• Alojz29

    Ahoj,mám dotaz,pro někoho možná stupidní,tak prosím o schovývavost a pochopení,jsem začátečník. Po dlouhém rozhodování jsem se dnes rozhoupal a koupil silničku. Můj dotaz zní co snese silnička za „terén“? Terénem myslím teda kvalitu asfaltu, aby nedošlo k mýlce. Do teď jsem jezdil jen na bajku a dnes když jsem viděl šířku té žiletky tak si nedokážu představit že přejedu pouhou prasklinku v asfaltu a že jich je na našich silnicích… Je mi jasný že do pořádný díry s tím vlýtnout nemůžu,ale tak nějakou průměrnou okrsku…? O pohodlí mi nejde,spíš o to co vydrží kolo,ráfky…

    0 0
    • Biker jak Pes  

      http://www.youtube.com/watch…

      http://www.youtube.com/watch…

      Vůbec se toho nemusíš bát. ;)

      0 0
    • trembi  

      Koukni se na závody jako Paříž-Roubaix,Ronde Van Vlanderen apod. Všechno rozbité dlážděné cesty a kola to vydrží. Na okreskách jezdím bez problému i po dost rozbitých pasážích. Dá se na tom i šotolina, ale to už hrozí hodně defekty.

      0 0
      • Alojz29  

        já mám nějakou asi fobii,psychický blok z toho že na tom bude hned osma:-) a má na to vliv výše tlaku v galusce?

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Ten tlak má spíš vliv na přilnavost a na pohodlí jezdce, ale určitě se to kolo trpí jinak na 80 Psi než na 140. :)

          Kola to vydrží, na čem myslíš, že se jezdí cyklokros, všechno to jsou silniční kola. ;)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • winter78  

        No áno, ale tí „chlapi“ majú 60kg aj s tretrami :-)). Posaď na to 90kg chlapa a uvidíš ten rozdiel.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Cancellara i Boonen maji 80+

          0 0
          • Singlespeed  

            Po závodě typu Rubaix ale mají výplety našrot :-)

            0 0
            • jonti  

              Na rubaix vozí dost lidí úplně jiná kola než na ostatní závody, dost lidí preferuje klasiku 32 drátů.

              Těch tempařů přes 80km je dost, jen většina z nich nejsou hvězdy. Kolik asi váži Raboň, nebo vážil Padrnos?

              0 0
              • Alojz29  

                no a takový Kittel nebo Graipel ty mají i přes 90.

                0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                S temi klasickymi vyplety na ambrosio rafcich to byvalo, ale zda se mi ze posledni dva tri roky uz to neplati.

                0 0
                • Honzis  

                  jasný, vozej normálka Zippy jako obvykle – když fasuješ, není co řešit :-)

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Tady je videt co se jelo letos.

                    Zippy melo Saxo a OPQS. Jinak cokoliv od nizkych karbonu (Campa Hyperon Ultra) az po nejakych 50mm. 27 az 30 mm galusky. Klasicke vyplety s Amrosio Nemesis jsem tam nasel jen u Sojasun.

                    Jeste v roce 2010 melo klasicke vyplety 3/4 teamu. Zippy jen Cancellarovo Saxo.

                    Mozna uz je dneska pro tym levnejsi doprasit nejake zippy nez skladovat a udrzovat x paru klasickych kol a nakupovat relativne nestandardni nesponzorsky material, kvuli par zavodum v roce.

                    0 0
          • winter78  

            To neviem, ale aj keď čosi zničia, tak majú so sebou niekoľko desiatok náhradných bikov a stovky náhradných dielov.

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Muzou mit stovky nahradnich kol, ale kdyz maji technicky problem, tak to muze byt konec nadeje na slusny vysledek v zavodu, v poslednich 50–80km rozhodne. To nejsou zavody kde jede balik, kam tym v poklidu dotahne lidra zpatky jako na TdF.

              To znamena ze nikdo si netroufne jet material ktery to nevydrzi.

              Z toho co jsem psal vyse mi vychazi, ze za poslednich par let sla u karbonovych kol cena dolu a kvalita tak nahoru, ze se staly standardenm i pro tyhle zavody.

              0 0
    • Delkim  

      není díra jako díra :) rozbitý asfalt a menší díry se dočasně dá, ******* jsou hluboké díry na délku třeba 20 cm, to je na předním kole na ošklivý pád a osmičku, zejména když je to nečekaně na jinak slušném povrchu a jedeš rychle

      jinak někdy se dostaneš do situace, kdy budeš koukat co to kolo vydrží :) hlavně když pojedeš podle navigace kudy to neznáš a šup jsi někde v lese :)))

      jestli si chceš otestovat betonové cesty a dlažební kostky, tak se projeď kolem Milovic, tam co měli Rusové tankovou základnu za dob minulých :)

      0 0
      • Alojz29  

        Milovice jsou trochu z ruky, bydlím v Č. Lípě,ale tady máme taky pozůstatky po rusácích (Ralsko) a tam jsou taky cesty všech povrchů a kvalit i tankovky.

        0 0
        • Honzis  

          já na silničkách najel přes 200tis km, vydrží to hodně, ale jak píše jonti, někdy to vadí víc jezdci než kolu. 32špic, nízký ráfky a 25mm „balóny“ nafoukaný na 7atm, k tomu karbon sedlovka, pořádný sedlo, gelová omotávka a na pohodlí to je ***** znát! nejhorší jsou jámy ve sjezdu – 50km/h, řach a buď prorazíš duši nebo trefíš i ráfek. Hrbatý asfalt co ti „vyhazuje rodla z ruky“, brzdám vadí mokro, kostky štvou hlavně jezdce … ale je to daň za pocit že „to jede“.

          0 0
          • Breakpain  

            7 atmosfér? Já nevím, jestli je to jen pocit, ale přijde mi, že když tam fouknu 8–9 je to svižnější. Mám 25mm pláště a kola takový, lehce vyšší na 32 špicích + 100kg.

            0 0
            • kOmE  

              Pri 7 uz se mi zda ze se ni ve stoje dost mačká přední plast. Taky fouká pres 8, na 23mm plastich. Jinak silnička vydrzi i nejaky skoky a nejaky gap cca 1.5 delka a 1m prevyseni ji taky nedela problem. A to mam 12 let staryho alu forta s crmo vidlici.

              0 0
              • Pedro404  

                Jakože na silničce skáčeš 1,5metrový gapy? Video!

                0 0
                • kOmE  

                  1.5 delka a asi metr prevyseni, video udelam, neni to zadna věda.

                  0 0
            • Honzis  

              70kg – 23mm 7,5, 25/28mm cca 7, foukám když mi přijde, že to hodně „tlumí“ na kostkách nebo když ze sedla pozoruju, jak se plášť lehce „žvejká“, nicméně na Roubaix foukaj profíci ještě míň, do gald :-D

              0 0
    • jonti  

      Kolo vydrží daleko víc než jezdec, mě docela vadí, když mě to vyklepává, někdy je problém udržet řidítka. Třeba sjezd směr Nový knín.

      0 0
      • tomxxx  

        Kde tam je sjezd, kde to vyklepává? Leda na náměstí na kostkách, ne?

        0 0
        • oberleutnant Weiss  

          Taky jsem přemýšlel, z které strany může být problém udržet řídítka při sjezdu na Knín. A kromě samotného náměstí jsem na nic nepřišel…

          0 0
          • jonti  

            Ještě než vjedeš do Knína od Štěchovic a Nových Dvorů jedeš rychle ve sjezdu, přijíždíš do Sudovic, je tam dost děr a nevyhneš se jim všem. Není to žádný extrém, ale v té rychlosti přes 50 je dost nepříjemné.

            0 0
            • oberleutnant Weiss  

              Tam to není žádný drama – akorát když jsem jel naposledy přes Sudovice, tak byly dost rozkopané, ale tam to zase není žádný padák…

              0 0
    • yetti  

      Chce to koukat kam jedeš a trošku kolu pomoct výběrem stopy, občas nadskočit a když je nejhůř tak i přibrzdit. Při rozumném přístupu se bát nemusíš, akorát na hodně rozbitých cestách jednou za čas procvakneš duši, ale to prostě k silniční cyklistice patří.

      Já nejsem zrovna lehká váha a přestože jezdím na žiletce výrazně častěji než na biku a navíc po hodně rozbitých silnicích, tak mám na silničce mnohem méně závad než na biku.

      0 0
    • _Verča_1  

      Pamatuj na to, že nejhorší smrt je z vyplašenosti =) Vydrží toho dost. A když kolo povolí, tak ti to v servisu přitáhnou /nebo ty sám/ a je jako nové.

      0 0
      • bochov  

        Ja když jsem znovu začinal jezdit na silničce tak jsem měl 120kg ted vaha klesla na 105 a koupil jsem authorA55 mam kola Mavis aksium .Dva roky jezdím bez problemu než jsem si silničku koupil tak jsem si vyslechl spoustu chytrych kecu jako že to po de mnou praskne i v cykloobchodech naštěstí k tomu nedošlo.Dale se mi zda,že silničních kol přibíva,nebot hodně lidi zjistilo ,že horska kola nejsou všelek.

        0 0
    • tomxxx  

      Mně přijde, že na českejch silnicích trpěj jen ráfky, ale jen tim způsobem, že se to za nějakou dobu trochu rozcentruje, rozhodně ne nějaký velký osmy. Když bys měl karbonový ráfky za 100, tak by mě to trápilo, ale na normálních zápletech je to jedno.

      0 0
    • šimlos  

      Já už mám jenom silnici a jezdím s ní sem tam i v terénu.Největší strach ale mám,že si ušpiním od bláta hódobóžový silničářský kroj,kolo to v pohodě vydrží :-)

      0 0
      • Breakpain  

        Kolo jo … ale lak ne :-/

        Vzal jsem trochu bordelem a ejhle … brzdy okamžitě plné sajrajtu a sedřená vidle :(

        0 0
    • Alojz29  

      Tak jsem dnes dal svoje první silničářské kilometry a je pravd a že o spoustu strachů o to co kolo vydrží se rozplynuli po pár kilometrech,jel jsem asfalty asi všech kvalit i kousek po kosktkách a dobrý. Teď mám spíš strach ze sjezdů,hlavně mokrých zatáček plných listí jehličí, v kombinaci s tou žiletkou a rychlosti 50KM/h prostě si na tom nejsem ještě tak jistý, ikdyž během vyjížďky strachu ubývalo. A z tý lhkosti jízdy jsem vážně unešen.

      0 0
      • Dumbíček  

        Vítej do klubu! :-)

        0 0
      • prvniodkonce  

        50 v mokrý zatáčce s listim a jehličim je nic moc, se musí s mírou :)

        0 0
      • rasto  

        na zakruty pozor! ke spoceni mi stacilo i sucho. rozdil v rychlosti mezi mtb (na kterem jsem byl odkojen) a ziletkou je nebetycny!

        (kolega v praci po 3. padu na ziletce ji prodal. rikal, ze to bylo znameni…)

        0 0
        • kOmE  

          Ve vetsich rychlostech uz je to hodne i o technice. Ja kdyz se k silnicce po 10 letech vratil, tak jsem taky chvili nevedel co se zatackama a to jsem na nich na vysocine vyrostl.

          0 0
      • bochov  

        Taky jsem měl pocit lehkosti a akcelerace je jak kdyby člověk přešel z Octavie na Ferrari to se ale hned tak někomu nepodaři.

        0 0
        • standoslav  

          Toto co je teď na podzim na cestách, to je vlastně extrém, žiletka se jezdí naostro od dubna a to už listí, jehličí skoro nehrozí.

          0 0
          • bochov  

            To je fakt ted jsem vytahl bajka a jezdím po cyklostezkách listi je hafol viz dnes Palkovicke hurky.

            0 0
    • king-bike  

      Nebo treba tohle :) http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • multi  

      Když si do teď jezdil bajk, tak maš určitě nějakou techniku jízdy, takže pak na silničce zvladneš projet i povestné české díry!

      0 0
      • kOmE  

        Duleztity je narozdil od bajku ty diry sledovat. Obcas to jsou hrozny rany.

        0 0
        • Sugar67  

          Naše silnice jsou čím dál v horším stavu vhodné spíš na fulla. Já si přesto letos koupil silničku a už jsem musel investovat dalších 15tis do vypadaných plomb ;-)

          0 0
    • l.bily  

      Mam 120 kg, je to blbost si pri takej vahe kupit silnicku? Mam ht aj fulla ale bavi mna jazdit aj rychlo, preto rozmyslam nad necim rychlejsim, kolko to unese? Hlinik alebo karbon radsej?

      0 0
      • tromboonen  

        Vetsina vyrobcu ma nejake omezeni max vahy, hlavne u karbon ramu, ale 120 neni zas tak nemozna.. omezujici faktor jsou spis kola, tam to chce neco tankoidniho… pri Tve vaze na vaze kola zas tak nezalezi.. no a casem by mela jit dolu a pak to pujde odlehcit..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.