Střet civilizací, článeček proti asfaltu a jeho rozlévání do krajiny.
glosy.respekt.cz/Stret-civilizaci.html
Konečně někdo, kdo nevidí jako nepřítele cyklistu, ale úředníky a asfaltéry.
Střet civilizací, článeček proti asfaltu a jeho rozlévání do krajiny.
glosy.respekt.cz/Stret-civilizaci.html
Konečně někdo, kdo nevidí jako nepřítele cyklistu, ale úředníky a asfaltéry.
Znáte to tam někdo? Jak to tam vypadá s průjezdností opravdickým cyklistou?
Jede se tamtudy Xterra Hluboka. V obou smerech je vzdy jedno misto, kde se tlaci, ale max tak 30 m, jinak pekna pesina.
… a teď máte co dělat, abyste se vyhnuli desítkám cyklistů a bruslařů, kteří podle odhodlaných výrazů ve tvářích trhají jakési osobní rekordy? :))))))))
ehm, ten otáznik je navyše.
mám obavy,že naše země se brzo stane obrovskou betonovou plochou… to nikdo nemá rozum, aby to zastavil? za vším holt hledej peníze. na jedné straně nejsou finance na opravy a údržbu stávajících komunikací a na straně druhé se asfaltují další hovadiny.
Problém je v tom, že na opravu silnic Ti EU peníze nedá, na stavbu cyklostezky ano. A stavební firmy stavět chtějí, takže místo silnice se staví pro cyklisty …
To je docela přesný. Toto je totiž velký problém celý unijní politiky. Nějakej bruselskej jouda rozhodne, že plošně nedají peníze na takový a takový projekty a basta. No a výsledkem je, že existují skupiny šíbrů, kteří se tím skvěle živí, protože snad ani blázen nemůže věřit tomu, že asfaltová stezka pro cyklisty je nějakým vítězstvím. Jen jsem zvědavej co bude, až bude potřeba tyto asfalty opravovat a z unijních kohoutků už nic nekápne. Tak asi budou asfatovat další cesty.
Po vcerejsku jsem tak trochu na rozpacich. Ujel jsem na kole 95 km, na lesnich stezkach jsem nepotkal nikoho, zato na lesnich asfaltovych cyklostezkach asi 30 cyklistu). Aby bylo jasno, mne se asfalt v lese taky nelibi, asfaltovani lesa (stejne tak vystavbu sotolinovych sirokych cest v lese) beru jako zlocin. Jen ten vcerejsi pomer me trochu zarazil.
okolo Bratislavy to plati tiez. Mame tu niekolko ciest, ktore boli postavene este za komunizmu a na tych je mnohokrat viacej cyklistov ako v lese.
No ber to tak, že je tam čisto, nezašpiníš sebe a svýho bika, pak tě v lese taky moc lidí neuvidí. Prostě motivů je spousta. Je fakt, že někde mimo asfalt zase až tak moc drahejch kol nepotkávám. Většinou to jsou lidi na levnějších starších herkách, co ale dávají ročně kolem 7 000 km. Možná se lidem s drahejma kolama vážně do terénu moc nechce. A taky je fakt, že spousta Cannonů, kol s Foxem, rocky Mountínků:-) nebo fůllů od Spešlu vidím spíš ve městě nebo na silnici, než někde mimo civilizaci a nejen u nás.
jestli to nebude tím, že se spousta Cannonů, kol s Foxem, rocky Mountínků:-) nebo fůllů od Spešlu do toho terénu nebo zpátky musí nějak dostat… já jich po Praze taky potkávám spustu, ale rozhodně bych z toho neodvozoval, že ty lidi chtěj asfaltový stezky
Já se tam taky musím dostat, takže předpokládám, že když máme stejnou spojovací asfaltku, tak by jsme se měli potkávat i v navazujícím lese. No a ono nic moc.....
Trochu to asi bude tím,že těch lesních cestiček jsou mraky=větší rozptyl.A za tohle právě je třeba trochu bojovat-přesvědčit kompetentní,že než vyčerpat EU fondy pro rozvoj cykloturistiky na jednu asfaltovou megacestu,kde se pak budem všichni potkávat a srážet,je lepší udržovat tisíce přírodních cest,kde to „hlava na hlavě“ nebude(a bude to stát tytéž prachy).
Okolo Bratislavy poznam velmi dobre vsetky lesne chodnicky. Vacsina ludi ide skutocne na Biely Kriz po asfaltke. Este su hufne pouzivane asi dve tri lesne neasfaltove cesty a na ostatnych si rad ak stretnes za hodinu dvoch-troch cyklistov. Na tej asfaltke ich stretnes viac za minutu.
Teď právě začíná období, kdy se začnou dělit pózéři od bikerů. Spousta těch naleštěnech biků zůstane v garáži až do jara. Na druhou stranu si vážně myslím, že zde se nevyskytuje reprezentativní typ průměrnýho českýho cyklisty.
to jako ten kdo nejezdí celoročně ve sněhu a ve sračkách je pozér? poslední dobou mi připadne čím dál těžší plnit parametry skutečnýho bikera :)
u vás už padá sníh??? já mluví o tomto počasí, kdy můžeš potkat přeháňku a venku už je slizko.....
„zůstane v garáži až do jara“.
ještě ne, ale vzhlem k tvé poznámce se to dá předpokládat že by přes zimu mohlo.
To by chcelo vyhlásiť súťaž o najskutočnejšieho bajkera na BF.
jaký by byly kritéria?
celej den jezdit ve sračkách, vyfotit se za přítomnosti notáře s úsměvem na rtech, aby bylo vidět, jak tě to baví bejt celej zasranej, aby ověřil, že to jsi opravdu ty :-) kdo takovou fotku nedoloží, je pozér :-)
jen nevim, jak to budu řešit… kolo meju cestou domů, takže po stezce už jedu na čistym… co s tim? to nikdo nepozná, že nejsem pozér
No v souvislosti s tvojí vtipnou poznámkou mě napadlo, že by se na tom dal postavit podnikatelský záměr. Založíš si firmu s dublerama, co budou za úplatu zasírat kola a oblečení těm, co nechtějí vyjet do takovýho počasí co je teď, ale na bike – forum potřebují fotku jak jsou zabahněný. Zaměstnat můžeš vysloužilý mesíky aby se nemuseli tolik honit a když budeš mít i fotografa, tak poskytneš službu all iklusive.
stačí si koupit bláto ve spreji www.sprayonmud.com/index.htm a pak už jen objíždět sídliště
„To bude asi král“ „Proč myslíš?“ „Není celej od hoven“ :)
Uf, to je na nový thread. Je potrebné ujasniť mnoho vecí. Farba bajku a oblečenia. Prítomnosť prilby, nacvakávacích pedálov, kotúčov atď. Voľné vs. priliehavé kraťasy. Zdravenie. Najzdené km, priemerná rýchlosť, nastúpaná výška, najvyšší/najnižší dosiahnutý bod atď. Našlo by sa toho veľa. Je možné, že sa to už riešilo.
Jirka Zbytovsky.
to je pankáč :)
:-D
Kua myslela jsem si to, ale bála jsem se ho na to zeptat.
Asi se málo vyskytuju ve středu vesmíru, ale nějak mi to uniká. (BTW: Skutečně bych to měl být já! :D )
No jo, unika. Jzbytovsky je clovek, ktery kdyz jsem ho videl tak sem si rikal, ze je asi vikendovy jezdec. Ale kdyz sem ho pak videl v akci tak mi spadla celist :-) Ne kazdej ma na horaku 4 pily :-)
Ono toho terenu cestou na Bukarnu moc neni, ze :-)))
P.S. Kde jsi se v nedelu flakal, se Splintou a s Polkem jsme tam sedeli zhruba od 12te do 15te hodiny
Ti dám že nejsou na Buk terény. Naopak dá se vybrat z mnoha hezkých cest, aniž bys musel po asfaltu. Nepotkáš lidi a užiješ si jak sjezdy, tak výjezdy. Asfalty se vesměs dají přejet napříč. P.S. sem tam byl tak do 03:00 pak mne odvezli domů. odpoledne už by to fach nešlo, přeci jen svatební hostinu jsme neflákali. :)
Docela by mne zajímalo kolik cyklistů … ať už bikerů a nebo cykloturistů (jako třeba já) raději jezdí po uválcovaných nebo nějak zpevněných cestičkách a kolik má raději asfalt. (ovšemže se nebavím o komunikacích ve městech sloužících k dostání se z místa A (třeba bydliště )do místa B (do prostřední vhodného k odpočinku, relaxaci, sportu, ..... )
Já rozhodně raději udusané cestičky.
V žádném případě zde nechci spouštět nějaký flame. Skutečně mne zajímá kdo a proč preferuje to a nebo ono. Není to dotaz na přání na možnost existence singlů – to je o něčem jiném. Organizace jako KČT ,, nebo ČEMBA .. nebo už ani nevím kde jsem četla jaké články se ohánějí tím, že to chtějí .. dělají pro cyklisty. … Někteří cyklisté se zase ohánějí jinými přáními a preferencemi …
Kdyz bych mel byt uprimny, tak nechci budovat v lese zadne cesty a chodnicky. Chci volny pohyb po lese a pravo jezdit, kudy budu chtit. Ve volnem lese stejne nejde technicky jezdit, porad clovek potrebuje nejakou pesinu a tech tam je dost (takze stejne dodrzuji platny zakon). Budovani jakychkoliv cest (vcetne singltracku) je podle me vyhazovani penez. TK tu ale nekde psal, ze vystavba stezek v lese a ve mestech jsou dva rozdilne rance a ze ty penize se stejne „musi“ utratit – a pokud si mam vybrat hravy sigltrack a nudnou asfaltovou cestu, volba je jasna. V lese nevyhledavam uvalcovane cesty, to bych mohl jezdit na silnici. Od stezky ocekavam zabavu. Naopak bych uvital asfaltove a zpevnene cesty podel silnic v okoli mest, abych se mohl relativne bezpecne a rychle na kole dostat do prace.
Nedohadovali jsme se už jednou na tohle téma? V naší krajině asi nikdy nebude nutné vybudovat celý singltek, tak jak se to dělá v lesích, kde nejsou žádné cesty. Ale přeložky nevhodně trasovaných spádnicových cest budou realita i u nás. Protože cesta ve svahu kolmo dolů po spádnici je prostě velmi těžko udržovatelná v jiné podobě, než jako erozní koryto :-( Jinak s tím přístupem volného pohybu po lese kudy chceš na tom budeme za chvilku jako na Slovensku, 4,5 metru cesta a povolení střílet na pachatele přestupků pro Lesní stráž …
Jojo, dohadovali. Nechci to tu znovu rozvadet, jen jsem nechtel VSaru poslat do historie a odpovedel jsem ji na jeji otazku.
A k tomu Slovensku : mozna jsem naivka, ale neverim, ze by neco takoveho proslo u nas.
Jsi naivka! Slováci tomu do poslední chvíle taky nevěřili …
Potvrdzujem. My sme o tom ani nevedeli, do zakona sa to dostalo ako pozmenovaci navrh poslanca na jeden z poslednych schodzi parlamentu pred prazdninami a stary ujo to cez prazdniny aj promptne podpisal. Teda to vlastne ani neprechadzalo nejakym schvalovanim alebo diskusiou.
Tady strašně záleží jak položíš otázku. Ze strany KČT to většinou je: „Chcete drncat po kamenech a přes kořeny a nebo raději jezdíte po asfaltu .. ?“ Pak jim, samozřejmě, vyjdou ty 4%, kterým je úplně jedno, kde jedou. Tohle je na velkou sociologickou studii, hromadu dotazování v různých kolektivech a na spoustech míst a u spousty cest. Třeba se podaří sehnat někoho, kdo takovou studii zaplatí. Jenže víš jak to je, věřím jen tomu, u čeho jsem sám zfalšoval výsledky …
Ano … to máš pravdu. … nějak se nemohu smířit s tím, že to spěje k vyasfaltování spousty krásných míst. Jediné, co by mne nějak pomohlo s tím smiřováním by bylo vědomí, že si to tak prostě přeje většina uživatelů a ne že za tím stojí zhůvěřilost úředníků. …Ale přání té většiny se ve skutečnosti nejsem schopna se dozvědět.
podle me ale prani vetsiny (ve smyslu vetsiny cyklistu, ne jako vetsina spolecnosti) nemuze ospravedlinit, ze pod asfaltem mizi krasne zachovale mista prirody (a ze jich opravdu je stale min a min)…
pokud nejsem schopny vylezt na mont blanc, tak nebudu pozadovat aby mim tam postavili asfaltku protoze je tam pekny vyhled.
Ano mi to trošku připomíná diskuzi o bulváru. Zástupce nejspodnějšího bulváru bude tvrdit, že to lidi chtěj. Oponent řekne, že když to do lidí hustíš, začnou to akceptovat a po nějakém čase chtít.
A je pravda, že moji rodiče milují vyasfaltované lesní cesty. Nedrncá jim to, nebolí je záda, je to široké, tak se cítí bezpečněji…najedou svých pár kiláčků a pohoda. A je fakt, že takových rekreačních cyklistů je strašně moc
Ale pořád tady je otázka – má se opravdu kvůli pohodlí lidí asfaltovat les? Co bude potom? Vybetonujeme rybníky aby tam nebylo bláto? Srovnáme horry buldozerem protože lidi raději jezdí po rovině?
presne tak.
Priznavam sa, ze radsej jazdim po asfalte. A podla mojich kazdovikendovych pozorovani vacsina bratislavskych cyklistov, ktori dokazu vysliapat az na Biely Kriz, tiez. Ti co tam nedokazu vysliapat, maju pravdepodobne tiez radsej asfalt, vid hustota cyklistov na dunajskej hradzi.
Ono to taky může bát že kolem těch asfaltových stezek jsou stánky s občerstvením apod.
Podle mně se z pozorování nedá moc usuzovat, tam kde je většina cyklistů je asfalt a tak po něm jezdí. Musel by být nějaký test, např. dvě cesty se stejným profilem, stejně daleko od hospod a jedna z nich asfaltová. pak by se vidělo.
Já taky potkávám víc lidí na safaltu než mimo, ale zase třeba v létě na Šumavě jsem slyšel od dost lidí že je to po asfaltu nebaví a že když tam byli před lety asfalt tam nebyl. A to nebyly, podle strategie JMK, žádní feťáci a adrenalinový jezdvi, ale úplně normální lidi na trekových kolech.
po strane vedla tej asfaltky vedie na niekolkych km singletrack (paralelne s asfaltkou s par metrovym odstupom). Pomer ludi na ceste a na tom singletracku je snad 100:1
jazda po asfaltke je rychlejsia nez po prirodnom povrchu, bezne aj dvojnasobne. je aj pohodlnejsia, lebo to nedrnca. pomer obycajnych bicyklov a kvalitnych horskych (tescobiky social edition fzeleze fpevnejvidle na rubenach sa medzi take samozrejme nepocitaju) je navyse, len tak mimochodom, tiez tak 100:1
to by si sa cudoval ake jazdia po tej ceste bicykle
Vies, Bratislava je Bratislava :-)
stale su tu okrem bratislavy, ktora je bratislavou :-) este aj prve dva dovody…
tam sa jazdi len pre zabavu, pochybujem, ze niekto ide cez biely kriz do prace :-) takze rychlost nie je az taka dolezita.
Ale zase sa mnohi ponahlaju hore na pivo :-)
tak…ja napriklad bicykel casto vyuzivam ako formu cestovania, a to radsej jazdim tadial, kadial to ide rychlo a bez problemov, a mozem v pohode sledovat ubiehajucu krajinu okolo, nez sa 200 alebo 150 kilometrov, ked chcem vidiet, ako vyzera turiec alebo zahorie, alebo proste prejst nejaky kusok sveta, trmacat po vselijakych polnackach a chodnikoch 12. a bavi ma to viac. este tak kratsi polny usek niekde na trase hej, ale nie tak ist dlho. asi neni pre kazdeho zabavou len mtb jazdenie po lesnych chodnikoch, asi su ludia skor pohodlni a viac ich bavi sa vyviezt az hore pohodlne. si vezmi len, kolki sa na kopce, kam vede cesta (bradlo, javorina…), vyvezu autom…
niekoho bavi ist terenom, sustredit sa na uzky klukaty chodnicek, a prekonavat vselijake prirodne prekazky, ale zjavne je vacsina ludi viac spohodlnela, a chcu sa len povozit tadial kadial to ide najlepsie…a kadial bude najskor tam hore na tom pive
Ved presne to iste tvrdim aj ja.
A az na riedke vynimky sa vozim na ten kopec po asfaltke aj ja.
Celkom urcite mozem tvrdit, ze vyasfaltovanim dalsich ciest vzrastie mnozstvo cyklistov. Aspon tych vikendovych urcite. A mozno niektori z nich potom zacnu jazdit na bicykli aj do prace, takze nakoniec to vyasfaltovanie prirody by mohlo mat aj pozitivny vplyv na zivotne prostredie.
On nikdo neříká: „Nikde se nesmí asfaltovat !!!“ Jenže právě v poslední době je snaha, někde už dokončená, o asfalt v cenných přírodních lokalitách. A tam to opravdu vadí. A další věc: Když jedeš po asfaltu nahoru, je to příjemné. Jenže někteří po něm jezdí dolů a pak nezvládnou sebe, kolo, drobnou nerovnost a je průšvih. Bohatě stačí zranit sám sebe. To se ti na přírodní cestě nestane, prostě to tak nepustíš …
Myslím, že většina cyklistů má ráda cesty rovinaté a zpevněné aspoň tak, aby na nich nebylo bláto a louže. Taky tam samozřejmě nesmí jezdit auta. Ideální jsou cesty podél řeky, nebo příměstské aleje. Tam se pak v neděli odpoledne vyrojí maminky z dětima a lidi co toho moc nenajezdí, ale zato jsou nejpočetnější. My namakaní bajkeři pak po těchhle cestách jezdíme vstříc opravdové, drsné divočině. Tam pak většinou jezdíme sami, protože kolik nás takových je , že jo. No a pokud jde o ty co rádi využívají rovné asfaltové plochy, tak tyhle cyklisty já osobně neznám.
suhlasim
Hlavne, keď stretneš takýto bajk večer, často je od blata. takže zrejme nejazdil po modřanskej cyklostezke.
Asi sa mnohí usmejete, ale prvý krát som videl DH stroj naživo v metre. Chalan nevyzeral, že by sa bol predvádzať na chodníčkoch okolo Stodůleckých retenčných nádrží.
:-))) Se toho nesmí tolik bát. Právě proto jsem Šemíka pořídil a v terénu se mu moc líbí. Průchodnost obrovská, stoupavost podstatně lepší než na šrotu v profilu, prach, bláto, brody, kořeny, kameny, klády no problém. Ideální stroj do nepohody. S asfaltem jsou u nás zatím rozumní :-)
Řekl bych, že více než povrch cesty rozhoduje o jejím vytížení stav povrchu, profil cesty a nejvíce vzdálenost od míst, kde začíná většina vyjížděk. Uvědomte si, že pro spoustu lidí je vrcholný výkon 30 km dlouhý výlet s malým převýšením, takové lidi na horských hřebenech daleko od města i výchozích bodů (parkovišť) nenajdete.
a vysvetlenie je pritom velmi jednoduche. horski cyklisti, a vobec vsetky tie terenne formy cyklistiky, tvoria len male percento tych, ktori bicykel k vyletom vyuzivaju. mozno ta zavadza to, ze tento web (b-f) navstevuju prevazne vyznavaci terennej cyklistiky (nejakych 10000 registrovanych je promile ceskeho obyvatelstva…), ale ono vacsina ma nejake tescobiky alebo podobne lacne crepy a s tym to proste po lesnych chodnikoch poriadne nejde, lebo taky ti neda ani pozitok z takej jazdy, ani ju moc nevydrzi, pretoze je dimenzovany skor na tu cestu alebo udrzovanu polnacku… mozno mas pocit, ze ked mas dobry mtb bajk, tak ho ma kazdy, ale dobry bajk neni pravo kazdeho, ale vysada uspesnejsich. neni to vacsina, co take maju. bezna rodina s priemernym alebo mierne podpriemernym prijmom, a takych je vacsina, ma co robit vyjst od mesiaca do mesiaca a financie potrebuje na tisic uzitocnejsich veci (byvanie, vzdelanie deti, zakladna obziva…) nez aby si kupili vsetci dobre biky (4 × 50 000), takze si na svoje vylety kupia tescobiky alebo mountfield biky (4 × 5 000, a podobny pomer pri prevadzkovych nakladoch) a jazdia tam, kde im ich stroje tak nejak umoznuju, a to su cyklostezky, asfaltky, a udrzovane polne a lesne cesty bez brutalnych prevyseni, velkych kamenov a pod. navyse je dolezite zobrat do uvahy aj to, ze zatialco tych asfaltiek a dobrych polnych a lesnych ciest je x km (povedzme v istom regione – 3 000km), tak ked spocitas vsetky mozne aj nemozne lesne a polne a lucne chodnicky a turisticke chodniky, je ich v tom istom regione cojaviem 10× alebo 20× (30 000km) lebo to su obrovske siete, co 200 metrov odbocka a dalsi chodnik a tak. vystavba novych ciest v lesoch a vselikde sa mi tiez moc nepaci kvoli prirode (navyse po tych cestach budu napr. dedinski paprdovia vyvazat autom svoj odpad do lesa…), v zaujme tych vacsinovych cyklistov by som skor uvital za tie peniaze opravu sucasnych uz existujucich, ale zvacsa neskutocne rozbitych lesnych ciest ktore maju asfalt (typu tankodrom) uz aj tak, aj prieseky, vsetko, nemuseli by sa potom stavat nove. v zaujme bikerov potom samozrejme udrzanie sucasneho stavu v cz a nepribudanie novych zakazov…
tak tak. proto mi tak vadí naše členství v únii, která nám diktuje stále více nařízení… jako bychom neměli svoje vlastní hlavy a vlastní peníze. zajímalo by mě kolik peněz do unie vložíme a kolik se nám jich vrátí
Seš si tak jistej že je to unie kdo za ty peníze chce asfaltovat, nejsou to spíš ty tvoje vlastní hlavy?
členství v unii nám nabízí nepřeberné množství politických idiotů nejen tuzemských, ale i importovaných… unie udělá befél a idioti si ho zkurví po svém
Normálně po kocourk… pardon po bruselsku – se prostě vyasfaltuje paralelně s tou děravou další pruh.
Tu krásne vidieť, aké nezmyselné je centralizované zasahovanie do regionálnych záležitostí.
Máš dvě krávy. Stát ti vezme obě, jednu zastřelí, podojí druhou a mléko zahodí.
Muhahaa
Po vašich lesích se skoro nedá chodit, je to strašně nepohodlné.