčí, nebude to

      tak choulostivé při přepravě a nakonec i levnější

      1. dám na to odpruženou vidlici, takže to sice nebude tolik drncat,

      ale bude to o kilo těžší (což u častějšího nošení je trochu znát), bude to choulostivější a navíc z původního úhlu hlavy 71° by to šlo někam až k 67–66°…

      Když už tu takové troll téma je, tak ať má aspoň nějaké využití, můžete hlasovat a poradit mi ;)

      0 0
      • Lance  

        proč troll téma? mě to fakt zajímá, nezajímá mě x trolích témat ohledně celoodpružených koz

        0 0
        • MichaelSimek  

          protoze polovina prvniho prispevku byla typicka trolovina…tenhle tvuj ma v sobe trolli nadech

          0 0
    • kyl  

      Jo,jezdím nebo spíš jezdil jsem(změna koníčka na časově náročnější)na tomhle,cyklos­tezky,polní cesty,žádnej terén.

      0 0
      • MichaelSimek  

        jakej konicek je casove narocnejsi nez kolo?

        0 0
        • oddie  

          Děti :D

          0 0
          • MichaelSimek  

            tak pokud je to jenom konciek tak je to dobry…ale vetsinou je to spis „džob“

            0 0
            • kyl  

              Skoro dva roky chodím s detektorem kovů.

              0 0
              • MichaelSimek  

                a kolik toho denne nachodis?

                0 0
                • kyl  

                  Denně nechodím,snad jen v létě.Jinak od 6h do 15h makám,pak něco podělat doma.V létě pak tak na 3h do lesa nebo na pole a o víkendu těch 16h.V zimě jen o víkendu kolem 8h.Často do těch 10km se dopravím na kole,jak je to dál,beru motorové kolo.Vlastně jsem tak nějak skloubil dva koníčky do jednoho ale to hledání převažuje.Když už někam jedu,tak je to nějaký společný vílet do 100km na kole.

                  0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • ozzakk  

        Ahoj, co to máš za rám a vidli.

        0 0
    • jecnak  

      Ano, prave ze na fullu me to nudilo, nemusel jsem resit techniku. Jen to chce poradny plaste. Asi si budu zas neco stavet, jelikoz tohoto jsem poslal do sveta. Uvidim jak ted cyklokroska, jestli to nebude stacit.

      0 0
      • MichaelSimek  

        ze bych s odpruzenou vidli neresil techniku to opravdu rict nemuzu

        0 0
        • MlokCZ  

          Ani full všechno nezachrání. S celopevňákem ale musíš řešit i věci, kterch si na fullu ani nevšimneš.

          A i oproti HTčku s odpruženou se přidá komplikace, že odskakující přední kolo nebrzdí, takže o to více se musí starat jezdec.

          0 0
      • trembi  

        Kde to je? Tam to neznám :D

        0 0
      • oberleutnant Weiss  

        Cyklokroska je snad sakra dostatečnej celopevňák, ne?-)

        0 0
      • mastihuba  

        si dycky vzpomenu co pevná vidlice snese. :)

        http://www.youtube.com/watch…

        0 0
        • Pajas04  

          Tak tohle je parádní video :o). Hlavně jak mu to sundá nohu z pedálu :D.

          0 0
        • MlokCZ  

          To je ještě lepší to z předchozího testování, kde jecnak při testu pevné vidlice uletěl z překážky vzduchem ze záběru (a ustál to) :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tady ještě to video

            http://www.tuning-test.cz/index.php…

            Druhé od shora.

            0 0
            • mastihuba  

              tak tam jej to vykoplo a letěl, na tom druhým testovaní se mu předek zapíchnul do další překážky.

              0 0
              • MlokCZ  

                Je pravda, že vidlice dostala větší kouř v tom prvním případě, co jsi dával Ty odkaz.

                Při reálné jízdě je ale už obojí mimo, v souvislé terénní pasáži jsou oba ty případy pozvánku k poletu z kola.

                Tedy vidlice vydrží a jezdec už se protletí…

                0 0
                • mastihuba  

                  tak v reálu nesedíš jak pecka a nečekáš co to s tebou udělá :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je jasné. Ale šlo o ukázku co vydrží vidlice. A tohle jen demonstruje, že vidlice vydrží a dříve bude mít jezdec jiný problém (ať už polet z kola nebo to odnesou ruce).

                    0 0
                    • JSt  

                      odnesou ruce?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Při reálné jízdě dostaneš takovou ránu jako na videu v podstatě jen když něco přehlédneš (a tedy to nečekáš).

                        V tu chvíli to ruce neodpruží ani v možnostech co by se dalo kdybys to čekal. A tedy to slušně odnesou…

                        Mně se zatím naštěstí nic extrémnějšího na celopevňáku nezadařilo, zatím jen jednou zápěstí co bolelo několik dní (a bylo tedy jen trochu naražené a nic vážnějšího), když jsem něco přehlédnul.

                        0 0
                  • Rychlej turista  

                    Už jsem myslel, že to tu budu muset napsat já.

                    Videa pouze demonstrují rozdílné chování kol při stejném stylu jízdy, jako na fullu. Zajímavé je, že nikde není video, kde je to obráceně. Myslím, že by to byl hodně legrační pohled, jak se fullista na tom morduje :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To ani ne, to není žádná ukázka mordování se s celopevňákem. Ta videa jsou určená k vyhodnocení chování materiálu za jednodných podmínek (a s odstraněním vlivu jedce, tedy cíleně jezdec měl sedět jako pecka).

                      V reálu takhle jako pecka v sedě samozřejmě nepojedeš ani na fullu.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jinak co se týká stylu jízdy, tak na celopevňáku bych paradoxně ocenil teleskop sedlovku více než na fullu.

                        Na celopevňáku je nutné skákat daleko častěji než na fullu a dopad více tlumit. A pak už tam sedlo vadí dost, opravdu hodně zatlumit dopad tělem s vytaženým sedlem nejde. U fullu si to menší zatlumení tělem (v rámci toho, co vytažené sedlo dovolí) můžu bez problémů dovolit, zbytek už vyřeší odpružení.

                        A vozit teleskop na celopevňáku by byl zase slušný úlet cpát tam snad aktuálně nejporuchovější součást kola a navyšovat hmotnost (když už se šetřilo na odpružení jak na hmotnosti, tak na složitosti kola).

                        0 0
                    • mastihuba  

                      nerozumim jak obráceně. že jako fulista jede přes hrby nebo se morduje na asfaltu po rovině? :)

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Ne, kdyby se měl fullista na tom kole a s ním pohybovat stejně. Na HT prostě spoustu překážek vyžehlíš tím, že do nich buďto nespadneš nebo do nich nenarážíš, ale jednoduše je přeskočíš (díry) nebo jedeš po jejich vrcholu. Někde tady bylo video takového způsobu jízdy. A s tím by, si myslím, měl fullista dost problém, aby to dokázal :-)

                        0 0
                        • jecnak  

                          Jenze fullista tohle delat nepotrebuje.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Stejně tak, jako celopevňák nepotřebuje dělat to, co je na ukázkách. Proto je takové srovnávání nesmysl, protože jde o zcela rozdílné pojetí jízdy.

                            0 0
                            • jecnak  

                              Proc by bylo nesmyslne? Jasne ukazuje jakym zpusobem pruzi pevne vidlice a co se stane, kdyz prehlednes koren nebo kamen s pevnou. Tady navic bylo v plasti 50psi, takze by to jeste skoncilo destrukci rafku/plaste/duse.

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                A to je právě o tom rozdílném pojetí jízdy. Na HT s okamžitou odezvou počítáš a nevidíš v tom problém. A pokud to někdo není ochoten nebo schopen akceptovat, tak jezdí na pružení.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak to je jasné, že na celopevňáku počítáš s tím, že jedeš na celopevňáku :-)

                                  To je v celku logické…

                                  To ale přeci vůbec neznamená, že na fullu můžeš pořád jezdit jako pecka a nebudeš skákat a volit stopu…

                                  0 0
                        • MlokCZ  

                          Proč?

                          Přeskakovat můžeš jen jednotlivé překážky a ještě k tomu potřebuješ pěkný dopad (já tedy na celopevňáku určitě), tedy to v náročnějším terénu moc nezachrání. A právě u přeskakování platí to co jsem psal o tom teleskopu.

                          V reálu je to jednoduché. Na fullu skáču nesrovnatelně více než na celopevňáku.

                          Na fullu skáču hodně často a to i když nemusím (prostě skáču jen proto, že to je prostě na fullu zábava). A k tomu si mohu dovolit skákat i mnoho situací, které bych se kvůli dopadu na celopevňáku neodvážil odlepit od země kvůli dopadu (takovou věc na celopevňáku dám buď opatrně v malé rychlosti a pokud to v malé rychlosti nejde, tak vůbec).

                          A ještě je to celé hodně umocněné tím, že na fullu v rozbitých pasážích máš možnost nesrovnatelně lépe brzdit kvůli trakci zejména předního kola.

                          S výběrem stopy pak souhlasím částečně. Na celopevňáku je to pouze posunuté do lehčích terénů. Tedy, že i jen v lehce rozbitém terénu je potřeba daleko pečlivěji volit stopu, tedy již v situacích, kde na fullu stopu řešit nemusíš vůbec.

                          Jak se to posouvá do náročnějších pasáží, tak musíš volit stopu více a více i na fullu.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Mňo, mám tak nějak pocit, že abys vůbec odlepil kolo od povrchu, musíš nejdříve překonat ty ságy :-)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nejen, při odrazu propruží ještě více. Odraz je v tomto na celopevňáku jednodušší a s o něco rychlejší odezvou.

                              Na fullu se prostě odrážíš jen nepatrně dříve a trošku jiným stylem.

                              Do výšky tak vyskočím na celopevňáku o malinko výše (tedy hlavně dříve na 26" celopevňáku, na 29" to je malinko horší kvůli delší zadní stavbě), to ale celopevňák nijak nezachrání, stejně skáču hlavně na fullu.

                              Ohledně výšky skoku nejsem žádný přeborník, dám tak 30–35cm, více ne a ještě to není žádný čistý bunny hop, ale něco na pomezí bunny hopu a prasoskoku. A s jistotou dávám překážky jen výrazně nižší kvůli rezervě.

                              Výška skoku ale není tak často potřeba (díry, seskok dolu z překážky, atd.).

                              0 0
    • joudys  

      jel jsem Ninera s pevnou karbonovou vidlí a bylo to nejlepší z 29tek co jsem jel. Do terénu pro MĚ absolutně dostačující, odpružení bych žádné nepotřeboval. Lehké, hravé, rychlé. Mít stovku navíc postavil bych si nějakého lehkého šviháka.

      0 0
    • lutte1  

      Jezdim už rok RB CRR s hliníkovou Pellskou. V podstatě na tom jedu párkrát za rok a docela mně baví, že člověk na tom jede uplně jinak, musí si volit stopy, je to mrštný, ale víc jak hodinu terénem na tom nedám, pak už mě to začne prudit.

      Asi jí tam zatim nechám. Plánuju výhledově jiný rám s kompletně odlišnou geometrií, tam pak nahodim 140–150mm vidlici.

      0 0
    • Mr.Dan  

      Teď jezdím středověkýho šunta, co mám v profilu, má to 16kg, neodolný 26 kola a těžkej ocelovej rám, ale stejně je na tom legranda. Příští bajk bude taky celopevňák, ale a lá Niner, tj. karbon všude a větší kolečka…

      0 0
    • MlokCZ  

      Letí to (oproti odpruženým variantám), je to lehké, nejméně náročné na údržbu (oproti odpružení), žádné negativní změny geometrie ve výjezdu a sjezdu způsobené změnou sagů (to já třeba oceňuju hodně), v terénu se dá i v náročnějším (na fullu toho nedám o moc více).

      U mě začíná být na celopevňáku velký opruz, když je rozbitých pasáží moc. Nejhorší jsou jezdivé (tzn. netechnické) rozbité sjezdy.

      0 0
    • vitan  

      Copak Tě to napadlo?

      Zrovna teďka řeším „hujdu“ na dojíždění do práce, kde 80% je asfalt různé kvality a zbytek polňačky.

      Varianty:

      • ze starého kola 26" nechám skoro jen rám a dám pevnou vidlu, zápletys kotoučema a blatníky
      • postavím nějaký low-cost cyklokrosku kvůli blatníkům

      26" varianta bude více variabilnější při výletech s přítulkou atd, ale ta cyklokroska ve mě hlodá tak nějak více…:)

      0 0
      • jecnak  

        Nebo do 26 ramu dat 29kola a krosovy plaste. Vetsinou je mista dost.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • vitan  

          Taky možnost…ale moc jsi mi to neulehčil:)

          0 0
      • Lance  

        nějak to pružení na kole začínám brát jako mínus, zejména na to moje šolichání po těch cestách kolem, škoda, že jsem bral toho horáka, teď bych vzal už cyklokrosku, která je tady v okolí opavy nejideálnější, znáš zábřešské lúky? tak tam je to terén dle mého gusta a tam by to prostě na te cyklokrosce prášilo ideálně. Na fulla sem si zakázal sednout, ale taková cyklokroska na důchod bude ideální, ale hlavně bez kotoučů.

        mimochodem dotaz, ty kotouče co měli na tom MS v cyklokrosu, to jsou hydry????

        0 0
        • jeniiiik  

          Zábřežské louky jsou spíš na vznášedlo, ne? Vždycky tam někde zapadnu do bláta…

          0 0
          • Lance  

            tam se mi to strašně líbí, ale dá se pěkně, kudma jezdíš? od Mokrých Lazců podél řeky? jak se stezka stáčí k ČOVce, tak jedu rovně

            0 0
        • daymaker  

          Lanci, vždyť ty žádný terén nejezdíš… :-) vykašli se na to, zajedeme na silnici a bude Ti to stačit… na Rychleby s náma můžeš pak i se Šárou a prckem a budete se procházet po dědině… :-)

          P.S. – cyklokrosku zvažuju taky, hlavně na tahání vozéku…

          0 0
    • nooski  

      Měl jsem 2 MTB s pevnou vidlí. Jedno s karbonkou a jedno s ocelovou. Kolo je lehčí, ve stoje je jízda lepší než na odpružené, žádné nároky na servis. Na cyklokrosce mám pochopitelně taky pevnou vidli a v lehkém terénu je to prostě paráda :-)

      0 0
    • smizo  

      Teď jezdím Agang na pevný karbonový vidli co mám v profilu,až na pevný vidli mi sedly velký obruče!! a v terénu je to výborný,i rychlebky na tom mám sjetý,sice ne rychle,ale užil sem si to víc jak na fullu co mám taky v profilu,cel­kově,jak přijde na techničtější terén,tak na tý pevný sjedu pomalu víc než na tom fullu :D je to zábavnější a hlavně to neskutečně jde za pedálem,to kolo úplně nutí pořád zrychlovat a zrychlovat..dokud to člověka úplně nevyčerpá :D :D

      0 0
      • Breakpain  

        Pravdou je, že onehdy se mi zaseklo zamykání vidle a byla permanentně locknutá. Já si říkal, že to nějak více drncá … ale co. Mnu a jelo se mi lépe než obvykle … asi je to tím, že v technických pasážích jsem nemusel řešit propad vidle a po dopadu atd …

        Z fullu jsem přešel zpět na HT a ty technické blbiny se mi jezdí lépe, ale samozřejmě rozbité a kořenitě cesty … tam je to hnus :-).

        0 0
        • smizo  

          přesně tak,jakmile jsou delší kořenitý pasáže,tak je to horší,ale jinak je to super záležitost!! ;)

          0 0
    • Mobidyk1  

      poslední půlrok jsem také začal jezdit pevnou. Je to znát pokud člověk na kole cestuje delší vzdálenosti a nemusí se odpruženkou po asfaltu tolik tahat, kolo je zkrátka i o kilo lehčí. V terénu si pak piluju techniku, hlídám pořád stopu a jsem ostražitější :) Na ostatní mám 29tku ale má to zkrátka něco dosebe.

      0 0
      • Peslezedirou  

        Necjci to říkat, ale z toho úhlu jak je to focený vypadá vidlice jak Ninerka :-)

        0 0
    • kali222  

      tezky, co bys rad vedel? mam nejdrnacavejsi variantu – duralova vidle. :) je to naprd, musi se na tom slapat. :) ale je fakt, ze ja mam majstrštk – vsecko z vyloucenyho odpadovyho matrialu mimo brzd a klik. :P ale mam to kolo moc rad.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Je to jen o hlavě, nic jiného v tom nehledej. Buďto na to mentálně máš nebo ne.

      0 0
    • metr-x  

      Jednu dobu jsem jezdil HT26, karbon rám i vidlice. Kolo je lehké, ve stojce má super zrychlení, Díky váze je opravdu dobře ovladatelné.

      V terénu to samozřejmě drncá, je otázka, co člověk vydrží. V těžším terénu už je to o technice jezdce.

      0 0
    • Kami  

      zamlada nic jinýho nebylo a taky se něm dalo věcí.. Konec nastal zlomením ocelových rodel :D Ale vidle se ani nehla..

      0 0
      • antt  

        ja na podobném zlomil i vidlu, představec, rám, ale dělal, jsme s tím hrozné psíkusy :) Tata zavařil a jezdilo se dál. Teda vidle a představec se koupil nový.

        Jinak pevňák má své kouzlo, k fullu příjemné zpestření.

        Jako jedíné kolo bych to ale nechtěl

        0 0
        • Kami  

          :-D to si nedovedu představit, co bych musel skočit, aby se mi zlomilo koplet všechno

          0 0
          • antt  

            mě to praskalo postupně, nějak extra jsem na tom neskakal, představec praskl, když sme jezdili naopak – seděl sem na řidítkách a slapal, vidle praskla při razantnějším dopadu z jízdy po zadním, s prasklým ramem jsem jezdil dlouho, než jsem si toho všiml

            0 0
            • Kami  

              kurna, co to bylo za značku kola? :D Nebo jinak.. kolik jsi vážil?

              0 0
              • antt  

                byl to nějaký levnější rock machine, v roce 1995 a vážil jsem kolem 75kg :)

                0 0
                • Kami  

                  hmmm, mně ty řidítka praskly hlavně proto, že jsem je měl na každé straně o 6cm prodloužený.

                  0 0
                  • antt  

                    to se asi nediv, že praskly :) Já dokonce ty řidítka stále používám na singlespeedu :)

                    Mají mou plnou důvěru.

                    Ale je pravda, že jsem je tam tehdá dlouho nevozil, v modě začínaly být vlaštovky, tak jsem je vyměnil a po x letech je znova nahodil místo vlaštovek na jiný stroj

                    0 0
                    • Kami  

                      však já se ani nedivím :) Ale divím se, že tobě tak popraskalo :D

                      0 0
                      • antt  

                        ja se nedivim, spíš se divím, že se mi pri tom nic nestalo.

                        Vydržel cca 4 roky a pak jsem ho ještě rozebrané prodal sousedovi za 2ooo,– strašně ho chtěl, tak jsem mu to nerozmlouval. Myslím, že ho ale nezpojizdnil a skončilo v kovošrotu

                        0 0
    • tonik666  

      Celopevňáka jsem taky jezdil, 29 ocel v profilu a přesedlal jsem na 26 ocel pevňák se 140mm vidlí a je to mnohem lepší. To drncání bylo děsný:))

      0 0
    • Mr.Dan  

      Tak hlásím první víkendovou zkušenost, pokud někoho zajímá, jak se jezdí na celokarbonové celopevné 650B hovadině. Je pravda, že nemám srovnání, neb na fullu jsem fakt nikdy nejel, ale oproti celopevnému oceláku je to co do pohlcování malých nerovností a hrbolů nebe a dudy. Je však dost možné, že to na tom největší podíl mají širší bezdušové pláště (2,25 oproti 2,0). Překvapilo mě, že to při poloviční hmotnosti nevalí o tolik snadněji, hlavně co se asfaltu týče, přitom pláště jsou v obou případech i dost jezdivé po pevném podkladu (RaR a Ikon vs. Karmy) a setrvačnost (teď tu toliko probíraná) je skutečně až nepříjemně malá, takže jezdec musí furt dupat – zlatá ukrajina ;). Po úzkých vlnitých kamenných lesních stezkách je to ale paráda a pomalu i vychytávám ideální posed, což významně ovlivňuje pohodlí a tím i dojezd, že áno. I navzdory totální rovině a nížině došlo i na jeden cca půlmetrový skok a opět překvapení, jak to bike bez problémů pohltil, bylo to skoro jak do vaty. Střed je jinak jen o 9mm výše než u katalogového osazení 26 koly, takže manévrovatelnost více než dobrá. Pro lehký až středně lehký terén doporučuju!

      0 0
      • Lance  

        dík

        0 0
      • Darius  

        srovnavat pohodli ruznych ramu lze jen pri totoznem osazeni, tj. sedlovka, riditka, gumy a tlak v nich… jinak je to srovnani 2 ruznych kol, z nichz jedno je pohdlnejsi…

        jinak pro Lance: ano, jezdim celopevnou ocel s karb. vidli a je to super;) nejvetsi rozdil oproti odpruzene vidli je schopnost brzdit v rozbitem terenu: kdyz je to pred zatazckou hodne uskakane, predni kolo neni tolik v kontaktu s terenem a tudiz nebrzdi

        0 0
        • tonik666  

          Jezdil jsem celopevňáka 29 s ocelovou vidlí a jezdilo se na něm pěkně, ale v terénu to nebylo ono, sjezdy po kořenech jsem v rychlosti nedával, prostě bylo těžké to udržet.

          Současný AM ocelák se 140mm vidlí je prostě hooodně jinde, a to jak na XC, tak na enduro, a pocitově mi sedne asi nejlíp z kol co jsem kdy měl. Rozhodně bych neměnil zpět. Obě kola případně viz popis v profilu.

          0 0
    • prochm  

      Když už je tady tohle téma. Jaký máte názor na tohohle celopevňáka? Je hodně poznat rozdíl myslím na asfaltu mezi pevnou a odpruženou přední vidlicí?

      http://www.cyklonemcik.cz/…9-carbon-xtr

      0 0
    • FatBoySlim  

      Ja,ale jen do prace a tak :D poskladanej ze „zbytku“ Ted ho ma pujcenej kolega :) Je to takovy zajimavy vytvor,ale jezdi to dobre. Casem by se mi libilo kolecko s pevnou vidli na 29",nejakou rychlejsi raketku

      0 0
      • šlapatko  

        nechci nějak kazit vize, ale 29 celopevňák nejede lépe než 26 celopevňák. Samozřejmě stejné pláště .Nemá důvod. Rychlost získá se silničními plášti. To je na hovno bo lepší je silnička.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • podvlada  

      Jak se pozná celopevňák? Nebyl by nákres?

      :))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.