DT Swiss nebo REYNOLDS karbonova kola

84 nepřečtených
  • diablo311

    Ahoj, chtel bych se zeptat, jestli ma nekdo zkusenosti s temito koly:

    DT Swiss ARC 1400 Dicut 48 C

    REYNOLDS ARX 58X CARBON

    Budu rad za kazdou zkusenost a za kazdy postrech. Pripadne, doporucili byste mi nejaka jina karbonova kola? Dekuji vsem.

    Anketa: Jaka karbonova kola?

    0x
    0%
    0 0
    • th74  

      Já jsem hlasoval pro DT. Jezdím 3× DT 240 náboje a fungují výborně, jak na silnici tak na biku. Co jsem našel tak ráfky ARC jsou aerodynamicky optimalizovaný pro pláště 23C a 25C a ráfek má vnitřní šířku 17 mm.

      U Reynolds je vnitřní šířka 19 mm, tak můžou aerodynamicky fungovat i s plášti 28C.

      0 0
    • žvejk  

      Mám na silnici Reynolds AR 41 a jsou podle mě super, zadní náboj, ořech, vyžaduje trochu víc servisu než DT, ale to asi všechny náby… Po asi 20 tis jsem musel vyměnit ložiska \a musí se trochu víc a častěji mazat praporky, Ale jedou pěkně a jsou lehčí jak DT i když Raynolds uvádí čato váhu i o 100 gr vyšší, nechápu… Ale s DT neuděláš chybu to je jasné a 58 ráfek od Rey.. už je dost vysoký.

      0 0
    • Pikaču  

      Proc dt 48mm ? Když jsou reynolds 58 mm, to bych se rozhodoval spíš mezi dt 62 vs reynolds 58.

      0 0
      • diablo311  

        62 se mi zda uz hodne, nevim jak to bude vypadat, kdyz zacne opravdu foukat. Jaka bude ovladatelnost kola atd.

        0 0
    • Pikaču  

      Jinak bych se kouknul i na Hunty. DT 1400 jsou tezitka. 1100 jsou ideal ale zase drazsi. Ty 1400ky jsou ocesane a dostupnejsi 1100ky.

      0 0
      • diablo311  

        Jak jsou na tom Hunty v porovnani s DT Swiss?

        Myslis, ze se vyplati priplatiti si za ty 1100ky?

        0 0
        • Cavendish  

          Hunt jsou většinou postaveny na nábojích Novatec/Bitex. Ráfky nějaký Taiwan. DT budou někde jinde s kvalitou :)

          0 0
        • Pikaču  

          Ja měl arc1400 62 disc na 260 km a ted mam 1100 62 disc a rozdil je cca 60–70 gr a ta 1100 ma keramicka loziska.

          1100

          • 240s based hubs

          • Ceramic bearings

          • Ratchet System freehub

          • Carbon rims

          1400

          • 240s based hubs

          • Stainless steel bearings

          • Ratchet System freehub

          • Carbon or aluminium rims

          Záleží na jake kolo to chces a co od toho ocekavas. Hunty jsem nemel ale dle recenzi a jejich testu jsou skvela a lehka kola. Navic nestoji tolik penez.

          DT bude asi lepsi volba nez Reynoldsy ale zkusil bych ty Hunty zařadit do hledacku jestli ti nezalezi abya mel nápis DT, zipp, roval…

          0 0
          • diablo311  

            Poznas pri jizde nejaky rozdil mezi 1400 a 1100? Jak casto servisujes ty kola?

            0 0
            • Pikaču  

              Malej rozdil v zrychlení jinak na rovince zadnej. Co poznam hodne je 200 gr. Na kolech. 70 bude zanedbatelné.

              0 0
            • TheJD  

              Ten rozdil je jen v tech loziscich (imo keramika je uplna blbost) a ve dratech. 1400 jsou komplet s aero comp, ale 1100 pouziva aerolite na prednim kole a leve strane zadniho.

              0 0
              • kubad  

                proč by měla být keramika blbost?

                0 0
                • TheJD  

                  Nizsi zivotnost za mega prachy a treni mozna o 1 W nizsi

                  0 0
                  • Cavendish  

                    A neměla by mít keramika vyšší životnost?

                    0 0
                  • kubad  

                    cenu nekomentuju, buď chceš nebo ne

                    životnost je rozhodně vyšší a odpor je taky menší, zaleží jaké jsou to ložiska, a pár gramů už je jen bonus

                    0 0
    • kliiima  

      Omylem jsem dal hlas DT (myslel jsem, že je to odkaz, omlouvám se). Chtěl jsem dát „jiné“. Každopádně bych se podíval i na Light Bicycle. Včera jsem měl v ruce jejich ráfek a porovnával ho s mým DT XRC1200 a musím říct, že kvalita mi přišla o level jinde (výš). Žádné „dolepování“, broušení, přeteklá pryskyřice,…(myslím zevnitř pod páskou). Po včerejšku DT velký zklamání a příště už je určitě nekoupím

      0 0
      • McBlacky  

        je zajímavé se pobavit s lidmi co opravují carbon ráfky.

        Vůbec to není jednoznačné pro zavedené značky proti kvalitní premium Číně, naopak často je ta Čína kvalitnějši.

        0 0
        • deekay  

          Mam stejne info :) Nicmene kdyz treba srovnam svuj predni Light Bicycles rafek se zadnim starym SPINOLLO (coz je taky cina), tak to spinollo je neporovnatelne lepe zpracovane. Pravdou je, ze LB mam stary model, ktery uz nedelaji a pry uz ted umi kvalitneji.

          0 0
        • žvejk  

          To je dobra blbost. Jako činu úplně nezatracuji, ale pokud se Číňan snazi udelat obdobně lehky, nebo lehčí ráfek ( často premium) než západ ( o tom ze je skoro vse z východu se nemusíme bavit) je to *****… Navic vše jen kopíruje, myslím tvary rafku atd, tak ze, pokud chceš i Aero, bude značkový rafek o kouse/ chvíli napřed.

          0 0
          • kliiima  

            Tak si to mysli a pobav se s lidmi, kteří mají zkusenost s oběma. Pro info foto toho, co jsem popisoval u DT. Navic často kola postaveny na Čína ráfcích při stejných nábách a špicích jsou lehčí než zavedené značky

            0 0
            • Cavendish  

              DT? No ty vole :-( Není to tak dlouho co jsem měl v ruce LB a ty byli naprosto čistý a krásný

              0 0
            • Rubi  

              Myslím ze žvejk už toho uhlí v rukách trochu měl… To že není ráfek zevnitř začištěný dohladka ještě nic nevypovídá o poměru vláken a lepidla a to se mimo tvar také podílí na pružnosti, pevnosti a hmotnosti. Takže kvalitu ráfku víc poznáš tak, když jich pár opravíš než když se pouze koukneš pod pásku na vzhled.

              0 0
              • kliiima  

                Sorry, zvejka neznám, každopádně já to včera řešil taky s člověkem, kterýmu uz prošlo rukama hodně kol různých značek a rozhodně se nedá říct, že zavedený značky jsou lepší/kvalitnější. Ale určitě budou dražší;)

                0 0
            • žvejk  

              nO TO JE ALE TAK 5–8 LET STARÝ MODLE CO?

              Srovnával bych ráfky 3–4 roky na zpět víc ne.

              0 0
              • kliiima  

                Ne, 2019, XRC 1250 (kola mají náboje OEM DT 240, paprsky DT AeroComp a karbonové ráfky OEM 1200. (obdobné jako modelová řada kol XRC 1200 – ročník 2019)

                0 0
                • žvejk  

                  Kazdy DT ráfek posledních let ma vnitřkem 3k tkaninu, tohle neni DT rafek. Nepodvedl te někdo? :-)

                  0 0
                  • kliiima  

                    Nevím, snad ne, ale toto je odpověď od Bottica na můj dotaz, co je to za ráfky. Posílal jsem jim i výrobní číslo

                    Jsou to kola koupený tady na bazaru a sundaný z novýho Canyona

                    0 0
                    • žvejk  

                      Nalepka se da ojebat… Nevim, me se to fakt moc nezda, zkusil bych se nekde podivat na jine, ty stejné DT

                      0 0
                      • jeniiiik  

                        OEM úsporná verze? Třeba to co cpe Syntace do OEM sedlovek a kol je pěkně velký rozdíl oproti neOEM verzi.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          Nejdulezitejsi se system rohatky. Ty ma dt dva. Zbytek je fuk, loziska vymenis a telo naboje se pokazi minimalne. Pokud to je dt naba bez rohatky, muze to byt pravda cokoli, ale o takovych kolech nema smysl uvazovat.

                          0 0
                          • jeniiiik  

                            U i28 ok,rohatka, u nějakých i30 praporky. Špatné asi nebudou, ale do Syntace to má daleko. Stejně tak jako OEM sedlovky.

                            Myslel jsem ty ráfky že je to OEM a tím pádem ne tak dobře zpracované. Možná…

                            0 0
                        • žvejk  

                          Spíš starší model někde 2014–15 , rozhodně ne 2019. DT nedělá u karbon kol rozdíly v OEM a pro přímý prodej.

                          0 0
                          • jonti  

                            Vypadá jako id 22,5mm, teda starší typ ráfku. Taky si ale myslím, že se řeší blbosti ohledně vzhledu a na funkci to nemá vliv.

                            Zpátky k tématu, taky vozím kotoučové AR41 a jsou to asi nejlepší kola co jsem kdy měl, jede se na tom líp než na podobně vážících Bontrager Aeolus, jsou tužší a míň náchylný na boční vítr. DT jsou taky jistota, kdybych vybíral DT vs Reynolds tak bych si asi hodil mincí.

                            0 0
                            • kliiima  

                              Takže mi oba chcete říct, že mě DT podvedlo (když mi tvrdí, že to je 2019 a přitom vy mi tvrdíte, že 2014)? Sice nevím, co je ID22,5, ale tady je vnitřní šířka 25. Pokud to tak je, tak další důvod se na DT vys..t. Celý můj příspěvek byl o tom, že bych radši než DT koupil nějakou levnější kvalitní Čínu. U DT platite hlavne značku a v konečném důsledku kupujete zajíce v pytli;)

                              0 0
                              • jonti  

                                Nepodvedlo tě, na tom ráfku není nic špatně, jen není úplně hezká poslední vrstva. U mě ve spoji podobně vypadá Newman a taky to ničemu nevadí, i páska tam drží dobře.

                                0 0
                              • žvejk  

                                Hoď vic fotek toho rafku. A urcite neplatis jen značku , mas tam naboj , ktery je prakticky nezničitelný (DT350/240) kvalitní dráty, vyvazeny spočítaný výplet…

                                0 0
                                • kliiima  

                                  A naby maji byt 240, ale vypadají úplně stejne jako 350 moji ženy;)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    dej foto přední náby aby byly vidět koncovky

                                    0 0
                                  • jonti  

                                    Odkud mas, ze naby maji byt 240? Co vim tak 1250 maji prave mit rafek z 1200 ale levnejsi naby.

                                    0 0
                      • kliiima  

                        Ja nemám důvod nevěřit tomu, že to je DT. Potvrzují mi to i všechny informace, který o těch kolech mám. Ale i tak je možný, že je to fake, ale jak jsem psal, moc tomu nevěřím

                        0 0
          • McBlacky  

            používám oboje a pokud mám říct kde je největší rozdíl tak to jsou náboje a použité dráty. U zavedených značek se jen čas od času stane, že jsou náby sračka (zipp, bontrager, spešl,… dle generace teda chyby měly často fatální) u levnějších čína kol to dojede nejčastěji na vymletý ose, prasklým ořechu, vysypaným ložisku atd. Pokud dáš DT 240/350 a cx ray na čínskej ráfek, dokud nevezmeš zeď napřímo většinou to je bezúdržbová záležitost. Tzn samotný ráfek je většinou v pohodě. Osobně bych neopravoval ani origo ani Šínu, všichni dneska mají nějaký crash replacement progam.

            0 0
            • žvejk  

              Psal jsem o rafcich… Pokud to neni fatální poškození, nebo opravdu ultralite rafek , tak oprava není problém …caa za 1000–2000 . Crash replacement za 8 az 12k se v tomto případě moc nevyplati…

              0 0
              • McBlacky  

                to je na diskuzi, co se vyplatí a co ne. Dneska už není problém si vybrat značku s crashem za nula :) třeba Bontrager ti dává dva roky. Specialized sosu kokoti a mají to jen pro US prodeje. Každopádně to brzo budou imho standart u lepší značky.

                Čína ti dá 20–50% slevu takže tě pak ráfek vyjde klidně na 100usd.

                0 0
                • Rubi  

                  Uz jen kvuli novym dratum neni spatny zalepit stary rafek…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    když máš alu niple tak ti v praxi to zaroste za dva roky tak, že jich stejně víc jak půlku vyštípeš. Pokud jsou teda kola kvalitní a není potřeba je pořád centrovat a dotahovat :)

                    0 0
                    • Rubi  

                      To sice jo, ale vetsinou to dopadne tak ze vymenis niple a hned na to kopnes ten rafek :-)))

                      0 0
                • žvejk  

                  crash za nula ma snad jen enve. Ale co za dva roky? Ty svoje kola za 30–40 k po dvou letech odepisujes? :-) ale jasně je to pak na zhodnocení co ještě jo a co uz ne…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Jak pisu bont a S to uz ma taky. Enve se nedivim, v dost testech vychazi fakt spatne na tu cenu.

                    Ja po 2–3l menim cely kola ;) vyplety i casteji. Sice na tom najedu hovno, ale bavi me stridat kola.

                    0 0
              • TheJD  

                Neni pak ten rafek vahove rozhozeny?

                0 0
                • jeniiiik  

                  Ventilek, mlíko zaschlé na gumě, nevyvážená krpata guma, díra v ráfku na ventilek, u hliníkového kolikovany spoj. Myslíš že to nějaká vrstva karbonu rozhodí víc?

                  0 0
                  • TheJD  

                    Hele minimalne s ventilkem,dirou na nej a spojem rafku se da pocitat uz pri vyrobe. Ze to nejspis nikdo nedela je vec druha, ale je to 10 gramu. Kvalita gumy je neco uplne jineho a pokud mas v gume zaschle mliko, tak si to uzij. Ja to poznal i na mtb a je to fakt peklo.

                    Ja netusim, kolik vahy navic ta oprava prida, proto se ptam.

                    0 0
                    • žvejk  

                      U mtb rafku je to max 5–10gr , když se bavime o nějakém normálním poškození. Kromě pridani materiálu musíš i dost odbrousit. A s gumou která ma 600g a vic to nemůže jit poznat. U lehkych silničních rafku s lehkou gsldou to teoreticky může byt jinak, tady sle hmotnost nejde nahoru vubec, ale záleží na míře poškození…

                      0 0
                      • TheJD  

                        Tim normalnim poskozenim myslis neco, co nema zasadni strukturalni vliv a jen doplnite material, nebo o cem se bavime?

                        0 0
      • diablo311  

        Ma nekdo zkusenosti s Light Bicycle? Jaky je rozdil mezi DT Swiss a Light Bicycle? Krome ceny teda.

        0 0
        • milan.v  

          Děláš si srandu?

          https://www.bike-forum.cz/…le-vs-nextie

          0 0
        • Pikaču  

          Doporucil jsem ti hunty ( anglická znacka podobná jako nase equatory- one vyroba taiwan ) a ty skoncis na uplne číně ( vyroba čina, clo, dph) a ptáš se na rozdíl od dtswiss.

          0 0
          • JakeF  

            L-B je proti Equatorům kvalitou tak o 2 třídy výš…

            0 0
            • Pikaču  

              To mozna ano. Ale z číny bych si osobne nic neobjednaval kvuli zaruce-clu. Tady to můžu šimkovy omlatit o hlavu kdy chci. Řešit neco s činanem nehodlam. Je to ale jen muj nazor. Verim ze jsou kvalitní ale dokud nemaji evropske zastoupení tak jsou pro me passe.

              0 0
              • pavelmisar  

                Přesně tak :-) Navíc Šimek začal dělat i MTB kola na nábách DT240 a DT350 takže to zase opět rozšiřuje :-)

                0 0
              • McBlacky  

                Z moji zkusenosti s nextie byl nejvetsi voser presvedcit celnici, ze to je reklamace za 0kc. To mi trvalo 3 tydny mailu CR/Cina. reklamoval jsem probrzdenej silnicni rafek, po par tisicich km. Rozhodne zadna snadna reklamace na posouzeni. Uznali na zaklade fotek a misto jednoho rafku my poslali rovnou dva. Uz se vidim jak tohle reklamuju tady v CR ;)

                0 0
            • McBlacky  

              Ty s carbon vypletem jsou hodne dobry, ale zstim je delaj jen na rafkovy brzdy.

              0 0
        • kliiima  

          Jsou tu už firmy, které mají LB skladem a zapletou ti to. Jak je to se zárukou nevím. Ale nebal bych se. A cenove to neni o tolik vyšší, teda pokud nechytnes v Číně slevu. Ale ani te Číny nepřímo bych se nebál, většina mých problemu a reklamaci dopadla nad očekávání dobře. Pokud bys mel zájem, so SZ muzu poslat kontakt na firmu v Praze, která je dělá a má je i skladem

          0 0
          • roud  

            A proč to nedáš sem ?

            0 0
            • deekay  

              Treba proto, ze se tu pak objevi chytrolini, co ho narknou z reklamy :)

              0 0
              • milan.v  

                Tak pokud v té firmě nedělá… ;o)

                0 0
                • deekay  

                  A na to tu bude ustanovane nejaka komise? A bude muset dokladat kde pracuje? Nebo jestli tam treba nepracuje nekdo z jeho rodinnych prislusniku? …

                  0 0
              • roud  

                Super nejlepší je forum ve kterým nejsou žádný informace !

                0 0
            • jeniiiik  

              Mikebike v Ostravě taky plete na Nextie. Pár bikových má skladem. Silniční jsem nezkoumal. Záruka normální, jakožto prodejce-spotřebitel dva roky. Jak si to potom prodejce vyřeší s Číňanem ti může být jedno.

              0 0
            • kliiima  

              Nechtěl jsem být nařčen z reklamy. V Praze je to Dlouhanworks. Bavil jsem se s ním o tom, když jsem vezl tlumič a vidlici na servis. Nějaký ma skladem, nějaký na cestě, záruku nevím

              0 0
    • pavelmisar  

      Ahoj, co říkáte na tyto kola které jsou součástí Reacta?

      https://www.merida-bikes.com/…orce-edition

      Mám teď Equatory, bude to lepší kvalita nebo je to něco horšího?

      0 0
      • Pikaču  

        Maji tam chybu. AR 58 jsou 58mm a ne 41mm.

        Kámoš měl krátce rafkove a probrzdil tu plochu po 200 km. Ted ma kotoucove a je spokojeny.

        Canyon je dava na aeroada na levnejsi modely. Pak uz dává dtswiss ARC 1400 a 1100 62mm.

        Taky jsem mel equatory 45 disc a super kola. Rozdil oproti DT je rozdil ve výšce a případně keramicka loziska. Jinak nic dalsiho nepoznam/s.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.