Lehká kola (karbon?) enduro pro 95kg

93 nepřečtených
  • boo-beek

    Takže, situace na trhu je taková jaká je, ale chci odlehčit kolo (GT Force 29), nejkritičtější jsou z tohodle hlediska asi kola, jsou tam ZTR Flow S1 na Formulích, reálně to má okolo 2300g, chci se dostat o cca 500–600g dolů Vážím 95kg, kolo přes 15, jezdím blbě, takže ty kola budou dostávat zabrat :D

    Budget je mezi 30 a 40k, takže asi karbon, ale vlastně pořád nevím, jestli má smysl to utrácet za kola nebo ne. Fajn je, že v téhle relaci jsou věci pořád rozumně dostupné ve skladech :D U těch karbonů mě láká záruka s crash replacement (Weareone, Santa, DT Swiss), ale vlastně nevím, jestli to má smysl, protože dva ráfky navíc od Nextie ve finále vyjdou podobně, možná o kousek levněji… Takže zvažuju několik variant:

    • Nějaké hotové záplety (ex1501, teoreticky se asi vejdou i Zipp moto…)
    • Lepší exotiku (Weareone na i9?)
    • Nechat zaplést něco rozumného (Nextie, LB apod) na DT350 nebo co bude zrovna kde k dispozici
    • Nechat zaplést něco lepšího (SantaCruz, Weareone apod.) na DT350 nebo co bude kde zrovna k dispozici
    • Rozumný hliník a za zbytek upgradovat třeba vidlici

    Odlehčit výměnou rámu v plánu nemám, jen pro jistotu ;)

    Díky!

    Anketa: Jaká kola, resp. ráfky

    7x
    24%
    2x
    7%
    15x
    52%
    0 0
    • krabica  

      Není třeba panikařit, ale ber co je, zítra už to být nemusí… :-D Šel jsem, po zjištění dostupností, nakonec do DT EXC1501.

      0 0
    • novas752  

      Minimálně dozadu počítej s vložkou navíc (pokud jí tam nemáš už teď = cca 200g nahoru).

      Já rok a něco jezdim na Nextie, DT350, Sapim Race + Polyax. Ve 27,5" to má cca 1850g + ta 200g vložka…, taky to nešetřim, ale mám jen něco kolem 75kg. Dosud nebylo třeba centrovat, vše drží úplně v pohodě, pár slušných ran ještě bez vložky taky dostaly…

      Počítej taky s tim, že jsou znatelně tužší = ovládání je přesnější, kolo lépe drží v bordelu stopu, ale je to méně pohodlné. U mě to uspíšilo přechod na pružinový tlumič a lepší vidlici než jsem měl. Na karbonových kolech mě začaly dříve „umírat“ ruce a chodidla, po apgrejdu odpružení už nic neumírá. :-)

      0 0
      • boo-beek  

        Vložky mám, takže kalkulace platí :) Stran podvozku, to je druhá varianta upgrade, ale spíš chci nejdřív řešit kola… Dojmy beru na vědomí, díky :)

        0 0
    • Woko_O  

      A co nechat si udělat Kastary?

      0 0
      • boo-beek  

        Dík, nenapadlo mě, podívám se.

        0 0
      • krabica  

        Mně ta váha přišla podezřele nízká na EN použití, moc bych tomu nevěřil…

        0 0
        • krabica  

          Sakra, jsem to poplet s Equatorem… :-D

          0 0
          • boo-beek  

            Ale u Kastaru je to podobné, resp. pro enduro použití je ten limit nižší, než potřebuju, podle popisku. A stojí v podstatě 2× tolik… Kastar to taky nebude :)

            0 0
      • boo-beek  

        Vím o nich, cenovka zajímavá, ale vzhledem k hmotnosti kol, mojí a neexistujicího crash replacement programu se jich bojím :D

        0 0
        • krabica  

          Přesně, proto bych do nich taky nešel.

          0 0
        • boo-beek  

          Neexistujícímu, samozřejmě…

          0 0
        • doubleingram  

          Když uděláš nextie tak taky žádné CR nemáš. Za tu cenu jsou IMHO hodně slušný. Stavím teď víceméně to samé a vyjde to dráž a hrozný ******.

          0 0
          • boo-beek  

            Nj, jenže Nextie ráfek má limit 180kg, u Equatoru je to nejasné, jsou nízký, toho materiálu tam prostě asi bude míň.

            0 0
            • novas752  

              Jenže co je to vlastně hmotnostní limit…

              Samotné číslo je v podstatě nic neříkající hodnota. Nezahrnuje jízdní styl/prasostyl jezdce, nezahrnuje případné záležitosti, které ráfku uleví (vložka, objemnější plášť, tlaky…).

              0 0
              • boo-beek  

                Hele, chápu tenhle směr úvah, ale nechci se do nich pouštět :D Trošku o tom Equatoru uvažuju, ta cenovka je fajn, ale nejsem si prostě moc jistej kolama, co mají být univerzální od XC po enduro pro 120kg sestavu.

                0 0
                • novas752  

                  Jo to je jasný, do Equatoru bych taky nešel. Jen jsem narážel na ten hmotnostní limit.

                  0 0
    • A2735  

      Nevín jestli je honění gramů na výpletech zrovna pro enduro a více s 95 kg zrovna to pravé ořechové.

      To tak mít dva páry co neustále reklamuješ.

      Zadní náboj doporučuji DT SWISS 350 hybrid s ocelovým ořechem.

      Jak těžké vozíš pneu?

      0 0
      • boo-beek  

        Pneu vozím těžký ale ne nejtěžší (Exo tr+).

        Honění gramů… Ty kola jsou prostě velkej „problém“ aktuálního setupu, tady jde o půl kila na kolech, pokud pořídím nějaký normální, nesháním žádná ultralight kola…

        0 0
    • Lochy13  

      Jen bych upozornil, ze pokud koupis nove reverse (santa) tak mas dozivotni plnou zaruku a ne jen crash replacement. Tzn. Znicis je pri jizde, mas novy zadara.

      Ja mam 30mm 27.5, za 3/4 roku jsem centrovat nemusel. Ale mam jen 75kg

      0 0
    • Lochy13  

      Ale nejak extra lehky nejsou, mam je na dt350 a maj myslim 1850g

      0 0
      • boo-beek  

        To je pořád skoro půl kila rozdíl :D

        Jinak, proto, co píšeš, uvažuju o SC a Weareone. Enve je mimo cenově, Weareone je blbý logistikou (Kanada), SC se jeví relativně rozumně. Na druhou stranu, i když to není cena jak za Enve, finančně asi bude podobný nechat udělat Nextie a vzít náhradní ráfek… Ty SC jsou případně reklamovatelný nějak rychle?

        0 0
        • Lochy13  

          Zalezi jak je schopnej dealer/dovozce. Ve statech do par dnu, ja bydlim v UK a ujistovali me ze do tejdne.at uz ram, tak kola – vymenej cely kolo (ty jim posles praskly) takze odpada prepletani. Ale je fakt, ze dovozce je v UK celkem schopnej co jsem slysel.

          Nevim jak je to v CR nebo jinde v evrope. Ale vsude po forech je na SC zaruku.chvala.

          0 0
          • kubad  

            :)

            0 0
          • boo-beek  

            Situaci neznám, mám takovej matnej dojem z různých diskuzí, že v ČR komunikace s dovozcem úplně jednoduchá nebyla (sám jsem SC nikdy neřešil a mimo ty ráfky asi nejsem moc cílovka), ale ve finále bych se stejně dostal cenou asi moc vysoko… Ještě se podívám k Polákům a uvidíme, každopádně díky za postřehy :)

            0 0
      • novas752  

        Podobnou váhu má asi většina enduro karbonových výpletů. Co je výrazně pod už trochu smrdí.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • A2735  

      https://www.dtswiss.com/…1-spline-one

      ocelový ořech

      0 0
      • boo-beek  

        Nj, a za nějakých 30–35k hliníkový ráfky… :)

        0 0
        • krabica  

          DT je v USA drahý, je třeba se koukat na Evropské ceny.

          0 0
          • boo-beek  

            Cenovka je stejná jako za exc 1501, tzn cca od necelých 1300 eur nahoru…

            0 0
      • kubad  

        A k čemu je ocelový ořech?

        Stejne použije XD nebo Microspline

        0 0
    • A2735  

      To je prví věc, co na dt swiss zadním náboji pos..e. Až se ti na HG ořechu a microsplinu protočí pastorky.

      0 0
      • kubad  

        a teď tu o karkulce,

        by mě zajímalo kolika lidem se to stalo

        0 0
      • novas752  

        Když málo dotahneš kazetu… Na DT350 s hliníkovym MS ořechem mám asi 350h jízdy a ani známky poškození toho drážkování. Kazeta XT.

        0 0
      • doubleingram  

        Blbost, osobní zkušenost na x kolech.

        0 0
    • A2735  

      Ti co váží 65 kg později. JInáč každý náboj co jsem vypletl.

      0 0
      • kubad  

        pobavils :D

        ja to na DT ořechu ještě reálně neviděl, že je vyplétám hodně let je jedna věc, že je dlouhé roky vozím a určitě jsem těžší než ty, a bez problémů, jestli není problém někde jinde

        jo a zkus se naučit řadit příspěvky netuším na koho reaguješ

        0 0
    • A2735  

      Zaleží na konstrukci kazety. Platí to po pastorky 11–12–13–14. Nejen že se kazeta blbě sundáva, ale i hůře řadí díky různě pootočeným zahryznutým pastorkům. Už nesedí náběhy. Platí to pro převody 1X , kdy se začaly více požívat nejmenší pastorky.

      0 0
      • kubad  

        11–12–13–14 je snad na všech kazetách volně co jdou na tento typ ořechu, doporučuju dotahovat kazety jak je výrobcem doporučeno.

        0 0
        • A2735  

          Souhlasím. Ale ty duralové matice a duralový ořech ten utahovací momen dloho neudrží. Pokud mám tak dávám aspon ocelovou matici z jiné low kazety.

          0 0
          • kubad  

            Proč by to ALU matice nedala?

            0 0
          • novas752  

            Která ti pak visí na jednom závitu. Gratuluju. To bude asi ten problém proč se ti pak protočí pastorky.

            0 0
            • A2735  

              Na jednom závitu?

              Ještě jste se nepotkali s takovými " duraly " ?

              0 0
              • kubad  

                Ne netusim co používáš

                0 0
              • novas752  

                Oni jsou totiž ty microsplinové matice o dost delší než ty ostatní, protože nejmenší pastorek je úplně mimo tělo ořechu, druhý nejmenší částečně také a matice je o tuto vzdálenost prodloužená. Když to stáhneš kratší maticí, tak to pak drží jen na velmi krátké části závitu, snáze se to může povolit což vede k protočení toho druhého pastorku na okraji drážkování ořechu. Záhada vyřešena…

                Nemluvě o tom, že osazení matice má i menší průměr aby nevadilo řetězu na nejmenším pastorku. Ostatní matice mají osazení větší, pro 11 nebo 12+ zubové pastorky.

                0 0
                • A2735  

                  Microspline ne. Týká se to HG.

                  JINÁČ OK.

                  0 0
                  • novas752  

                    AHA

                    „To je prví věc, co na dt swiss zadním náboji pos..e. Až se ti na HG ořechu a microsplinu protočí pastorky.“

                    0 0
                    • A2735  

                      Ta matice.

                      0 0
                      • kubad  

                        A bavíme se o kolech? Nebo elektro a ještě s čipem?

                        0 0
                        • A2735  

                          No duralové ořechy a hlavně jejich západky podepřené v duralu na elektrokolech ? kolik to mu dáváte?

                          Doufám že to nikdo nedělá.

                          0 0
                          • kubad  

                            :)

                            0 0
                          • novas752  

                            Elektrokola jsou likvidační linka pro komponenty pohonu celkově, to všichni problematiky znalí vědí. Řetězy, kazety, ořechy, ložiska v ořechu i v náboji… Akorát se to blbě vysvětluje majitelům, že mají za chvíli půlku kola ve stavu mrtvola. :)

                            0 0
                            • A2735  

                              JJ. A přidal bych pod dimenzované brzdy u většiny modelů

                              A tak jsme mu s těmi karbonovýma kolma na vláknu určitě pomohli :)

                              0 0
                              • novas752  

                                Spolu s neuvěřitelnou neschopností valné části jejich majitelů normálně brzdit a neuvěřitelném talentu pálit kotouče. :)

                                0 0
    • tomfree  

      Mám kola Dt exc 1200 a zipp moto na nábojích dt swiss, exc lépe jedou do kopce zipp zase z kopce,tak si vyber :-)

      0 0
      • krabica  

        Tak to ty moje EXC 1501 budou horší v obou směrech… :-D

        0 0
    • pumpy  

      Torchu otazka k tematu, jsou ty karbon kola o tolik lepsi nez hlinikove? Vyplati se priplatit za ne? (a to myslim na trailove pouziti a sem tam lehci skoky – obcas neciste?)

      Pozna hobby jezdec vubec ten rozdil a prinos?

      0 0
      • kubad  

        tuhost, odolnost, váha, lepší záběr poznáš, ale může to být i na obtíž víc tě naklepou.

        Cenově už to není tak daleko, kvalitní alu ráfek je 2t. slušný carbon cca 5t.kč

        0 0
      • novas752  

        Na trailovém kole to neni nijak extra podstatné, řešil bych to až když bych nevěděl co jinýho vylepšovat.

        Ano je to tužší a trochu lehčí, je poznat že to prostě neuhýbá. Ale zase je to náchylnější na nárazy – hliník se ohne, karbon buď zapruži a nic se nestane nebo praskne. A je méně pohodlné než hliníková kola, pokud neni citlivé odpružení tak to v terénu dokáže docela vytřást.

        0 0
        • tomfree  

          Tak zkus ty zipp kola,ty jsou pohodlnější než všechno,co jsem zkoušel.

          0 0
          • mirorek2  

            Kolik vazis? Taky po nich pokukuju

            0 0
            • tomfree  

              90kg

              0 0
              • mirorek2  

                Jde mi o to, aby se pode mnou nekroutila moc. To bys mohl odhadnout? Mám 105

                0 0
                • tomfree  

                  Já nemám pocit,že by se to nějak kroutilo,ale když jedu po hranatých kamenech,kde jsem už jel předtim mockrát,je to jako by byly méně hranaté a když to nakloním do zatáčky tak to drží a neodskakuje,tlumení muže být dobré,ale tak rychlé žádné není,musí to být těma kolama.

                  0 0
          • novas752  

            To ano, ty Moto jsou trochu mimo tohle srovnání díky úplně jiné konstrukci.

            0 0
        • pumpy  

          Chtel jsem ot na nukeproofa co mam v profilu, pro je to to pruzeni citlive (ale ja se v tom prd vyznam), no uvidim, co a jestli vubec neco vyberu, kazdopadne dekuji za tyto poznatky.

          0 0
      • čel.A  

        Měl jsem carbonové e13 tři roky na Jeffsy a sáhnul jsem na ně jednou. Jezdil jsem na nich primárně přírodní traily TT, RS, okolí Phy, švýcarské traily a vydržely všechno bez problémů. Mám 88kg.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Za mě je to hlavně o nesrovnatelné výdrži.

        Hliníkové ráfky mi většinou vydržely pár jízd. Životnost různých značek co jsem zkoušel tak od 3 dní do měsíce. Centrovat a dotahovat pnutí jsem musel po každé jízdě na EN nebo dni v parku.

        Karbonový ráfky jsem za 5 let na DH zničil 2,v obou případech v situaci kde by se hliníkový ráfek asi rozsypal – pod 10psi,žádná vložka a větší gap přímo na ostrý kámen. Mimo to jsem na ně nemusel sahat, žádné centrování. Přední jsem po 5 letech zkontroloval jen tak pro dobrej pocit.

        Jinak se mi dost líbí i ta tuhost, hlavně v odkloněných situacích tomu mnohem víc věřím, prostě to jede kam má :)

        0 0
        • McBlacky  

          Ja tomu sice nanakladam tolik, ale taky po prechodu na carbony resim o rad mene problemu s kolama a to jak xc tak en pouziti. Uz bych si hlinik nekoupil.

          0 0
      • Lochy13  

        Ja to bral tak, ze chci s kolama minimum starosti. Zadny centrovani, dotahovani, rovnani jen jezdit no a kdyz nahodou praskne, tak novej.zadaco. Z toho mi ty reserve vysly nejlip.(klidne bych vzal weareone, kdyby meli stejnou dostupnost v evrope). A I ta cena se da lip zkousnout :)

        0 0
        • krabica  

          Osobně bych vzal Nobl TR37 na i9 nábách, kdyby byly dostupné v Evropě.

          0 0
          • mirorek2  

            Takže pruba zipů je fakt na mě jo? :D

            0 0
            • kubad  

              pokud si to pamatuju dobře Kubánec je vozí

              0 0
              • filous  

                To asi jo, nicmene dostat z nej nejaky objektivni feedback je otazka ;-)

                0 0
                • mirorek2  

                  Tak ony budou asi supr, je to zajímavá technologie, do jisté míry jedinečná v MTB. Navíc doživotní záruka je super!

                  0 0
              • mirorek2  

                Jj vím, ale on je jiná váhová

                Potřeboval bych je zkusit sám :-)

                0 0
    • boo-beek  

      Tak, a ještě jsem objevil Crankbrothers Synthesis. Záruka podobná jako u SC, chování by mělo být podobné jako u Zipp, náboje u těch základních asi nebudou nic moc, cena s I9 vlastně není nesmyslná, ale už je to moc, no… :D

      0 0
    • boo-beek  

      Tak, trochu mi do toho hodily vidle takový ten korporátní covid folklór (covid testy, pár dní karantény, testy, kontakt s pozitivní osobou apod), ale nakonec vyřešeno.

      Koupil jsem za super prachy, především s ohledem na záruku, Bontrager Line carbon 30… Pak jsem na ně nedokázal nasadit ani jeden ze tří plášťů, co bych tak nějak mohl vozit (včetně dost ožvejkanýho minion DHF), dostal info o nespolehlivosti nábojů, takže jsem je vrátil a objednal SC Reserve od Piotra. Díky všem za cenné rady (a zvlášť ještě díky pro kubad za trpělivost, i když jsem mu nakonec kšeft neudělal); zjistil jsem plno nových věcí a rozšířil si obzory. A vybral kola :) No, snad budu spokojenej.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.