• >vodouch<1

    Zdravím. Tak jsem po včerejším poletu přes řídítka zjistil, že mám díru v horní rámové trubce mého hliníkového zaskara. Neptejte se mě, jak jsem to dokázal, sám nevím, od brzdové páčky to není. Velikost trhliny je 5 mm. Otázka je, co s tím. Takže předem díky za vaše názory a rady.

    0 0
    • Veet  

      skoro to vypadá jak od penisu :D

      0 0
    • se-se  

      zavařit. Nejdříve bych se ale podíval, jestli by to nešlo metodou mikrozavařování – u ocelí je to sice specielní, ale běžně užívaná metoda. Dělá to jedna firma v Praze blízko Harfy – byl jsem tam, ale název si nepamatuji. pokud to umějí i s duralem, pak je téměř jistota, že rám bude jako před poškozením

      0 0
    • Vilém  

      A to je jako skrz? Na te fotce je videt prd, takze mi to prijde jen jako vryp.

      0 0
      • >vodouch<1  

        Bohužel je to skrz.

        0 0
        • Vilém  

          Zajimave. Co mohlo udelat takovouto malou, uzkou diru, to me nenapada. Velikostne je to par mm, takze bych asi zkusil zavareni. Bohuzel vsak bude opaleny lak na nejake plose okolo.

          0 0
          • >vodouch<1  

            Ale hliník asi jen tak někdo nezavaří, ne? Myslím tak, aby to bylo k něčemu a nebylo to ještě horší…

            0 0
            • se-se  

              „hliník“ – tedy dural (hliník se užívá jen jako vodiče v rozvaděčích)se vaří zcela běžně a i svary provedené v ruce jsou, pokud to svážeč umí, přesné a čisté. Okolní materiál se ovšem silně zahřívá a je riziko deformace. Je nutné se ptát ve strojírenských firmách – nikoli v opravnách bicyklů. VCím to, jsem konstruktér.

              0 0
              • soc  

                Dural neni svaritelny. Nicmene slitiny hliniku pouzivane na ramy kol ano, on to totiz neni dural. Vim to, nejsem konstrukter :)

                0 0
    • daymaker  

      lol… omylem jsem hlasoval

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • trener  

      ty vole Petře ty máš ale péro:-)

      0 0
    • frdrx  

      Nevím, ale dost pochybuju, že ta díra má 5 mm. Podle mě nejspíš pokračuje pod lakem.

      0 0
    • soc  

      odstranit v tom miste lak, podivat se, jak je trhlina velika. Zavarit, prebrousit, zalakovat. Idealni by bylo znovu tepelne upravit, ale nevim, jestli to tady nekdo zvladne.

      0 0
      • roud  

        znovu to tepelně upravit je kravina vzhledem k tomu že rám už nějakou tepelnou úpravou prošel další by mu nemusela prospět a dělat to místně nepůjde jen bych to zavařil a vesele jezdil dál…

        0 0
        • soc  

          Ono by to slo, ale jednoduche to neni. Mam tim na mysli upravit cely ram, lokalne to opravdu nepujde.

          0 0
    • mart.p  

      existuje speciální dvousložkové lepidlo na hliník(od henkelu, cca za 2 kila) po zaschnutí lze brousit i lakovat.

      To svařování by tomu mohlo ještě uškodit ( hliník se vaří fakt na p…u)- záleží u koho by sis to nechal dělat. Kazdopádně bych zkusil nějakou mechanickou zátěž a pokud by se trhlina jakkoliv měnila vyměnit rám…

      0 0
      • kyl  

        Vaří se celkem dobře,alespoň ten se kterým dělám v práci ale je rozdíl vařit trubky se stěnou 5 mm a tenkostěným rámem kola.Navíc ještě na ploše,prdlej svár nebo místo kde se trubky setkávají se vaří líp.

        0 0
        • roud  

          k tomu přidám co jsem měl možnost měřit tloušťku u dvakrát zeslabovanýho rámu tam místama byla tloušťka stěny pod milimetr nemluvě o tom že hliník má tendenci ukápnout při svařování ale zavařit to určitě půjde…

          0 0
    • Glum  

      Ono je to blbě vidět, ale skoro bych se obával, že to pokračuje pod lakem. Obrousit a nechat zavařit – dělá to (snad slušně) třeba Adam v Suchdole (osobně s ním mám dobrou zkušenost). Kdo pak opraví lak, ovšem netuším.

      0 0
      • McBlacky  

        pokud ano, tak jediná možnost je to přeplátovat. V tomhle místě není moc co k čemu vařit, je to plíšek. Bude to pak pochopitelně dost hnusný.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.