Ahoj, mám dotaz jdou pláště Continental X-king racesport 29×2,2 předělat na bezduše??? Zkoušel jsem je loni nahodit na ráfky DT Swiss X 1700 SPLINE TWO a utíkal vzduch kolem patek. Tak se ptám jde to vůbec??? Diky
Ahoj, mám dotaz jdou pláště Continental X-king racesport 29×2,2 předělat na bezduše??? Zkoušel jsem je loni nahodit na ráfky DT Swiss X 1700 SPLINE TWO a utíkal vzduch kolem patek. Tak se ptám jde to vůbec??? Diky
no prej se to párkrá někde někomu povedlo, ale jinak obecně Racesport verze na bezduše nejdou
Me se zadarilo, cca 5 let zpatky jsem ojel asi 3 racesporty bez duse, patka tesnila bez problemu, jen vzdy par dni trochu rosil pres boky, pak se zatahnul a dal uz bez problemu. Ale ta stena je fakt jak papir, v trochu horsim terenu asi neni problem ho riznout z boku.
+1
říznout bok šlo i o ostřejší trávu.....ale jak píšeš, po čase těsníl dobře
Predelat to jde, ale neatoji zo za to. Plast prosakuje.
co takhle vyhledavani v historii?:)
Tak tenhle týden to tu ještě zatím nebylo, tak to sem nehodit znovu…
nebojte. ve stredu bude tema „Festka do 1800“ .
Myslím, že každý plášť s kevlarovou patkou by měl jít použít „bezdušově“. Co neutěsní plášť, to utěsní mlíko :-)
Měl bych taky dotaz… máte někdo nějakou zkušenost s tímhle pláštěm?
https://www.kupkolo.cz/…x2-1_z93449/
Nebo s tímhle?
http://www.bikesport.cz/…50b-275_4845
Nějaký rady tu na foru jsou, ale plno reakcí je třeba z roku 2010, což nejsou zkušenosti zrovna moc aktuální :-)
a proc by nesel treba i s dratovou?:) Jinak ne, kazdy plast nejde pouzit jako bezdusovy, resp. neni to nekdy uplne vhodne… Myslim, ze neni zrovna dvakrat prijemny to nekde ve sjezdu vyzout:))
Jestli je patka drátová nebo kevlarová je úplně jedno. U patky je rozhodující povrch (jak dobře to těsní) a výrobní tolerance (příliš volná patka je problém).
Co neutěsní plášť, to utěsní mlíko :-)
A tohle taky není pravda. Občas se stane, že přes tenké boky tmel prostě ve velkém prolíná. A větší díry na boku také blbě dává (třeba se to zatěsní a pak zase utrhne).
O Race Kingu ProTection (nebo Contíky protection obecně) tu nikdy nic v historii nebylo, ani těch mojich asi 20+ příspěvků…
A staré ty příspěveky jistě nejsou, třeba
A jinak Race king Protection je už několik pořád stejný, žádné změny, takže i starší příspěvky jsou platné.
Nebo tady
http://www.bike-forum.cz/…-rr-vs-rk-xk
Pro Contíky vše platí pořád stejně. U Schwalbe pouze nepatrně navýšili udávanou hmotnost a přidali zřejmě malinko materiálu na běhounu. Jinak ale platí také pořád to samé.
No nevím, zkoušel jsem použít plášť s drátem jako bezdušový, ale byl jsem bez šance. Patka ve který byl drát tvrdošíjně odmítala přilehnout k ráfku tak těsně, aby šel plášť nafouknout. Nevím, jestli by to šlo s jiným drátovým pláštěm, ale s tím co jsem měl, to nešlo, zatímco se všema pláštěma s kevlarovou patkou se nafouknutí povedlo.
Pokud jde o mlíko, tak u něj většinou slibujou, že utěsní díry až 3 mm veliký. Nemyslím si, že by některý z pláštů měl na bocích tak veliký netěsnosti :-)
Vozil jsem je tak bez větších problémů asi 4 roky. Nevýhodou jsou měkké boky, které se žvýkají, takže to chce vyšší tlak než u některých jiných plášťů.
Loni jsem ale najednou začal mít s Continentaly problémy. Nejdříve jsem chtěl na jaře vyzkoušet na zadním kole racekinga protection. Bohužel na jedné straně patku prostě nešlo utěsnit. Po měsící snažení bylo maximem, že trvalo tři dny, než všechen vzduch vyfičel, takže jsem dal zpátky starého X-kinga rs a ještě nějakou dobu na něm spokojeně jezdil. Pak jsem nasadil racekinga rs. Utěsnit sice šel, ale házel tak 5 mm, takže jsem ho vyměnil. U dalšího racekinga jsem měl problém. Při ponoření do vody unikal vzduh přibližně po 1/3 obvodu. Stačilo ale na vnitřku pláště dostat mléko do jednoho jediného místa kousek nad patkou a únik se zastavil. Ještě nějakou dobu se stávalo, že třeba po týdnu to najednou povolilo a vzduch stejným způsobem znovu unikal. Pak přišel na řadu nový x-king rs, který byl za ten rok jediný bezproblémový. Na závěr jsem ještě měnil x-kinga rs na předním kole. Dlouho vypadal dobře a několik měsíců držel, i když jsem na něm přes zimu moc nejezdil. Jednoho dne jsem ale přišel a přední kolo zcela prázné. Vzduch unikal na jedné straně po celém obvodu kola. Maximálně po dvou hodinách jízdy jsem musel vždy dofukovat. Odhadoval bych to na podobný problém jako u toho posledního racekinga, ale tentokrát se mi nepodařilo únik žádným způsobem zastavit ani zmírnit. Takže pro letošní sezónu jsem se raději rozhodl přejít na schwalbe s ss a zatím to vypadá, že bych si tím mohl ušetřit trochu nervů
S 29 Conti verzí RaceSport nebo Protection jsem problém na bezduše nikdy neměl, jasně trochu to asi prosakovat bude ze začátku, ale jako každá závodní guma stavěná na hmotnost… Hlavně ta Recesport. U 27,5 na enduro to byla jiná, ty jsem musel vozit na homemade pásce z duše to nešlo,
jinak hrozilo vyzutí v první točce a vzduch kolem patky unikal prakticky v každém trailu…Hlavně na zadním kole. U předního Barona jsem byl línej to předělat až se po dvou měsících přilepil.
A jak jsou na tom 29" pláště Continental co prodávají na kupkole
29" "MTB Continental Trail King – kevlar 2,2.................349 Kč
29" "MTB Continental Race King -SL – kevlar 2,2..........399 Kč
29" "Continental Mountain King II – kevlar 2,2...............449 Kč
pro použití bez duše s tmelem NO TUBES.
Zkoušel někdo tyto pláště ?
Před pár lety jsem měl také z kupkola Continental x-king za podobnou cenu jako dnes. Jezdil jsem je rok bez duše a žádný problém s nimi nebyl. Kolem patky trvalo pár dnu než se chytly, na bocích nikdy neprosakovaly. Použito cca 100mm NT, celý rok bez defektu.
Nemáte někdo po ruce novější nenahozený X King RS? Objevil se mi doma jeden ks XK RS 29" 2,2 který váží 555gr a má na vnitřní straně strukturu podobnou jako Schwalbe SnakeSkin. Oproti starším plášťům Conti – mám tu XK i RaceK oboje RS, které jsou na vnitřní straně hladké (vlákna kordu zatřená gumou) To jsou ty co se rády žvýkají, boky se lehce říznou, né úplně dobře se zatěsňují jako bezduše, je třeba je jako bezduše dofukovat.
Tohle vypadá, že si Conti vzalo ponaučení z krizového vývoje? Nebo již o tom všichni ví a jenom já objevuji ameriku.
chápu že novinka, ale neprošel již někomu rukama nástupce X kinga?
Neprošel, ale asi měsíc jsem pátral po tom, jaké výhody plášť nabízí. Nebyli mi schopni odpovědět na podpoře Continentalu jak v Česku, tak v Německu. Nakonec mi po delší diskuzi odpověděli v jednom českém eshopu. Tady je info, co jsem získal pro verzi Protection:
Asi ho na sezónu obuji, ale cena 1699kč mi příjde přestřelená. Pokud máš nějaké další info, tak prosím o doplnění.
ten vzorek je snad uplne stejnej…:)
Dočetl jsem si tehdy, myslím na německých stránkách Continentalu, že jsou vyšší kulisy na bocích pro lepší grip
Tyjo, už litr za X-kinga RS mi přišla celkem raketa… 1700 jim za něho nedám – jdu shánět výprodeje X-kingů RS do zásoby :-D
Kouďáku, to je cena za top verzi 29×2.3 Protection. V RS je to za sociálních 1499kč :-)
Ovšem pokud někdo najde eshop, kde je to levněji, budu moc rád. Zatím to u nás moc neni, ale v Německu jo. Na Slovenském webu bicycles.sk měli za 40EUR ten plášť, ale už nevím, v jaké verzi.
Tak to se mi hned ulevilo :-D
Sem na tom stejně… taky se mi ulevilo ;-)
No dám vědět, v koloshopu ho údajně ještě maj, mám obejdnáno.
Tak na koloshopu jeste klasika XKing, ale pod litr za kus, parada…
Black Chilli mel i predchozi.
Kromě 2,3 šířky je to popis starého protectionu :D
Taky se dělal v německu
Jinak to TPI je spíš taková marketingová sranda, každej výrobce to udává jinak, takže to neberte jako úzus.
Strarší X-King měl s Black Chili moc pěknej grip, samozřejmě na zpevněnejch cestách/trailech, na který je předpokládám určenej. Starší Protection verze z origo balení mi lehce házely, ale nebylo to nic hroznýho a za jízdy to nebylo poznatelný. Jedinej problém byla dost krátká výdrž při agresivnějšim ježdění. Pokud jsou nasazený, aby se s nima jezdilo rychle do kopce a pak na brzdách dolu, tak se docela rychle otrhá ta brzdná strana a vzhledem k nižším figurám pak v příkřejších sjezdech trošku hůř brzdí. Kažopádně CrossKing už nedělaj ve 2,4", kterej jsem vozil v létě na traily, takže asi na léto zkusim jiný pláště. Nicméně u mě jsou X-Kingy 2,4" tak někde uprostřed toho co vozim, na XC beru Rocket Rony 2,25" a na rozbitější nebo blátivější traily 2,4" ve stylu Nobby Nic apod.
No já nevim, mně protection vydržel nejvíc ze všech plášťů. Konkrétně nějaký 4 tisíce. XC ježdění, vážim 55kg, převéžně terén a nízký tlaky (přes 1,5 baru nejdu). Vzorek byl i tak dost dobrej, jen už strašně prosakoval a byl pořezanej, nicméně na nezávodní ježdění bych ho ještě chvíli klidně vozil.
prevazne teren? :D sotky, lesni cesty a louky nejsou teren… ale jinak souhlas ze x-king je dost drzak oproti jinym plastum a chyta se i kdyz uz zacina byt sjety.
A jéje, soudní slovíčkaření v podání BF je tu.
Tak on ten plášť neměl mít nějaké radikální změny. Šlo o to, že Continental prohrál soud a nemůže používat dál název X-King. Já ho měl zatím v ruce jednou a tím vážně myslím doslova jen v ruce a vypadá téměř stejně.
Na kupkolo atd. se taky časem objeví levněji, ale 1699 resp. 1499 je i u X-Kingu MOC. Verze Protection do ČR třeba ještě ani nepřišla.
Co jsem mezitím hledal tak Cross King ve verzi RS opět není TLR, takže asi opravdu jen změna jména
Ne jen jména. Stále platí to, že 2018 verze má vyšší boční figury. Otázka, zda je to výhoda, kvůli které se vyplatí investovat o cca 500kč navíc. Zase oproti starší verzi bude ztrácet trochu gripu kvůli tomu, že je o 2mm užší:-)
užší??? Však už starý X-king bol riadna užovka, ktorá v 2,4" ledva zodpovedala 2,2".
Ak je Cross-King ešte užší, tak už fakt nevidím dôvod si zaň ešte aj priplácať
Nevím, co jsi měl za pláště, ale mé Xkingy 2.4" mají šířku 2.34" při 1.8baru…o trochu užší jsou, ale to co píšeš ty je naprosto mimo mísu.
Tak jestli to nahodil na i17mm ráfek, tak bude asi hodně úzký. Jinak na i25mm 58,5mm a i30mm 62mm
A ským se o n ázev soudili? Sem si říkal, co je to za důvod změnit název gumy ;-)
S vyrobcem kondomu. Ted bezi druhej soud o alovo protection.
Neke…!?! To jako fakt? :D
Přesně tak, evidentně je to jen novej ročník starýho pláště s jiným jménem, stejná diskuze by se dala vést například na RaceKing 2018 vs 2017.
novej Race king je přepracovanej a není tedy stejnej jako xking=crossking ;)
Takže na webu Conti mají ješte asi starou tabulku. Stále mají uvedeny šířky 2,0", 2,2" a 2,4" a TPI 3/180. Na bike24 už je mají v nabídce 2,2" a 2,3". Cena cca 38 euro.
Jo ta zlspráva Conti webu je špatná. Nicméně mně už přišel Cross King 29×2.3 Protection. Cena z německa 1380kc včetně dopravy. V česku by to bylo za 1850kc. Celkem výrazný rozdíl. Nahodím a zhodnotím hned jak začne letní sezóna, teď ještě sjíždím starý…
Kolik vazi?
Dám vědět v pondělí. Doporučili mi jej do práce v pátek a to jsem byl doma, takže tam teď leží na recepci…
Letošní Cross king 2,2 protection 668g
Loňskej XKing RS 2,2 – 542g
26" ?
29”
Díky! Tak to ten Cross king protection je stejnej v rámci výrobní tolerance jako Xking Protection.
Jakou šířku má ten nový Cross King 2,2?
Tady je. CrossKing 29×2.3 Protection
Kolik má prosím tě na ráfku? Díky
Nahazovat jej budu až odrovnám stávajíci Xking 29×2.4, který má na ráfku 59.5mm
Mám X-king 29×2,4 obyč a na i30 62mm (bezduše) a na i25 58,5mm (s duší).
Mám jej nahozen jako bezduš také, na ráfku 27mm.
Už jsi ho nahodil? Jaká je šířka?
Odpovím si sám :)
Nahodil jsem Cross King 2,3 Protection 29 " a při 40 psi má šířku 57 mm na 21 mm ráfku (tak vysoký tlak mám jen prozatím na vytvarování pláště). Na zadním kole mám Schwalbe RR 2,25 na dojetí, cca rok starý, a při zkoušce na 40 psi má 56 mm šířku.
Váha Cross Kingu je 780g
Těsnost patek, případně házivost, novejch verzí už někdo zkoušel? Horší těsnost kolem patek se ještě dala zvládnout dofouknutím před vyjížďkou a přidáním mlíka, ale pár starejch v krabici balenejch mountain kingů, který při jízdě po rovině cloumaly s kolem a ani po pár měsících si nesedly musely do popelnice.
JJ, hazeni je u MKII problem, na zadku mi to delaly dva, na predku ok. Spatny, spatny.
A netesnost XK taky klasika. Otazka, zda Cross King opravdu prepracovali, nebo jn kosmet. upravy.
S MK II nemam vůbec problém, jsou rovné a hezky těsní. Xking je taky hezky rovný, ale těsní hůře. I tak mám oba pláště nahozené přes rok a mlíko jsem ještě nedolíval.
Tak to mas asi holt stesti, nebo to tak neprasis :)
A bavis se o Race sportu nebo protectioni? Mne prijde ze protection nehazi vic nez konkurence a neuchazi vubec. Race sport neni ani tubeless ready, takze funkce je otazkou.
Prot.
Já se bavím o RaceSport verzích
Tak jsem včera dal X-king performance 2,4 na hodinu na zadek a už hází. Co říct 3 pláště ze 3 od conti jsou v loji.
Ještě přidám takový Continental overview doporučeného použití, který byl přiložený k plášti.
Poprvé řeším výměnu plášťů a nějak se pořádně po přečtení pár vláken nemohu rozhodnout, co bude pro mě lepší. Koupil jsem letos Ghost lector 3.9 a bylo na nich X king 2.2 Jsem s nima spokojený. Zatím cca 3000 a žádný defekt. Jezdím dost asfalt, polní cesty, šotolina lehký terén lesní cesty a občas nějaký kořen a šutr ale nic hrozného. Vše za sucha. Závody taky jezdím na lehkém terénu, tak jsem přemýšlel, zda by pro mě nebylo lepší race king.Pomůže mi to někdo rozseknout? :)
Dozadu zcela urcite, vpredu bych nechal Xkinga.
No ve předu zatím nechám určitě. Tam to vypadá na nájezd hodně přes 5000. Takže řeším hlavně ten zadek.
Dal bych oba Race Kingy, sam jsem taky trochu vahal ale na to co pises uplne v poho.
Koukám ale že je několik druhu a ceny jsou třeba od 400 po 1600. Má cenu brát třeba ten dražší protection? Jinak řeším i tlaky. Myslím, že to moc foukám. Je někde nějaká tabulka, kde bych podle váhy zjistil, na kolik to mám foukat? Mám cca 92kg a foukám to na cca 3,5 což už je asi moc co?
Foukat podle stylu, hmotnosti, ma vliv i sirka rafku, atp, to nejde rict od boku. Kazdopadne i s 93 kg jsou IMHO 3,5 atm nesmysl. Mam Protectiony, teda ty novy, stary se zvejkaly od dost vic, a jezdim tak 1,5/1,85.
Vem Protection a dej bezduse. Uvidis, jak to poleti.
XC HT, 83 kg, bezduse.
cely život jezdím na silnicnim, az letos jsem koupil horsky a tak s bezdušema nemám zkušenosti a ani to neumím. Nějak jsem zatím nepřišel na to, v čem je ta výhoda v čem je výhoda těch nízkých tlaků. Já jsem zvyklej prát do galusek 10 no :D
Tak to si celej zivot jezdil s blbe nafoukanou i silnickou :-D
Jestli nevis jakej je rozdil, tak proste vem kolo nekam kde to drnca – koreny, polni cesta atd.
Jednou nafoukej 3 bary, podruhe 1,5 (1,7 podle toho kolik vazis) a projed to. Rozdil poznas pomerne jasne. Prefoukany kolo odskakuje jako mic a nema absolutne zadnou trakci…coz je vlastne problem i silnicky na horsich silnicich. Mne ted absolutne vyhovuje moda 25, 28 plastu na silnici, nenabombeny na 8baru, ale neco rozumnyho.
Vozim tufo elite ride 23 a mam 92 kilo takze tech 9–10 je podle me asi ok. A prave jak jsem zvyklej na tech 10 tak mi prave prislo 1,5 silene malo a bal sem se ze bych to nekde procvakl. Jsem hold MTB zelenac no.
Hele chce to zkusit, 1,5 si myslim bude malo
Mam 100kg a zadek foukam na 2atm, pri 1.8 uz se to zvejka a v zatackach me utika prdel stranou a to mi vadi
Dik vyzkouším. Ale máš normálně duši jo? A kdyz to foukam vic, tak to tada jen vic odskakuje a drnca a nebo to i jede pomaleji?
Duse nemam. Kdyz to je nabombeny skaka to pod zadkem. Jestli to jede pomaleji nevim, nefoukam to na sutr, ale myslim ze bych to nepoznal
A kdyz třeba jedu 35 km závod, kde je 90%asfalt tak mam taky foukat takhle málo? Treba max 2?