Co s něma. ?
Co s něma. ?
Ted jsem jel po Praze a 2 sem videl, teda spis nevidel. To nepochopím…
Dementi, co zakládají zbytečná vlákna. Kam s nimi?
Doufám,že nějakého potkas. Pak možná zmenis názor.
v autě nebo opilý na kole se světluškou z Číny?
Bacha na to. V Cine se prodavaji veci, na ktete by IMHO mel byt zbrojak…
To nic, Miros tu často mele ho*na
Třeba já jezdím bez světla, na co tahat zbytečnosti, povinný to není tak co…
No povinný to je, ale přeci když tak nějak trochu ještě vidíš tak je přece úplně jedno že nikdo nevidí tebe, žejo, komu je co po tom! Akorát bacha až pojede podobnej z druhý strany ať se někde nesrazíte.
90% neosvetlenych,jsou silniční slapky. Ha. Prostě dementi.
bez svetla se jezdi z hospody, aby si byl stealth, ne?
Tak jo…
škoda že nezeru popkorn u tohodle by se dalo pobavit :-)
Vyjíždím. Světlo neberu abych nekazil statistiku.
To je úroveň vyjadřování… Navíc fakticky zcela nesprávně.
nevím, zda jsou „silniční šlapky“ dementi, tam je to nejisté, u tebe je to však jisté již jen ze stylu vyjadřování
zkus to trochu rozvest, nechapu koho tim myslis a za jakych podminek.
Teď jsem potkal dva dementy bez světla.
Tomu nevěřím! Dementi jsou přece jen řidiči aut, motorek, bruslaři, chodci, pejskaři, koňáci a matky s kočárkama. Jo a nově ještě elektrocyklisté.
este na en-durakov si zapomnel :)
ti to mají už v názvu tak co mají dělat?
Ja bych sel na B-F a zalozil bych o tom vlakno, tim je potrestas a udelas osvetu.
nedávno jsem se po švihu zapomněl v hospodě a dojel domu bez světel. A onehdá jsem na dlouhý štrece měl dost tech. problémů, tak jsem to za světla prostě nestihl. A taky mi jednou světlo úplně chcíplo, ne že by bylo vybitý, prostě umřelo. A nedávno jsem jel v noci domů na rekole a to mělo taky rozbitý světla. Tvl, fuj já. Co semnou?:)
1, 2) světla z kola nesundavat
3, 4) mít další světla v batohu. Bílou svítilnu stejně nosím pro běžné svícení a v případě nouze ji nějak přibastlím na řídítka, malinká červená blikačka nezabere nic.
hele, myslíš to dobře, já vím. Ale vem to tak, že ze svých letošních sedmi tisíc kilometrů jsem jel potmě bez světel asi jenom osm kilometrů, to znamená, že ta pravděpodobnost, že se do takový situace dostanu je naprosto minimální. Připravovat se na takové eventuality prostě nebudu, to bych časem dopadl jako legendární se-se.
Prostě se to občas někomu stane, smůla, co naděláš? Samozřejmě jsou cyklisti, kteří na světla prostě serou, ale jak je potmě od smolařů rozeznat?:)
Nojo,, ale co když se rozbijou i náhradní světla z batohu???
tak vozit náhradní náhradní, eventuálně, pro jistotu, náhradní náhradní náhradní…
…atd.
To už trochu zavání tím, že si z Jendovy dobře míněné rady děláš prdel :-D
já a dělat si z někoho legraci?
no prosím tě, to nemůžeš myslet vážně
jen jsem si vzpomněl na Homera Simpsona: „dal jsem si dvojtej dvojtej, ale dostal jsem dvakrát dva dvojtý dvojtý“
To si musim rozkreslit, než zareaguju :-)
no zkrátka Homer si plánoval sežrat 4 karbanátky, ale sežral jich nakonec 16
Náhradní batoh s náhradním světlem.
našponovat mezi prádelní šňůry a skřípnout kramlema!
Já jsem nechápal cyklistu, co jsem ho kolem 22 hodiny potkal v pátek autem (jímž jezdím dost málo) neosvětlenýho cyklistu na magistrále mezi Muzeem a I.P.Pavlova. To že tam byl mě až tak nepřekvapilo, jako spíš to, že vůbec nesvítil. Uporoznili mě na něj auta, co zdábnlivě podivně kličkovaly a brzdili. Jeden kamarád těmhle nesvítíčům říká „ninja cyklisti“.
Já osobně mám jednoduchý pravdilo, kdy svítit a kdy ne. Zeptám se sám sebe: „Kdybych potkal sám sebe, viděl bych se?“ Pokud je moje odpověď špatně, tak hned rozsvěcím. Od té doby, co jsem jednou v Kunratickým lese ztratil blikačku a domů do centra jsem se plížil kanálama, tak vozím sebou druhou náhradní. Přední světlo světlo vozím stále. Váleček o průměru 2cm a délce 10cm uvezu. Nesnáším, když se z pohodové projížďky stane závod, když některý lidi musí dojet za světla, jelikož nic sebou nemají.
k tej poslednej vete – je to jednoduche – nechaj ich nech sa zenu domov sami, a ty si uzi pohodovy nocny vyjazd. Je to vylucne ich problem, ze nemaju ziadne svetlo, nie tvoj. Ak nie su uplne blbi, tak nabuduce si to svetlo zoberu.
Btw, na helme nosim svetlo vzdy, lebo rad zostavam v noci v lese na nocnych singloch. Za svetla pridem domov skutocne malokedy
Nic.
Světla jsou pro bahňáky na bajcích. Na žiletku světlo nepatří. Jednak není kam dát, druhak navyšuje hmotnost soustavy a třeťak řidiči musí dávat bacha. Cyklostezku neřešim, tam se s žiletkou nejezdí…
ziletkari jazdia len cez den. Ak sa najde nejaky ziletkar, co jazdi v noci, tak snad neni taky blby aby nevozil svetlo.
No to jo, ale správnej švih se končí v hospodě a domů se pak dojíždí v noci. Ale to je obvykle člověk odvážnější, tak světlo stejně nepotřebuje.
to si musim někam zapsat, to bude mít v hospodě úspěch :D
Tak to máš štěstí, že si s náma nejel na ten Kozákov, protože návrat za světla neproběhnul. Ani nemohl, když jsme na kótu dorazili okolo 18h ;-)
Jsem dement, co jezdí bez světla.
Jezdím totiž tak, abych se vrátil i za světla.
Ale já jsem dement.
Domů za tmy dojedu jen když mám nohy cement.
Ale jsem dement.
Chce to nejak rozpracovat, ale jako prvni nastrel pekne.
Abych nebyl mimo tema, vcera jsem dojel 20:35 a optimalni to nebylo. Svetla uz vybiram.
Samy o sobě nefungují ani barvy oblečení, ani odrazky. Ale ani blikačka není všespásná.
Slunce vychází později, zapadá dřív, hlavně už neleze tak vysoko, takže velkou část dne jsou výrazné šikmé stíny a svítání i soumrak jsou mnohem delší, než byly před měsícem. Do toho první náznaky mlh. Zato stromy a keře jsou stále ještě hodně v listí, takže, když je jasno, tak rozdíl kontrastů obrovský. Všechno kolem vyprahlé a žluté, nejsou dost vidět ani černé a šedé, ale ani (fluo)žluté a všelijak strakaté dresy.
Začíná kritické období, je třeba zapnout mozky. A bude hůř, až po prázdninách všichni ‚cyklisté z leknutí‘ začnou zase lítat auty po silnicích jako urvaní z řetězu…
Ze je treba premyslet, s tim souhlasim. Ale chystam se jezdit dele do podzimu, takze svetla budou nutna tak ci tak.
osvětlení je potřeba, bohužel kvůli kretenskému nesmyslu svícení i ve dne to musíme dělat i my
?
Za bílého dne svícení a odrazky jsou asi pí**p to se možná schodnem.
stáváš se hůře viditelným, proti těm co svítí
Ten otazník byl spíše mířený na kreténský nesmysl. Jsou jisté barvy karoserie, které spolehlivě splývají s vozovkou a kdyby nebylo svícení přes den, snadno je přehlédneš. Cyklistu jsem zatím nepřehlédnul a to jich vlastně nesvítí ve dne tak 99.9 %. Potkávám jich denně mraky. Pak je taková sorta, co si osolí 10W svítilnu na stroboskop a jedou. V protisměru takového milují všichni, jak je zodpovědný a svítí.
Hlavně silniční svítítka by strobo vůbec mít neměla, je naprosto k ničemu, právě jen k nasr*ní protijedoucích. Vlastně obecně je strobo k ničemu.
Buď pomalé blikání tak na 2–3W max nebo to, co mají Gacirony, tedy plynulé kolísání intenzity – velmi povedené.
Ze zkušenosti stačí jako nepřehlédnutelná letní blikačka naprosto s rezervou archaický Smart Egg s deklarovanými 2W výkonu, ale i ten by mohl blikat pomaleji.
blikají na mě, když jedu 15% nahoru. mám obavy o jejich bezpečnost, zváště za letního dne, kdy dopadá víc jak 1000j za sekundu na metr pořád :)
Intenzita letního slunečního svitu je jedna věc, pokud nezajedeš z plného slunce do stínu. V „zebra“ stínech schováš za vhodných podmínek klidně celý kamion.
Velký okolní jas je cyklistovi na silnici spíš nepřítelem, protože lidské oko má značně omezené vnímání jasového rozsahu, takže můžeš mít dres barevný jak chceš a odrazek sebevíc, prostě na chvíli zmizíš, než se oko řidiče s rozdílem jasů vyrovná (anebo také nevyrovná). Na klikaté silnici se stromořadím při u nás běžných rychlostech jízdy na to má tak maximálně 2 vteřiny – od váhání ‚něco tam je‘ přes identifikaci ‚je to cyklista‘ až po řešení ‚jak ho objedu‘.
A ani níže zmíněné silikonové blikátko na tom vůbec moc nezlepší, protože zdaleka nedosáhne intenzity, kterou by lidské oko okamžitě vyhodnotilo jako rozdílnou od stinného pozadí i přezářeného okolí. Je to spíš na cyklostezky do tmy a pro uchlácholení sebe sama ve smyslu „něco jsem pro sebe udělal“.
Já vozím klasický silikonový hadíky za 80 kč a když tam dáváš včas čerstvý baterky, tak je to víc než dostačující.
Mi připadají ideální světla s COB.. Svítivost je víc než dobrá a díky velké vyzařovací ploše při stejné svítivosti neoslňují tak moc jako světla s jednou či dvěma výkonnými LED.
Tak ve vlastním zájmu je to vhodné. Stačí blikačka za Kč 100 nebo ekvivalent $ z Ali, když není na prvním místě hodnocení módní policie. Pokud není svítidlo dobíjecí, tak těch pár korun za baterie jednou do měsíce rád oželím.
Zatím trvalé svícení cyklistům na silnici vyhláška nepřikazuje, ale tím, že mezi auty svítíš, tak Tě jaksi mají šanci dříve a rychleji vnímat coby plnoprávného účastníka provozu, pokud tedy vůbec cokoliv vnímají a mají případně snahu tento vjem nějak smysluplně zužitkovat v cyklistův prospěch.
trvalé svícení je naprostý nesmysl
Ale trvalé blikání rozhodně není.
Nesmysl jsi maximálně ty. Stačí jet lesem a viditelnost se razantně snižuje i za slunečného dne.
Já bych přikázal trvalé svícení nebo blikání i chodcům, ať je to komplet.
Blikačku na silničce vozím především kvůli sobě. Ale ať si to každý soudruh dělá dle libosti…
blikačku bych na silničku nikdy nedal.
Já od této sezony taky vozím na silničce blikačku i ve dne. To nic nemění na faktu, že mi přijde jako nesmysl, aby to bylo ze zákona povinné.
jezdím lesem a úzkými klikatými traily, znám mnoho věcí co jsou lepší než světlo
A on tě někdo na trailech nutí svítit? Nechej si trolling jinam.
proč trolling, jezdím i na silnici, vezmu si vhodné kolo, ale světlo nemá
Svítit se určitě musí, na druhou straně lidi na cyklostezce, kteří jedou v 5 odpoledne v létě a mají puštěno předních 3000 lumenů na blikání, to je taky parádička.
Hrde se k temto blikacum hlasim se svymi 800lm. Po stezce totiz jedu relativne kratce a pak se vracim na silnici, kde blikam i ve dne vpredu a vzadu. Pokud si na vzpomenu, tak blikani vpredu vypinam, ale ne vzdy tomu tak je.
I tech 800lm je moc, kdyz to peres do auta celne. To je na zabiti :-).
Dementi, co jezdí za více snížené viditelnosti nebo za tmy bez světla nebo aspoň reflexního prvku, by potřebovali načechrat záda autobusem.
Horší je, že třeba v Pardubicích nevidím aktivitu od městské policie, prostě vylezou jednou na podzim a jednou v zimě a tím to v tomhe ohledu končí. Ale dávat botičky a pokuty za parkování to jooo.
Dnes ráno bruslař se vyřítil ze tmy ***** jedna. Asi budu vozit už fotonový děla jak v zimě
Tento příspěvek už vidím podruhé, poprvé jsem ho viděl v pravopisných perlách :-)
Světlo na kole za dne, nějaká blikačka je OK. Určitě jde kolo lépe vidět, než bez něj. Ovšem za dne to neni zase tak podstatné (bavíme se hlavně o silnicich a jizdy v provoze) – přínos světla za dne určitě je. Co me ale dokáže také vytočit je cyklista bez světla večer (za tmy). Ohrožuje nejenom sebe, ale také ostatní. Blikačka vzadu a vepředu by měla v tomto případě být vždy. Osobě vozím na kole malou blikačku vzadu, která mi nijak nevadí a v batohu Knog Blinder Arc 170-naprosto skvělé světlo na několik desítek minut i pro dojetí.
Světlo pěkné. Já šla socka cestou, chtěla jsem něco s USB dobíjením na dojetí (spíše být viděn než na night ride po lesích), tak jsem objednala tohohle pinďu.
No ja ten Knog dostal jako dárek ke kolu kdysi, každopádně touto zkušenosti jsem zjistil, že se jedná o kvalitní svítilnu a ty prachy bych za to i dal. Koneckonců životnost bude záviset nejspíš na akumulátoru.