co je lepsi úchyt na kotouc / pro a proti?
co je lepsi úchyt na kotouc / pro a proti?
je to úplně jedno. jedinou větší chybou CL je v současné době menší výběr kotoučů.
Pokud nechces vylozene Hope a se Shimanem jsi zadobre…
Datum vo-e :)
No to mi ho vyndej z elastaku!
Ahoj, aktualizoval bych dotaz … zrovna mi to vrtá hlavou …
Platí to, co píše Kubad a nebo se od té doby změnilo něco, co nahrává jedné či druhé variantě?
nezmenilo
Ok, díky :)
Já bych šel jednoznačně do INTL. Možná se mi to zdá, ale od roku 2007 CL uvadl a není ničím výhodný. INTL je jednoduchý systém a kotoučů je daleko více na výběr.
Nicméně považuji svůj názor za laický, protože už dlouho jsem nekupoval brzdy atd. Třeba se tu ještě někdo vyjádří.
Jedinou výhodu CL, jak to vidím já, představuje podstatně nižší cena Shimano kotoučů na CL oproti INTL.
Osobně je mi ale sympatičtější 6 děr ;).
Za mne výrazně jednodušší a rychlejší montáž/demontáž, navíc nehrozí zarezlé šdouby a tak :)
Stačí nepoužívat ocelové šrouby ;)
?
Zarezlé šrouby? Myslíš ty NEREZOVÉ šrouby ke kotoučům?
Tak treba shimano dava obycejne cernene.
Ano. Černé s locktitem, které mi ještě ani jednou nezrezly na povrchu, natož aby přirezly k hliníkové nábě… To nevím co bych měl dělat, aby se tak stalo. Možná když člověk jezdí pravidelně v soli jedině?
To já taky nevím, co musí dělat, vozím CL ;) Ale každou chvíli tu někdo řeší odvrtávání zarostlých šroubů, kterým strhl hlavičku … Jestli zrezly, zoxidoval hliník, nebo něco jiného, netuším.
Tak jestli nějákej manták chce odšroubovat Torx klasickým imbusem tak to asi chápu.
Co si pamatuju, tak alespoň jednou to byla zevnitř vyrezlá hlavička, takže se mu torx protočil. Jinak to asi ve většině případů mantáci fakt budou.
často protočíš titanovej šroub, je to měkký a mělký
Aha, to jsem si nějak neuvědomil. Já dostal šrouby ke kolům. No dobře, tak i kdyby černěné, tak stejně by neměly zrezavět…
CL je mnohem jednodušší. I běžný šestiděrový kotouč tam dáš mnohem jednodušeji než do klasiky. Nasuneš na náboj adaptér s šesti čepy, na čepy jen nasadíš (nic nešroubuješ) INTL kotouč a zavřeš závěrným šroubem CL. Superjednoduchý a elegantní systém.
nevýhoda je akorát v tom, že pokud sebou netaháš speciální nařadí tak to v terénu neopravíš (povolená matice, nebo mega ohnutý kotouč).
a to nemluvím o tom, že na větší osy potřebuješ jinou závěrnou matici = jiný klíč
jinak ale montáž a demontáž je jasně kratší, náby lehčí – ale kotouče těžší.
Zase matice u CL se mi ještě nikdy nepovolila, na rozdíl od šroubů u 6d. A ohlej kotouč jsem rovnal na kole. Na dojezd stejně stačí aby prošel třmenem a pak je na vyhození…
už jsem povolenou viděl a kotouč (teda 6D) vyrakvenej tak, že ho fakt nesrovnáš taky.
Jasně že to je v minimu případů, ale u nonstop závodů nebo expedic někam kde není dostupný servis to je podstatné velmi
Tak to je poprvé, co slyším o povolené matici CL. A ty nenarovnatelné kotouče se taky nevyskytují moc často, sám jsem to ještě neviděl. Čímž nerozporuju, že so to může stát, ale v tom případě bych ale inbusem odmontoval celý třmen. Tady problém nevidím. A na expedici, kde už bych vezl náhradní kotouč, budu mít i klíč na kazetu. Nebo, ještě lépe, véčka :)
Me se taky jednou povolila.. cca po pul roce jezdeni mi vzadu zacalo cinkat a ja byl uplne zoufaly a 20 km nemohl prijit na to co to je, srovnaval jsem trmen, dotahoval osu a nic, pak me napadlo chytit kotouc a chybu jsem nalezl.. nicmene jsem to domu v pohode dojel, slo nastesti o zadni brzdu..
Neslyšel? Asi jsem ti to neřekl. Mně se povolily obě: jednou jsem musel povolit třmen a přivázat gumičkou na vidli a podruhý to bylo 300 metrů od auta, tak to vyřešily sikovky.
Byla tam redukce, takže asi proto. Vyskočilo to na ty čepy od redukce a nechtělo se to točit.
Po aplikaci Loctite asi zatím, možná, snad, doufám dobrý.
Tak to me se treba povolila taky. Tak sem to doslova zalil locktite a dorrval na krev, od ty doby je klid. Nemel sem ale radost, kdyz sem to zjistil po trictvrte hodine brutalniho stoupani, ze si jako dam primovej sjezd :D
A nenarovnatelnej kotouc mi tu visi na zdi, byl ohlej tak, ze neprosel vidli, nejen trmenem :) To ale nema s CL nic spolecnyho, byl to Hope, a odnes to i unasec :(
Vzhledem k tomu, že na CL dáš i kotouče INTL, tak je naopak výběr kotoučů větší než u šestiděrového systému. Za mě tedy CL (navíc, CL náboje jsou obvykle lehčí než INTL).
a jake ine naboja na CL ako SH existuju? pripadne ak by chcel fabricke zaplety exituje zase okrem SH nieco na CL?
To bych neřešil – zaplétat bude Richard, pravděpodobně na DT 350, tak si musím v hlavě srovnat, který systém na těch nábojích bude …
DT 350 bych bral CL, jsou lehoučké a elegantní.
to som nevedel ze aj DT sa robi licencne na CL, tak potom asi naozaj neni o com, CL je jednoduche, SH kotuce su neni moc drahe a imho icetech je asi najlepsie co som kedy jazdil aj ked som tomu kompozitu spociatku moc nedoveroval. a keby bolo zle tak jak pise singlespeed prinajhorsom sa na CL daju hanodit aj INTL kotuce.
Pokud bereš 350ky a nemáš zásadní důvod proti SH ICE kotoučům, tak bych volil tuhle kombinaci s CL.
Doma máme třeba Crossmaxy ST Centerlock.
Třeba náboje DT jsou na CL.
Nebo Remerx :).
dělají se, třeba DT Swiss. Je to souhra náboje a disku. Pokud bude chtít konus od Shimana, tak bude mít CL. Pokud budeš chtít průmysly, je jednoduší jít do INTL.
A to že máš pár gramů navíc u středu kola je prd v porovnání pár gramů na obvodu. Lehký plášť pomůže více.
Takže si vyber kola k tomu sekni nějaký disk a hurá na kolo.
Jak jsi myslel tuto větu:
Pokud budeš chtít průmysly, je jednoduší jít do INTL.
Nebo lépe řečeno proč.
BRal jsem to z pohledu hobíka, pro kterého je kolo za 20k max 30k. A v této ceně se dají sehnat slušné průmysly od Force, Novatec, SRAM a ty mají INTL. A než řešit redukce, tak se raději přizpůsobím.
ok.
Fulcrum.
Jediné zajímavé kotouče, co se dělají v CL a nedělají na šestídíru jsou XTRka. Jinak snad vše seženeš na šestidíru.
Pro mne jednoznacne CL. Kdyz uz ho potrebujes hodit dolu, je to otazka sekund.
A proc jej potrebujes hodit dolu? Odsroubovat 6 torxu je 6 minut ;)
Treba kvuli kontrole konusu/servisu naby? Ja porad nemuzu pochopit, proc vsichni tak nesnasi CL. Za mne je to lepsi system, nevyhodou je snad jen mensi nabidka kotoucu, ktera mne ale naprosto netrapi. Vozim klasicke Shimano SLX/XT, ktery funguji dostatecne dobre (a vzhled plus vaha jsou mi ukradeny).
kdyz servisujes nabu tak 6bolt kotouc nemusis sundavat ne? za me asi lepsi 6 bolt, lepe se to prodava a treba levne kotouce jsou lepsi na 6b. ale je mi to v podstate jedno, kupoval bych podle ceny, nebo jezdim to co bylo na seriovce, nebo treba hope naby maji jen 6b
Ha, mas pravdu, sestidiru sundavat neni treba :P Jinak mne CL vysel nahodou, byl zrovna na kolech/brzdovych kotoucich, ktere jsem vyhodne se slevou koupil. Jen mne leze na nervy, jak mnoho lidi dela z CL zbytecny/horsi system nez 6 der.
Zbytecny podle me je. A to sem plnej shimana na vsech kolech :) Mam s INTL lepsi zkusenosti, a sice v tom ze CL se mi po tejdnu pouzivani povolil (od ty doby je vykoupanej v locktite a utazenej na trilion nm), zatimco INTL za 5 let jezdeni 0 problemu. Ve finale to fuguje oboji, trochu se mi libi, ze na CL ti staci povolit/utahnout jednu matici (i kdyz ruznou pro 20mm a cokoliv jinyho – negativ!), kotouce zas tak casto nesundavam abych to ocenil. Nekoukal sem ale na kombinovanou vahu CL naby a kotouce vs. INTL, tam bych se moh nechat ukecat.
Vahove to vychazi priblizne stejne.
Při kontrole konusu nemusíš 6D kotouč odmontovávat. Jinak je mi šumák zda mám INTL nebo CL.
Jednu dobu jsem casto menil kola a to poznas hned :).
Vemu aku ne?