Našel by se někdo, kdo jezdí epicona 2010/2011 na HT či na fullu s malým zdvihem (do 120mm) a chtěl by si ho trochu odlehčit? Vyměnil bych s ním horní nohy od mojeho axona, dá se tak ušetřit tipuju 60–80g, axonové nohy mají totiž dutou korunu která je lehčí. Krk je černé barvy, a rád bych i za černou vyměnil.
Důvod? Po přestavbě HT na fulla jsem musel zvýšit zdvih na 150mm, a k tomu nejsou vnitřní nohy úplně vhodné (spodní jsou v pohodě), což má za následek únik oleje a vzduchu nad pístkem při nižších teplotách. Jinak jsou nohy naprosto v pořádku, vidle má najeto tak 3,5kkm a je poctivě udržovaná a mazána. Akorát kolem matic je trošku podřená od klíče.
Spodní nohy a vnitřnosti bych si nechal svoje, páč spodní nohy jsou trochu odřené a tlumičovou patronu mám upravenou na sebe.
Vzhledem k tomu, že váhová úspora není až tak velká, a vidle se dá relativně v pohodě provozovat na 140mm zdvihu, tak není výměna až tak důležitá, je to tedy nabídka pro ty kteří se v kole rádi hrabou a každou část si chtějí přizpůsobit sobě co nejlépe. Navíc tím přicházíte o záruku, ale to myslím každým neservisním zásahem do vidlice, tedy i domácím předěláním na olej. A z tohoto tedy i vyplývá, že je to pro někoho kdo bydlí blízko mne, tedy v okolí Opavy, popřípadě pro někoho kdo může dojet do Ostravy.
Pro kutily můžu nabídnout i axonovou patronu, buď na prodej, či na výměnu. I ta je o něco lehčí než epiconová, tuším o 15–20g. Má ovšem tvrdší pružinu v pístu u komprese než epicon, což snižuje citlivost. Možná by se dal píst vyměnit za epiconový, nevím ale jestli by se vlezl délkou, muselo by se zkusit. Tato patrona nabízí zdvih max 115mm a je v provedení RLD.