co myslíte… Už to zaplatili??? :D
https://zpravy.aktualne.cz/…c1f6b220ee8/
A co dál?
Anketa: Jsem v pohodě. . .
Nejen Suez, ale třeba i fabrika Shimana v Malajsii je taky zavřená. Bude hůř.
jakože Microspline vir?
„bude hůř“ :D
Líp už bylo :-D
No jo, pořád dokola, zkrátka všechno dohromady a k tomu rekordní poptávka v podstatě dvě sezóny po sobě…
Nejak nechapu proc by meli platit. Co jsem cetl, tak za provedeni lodi pruplavem zodpovida pruplav, proto taky majitel lode za propluti plati tolik penez.
No to možná ano. Ale tady v tom případě šlo o zásadní pochybení kapitána lodi, který podle mých informací udělal naprosto nesmyslný manévr a proto to dopadlo tak jak to dopadlo. Takže platit by měl ze všech nejvíc právě ten kapitán. Uvidíme jak to nakonec dopadne.
Je to politika. Jde o obrovský sumy, který nikdo nechce platit. Co já vím, tak hlavní vína silný vítr, se kterým kapitán nemohl nic udělat. Ale správce kanálu to samo platit nechce.
A platit nebud jen spolecnost, ale i firmy, jez maj zbozi na palube:
I když se to může zdát absurdní, podle zásady námořního práva zvané „obecný průměr“ by postižené firmy měly platit. Pravidlo od všech zúčastněných stran při plavbě vyžaduje, aby se v případě vniklé ztráty poměrně podílely na nákladech. Zásada má své kořeny v předpisech upravujících námořní obchod, které před více než tisíciletím stanovil lid ostrova Rhodosu na území současného Řecka.
„Pokud někomu, v tomto případě majitelům lodí, vzniknou mimořádné náklady z důvodu zajištění obecně prospěšné věci, pak se žádá, aby se na jejich splacení podíleli všichni,“ řekl Jai Sharma, vedoucí oddělení nákladních nehod v advokátní kanceláři Clyde & Co, jež zastupuje společnosti a pojistitele s nákladem přes 100 milionů dolarů na lodi Ever Given.
Viz tady
tady už není co komentovat asi (:
Zajimave.
Secteno podtrzeno cekam, ze provozovatel lodi dostane odskodne :)…
A drive nez 20.6. se nikam neposuneme.
zajímavé!
By mě i zajímalo, jestli taky budou odškodnění majitelé zboží v kontejnerech :D
Anebo co zaplatej … :) Viz clanek o kus vys, co sem citoval …
Ono by to také chtělo číst více, než jsou jen papouškující novináři. Toto je trošku gobálnější problém zasahující velmi různé právní systémy, včetně mezinárodních. Třeba u nás platí toto:
V českém právu, na rozdíl od práva angloamerického, jsou dnes právní obyčeje pramenem práva pouze výjimečně. Příkladem jsou obchodní zvyklosti, které se podle ustanovení § 1 odst. 2 obchodního zákoníku použijí v případě, že na věc (obchodní případ) nelze použít ani ustanovení obchodního, ani občanského práva a věc není upravena smlouvou.
Tak tak, kdo ušetřil pár dolarů navíc za pojištění teď zapláče
Pred par dny bych souhlasil. Nyni si nejsem jist, jestli naklady budou.
Ona tam neni ani moznost pripojistit zdrzeni. Ledaze by to nakonec bylo prohlaseno za akt piratstvi. Pak bude zaviset na podminkach pojistky.
smutné, se projeví všude na cenách. . (blícísmail)
Jo, hlavně ta elektronika, co tam taky je. Jestli to byly nějaké nejnovější počítače, tak už v téhle chvíli mají hodnotu někde jinde než když to nakládali.
Tak zrovna při aktuálním absolutním nedostatku komponent možná ty počítače jdou s cenou nahoru :-)
Ten měsíc fakt nemá zásadní vliv a jak psal kolega. Cenou možná šly nahoru.
Jo, jenže se dá čekat právní bitva. Jednak o tom, zda to skutečně spadá pod tu Společnou odpovědnost. Pokud ano, uvolnění nákladu v takovém případě taky není zítra, klidně to může být pár let. Pravda, ty firmy mají možnost za to zboží v téhle chvíli prakticky zaplatit ještě jednou (dát jistoty), a možná se jim ty prachy časem vrátí.
V nedeli se uvidi :).
Vic bych se bal politickych intervenci.
omlouvám se za zablokování, nějaký překlep na mobilu :(
Je to jeste vtipnejsi. Shoei Kisen zazaloval SCA za neopravnene zadrzeni lodi a chteji 100 tis. USD. Zatim.
Hodne se tam narazi nejspis na klicky ve smlouvach. Takze zalezi, zda ctes svetovy anebo arabsky tisk.
Ale jeste tam byla otazka:
Vetsina CZ clanku se tomu vlastne nevenuje a pisi x tydnu stare informace :)…
neměl bys v archívu něco aktuálnějšího? (:
Už se to pohlo lepším směrem?
Cece. Soudni proces byl odlozen na zadost SCA A SKK.
Pry tam probehla nejaka nabidka od SCA a SKK ji ted projednava…
Lod porad v Suezu.
Cekal bych ji v HAM az tak za 1/3–1/2 roku…
Ted je potiz se zavrenymi pristavy v Cine kvuli Covidu. Takze lode cekaji v pristavech a dochazi kapacity a zpozduji se.
Jeste posledni info. 24.6. bylo odhadovane nejdrivejsi propusteni do 15 dnu. Tedy v 1/2 cervence.
Vypada to, ze pojistovna zaplati vykupne SCA, ale pak se budou soudit. Byly predany dalsi dukazy, ze 2 lodivodi od SCA se nemohli shodnout, jak lod vest a k tomu pluli rychleji… :D
Tak ono celkově je to v Suezu trochu podivné. Sice musíš mít lodivoda od SCA, ale odpovědnost má nést stejně kapitán. Třeba v Panamě je to jasné, tam mám odpovědnost dodaný lodivod.
Ono tech podivnosti je vice.
Na scenu ma vyplout to, ze dana situace dle smluv snad ma byt placena SCA. Tim padem nemaji mit narok na zabaveni lode.
Volake je to cele cudne.
Co si budeme vykladat. Kazde napnuti kapacit je rejdari velmi vitane. Aneb SCFI ma narust asi o 600 %. Mesic zpet to bylo 400 % :).
Ta loď je tam pořád s tím zbožím?
Jasne.
Zbozi se vylozit jen tak neda…
.
A giant container ship that had blocked Egypt’s Suez Canal for nearly a week earlier this year will be released on July 7 following an agreement between authorities and the vessel’s owners, the canal operator said Sunday.
Zajimave.
Tak jsem zvedav, co budou chtit zaplatit. Do 2 tydnu se to dozvim :))
Tak Ever Given se ted rozplula.
A uz vic nez 24 h je na kotve ve Stredozemnim mori :D
Tak má projít ještě nějakou inspekcí, než bude pokračovat. Vtipně je akorát to, že pro jistotu kotví kousek za hranicí egyptských výsostných vod :D
Vzdyt inspekci prosla v Horkem jezere a az byla povolena plavba, tak ji Egypt zasekl…
Cele to je nejake divne.
Pořádnou inspekcí až v Port Said: https://splash247.com/…eed-repairs/ Každopádně už si to valí kolem Alžíru a v neděli má být v Rotterdamu. To bude radosti u Canyonu :D
Bych nepredbihal…
Jeste jsem neslysel, jestli a kolik chteji zaplatit…
Pokud chteji zaplatit, tak az po zaplaceni vydaji zbozi.
Ta kontrola byla vtipna. Kontrolovalo se uz ve Velkem Horkem jez.
Maly update – nektere zasilky z Ever Given by jiz teoreticky mohly byt doruceny…
HN: Výrobci jízdních kol jsou na suchu. Shimano kvůli „hladové“ Číně nezvládá dodávky
Shimano kasle na Evropu. Netusim, jestli je to pravda, nebo Straseni stylem „kupujte, nebudou“.
Na druhou stranu v Evropě zase zbývá dost dílů ze zrušených výrob kol.
Zrušených, ale které nikdo nechce tj. levnější a středně drahé modely a hlavně tedy bajky. V Číně je obrovských bum u silničních kol.viz. China cycling a videa z Shanghai bike show- množství značek, které ani nedodávají na jiny než čínský trh a nebojí se za to říct o premium cenu.