majitelé cr-mo rámů,řešíte po umytí a nebo po zmoknuti na biku vodu ve vašich rámech-máte nějakej způsob,jak ho vysušit vevnitř a nebo to prostě necháte vevnitř a necháte to reznout?
majitelé cr-mo rámů,řešíte po umytí a nebo po zmoknuti na biku vodu ve vašich rámech-máte nějakej způsob,jak ho vysušit vevnitř a nebo to prostě necháte vevnitř a necháte to reznout?
Ne neresim. Ale vevnitř se dela taky kondenzát, takže občas vyndám sedlovku kolo, dam vzůru nohama a nechám to odkapat.
Jinac kvalitní Cr-Mo oceláky normálně nereznou , jejich odolnost vůči korozy je diky bohu vyšší.
Mi chlapi… to voskuju a nic nerezne. Směs včelího vosku a damary v terpentýnu, nalít dovnitř, zaštěrchat vylít(vyzkoušeno z konzervace kovů v restaurátorské praxi). Nechat vyvětrat a tradá. předtím jsem to ještě vyčvachtal odrezovačem s kyselinou fosforečnou. ( Jinak byl můj bike údajně nějak anodizován- jamis- vevnitř je černý jako zvenku a to i v závitech BB)
Tak bych bal odrezovače s kyselinou fosforečnou. Naopak tam můžeš nastartovat rychlejší reakci. Dokonale to nevyplachneš a pokud to pak překreje vosková vrstva, bude to vlhnou budeš tam mít furt nadměrně korozivní prostředí.
Tnhle postup používám celkem standartně při konzervaci železa a ocele již mnoho let a funguje to báječně, místo včelího vosku a damarou by se dal asi ještě použít KRNB vosk(bůh ví co to je , ale používá se to také často). Jenom se to ředí nějakým organickým svibnstvem a hrozivě to páchne( imho by to fungovalo taky).
Ze by karnaubovy vosk? Vosk co se oskrabuje z nejaky palmy. Kde se tyhle veci daji sehnat, damara, karnaubovej vosk atp? Nevis o nejakym zdroji? Pro amaterskou restauratorskou praxi.
Třeba GRACs.r.o., jakékoliv zastopení Defner und Johan. Karnaub chce, ale trochu zkušeností(zejména při použití na dřevo) Good Luck. (Když, tak mail v profilu)
Dik.
no kdyz uz jsem to tak videl, zadal jsem si to do webu a prodavaj tyhle veci napr v Altamire v Jilske. Dik anyway. www.vytvarnepotreby.cz/
No já ho 6 let koupu v brodech a trochu rezatí, voda z něj vyteče po cestě a dokape ve sklepě. Strach o to nemám, protože jsem dvakrát měnil šlapací osu a koroze není nijak dramatická.
To prostříkám občas přes fšechny možný dírky nějakým WDčkem, nebo MD-čkem
Rada zní: pořádně vysušit fénem, na noc přikrejt prošívanou dekou a na dobrou noc pohádky.
já s tím nedělám vůbec nic a žije. Ale stejnej rám už jednomu týpkovi prasknul, na prorezavění, ale řek bych, že byl asi načatej
Alespoň u silniček bejvá dobrým zvykem aby dole byly otvory pro odkapaní vody , možná že něco podbného je i u biků … Jinak dle mého už z názvu Cr vyplývá že by to nemělo reznout …
Nevyplývá
proč myslíš ???
Jestli bude, nebo nebude reznout závisí na procentu obsahu chromu a molybdenu, takže to není tak jednoznačné. „Nerez“ má víc jak 10% chromu. Na běžný rámy se tuším používá bezešvá trubka ČSN 15 130 a ta má obsah Cr 0,85–1,25%, Mo 0,12–0,33. To rozhodně není nerez.
Podle mě je daleko důležitější, než dodatečná úprava vnitřku rámu správné skladování (garážování) – v suchu a teple. Pokud je to zimák jezdící v soli tak sucho, chladněji a pokud možno by tam měl proudit vzduch. Důležitý je, aby případná voda rychle vyschla a pokud tam bude sucho, bude kondezace minimální, nebo žádná.
nerez je zvejkacka z toho se kola nedelaj to je fuckt.....ja sem kolo vystrikal rezistinem (sracka na dutiny u aut z dob kdy nebyly zinkovany karoserie) a bylo…osu namazat vazelinou a po myti a desti vyndat na noc sedlovku.....zadna koroze se nekonala… ted mam anodizovany hlinik zvenku i zavnitr tak to asi take nebude zadna hruza…
Uz se z nerezu taky delaji.
to musi vazit aspon tunu.....tak to uz bych radsi umelohmotnej…
www.competitivecyclist.com/za/CCY?… www.bikelugs.com/XCR.pdf
Vahu nevim, ale asi to nebude zas tak tezky.
zajimavy…docela by me zajimala korozivzdornost oproti normalni nerezi…ale tezko rict co je normalni…sme meli ve skole nejakou nadrz od termostatu a ta porad chytala bodovou korozi…a taky co svary…ony nekdy kombinace ocel-nerez reznou rychlejc nez kdyby to bylo z ty normalni…:)
Na svařování nerezu se používá něco speciálního. Tuším nějakej přídavnej materiál… U kombinace ocel-nerez by mělo stačit galvanické oddělení materiálů např nátěrem, nebo nějakou izolací (guma …)
no jo…jenze jak je galvanicky oddelit pokud maji tvorit nedelitelny celek:) uzasny produkt byla vidle roxshock mag 21(pro ty co ji pamatujou)…kombinace magnesioveho tela a ocelovych kluzaku…se obvykle krasne rozdrolila…holt v usa se asi nesoli:))…ale zas ta ocel byla krasne ochranena proti korozi…co do ocelovyho ramu zasunout magneziovou sedlovku.....myslim ze se tomu rikalo obetovana anoda…
Muj Frantisek je z 11 523 :)
V nejnižším místě domečku,pro středovou osu,vyvrtej dírku,tak prům.4 mm,pokud ji tam nemáš.A už se ti tam žádná voda nemůže držet.
Ja ji tam mam.
vylejt a modlit se:-)
Mám 7 let crmo.Teď jsem přestavoval a měl to do mrtě rozebraný.Zaznamenal jsem jen lehký rez který šel setřít prstem.Taky jsem měl obavu jak to bude vypadat u středovýho složení,vlhko tam bylo,ale ten festovní rez kterej by ty trubky rozžíral tam nebyl
mám starýho sectora 2000 a všechno v pohodě u sfinxe se zonou taky a jezdím i v mokru, přijedu fláknu je na stojan:)rez minimální, nic co by narušilo stěnu trubky
Voda je v pohodě. Horší je sůl v zimě.