• Seky

    Tak jak se tu řešila doživotní záruka u Treku, nechci to vkládat k fotce tak zaklaádám tohle vlákno. Níže můj dotaz ohledně doživotní záruky směřovaný na Bretton s.r.o. jako výhradního dovozce značky Trek.

    dotaz:

    „Dobrý den,

    měl bych na vás dotaz k vámi udávané doživotní záruce kol Trek. Co je přesně myšleno doživotní zárukou na rám kola? Nabízejí se dva možné výklady : 1) doživotní záruka = záruka do konce života prvního majitele uvedeného v záručním listu , nebo 2) doživotní záruka = záruka do konce životnosti rámu. V případě druhé varianty bych prosil o upřesnění délky životnosti rámu, třeba kolik let, nebo ujetých kilometrů, či jak jinak se stanovuje. Předem děkuji za odpověď.

    S přáním hezkého dne Lukáš Vrtiška“

    odpověď:

    „Dobrý den,

    doživotní záruka na opravdu doživotní, pouze pro prvního majitele kola, který je uveden v originálním záručním listě. Zároveň je třeba mít kolo registrované, což zajistí, že se jedná skutečně o prvního majitele kola. U celoodpružených kol se doživotní záruka týká pouze hlavního rámu, nikoliv jednotlivých pohyblivých částí zadní stavby.

    S pozdravem

    Jakub Truksa

    Bretton s.r.o.

    Dne 20.11.2012 17:37, Bretton s.r.o.“

    Tak nevím zas z toho nejsem nějak moudrej, ale hledal jsem i na anglicky psaných stránkách Treku a našel jsem tohle:

    • LIFETIME

    Frames for the lifetime of the original owner (except forks, the Session, Scratch, Slash, and Ticket model frames, and the swing arms on all full suspension bicycles)

    • 5 years

    Swing arms on all full suspension bicycles (except the Session, Scratch, and Slash model frames)

    • 3 years

    Session (aluminum), Scratch, Slash and Ticket model frames and swing arms

    • 2 yearsSession (carbon) model frames and swing armsRIDE+ motor, controller, & battery pack (or 600 charges, whichever comes first)All original Bontrager forks, parts and components (except consumables such as tires and tubes)
    • 1 year

    Paint and decals

    0 0
    • Azmir  

      Bavil jsem se na testovačce treku s prodejcem (madeja sport) a zeptzal jsem se ho na doživotní záruku, a řekl mi že opravdu záruka platí doživotně a ne pouze 5 let, že zrovna nedávno reklamoval svého 8 let starého treka a vše bez problémů. Údajně prý ale taky záleží u koho to koupíš, že každý prodejce má jiné vztahy s trekem a podobně. Otázka jestli to byly jenom kecy nebo mluvil pravdu.

      1 0
      • Seky  

        Mě bylo právě taky řečeno, že záruka je dokonce života prvního majitele. Z výše uvedeného je zřejmé, že tedy pouze na hlavní rám, u celopéra tedy né na zadní kyvku, což zamrzí.

        0 0
        • Azmir  

          No mi prodejce říkal že na tom svém treku myslím reklamoval zadní stavbu, takže těžko říct.

          0 0
          • Seky  

            Tak ono vlastně i v záručáku je napsáno, že ta doživotní záruka je z jejich strany dobrovolná a tedy nevymahatelná. A to jestli reklamaci uznají, nebo ne, záleží jen na nich.

            Takže, proč nemít papíry vpořádku vyplněný a v případě problému to třeba za 10 let nezkusit :-)

            0 0
            • karliner  

              Tak abych to sesumíroval. Záruka je údajně doživotní, ale:

              • platí jen na prvního majitele
              • musíš se někde zaregistrovat
              • neplatí na celej rám
              • neplatí na všechny rámy
              • jako bonbónek je dobrovolná a nevymahatelná, čili pokud nejseš dobrejkamarád s prodejcem, v klidu tě po 2 letech kopnou do ******
              0 0
              • Seky  

                Jo evidentně je to tak. S prvním a druhým bodem nemám nejmenší problém. Třetí už mě štve. Čtvrtej si myslím, že nemáš pravdu, jestli to bereš podle tý anglický verze, tam jsou vypsaný jen různý dýlky záruky pro zadní pohyblivou část. No a pátý bod je bohužel realita :-(

                0 0
                • karliner  

                  Já teda rodilej mluvčí nejsem, ale v tom bodě 4 si myslím, že se mýlíš ty.

                  0 0
              • Ruprt2  

                No a když nejseš dobrej kamarád s prodejcem tak tě kopnou do ****** i po roce (vlastní zkušenost)

                0 0
              • marco  

                Prodejce pokud chce mít zákazníka i na další kolo tě nemůže kopat do zadku. Takový luxus si dnes málokdo dovolí a u Concept storu Spešlu si díky jednostranné orientaci na nic jiného než ten náš Spešl a ostatní je hnůj jim na výplatě nepřidají. Stávalo se v počátcích, že když někdo řekl, že je spokojený s jinou značkou tak se otočili a se slovy vy nebudete ten správný zákazník odešli.

                0 0
              • trener  

                jo a přesně tak to ve skutečnosti funguje.mluvím z vlastní zkušenosti.

                0 0
              • Necris  

                Přesně takhle to opravdu je, nicméně jsem s tím neměl problém. Ta dobrovolnost je tam primárně kvůli jejich ochraně, přeci jenom všude se najdou čecháčci, kteří umí ojebat úplně všechno a když už vám za rok vrátí třetí rám … ;)

                0 0
      • jIrI___  

        V Yogi mi tvrdili, že doživotní zárukou se myslí životnost rámu (5 let u hliníkových modelů). A teď babo rad :D. A oni ty podmínky stejně mají nastavené tak, že ti tu záruku uznají jen podle nálady nebo známostí, takže je to v konečném výsledku úplně jedno.

        0 0
        • Ruprt2  

          Kde jste vzali těch 5 let?

          Hliník se po pěti letech rozpadne na prach?

          0 0
          • jIrI___  

            Ano.

            0 0
          • ToBla  

            Loni na horách jsem se potkal s klukem co měl čerstvě vyreklamovaný rám T8000 koupený v roce 99. Kamarád reklamoval zadní stavbu GF, těsně po 2-letý záruce, dostal novou. Moje zkušenost je tedy pozitivní. Logicky vše neměněj, když to někdo napálí do stromu (nedávno tu bylo foto test kola T-EX) má smůlu.

            0 0
            • Ruprt2  

              závidím.

              Na druhou stranu mi přijde, že tato značka je čím dál tím víc mimo.

              0 0
            • Payia  

              No kamos zase kdysi reklamoval ram Trek OCLV silnicni celokarbon, protoze se mu zacalo viklat stredove slozeni (bylo tam blbe zalepene) – mel to dokonce jeste v dvoulete zaruce a bylo mu receno ze ma smulu, protoze to muselo vzniknout nespravnym pouzivanim. Jakoze kdyz mel 65kg tak na tom jezdil se 100kg baglem bo na tom skakal 2 metry vysoky schody…

              0 0
              • Soreno  

                No se nedivím, když na tom skákal 2m schody – nejsme ostravak ale trochu tu pleteš spojku „BO“ – znamená neboť ne nebo :-))

                0 0
        • Seky  

          Tak jak psal z Brettonu, doživotní záruka se nvztahuje na zadní stavbu všechny pohyblivý části rámu. Na anglickejch stránkách je uvedeno, že na zadní stavbu je záruka 5 let, tady to asi vzali v Yogi. Na ten hlavní rámovej trojúhelník by tedy měla být doživotní záruka.

          0 0
      • se-se  

        Kdyby mě v nějakém obchodě na něco nabídli doživotní záruku, dostal bych opravdu strach.

        0 0
    • Kouba_2005  

      U Orbey platí to samé. Doživotní záruka pro prvního majitele, který musí kolo registrovat. Jestli to, teda v případě silničky, platí na rám včetně vidlice nebo bez, to netuším.

      0 0
    • maxipes-fik1  

      Btw. k „nevymahatelnosti“ doživotní záruky. Ta podmínka je jen alibismus a právní nesmysl. Pokud prodejce/výrobce danou službu slíbí, nemůže mít v další podmínce, že na ni zákazník má nárok jen v případě jeho dobré nálady. Jinými slovy, pokud to tam má, je to na obchodní inspekci a pokud by to šlo před soud s tím, že všechny ostatní podmínky splněny byly (první majitel atd.), žádná věta o nevymahatelnosti mu nepomůže. Jiná věc je, že se asi kdo těžko bude soudit o starý rám za šupů. Ale on někdy stačí jen asertivní dopis od právníka ;-) .

      0 0
      • kubad  

        tezko neco zmuzes kdyz ti reklamaci zamitnou :-) a najdou si pri tom vhodny duvod, na ramu je za ty roky vzdy dost stop na ktere to jde svezt

        0 0
      • kubad  

        tezko neco zmuzes kdyz ti reklamaci zamitnou :-) a najdou si pri tom vhodny duvod, na ramu je za ty roky vzdy dost stop na ktere to jde svezt

        0 0
      • JakeF  

        Už vidím, jak u starýho omlácenýho kola dokazuješ, že ti kolo prasklo výrobní vadou a ne nesprávným použitím… Prostě ti řeknou, že to vzniklo nesprávným použitím a pravník může psát co chce.

        0 0
        • maxipes-fik1  

          O tom se nepřu. Sám bych do toho nešel. Ono se dá leccos, ale když člověk spočítá co a jak (právník, znalec, poplatky)… Za ty peníze bych měl krásné nové kolo a bez nervů. Kromě toho co vím, tak Trek je ohledně reklamací docela vstřícný. Spíš mě tam tak nějak popudila ta podmínka o „nenárokovatel­nosti“ něčeho, co o pár vět výše svatosvatě slíbili.

          0 0
    • Hynas  

      Vše viz výše…mám za to (včetně zkušenosti), že doživotní záruka se týká pro prvního majitele uvedeného na záručáku včetně registrace v eleformuláři na www.trekbikes.com (vyplnění včetně potvrzení je otázka 4 minut).

      Pokud toto člověk splní, pak má nárok na hlavní rámový trojúhelní u AL verzí doživotně vyjma zadních staveb a současně u určitých modelů (vyjmenovány) je záruka nižší, tj. omezená počtem let (uvažováno u strojů náročnějšího použití).

      Tj. pokud mi praskne 10 let starý rám, dostanu nový a Bretton je natolik vnímavý k zákazníkům, že se dá za rozumné kačky domluvit i pasující zadní stavbu (dá se předpokládat, že po 10 letech nebude kyvka pasovat na nový rám).

      0 0
    • mirabike  

      já mám jen pozitivní zkušenosti… reklamoval jsem 2× (poprvé 2001 – vymačkané protočené uložení kyvky – špatně, nebo vůbec zalepené kluzné pouzdro… 2011 – po 10ti letech prasklý rám) více v mých bajcích", vždy spokojenost..

      0 0
      • ToBla  

        Tak tady je vidět že to funguje. Jen by mě zajímalo, za alu Fuela máš EX carbonový s DRCV tlumičem. To bylo s nějakým doplatkem?

        0 0
        • mirabike  

          ten alu byl Fuel 100 (2002)- v té době Top-model, za karbon EX 9.9 s DRCV jsem doplácel jakoby za tlumič, takže myslím velmi vstřícné řešení (reklamace byla v 11/2011 a za těchto podmínek mi nabídli model 2011 i když už byl v prodeji 2012 – za ten by chtěli doplatit cca dvojnásobek, což mi přišlo zbytečný a 2011 se mi víc líbil:)

          0 0
    • John Tequila Lemon  

      Naprosto bezproblémové řešení reklamace rámu, trochu jsem měl obavy že se dozvím co se mi stalo dřív s jiným výrobcem – na závodní použití se záruka nevztahuje. Tady to ale nikoho nezajímalo jestli to závodí nebo ne. Za mě pozitivní zkušenost.

      0 0
      • McBlacky  

        některé značky mají rozdělené které rámy jsou pod zárukou při závodním použití a které ne.

        0 0
        • John Tequila Lemon  

          Já to tu nechci jmenovitě řešit, nemám chuť o tom zrovna moc diskutovat (s tebou bych klidne jo, ale o nektery komenatre nstojim). Byla to firma česká a byl to nejvyšší karbon rám a druhý nejvyší osazení jmenovalo se to Race Team. Jelo to jednou před závodama a pak už jen jeden závod a pří mytí jsem zjistil prasklou hlavovou trubku. Klika, že jsem to nekupoval (tedy ani s tou značkou moc nesympatizuju), že to bylo z obchodu co tu firmu prodával :-), nicméně výrobce to tomu majiteli obchodu odmítal uznat jako reklamaci. Kolo nebylo nabořený, origoš komponenty (jako vidle, kola, řídítka) bez poškození takže diskuse na téma naboření (kterou původně taky vedli) zcela zbytečná. A pak si vzpomněli, že „jó na tom se vlastně závodilo, no tak to tedy néééé“. Vcelku rozčarování. Teď jsem s Trekem spokojonej. Nic není dokonalý, ale jejich přístup řeší situaci když se objeví problém.

          0 0
          • McBlacky  

            tohle nasere, to je jasný.

            já myslel Meridu, ti mají záruku na závody jen u carbon HT u hlíníků o ni závoděním přijdeš.

            Abych byl přesný, tohle tedy měli v záručáku 2010

            0 0
            • John Tequila Lemon  

              Tak s touhle značkou nemám žádnou zkušenost. By mě zajímalo, jak se to řeší, jestli prohlášením uživatele, že nezávodí. Nebo někdo prohlíží výsledky na webu ;-) … neumím si to představit v praxi. Jak to funguje?

              0 0
              • JakeF  

                Hlavně je to úplná kravina… 100kg jezdec dá kolu zabrat daleko víc, než lehkej jezdec, co na něm závodí.

                0 0
            • Azmir  

              A jak ti dokážou že si na tom závodil? :)

              0 0
              • McBlacky  

                vím, já? jen mě to dost překvapilo, proto to píšu. Teoreticky si tě můžou proklepnout na sportave jiný agregátor výsledků neznám, ale zase by pak museli pomoci fotek to prokazovat, no šílený mi to přijde, v reálu nepoužitelný

                0 0
                • Milvus888  

                  stejně tak jako dokazovat že kolo které ti ukradli bylo dobře zabezpečené.

                  0 0
    • Tomcat  

      Záruku řeší zákon , dokonce význam doživotní záruky. Která je do konce životnosti té věci. Záruka je právní vztah mezi prodejcem a kupujícím. Cokoliv navíc je jen dobrá vůle prodejce nebo třetí osoby (dovozce, výrobce).

      …Sekundární negramotnost se nazývá to když osoba je schopná text přečíst , ale nechápe , není schopna pochopit a vysvětlit o čem se tam píše…

      0 0
      • McBlacky  

        nezaměňovat sekundární negramotnost s vědomou manipulací s textem ze strany prodejce tak, aby výklad nebyl jednoznačný.

        0 0
        • Palo TT  

          Specialized s ich dekapitalizaciou je v tomto neprekonatelny. K…ti :(

          http://www.bike-forum.cz/…-na-ram.html#…

          0 0
          • Ricci  

            mne po 3,5 roku vymenili S-works HT bez najmensieho problemu

            0 0
            • ToBla  

              Na zacatku prosince jsme zjistili v rodině prasklinu na hlavové trubce kola Specialized Rockhopper- model 2001. Na kole jezdila ženská, věk 50let, turistika a nájezd cca 30–35tis.km. Náš prodejce Cyklocentrum na Karláku už neexistuje, následoval telefon dovozci a uplatnění doživotní záruky. Teď po 10tidnech máme nový rám- reklamace uznána. Specialized díky :-)

              0 0
    • Doyle  

      Oživím téma. Při registraci rámu pro doživotní záruku je nutné jít s kolem na garanční prohlídku do autorizovaného servisu nebo ne? Někde jsem vyčetl že ano a jinde zase že ne. Jde mi pouze o záruku na rám, ne celé kolo.

      0 0
      • Velomiwookie  

        v dobe kdy ja mel trek, tzn. 2018 tomu tak bylo. Prvni garancka v autorizaku, pak uz cokoliv.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.