• web6

    Včera jsem hodil šipku přes řidítka a padající kolo mě švihlo do přilby, objímka a rychloupínák pod sedlem mi udělaly rýhy cca 2–3mm hlubké a 30mm dlouhé. Je ta přilba ještě spolehlivá, nebo koupit jinou…

    0 0
    • Dzin_CZ  

      Když jí důkladně prohledáš a nenajdeš prasklinu, tak proč si jí nenechat. Hlavně aby nebyla puklá.

      0 0
      • beeker  

        to nevím, já bych to neriskoval :-/

        0 0
      • web6  

        Prasklinu jsem nenašel, ale tak zvanou mikro prasklinku okem nenajdeš…

        0 0
      • Wojtek  

        jn, ja se svojí spadl zatim dvakrát, pořádně, vždy na stejnou stranu, vždy jen bolela hlava ale přilba OK, dokud nepraskne, tak je to OK

        0 0
        • jIrI___  

          To si jen myslíš.

          0 0
        • witmar  

          No jenže ona prasklá už dávno může být..tomu věř

          0 0
          • Wojtek  

            věřím, ale spíš od toho, jak sem zkoušel jestli neni prasklá, a ne od crashu :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • witmar  

      puklina nebo prasklina nemusí být viditelná…záleží jaký to byl náraz. Hlavu máš jen jednu a nová nenaroste tak bych nad tím hodně přemýšelel ale jak říkam pokud to kolo jen „sjelo“ po přilbě může to být jen kosmetická vada…

      0 0
      • web6  

        Já právě myslim, že nesjelo. Podle mě to byl přímý náraz. Asi dojezdim „sezonu“ a koupim novou.

        0 0
        • witmar  

          No pokud je to tak, rozhodně bych neváhal a ani bych nedojezdil sezonu…Já už mám přilbu čtvrtou a nelituji, minimálně 2× mohlo být pomě…

          0 0
          • web6  

            Asi máš pravdu, už jsem s ní spadnul 2×, poprvé jen malej škrábanec od kamínků a teď tohle. Je nějaká přilba co bys mi doporučil?

            0 0
            • Dlabka  

              ta co sedne

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • witmar  

              No záleží na hlavě jaká Ti sedne já zkoušel tak 15 kusů než mi opravdu sedla.. Teď mám tuhle :

              http://www.kursport.cz/…nic-gf-team/

              Jsem naprosto spokojen, na fotce ale není vidět že má vzadu utahování obvodu pomocí kolečka…Rozhodně nekupuj nic co předem nebudeš mít na hlavě!!!

              Jinak dobrých přileb je mraky a taky záleží kolik do ní jsi ochotný dát.

              0 0
    • kámen úrazu1  

      Měla jsem stejný pád a měnila jsem, i když na přilbě byla taky jen hlubší rýha a kousíček skořepiny na „nevýznamnným“ místě nekryjícím hlavu byl odchlípnutý, jinak přilbě nic nebylo. Takže moje doporučení asi odhadneš…

      0 0
    • Horyna  

      Ty jo to mi neříkejte že hned měníte helmu. V neděli jsem taky letěl. Pecka do hlavy to byla slušná. Chvilku jsem zůstal ležet. Hlavu jsem cejtil po zbytek vyjížďky. Na helmě jen drobný, povrchový škrábanec. Dá rozum že teda hlavu si cením na víc ale přece jenom se mi nechce vyhazovat uvexku za 2 litry.

      Jinak už druhej pád kdy jsem šel přes záda a řekl bych že velkou část nárazu pobral camel. Mám naražený žebra a sedřenej bok a loket ale prvotní dopad byl ma záda a ty jsou ok. Doporučuju vodu na záda všem co vozí bidony a padaj :-)

      0 0
      • witmar  

        Já měním, po té co jsem se po pádu rozhodl že si koupím novou a nebyl jsem si jistý že ta stará je na odpis, jsem vzal nůž rozřezal skořepinu a co jsem našel??? byla tam pěkná prasklina, asi by zvládla ještě nějaký menší pád ale zkoušet to na hlavě jsem nechtěl:-) Noc nepadám ale když už tak celkem pořádně a už byl i kontakt s nákladním autem a být bez přilby…no raději nechci ani vědět…

        0 0
        • Horyna  

          Hm tak asi už vím o co si napíšu ježíškovi. Nechce se mi riskovat. Zimu s ní odjezdím to padám furt ale většinou do sněhu z malý rychlosti. Taky nechci pomyslet co by se stalo kdybych ji v neděli neměl. Jsem rozumnej, beru helmu i když jedu 3km do města. Manželka před lety spadla z koně a kvůli tomu že si v ten den nevzala přilbu se proletěla vrtulníkem. Bratranec zase už několik měsíců polehává v léčebně v Košumberku se sešroubovanou pánví. Měl mimo jiné i zlomený žebra a proraženou plíci. V alpách mu ujela noha a padal 80metrů po svahu dolů. Poslední metry byly volným pádem. Mohlo to dopadnout hůř kdyby neměl helmu a krosnu. Byl zodpovědnej, já jsem byl v alpách mockrát a na vysokohorskou turistiku jsem helmu nikdy neměl. Teď bych si ji už asi vzal.

          Každopádně občas v terénu potkám borce v šátkách na hlavě. Bych nechtěl vidět co ten šátek utlumí úři pádu.

          0 0
          • camlost  

            to ti muzu dost presne popsat: nic.

            jezdim se satkem.

            0 0
            • Horyna  

              Šmarjá tak to přeju víc štěstí než rozumu :-)

              Aspoň o tej helmě uvažuj. Dle mého lepší prasklá helma než šiška.

              0 0
    • sonixcz  

      V neděli jsem také letěl přes řídítka a přilba má viditelné praskliny, takže kupuji novou.

      V Tvém případě bych asi také koupil novou.

      0 0
      • Horyna  

        Tak to bych se taky nerozmejšlel.

        0 0
      • web6  

        Tak v tvém případě bych taky kupoval, s tim se jezdit už nedá. Jak říkám, viditelný praskliny tam nejsou, ale to nic neznamená… Na jakém povrchu si sebou takhle švihnul? A v jaké rychlosti?

        0 0
        • sonixcz  

          Sjížděl jsem lyžařský svah a dole jsem na poslední chvíli uviděl široký odvoňovací kanál a ačkoliv jsem byl celým tělem za sedlem a výkop jsem přeskočil, i přesto jsem šel v hodně velké rychlosti přes řídítka… Udělal jsem s kolem mezi nohama dva kotouly, první kontakt s hliněno-travnatým povrchem byl přes rameno a hlavu… ;-(

          Nejvíc to odneslo tedy rameno, mám natržené vazy v rameni a hlavně zlomenou lopatku, jinak mimo pár drobných odřenin už nic. Překvapilo mě, že mě vůbec nebolela hlava no to jak to byla velká rána…

          0 0
          • zichis  

            když nebolí hlava, znamená to že kinetická energie odvedla práci v materiálu helmy. Já když roztřískal helmu o asfalt na kusy, tak se mi to zdálo taky jenom jako lehký ťuknutí do chvíle než jsem ji sundal. Opačnej případ byl Wojtek – s helmou padnul zřejmě do měkké hlíny, síla se rozložila na velkou plochu, takže v jeho helmě k žádný deformaci nedošlo, zato v jeho pudingu jo.

            0 0
            • Ruprt2  

              do té doby to byl rozumný kluk s jedničkou z češtiny

              0 0
            • Wojtek  

              :-D, ano 2. pád byl do měkké půdy, 1. byl taky do půdy, ale do tvrdé s kamením:-)

              a muj puding je naprosto v pořádku,lepší už to nebude :-D

              0 0
              • Wojtek  

                a ještě něco

                ta moje přila be celkem hodně masivní a robustní, kdybych měl nějakou tu skořepinu, tak je asi taky na kusy

                0 0
          • web6  

            Tak to tedy brzké uzdravení. Musim zaklepat, já ještě žádný podobný pád neměl, vždy jsem spadl dobře, odřeniny a modřiny, jinak cajk.

            0 0
            • sonixcz  

              Dík, už několik let jsem na kole nespadl, ani žádná odřenina. V neděli sem si vyjel jen sám, bez kámošů a takhle to dopadlo… ;-(

              Kolo je úplně v poho, jen já mám na měsíc stop :o(

              0 0
    • StuntJ  

      Každá akce vyvolá reakci a každý materiál, který slouží k absorci jakékoliv energie, u helem kinetické, je touto energií nějak poznamenán. Většinou v polystyrénu dochází k mikrotrhlinám a poruše vazeb mezi jednotlivými komponenty helmy a ty mohou povolit, když je to nejméně vhodné. Chce to jen zváží sílu nárazu a možné poškození helmy. U auta se taky nenarovná kapota auta po havarii, ale vymnění se. Protože by už nikdy nebyla schopna pohltit energii při nárazu v takové míře jako u nové – to ji umožní předem dané deformační zóny.

      Nicméně hlava je orgán (část těla), u kterého by se neměl šetřit, protože druhá už nenaroste :o)

      0 0
      • Honza729  

        To prirovnani k autum ti kulha dost zasadne:

        Kapota neni deformacni zona, ta se meni jen a jen proto, ze by se nevyplatilo ji opravovat. Co je ale deformacni zona, to je skelet karoserie, ktery se, a to je dulezite, vytahuje na stolici. Tim padem dochazi k tomu, ze uz pak neni pevny, ale auta takhle opravena vesele jezdi.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kycis  

          Pletes se, kapota je deformacni zona. Jen nema za ukol chranit posadku, ale chodce pri pripadnem stretu. Proto je taky tak mekka, ze se zavira pribouchnutim, a ne tlakem. I lehky tlak kapotu promackne. Dulezite pri konstrukci je najit kompromis, kdy je kapota jeste dostatecne mekka aby zmirnila naraz, ale zaroven se nesmi promacknout tak, aby doslo ke kontaktu chodce s motorem pod ni.

          0 0
          • Honza729  

            Tak abychom byli uplne presni, tak pojem deformacni zona je pojem zahrnujici vse, vcetne kapoty. Ale ja rozporuju to, ze by kapota byla tim jedinym, co tuto zonu tvori a jeji vymenou za novou se jakoby „nic nedeje“. A navic bych si dovolil nesouhlasit i s tim, co pises dal. Procti si nektere testy aut a uvidis, ze na ochranu chodcu automobilky pri vyvoji docela uspesne kaslou…lepe receno tim ze udelaji kapotu zaoblenou, tak ji deklaruji jako bezpecnou, ale testy tomu nenasvedcuji.

            0 0
            • StuntJ  

              Kapotu jsem dával jak příklad … A je určena k pohlcování nárazu a jako deformační z=ona. Stačí se jen podívat na spodek kapoty jak je profilovaný …

              0 0
              • Honza729  

                Ten je primarne profilovany tak, aby pri narazu nezajel do kabiny, ale „zlomil“ se a sbalil. Energie ti moc nepohlti.

                0 0
              • jIrI___  

                Ano, je určená k pohlcování rázu. Ale ne primárně kvůli ochraně posádky, nýbrž sraženého chodce. Nicméně tohle už psali výš. A profilace na kapotě je z toho důvodu, aby hlava chodce při nárazu nevrazila do některé vystouplé části motoru a kapota náraz v podstatě odpružila a zamezila tvrdému dotyku kapoty a části. Ze stejného důvodu se používá jiná tvrdost čelního skla u automobiů s krátkým „čumákem“ (hlava sraženého chodce dopadá na čelní sklo) a jiná tvrdost u aut s dlouhým čumákem, kde hlava dopadá na kapotu.

                0 0
                • JSt  

                  to mi vysvetli. proc se nepouziva to „mekci“ sklo u vsech aut? neco takovyho slysim prvne (tim nerikam, ze tomu tak neni ;-) ) a nejak v tom nevidim smysl. :-))

                  0 0
                  • pepek  

                    Má pravdu. Nejtvrdší sklo má prý Kennworth. Tam se nepočítá s tím, že se hlava chodce ke sklu dostane.

                    0 0
                    • Honza729  

                      To bude nejaka blbost, protoze jsem na vlastni oci videl ve filmu, jak Kenwortha zaslapnul na brzdy tak, az vyletel skrz sklo jak ridic, tak zavozka. A to, prosim, nekecam :)

                      0 0
                      • pepek  

                        Ve filmu sem viděl, jak guvernér za jízdy na Harleyi rozstřelil zámek brokovnicí a ta brána se stačila eště otevřít, aby tam mohl vletět.

                        0 0
                        • Honza729  

                          To nic neni. Ja videl, jak guverner prosel mrizi !!!!

                          0 0
                          • drtyc  

                            no ja jen cekam, kdy nekdo natoci dalsi „Zakon a poradek“ a bude tam hrat dvojka: sekana a guvernator.

                            0 0
                  • jIrI___  

                    Důvod neznám, ale nejspíš to budou finance nebo třeba odolnost vůči třeba odstřeleným kamínkům. Teď ale fakt jen střílím :)

                    0 0
            • kycis  

              Nektere kaslou nektere nekaslou, ale v hodnoceni Euro NCAP se bude projevovat ochrana chodci cim dal tim vic, a az bude pro dosazeni 5 hvezd nutne mit i dobrou ochranu chodcu, uvidis, jak to pujde rychle. Nikde jsem nenapsal, ze je kapota jedina a vyjimecna def. zona, dokonce ani z pohledu ochrany chodcu neni zcela zasadni. Dulezitejsi je celkovy tvar predni casti – tedy narazniku a prechodu do kapoty, kde dochazi i v malych rychlostech k vaznym poranenim nohou. Hlava dospeleho vetsinou narazi do celniho skla. Presto uz nektere automobilky vyznam kapoty pro ochranu chodci resi, napriklad prizvednutim zadni casti kapoty v momente narazu, cimz vznika mnohem vetsi prostor pro deformaci a tim padem ochranu. Takze kdyz to shrnu: nesouhlasil jsem s tebou pouze v tom, ze jsi tvrdil, ze kapota neni deformacni zona. Ja tvrdim ze je, je to proste jeden z mnoha prvku, ktery svou deformaci zmirnuje nasledky narazu. Nic jineho jsem nikdy nenapsal.

              0 0
              • Honza729  

                jj, s tim se da souhlasit.

                0 0
              • Ruprt2  

                jo máš pravdu, až na detail, že max jsou 4*.

                jinak ta kapota se nezlomí sama od sebe. ono na to její zlomezí je potřeba určitá energie, kterou tímto pohltí.

                Takže se taky jedná deformační zona (prvek zony).

                0 0
                • Honza729  

                  Vzhledem k obrovskym silam pri celnich narazech je pohlcena energie kapotou naprosto minimalni.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    no tak, ono záleží na nárazu.

                    Minimální? Možná

                    Zanedbatelná? určitě ne!

                    0 0
                    • drtyc  

                      ono jde u chodcu hlavne o pruznost toho razu.

                      0 0
                      • zichis  

                        jj, čím víc kapota/sklo/ná­razník/lžíce_ba­gru odpruží, tím hůř pro chodce.

                        0 0
                    • Honza729  

                      Urcite je zanedbatelna u celnich narazu dvou aut nebo narazu auta do pevne pekazky. Tam je ulohou kapoty se sbalit a neublizit posadce. U narazu do chodce ma, jak tu nekdo spravne psal, kapota ulohu spis neublizit.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        no ale právě mraky takových minimálních prvků je rozdíl mezi nebezpečným a méně nebezpečným autem.

                        Čelní srážka je extrém tam už je to o štěstí bez ohledu na ochrané prvky.

                        0 0
                • kycis  

                  Ze by udelali soudruzi z NCAP chybu? http://www.euroncap.com/latest.aspx

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Ruprt2  

                    celkové hodnocení je 5, ale hodnocení chodců je max 4 tady to vidíš např. na golfu http://www.euroncap.com/…vw/golf.aspx

                    hledal jsem to někde v metodice ale neviděl, ale je to vidět hezky i tu

                    0 0
                    • kycis  

                      Jo taaaak, tak to jsme si nerozumneli, ja jsem to myslel tak, ze az se metodika zmeni tak, ze vysledek stretu s chodcem bude mit realny vliv na celkove hodnoceni auta (tedy na ten vysledek, ktery si vsichni davaji do reklam), budou se honem snazit, aby tento parametr vylepsili a na 5 hvezd dosahli. Protoze co si budem povidat, dilci vysledky cte malokdo, kazdy jen koukne – ma 5 hvezd – je bezpecne – beru! Navic, co si budem povidat, malokoho zajima, jak dopadne chodec pri stretu s jim rizenym vozem, kazdeho zajima primarne jeho vlastni bezpecnost, to prodava …

                      0 0
    • MlokCZ  

      Už to tu bylo v historii. Helma i když nemá prasklinu (což nemusí být vidět, ale řekněme, že ji skutečně nemá), tak stejně ztrácí po nárazu svoje vlastnosti.

      Kdysi vyšel test (bohužel už nevim, v čem to bylo a už jsem to po delší době znovu nikde nenašel), kde se měřilo chování helmy po nárazu a to helmy nenabourané a nabourané (vizuálně zcela ok).

      Ta nenabouraná při pádu prasknula v nějakém konkrétním čase, už si nepamatuju konkrétní čísla, něco typu 25ms. Byl to větší test více helem, všechny na tom byly podobně.

      Ovšem bouraný kus se choval velmi odlišně a praskal za více jak dvojnásobnou dobu, něco typu 60ms.

      Při větším nárazu helma musí včas prasknout aby rozložila energii nárazu.

      A ta bouraná, která pak následně praskla později, tak to v tom testu už hodnotili, že je to příliš pozdě a že mezi tím už stačí prasknout lebka a že ta helma už není tedy funční.

      Samozřejmě lepší na hlavě bouraná helma než žádná, v některých situacích stejně pomůže (třeba proti ostrému šutru), ale celkovou energii nárazu už správně nerozloží jak má.

      Ovšem kde je ta hranice, kdy se tohle stane těžko říct. Přeci jen asi těžko se bude helma měnit hned jak se s ní třeba jen lehce škrtne o nějakou větem.

      Já bych v případě velké rány měnil i bez viditelného poškození helmy.

      0 0
    • roud  

      Jednoznacne novou helmu ted mi moje bellka zachranila kejhak prda po padu na 11mistech nevahal sem a hned sem zacal schanet novou v tu chvili sem ale narazil na problemgiro ionos neni giro atmos taky ne a catlike sakana wc taky ne nakonec sem koupil opetovne bell sweep r za 2000,– i s postovnym co vic si prat z netu novy helmy nestojej balik a hlavu mame jenom jednu…

      0 0
    • pitos  

      Minulý týden jsem si na řídítka pověsil přilbu,foukl vítr,bike spadl na helmu a koncem řídítek a br. páčkou se mi do přilby zevnitř udělaly dvě promáčkliny.

      Takže jsem zase poučen,přilbu na řídítka už dávat nebudu a po necelém roce mohu kupovat novou :(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.