co vsechno by mel vydrzet retez aneb "silne novy vs sila retezu"

241 nepřečtených
  • c0d3r

    Ahoj, nadpis neni uplne tak vystizny.. ale mel nastinit otazku ktera me dneska napadla..

    co vsechno muze (mel by) vydrzet retez pri slapani.. jsou nejake omezeni nebo musi vydrzet vsechno? Kdyz treba slapu 15° stoupani na tezsi prevod a opravdu se opiram do slapek a temer kolo nejede je mozne ze to je uz treba pres hranice retezu a retez by mohl proskocit treba pres zuby prevodniku?

    nebo pokud je dobrej prevodnik, kazeta i retez musi proste drzet „vsechno“ ??? :-)

    0 0
    • martin_bakov  

      ja retezy trham vetsinou kdyz to rvu do kopce za kazdou cenu abych dokazal ze 29er proste ty kopce umi lip :P

      Podle me novy retez vydrzi vsechno, ale jak je vytahanej a pripadne namahanej spatnym razenim (ze je retez namahan trochu sikmo) tak potom uz mam v kratkych brutalnejsich stoupani obavy a vetsinou ho tam taky trhnu…

      0 0
    • Rychlej turista  

      Nejvíce řetěz likviduje silová jízda na nejmenší převodník. Proto je výhodnější jezdit při stejném převodu pilu větší. Při křížení řetězu se pouze zvyšuje riziko roznýtování řetězu, ale toto riziko se významně zvyšuje až u hodně jetého řetězu, kdy k němu může dojít i při správném řazení.

      1 0
      • Rychlej turista  

        Řazení jsem myslel jako činnost, ne jízdu na zařazeného španěla, i když ani to není vyloučeno (rozpojení, ne jízda na španěla) :-)

        1 0
      • c0d3r  

        na nejlehci snad vubec nejezdim :-D prijde mi ze to nejede :-D ok.. tak jste mi potvrdili, to co jsem si myslel :-) ze novej retez by mel udrzet „vsechno“ …

        0 0
        • martin_bakov  

          a jel si nekdy do kopce ? … a sorry jsi z Pardubic :D chapu

          1 0
          • c0d3r  

            :-D lol .. co to je „do kopce“ ??? :-D

            1 0
            • MJ24  

              nastěhuj se k nám do Beskyd. Pochopíš :) malou placku používám často

              0 0
              • nox159  

                asi tak, vcera jsem tocil kasparka cca polovinu cesty :D druhou polovinu jsem jel z kopce

                avotomtoje :D

                0 0
      • Nikovlas  

        S tím souhlasím – když člověk šlape vší silou, je absolutně irelevantní, co má zařazeno na kazetě – tahová síla v řetězu je dána silou na klice x délka kliky / poloměr převodníku. Když člověk jede konstantním tempem do kopce (při konstantním odporu) a intenzitu šlapání podřizuje tomu, aby držel rychlost, je tah řetězu zase závislý pouze právě na zařazeném pastorku – na převodníku nezáleží (tahová síla = jízdní odpor x poloměr kola / poloměr převodníku). Obecně z toho vyplývá, že z tohoto hlediska (z obou) je lepší vozit spíš větší pastorek i převodník.

        Pak je tu ale další věc, že při křížení řetězu přenáší tah jen polovina článku (když je řetěz ohnutý do strany, vnější strana je tažená a vnitřní namáhaná není). Ale to si tak nějak myslím, že je skoro pořád (nikdy není úplně rovně, aby byl článek zatížený na obou stranách.

        Mimochodem mě řetěz nevydrží ani 1000km, tak si ode mě nechávejte poradit, jak šlapat :-D

        0 0
        • c0d3r  

          diky za technickou radu :-)

          0 0
        • Joseph de Sax  

          tak na to nemá mentálně tvůj řetěz a bohužel už ani ty…podle toho, cos tu za hnůj napsal…pokud bys věděl alespoň, co je to převodový poměr…a neměl dojem, že křížení řetězu probíhá pod 30°, když vůle na řetězu hravě těch 10° zvládne i bez tvých upocených blábolů.

          0 0
          • Nikovlas  

            Rád si přečtu tvůj pokus o vysvětlení tvé kritiky – to o tom převodovym poměru. A to o těch 30°mi kdyžtak taky osvětli – vidím to dnes na zábavný večer.

            1 0
            • Ruprt2  

              otázka jestli máš 20 tisíc a IQ 20.

              Pak se s tebou tento případ bude bavit jako potenciálním hejlep pro „svoje takykola“. Jinak se odpovědi nedočkáš.

              1 0
              • c0d3r  

                nesezral jsi nejaky „magic mushrooms“ ?? :-D

                0 0
                • Ruprt2  

                  ne já ujíždím na perníku, ale co tobě budu vykládat ;-)

                  0 0
              • nox159  

                kola by mu jiste neprodal protoze na to nema mentalne – a ani bych se pepovi po tom co tady čtu…

                0 0
                • Ruprt2  

                  Ty jsi u něho nakonec byl ne?

                  0 0
                  • nox159  

                    nebyl :) ale nejspis jsem se s nim uz setkal a bavil se s nim a je naprosto v pohode…

                    ( myslim teda ze to byl pepa…)

                    1 0
                    • Ruprt2  

                      Pokud je normální a tady se chová takto, tak je to snad ještě horší :-/

                      To nereju za každou cenu, já to tak fakt vidím. Nechápu, proč se někdo na internetu jinak než v reálu. Mělo by platit pravidlo, že to co napíšeš, bys řekl i z očí do očí.

                      Sax by dostal asi 10× za den pár facek. Tomu říkám hrdinství.

                      1 0
                      • nox159  

                        ja se tim ridim… co napisu to bych ti rekl i do oci…

                        (treba ten hokej… to uz jsem resil v realu z dost lidma… podobne reakce jak tady ale proste to je muj nazor… )

                        ale v realu bych nektere blbosti s nekteryma vubec neresil protoze v realu kdyz se bavis z clovekem sam… ( jste dva) tak mu nema cenu oponovat protoze uz od vyrazu… jde poznat jestli vubec ma cenu mu neco vysvetlovat…

                        tady proste napisu svuj nazor ktery je podle me pravdivy ( rychlost MTB vs. cross treba ) par crosaru je nasranych a hadali by se ale pak prijde treba mlokcz a oni drzi hubu :D

                        napise slohovku ve ktere uvede argumenty ktere jsem uz treba i ja predtim pouzil… jen ja to podavam mozna nevhodnou formou ale to me vubec netrapi…

                        jo a jsem celkem drzy… a rad se dohaduju pokud se nudim…

                        jinak co si o me budes myslet ty je mi vcelku jedno duleziti jsou lide se kteryma se znas, travis s nima cas… a ti vi jaky jsem – avotomtencely­zivotvlastneje :D

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          ten hokej jsi řekl naprosto schválně a provokativně. :-)

                          Navíc provokativní formou :-)

                          1 0
                          • nox159  

                            to mas pravdu :)

                            ale i kdybych to rekl jinou formou tak je to porad muj nazor a moje přesvedčení ( jo a mel jsem narazene koleno na kolo to nešlo nova vidle taky neprisla, pritelkyne v postylce nečekala a chlastat se mi nechtelo ) tak jsem se celkem nudil no :D

                            1 0
                        • martin_bakov  

                          docela rozumne to napsal, na zenskou dobry no :)

                          0 0
          • Nikovlas  

            Noták, už se nemůžu dočkat!

            0 0
            • tonik666  

              Podle mě jsi to nenapsal dobře. To na čem záleží je poměr zubů převodníku a pastorku. (Podle toho co jsi napsal by se zdvojnásobením počtu zubů převodníku a pastorku ulevilo řetězu, ale to neplatí).

              Laicky bych to řekl asi tak – jedeš do kopce a někoho to bolet musí – buď řetěz (lehký převod) nebo tvoje nohy (těžký převod). Páky na řetěz působí dvě – ta od nohou a ta od zadního kola.

              Podle mě má na sílu co působí na řetěz vliv hlavně sklon kopce – když tě řetěz musí vytáhnout do kopce, tak ho rubeš víc. Na tom co řadíš myslím záleží míň.

              0 0
              • tonik666  

                čím víc nad tím přemýšlím, tím víc si říkám, že síla působící na řetěz je nezávislá na převodu, ale závisí jen na sklonu kopce a hmotnosti jezdce.

                0 0
              • Nikovlas  

                Nemáš pravdu. Ty vyvoláváš sílu přes kliky na osu, ta přes převodník na řetěz, ten přes pastorek na osu kola, ta přes kolo na zem – tam je reakce. Pokud šlapeš na maximum, tak je reakce pouze závislá. Tah na řetězu spočítáš tím vzorcem, co jsem psal výše. Z tahu řetězu pak můžeš dopočítat reakci na obvodu kola – to je jízdní odpor. Když zařadíš větší převodník, klesne tahová síla na řetězu a tím klesne i reakce na obvodu kola (abys udržel zrychlení, musíš šlapat víc, což už nemůžeš, když jedeš na max…), když zařadíš větší pastorek, stane se co? změna nastane až na rozhraní řetěz-osa kola – díky většímu pastorku vyvolá řetěz při stejném tahu větší moment, takže se zvětší reakce na obvodu kola (řetěz je pořád ve stejnym tahu. Nebo, pokud nejedeš na max, tak ty přizpůsobuješ sílu šlapání tak, abys jel se stejným odporem, takže je konstantní ta síla na obvodu kola. Takže to funguje opačně – když zařadíš větší převodník, tah na řetězu vyvolá větší moment na středu, takže musíš šlapat větší silou (tah řetězu je stejný), pokud zařadíš větší pastorek, zvětší se rameno, takže při konstantním momentu na zadním kole ti klesne tahová síla na řetězu – menší tahová síla samozřejmě vyvolá menší moment na středové ose, takže stačí šlapat menší silou.

                To, jak jsi to řekl laicky, raději nikde moc neříkej :-) Můžeš říct ale to, že při stejné jízdě je stejná práce (Jouly) – když se řetěz točí pomaleji, působí na něj větší tahová síla.

                0 0
                • tonik666  

                  Máš pravdu s pastorkem – uvědomil jsem si, že zadní kolo je kolo na hřídeli, kde když velké kolo působí konstantní silou (jedeš nezměněnou rychlostí), zařazením většího pastorku řetězu ulehčíš. To je první část.

                  Druhá část – jako roli hraje předek – to mi není ještě úplně jasné – když vezmu, že síla jakou se musí tahat za zadek je dána pastorkem(viz první část), tak tedy poté co zvolím zadní pastorek by to co mám zařazeno vepředu nemělo tah na řetěz ovlivňovat (ovlivňuje to jen jakou silou musím šlapat). Je to tak?

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    borci úplně zapomínáte, že netaháte za jeden článek řetězu. takže i počet zubů hraje dost podstatnou roli

                    1 0
                    • tonik666  

                      Tím myslíš to, že řetěz není uchycen k pastorku v jednom bodě, ale že dosedá na několik zubů? To by přece nemělo hrát roli, páka daná průměrem pastorku je přece stejná, ne? Nebo jsi to myslel jinak? (čistě z hlediska síly působící na řetěz)

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        ne myslím to přesně tak. Síla tahu v ose řetězu není vůbec zajímavá, protože ta řetězu nikdy nic neudělá nikdy ho nezničí a ty nikdy nejsi schopen vyvinout takovou sílu, aby vůbec mělo smysl se tím zabývat.

                        0 0
                        • tonik666  

                          To ale odbíháme k opravdovému ničení řetězu od původního teoretického problému, co určuje jaká síla působí na řetěz (což je pro mě zajímavější informace, protože svoje šlapací zvyky stejně měnit nebudu:)

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            tak pak asi nechápu ten teoretický problém :-)

                            0 0
                            • tonik666  

                              Jak zařazený převodník/pastorek (resp. jeho velikost) ovlivňuje tahovou sílu na řetěz. Od zubů abstrahuju, slouží jen k popisu velikosti převodníku.

                              Na čem všem opravdu zavisí jak se řetěz opotřebovává je širší otázka.

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                tak já ti to vyřeším.

                                Je tam páka, dle zařazeného převodníku je různě velká. Pokud budeš působit stejnou silou, tak malý převodník tomu dá větší sodu.

                                1 0
                                • Joseph de Sax  

                                  tak ta tvoje teorie dává tady sodu všem, až na to, že není pravdivá, když je výkon, moment i síla stejná…asi tam máte svoji teorii přenosu kinetické energie…proto jsem si za posledních 50 let žádné boty ze Zlína raději nekoupil..

                                  0 1
                        • Nikovlas  

                          To je asi fakt – že řetěz je především opotřebováván tlakem zubů na ty kulatý vložky a tento vliv je neporovnatelně vyšší než samotný tah v řetězu. Ale stejně je to jen ideální případ, že spolupůsobí všechny zuby, na kterých řetěz sedí, ne? Jakmile je trochu vytahanější, tak to visí na prvních pár zubech a na ostatních je jen „položený“, ne? Každopádně i tak záleží na tahové síle v řetězu, akorát, že jestli ji pak dělím různým počtem zubů – to s výsledky zamíchá takovým způsobem, že předchozí teorie je opravdu zbytečná…

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            to určitě ne. protože zuby jsou „trojúhelníkové“ tak jenom trochu víc „zapadne“

                            0 0
                            • tonik666  

                              Myslím, že se řetěz „usadí“ tak, aby tahalo více zubů – kdyby tam byl jeden zub, tak řetěz sklouzne, určitě tahají aspoň trochu všechny zuby.

                              0 0
                            • Nikovlas  

                              Působí jich víc, ale to spolupůsobení těch dalších zubů dost klesá spolu se silou, která brání řetězu se zvednout.

                              0 0
                    • Joseph de Sax  

                      tak pokud zastupuješ mladou avangardu, tak se nediv, že jsme ve sračkách všichni na dalších 50 let…zřejmě ti nikdy nedojde, že řetěz zde žádnou práci nekoná i kdyby byl nekonečně dlouhý…ale to na Baťovce ještě nikdo nestihnul pochopit..tak dej další Zlínský bonmot, jak jste tam hloupí..

                      0 1
                  • Nikovlas  

                    To druhý je zase případ, že prostě šlapeš vší silou bez ohledu na rychlost, jakou jedeš – pak je reakce na zadním kole jen závislá proměnná a rozhodující je síla, kterou šlapeš a rameno, kterým se moment z osy přenáší na řetěz (velikost převodníku).

                    0 0
                • Ruprt2  

                  převodníky jsou přidělané ke klice, proto na ně působíš přímo.

                  Osa je tam jenom proto, aby jsi vykonával kruhový pohyb a aby ti způsobovala ztráty :-)

                  Určitě ty neroztáčíš osu, která roztáčí převodníky, nebo jak jsi to napsal.

                  1 0
                  • Nikovlas  

                    Jasný – ale konstrukční detaily s tím tolik nesouvisí. Uváděl jsem to kvůli vysvětlení převodu síla – moment – síla. Síla na klice vyvolává moment k ose otáčení (což je osa středu), reakce je síla na řetězu, která působí na rameni daném poloměrem převodníku. Jasně, že jsem už upevnění převodníků na klikách viděl, ale počítám to k ose otáčení.

                    0 0
                  • jizby  

                    Levou nohou šlapeš přes osu.

                    1 0
                • vrrr  

                  Blbnete. Sila je primo umerna pomeru dvou pusobicich pak:

                  1. paka kliky
                  2. paka prevodniku

                  Cim mensi prevodnik, tim vetsi pomer a tim vetsi sila na retez PRI KONSTANTNI sile vyvijene na pedal.

                  Pastorek s tim nema co delat a jeho velikost s tim nema co delat.

                  0 0
                  • tonik666  

                    Jo, pokud je řetěz přidělanej ke zdi. Ale on je přidělanej k pastorku, co maš zařazenej vzadu.

                    0 0
                    • pepek  

                      Což je ovšem uplně kanička, kde je přidělanej.

                      0 0
                      • tonik666  

                        Když mluvíme o síle, která na řetěz působí za jízdy (to je předpokládám to co nás zajímá), tak od převodníků na řetěz působí síla, která je dost velká na to aby uvedla kolo do pohybu. A to jak je velká je závislé mimo jiné(hmotnost jezdce, sklon cesty) na pastorku. Na klikách a převodníku závisí síla, kterou musí vyvinout jezdec.

                        1 0
                        • Nikovlas  

                          vrrr uvažoval případ, kdy je konstantí síla působíví na pedál – v tom případě je reakce na zadním kole pouze závislou veličinou. Při výpočtu musíš postupovat od převodníků. Pastorky jsou až za řetězem, takže moment na pastorcích je závislý na síle na řetězu – tedy ta logicky nemůže být závislá na zařazeném pastorku :-)

                          1 0
                          • tonik666  

                            Okej, to ale znamená že když jedu do kopce, tak se síla působící na řetěz mění s tím jak rychle jedu, ne?

                            0 0
                            • Nikovlas  

                              Záleží, jak to bereš – viz vysvětlení hned pod tímhle.

                              0 0
                            • vrrr  

                              No a taky se meni. Protoze pri vyssi kadenci Tve nohy nedokazi makat stale se stejnou silou pusobici na pedal…:)

                              0 0
                  • Nikovlas  

                    Tah v řetězu není úměrný poměru dvou pák. Tah řetězu prostě počítáš z té strany soustavy, kde znáš sílu. Pokus šlapeš konstantní silou, počítáš to od převodníků a pastorky ve výpočtu tahové síly v řetězu nefigurují. Pokud jedeš s konstantním odporem, počítáš to od pastorků a ve výpočtu nefiguruje převodník. Tečka.

                    1 0
              • Rychlej turista  

                Úplně jednoduše: pokud pojedeš 44×28 nebo 22×14 je převodový poměr naprosto stejný, ale tah na řetěz je při 22×14 dvojnásobný. Proto těžkým lidem ten řetěz vůbec nic nevydrží. Jsou těžcí, proto jedou pomalu. Protože jedou pomalu, točí kašpárka. Protože točí kašpárka, působí na řetěz dvojnásobnou sílou (oproti velké placce) a dílo zkázy dokončí svou váhou.

                1 0
                • Ruprt2  

                  no konečně :-)

                  Vyznat se v těch předchozích teoriích je peklo.

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    No já v těch svých vysvětleních psal v podstatě přesně to, co píše turista v první větě, akorát jsem se to snažil mechanicky vysvětlit. S tou jeho druhou větou úplně nesouhlasím, nebo jsem ji přesně nepochopil.

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      jestli jsi psal totéž, tak proč jsi to nenapsal stejně? :-)

                      0 0
                    • pepek  

                      A proč to furt píšeš tak složitě, když je to prostě kolo na hřídeli? (fyzika ze 6. třídy?)

                      1 0
                      • Nikovlas  

                        Protože jsou tu pořád lidé, kteří tvrdí věci, jako že tah v řetězu přímo závisí na převodovém poměru…

                        1 0
                • xshreck  

                  Měl bych na tebe dotaz.

                  Mám devítkovou kazetu, aby nedošlo k omylu :)

                  Začal jsem jezdit 3×9,8,7,6,5 ; na střední placku jezdím spíš teď lehčí převody, ale občas tam hodím i ty těžší. Takže dá se říct že s ní objedu celou kazetu, na nejmenší placku jedu 3–4 největší pastroky vzadu.

                  Když jedu 3×5, tak už to trochu zvláštně řadí. Jedu to teda spíš když točím po rovince, moc tomu nevěřím. Ale zvládl by řetěz čistě teoreticky tenhle převod i v hodně silném záběru po delší dobu? Neroznýtuje se to např?

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Hodně záleží na řetězové lince a co máš za matroš. Vyšší sady stráví španěla bez problémů, u nižších to může dělat bordel.

                    1 0
                    • xshreck  

                      Tu řetězovou linku jsem myslím zkoušel (nebo spíš pokoušel?) měřit a nevyšla moc vábně. Jde nějak vůbec nastavit?

                      Jinak vozím SLX kliky, XT kazetu a řetězy teď zkouším co jaký vydrží – 971 53 73

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Řětězová linka na HT II je daná a je zkurvená na 50mm vepředu (pro trojplacku) a 47,5mm vzadu, takže o 2,5mm blbě.

                        1 0
                        • xshreck  

                          Jojo, vzadu mi vyšlo to co jsi psal a vepředu snad ještě trocha hůř, takže to bude asi chyba měření.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          I s tak blbou řetězovou linkou to ale španěla zkousne a funguje to (když je na to správně dlouhý řetěz). Jen to dělá větší hluk.

                          Nemusíš hned jezdit španěla, ale trošku větší pastorky na velkou placku je záhodné používat pro šetření řetězu.

                          Já to používám jak na kterém kole, také s ohledem na délku řetězu. Na celopevňáku, kde mám dost dlouhý řetěz na dobré fungování španěla a také více jezdím velkou pilu, tak řadím na velkou více i větší pastorky.

                          Na fullech většinou končím prostředním a o jedno větším pastorkem.

                          1 0
                        • Rychlej turista  

                          Proto mám podložku ne pod pravou klikou, ale na druhé straně, pod levou :-)

                          0 0
                          • xshreck  

                            TO jsem se chtěl zeptat – já už jí chtěl přehodit. Ale – zase aby to neodnesl rám

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Rámu je to fuk. Ale jezdi to být nemusí. Mně to tedy vadilo hodně mít jednu kliku dál od rámu než druhou (na prvním kole s HT II to bylo omylem namontované špatně a já tenkrát ani nevěděl, jak to má být, kupoval jsem celé kolo a bez jakékoliv znalosti kde kolik podložek jsem přišel na to, že mi něco vadí).

                              Oproti tomu mírně horší řetězová linka je mi úplně fuk.

                              0 0
                • Joseph de Sax  

                  a spadl jsi z jahody do malin…a zůstal v nich dva dny ležet.

                  0 1
                • McBlacky  

                  moje zkušenost s taháním velký je taková, že Shimano XT velkou pilu jsem loni odepsal za 2000km. Na závoďáku mě to prostě nutí jezdit pilu :)

                  zajímavé je to, že na jiných kolech nemám problém na ní dát dost přes 10 000km.

                  ještě by mě zajímalo, jestli má cenu uvažovat větší tření a jeho vliv na přenesený výkon například u toho extrému 44/22 proti 22/11

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Nějaké tření tam bude, když to roztočíš naprázdno, tak se kliky zastaví dříve. A k té pile – origo XTR jsem zlikvidoval na jedné 24h a Middleburn už jezdím třetí rok a je pořád v pohodě.

                    1 0
                    • McBlacky  

                      Middlebrun mám nyní, ale ne hard coat.

                      Jenom obyč se slick shift technologií. Tváří se docela bytelně :)

                      0 0
                • Joseph de Sax  

                  tak to klidně můžeš za této situace dělat ve vládě i ministra průmyslu, když převodový poměr je stejný, ale tah je dvojnásobný…navíc veřejně a před celým národem takový blábol

                  podat, tak to se Bohušu nediv, že se ti z toho i koza šla už oběsit..

                  0 0
                  • pepek  

                    Nemáš mentálně na to, pochopit princip páky? Vzpomeň si, určitě vám to soudružka učitelka taky kdysi říkala.

                    1 0
                    • Rychlej turista  

                      Může mít pravdü v tom, že to není přesný dvojnásobek, ale bajoko to tak je. Musel by se porovnat poloměr obou pil. Další nepřesnosti jsem se dopustil, když jsem implicitně předpokládal působení stejné síly na kliku. Příště to napíšu explicitně. Tak, aby to pochopil Jozífek :-)

                      1 0
                      • pepek  
                        1. je to přesně dvojnásobek
                        2. síla je stejná-zadek stojí, ty stojíš na klikách = dvojnásobný tah

                        v řetězu

                        1. JdS neodpovídá, zřejmě na to nemá ještě mentálně
                        1 0
                        • Joseph de Sax  

                          se pak nediv, že jste dotlačili BF do těch sraček ve kterých je…stejný převodový poměr a dvojnásobná síla…??? z toho vyleze…další koza se ti šla oběsit Bohušu..

                          0 0
                          • assassin  

                            dvojnasobna sila v urcite casti prevodu.. on ten jinej pomer ramen na pace dane dylkou klik vs prumer prevodniku zase srovna pomer na „pace“ prumer kolecka vs prumer kola vzadu…

                            to ze jdou postavit ruzne mechanismy se stejnym vyslednym prevodovym pomerem ale s tim ze dilci komponenty budou prenaset ruzne sily je rekl bych docela logicke…

                            1 0
                          • Nikovlas  

                            To je paráda. Vždycky, když mi třeba nešly úkoly do školy, nebo jsem se z jiného důvodu cítil jako blbec, šel jsem si počíst diskuze na Novinky.cz – pak si člověk sám připadá ohromně rozumně. Ovšem musím si do svého egomasturbačního čtiva přidat také příspěvky JdS, protože aby někdo s možností přečíst si několikastránkové podrobné a extrémně polopaté vysvětlení, proč mechanika na úrovni střední školy funguje tak, jak funguje, neustále tvrdil, že všichni kolem jsou blbci, protože on má patent na vlastní fyziku – to se nevidí všude :-)

                            Pokusím se o poslední záchranou ruku: MOMENT = SÍLA x RAMENO !!! PODMÍNKA STATICKÉ ROVNOVÁHY !!! Na víc už nemám sílu :-D

                            1 0
                            • Joseph de Sax  

                              kliky vždy stejné=rameno… převodový poměr..moment= stejné.. a síla je najednou dvojnásobná??????????­???zřejmě rychlokvašky z Plzně to tak chápou..zrovna jako ty???

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                1 0
                              • Nikovlas  

                                Už nemám sílu. Ale zkus ještě nějaký urážky – třeba konečně prozřím :-D

                                0 0
                                • Joseph de Sax  

                                  zkus jet 300W na 44×22 a pak to samé na 22×11 magore…tak pojedeš s 2× větší silou ??? hňu*pe?

                                  0 0
                                  • Nikovlas  

                                    Pojedu stejnou silou, ale řetěz bude namáhán dvojnásobnou silou na poloviční dráze, takže výsledná práce (energie) bude stejná (i výkon).

                                    1 0
                                    • Joseph de Sax  

                                      no jo v Praglu májí Pepici jinou gravitaci, než mají Olini v Brně…pokud pojedu stejné WATTY, TAK PRÁCE BUDE STEJNÁ A SÍLA TAKY…na stejném převodovém poměru, ale u vás je to asi jiné, než v JZD v HorníDolní…

                                      Tos mě celý večer pobavil, že bude namáhaný řetěz 2× větší silou…myslíš, že tě někdo ještě někdy zaměstná v EU???? s takovýma vědomostma?

                                      0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Konečně jsi to pochopil, ty budeš působit stejnou silou, ale silový tah na řetěz bude při převodu 22×11 dvojnásobný oproti převodu 44×22.

                                    1 0
                                    • Joseph de Sax  

                                      zase blábol…pak se nedivte, že půjdete do důchodu v 80 letech, kdy budete už 30 roků po smrti…

                                      pokud bude stejná síla…bude i stejná práce snad…myslíš, že tě někdo zaměstná, když si to přečte tu za 10 let ještě???

                                      0 1
                                      • JakeF  

                                        Práce je síla krát DRÁHA. A pokud urazí řetěz dvojnásobnou dráhu, musí bejt přenášená síla poloviční, aby byla práce stejná a tudíž jsi podával na šlapkách stejný výkon. Dej si sifon, na tohle nemáš mentálně.

                                        1 0
                                        • Joseph de Sax  

                                          a kde ti urazí řetěz při stejném převodovém poměru dvojnásobnou dráhu…???????? dej si kozí mlíko, to sráží cholesterol…a všechno, co s tím souvisí…

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Na 44/28 protočím na jednu otáčku klik 44 článků, na 22/14 protočím na jednu otáčku 22 článků. A přitom je převodový poměr stejný. Už to cvaklo? Tak si jdi pro ten sifon :).

                                            1 0
                                          • JakeF  

                                            Na 44/28 protočím na jednu otáčku klik 44 článků, na 22/14 protočím na jednu otáčku 22 článků. A přitom je převodový poměr stejný. Už to cvaklo? Tak si jdi pro ten sifon :).

                                            1 0
                                            •  
                                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                              0 0
                                            • Joseph de Sax  

                                              podle toho všichni od zítřka začnou vyrábět jenom kompakty, protože tam vydrží řetěz 2× tolik…jednou to bude s 2× větší silou a pak s 2× menší silou…rychlej tu už půl roku nevleze, protože už zalez…když zjistil, co za blábol načal…

                                              Bohužel elementární věc nedovede pochopit zřejmě dotyčný ani na akademické půdě, když se ohání svýma vědomostma a mezery v základní premisi vztahů a poznatků mu absentují v celé šíři spektra jeho předposranosti…

                                              0 0
                                            • Joseph de Sax  

                                              jak můžeš na jednu otáčku, při stejném převodovém poměru protočit jednou 44 článků a podruhé 22 článků??? si děláš prdel…

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Na 44/28 při kadenci 90rpm protočím za vteřinu 66článků a pojedu cca 17km/h. Při 22/14 a kadenci 90rpm protočím za vteřinu 33 článků a pojedu stejných 17km/h. Ale to už píšu jen tak z legrace, už je jasný, že si děláš srandu ;-).

                                                1 0
                                                • Joseph de Sax  

                                                  stejná rychlost, stejné Watty, stejná síla na pedálu a dvojnásobná síla na řetězu…při stejném převodovém poměru…to se národ dopracoval do pěkných sraček pak..

                                                  0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    S tebou je to fakt marné. Ale existuje způsob jak tě přesvědčit o tom, že se mýlíš, třebaže neporozumíš, proč tomu tak je. Je to metoda založená na smyslově empirickém poznávání skutečnosti, založená na praxi, pozorování a experimentu, která nám pomáhá přežít už od malička, kdy jsme si sami na sobě zkoušeli, co jo a co ne, aniž bychom nad tím nějak výrazně dumali, proč tomu tak je.

                                                    1. krok – pokus č. 1:

                                                    Upevni kolo do stojanu, zařaď převod 44×28, pověs na jednu kliku kliku nějaké závaží, řekněme 1 kg, to by mělo být dostatečné k tomu, aby se minimalizoval vliv tření. Pak vezmi siloměr, háček provlíkni článkem řetězu a pomalu siloměrem táhni proti směru šlapání až do okamžiku kdy se kliky dostanou do vodorovné polohy. V tomto okamžiku odečti hodnotu na siloměru a poznamenej si ji.

                                                    2. krok – pokus č. 2:

                                                    Upevni kolo do stojanu, zařaď převod 22×14, pověs na jednu kliku kliku nějaké závaží, řekněme 1 kg, to by mělo být dostatečné k tomu, aby se minimalizoval vliv tření. Pak vezmi siloměr, háček provlíkni článkem řetězu a pomalu siloměrem táhni proti směru šlapání až do okamžiku kdy se kliky dostanou do vodorovné polohy. V tomto okamžiku odečti hodnotu na siloměru a poznamenej si ji.

                                                    3. krok – porovnej obě hodnoty.

                                                    4. Krok – sděl nám svůj závěr, k němuž jsi na základě vlastních experimentů a měření dospěl.

                                                    0 0
                                                  • Joseph de Sax  

                                                    no a tím jsi dokázal jak se všichni, kromě mne mýlí ve svých teoriích o reálném socialismu.

                                                    Když dám na pedál stejnou zátěž, tak vůbe nemá vliv to, že při stejném převodovém poměru, když budu mít zabržděné zadní kolo…t.j. stejný odpor se mi změní síla na řetězu…zřejmě zde všichni zastávají praktičnost Perpetasmobile, jako výkonného pomocníka do domácnosti…avo­tomtoje…vrať se zpátky do mateřské školky, tam je to dned druhý předmět z exaktních věd do 6 let věku, hned za obsluhou PC a hraním her.

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Vem sakra ten siloměr a jdi to udělat. Ale budeš riskovat, že is budeš připadat sám před sebou jako blbec…

                                                    0 0
                                                  • zichis  

                                                    ted si uvedomuju… taková digitální závesná váha vlastne není opravdická váha ale silomer 8-) Kua, to je objev! Hned du prubnout, jak jsem po veceri silnej :-D

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Jasně, že je to siloměr. Proto s ním kolo nemůžeš vážit na Měsíci. Na rozdíl od decimálky, ta ti ho tam zváží zcela bez problémů :-)

                                                    1 0
                                                  • thesecond96  

                                                    Protože funguje na zcela jiném principu

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    Píšu si, abych si příště na měsí nebral váhu z DX. Díky, aspoň to bude mít Sojuz o cosi lehčí.

                                                    1 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Co kdyby sis dal na chvíli pauzu, zvednul prdel od počítače, došel ke svému kolu a začal počítat články…

                                                    1 0
                                              • assassin  

                                                no sem tu nekde zaslechl ze snad jsi neco zkonstruoval nebo co? jak to delas kdyz nechapes zakladni principy mechaniky jizdniho kola?

                                                jelikoz se neda koukat na to co tu predvadis tak sem ti to nakreslil, toho prevodu sily od klik na kolo se neucastni pouze jeden „prevod“ ale dohromady tri, paka na prevodnikach, retezovej prevod a paka kazeta-kolo… podle tve teorie s tim ze zalezi jen na prevodovem pomeru na retezu jelo pri stejnym prevodovym pomeru kolo s 26palcu rafkama i s 29palcu…

                                                koukni jak se meni ramena na tech pakovejch „prevodech“ ..spolecne s tim se meni i sila v retezu… samo vysledny sily/prace/vykony na cele soustave budou totozne…

                                                http://i56.tinypic.com/3325760.jpg

                                                1 0
                                                • Ruprt2  

                                                  Mám potřebu ti poděkovat za námahu k tému, protože jinak jsi to tu dal naprosto zbyřečtě.

                                                  To ale sám dobře víš.

                                                  1 0
                                                  • zichis  

                                                    Skutečně tomu člověkovi je zbytečný cokoliv vysvětlovat. A já začínám tušit proč. Vždycky, když internetovou diskuzi dráždil nějaký podobně zatvrzelý excentrik, tak později vyšlo najevo, že měl schizofrenii.

                                                    1 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    Myslím, že to bude mnohem elementárnější.

                                                    Neumí se vypořádat s vlastním věkem. Stává se to často a stane se to většině z nás.

                                                    1 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    A nebo jim do vesnice zavedli kanalizaci a internet :-)

                                                    1 0
                                                  • soc  

                                                    a popletli pritom trubky :) proto sem ted Pepa pise takove vykaly…

                                                    1 0
                                                • soc  

                                                  Lance by to namaloval lip… nicmene po fakticke strance tomu neni co vytknout :)

                                                  1 0
                                                  • assassin  

                                                    vic casu nez sem stravil nad timhle uz jsem nebyl ochotnej investovat… :)

                                                    1 0
                  • tonik666  

                    Drahý Saxi, jako takové by to nesmysl byl, jenže tady jsou ta ozubená kola připojena k zadnímu kolu a klikám, u kterých samozřejmě předpokládáme, že se nemění. Takže větší převoník a pastorek samozřejmě roli hraje, protože je 2× větší vůči stále stejnému zadními kolu.

                    1 0
                    • Joseph de Sax  

                      mentálně jsi někde na úrovni batolete pak…protože stejný převodový poměr má stejné momenty sil i kdyby byl umístěn na raketoplánu…klidně se dál zesměšňujte před celým národem a vraťte ty maturitní vysvědčení zavčasu do sběrného dvora, protože toto téma se učí ve 4 letech ve školkách pro opálené děti.

                      0 1
                      • pepek  

                        Tak to pak nechápu, cos vystudoval ty. . .

                        0 0
                      • Nikovlas  

                        Teď mi to ale fakt nedá. Víš o tom, že moment je součin síly a délky ramene, na kterém síla působí?

                        1 0
                        • Joseph de Sax  

                          délka kliky stejná a síla na pedál taky, a moment 2× větší???…fakt bláboly, kdo tě kdy zaměstná??? chlapče.

                          0 0
                          • vsn  

                            mám obavu aby jsi nevyhodil z práce tvého zaměstnavatele :D

                            1 0
                          • pepek  

                            No vidíš: už jseš skoro tam, nepolevuj: moment stejný, 2× menší poloměr ( malá placka) = 2× větší síla v řetězu, jak u velké.. A teď tam per velkou

                            1 0
                          • Ruprt2  

                            Na co vozíš vepředu dvě placky, když je klika pořád stejně dlouhá a vůbec na tom nezáleží?

                            1 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              1 0
                  • Ruprt2  

                    Na tebe ani netřeba reagovat.

                    Ty se zesměšňuješ sám :-)

                    1 0
                    • Joseph de Sax  

                      tys tu diskusi vyvolal a už se ti jde uškrtit třetí koza a s tebou to ani nehne Bohušu…stejný převodový poměr+ stejný moment a najednou je sílá 2× větší…????to budeš muset před národem vysvětlit, jinak jsi skončil na BF s těma svýma bláboly.

                      Pokud máš stejnou páku a vytváříš na ni stejnou práci, tak si zapamatuj Bohušu, že pokud bude síla 2× větší, tak máš totálně všechno v sobě pak zadřené a zachlazené a další koza se ti pújde asi oběsit…

                      0 1
                      • Ruprt2  

                        Člověče na to už jsou doktoři.

                        Ty nejen, že neudržíš tekutiny a myslíš si, že všichni bydlí v kozím chlívku jako ty, ale ty ani nevíš na koho reaguješ, nebo neudržíš ani myšlenku, protože já jsem nic takového nepsal.

                        Když už na mě ale reaguješ, tak si přečti co ti tu píší i ostatní, protože o stejné páce nikdo nemluví ty pako.

                        1 0
                      • JakeF  

                        Co přemýšlet o tom jako o výkonu? Při stejném výkonu ve Wattech (stejná rychlost na 22–14 i 44–28) na 44 placce protočíš 2*větší délku řetězu. A protože na 22z řetěz přenese stejnou práci (výkon = práce za čas) na poloviční dráze, je síla dvojnásobná (W=F*s → W=W → (2F)(s/2)=Fs).

                        1 0
                        • Nikovlas  

                          +1

                          0 0
                        • Joseph de Sax  

                          taková maturitní vysvědčení, jako jsi tu zrovna předved se odevzdávají, ale jenom do sběrného dvora…bohužel asi další práci tak brzy neseženeš s tvýma znalostma.

                          0 1
                          • JakeF  

                            Kterej z těch vzorců nebo jeho použití je špatně? To jen ty nejsi schopen pochopit, že kdyby řetěz přenášel po stejný dráze pořád stejnou sílu, tak na 44z placku bys musel podávat dvojnásobný výkon jako na 22z a poloviční pastorek vzadu a přitom jel stejně rychle (při stejný kadenci).

                            0 0
                            • Joseph de Sax  

                              při stejném převodovém poměru je všechno stejné, ale na BF to borci, co radí celému národu, mají dvojnásobné…děte už do prd…

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                Díky za pozvání. Nevím jak ostatní, ale já asi odmítnu.

                                1 0
                          • JakeF  

                            Začíná mi docházet, proč ti přijde tak výhodný vozit 9z pastorek a kompakty :D.

                            1 0
          • Nikovlas  

            Myslím, že pohlavní styk by měl být centrálně monitorovaný, aby některým jedincům mohlo být zabráněno v reprodukci – v některých případech předávání genetické informace dalším generacím krajně hraničí s poškozováním genofondu.

            1 0
            • vsn  

              dyt si z nás jenom utahuje :)

              0 0
              • Nikovlas  

                S tou myšlenkou už nějakou dobu koketuju a a čím dál víc se k ní přikláním. Nikdo přece není tak blbej, aby to ani po tak dlouhém vysvětlování nepochopil. A my to tu všichni baštíme…

                1 0
                • Joseph de Sax  

                  předveď mi ještě jak řetěz při stejném převodovém poměru a stejných Wattech opíše dvojnásobnou dráhu, nebo je namáhán dvojnásobnou silou…jinak jsi hodil na Pepiky v Práglu, jak jste tam všichni blbí…

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    :-)

                    0 0
                  • Nikovlas  

                    No pokud uvažujeme převody 44–28 a 22–14, pak převodový poměr je stejný, ne? To a když jednou otočím klikami o 360°, posune se mi řetěz na 44 zubovym převodníku o 44 článků, zatímco na 22 zubovym převodníku o pouhých 22 článků. S tímto tvrzením souhlasíš, nebo ne? No a pokud jde o stejný převodový poměr, na vstupu i výstupu ze soustavy působí stejné síly a je uražena stejná dráha (kliky i kolo doznaly v obou případech stejného úhlového pootočení), musí být i vykonaná práce stejná. Ještě souhlasíš? Pokud se tedy řetěz posune o 2násobek článků (2× dráha), musí být síla poloviční. Schválně mi napiš, od kterého tvrzení se rozcházím s tvojí teorií chaosu.

                    1 0
                    • Joseph de Sax  

                      jdi nahoru a tam se tvrdí, že je dvojnásobná…a­votomtoje..tvrdil to rychlej turista…

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Chápu to tedy tak, že se všemi mými předešlými tvrzeními souhlasíš, ale když jsme je tu psali 100krát předtím, tak jsi se jen marně pokoušel o nějaké plané urážky?

                        Klidně Turistu odcituj, ať to nemusím hledat – třeba si to při tom znova přečteš a uvědomíš si, že to spal správně…

                        1 0
                    • Joseph de Sax  

                      řetěz je pořád stejný na délku, čili nekonečná smyčka, stejná síla, stejné Watty, napětí v řetězu stejné, to co vsíráš ty do případu je chyba…

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Ne – počítá se odtočená délka řetězu – ta je dvojnásobná, tedy je poloviční síla. Řetez se přeci točí 2× rychleji.

                        A stejného závěru dostanu i jednoduchým přepočtem reakcí. začnu silou na klice – ta přes rameno kliky vyvíjí moment k ose středu, který se přes rameno (poloměr) převodníku přenáší na řetěz. Tady se nám právě liší to rameno u 22 a 44 převodníku. Když pokračuju dál, síla řetězu nám přes rameno (poloměr) pastorku vyvíjí moment k ose kola. Tady se nám znovu liší rameno pastorků – oběma ekvivalentníma převodama dostaváme ve výsledku stejný moment k ose kola. Dál už se jen moment přes rameno (poloměr) kola přenáší na hnací sílu na obvodu kole – pro oba případy vyjde totožná. Vezmi si papír a tužku a napiš si obecný vzorce. Pro jeden případ si za poloměr převodníku a pastorku dosaď 2 poloměry převodníku a pastorku. Hned v dalším kroku se ti ta dvojka zase vykrátí. Proto je to stejný převodový poměr :-) Každopádně v tom kroku, kde moment na ose středu dělíš ramenem převodníku, ti vychází pro 2× větší převodník logicky poloviční síla – ta je pak přenásobena dvojnásobným ramenem dvojnásobného pastorku, takže se dostáváme ke stejnému momentu jako v druhé variantě. Nevím, kde jsi vzal dogma, že ve dvou odlišných strojích se stejným převodovým poměrem musejí být součástky namáhány stejnými silami…

                        1 0
                        • Ruprt2  

                          pro jednodušší představu je možné si místo kazety představit, že vzadu se je stejný pastorek, ale mění se velikost zadního kola.

                          Takže velkou pilu pro malé kolo a malou pilu pro velké kolo.

                          1 0
                        • pepek  

                          Už při zdůvodnění 30 hlavních výhod a 100 podvýhod jdS-radiálního výpletu, bylo zřejmé, že author používá vlastní, lepší verzi mechaniky, než ostatní lidé.

                          1 0
                          • Nikovlas  

                            Kde to najdu s tím výpletem? Docela by mě zajímalo, jak někdo s takovouhle (ne)znalostí mechaniky obhajuje nějaké konstrukční řešení čehokoliv – klidně i krupičné kaše :-D

                            0 0
                        • Joseph de Sax  

                          řetěz je zde pouze nosník a i kdybys tahal zadní kolo za sebou 10m, tak při stejném převodovém poměru bude namáhán stejnou silou…

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            přesně tak, a placky tam máš jen tak pro srandu.

                            1 0
                          • Nikovlas  

                            NOSNÍK ?!!!

                            Víš vůbec, co to je nosník? Už v prvnim semestru na FSv ČVUT jsme ve Stavební mechanice 1 brali základy statické rovnováhy, výpočty momentů a reakce. 1. semestr! (dokončuju 6. semestr, tedy mám za sebou ještě další 2 semestry stavební mechaniky, semestr Pružnost-pevnost, semestr Analýzy konstrukcí a dokončuju semestr Dynamiky 1) Chceš mi tvrdit, že profesoři na ČVUT (opravdoví profesoři, ne ti, kterým tak musíme říkat na střední – lidé, kteří se tím živěj celý život, jsou známí mezi odbornou veřejností ve světě…) nerozumněj tomu, co přednášej studentům 1. ročníku? Sorry, ale jestli chceš tvrdit, že tihle na to mentálně nemají, tak seš fakt ignorant toho nejhrubšího kalibru.

                            0 0
                        • Joseph de Sax  

                          tak znovu…stoupni si na pedál, kliky vodorovně, když tam je 44×22, abys nespad z kola se podrž zdi…slez dej tam 22×11 a udělej to samé…a nyní mi vysvětli, kde sebereš v druhém případě 2× větší sílu na článcích řetězu…když máš stejnou hmotnost a převodový poměr vychází taky stejný…

                          pak nechápeš z toho, co ti přednášejí světoví profíci už vůbec nic…a je na čase se poohlídnout po lehčím studiu…protože, když z tohoto budeš dělat zápočet, tak nedostaneš nic…

                          0 0
                          • JakeF  

                            Bože… Představ si to jako páku, jedno rameno je klika, to se nemění a druhý rameno je převodník, kterej tvoří sílu na řetěz. Pokud bude druhý rameno poloviční (22z), tak bude muset na řetěz působit dvojnásobná síla, aby zůstal v rovnováze. Tohle se učí na druhým stupni ZŠ, diletante, z tohodle se zápočet dělal možná tak na tvojí vlastní VŠ z tvojí vlastní mechaniky.

                            1 0
                          • Rychlej turista  

                            Udělej si vlastní měření a výsledek ber jako fakt. Nedumej, neřeš a hlavně nepátrej, proč tomu tak je. Bude stačit, když tuto skutečnost vezmeš na vědomí a naučíš se s ní žít :-)

                            1 0
                          • Ruprt2  

                            To je jednoduché malá páka na klice (při velké placce) nepůsobí velkou silou na řetěz, ale vzadu máš lehký převod, tak se tak se ten řetěz nenadře.

                            V druhém případě přes kliku působíš velkou páku, protože máš malou placku, a tak se řetěz napíná mohem větší silou. Aby jsi ten přebytek síly eliminoval tak mu zatopíš těžkým převodem vzadu.

                            1 0
            • Ruprt2  

              Jako že by mu odebrali všechny jeho kozy?

              to by možná umřel žízní.

              1 0
              • Nikovlas  

                Spíš jsem myslel odebrat varlata, ale tohle by snad taky bylo řešením :-)

                1 0
        • mxv  

          Pokud budeš šlapat vší silou, tak nemáš vůbec šanci pohnout klikou.. síla vší se všeobecně dost přeceňuje ;-)

          1 0
    • Joseph de Sax  

      pokud se roztrhne řetěz, tak na to nemá mentálně…avotom­toje.

      0 0
    • scret  

      kdysi snad tusim ve Velu meli retezy na trhacce, novy vydrzely pokud si vpominam dobre cca 2tuny! Pokud ma nekdo takovou silu v nohach, smekam!:)

      Jinak ja za cca 10 let bikovani nepretrhl retez ani jednou, teda pokud nepocitam jeden ktery byl sjety davno za mirou zivotnosti a blbe jsem radil…

      Takze muj nazor je, pokud praskne retez, je to dano chybou jezdce – velke krizeni +treba razeni v tahu, neudrzovany retez atd.

      1 0
      • Ruprt2  

        při křížení tolik síly už u povoleného řetězu určitě nepotřebuješ.

        0 0
        • scret  

          ikdyby se to snizilo na 1/4tinu, porad to je si myslim dost:)

          Jde jen o to nekrizit moc retez a neradit v plnym tahu…

          0 0
          • Ruprt2  

            to se, ale připravíš o spoustu srandy :-)

            A tipuju, že to bude víc jak 1/4

            v podstatě dojde o vyvlečení jednoho čepu na jedné straně.

            Taky i uvědom, že tam jsou převody a šlapeš přes páku.

            edit: jo na čtvrtinu ne o čtvrtinu. To právě už podle mě je hratelné ;-)

            0 0
            • scret  

              ja vim moc dobre k cemu dojde:) ale muj nazor se na to nemeni, retez pri dobre udrzbe a normalnim razeni, nemas moznost rotrhnout, roznytovat a ja nevim jak si to nazves…

              v cem byva problem, tak bud ve spatnem snytovani anebo k tomu co jsem uz psal…

              Kamarad (cca 200cm, 80–90kg a kurvasilny nohy) kdysi pretrhl retez, prtze blbe radil a jeste tahal, roztrhl saltr atd. Od ty doby netrhnul ani jeden, prtze vedel ze kdyz bude radit normalne, nic neprdne…

              Chapu ze na zavodech to treba nejde jinak, ale o tom se nebavime…tam se na matros nekouka…

              0 0
              • martin_bakov  

                a vis jak sem na vylete s vama trhnul retez pri zaberu do kopce ? neprerazoval sem a mel sem malou vepredu a nejvetsi vzadu, rval sem to na stojaka a retez se roztrhnul… nerikam ze byl novej, mel za sebou urcite vic nez 1000km ale jak vidis proste to jde trhnout :)

                0 0
              • Ruprt2  

                jo to souhlas, ale ono se to někdy sejde aj když nechceš.

                0 0
        • Joseph de Sax  

          to se ti do toho křížení bohužel už zajisté sukují i nohy a ruce, a případně i hlava s ocasem…

          0 1
          • Ruprt2  

            Když jsem si s tebou chtěl promluvit z očí do očí, tak jsi byl zalezlý jak krtek.

            Teďka se do mě navážíš?

            Má ze mě mindráky?

            Takový starý dědek by si ze mě nic nedělal, kdybych byl mimo.

            Ale ty mě teď vyloženě vyhledáváš. To jsem asi tnul do živého co?

            Takže přece jen náš geniální kontsruktér je jenom starý zakomplexovaný dědek, kterému ujel vlak a nedokáže pochopit, že bike-forum není jeho funclub.

            1 0
            • nox159  

              //Ale ty mě teď vyloženě vyhledáváš. // :D napodobne ;-)

              0 0
              • Ruprt2  

                No vyloženě jsem si tě ted našel :-))

                Bavil jsem se s tvojím kámošem Noxíku :-)

                0 0
            • Joseph de Sax  

              tebe prostě tu vyhledávají zřejmě už všichni…

              0 0
      • xshreck  

        Měl jsem zařazeno 2×2 :-) jel jsem, trocha víc zabral a lup. Odnesla to kazeta i řetěz .-) kazetu jsem rovnal kladívkem a majzlíkem, řetěz šel pryč.

        To je ale ukrutná sííílá!

        0 0
    • Nimrod  

      zajímalo by mne, co míníte tím přetržením řetězu… jestli fakt že se rozpůlí články, nebo to, že se vymele větší díra pro nýt s roznýtuje se

      první případ znám z triala, druhý jen při špatném nýtování

      0 0
      • Ričmond1  

        Přesně tak. Je rozdíl jestli se přerve, nebo se to očko jenom otevře a roznýtuje se. myslím že ho nepřetrhl ještě nikdo :D

        Na novém kole už měním řetěz na měrku, ale na loňském Spyderu jsem řetěz za 15000 km neměnil, ani kazetu, ani převodníky. Vzadu jsem jenom nikdy neměl zařazený lehčí než pátý. Jestli řadím nebo neřadím v kopci mně bylo taky jedno a řetěz si nestěžoval:) SRAM

        0 0
        • Kosta  

          no jo, ale pak se ti z té obrovské síly, co máš v nohách, začal po plátech odlupovat lak u Spydera, měl by ses nad sebou zamyslet ;-) a SRAM nééé, vsichni už přece jezdí Shimano :-D

          0 0
    • Volf  

      to asi nemusíš vůbec řešit. Žádný člověk na světě nemá sílu na to aby řetěz třeba přetrhnul, takže možnosti řetězu vlastníma nohama nikdy nenajdeš :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Stát se to ale může, článek může mít výrobní vadu.

        Zažil jsem to jednou a to ještě u 50kg slečny. Článek zlomený vejpůl a přitom se ani sousední čepy neroznýtovaly.

        1 0
        • shark.jd  

          Z toho plyne, že ženský překračujou i zákony fyziky. =)

          1 0
          • Volf  

            Ve smyslu když něco nejde silou, tak to zkusím ještě větší silou a když se to ulomí, tak to tam buď nepatřilo a nebo to mají špatně vymyšlený :-)

            1 0
    • kesu  

      myslím, že jsem kdysi zaslechl, že by řětěz měl vydržet tah přibližně 300kg, je to možné?

      0 0
      • MlokCZ  

        Vydrží mnohem více.

        Jen třeba malá pila a váha těžšího jezdce na klice (tedy bez jakéhokoliv dalšího zapření a tahání druhého pedálu nahoru) a jsi na 300kg.

        Jak psal výše scret ty 2 tuny, to už by mohlo být.

        1 0
        • roza  

          O tom jsem přemýšlel jen jednou… když jsem musel vyjet kopec na lesní cestě upravený lesákama, co bych jel normálně na kašpárka, ještě s croozerem a sedačkou

          0 0
        • kesu  

          aha, to je fakt, asi jsem si to s něčím spletl. díky

          0 0
        • VW  

          Orientačně by se to dalo najít tady v tabulkách v druhé části dokumentu, kde je mezní pevnost:

          http://www.matis.cz/…/004–010.pdf

          1 0
    • assassin  

      jinak retez na tah musi vydrzet vetsi silu nez jakou dokazes vyvinout tim ze stojis na klikach.. podstatne vetsi sily tam pusobi ve chvili kdy tvar zubu nesedi s dylkou retezu(clanku)…

      1 0
    • zichis  

      náhodou jsem našel tohle hezký video

      http://www.youtube.com/watch…

      škoda že tomu prd rozumím :-) Chapu ze na te stolici meri prodlouzeni retezu behem casu, ale uz ne jak interpretovat vysledky

      A jestli tomu verit, je to mozna reklamni video

      0 0
      • tonik666  

        Simulují použítí řetezu. v intervalech po patnácti hodinách kdy na řetěz aplikovali vodu, olej a písek, měří opotřebení až do doby než je 1% pryč (8mm). Závěrem prý Connex řetěz vydržel nejdýl, 114h. Řetězy jsou desetirychlostní.

        1 0
        • Nikovlas  

          přesněji – než dojde k prodloužení o 1% (vlastně totéž)

          1 0
          • zichis  

            to porovnání řetězů je čistě relativní bez uvedení dalších podrobností o podmínkách zkoušky, nebo lze i přesně říct kolik se za hodinu přeneslo joulů?

            0 0
            • Nikovlas  

              Myslíš kolik práce přenesl řetěz? To asi přesně nepůjde :-)

              0 0
      • Nikovlas  

        Interpretovat? Sram je nejhorší, pak Shimano, pak Campa a pak Connex (shodou okolností autor testování) :-)

        1 0
      • ememem  

        po skusenosti s pouzitim mytickej C9 na kazetu a prevodniky shimano bych to kludne interpretoval aj tak ze este tvrdsia connex ich v kombinacii z prislusnym sajrajtom zlikviduje rychlo a spolahlivo takze namiesto retaze vymenis prevodniky.

        1 0
      • Petkahk  

        Noo…to jsem taky viděl, než jsem se toho Wippermanna rozhodnul koupit. Teď mám z toho naražený jenom kul…

        0 0
    • jizby  

      v tomhle vláknu jsou nějaký bugy, stále se mi načítá.

      Nejlíp zamknout.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Petkahk  

      Dnes, poprvé po 35.letech řetěz na cestě. Mírnější kopeček, dal jsem vyjímečně 32… Měl najeto 200km, zkusil jsem poprvé něco jiného, Wippermann Connex 900 niklovaný… nelupnul ve spojce. 5km šlapání..dá se to opravit, reklamovat, koupit náhradní články? Poradí někdo? Zlatej zlatej Sedis…

      0 0
    • soc  

      Jedno z nejvyzivnejsich vlaken posledni doby. Skoro navrat do dob kol, ktera leti…

      1 0
      • Joseph de Sax  

        doufám, že se taky brzy zapojíš a povzbudíš všechny Simpsonovy…pak tu hodím nakonec papír, jak jste všichní nadmíru studovaní a přitom nechápete vůbec nic z učiva pro mateřské školky…ta lejna, co tu z vás vědecky postupně lezou by se prakticky nedala ani kvůli smradu zkompostovat…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
        • soc  

          Nebudu se zapojovat, to je naprosto zbytecne. Ale rad si prectu tve prispevky k veci, uz dlouho jsem se poradne nepobavil.

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.