E-kolo nebo e-motorka? Kde je hranice?

37 nepřečtených
  • esmo

    Na fejsbůku na mě vyskočila reklama na tento výrobek.

    Takovéto pseudokola jsem už viděl, ale zarazilo mě jedno konkrétní video.

    https://fb.watch/1qHNrfnXvb/

    Ono se na tom opravdu nemusí šlapat? Borci se s tím normálně prezentují třeba na Trutnov Trails.

    Tak kde je ta pomyslná hranice???

    0 0
    • novas752  

      Elektrokolo funguje pouze jako dopomoc = musíš pořád zabírat. S nominálnim výkonem max 250W (krátkodobě může být i více) a max do 25km/h.

      To na videu a všechno tomu podobné neni elektrokolo ale prostě slabá elektrická motorka.

      0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Promiň, kde je přesně definováno jak dlouho a jak moc může ten výkon (250W) být překročen?

        0 0
        • mech1  

          Krátkodobě na rozjetí. Jinak musí mít 250W průměrně na jednu otáčku.

          0 0
        • tom xtr  

          Když ti jde o formality: V naší legislativě viz Vyhláška č. 341/2014 Sb. Příloha č. 12, bod 10 – ten implementuje evropskou směrnici 2002/24/ES se známými omezeními, kdy jde ještě o kolo, resp. kdy už jde o elektrickou motorku s povinností registrace.

          0 0
          • R-A-D-I-U-S  

            Evropská směrnice i naše vyhláška hovoří takto: Maximální trvalý výkon <=250W.

            O žádném krátkodobém překračování tam není nikde řeč.

            Proto jsem se taky Novase ptal, jak k tomu došel ;-)

            Pro mech1: Jak na rozjetí? Limit je 250W.

            0 0
            • mech1  

              Na rozjezd, pro první šlápnutí. A máš to tam přesně: maximální trvalý výkon. Výrobci to řeší vyšším a nižším výkonem při otáčce klik. Průměr dá těch maximálních 250W.

              0 0
              • psbiker  

                To je pro mě úplně nová informace. Taky ten systém musí dost pohotově reagovat, necuká to pak jezdcem?

                0 0
            • mech1  

              Viz obrázek

              0 0
              • R-A-D-I-U-S  

                Co si tímto postem chtěl prokázat? Že to kolo umí dát víc? To umí. No a co? Třeba pro použití ve státě kde je legislativa nastavena jinak.

                0 0
                • mech1  

                  Maximální na rozjezd a nominální je trvalý neboli průměrný výkon na jednu otáčku klik. A tak je nastavena i legislativa.

                  0 0
                  • R-A-D-I-U-S  

                    Kde přesně (odkaz prosím) je uvedeno-definováno-zmíněno „rozjezd“ , jaký maximální výkon je pro tento režim povolen , po jakou nejdelší dobu. Děkuji.

                    0 0
                    • mech1  

                      Ale vždyť sis to našel sám: R-A-D-I-U-S 29.10.2020 21:42

                      Evropská směrnice i naše vyhláška hovoří takto: Maximální trvalý výkon <=250W

                      Výrobci jsou omezeni maximálním trvalým výkonem. Příklad: 1/2 ot 400W 1/2 ot 100W = průměr těch max 250W dodrží.

                      0 0
                      • R-A-D-I-U-S  

                        Jistě. Mě ale nezajímá konkrétní implementace výrobce (technicky je to v pořádku). Vzhledem k tomu, že ve vyhlášce se nehovoří oni o průměrném výkonu za 1 ot. , pouze o max. trvalém výkonu, tak po formální stránce by okamžitý výkon na hřídeli motoru neměl nikdy přesáhnout povolené maximum ;-)

                        Dál nemá cenu se v tom šťourat :-)

                        0 0
    • DjOriech  

      tohle je elektricka kroska, to opradu neni kolo kde bys musel slapat…

      0 0
    • kubad  

      pokud je motor v zadním kole, jde to jednoduše, ale už to není kolo

      0 0
    • tom xtr  

      Nejsem právník, ale z pohledu zákona ta hranice určitě pomyslná není, je definovaná právě legislativou (nebo z legislativy vyplývá).

      0 0
    • psbiker  

      Jak je tam jakýkoliv motor k pohonu už to není kolo. Jestli to splňuje normy pro pedelec nebo s-pedelec nebo cokoliv jiného ať si elektrikáři řeší mezi svými, nejlépe na svém moped fóru.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Janes  

        Tobě zanášela manželka s nějakým ekolistou, jinak to není možný, ta tvoje zášť.

        0 0
        • psbiker  

          Tak ptal se, kde je ta hranice. Hranice je podle mě jasná, o nic jiného nejde.

          0 0
    • Tomcat  

      Už zase ?

      https://en.wikipedia.org/…bicycle_laws

      Trutnov Trail je veřejná kominikace ?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Že by to byla lesní cesta? Že by snad presentovaný stroj nebylo jízdní kolo dle platné legislativy?

        0 0
    • embi  

      Je k smíchu, že na otázku, kde je hranice mezi kolem a motorkou, tu začínáte mektat něco o zákonech jako kolovrátci:-) Nebýt zákonů a nařízení, tak by si někteří místní jedinci asi ani nedošli na toaletu.

      Nevěděli by, co je nahoře a dole, kdy je den a noc…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • psbiker  

        Já k tomu, kde je rozdíl taky klidně dojdu i bez čtení vyhlášek. Ovšem nevím jestli tohle dokážou i ostatní kolegové cyklisti a zejména baterkocyklisti.

        0 0
      • Georrge  

        Spis to co jsi napsal je k smichu :)

        0 0
    • yorg  

      Neřekl bych, že to jsou borci, ale spíše spolek kreténů. U České Lípy je několik letišť a podle toho, jak je povrch plochý je možné, že ničí trávník na některém z nich.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Masoprst  

      Ježišmarja, to je tak těžký…

      Smiř se stím, že hranice je gumová.

      V jednoduchých případech:

      Pamatuj si „charakter jízdního kola“, který zmiňuje i vyhl. o tech. požadavcích na motokola.

      Motokolo – kolo s pomocným motorem i „eurokolo“ si zachovává charakter jízdního kola, tzn. primární je pohon lidskou silou, přídavný motor pomáhá v pohybu. Charakter jízdního kola je z pohledu konstrukce pohonu dán preferencí a optimalizací pohonu pro využití lidské síly (což nevylučuje souběžnou optimalizaci ale ne preferenci motorové složky).

      U mopedu je hlavním zdrojem hybné síly motor a lidská síla má pouze pomocnou funkci. Charakter mopedu je z pohledu konstrukce pohonu dán preferencí a optimalizací pohonu pro využití motorové složky(optimalizace složky lidské síly se vylučuje).

      Samozřejmě, že se můžou vyskytnout sporné případy v souvislosti s tím, že ustanovení norem jsou dost gumový.

      např. „vozidlo určené převážně pro použití v terénu“ což jsou všechny horský kola.

      nebo „maximální trvalý výkon“ což je jmenovitý výkon – nejvyšší výkon, pro který byl ten motor vypočten a postaven a určuje ho výrobce. Skutečný – např. špičkový výkon může být úplně jiný.

      S gumovými ustanoveními se ještě váže letitý judikát, že umožňuje-li nějaké ustanovení několik různých výkladů,

      pak z hlediska určení míry zavinění a trestu se aplikuje pro danou situaci výklad nejbenevolentnější.

      Komunisti, fašisti a další „isti“ to berou obráceně – na lidi musí být přísnost, kristuspán byl taky nevinnej a taky ho ukřižovali.

      Jediný gumový ustanovení není rychlostní limit 25km/h.

      Takže podle výše uvedenýho:

      Výrobce udává motor 14kW a 280Nm, takže motorová složka je overkill proti šlapání.

      Vozidlo váží 37 kilo, není subtilní konstrukce což je pro šlapání velkej handicap.

      Výrobce tvrdí „Ano, Boxxbike má pedály a ano je to terénní enduro moped, který vypadá jako horské elektrokolo nebo downhillový speciál.“

      Takže je to jaký překvapení – moped.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.