Ahoj kluci mate nekdo s timhle kolem zkušenosti? Jste spokojený?
Chci ho na rychlý XC občas nějakej sjezdík, singl… Ted mam HT…
Ahoj kluci mate nekdo s timhle kolem zkušenosti? Jste spokojený?
Chci ho na rychlý XC občas nějakej sjezdík, singl… Ted mam HT…
fungovat to celkem bude, horní rámová trubka je poměrně dost vysoko, takže si pohlídej standover. Holej rám váží cca 2,6 kg. Novej se dá koupit samotnej do 7000
Mám rám téměř stejný geometrie a stejný velikosti v HT, takže by to mělo být ok. Spíš jestli 100mm zdvihu bude o proti HT něco znamenat?
Mezi HT a 100mm fullem je propastnej rozdíl co se pohodlí týče.
Díky no to zjistim az si od tebe ten rám převezmu :)
V tom má pravdu.
Je těch 2,6 kg na holej full XC rám hodně? Nemám představu kolik XC full rámy vážej. Ten Cube mi připadá i dostupnej finančně. Zaujal mě tento: http://www.bike-discount.de/…n-white.html
Bylo by doporučení i na jiné XC full rámy v podobných relacích?
asi takhle, jsou i lehčí, ale i těžší:). Vyloženě málo to není, ale celý kolo by mohlo ve výsledku mít při použití rozumných dílů (cenově i váhově) do 12,5 kg
No moje představa by byla dostat se do 12 kg při stavbě. Do 11 kg pokud by šlo o HT, což bude možná pravděpodobnější (nižší náklady). XT sada, vidle manitou drake, kola RM5 či něco podobného váhově i cenově a pak ta drobota jako představec, sedlovka, rodla, gripy :-)
No tak u me tam prijde komplet SLX, dopredu epicon, dozadu se uvididi, kola zatim deore, ale casem chci XT a riditka i sedlovku mam v karbonu…
Moment, ty to budeš stavět? Chápal jsem to jakože chceš koupit to kolo z odkazu – mě ten tvůj odkaz hodil na nějaký stránky. Kde jsi narazil na ten rám a zač ho maji?
TAk to se omlouvam ja kupuju jen ram od Majkeeho, a predelavam svoje Ht na full… Asi :)
Výborně! Udělej to rychle a pak sem hoď reference jak to jezdí.
A kde ho vzal majkee? Ze svého kola to nebude, když ho nemá v profilu.
Jo a co tam bude za tlumič?
Kdyz hodis do hledani tady ve foru XMS obchod a projdes ten clanek tak je tam odkaz. Jeste nevim, rad bych foxe RP2 ale uvidime…
tak na tie hmotnosti chlaci pri „při použití rozumných dílů (cenově i váhově)“ zabudnite. ak sa dostanete v stave „ready to go“ t.j. s pedalmi atd. tesne pod 13kg budete radi.
Já myslím že s karbonem a s kolama okolo 1,5kg to pujde…
jaj aha, s carbon komponentami t.j. kazdym tak za stovku a kolami pod 1500g t.j. za cca 400E mozno ano. pokial ale L alebo XL tak to aj tak bude na hrane, budes musiet zbierat kazdy gram takze dost pochybujem ze XT bude stacit. to ale trocha odporuje tomu ze „za roumne peniaze“ a ked uz bych ich mal minut tk bych radsej zobral ams jak xms uz len kvoli tlmicu. to co tam je je uplny base po kazdej stranke. inak ani ams neni ziadny ultralight ram ale je to taky poctivy kus s ktorym sa nemusi bat vyrazit ani sto kilovy chlap do alp a pritom je aj na maratonske jazdenie ok (samozrejme ak nejdes na bednu).
Píšeš radši AMS než XMS. Rozveď to trochu. Já bych do budoucna rád postavil nějaké svižné maratónské kolo. Mám spíš v merku HT (Cena rámu tak kolem 5 – 7k) na té XT sadě. Ale zaujal mne právě ten AMS, že se vejde do té ceny cca 7K a jen bych musel přitlačit nějaký kačky za tlumič.
Při tak malém rozdílu (50 euro) bych vzal taky raději AMS. Velká škoda, že AMSko nemají v anodizaci. Jednak je to odolnější než lak a ještě bys ušetřil dalších gramy.
Jinak s tou váhou to není až tak žhavé ani u AMSka v anodizaci v 18" velikosti. Koukni do profilu a v tom osazení má 12,5kg a to je nejlehčí varianta rámu s tou anodizací a malá velikost. Fotky tam už dávno nesedí vůbec, platí ten popis, jak to teď manželka aktuálně jezdí.
A jediné co je těžší jsou ty UST pláště, ty přijdou po sjetí vyměnit za snake skin RaR, takže cca 300g půjde dolu.
Na mě by byla dvacítka (182) cm. Máš tam cca to co bych si představoval. Vidli máš možná lehčí (u mýho Drake se udává 1814g) a máš tam Cmaxy, které budou asi lehčí – já uvažuji o něčem kolem 1800g (RM5?). Takže to asi bude opravdu spíš těch 13 kg.
Ta u-turnová Reba o moc lehčí není, taky má kolem 1800g (možná pár gramů pod, ale opravdu jen pár; kdysi jsem ji vážil, ale už jsem tu přesnou váhu dávno zapomněl).
Ty STčka jsou ještě 2008 model, který má 1650g (v reálu to sedí).
A jediná výrazně těžší věc, co mi napadá, že tam ještě je, tak je sedlo (to má kolem 300g).
A na rámu i když vezmeš AMSko, tak za velikost a lak to půjde nahoru tak o 200–250g.
Jinak ale zase na druhou stranu rozdíl typu 0,5kg (když není zrovna celý na pláštích nebo kolech) mi nepřijde nic moc podstatného.
Jasně, že o to půlkilo moc nejde.
Jinak s AMS spokojenost v následujících ohledech? Jede to? Odolnost? Mám 95 kg.
mozes byt pri ams zo svojimi kilami kludny.
Manželka je spokojená hodně, dlouhodobě ale nic jiného nejezdila. Já byl vždy taky celkem spokojený v rámci kategorie toho kola. Dnes už vím, že 100mm full pro mě není.
Rám je spíše citlivější a mírně houpavější (při tom zdvihu žádný problém ani s hodně citlivým tlumičem), pak je ale rozhodující jaký tam přijde tlumič. Jezdil jsem ten rám s RS MC 3.R, s RP23 bez BV s CT střed + normální komora a pak ještě s RP23 s BV 200psi + VT M + HV komora.
S každým tím tlumičem je to jiné. A při jiném interním nastavení by to bylo zase jiné.
Co se týká progresivity tak je to na hranici, tedy lze ten rám vozit jak s normální tak HV komorou. Třeba manželka nedokáže využít 100% zdvih ani s HV komorou a přitom nevozí nijak extra nízký sag (má tam ten tlumič BV 200psi + VT M + HV komora – jak jsem loni ten rám zase půl roku jezdil, tak jsem ji ten tlumič právě vyměnil pro ni ten vhodnější než jsem to druhé AMSko prodal).
Odolnost bych řekl slušná. Sice ten původní stříbrný byl reklamovaný (což proběhlo bez problémů a bylo to po 3 letech – na rám je 5 let záruka), s tím jsem ale měl opravdu ošklivý pád ve velké rychlosti, který i přes pár slušně zbroušených míst (v místě patky jsem v jednom místě obrousil několik milimetrů materiálu) ještě přežil (a drobná prasklinka na hlavové trubce až za další 2 roky).
Já bych ze svojeho pohledu mu vytknul jediné, snesl bych o malinko níže střed, ale nic tragického to zase není. Taky u AMS 110 střed o malinko níže šel (je o pár mm níže i přes o 10mm vyšší zdvih stavby).
Hmmm, to o těch tlumičích jak kdybys napsal čínsky :-))
Z toho všeho co tu vy dva píšete prostě chápu, že poměr cena výkon jsou u tohoto rámu rozumné.
Jsem bytostně přesvědčen, že dříve nebo později mě vyšší zdvihy osloví, ale zatím budu rád, když dám do kupy na stavbu buď HT nebo toho XC fulla. Potřebuju hlavně kolo, které jede a daj se na něm motat kulometry. Až budu mít dost odmotáno a aspoň 10 – 15 kg dole, mohu špekulovat o dalším :-) Což by byla asi 1) žiletka a 2) nějaký větší zdvihy s XC tváří :-)
pozeram ti do profilu ze mas nrs. preco ho chces meni a preco za ams? nrs je mozno este o trocha „chrtejsi“ ale ked nastavi posed tak imho moc rozdiel nespoznas.
No NRS jsem koupil jetý rám „za pár šupů“ – s výměnou ložisek a s přestavbou a s čím já vím ještě vyšel na 5k (i s tlumičem) – hned při prvním výjezdu rupnul – moje chyba, dosedl jsem plnou vahou při dopadu na sedlo a prdnul ve spojení rámová a sedlová trubka – na 2× se u Bareše vařil – http://www.bike-forum.cz/…l-32263.html
Trochu v něm ještě praskalo (asi ta původní prasklina pracovala), ale i přes tu hrůzu jak to vypadá, tak to drželo i když jsem tomu se svou váhou nakládal – i schválně, abych ho otestoval. Pak odešel NRS tlumič, kterej tam byl a byl neopravitelnej. Takže po pár stech km, které jsem na něm odmotal mi ruplo v kouli, vysral jsem se na něj a dal to všechno zpátky na Artura. A jsme u toho. Říkal jsem si, že Artura i rám NRS prodám a postavím si jiné HT a pak jsem narazil na AMS. Asi tak nějak :-)
ok, je to jasne, imho ams je pre teba dobra volba.
xms je take low cost alebo „turistickejsie“ ams co vidno v istych rozdieloch v geometrii ramu. mozno bude este v niecom co na pohlad neni vidiet (co ja viem nejake zoslabovanie trubiek kvoli hmotnosti a pod.) + mne ososbne by teda hodne nevyhovovalo to prerusovane vedenie bowdenow vrchom. kadopadne ram je tazsi a je rozdiel v jeho osadeni (vid. tlmic). ja osobne bych prachy radsej investoval do lepsieho ramu a tlmica jak sa nahanal za takze prachy o pol kila.
Ono ale i to vedení spodem horní rámovky není u AMS žádná výhra. Vedení hadice a bowdenu mi vždy u AMS rámů (všech zdvihů) pěkně štvalo.
Až konečně u nových AMS 110/130/150 je to vyřešené super, jak je to vedené vnitřkem rámu a hadice spodem. Konečně se vedení všeho při pružení chová jak by mělo (tedy dlouhodobě nikde žádné odírání nebo jiný problém).
tak vnutrom je to samozrejme najelegantnejsie riesenie (aj ked u ams tusimze len u karbon ramov), to s tou hadicou dole sa mi az tak moc neaci, uz sme sa o tom bavili.
AMS 110 to má už také vnitřkem rámu. AMS Pro nemá, tam jen carbon verze.
Je tedy pravda, že je to zase trochu opruz pro výměnu bowdenu a lanek (už jsem si na AMS 150tce vyzkoušel boj s protažením lanka, když přijdeš o to předchozí, kterým si lze pomoct jako vodícím – už ale aspoň vím jak v takovém případě na to a za 10 minut bych to už teď zvládnul), ale to se zase nedělá tak často.
Jo té jiné geometrie jsem si všiml. XMS je maličko kratší. Nic nahánět nechci. Původní plán je postavit HT, ale tenhle AMS rám mě zaujal cenou. Nějak mi není srozumitelné jestli na AMS říkáš ano, rozumná volba, nebo říkáš ne, raději zcela jiný rám. Popřípadě jaký. A krom bike-discount.de – víš kde se dá AMS rám koupit? Já zatím koukal jen tam a je jen modro bílej.
O XMS jsem ani neuvažoval.
AMS rám se dá koupit všude možně, ale nikde jsem ho neviděl za tak dobrou cenu jako na bike-discount.
Pokud nechceš dát za rám výrazně více peněz, tak bych do AMSka klidně šel.
Ne, výrazně víc určitě ne. Jak říkám, spíš jsou úvahy postavit přes zimu HT na rámu za 5 – 7k (asi nejspíš černé RB CRR mě láká). Jenže tohle není zas tak dramaticky dražší. Co ten tlumič, kterej tam k tomu dávaj? Má to smysl do základu? Nebo ho vzít bez toho?
imho ten radium to dost kazi…zbytok zalezi od toho kolko chces investovat.
Já bych to s Radium RL za 150 euro navíc nebral. Když budeš pár měsíců sledovat ebay, tak kolem 5–6tis. seženeš RP23 s téměř libovolným nastavením s BV. A bez BV se může podařit ještě levněji. Interní nastavení lze dodatečně nechat upravit, ale když se podaří koupit rovnou s tím jaké chceš, tak tím můžeš ušetřit těch cca 1000Kč co to stojí.
O XMS jsem ani neuvažoval. – aha, to bol zakladatel threadu, nejak sa mi to pomotalo.
ano ams je imho dobra volba ak hladas poctivy kus biku na maratonske jazdenie, alpenX a pod. pricom nenahahnas nutne par gramov.
Rozdil v delce 4mm a v hmotnosti 100g :)
Rozdílu v geo jsem si všiml když jsi založil toto vlákno a dal sem odkaz na XMS. Do té doby jsem ani nevěděl, že XMS existuje a doteď nevím kolik váží. Zajímalo mě AMS protože jsem na něj narazil na bike-discount a zaujalo mě cenou.
No xms tam mají taky, je o cca 100g těžší o 4mm kratší a o 50e levnější. Já ho bral vyloženě spíš kvůli barvě, protože modrý ams se mi nelíbilo, modrý kola se mi všeobecně moc nelíběj :)
A ja uz se tesim az na nej budu skladat veci :)
A kdys ho tam kupoval? Teď někdy? Jak rychle jsi ho měl doma od zaplacení a co stála doprava?
Doprava tuším 5euro, dodání cca do týdne. Nejlepší je platit paypalem, nebo alespoň mít aktivovaný mezinárodní platby na kartě.
Ještě ani zdaleka nekupuji :-) Ale zní to dobře. Dík za info.
xms je v podstatě jen starší ročník ams, jinak délka horní rámovky je o 5mm rozdíl, hmotnost při 20" o cca 130g, to jsou fakt minimální rozdíly, nevim jak ty, ale já mám to xms před sebou, šahám na něj a je to krásně provedenej rám, dokonce co se moc nevidí, má ofrézovaný všechny plochy, hlavová trubka, středová trubka, dosedací plochy brzd.
Tak už přestaň dělat chytráka, Tlumič si na to XMS může hodit jakej bude kdo chtít.
xms je v podstatě jen starší ročník ams – no neviem kto tu robi chytraka :-)
Tlumič si na to XMS může hodit jakej bude kdo chtít. – to je velmi mudry postup, kupit ram s tlmicom a potom este iny tlmic.
inak je mi to jedno, rob si ako chces.
Proč hned rám s tlumičem? Vždyť tam prodávají i rámy bez tlumiče.
dobre, rec bola o xms s tlmicom(vid. link)
Já už karbonový díli mám ze svýho kola, takže je kupovat nebudu, jen vymenim ram a tlumič budu dokupovat asi foxe RP2, takze byslim ze ve finale by to mohlo bejt slusny kolo…
No možný to je – tak mě nech snít :-)
NRS, které bylo osazeno tak jak je v profilu, mělo celkem 14,6 ready to go. S košíkem i pumpou. Klik měl rám s tlumičem netuším, nevážil jsem. Teď jde o to, jestli na lehčích kolech a pláštích, bez pumpy a košíků, ale na XT sadě zhubne o 2,6 kg. Takhle to vypadá dost nepravděpodobně. No uvidíme, jestli vůbec bude oběživo na stavbu čehokoliv :-)
Pod 13 se dostanou naopak celkem snadno, pod 12 už by to něco stálo.
ja ti hovorim ze ak ho budes mat „pri rozumnej cene“ (t.j. vybava zhruba slx, hlinikove komponenty strednej kategorie) pod 13kg budes rad. tak az ho budes ma hotovy zaves ho na vahu a hod sem foto ty snadno.
Já ho stavět nebudu. Tady je problém, že nevím co je pro tebe rozumná cena, já říkám že s rozpočtem do 30 tisíc, což je pro mě za full dost rozumná cena bych se pod 13 dostal s dost velkým přehledem.
tvrdim, ze za tie prachy vo velkosti L,XL horko tazko ak vobec.
:) tak jo, nechám tě v tom
tak sa neser a sprav co som navrhol – zaves ho v stave „ready to go“ na vahu (tak aby bolo vidiet ze skutocne visi :-)) a hod sem foto.
Podle vypoctu zaokrouhleno nahoru 12,5 SLX, a karbonovy dily(sedlovka, riditka, predstavec), epicon, fox
No tak já, jestli do toho vůbec někdy půjdu, bych se mohl dostat aspoň papírově na tuto váhu taky. Sedlovka, rodla představec asi nějakej hliník, ale zase zbytek bude sada XT. Záleží jaká jsi počítal kola a pláště a jak ti bude vážit ta vidle – moje má papírově cca 1850 g. No ale do těch 13 se s tím prostě vejít musím, to už jsme tu rozebrali :-))
majkee hovoril ze do 30 litrov. to co spominas bude asi o dost viac.
p.s. ja sa nechcem hadat len ciste zo skusenosti hovorim ze to asi nebude realne, nie ze byhc vam to neprial.
Rám AMS 7,5 k
Tlumič (i ten fox) – 6k?
kola – RM5 – 4k
Pláště – 1,5k
XT sada – 12,5 k
Sedlovka, představec, řidítka – cca 2k?
Vidle – mám, ale kdyby ne, tak do 6k
Biče, tyče, píčoviny (lanka, bovdeny a tak) – 1k s rezervou?
Podtrženo sečteno hrubým odhadem 40,5k – bez vidle bych to měl za 34,5k. Na SLX sadě by to mohlo být o cca 4k levnější . nevím přesně kolik by stála.
Když odečtu tlumič a za rám dám jen 6k, jsem na 27 – dost možná zústanu u HT, stejně se mi to černý RB líbí :-)
epicon 3400,– Kč
rám s tlumičem 7500,– Kč
kola bych zapletl, náboje novatec superlight, dt comp, ráfky třeba dt swiss x430 cca 4500,– a budou mít cca 1600g
kompletní SLX včetně brzd 10000,–
to je 25400,–
carbon řidítka fsa 1200,–
carbon sedlovka fsa 1000,–
představec fsa s carbon víčkem 800,–
lehký sedlo mu seženu za 500,–
To je 28900,–
za zbytek koupí hlávko, bowdeny objímku a gripy
A vsadím se o cokoliv, že to bude mít po 13kg! :)
A to jsem ještě bral MOC, já bych to třeba dokázal ještě o něco levněji.
no tak ti opakujem ked to bude tak to zaves na vahu a uvidime. a nezabudni namontovat pedale a plaste :-).
btw- si velky optimista co sa tyka tych hmotnosti (a imho trocha aj cien ale dobre) vravis novatec superlight, dt comp, ráfky třeba dt swiss x430 budou mít cca 1600g – trt budu mat, uz len katalogova hmotnost(vzdy na strane optimistickej :-)) dava 140g +280g + cca 400g(vyplet + niple) +2×430g = 1680g a to este bez upinakov, s nimi to bude mat 1800g. a podobne ty ratas vsetko a tak ti vyjde „v pohode“. hovorim, nekecajme a ked to budes mat zaves to a postni sem.
Jsi blázen, kolikrát ti mám napsat, že já na tom rámu stavět nebudu? :)
A navíc, já třeba stejný kola stavěl před nedávnem, vepředu byl akorát náboj na lefty, ten je o cca 30g těžší a kola měli 1585g, tudíž tyhle by měly mít i když to zaokrouhlím tak 1650, to je pořád o minimálně 200g míň než na RM5 na kterých jsou navíc megatěžký upínáky.
OK, pláště jsem zapomněl, tam bych prdnul kevlarový RK, ty jsou za pár peněz.
Nenuť mě abych dělal přesnej hmotnostní rozbor, to se mi fakt nechce, ale stavím kola celkem často a hmotnost prostě dokážu odhadnou ± podle hmotnosti rámu.
Do 13kg to prostě bude v pohodě! A nemíním se tady už s tebou dohadovat, páč ani nevím kdo jsi, ani nevím na čem jezdíš…
kola
Novatec 711 a 712 kolem 2500kč 440 reál bez upínáků
dráty DT po 10kč/kus 640kč 444gr reál bez niplů
niple obyč 2kč/kus 32gr 64 obyč niplů
dt x430 1000kč/kus 860gr těžko říct jestli reál
5268 bez práce, bez upínáků a bez pásky v ráfku. váhově 1776gr
dalo by se pokračovat. třeba hned u katalogových vah levnějších řad FSA…
To ale bereš MOC na ty díly na záplety, tak se stavět nedá :)
a hmotnost počítáš spíš dt champion drátů
no a proto nestaví každý, navíc ne všichni si to zapletou bezchybně a na 4500kč se nedostaneš s praví ani za VOC. Dost pochybuji, že se dostaneš na 4500 i bez práce a dt competition.
mimochodem rozdíl comp X champ je na obou kolech cca 65gr až revo je lehčí, o 160 než champ a 95 než comp.
Máš pravdu, spočítal jsem to přesně, je to trochu víc, ale za 5000,– s drátama dt comp bych to poskládat dokázal a měl bych i peníze za práci.
tak teraz este skus spocitat tie hmotnosti ci to nebude trocha viac jak 1600g.
Bude, vždyť jsem to psal, mám pocit, že vůbec nečteš nějaký moje příspěvky a pak reaguješ na nějaký potom,. Bude to tak 1650g a už hned na začátku jsem psal, že to bude okolo 1600g a né přesně 1600g. Samozřejmostí jsou alu niple.
lenze to bude 1800g priblizne coz je oproti citujem „cca 1600g“ dost zasadny rozdiel. a kludne to uz nechajme tak.
jakých 1800g pořád? :) To leda tak s upínákama, ale ty se do hmotnosti kol nikdy nezapočítávaj. Navíc nerotujou, takže to není znát.
Budou mít cca 1650,– g
majkee kua uz ma neser :-). povodne sme sa bavili o hmotnosti biku v stave „ready to go“ a ty tu teraz zacinas cosi ze bez upinakov a pod. tak teda jazdi bez nich. a mimochodom trt budu mat lahko cez 1650g, som ti hore vyratal ze minimalne 1680 a to som este bral tebou uvadzany vyplet hodne optimisticky.
ano, mas pravdu, v katalogoch sa to uvadze bez nich lebo to lepsie vyzera, podobne ako sa hmotnost biku vzdy uvadza velkost S alebo M, bez pedalov a navyse nie vazena ale sucet takto okresanych katalogovych hmotnosti. cize to realne nabere pol kila len tak fukne a kludne aj viac.
Ne, bavili jsme se teď jen o kolech. já jsem nikde nesčítal hmotnosti komponentů, proto jsem se ani nebavil o upínákách. Ten můj komponentovej nástřel byl jen pro představu, jak bych to stavěl, vůbec jsem tam nepsal všechno. Ale při použítí těch komponent bych se pod 13kg prostě dostal, a se ti to líbí nebo ne. O tom nehodlám už dál diskutovat. :)
Ne, bavili jsme se teď jen o kolech. – to snad nemyslis vazne, ale dobre(inak ani tak ti to nesedi)
Ale při použítí těch komponent bych se pod 13kg prostě dostal, a se ti to líbí nebo ne. O tom nehodlám už dál diskutovat. :) – dobre
Ne, bavili jsme se teď jen o kolech. – to snad nemyslis vazne
To myslím vážně. Tohle byla odbočka k zapleteným kolům a řešili jsme zapletená kola. Ty se pořád zuby nehty držíš celého kola ;)
Majkee nasadí Flyweighty a vejde se :)
můj full s rámem 2,7 a vidli 1,6 má 2,2. Kola mám lehčí o cca 150gr, sada SLX/X9 je u mě o málo lehčí, pláště jsou 490 a 580 u mě. Rodla by dal lehčí majkee o 70, sedlo tak o 70, sedlovku spíš stejnou ty levný FSA karbon jsou kotvy. gripy mám 110gr, tam se dá jít na půlku snadno
takže má řekněme těch 800gr o co může mít těžší rám+vidli. To by se vešel imho. Epicon s lockem 1800 a rám 3,3 snad bude
Prdy, epicon bych dal bez locku, pár gramů přes 1700g, xms jsem vážil, s tlumičem 2980g, objímka se dá nějaká 10g a hlávko 300g mít nebude :)
mě to je fuk, já jen, aby si tady lidi nemysleli, že je prodejci tolik berou na hůl, když to dokáže borec z Hradce stavět za hubičku :)
No hnoj si mi už po jednom vlákně v mailu stěžoval, že nemůžu být přeci tak levnej. :) Ale já můžu, protože mám minimální náklady, neplatím personál, ani kameňák. Jediný moje náklady byly na centrovací vidlici a tenzometr :) Ale to jsem si koupil rád i jen tak pro sebe.
Stavet ho budu ja…Ram mam od Majkeeho, protoze mu je velkej. TAkze az bude hotovo hodim sem info…
Takže panáčku, kolo dostavěno, sice na rámu AMS, samotný rám s tlumičem je o cca 150g lehčí než XMS, vážil jsem oba ve velikosti 20", ale za použití celkem standartních alu komponentů truvativ stylo, Reba RL, slx kliky a řazení, xt přehazka a smyk, kazeta a řetěz SLX, elixir 5 brzdy, záplety na novatec DB711 a 712, wtb laser disc, dt comp (hmotnost 1670g), žádný extra lehký pláště michelin wildrockr 2.1 (615g), pedály XT, jsem se dostal na hmotnost 12.48kg.
A je tam fakt ještě dost kde ušetřit.
este to foto na vahe bych poprosil.
Když se dám foto na závěsný váze, tak to jde stejně zpochybnit, že jsem si to už něčím předvážil, takže to snad ani není nutné ;)
A jestli mi nevěříš, tak si nevěř…
ale no tak, ako ze ked je na vahe 12.48 tak budem tvrdit ze je to v skutocnosti 13? mas ma za totalneho kretena?
Ne, to jsi špatně pochopil. Říkám ti, že i kdyby to kolo mělo 15kg, tak jde krásně kolo vyfotit, že má třeba 11kg, takže je to celkem zbytečný to fotit a mělo by ti stačit, že ti to říkám. Vážil jsem ho dole v dílně a teď už je venku stejně tma abych to někde věšel a fotil, stejně by na fotce bylo vidět prd.
dobre :-)
ak sa mozem teda opytat na akej vahe si ho vazil?
Na tý samý co jsem vážil třeba Cannona v profilu a všichni se divili, že je to nějaký těžký :) Myslím, že je na jedné fotce u SUPA 29 co mám v profilu.
Klasická závěsná váha do 40kg z dealextremu tuším.
Dnes ti udělám tedy radost a někde to venku vyfotím, ale pořád nechápu co se Ti nezdá, 12,5kg není žádná sláva :)
Těch 12,5kg na to osazení celkem sedí, já myslím, že je to zvážené ok. Manželky AMSko vychází podobně a váhově je osazené také velmi podobně (akorát tam má STčka, která jsou o malinko lehčí a pár také o malinko lehčích komponentů ale o málo a zase tam má těžší UST pláště a těžší sedlo).
12.5kg na hlinikoveho fulla velkosti 20 je docela dobra hmotnost. este prezrad ci to bolo pod litrov jak si tvrdil.
Do 30ti jsem se určo vlezl.
To je pěkná hmotnost, osobně bych taky tipoval víc.
Ahoj ce jsi koupil AMS myslel jsem ze ti je ten ram velkej?
No velkej, měl pro hraniční standover, 18ka by byla zas moc krátká, takže jsem se zkrátka rozhodl že se spokojím s měnší mezerou na gule a vezmu ho, navíc mám pocit, že to AMS má trubku o chlup níž než XMS a kabely vedený spodem.
:) No ja uz mam taky prehazeny komponenty, jen cekam az budou prachy na tlumic a nejaky dalsi drobnosti…Setup budu mit podobnej jen tam bude navic nejakej carbon, a casem bych chtel XT kolesa…
Teď tu někdo prodával FOXE RP23 asi za 4 litry, z týniště, uplně novej tlumič.
Já našel monarcha 3.3 za 3,5k coz me prijde fajn, ale ted nemam prachy takže čekám, navíc vánoce a svátky, takže to vidím že tlumič dokoupím až po novým roce…
Muj ram ma 2,6 s tlumicem. Cele v xt, karbon sedlovka, riditka, predstavec, kola xt (1690g) a celkem je na tech 12,5 kg.
Tak to se asi ani do 12,5 nevejdu :-) Asi postavím HT :-)
Těch 2,6 kg je takový horší průměr. Pro představu tady mám zvážený rám EXka, ale není úplně holý. Na 12 kg se s tím plánovaným osazením myslím nedostaneš.
Hmmm – u AMS uváději 2,55 (těžko říct v které velikosti), plus tlumič, plus hlávko, plus objímka tak to tiupju tak cca 3 kg v takovém stavu jako to tvé EXko-
Ty vole nic nevaž!!! :-))) To by sis dělal zbytečnou práci :-) Ale dík! – já to tak jen odhadoval – nejsem a nebudu ultragramař :-) Jen jsem si říkal, že HT by se dalo na XT sadě postavit do 11 kg a ten AMS rám i s tlumičem by mohl být do těch 3 kg tak by se to snad dalo postavitdo těch 12,5. Těch 12 je asi hodně málo na middle cost – to jsem asi přepálil :-)
asi trocha hej, na middle cost neni ani tych 12.5 velkost l, xl je na 12.5 realne (mozno aj o par gramov menej) na high cost (carbon componenty + xtr)
EXko v takové podobě, v jaké ho mám v profilu, váží přibližně 12,5 kg. Takže u tebe bych to viděl spíš kolem těch 13 kg. Ale postav to a dej vědět kolik navážíš, samotného mě to zajímá :)
do dvou týdnů dostavím. tak poreferuju.
http://www.bike-forum.cz/…l-33794.html
tlumič fox Float RP23
100:)
Jde do toho rámu nacpat 31.6mm sedlovka? má tam být 31.4mm :-/
jde v pohodě
Ja mam ams 125 a uprime receno jsem z neho zklamanej.
Moc houpe.
Navic nemam spravnou velikost (mam 20" potreboval bych spis 18") – coz ale samo o sobe neni vada ramu jako spis kupujiciho ;o) … , takze mam teziste moc vysoko a je to znat na stabilite pri pomale jizde.
Tot ma osobni zkusenost.
Rozdil mezi ams a xms neznam … xms je asi xc-ckovejsi, ne?
tak já už mám xms dostavený, doštelovaný už jen samolepky na vidlici.
vidlici mám rebu zvedlou na 120mm a tlumič nakonec X-fusion PVA
když se to nafouká na správný tlak tak se to chová parádně. u mých 78Kg je to nejakych 180psi a u vidle kolem 110psi v obou komorách.
Tak pánové mám tak dostavěno XMS 100 a jsem zatím max spokojenej, tlumič jsem použil Monarch 3,3 a řekl bych že je to ideální volba (odemknu pěkně žehlí, když chci jet svižnějc dám prostřední pozici a můžu šlapat i ve stoje, k čemu je tam ta třetí nevím :). Váhu netuším, protože žádnou nemám. Ale je to komplet na SXL a XT sedlovka a řidítka v carbonu, hlávko a sedlová objímka Mortop.