Crossmax - praský ráfek, perspektíva a bezpečnost

33 nepřečtených
  • jonti

    Nedávno jsem zjistil, že zadní ráfek má asi 5mm prasklinu u ventilku na obě strany a netěsní. Kolo má už něco za sebou, odhadem minimálně 20000km.

    Proto zvažuju co s tím, možnosti jsou tam dat pásku a jezdit s duší, jen nevím, jak se ta prasklina zvykne rozšiřovat, abych se někde nerozsekal a neskončil 50km od domu bez kola.

    Další možnost pokusit se sehnat nový ráfek SL 06 disc, tam by to asi chtělo i několik nebo komplet dráty.

    Další možnost je pokusit se sehnat levně přední ráfek od někoho kdo zrušil zadní kolo a předního se zbavuje a dát na ho zadek.

    Poslední možnost je prodat to a koupit nové zadní kolo.

    0 0
    • McBlacky  

      variantu jezdit to křuplý už bych doporučil jen holce do 55kg na cyklostezky a top speed do 30km/h = tobě už ne :)

      Ota na křuplým zevnitř cca 3cm na každou stranu (stejné místo) objel i jeden závod, takže to chvíli držte bude, časem to ale rupne. Já odjezdil Olympic tak, že byl ruplej přes 8 děr (uvnitř) a nezkolaboval, takže rezerva tam je, ale jakmile to praskne i zvenku, radši to zahoď hned. 5mm je málo ale už to je načatý

      jestli potřebuješ dráty poznáš tak, že už jsou ve výpletu našponovaný tak, že nejdou dál utáhnout (na kraji závitu) to by ale při tvojí váze a nájezdu km ještě zdaleka být nemělo, pokud jsi to nemusel někde přetahovat kvůli brutálnímu rozhození.

      samotný ráfek je jasně palba, ale pokud je v pořádku nába (hlavně kluzný ořech) šel bych do toho. Cenově to bude kolem 2800kč. Dodání je otázka. Dej pak vědět jestli jsi ho sehnal a za kolik, uvažuju, že bychom jeden pořídili Šárce jako náhradní. Akorát je blbý, že ona má dvoje SLka jedny ty co máš ty a jedny ty novější a ráfky se zde liší :(

      0 0
    • Daf  

      Na prasklým jsem jezdil poměrně dlouho. Hlavní problém byl, že přes prasklinu mi utíkal vzduch z bezdušáků. Když už se zvětšila na několik cm, tak už to začalo navíc na V brzdách docela škubat, tak jsem to vyměnil. Určitě bych se nebál toho že se ráfek rozlítne na dva kusy, ale čas od času to zkontroluj. Pokud nebudeš vozit bezdušáky, tak zkus konce prasklin navrtat. Mělo by to aspoň teoreticky zamezit šíření praskliny.

      0 0
      • jonti  

        Bezdušově to vozit nechci, nejde to. Zkusím to navrtat a nalepím přes to pásku aby to nepoškodilo duši.

        0 0
        • kubad  

          vozil sem takhle ruplé SL asi 3 měsíce, páska se neustále posunuje, je potřeba přilepit, nebo použít lepící pásku

          0 0
        • Daf  

          Pásku bych tam nedával. Je to zbytečné. Maximálně bych jen přelepil nečím to místo s prasklinou. Duše je kolem ventilku silně vyztužená. Tam se podle mě neprodře.

          0 0
          • kubad  

            prodře, bohužel, on se ten ráfek po nafouknutí roztáhne – mám to odzkoušené

            0 0
    • jonti  

      Po vyčištění se ukázalo,že prasklina je delší, na obě strany minimálně 5cm. Dnes objednám nový ráfek.

      0 0
      • Sharka1  

        Kdybys mel problem s Kastarem, zkus kontaktovat Tomase Budinu – www.bikesport.cz – mne shanel predni Cmax SL07, do 14ti dnu od objendani mel rafek skladem, prave se prepleta :-)

        0 0
    • The_Trooper  

      Klasická vada Mavicu Crossmax SLR. Prasklina na vnější straně ráfku šířící se podélně od ventilkové díry. Většinou se objevuje na zadním ráfku.. větší zatížení.

      Kamoš už to reklamoval 2× do roka a pul u me se uz málá prasklina objevuje taky (cca 1cm). U me se vada projevila po roce ježdění. Akorát já mam smůlu s reklamací objednáno v e-shopu které výhradní zástupce KASTAR uvádí v seznamu viz. obrázek.

      Tak jsem objednal zadní ráfek u neetického e-shopu do zásoby :)

      Jaký je rozdíl mezi zadním a předním ráfkem CROSSMAXU SLR 08?

      Všichni majitelé těchto zápletu zkontrolujte si svoje ráfky :)

      0 0
      • Patar  

        Jseš si jistý , že tento prodejce Ti provede přepletení s Tenzo- protokolem a zárukou 3 roky?

        0 0
        • The_Trooper  

          jsem si jistí prodejce mi nic takového neprovede, proto objednávám rafek do zásoby, protože zásoby skladem se zmenšující a už bych ho nemusel koupit za takovou cenu..

          0 0
      • zdenek  

        Ty jejich omezující podmínky „pouze zboží prodané našimi smluvními prodejci, anebo namontované na renomovaných značkách jízdních kol…“ přímo volají po prozkoumání ČOI nebo právníkem…

        0 0
        • jecnak  

          Reklamujes snad ze zakona u toho u koho jsi koupil. Kastar to v tomto pripade neni.

          0 0
        • Hnoj  

          Leda ve snu. Kastar přeci neponese zodpovědnost za něco, co do ČR nedovezl. Navíc pravidla jsou jasně daný, kola od Kastaru a jejich obchodů maj záruku 3 roky, pokud jsi koupil jinde záruku řeší tvůj prodejce…

          0 0
          • kubad  

            s tou zodpovědnosti by to bylo na delší debatu. kola jsou legálně koupené, ale je to přesně jak píšeš záruku drží prodejce.

            jinak co ty rafky, jak to vypadá klidně mailem

            0 0
      • Mug  

        Mě by zajímalo co si udělali Stárek s Kukem, Svoboďákem a Budinou. Dřív jim dodával a pak tohle. Že by se po nějaké době rozhodl netolerovat podrážení cen a přímý dovoz?

        0 0
      • obda  

        No co. Reklamuješ u prodejce, ze zákona máš záruku dva roky. Pokud náhodou nakupuješ u autorizovaného prodejce, dostaneš od nich záruku rok navíc, tedy tři roky. Navíc navíc k reklamaci u prodejce můžeš (ale nemusíš) reklamovat přímo u Kastaru.

        0 0
      • McBlacky  

        co se týče ceny tak náhradní ráfky od Kastaru jsou dražší než z neofiko zdrojů, takže bych byl v klidu.

        znám dost lidí co jim křuply, na to co vydržely ale pořád dobrý

        0 0
        • The_Trooper  

          jj přesně na to co jsem s nimi zažil měli už právo prasknout, ne vážně jsou to výborný kola tak je chci ještě udrzet na zivu :-)

          Jaký je tedy rozdíl mezi předním a zadním rafkem u modelu 08 premeroval jsem ho a žádný rozdíl nenašel..

          0 0
          • McBlacky  

            díky sklonu drátů jsou jinak vrtaný díry -ůhel-

            nevím jestli 08 ale u některých Cmax je jiný počet drátů, to bys ale poznal myslím :)

            0 0
      • adco  

        Asi nie len SLR. Ja som pred mesiacom menil predný aj zadný ráfik MAVIC X417 a X717 Ceramic, oba prasknuté ako máš na fotu, zistil som to cukaním V-bàzd. Ešte šťastie, že som na to prišiel pred Horal maratónom. Bol by som veľmi nerád, keby sa mi koleso v niektorom z tých zjazdov zbortilo. Inak som bol s tými ráfkami celkom spokojný, ten predný mi vydržal 6 rokov, zadný som menil pred troma, tiež bol prasknutý. Teraz som prešiel na DT 425, uvidím, koľko vydržia…

        0 0
      • o.1  

        Pozor cierna magia! Na co som to ja blbec cital! – v stvtok som otvoril vlakno a v piatok na vyjazde mi vyfucalo zadne koleso :-( prasklina je zatial mensia ako na fotke ale bezduse to uz netesni, crosmax slr, vela najazdene nemaju, sezona aj nieco.

        Este zaciatocnicka otazka, s dusami tam netreba davat pasku?

        Tie ust vystupky na rafku v kombinacii s 80g dusou, ktoru som vozil ako alibi s tym ze ju nikdy nerozbalim moc dovery nebudia (ale zatial 100km to vydrzalo)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.