Rozhodujem sa medzi kolesami…
1, DT SWISS XR 1450 2, CROSSMAX SLR 3, rafky DT 4.2D(popripade ZTR olympic) a naboje DT 240S(popripade DT 190 ceramic).
Pre co by ste sa rozhodli? Moja vaha je 84kg. Za pripevky vopred dakujem.
Rozhodujem sa medzi kolesami…
1, DT SWISS XR 1450 2, CROSSMAX SLR 3, rafky DT 4.2D(popripade ZTR olympic) a naboje DT 240S(popripade DT 190 ceramic).
Pre co by ste sa rozhodli? Moja vaha je 84kg. Za pripevky vopred dakujem.
jestli ti jde víc o efekt tak Mavic (i když s málo běžnou barvou SLR nábojů budeš mít starosti to sladit). Pokud ti jde spíš o funkci, tuhost a dlouhodobý bezproblémový provoz, tak bych vsadil na jistotu a zapletl ty 4.2 ráfky na ty DT náboje a je to zichr.
jezdím už třetí crossmaxy a nedá se říct, že by byly poruchový- za těch pět let jsem akorát párkrát dolil minerální olej- tot vse…
Neříkám, že jsou nějak poruchový. Ale když si kolega udělá trochu rešerši tady na fóru zjistí například, že na dobré a hlavně průběžné mazání je ořech Mavicu poměrně háklivej. Navíc je to třeba dělat správným olejem, který není v každé prodejně skladem), špatný olej znamená nutnost brzkého vyčištění, dráty jsou unikátní a při poškození zase problém sehnat. Mavic má tuším jen 24 drátů a ty se o sebe neopírají při křížení, co jsem viděl u kámoše co se mnou jezdí – typnul bych si že v takové konstelaci se bude tuhost lovit hůř než u 32 drátů třikrát kříženého výpletu. Možná najde ještě něco.
Jsou to prkotinky, které rozhodně neznamenají, že by Mavic byly špatné – vůbec ne. Ale té péče holt vyžadují trochu víc a IMHO hůř dostupné, proto jsem psal, že větší jistotu bezproblémového provozu bude mít IMHO s DT, kde co vidím kolem sebe není potřeba na nábu sáhnout téměř vůbec, mazání ořechu se řeší spíš z poctivosti než nutnosti (pokud vůbec), dráty člověk sežene na každém rohu a když je hodně zle, tak Botticco má vše skladem a k dispozici prakticky do druhého dne.
Zase ale DTčka nejsou tak elegantní neb postrádají zajímavě tvarované náby a krásné ploché dráty s přímým tahem, které se mi jinak fakt líbí. ;-)
dobře, mazání by mohlo nekoho štvát, ale myslím že jednou do roka 5 minut zase tolik nebolí ne? :-) a ty náhradní díly- já teda sám nevím za 5 let jsem drát ani ráfek neporušil, ale bral jsem nějaký náhradní a všechno bylo dostupnétaky do dvou dnůd…takže s náhradními díly jsem problém taky neměl..
Je ale pravda, že chybu rozohodně neudělá ani s jedněmi koly. Jen jsem chtěl uvést vše, tak jak to vidím já.
Zkusím srovnat po už nějakém čase ježdění, ale bude to s Crossmaxi ST, které jsou těžší a odolnější a netušim jestli jsou tuhý stejně jako SLR nebo jsou na tom lépe. SLRka jsem nejel.
A budu srovnávat s DT ve složení Onyx, 4.2d + comp. 2/1,8. Ty DT co má ve výběru jsou lepší v nábojích, ale to nebude mít na tuhost žádný vliv.
Mazat ořech se musí (zatím jsem u Crossmaxů nemusel a jen tak nebudu, ale jednou mi to čeká), ale to je 1–2× do roka a otázka 3–5 minut včetně sundání a nandání kola (do toho ořechu se může hrozně dobře). Olej speciální Mavic to chce ideálně mít, ale když to ví (což ví, když to tu píšem), tak si ho hned objedná s koly a do prvního mazání ořechu ho bude 100% mít a vydrží mu doma věčně a stojí 200Kč (což je oproti ceně kol pakatel). Tedy mazání ořechu bych vůbec nebral v úvahu.
Tuhost bych řekl, že je u Crossmaxů ST o chlup lepší než u těch DT a ubou velmi dobrá. Je to úplně něco jiného než měkké Crossridy. Ona kombinace silnějších pevných drátů + výrazně větší tenze dá tuhost výbornou.
Dostupnost náhraních dílů je na Mavic výborná. Jedna nevýhoda tu je, jsou dražší. Pokud se třeba zničí 4.2d ráfek, tak to přijde o něco levněji než ráfek na Crossmaxi.
Pak jsou tu další faktory. U DT existuje verze s RWS upínáky, která mi přijde super. DT 240 + 4.2d + supercompy se dá v Německu sehnat kolem 10tis., tedy várazně levněji než ty Crossmaxi (Crossmaxi v Německu sice také levnějí jsou než u nás, ale třeba ST jsem pod 13,5tis. nenašel). Verzi s RWS upínáky (kterou bych osobně určitě vzal u varianty DT) jsem ale za levno v Německu nenašel.
A pak Crossmaxi jsou bezdušové, což je někomu jedno, někdo to ocení. Mě se to hodně líbí i pro použití klasiky, žádná páska, perfektně i klasické pláště zapadnout do patek ráfků. No a je tu možnost v pohodě použít NoTubes a nebo UST pláště. U 4.2d ráfků je to s NoTubes + Schwalbe pláště dost problematické (osobní zkušenost).
Osobně teď inovuju kola doma a na AMS 125ku jsem chtěl lepší a právě volil mezi DT 240 + 4.2d + supercompy a Crossmaxi ST. Ty kola co tam mám teď (onyx + 4.2d + comp. 2/1,8) zase potřebuju na další kolo kam přijdou místo Crossridů, který půjdou pryč.
No a dlouho jsem se nemoh rozhodnout, jestli vezmu Crossmaxi ST nebo ty DT (verzi s RWS upínáky). Nakonec jsem zvolil Crossmaxi a jeden z faktorů, který napomohl rozhodnutí byly právě UST ráfky a to, že Crossmaxi ve verzi ST jsou poměrně odolná kola. A pak tentokrát, i když je to u mě velmi neobvyklé (vzhledové věci jsou mi většinou zcela ukradené) trošku k výběru Crossmaxů přispělo, že si líbí a mám raději zvuk ořechu Maviců než DT.
Crossmaxi SL a SLR bych nechtěl mimo jiné kvůli těm 17mm ráfkům, což ale někomu vadit nemusí vůbec (záleží co chce jezdit za šířku plášťů).
vyčerpávající – přesné není co dodat. C-maxi SL sem vozil 3-sezony spokojenost loni sem přesedlal na klasiku a taky spokojenost. Ani jedněma kolama prostě nešlápne vedle.
A ještě jsem zapomněl na jeden problém u Crossmaxů, který se ale nemusí SLR týkat. Ten se týká Crossmaxů ST ve verzi na 6 děr. Mam je objednané od 2.3. a zatím stále nejsou (okamžitě byla k mání pouze verze centerlock, kterou ale nechci). Mě to nijak nevadí (na všech kolech kola mám a jedny Crossmaxi ST na jednom kole taky), když budu čekat další měsíc, tak se nic neděje, ale někomu to vadit může. Nakonec jsem šel cestou koupit u nás, když cena z Německa není o moc nižší.
právě v tý dodací lhutě je problém u kastara dovozce já řeším předělání přední naby u crossm.st na 20mm osu potřebuju k tomu jiný ložiska a osu s konusama prostě vnitřek je to na obědnání a na dlouho nevíte kde by se to dalo sehnat
No pravda parametr UST mi nějak vypadl ze zřetele – tuhle technologii jsem si nějak neoblíbil a tak ji ani nebral v úvahu, ale pokud ji někdo vyžaduje, tak pro něj bude asi rozhodující.
Dik za nazor. Mam to chapat tak ,ze rafky DT 4.2D su tuhsie ako MAVIC(na SLR)? Viem, ze s MAVIC je problematicky, teda co sa tyka servisu a dielov, ale aky je rozdiel vo funkcnosti medzi DT 240S a mavic nabojom(na SLR). Kolesa budu vyuzivane hlavne na amaterske zavodne pouzitie (XC a maratony).
No nevim. Je pravda ze je servis o neco slozitejsi nez u klasickych kol. Ale jen v nutnosti pouzit mavic dily. Dily na mavic se daji celkem v pohode sehnat. Aspon tedy ja s tim nemel problem (rafek draty). Loziska jsou stelovaci, takze jakmile se objevi vule, neni potreba hned menit loziska. Kdyz k nim pak jeste pouzijes Tubeless Ready plaste s NoTubes tmelem, tak nebudes muset resit ani defekty ;)
nejde ani tak o ráfek, jako spíš o počet a typ křížení drátů, které tuhost ovlivňují. Ale jak tu někdo psal, chybu neuděláš ani s jedním, jen jde o to, kam tě tlačí tvé preference.
Na HT mám DT 240S na fullu SLR. Žadný funkční ani jiný rozdíl jsem nepoznal,akorát DT se líp poslouchá :-))
Crossmax jsou osvedcena spolehliva kola. Ja bych sel jednoznacne do nich. Pri tve vaze nema podle me cenu resit tech par gramu navic oproti DT.
MAVIC :O)
já taky hlasuju pro mavic
DT 4,2 +Hugi 240s.Mám stejný kola a stejnou váhu a bez problému.Servis ořechu je bezprobémovej
Ty máš hlavně strašně krásný kolo :-)
Díky za pochvalu.
není zač, já koukal po kule supreme, ale prý je tvrdá jako prase :-(
Chybu neuděláš žádnou variantou. Mě by na Crossmaxech SLR vadilo, že mají jen 17mm ráfek.
mě zase cena ráfku,ale na kotoučích by mněl vydržet dokud nepraskne:)?.
Ono aj na Vckach mas keramiku, ktora vydrzi velmi dlho, o dost dlhsie nez je bezna moralna zivotnost kolies.