• izitao

    Zdravím, chci si zrekonstruovat staré kolo, které jsem našel u dědy v šopě. Problém je v tom, že nemohu se šroubky ani hnout, tudíž zatím nelze kolo vůbec rozebrat na jednotlivé komponenty. Jediné co z parametrů kola vím, že kola mají velikost 26" a pláště jsou 26×1,75. Byl bych velmi rád, kdyby se zde našel někdo, kdo by mi poradil čím začít, čemu se vyvarovat apod. Kolům moc nerozumím, ale chtěl bych se něčemu novému přiučit.

    Můj postup bych viděl následovně:

    1 Vyšroubovat všechny šroubky

    2 Rozebrat na jednotlivé díly

    3 Sehnat nová kompletní kola včetně nábojů ( mohu použít libovolný ráfek velikosti 26" nebo mám všechny všechny díry přeměřit a až následně podle toho koupit náboje, ráfek se zápletem ? )

    4 Všiml jsem si, že obě ozubená kolečka na, kterých sedí řetázek jsou zarezlá, ovšem stále funkční, akorát to zadní by možná stálo za výměnu ( v tomto případě se ptám, podle čeho kupovat nové ozubené kolečko a řetázek )

    5 Vyměnit veškeré zarezlé šroubky za nové

    6 Vyšmirglovat celý rám a postříkat novým lakem

    7 Zkompletovat

    Neváhejte mě jakkoliv doplnit či opravit jestli jsem se v něčem zmýlil.

    Také prosím, berte ohled na to, že se snažím to kolo zrenovovat co nejlevnější cestou.

    0 0
    • Petr L2  

      Obávám se, že koupit si nové by bylo podstatně levnější, než se pouštět do takovéto rekonstrukce bez pořádného zázemí a zkušeností. Ale pokud si myslíš, že to zvládneš, zkus kolo nejdříve celé rozebrat a pak uvidíš jak dál, brzdová kapalina pomůže na zarezlé spoje :-)

      0 0
    • Doyle  

      Pokud kolům nerozumíš, tak se raději do rekonstrukce tohoto vraku nepouštěj…

      0 0
    • Jakobo  

      Spis nasel za sopou a ne v sope ne? To kolo muselo stat roky venku. Ono je otazka, zda se to kolo da renovovat a s jakou cenou. Spousta dilu muz byt nadobro znicena rzi vcetne vnitrku ramu. To nepoznas dokud je nerozdelas. A toto kolo taky neni nejak vyjimecne, to je nejake obyc damske kolo z komunicticke ery s klinkama. Vyjimecne by bylo kolo se 4hranem, kovanymi klikami, ramem letovanym stribrem atd.

      Ozubene kola jsou to posledni, novy retez a zadni pastorek koupis za par k. Jestli se do toho chces pustit, vsechny sroubove spoje zvenku namasti brzdovkou a nech par dnu pusobit. Male sroubky se zrejme stejne utrhnou, velke snad povolis. Jestli je ram uvnitr moc rezavy a trubka oslabena, tak to nema smysl. Naboje a loziska asi budes muset dat nove, sam si ujasni, jestli se to vyplati.

      0 0
      • AV  

        Omyl, to není z komunistické éry, to je starší. Viz horní uchycení zadních vzpěr. Převodník a blatníky jsou ale mladší …

        0 0
        • Jakobo  

          Predvalecne kolo to neni, to byvala jina kvalita. Stred byval 4hran s kovanyma klikama, prevodnik nasroubovany, nosic mel i pricky z poctive kulatiny, pakova predni brzda, dynamo se montovalo pres objimku a ne na bodove privarenou vzperu a celkove ty kola byvaly propracovanejsi.

          Zadni vzpera je klasika, delalo se to tak po desetileti a i dnes je to videt na nejakych novych Libertach ci co. Dole napevno a nahore stahle sedlovym sroubem. Toto kolo je tak z 50.- 60. let.

          0 0
      • izitao  

        Ty náboje vyberu podle jakého kritéria ? mám to nějak změřit nebo tam pasují všechny toho typu ?

        0 0
        • Jakobo  

          Pokud se uz pustis do prepletani kol, tak mas z poloviny nove kolo. Musis koupit naby na stejny pocet dratu kolik maji rafky a nove draty. Ram uz snadno splasis v lepsim stavu a klidne pansky nekde na srotovisku. Sedlova roura je navic myslim zohla, coz se ani nedivim. Tyto damske ramy se dole nad stredem pri narazu snadneji zohybaly. Hod to do stareho zeleza nebo postav na zahradu jak radi dole.

          0 0
    • kyl  

      Tohle bych nechal zrekonstruovat ve vysoké peci.Zadní vzpěry v místě uchycení nosiče jsou pěkně zrezlé(možná dost do hloubky),nemuselo by to už zátěž při jízdě vydržet.Podle mě to nemá moc smysl.

      0 0
    • jirkous3  

      Takových kol jsme se v pubertálním období naspravoval dost. Technicky je to celkem snadné, vše poctivá výroba. Bohužel, jak už tady psali ostatní, rám je totálně prorezlý a jízda by byla i po rekonstrukci nebezpečná. Pokud chceš kolo na nějaké historické jízdy, poptej se po okolí. Těchto kol je v mnohem lepším stavu ještě mezi lidmi dost. A pokud to chceš udělat z nostalgie jako vzpomínku na dědu, tak kolo postříkej odrezovačem, osmirkuj, nastříkej a postav někam na zahradu jako dekoraci.

      0 0
    • JudyN15  

      Zajímal by mě názor někoho fundovaného, z jakého roku by mohlo tohle kolo cca být a jestli tam bude 4hran nebo nějaká specialitka?

      Děkuji.

      0 0
      • Vilém  

        Ctyrhran tam bude, ale tezko v rozmeru jako jsou dnesni klasicke ISO nebo JIS ctyrhrany.

        0 0
    • JudyN15  

      Mě to včera přivezl švára a já jsem v Rakousku, takže jsem to ještě neprostudoval… Rád bych ho zrepásnul a byl by to mazel pro mě a manželku do města, ale to bude projekt na zimní večery.

      Co půjde zachránit se zrepasuje a spotřební věci nové. Lak šedá pastelka co dnes vozí škodovky a ty rámové spoje se vyleští, kola rozborka a leštění, blatníky do bílé a plástě černé š bílými bočnicemi… hezky se to píše ale práce jak na kostele :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.