• Telkin

    Ahoj,

    jezdí někdo z Vás na kole tyto zapletená kola:

    DT swiss M 1900 Spline ?

    http://www.dtswiss.com/…C2%AE-sup-29

    Jsou podle Vás ještě schůdná na maratony? Zdají se mi dost těžká, ale DT tvrdí že jsou tuhá jako prase, čili nevím jestli je mám nechat a jezdit, nebo zaplést např. CRESTY? Případně poraďte co by jste si do 10.000Kč dali za kola vy?

    Druhá věc je, jestli vůbec v jízdě člověk pozná, že zapletl lehká kola??

    Díky za názory.

    0 0
    • Cavendish  

      Tak kola se ti spolu s plášti podílejí na jízdím projevu kola asi nejvíc. Například, já mám na silničce kola co mají asi 1900g (nic moc,já vím) a od kamaráda jsem půjčil kola co mají 1450g a byla to absolutně brutální změna. Takže si myslím,že to 100% poznáš. Ty DT-Swiss jsou sice těžítka,ale zase něco snesou. Nicméně si myslím,že na ten maraton by to chtělo něco lehčího. Napiš uživateli Hnoj a zeptej se, co by ti zapletl hm? Já bych ze seriovky volil asi toto http://www.kupkolo.cz/…-2012_z5708/ (1000 přes rozpočet).

      0 0
    • Cavendish  

      A nebo si nechal DT-čka a jezdil je to té doby,než to zničíš. A namísto kol, investoval třeba do lehčích plášťů.

      0 0
    • mirage  

      jezdím už dva roky DT swiss M 1900 Spline a zatím žadný problém.

      0 0
    • Telkin  

      Konrétně mám toto nové kolo model 2014.

      http://www.bmc-racing.com/…2_29/xt-slx/

      Včera váženo a má 10,9 kg.

      Jediné co mi vrtá hlavou jsou ty kola jestli jsou dost tuhé a vhodné na maratony.

      0 0
      • kubad  

        čo je to také „vhodné na maratony“ kefalín?

        jezdit na tom jde, samozřejmě že existuje lepší, lehčí, tužší kola, ale smysl tvého dotazu mě uniká o co konkretně ti jde?

        0 0
        • Telkin  

          Jestli si hodně pomůžu když tam dám lehké kola, např.

          Hope Pro 2 + Crest atd …

          Jestli to zkrátka člověk výrazně pozná při jízdě ?

          0 0
          • kubad  

            budeš mít o cca 200g lehčí kola cítit to asi bude, výrazně asi ne o kolik tě to na maratonu zrychlí netuším, taky to záleží na trase, způsobu jizdy

            0 0
            • Hnoj  

              To bude o dost víc jak 200g. Jen rozdíl váhy kol je cca 350g + ještě úspora bezdušema…

              0 0
              • kubad  

                Nevím kolik mají reálné ty Dt kola, pokud sedí název :)

                tak pochybuju ze 29" cresty na hopech do 10

                Budou mít 1550g

                Na bezduse může dat i ty Dt

                0 0
                • kubad  

                  tak dle výrobce mají dokonce lehce pod 1900g

                  to by mě zajímalo kde těch 350g vemeš :D

                  Cresty na Hopech budou cca 1700 pokud tam teda nedáš CX Ray dráty, ale to zase bude za raketu

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Shodou okolností to s „Telkinem“ řešíme už od čtvrka a zcela původní nabídka vedla právě na sestavu s CX Ray a proto jsem počítal až 350g…

                    0 0
                    • kubad  

                      no to nemůžu čmuchat že je limit najednou o 30% vyšší

                      0 0
      • Azmir  

        To mi chceš říct, že výrobce udává 11,2, ale tys navážil 10,9 s pedálama?

        0 0
        • Telkin  

          Ne bez pedálů, a 11,2 mají pro L.

          Váženo na průmyslové kalibrované váze.

          0 0
          • Telkin  

            Ikdyž když se nad tím zamyslím, tak 300g rozdíl ve velikosti je dost, takže to zvážím pro jistotu ještě jednou, abych si byl jistý.

            0 0
          • Vilém  

            …ve vykupne druhotnych surovin:)

            0 0
        • Pajas04  

          Asi to bylo vynásobeno násobeno tzv. bf konstantou ;).

          0 0
          • Telkin  

            Tak zváženo znovu a ukazuje 10,98 kg.

            Pro jistotu jsem před tím dál normál, takže by to mělo být hodně přesné.

            0 0
    • pendergast  

      Mám tieto kolesá na novom biku a cvrček je nehorázne hlasitý.

      Neviem, či je málo alebo vôbec namazaný, tak by som poprosil o radu, čím namazať tento konkrétny typ.

      Ďakujem.

      0 0
    • M3phisto  

      Ahoj,

      nechci zakladat nove vlakno, otazka je jednoducha. Dle specifikaci jsou tyto kola pripravena na 2.4" plaste, myslite ze budou dobre spolupracovat s Conti MK Protection 2.4 jako bezduse? :-)

      Vim ze by bylo lepsi koupit nejake sirsi rafky, jenze momentalne na to nejsou finance a je mi popravde lito se zbavovat novych kol. Jsem zvykly foukat cca 2.2atm, to by se snad zvykat nemuselo ne? Vazim cca 85kg se vsema serepetickama co s sebou vozim.

      diky za odpovedi :-)

      0 0
    • Normik  

      Ahojte,

      pořídil jsem Canyona s těmato kolama, a začal číst jak jsou hrozně úzké (ETRTO 559×19), jak se zdejším uživatelům žvýkají gumy na 19mm ráfcích…atd – červiček začal hlodat.

      Po různém koumání jsem našel ráfky DT Swiss PEES :), které mají vnitřní šířku 22mm ETRTO 559×22 , naprosti stejnou konstrukci jak původní – tříkomorové, jsou už dostupné také na 28paprsků, ale hlavně – jsou cca za 670Kč a nemusejí se měnit paprsky-vyhovuje stejná délka. Další tehnické vlastnosti jsou nosnost 130kg (původní 110kg) hmotnost 520g (původní 480g?). Takže v podstatě za cenu ani ne jednoho moderního ráfku (třeba XM 401) je možné celý set dostat na vysněnou šířku 22mm. Přijde mi to jako zajímavá možnost…

      Odkaz na ráfky :

      Ráfky PEES

      0 0
      • Vilém  

        Tak PEES rikas? No nevim, vidim tam neco uplne jineho.

        A jake, ze mely ty puvodni ERD, kdyz rikas, ze jsou draty stejny?

        0 0
        • Normik  

          Dobře, typ 533d.

          Ráfky jsou o 1,5mm vyšší…

          0 0
          • Vilém  

            …a vyhovuje stejna delka dratu:)

            Co je tedy za rafky na tech puvodnich kolech?

            0 0
            • Normik  

              Ano, vyhovuje.

              0 0
              • Vilém  

                Vsak jo, milimetr sem, milimetr tam a pak se budes divit, ze ten vyplet nejde dotahnout, zvlast pokud jsou tam 14 nebo 16mm niple.

                Skoda, ze na zbytek otazek ignorujes odpoved, takze preju hodne stesti.

                0 0
                • Normik  

                  Dal jsem návod na funkční kombinaci a nezavázal jsem se, že budu běhat s metrem a foťákem a něco dokazovat. Kdo si chce udělat širší kola, ať jde do toho, zbytek si to řešte dál …

                  Abys se dál (zbytečně) nesekal – niple jsou tam nestandart – dlouhé jak týden před výplatou, prostoru je na to dost…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jak rikam, delej jak myslis. Nemusel jsi tu psat tolik omacky kolem, jen napsat, jake ERD mel ten puvodni rafek.

                    Pokud si myslis, ze dlouhy nipl, znamena dlouhy zavit, tak to v pripade DT neplati. Cim delsi nipl, tim min do nej jde zasroubovat zavit dratu. Takze treba u 16mm niplu DT ti maximalne zasroubovany drat konci tak 2mm pod koncem niple.

                    Proto jsem se taky na to ptal a tvoje zminka o 1,5mm vyssim profilu rafku ve me vyvolala jiste obavy.

                    Ale chytrej jsi dost, takze jak uz jsem psal, hodne stesti.

                    Jeste ilustracni foto tech niplu.

                    0 0
                  • Normik  

                    Ale jinak máš pravdu, takže dodám že jsem úspěšně odzkoušel 26" verzi, na jiných nevím jak to bude vycházet… (650b+29")

                    0 0
    • Petr18  

      Máte někdo zkušenosti s těmito ráfky DT Swiss Spline M1900 29" + pláště Schwalbe Rocket Ron 29" 2.25" Evolution jako bezduše ?

      Zkusil jsem tuto kombinaci nafouknout (bez tmelu), ale vzduch tam nevydrží ani minutu. Utíká to všude kolem ráfku.

      Tmel bych si koupil NoTubes, jen nevím jestli to má cenu kupovat, když to nyní tak rychle uniká.

      Prosím o info, jestli zkoušel někdo tuto kombinaci v praxi.

      Díky

      0 0
      • plzakj  

        Pokud to jeste nekoho zajima, tak ta ‘textilni’ paska, co je v x1900 z vyroby (a neni na ni napsano tubeless) musi ven a je potreba dat bezdusovou. Jinak ty rafky s kombinaci conti RK/XK na bezduse sly krasne nahodit dilenskou pumpou. Kompresor ani mejdlova voda netreba.

        0 0
        • Lister  

          :-D no nepovídej že to s tou původní nešlo…

          Mně se u těch kol nelíbí že po vypuštění vzduchu spadnou plášť z patek ráfku. Zkoušel jsem dvě sady plastu od Maxxisu oba byly TLR ale ani jeden tam nedržel. Jak se z pláště vypustí vzduch tak to hned letí dolů.

          0 0
          • plzakj  

            Me ty kontiky neseskakujou. Zato xc schwalby na fullcrumech nedrzi.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.