dostupnost dílu aneb . . . VS Suez (:

45 nepřečtených
  • antt

    co myslíte… Už to zaplatili??? :D

    https://zpravy.aktualne.cz/…c1f6b220ee8/

    A co dál?

    0 0
    • nooski  

      Nejen Suez, ale třeba i fabrika Shimana v Malajsii je taky zavřená. Bude hůř.

      0 0
    • milan.v  

      No jo, pořád dokola, zkrátka všechno dohromady a k tomu rekordní poptávka v podstatě dvě sezóny po sobě…

      0 0
    • Georrge  

      Nejak nechapu proc by meli platit. Co jsem cetl, tak za provedeni lodi pruplavem zodpovida pruplav, proto taky majitel lode za propluti plati tolik penez.

      0 0
      • Cabasekxxx  

        No to možná ano. Ale tady v tom případě šlo o zásadní pochybení kapitána lodi, který podle mých informací udělal naprosto nesmyslný manévr a proto to dopadlo tak jak to dopadlo. Takže platit by měl ze všech nejvíc právě ten kapitán. Uvidíme jak to nakonec dopadne.

        0 0
        • Edwin  

          Je to politika. Jde o obrovský sumy, který nikdo nechce platit. Co já vím, tak hlavní vína silný vítr, se kterým kapitán nemohl nic udělat. Ale správce kanálu to samo platit nechce.

          0 0
          • Auditor  

            A platit nebud jen spolecnost, ale i firmy, jez maj zbozi na palube:

            I když se to může zdát absurdní, podle zásady námořního práva zvané „obecný průměr“ by postižené firmy měly platit. Pravidlo od všech zúčastněných stran při plavbě vyžaduje, aby se v případě vniklé ztráty poměrně podílely na nákladech. Zásada má své kořeny v předpisech upravujících námořní obchod, které před více než tisíciletím stanovil lid ostrova Rhodosu na území současného Řecka.

            „Pokud někomu, v tomto případě majitelům lodí, vzniknou mimořádné náklady z důvodu zajištění obecně prospěšné věci, pak se žádá, aby se na jejich splacení podíleli všichni,“ řekl Jai Sharma, vedoucí oddělení nákladních nehod v advokátní kanceláři Clyde & Co, jež zastupuje společnosti a pojistitele s nákladem přes 100 milionů dolarů na lodi Ever Given.

            Viz tady

            0 0
    • antt  

      tady už není co komentovat asi (:

      0 0
    • mr.nikdo  

      Zajimave.

      1. slyseni je odroceno na 20.6.
      2. lod plula asi o 5 uzlu rychleji nez mela. Dle narizeni lodivoda a provozovatele.
      3. Suez hned zacal rozsirovat kanal…
      4. Provozovatel chtel 916 mil..USD. Ted chce 550 mil. USD, ale pry se spokoji s 200 mil. USD.
      5. je otazka, zda do soudu vstoupi politika…

      Secteno podtrzeno cekam, ze provozovatel lodi dostane odskodne :)…

      A drive nez 20.6. se nikam neposuneme.

      0 0
      • antt  

        zajímavé!

        By mě i zajímalo, jestli taky budou odškodnění majitelé zboží v kontejnerech :D

        0 0
        • Auditor  

          Anebo co zaplatej … :) Viz clanek o kus vys, co sem citoval …

          0 0
          • Slavik  

            Ono by to také chtělo číst více, než jsou jen papouškující novináři. Toto je trošku gobálnější problém zasahující velmi různé právní systémy, včetně mezinárodních. Třeba u nás platí toto:

            V českém právu, na rozdíl od práva angloamerického, jsou dnes právní obyčeje pramenem práva pouze výjimečně. Příkladem jsou obchodní zvyklosti, které se podle ustanovení § 1 odst. 2 obchodního zákoníku použijí v případě, že na věc (obchodní případ) nelze použít ani ustanovení obchodního, ani občanského práva a věc není upravena smlouvou.

            0 0
          • AE86  

            Tak tak, kdo ušetřil pár dolarů navíc za pojištění teď zapláče

            0 0
            • mr.nikdo  

              Pred par dny bych souhlasil. Nyni si nejsem jist, jestli naklady budou.

              Ona tam neni ani moznost pripojistit zdrzeni. Ledaze by to nakonec bylo prohlaseno za akt piratstvi. Pak bude zaviset na podminkach pojistky.

              0 0
          • antt  

            smutné, se projeví všude na cenách. . (blícísmail)

            0 0
        • babkanakole  

          Jo, hlavně ta elektronika, co tam taky je. Jestli to byly nějaké nejnovější počítače, tak už v téhle chvíli mají hodnotu někde jinde než když to nakládali.

          0 0
          • Žíža  

            Tak zrovna při aktuálním absolutním nedostatku komponent možná ty počítače jdou s cenou nahoru :-)

            0 0
          •  

            Ten měsíc fakt nemá zásadní vliv a jak psal kolega. Cenou možná šly nahoru.

            0 0
            • babkanakole  

              Jo, jenže se dá čekat právní bitva. Jednak o tom, zda to skutečně spadá pod tu Společnou odpovědnost. Pokud ano, uvolnění nákladu v takovém případě taky není zítra, klidně to může být pár let. Pravda, ty firmy mají možnost za to zboží v téhle chvíli prakticky zaplatit ještě jednou (dát jistoty), a možná se jim ty prachy časem vrátí.

              0 0
            • antt  

              omlouvám se za zablokování, nějaký překlep na mobilu :(

              0 0
        • mr.nikdo  

          Je to jeste vtipnejsi. Shoei Kisen zazaloval SCA za neopravnene zadrzeni lodi a chteji 100 tis. USD. Zatim.

          Hodne se tam narazi nejspis na klicky ve smlouvach. Takze zalezi, zda ctes svetovy anebo arabsky tisk.

          Ale jeste tam byla otazka:

          • kolik vlecnych lodi doprovazelo Ever Given a melo doprovazet.
          • majitele maji nahrano, ze lodivod s SCA hodne komunikoval, zda vubec vplout.
          • na zaznamech ma byt, ze kapitan opravdu dal hodne rozkazu za kratkou dobu, aby kompenzoval poryvy vetru.
          • Shoei Kisen nabidl 150 mil. USD, aby uvolnili lod (pak by je zazaloval), ale SCA odmitlo.
          • pry SCA nema pravo nazyvat vyprosteni Zachrannou akci (viz vyse zmineny Obecny prumer – cesky Spolecna odpovednost), protoze ve smlouvach a podminkach ma byt pomoc s vyprostenim…

          Vetsina CZ clanku se tomu vlastne nevenuje a pisi x tydnu stare informace :)…

          0 0
          • antt  

            neměl bys v archívu něco aktuálnějšího? (:

            Už se to pohlo lepším směrem?

            0 0
            • mr.nikdo  

              Cece. Soudni proces byl odlozen na zadost SCA A SKK.

              Pry tam probehla nejaka nabidka od SCA a SKK ji ted projednava…

              Lod porad v Suezu.

              Cekal bych ji v HAM az tak za 1/3–1/2 roku…

              Ted je potiz se zavrenymi pristavy v Cine kvuli Covidu. Takze lode cekaji v pristavech a dochazi kapacity a zpozduji se.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Jeste posledni info. 24.6. bylo odhadovane nejdrivejsi propusteni do 15 dnu. Tedy v 1/2 cervence.

                Vypada to, ze pojistovna zaplati vykupne SCA, ale pak se budou soudit. Byly predany dalsi dukazy, ze 2 lodivodi od SCA se nemohli shodnout, jak lod vest a k tomu pluli rychleji… :D

                0 0
                • obda  

                  Tak ono celkově je to v Suezu trochu podivné. Sice musíš mít lodivoda od SCA, ale odpovědnost má nést stejně kapitán. Třeba v Panamě je to jasné, tam mám odpovědnost dodaný lodivod.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Ono tech podivnosti je vice.

                    Na scenu ma vyplout to, ze dana situace dle smluv snad ma byt placena SCA. Tim padem nemaji mit narok na zabaveni lode.

                    Volake je to cele cudne.

                    Co si budeme vykladat. Kazde napnuti kapacit je rejdari velmi vitane. Aneb SCFI ma narust asi o 600 %. Mesic zpet to bylo 400 % :).

                    0 0
              • Edwin  

                Ta loď je tam pořád s tím zbožím?

                0 0
          • antt  

            .

            0 0
    • Tecka  

      A giant container ship that had blocked Egypt’s Suez Canal for nearly a week earlier this year will be released on July 7 following an agreement between authorities and the vessel’s owners, the canal operator said Sunday.

      https://www.bloomberg.com/…ship-dispute

      https://www.idnes.cz/…ranicni_ajez

      0 0
      • mr.nikdo  

        Zajimave.

        Tak jsem zvedav, co budou chtit zaplatit. Do 2 tydnu se to dozvim :))

        0 0
    • mr.nikdo  

      Tak Ever Given se ted rozplula.

      0 0
      • mr.nikdo  

        A uz vic nez 24 h je na kotve ve Stredozemnim mori :D

        0 0
        • obda  

          Tak má projít ještě nějakou inspekcí, než bude pokračovat. Vtipně je akorát to, že pro jistotu kotví kousek za hranicí egyptských výsostných vod :D

          0 0
          • mr.nikdo  

            Vzdyt inspekci prosla v Horkem jezere a az byla povolena plavba, tak ji Egypt zasekl…

            Cele to je nejake divne.

            0 0
            • obda  

              Pořádnou inspekcí až v Port Said: https://splash247.com/…eed-repairs/ Každopádně už si to valí kolem Alžíru a v neděli má být v Rotterdamu. To bude radosti u Canyonu :D

              0 0
              • mr.nikdo  

                Bych nepredbihal…

                Jeste jsem neslysel, jestli a kolik chteji zaplatit…

                Pokud chteji zaplatit, tak az po zaplaceni vydaji zbozi.

                Ta kontrola byla vtipna. Kontrolovalo se uz ve Velkem Horkem jez.

                0 0
    • mr.nikdo  

      Maly update – nektere zasilky z Ever Given by jiz teoreticky mohly byt doruceny…

      1 0
    • AussigBiker  

      HN: Výrobci jízdních kol jsou na suchu. Shimano kvůli „hladové“ Číně nezvládá dodávky

      Shimano kasle na Evropu. Netusim, jestli je to pravda, nebo Straseni stylem „kupujte, nebudou“.

      1 0
      • scalar  

        Na druhou stranu v Evropě zase zbývá dost dílů ze zrušených výrob kol.

        0 0
        • vas  

          Zrušených, ale které nikdo nechce tj. levnější a středně drahé modely a hlavně tedy bajky. V Číně je obrovských bum u silničních kol.viz. China cycling a videa z Shanghai bike show- množství značek, které ani nedodávají na jiny než čínský trh a nebojí se za to říct o premium cenu.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.