• zgol

    Rozhodla jsem se koupit nejspíš kolo Duratec, konkrétně Torain C1, Lady Bike, Sram X.0 http://www.duratec.cz/…0-sram-x-0-/. Má někdo jakékoliv špatné zkušenosti s touhle značkou?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • biker007  

      RTFH:) ale jinak ve zkratce – ihmo: spickove hlinikove ramy, s prumernou vahou, vysokou tuhosti, vybornou geometrii a vysokou cenou. pokud je si clovek ochoten priplatit, tak nebude litovat. sam sem mel silnicku a mam i bika od duratecu, pritelkyne ma silnicku..nedam na tu znacku dopustit:)

      0 0
    • frederick  

      zatím slyším jen samou chválu a tady na forum na tom lítá spousta lidi. Podle mě, dobrá volba.

      0 0
    • Honza321  

      Nevím jak to slušně napsat, ale sestava kola Duratec Torain C1 – lady bike označená jako „Sram X.0“ je k smíchu vzhledem k tomu, že ze sady X.0 je osazený gripshift a nic jiného v kombinaci s osazenými koly Mavic Crossride je to opravdu SRAM X.0 KOLO !!!

      0 0
      • zgol  

        OK, ale to je formální záležitost. Mě zajímá, jestli je to funkční v praxi.

        0 0
        • Honza321  

          Funkční to bude, dokonce se na tom kole bu dát i jezdit:-) Jestli chceš Durateca, tak stejně máš možnost buď koupit celé kolo od nich nebo samosatný rám a díly nakoupit jinde dle vlastního výběru (možná to nebude ani proti jejich ceně celého kola dražší ale ještě levnější…chce to popočítat:-) )

          Jestli to nemusí být Duratec, tak za stejnou cenu dostaneš RS Rebu a osazení stejné ale lepší výplety a nebo pokud ti dostačují, tak ušetříš. Kvalitní Alu rám se dá koupit kolem 6 až 10tisíc.

          0 0
          • roud  

            kvalitní rám vařenej nějakym mongolem na východě bez možnosti uzpůsobit si geometrii ?

            0 0
            • Atrey17  

              Co takhle kvalitní rám za 6000,–Kč, vařený ručně v ČR? Možná o něco těžší (1580g 19"), ale je na něj spoleh. Mrkni na Racebike.cz. Dělaj i celý kola.

              Např tady:

              http://www.racebike.cz/…/78/crr-race

              Je to na sadě XT a máš tam vidli FOXe, s čímž se Recon nedá srovnávat.

              0 0
              • rbcrx9  

                Taky bych Ti doporučil RB, máš to kousek od Ostravy, jsou kvalitní, ale hlavně jinde s cenou. Jak píše pán přede mnou, dělají i celá kola. Já mám jen rám, zbytek dle svého vlastního rozhodnutí, jarda

                0 0
                • nox159  

                  kdyby byle lehci tak by se o nich dalo uvazovat ale jsou to težke k*rvy v CRX 2090g (XXL) to vazi i muj noname ram za 2500,– a pokud ho budu menit tak jiste za lehci takze RB jiste ne.

                  Podle me pokud vybira durateka tak je blbost ji tu doporucovat RB :)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jednak RB nedela jen CRX a taky jine ramy nebudou v nejake 23" velikosti nejlehci.

                    0 0
                    • Atrey17  

                      Tak nějak. A navíc, já těm extralehkejm hlínám moc nevěřím. To už ať to váží raději o 100 nebo 200g víc a něco to vydrží. Znovu říkám, nijak nepopírám kvalitu Duratecu.

                      0 0
                      • nox159  

                        a na čem jezdiš když tem extralehkym hlinam nevěriš, co vim tak kamoš ma tez jakesi ravo je to sice celkem lehky ram do 1500g( myslim 16"-18")(tvrdi ze ma 1400g ale moc mu to nežeru) ale je to desne mekke, fakt mekši ram sem jeste nevidel :)

                        0 0
                        • Atrey17  

                          Jo, mám Ravo. Ale i Ravo dělalo vícero rámů a zrovna ten muj teda měkkej rozhodně neni (Jezdil na něm Rybařík na MS). A nevím, kde vzal tvůj kámoš tu váhu. Ptal jsem se přímo u Progressu, kterej Ravo vlastnil a u mýho rámu (Ravo Racing XC 2004) mi řekli váhu cca 1650g. Tak že mezi superlehké určitě nepatří a pochybuju, že by si schválně přidali. I když je fakt, že na tu dobu celkem lehkej byl. Pravda, nemohu říct, jak na tom byly novější, třikrát zeslabovaný rámy, který Ravo dělalo, než skončili. Jestli byly měkký, mohlo to být právě tou menší váhou a větším zeslabením.

                          0 0
                          • nox159  

                            kamoš ma asi 3 roky stary 3× zeslabovany a v male velikosti takze ta vaha bude jiste nižši :) jednou sem se dival jak to kolo foukal a zadni stavba se mu i pri tom foukani kroutila :D

                            jinak nesoudim tvuj ram mluvim jen o tom co sem videl :)

                            0 0
                          • marszy  

                            Ravo je už dávno v hrobě.

                            0 0
                  • JMT  

                    Prevazoval jsem CRR v L a tomu odpovidajici duratec (model nevim jak se menoval) a oba vazily stejne… A 22" ram co vazi 2,1 kg je tuhy a nepraskne je vcelku TOP material. Ukaz mrd*u za 2500,– se stejnema parametrama…

                    0 0
                    • nox159  

                      tu už sice vypada trochu jinak ale ram zatim zustal :) vazi pod ty 2,1kg v 22" jeste nepraskl a moc mekky mi teda nepripada :)

                      0 0
                    • Gorgov  

                      2,1 kg neni uplne spatny, ovsem u fula a vcetne tlumice :)

                      0 0
                  • Atrey17  

                    No, jestli sis nevšim, tak jsem odkazoval na kolo s rámem CRR, kterj v XL (21") váží 1690g, což mi nepřijde moc. Tak že tu nemávej 2kg.

                    0 0
                    • roud  

                      RB by se dalo brát jako náhrada za DC ale víc toho nevymyslíš zbytek z dalšího výběru bude zase taiwanskej šunt zůstal bych u DC případně RB

                      0 0
                      • Marccoo  

                        souhlas,ale všechno šunt není,hlavně když tam bouchnou – vyrobeno v USA:)))

                        0 0
              • roud  

                Jeden rám to je výběr hehe…

                0 0
                • Atrey17  

                  No, jestli ti přijde adekvátní dávat za hlínu rám cenu slušnějšího karbonu, tak prosím. Nepopírám kvalitu Duratecu, ale ceny jsou podle mne trochu přitažený.

                  0 0
                  • siafu  

                    tak tak… pomalu za cenu Sonixe mám teď hodně slušný karbon xD xD

                    0 0
                  • roud  

                    Přijde … Radši si koupim kvalitní dobře udělanej hlíníkovej rám u kterýho v případě jakýhokoliv problému nebude problém s reklamací + geometrii a barvy na míru než nákej noname levnej carbon z číny kterej nemá žádnou výhodu krom pár gramů dole který ještě mnohdy bejvaj na úkor životnosti viz. třeba maxari jak krásně praskaj…

                    0 0
                    • siafu  

                      no nevím, mám z výprodeje karbonovej rám s pořizovací cenou do 20 tis. a žádný no name to tedy není xD

                      0 0
                      • juli  

                        V každým případě bys tu čínskou karbonovou tuctovku z výprodeje, mohla písknout do našich biků ;-)

                        0 0
                      • roud  

                        možná neni noname ale rozhodně nemáš geo na míru což zrovna tobě by se mohlo hodit když si vzpomenu na tvoji meridu nemáš možnost výběru barvyrámu ani nálepek ani nemáš jméno pod lakem nemluvě o tý záruce takže v čem je ten tvůj rám lepší ? ? ? :O)

                        0 0
                        • siafu  

                          Záruka je uvedena doživotní, design rámu je na můj vkus jeden z nejlepších, váha cca 1250 g, zdá se být pohodlnější než hořčíková Merida, jméno pod lakem mít nepotřebuji a geometrii na míru nevím, nevím… Teď volba padla na o něco kratší rám než byla Merida, předozadní nastavení sedla je srovnatelné, takže jen doladit délku posedu představcem a najít optimální výšku řidítek.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Prostě roud nemá rád Meridy a o tom to všechno je. Já na tom tvojem rámu třeba nevidím nic špatného – za dobrou cenu dobré jízdní vlastnosti a hmotnost, co víc si přát. A pokud se ti líbí i designově, pak není co řešit.

                            0 0
                            • roud  

                              Jiří – nevěděl jsem že má meridu a nic to nemění na tom co sem napsal jediný v čem je její rám lepší je váha a její laborování s představcem a dolaďování myslím známe všichni…

                              0 0
                        • mr.antik  

                          samý podstatný věci :-)

                          0 0
                          • roud  

                            mno ta geometrie je dost podstatná ne ? :O)

                            0 0
                            • Vilém  

                              ..a proto sis vybral cannona, tam ti urco vysli vstric s custom geometrii a designem:)

                              0 0
                              • roud  

                                Já kolo nekupuju pokud se nepletu ;o] A ještě jednou to zopakuju proč nevyužít všech těhle plusů u DC ? ? ? a místo toho si koupit něco jinýho ? všichni tu akorát mluvíte o jinejch vriantách ale nikdo zatim neukázal nic co by se tomu DC vyrovnalo max to RB…

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Proti DC ani RB nic nemam, jejich produkce se mi libi. Jen me trochu pobavilo to rozebiraji meridy:)

                                  0 0
                                • mr.antik  

                                  Proč toho nevyužít?

                                  • cena rámu za je fakt dost (a to nevim jestli obsahuje customgeometrii)
                                  • nelíbí se mi to logo (u MTB)
                                  • absence eloxu

                                  Je to jistá snaha o luxus a exkluzivitu, chápu, ale pokud teda vybírám kolo v celkové hodnotě 30–40 tisíc bych řešil jiný věci. Ohledně té geometrie, pokud nejseš uplně extrémní postavy, se dá vybrat ze sériovek.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    právě, ruku na srdce, kdo z nás by si dokázal navrhnout geometrii, tak, aby to bylo lepší než většina kvalitních seriovek.

                                    V praxi to totiž vypadá, že si tě přeměří, zeptají se na to co a jak jezdíš a pak dojdete k názoru, že seriová geo DC je pro přesně tvůj styl ježdění nejlepší :)

                                    0 0
                                    • zirecek  

                                      Osobně trochu pochybuji nad kvalitou stanovení geometrie u „extrémních“ postav. Osobně si myslím, že cit a zkušenosti rámaře jsou výhodnější než používaný program, který krajní polohy geometrie akorát nějak dopočítává z klasických „průměrných“ hodnot, které se pak stejně upravují dle citu/necitu.

                                      0 0
                                      • Bafoon  

                                        když jsem FOG řešil u svého DC a ptal se na to velmi rozumného prodejce tak mi řekl že jestli nenajezdím tuším aspon 7tis km ročně a víc tak že by se na to … :-)

                                        btw v ceně rámu cca 15tis FOG není ten je za ±3tis navíc? nejsem si jistej ted, už je to dlouho

                                        0 0
                                        • bradek  

                                          Pokud si vezmeš komplet kolo, tak cena FOG meření, včetně výroby rámu podle něj je 500 korun, pokud si vezmeš jen rám tak to je 1.000.

                                          0 0
                                    • mr.antik  

                                      No, aspoň osobní přístup, nějak se ten rám za dvacítku zdůvodnit musí :-))

                                      0 0
                                      • přišlapávač  

                                        dvacku pokud vím, tak stojí jenom canner. Ale na podzim bude hur, az bude celoplastovy :-))

                                        0 0
                                  • roud  

                                    cena rámu je dost ale taky za to dost dostaneš :O) log pokud se nepletu maj na výběr víc a je to každýho věc jestli se mu to líbí nebo ne :O) absence eloxu ? co je to za nevýhodu ? i tak máš barevnou škálu dost pestrou a těch pár gramů co ti udělá elox je podle mě o ničem… Jediný co beru jako argument je to že když kupuješ celý kolo určitě se daj za stejnou cenu koupit líp vybavený o tom samozřejmě žádná…

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To myslíš jako čím dražší rám, tím více kilo za to dostaneš? :-)

                                      A ten elox, že je pár gramů o ničem? To bych zrovna od Tebe nečekal, že napíšeš. Sice to není moc (i když někdy i 150g), ale jsou to gramy ušetřené zadarmo a bez jakéhokoliv omezení funčnosti a odolnosti (spíše naopak elox je odolný slušně). Tedy za mě jsou tohle ideálně ušetřené gramy.

                                      0 0
                                    • McBlacky  

                                      že zrovna tobě je jedno 150–200gr laku ?

                                      0 0
                                      • roud  

                                        jedna věc je že se tím dá ušetřit druhá že i bez toho se dá dnes postavit špičkový kolo u kterýho je právě rám základ a DC (i když ho moc nemusim) beru jako dost slušnej základ…

                                        0 0
                                    • mr.antik  

                                      No s tim eloxem a gramy docela čumim, přitom sám výš, jak je 100gramů těžký a drahý dát dolů…

                                      0 0
              • zgol  

                Přesně nad tímhle kolem jsem dlouho uvažovala, ale nakonec jsem se rozhodla pro dámské.

                0 0
      • Rychlej turista  

        Slušně se dá napsat, že těžko hledat něco, co by řadilo lépe a spolehlivěji než gripshift X.0 a šaltr X.9. Ale pokud má vytříbený sluch, tak pro zvýšení estetického zážitku lahodícímu sluchu při řazení, bych dal kazetu XT :-)

        0 0
      • McBlacky  

        a taky uváděná váha 9,8kg je k smíchu. S váhou rámu, reconem a Cridama :) budou rádi za 10,8 bez pedálů.

        mám tady zrovna vedle sebe na váze kolo na rámu 1,3kg, rebou, SLkama, komplet XT a EC70 a má 10,7 s pedálama v 18"

        0 0
        • mr.antik  

          hmotnosti se nejspíš týkaj vždy top verzi daného modelu…

          0 0
          • bradek  

            S těma váhama to tak bude, minulý týden mi dorazil Sonix CX4, váha je cca o 2 kg vyšší než na stránkách, velikost 50 cm, výbava komplet XT, kola Fulcrum RM 5, brzdy Hayes Stroker Ryde. Navýšily to pedály, náplně, velikost rámu, rohy, atd. Navíc to je na těch stránkách vypočítané z katalogových vah komponentů, což taky nebude nejpřesnější.

            0 0
        • zgol  

          Budu mít velikost 15,7", tak to by nemuselo být tak těžké, ne?:-)

          0 0
          • bradek  

            Odhadoval bych to i s tím menším rámem reálně spíš na 11 kg.

            0 0
        • přišlapávač  

          ta karbonová merida má 1,3?

          0 0
          • McBlacky  

            s miskama hlavka, patkou a docela masivní podsedlovou objímkou 1,29. vel 18" model FLX 2010

            zpracování je super, třeba dost vyladěný vedení ke smyku skrz monokok, nebo zadní patky…

            0 0
    • cragsman  

      není co řešit…:))

      0 0
    • Tušnak  

      super, sám bych do něj šel!

      0 0
    • dada  

      ta cenofka je zběsilá!

      0 0
    • jIrI___  

      Vybíral bych jinde. Rám bude kvalitní, o tom žádná, ale osazení za tu cenu těžce pokulhává…

      0 0
      • kubad  

        ano da se koupit i levněji a lépe, ale tady máš kus jistoty v kvalitním rámu, rozumném osazení a možnosti výběru designu kola.

        0 0
        • Volf  

          Jednou jsem četl rozhovor s paní Dufkovou tuším ve Velu a od té doby vím, že jejich kolo si nekoupím.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • jIrI___  

            Ano, ano. Taky si na ten rozhovor matně vzpomínám.

            0 0
        • Rychlej turista  

          Vidím to taky tak, zvlášť, když člověk nemá v malíčku všechno, co se kolem nového kola týká. Tady zaplatí a může jezdit, nemusí nic vymýšlet ani předělávat. Jen pořešit správnou velikost a jezdí.

          0 0
    • zgol  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Dagmarka  

      Já jsem i po tolika letech, co mám Careera v takřka stejném osazení, úplně a nadmíru spokojená. Gripshift bych ani za nic na světě neměnila. Je to naprosto přesné a maximálně rychlé řazení, akurátní pro moje krátké prstíky. Navíc při nečekaně rychlém výjezdu mžikem nenašmrdláš páčkama potřebný převody tak, jako jedním otočením gripu. Šaltr má po letech mírný vakl, ale řadí nesmlouvavě dál.

      Prostě žádné špatné zkušenosti nemám… Vlastně akorát lak není moc kvalitní. I když na mém novějším silničním DC je úplně jiná struktura a vypadá mnohem bytelněji, tak to třeba napravili.

      Ano, za DC se zaplatí víc, ale tak nějak vím, kde a v jakých podmínkách vzniklo. Možná je to prkotina, ale chci vozit svoji zadnici na kole, se kterým mám „společnou řeč“ (no aspoň s tím rámem, že) :-)

      1 0
      • Rychlej turista  

        Čau Dášule, jak to, že ta tvoje bílá plečka silniční ještě není v profilu? Toho vaklu na šaltru sis všimla až po letech, jo? Oni ho tam totiž dávají už ve výrobě :-D

        0 0
        • Dagmarka  

          Nazdárek Pavle,

          no, silnice tam ještě není, bo ji furt větrám venku. Jsem naprosto unešená jak to letí – je to formule. Ještě se musím přiučit ty veledůležitý silniční fígle, abych nejezdila jako diletant a hromotluk s návyky z lesa :-)

          Na ten vakl jsem přišla tak nějak letos, když jsem tygra z gruntu pucovala, aby mu nebylo líto, že dostává malilinko kvinde. Je fakt, že si nedovedu představit, o jak moc líp by to řadilo bez něj… samo???

          0 0
          • mr.antik  

            jaký jsou důležitý silniční fígle? Tvářit se jak mistr světa, jezdit aspoň v půlce jízdního pruhu a hlavně, nikoho nezdravit…

            0 0
            • Vilém  

              ..a pokud jich jede vic, tak zasadne aspon 2 vedle sebe, na to se nesmi zapomenout.

              0 0
            • Bafoon  

              mnoooo ta jízda v půlce pruhu je dost často bohužel nutnost

              0 0
      • mr.antik  

        v podstatě je to asi tak – jen o pocitu. Ale nesmíš koukat na peníze případně výbavu. Někdo připlatí 10tisíc navíc třeba za ten pocit české ruční výroby, někdo zase za funkční brzdy, řazení, vidlici…

        0 0
    • DanMaxbike  

      Můžu ti tuhle značku bez obav doporučit.Mám durateca třetí rok a jsem maximálně spokojený.

      0 0
    • radek80  

      rámy jsou výborné, ale je to hliník za vysokou cenu. Honza 321 má pravdu že ta komponentová sestava je divočina. Doporučuju koupit jen rám, osadit ho komplet SLX, ritchey WCS, mavic Crossride, a je to paráda.

      0 0
      • mr.antik  

        Jestli je ten rám tak dobrý jako je jeho cena, tak dávát něj tyhle komponenty je trošku hřích ne?

        0 0
        • kravjec  

          No jo ale kdyby tam dávali jen XTR tak kolik lidí by si to asi koupilo? jinak jsem vlastníkem DC career c14 a max spokojenost ale poskládal jsem si ho sám :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.