Mam ram a napadlo me: co si ho nechat pochromovat? Co si o tom myslite? Vydrzi chrom? Neni to blbost??
Mam ram a napadlo me: co si ho nechat pochromovat? Co si o tom myslite? Vydrzi chrom? Neni to blbost??
no určitě to půjde,ale musí to být na chrom hoooodně dobře nachystaný. A taky cenově to bude asi drahý. A ten rám na fotce chceš dát do chromu?? Vypadá dobře. Co to je za rám?? Asi bych ho ale nechal jen začistit a šup s ním pod lak. Tohle vypadá nejlíp.....
Na zakazku varenej od borce v Kanade… Premejslel jsem i o variante vylestit a dat na to akorat cirej lak… ? Do barvy muzu jit vzdycky, zeano
no koukni do profilu na mýho bajka.....lehce upravenej povrch hliníku a na něm čirej lak......mě se to líbí.
Na tom nechas ruky nez to pripravis aby ten chrom vypadal jako chrom… Musi to byt vybrouseny a vylesteny uplne do hladka, jinak je to videt a neudela Ti to lesk… Ale mit tak pristupnou galvanovnu, tak si s tim pohrat, vylestit co to pujde, pomědit, zas vylestit a pak do chromu pak by to bylo zajimavy…
Tak tohle uz vim ;-) Dlouhe zimni vecery… Ale mohlo by to vypadat dobre! Trochu me inspirovali tyhle borci : www.vannicholas.com/ jsou to myslim bejvali Airborne
Nejsem odborník, ale vím, že není chromování jako chromování. Pokud však necháš rám pochromovat tzv. tvrzených chromem (nebo jak se to jmenuje), tak to vydrží všechno. Tímto způsobem se např. uprvavují vývrty hlavní u střelných zbraní, a to už něco znamená. Kamarád si to kdysi takhle nechal pochromovat a i po x letech je to jako nové – stačí vyleštit.
Nevis, jaka je cca tloustka chromovy vrstvy? A co poniklovani?
V podstatě je to něco podobného – nanáší se jiný materiál.
A je to lepsi/horsi/srovnatelny s chromem? Tvrdost, prilnavost k podkladu a tak…? Jakej je rozdil v povrchu (lesk, barva,..)? A nemate nekdo tip na chromovnu ci niklovnu?
S tou tloušťkou ti fakt neporadím, Chce to zeptat se tam, kde to dělají. Co se týče niklu, tak vím jen to, že se dnes už tak moc niklování nepoužívá, a rozhodně nevydrží to, co chrom. Když vydržíš, tak se večer zeptám otce, ten tomu rozumí fakt hodně. Zítra bych se ozval.
super, diks! ;-)
Hlavně jedno vím dobře, stejně jak psal Stancek už výše, musíš to vyleštit jako zrcadlo, ptotože pod chromem bude vidět každá i miniaturní nerovnost. Pomědění je pak u oceli nutnost, ale to není problém – dělá se to automaticky. Zítra napíšu víc.
Přesně tak, vydrží to hodně, cena bude nižší než lak.
No tak ze bych zkusil „Černění (brinýrování) železa“?? to by taky mohlo vypadat zajimave…
No to by zajímavě teda vypadalo… Černění má tu nevýhodu, že ti sleze jen se na něj škaredě podíváš. Není sice problém černění opravit, pokud budeš mít někde šrám, ale to bys dělal pořád. Já takhle opravuji černěné komponenty Ritchey, když sem tam něco oderu.
Pockej – hlinik jde taky cernit jako ocel??
Jasně – jen na něm nesmí být žádná povrchovka. Pokud koupíš hliníkový komponent a ten je v „barvě hliníku,“ tak si můžeš být stoprocentě jistý, že je nějak nalakovaný nebo jinak upravený, protože surový hliník zoxiduje a zajde. Většina černých hliníkových komponentů je černěná (už jsem zmínil Ritchey).
Aha, taky dobry vedet, to se hodi, dik!
ale v černění resp. brinýrování železa je podstatný rozdíl v tom, že na železe vydrží mnohem ví, např. se používá u závěrů střelných zbraní…
No právě, a jak černěné zbraňové součástky vypadají na plochách, kde se o něco třou?? Proč si myslíš, že v každých loveckých potřebách seženeš chemické černidlo?? Fakt to nevydrží moc a taky vlhkost černění sežere za chvíli. To by se na rámu neujalo.
Dobry, tak do tohodle napadu teda taky nejdu…
Vetsina hlinikovych komponentu je eloxovana,ne cernena.Prirodni elox bez barvy je stribny,pripadna barva se tomu dava az potom.Puvodni elox jde stahnout louhem a znova naeloxovat na pozadovanou barvu.Cerneni zeleznejch veci je vcelku nanic pro pouziti na kole,muselo by se porad natirat olejem,jinak staci se dotknout spocenou rukou a uz je tam „liska“.
nevite nahodou kde je v okoli Teplic nejblizsi galvanovna kde by mi hodili par veci do eloxu?
tak jsem teď skočil za vedoucím naší galvanovny a posháněl info. První věc je, jestli na CR-MO dobře chytne zinek a potom chrom. Spíš doporučuje zhlediska životnosti tvrdochrom. Ale opravdu upozorñuje na přípravu povrchu před pokovením. Leštit a leštit :-)
jj, diky za info… Nechces mi nekdy s tim lestenim pomoct?? ;-DD
to zvládneš :-) kolik tě ten rám přišel??
$200 v tomhle stavu…
to není špatná cena…
To je dost špatná cena. Na ebay visí za 69,–
No vidis… :-( Ja ho kupoval loni a i s postovnym me to vyslo fakt ke dvoum stovkam… No nic, stejne je peknej a bude jeste lepsi ;-)
můžeš dát odkaz?
cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180050494597
sycaci, dneska ho koupis dohromady tak do 2500 i s postovnym… a navic nebudu mit jedinej kousek :-(((
i s dopravou za cca 2800,– :-))
jdes do nej???
tak to netušim, bude odvislé o výše výplaty :-D
dalsi kus od rovnakej „firmy“ www.nycbikes.com/item.php?…
akorát nemá navářku na kotouč…
Celej je jinej – zadni stavba je jina, hlavova trubka je o trochu delsi, navarky, ..... Koukam, ze toho maj' na ebayi docela dost
Fakt je, že teď už je opravdu doprodávají. Čistí sklad
Dalsi marketingovej trik…?
no a tloušťka je další věc…musí býát o něco větší aby vydržela…kolik se dá zinku,potom na to se může dám měď a finále chrom…
Ale stejne to bude dohromady radove treba 0.25 mm (??)
no pohybuje se to v mikronech…
Tos me uklidnil… ;-) Abysem tam nemel jenom toho chromu 20 dkg!
tohle chci presne taky udelat az sezenu nejakej rozumnej cr-mo ram na „zimaka“…necham opiskovat a hodim asi bezbarvej lak,mel to tak tusim Andre z Vela na Sfinxu…krasne mu to pod tim prej korodovalo,coz byl zajimavej designovej efekt…
mel sem ocelovou silnicku Puch a ta pod originalnim lakem byla cela chromovana, lak uz byl dost spatnej tak sem proste vzal nuz a cely to odrel nozem..na chromu nezustal ani skrabanecek…takze tady bych v otazce odolnosti chromu celkem jasno :-)
Stary kola (soucastly) se puvodne niklovaly, pak chromovaly. Rozdil je ze nikl matni a prorezava v teckach, kdezto chrom se odlupuje jako vrstva… Ale to je na veteranech, poud to nebudes parkovat venku nebal bych se. Driv se standardne niklovaly/chromovaly na ramech mufny a gravirovani (pulka predku) a zadni patky, a pak se to prebarvilo krome mist ktery mely zustat videt chromovy. Zatim jsem to na nicem nepodniknul a zkusenosti nemam. Ale myslim ze ze predlesteni by ti mela udelat chromovna. Nejaky odkazy na firmy vc. zkusenosti jsou na www.veteranforum.cz nebo bys moh zkontaktovat nekoho kdo dela renovace a stavi repliky cykloveteranu- ty budou mit zkusenosti, u Prahy co vim v Roztokach a na Zbraslavi, a pak Mesicek nekde u Olomouce, odkazy tu www.volny.cz/…vyrobci.html Ja bych cely kolo v chromu asi nechtel, ale stejne dej vedet co ev. zjistis.
Zdravím omlouvám s eže reaguji na váš příspěvek ale potřebuji poradit.
Studuji a dostal sem za úkol vytvořit písemnou práci o Chromování nástřikem,at sem hledal kdekoliv nikde sem se nedozvěděl jaké chemikálie,,potřebné ke chromování jak kovů,plastů,atd,,Jediné co sem zjistil že se používá voda ale další 2 sem nenašel poradí mi někdo.
Děkuji nejlépe odpovězte na můj email.
A google jsi zkusil? Ja ano a asi ve tretim odkazu mi vypadlo toto. Neni to zadne vedecke pojednani, ale zakladni princip tam je popsan.
Co takle zkusit kazaforézu. Je to lepší jak černění.
Kataforéza je elektroforézní metoda depozice laku, kdy je lakovaný předmět katodou a za průchodu stejnosměrného elektrického proudu dochází k vyloučení rovnoměrného množství barvy na povrch lakovaného předmětu. Vše se odehrává ve vodném prostředí.
Výhody kataforézy
k výčtu skvělých vlastností bych dodal: nulová odolnost vůči UV :-) KTL je v podstatě pouze epoxydová základovka. Výhoda je jen to, že na povrchu drží elektrochemicky a druhá nezanedbatelná výhoda je, že lakuje i vnitřky trubek a profilů. Není to špatnej nápad, ale rozhodně na to musí přijít ještě plnič a vrchní barva.