Myslíte, že nadpis tématu je pravdivý?
Myslíte, že nadpis tématu je pravdivý?
Když tak motocyklistiky..
Je toho tu málo, jen houšť ......tvl
Jsem tu dobře na BIKEFORUM ?
Jseš ale jsou tu i tací kterým to nedochází.
Dochází, ale tohle je bike fórum od slova bicykl, nikoliv motorbike
„A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude. A strašně rychle se množí.“
to samé platí o mopedistech
„Elektrokolo“ je pouze úhybný obchodní trik výrobců motocyklů jako KTM, Yamaha atd., kteří tímto reagují na zákazy jízdy motocyklů ve volném terénu. Přidali se k nim výrobci kol a společně využili mezery v zákonech.
Tyto motorové stroje se pohybují prakticky všude a často dochází ke konfliktu s ostatními (cyklisty, chodci, ochránci přírody, lesníky atd.) V současnosti vzniká tlak na omezení rychlosti jízdy a zákazu určitých cest pro tyto stroje.
Ohroženou skupinou v tomto procesu jsou cyklisté, hlavní mtb bajkeři, kteří se pohybují v terénu vlastní silou a za které se motorová „elektrokola“ maskují…
Zabte to, než se to rozmnoží.
+1
Mozno tak v tvojom sne
Ano, e-biky jsem rozhodně patří. I když je tady hodně odpůrců těchto kol. A tito odpůrci si neuvědomují, že na tom budou někdy jezdit taky. I mě osobně to láká vyzkoušet i třeba ten “levný” Decathlonu a to ještě mám fyzičku celkem dobrou. Třeba v našem kraji se to rozmnožuje celkem rychle a to na tom jezdí i pod 30let lidé.
„A tito odpůrci si neuvědomují, že na tom budou někdy jezdit taky.“
No jo, jde o uvědomělost. Například moji rodiče i prarodiče byli neuvědomělí a tak až do pozdního věku dojezdili bez elektriky. Stejně jako třeba i takový neuvědomělý Battaglia :-)
Jj kup si ten levny smejd z decathlonu, zelam ti to
„A tito odpůrci si neuvědomují, že na tom budou někdy jezdit taky.“ Proč by na tom měli jezdit? Jako že by naráz všichni natolik zdegenerovali, že si nutně musí koupit mopedy? **********.
Protože třeba léta přibývají, síly ubývají apod.
Tak hlavně, že do této doby starší cyklisti neexistovali… hups…
Tak prostě tu stovku nepojedu tři hodiny, ale třeba čtyři nebo pět. To je toho. Musela by mi zdegenerovat hlava, ne tělo.
Ale tohle jen krásně dokresluje zoufalství dnešní doby. Lidi popírají stárnutí, i chlapi si nechávají dělat plastiky ksichtu a těla, o ženách ani nemluvě. Místo klidnějšího života do sebe cpou viagru a jiné sračky, a kupují si elektrokola, aby nevypadali staře…
A tím se nám tohle téma krásně propojilo s koronapíčusem, tam je celá panika taky jen o tom, že lidi nedokáží přijmout smrt jako součást života…
+1
+10
trefa!
Přesně, jak píšeš. Já musel před cca třemi lety přidat jeden pastorek na kazetě. Osmička s 30z max mi přestala stačit, tak jsem dal devítku s 34 a zase cajk. Stejný převodový poměr jsem zachoval i při přechodu na 1×.
0,65 je pohoda.
Myslim ze ne. Malokdo na to bude mit prachy.
Můžu ještě jezdit bez elektriky (r.nar.1956)? :-)
Jsem zvedavej, co se dozvíš. Taky mě to dost zajímá, protože naši jsou ještě o 4 roky starsi a už mě ty jejich neelektrický 100km podkrkonošský a orlickohorský výlety jen na tatranku a kafe začínají štvát. V jejich věku už by přece měli mít rozum a být dostatečně uvedomeli, ale to oni ne, oni si koupi nové horaky. A to se ještě prodavače ptaj, jestli jim taky vydrží aspoň těch 20 let jako ta kola predtim :D
Díky. Odpovědí na moji otázku jsi mi trochu uklidnil :D.
A teprve až to opravdu, ale opravdu neušlapu ani po rovině, tak buď bajky pověsím na hřebík nebo rozdám potřebným – a možná, udržím-li ještě rovnováhu (a případně to ostatní), tak si koupím mopeda :-). Tak to vidím já.
Taky to tak vidím. Naštěstí tam stále ještě peru velkou i v kopcích, ale pořízení jednoplacky s malým převodníkem, který dneska standardně jezdí mlaďoši mám v rezervě, takže možnosti ještě jsou :-)
Na starším bajku tam taky peru velkou :-), ale pořídil jsem novější s malou placku, takže jsem se přiblížil mlaďochům :D.
Jistě.
to ti musejí poradit odborníci-lékaři, zda budeš potřebovat kardiostimulátor i na kole :-)
A budu muse ohlídat nabití baterky na kole í v k.s. To uz Alzheimer nestihne :-)
to zase bude v diskusi nablito :-)
Jdete už s tema motorkama doprdele!
Ebikeři jsou tak líní, že si ani nejsou schopni založit vlastní fórum… :-)
yes + yes
Oni to nikdy nepochopi. Radsi budou tady porad prudit a dokazovat ze oni patri mezi cyklisty. Oni vlastne chteji tady byt a porad prudit, na eforu by je to nebavilo, tam by se resili je Ekola a to oni nechteji :-)))
:)
Slovo ebike = červený hadr pro pravověrné.
Asi stačí vyjet ven a každý vidí poměr kol a tempo,jak se to mění,netřeba dlouhé diskuze.
+1
Vetsi hovadstvo jsou e-vrata a e-garazove e-vrata
e-garáž na e-bike
e-goista
E-colisti…
Mlho…
Toto označení jsem vynalezl už před pár lety…
To si vyřiď s venkovanem, měl by Ti zaplatit copyright
Ale e-sekacku nemam. E-drtic jo. E-pilu taky.
Pane Inferno, ekolo není ani nový, ani vývojový a už vůbec ne trend cyklistiky. Možná bych to nazval odnoží, ale trendem, tj něčím, co udává směr, rozhodně ne. Nemám nic proti ecyklistům, kteří si pořídí ekolo i jen jako volnočasovou aktivitu, ale nazývejme věci pravými jmény.
Ekolo v mnohém vývoj cyklistického vybavení naopak popírá. Snaha o co nejlehčí, nejtužší a nejfunkčnější výrobky se stává montáží elektromotoru tak trochu zbytečnou.
Klasické kolo hodím na podzim zabahněné do garáže, na jaře vytáhnu, oklepu bahno, dofouknu gumy a mohu vyjet. S ekolem bych to asi měl složitější.
Ekolo snižuje rádius, kde bych s ním mohl jezdit. 3 klasická kola hodím do nosičů na střechu, dojedu si kam chci pojezdím a jedu zase domů. Nedokážu si úplně představit, jak bych tohle provedl se třemi elektrokoly, ale možná mám jen malou představivost.
Občas tahám kolo v lese na rameni, přehazuji přes spadlé stromy, protahuji přes propustky pod železniční tratí, když si na něm něco urvu tak tlačím k nejbližší silnici. Toto vše by se mi asi s ekolem dělalo mnohem hůř.
A v neposlední řadě, alespoň tady na placaté Hané, jsem na klasickém kole stále rychlejší, než na legálním ekole.
Tak jsem z toho všeho nakonec pochopil, což jsem dosud netušil, že i rekreační cyklistika je o leštění si ega, dál, výš a rychleji, ale za své. Tak tyhle problémy ečkaři, dole normálně vyvinutí, myslím nemají. Leští si ego jinak a jinde, a určitě spí klidněji, neužírají se.
Já to vidím tak, že zdejším bikerům lezou na píseček další lidé. A to jim vadí :). Dělali okrajovou aktivitu, která se stává masovější… Tak jako dřívě vadilo pěším (a asi pořád vadí), že po horách najednou začala jezdit mtb kola.
Když to hodně zjednoduším… Co je vlastně obyčejné kolo? Dopravní prostředek, který člověka dostane z bodu A do bodu B rychleji a s menší námahou. Kdyby člověk nebyl líný, kolo by nevzniklo. A vlastně spousta dalších věcí… :).
Ať se to někomu líbí nebo ne, díky e-kolům se z kopců stanou roviny a celá Evropa se bude přibližovat Nizozemsku.
Co je vlastně obyčejné kolo? Dopravní prostředek, který člověka dostane z bodu A do bodu B rychleji a s menší námahou. Kdyby člověk nebyl líný, kolo by nevzniklo.
A to se tady ještě nesmí mluvit o tom, že celý vývoj cyklistiky spěje k jejímu změkčení, zpohodlnění a potřeby menší technické zdatnosti a šikovnosti. Srovnej třeba jízdu na Favoritu 2×5 bez indexu řazení s dnešními převody 1×12.
Brzdy Centric a dnešní kotouče, to nesnese srovnání..
Potom vývoj pružení..nejdříve předek, potom zadek..samej tlumič a štelování, pláště už jsou jak na motorkách…páníčkové pak na tom seděj prdelí, jak fořti…hanba mluvit.
:-D
Kdepak, jezdí se tam kde se o tom předkům ani nezdálo.Proto ty tlumiče atd.
Co bejvávalo už není,
a všechno se to mění
A zadkům už vůbec ne.
Dodnes nepochopím, že jsem před cca 25 lety sjížděl na favoritu příkrou lesní cestu se šutráky a to 60 km od domova a bez jakékoliv náhradní duše a technické podpory. Inu, mladej a blbej, teď už nejsem mladej…
Protože Favorit = DAS KOLO !
Před pětadvaceti lety jsi už mohl mít normální kolo a nemusel ses mrcasit na fávu.
Náhodou, v terénu mělo Fávo ohromnou výhodu, pružil celý rám, který další kolo to umí? Fávo je skutečný full :-)
Byvše z chudé rodiny, byl jsem rád, že jsem zchrastil těch pár šprdlíků na to Fávo… A když jsem si posral přehazovačku, jezdil jsem rok na ukrajině po tátovi, protože jsem jaksi neměl… To už dnešní mileniálové a ecolíci neznají, nemít na to…
Říkáš za pár šprdlíků, to Fávo, za mého dětsví to byla hlavně skoro nesehnatelná podpultovka :-).
a ano, k stáru jsem dost bohatý na to, abych si mohl pořídit e-kolo … mám se snad za to stydět?
V roce 1993 jsem sehnal ojetého Favorita za 3000Kč. Bylo to všechno, co jsem měl, brigády tehdy jaksi nebyly jako dnes…
Vím, o čem mluvíš :-), ale přesně v tom roce jsem si nechal u Bareše postavit rám na míru (viz. profil), protože mi mé milované Fávo ukradli, a ty 3 000,– mě stál jenom ten rám. Celý kolo, co mi tehdy skládal prodejce, tuším 11 500,–, a to tehdy byly nějaký prachy…
Nedavno jsem mel moznost odzkouset Kona Remote 160. Muj zaver je takovy, ze kdyby to oproti normalnimu kolu nevazilo o 8 kilo vic ale treba jen o 3, s polovicni baterkou a slabsim motorem tak o necem podobnem zacnu uvazovat. V dlouhych a hlavne strmych vyjezdech se fakt trapim ze to je nekdy k zbliti, takze takova mala pomoc by se hodila. Samozrejme by musela byt povolena jen ta nejmensi pripomoc, jinak bych toho zacal zneuzivat a na nejake slapani se za chvili vys…
Ty kila navíc po 20km jízdy přestaneš vnímat a poloviční baterka tě po první vyjížďce bude ***** a začneš shánět s dvojnásobnou kapacitou ;)
Přesně. Mám 500Wh a je to málo :)))
Bohuzel pri jizde trailem dolu ten vahovy rozdil je znat dost. Mala baterka by me prave pomohla motivovat ke slapani, jinak bych asi pekne rychle pribral par kil.
Hmotnost je problém v okamžiku, kdy přesedneš z jednoho kola na druhé, taky jsem byl v šoku. Ale když na tom něco najezdíš, tak to přestaneš vnímat. DH kola mají taky kolem 20kg. Že je větší váha trailem dolu spíš na škodu bych se i hádal, bude záležet na konkrétním terénu, pasáži, sklonu atd, ale myslím, že se to nedá takto zobecnit. Zrovna o tomto víkendu jsem se svezl Špičákem dolu s kamarádem (jel na biku bez pohonu), který je o něco technicky zdatnější a neujel mi ani omylem, spíš naopak. Lehčí kolo má nepochybně svoje výhody, ale to těžší také.
Ta druhá úvaha je také hloupost, pokud chceš jezdit svižně hlavně terény a traily, tak žádná, aktuálně dodávaná baterie, není zatím dostatečně velká :) Dá se samozřejmě jezdit jen na eco a jen do nejprudších kopců a najet třeba 120km, ale pak podle mě nemá smysl e-kolo pořizovat. Vyždímat se dá slušně i na e-kole.
Nejlépe na víkend někde zapůjčit a něco pojezdit, pak se dají dělat závěry. Názory zdejších ortodoxních teoretiků nemá smysl brát vážně, ale zase je tu celkem zábava :)
Asi to bude fakt o zvyku. Jen mi to elektro na trailech prislo spis jako takovy tancik, ktery projede vsim, to je OK. Normalni kolo mi prijde vic hravejsi atd. Ale tak mel jsem to jen jedno odpoledne…
Přišlo ti to správně, váhu kola prostě nelze přehlížet a to zejména při tak velkých rozdílech jaké jsou u kol na baterku. DH kola už dávno nemají kolem 20kg. Naproti tomu odolné e enduro střední třídy se bude šplhat k 25kg a srovnávat ho můžeš s průměrným endurem které má dnes do 16kg. DH kola váží jen o trochu více.
Naštěstí jsem zažil doby kdy se běžně jezdilo z kopce na kolech přes 20kg a rozdíl v hravosti je propastný(proto také přišla kategorie enduro, kdy se využívá hravosti a ovladatelnosti kola při zachování odolnosti). Tak samo ušetření sil je velký a pokud se na tom kole jen z toho kopce nevezeš, tak po pár jízdách rozdíl pocítíš.
To že těžké kolo jede z kopce v terénu stejně jako lehké, je jen zbožným přáním některých lidí. Ten pocit sice nastat může, ale spíše u kol extra lehkých, kdy už kolo nevede tak dobře stopu v rozbitém terénu bo chybí úplně takový ten „tank efekt“.
„Tak samo ušetření sil je velký a pokud se na tom kole jen z toho kopce nevezeš, tak po pár jízdách rozdíl pocítíš.“
Z vlastní zkušenosti vím, že úspora sil směrem nahoru to značně převyšuje a zbude víc energie na to hraní směrem dolů. Navíc je do toho i směrem dolů občas potřeba taky slušně šlápnout. Je třeba se na to dívat jako na celek, ale respektuju, že ne každého to musí nutně oslovit.
Jako samozřejmě má ta hmotnost nějaké limity a každý asi vnímáme zábavu směrem dolu trochu jinak. Např. já si až na e-kole poprvé skutečně užívám pořádně kameny a kořeny, což jsem do teď vnímal jen jako nutné zlo před nájezdem na místo, kde se dá odlepit od země. Má to jistě něco společného s tím „tank“ efektem. Ale hlavně to v takovém terénu baví i směrem nahoru.
1st world problems…
Jmenuje se to Turbo LEVO SL.
Do Českého ráje a jiných provařených míst o víkendu jedou jenom pravověrní sadomasochisté, aby mohli prudit a předvádět se. My ostatní v týdnu, kdy je klid.
Poslední dobou není klid ani v tejdnu
Nějak se nám to zase tady dostává do slepé uličky.
Jak tady někdo říkává : Chce to popcorn.
anebo PopKorn :-) https://www.youtube.com/watch?…
Hnusnej moped
Bohužel e-bike není jen doménou těch, co už na to nemají…minulou neděli jsme dali zastávku ve Zděné boudě v Hradci Králové (pominu -li, že kopce tam fakt nejsou) a tam za chvilku rodinka…všichni tři na e-bike, rodiče (+/- 40 let) a kluk cca 8–9 let, tak to mi hlava nebere. To je přece neskutečný, že někdo si tohle pořídí a nestydí se :-). Já jsem celý život sportoval, což mě doběhlo s věkem…operace kolen, operace ramen (ta poslední byla v pátek), ale prostě jsem si i v 50 koupil prvního fulla a už se teším, jak budu chcípat na chalupě v kopcích, abych si to pak mohl pořádně užít terénem dolů a nevadí mi, že ti mladí střelci to valí podstatně jinak než já :-). V životě bych se tam nenechal s kolem vyvézt lanovkou nebo podobným způsobem. Sice už mám nějaký ten křížek, ale jedno z dětí mám malé, takže jsem ještě vloni vesele tahal chariota (vozík za kolem) třeba na Masarykovu chatu – Šerlich (Orlické hory), byl to mazec, ale prostě jsem si řekl, že když to nedám, tak se otočím a pojedu dolů a dám to příště. Nyní na delší rodinné jízdy místo pomocného motorku tahám tohle: https://www.sterba-kola.cz/…kolo-20-2014 a musím říct, že to je docela zátěž :-). Doba kdy jsem jezdil sudety je prostě pryč a dnes si tu cyklistiku holt užívám jinak, ale pořád je to cyklistika a to jsem nikdy nebyl postavou cyklista…vždy jsem dělal silové sporty, takže jsem tahal celý život cca 90 – 95kg :-) a k tomu přiměřenou výšku. E bike podle mě prostě není cyklistikou, ať si tu klidně jsou, je mi to nějak jedno…je to o jejich svědomí a pocitu, když je to uspokojí, tak asi ok.
Nevím proč má mít někdo problém se svědomím , když provozuje nějakou aktivitu kterou neporušuje zákon ,i když se odehrává ve stejném prostředí, kde jiní jezdí třeba na kole.Vždyť jde především o trávení volného času a každý nemá potřebu si něco dokazovat a ještě se zabývat cizím svědomím. Všechno je lepší, než sedět doma u nějaké bedny.
…jasně, proto píšu, že když na to má vlastní svědomí a vyhovuje mu to, tak ať si na tom jezdí. Tady u nás je jeden takový malý prodejce kol. Staví kola okolo cca 15 tis. Udělal takový rekreační cyklistický tým a ten tým za cca 20 let značně zestárnul. Jsou tam i chlapi cca 65, ale i přes 70 :-). V létě jednou měsíčne borec naplánuje trasu a jedou. Trasa je přizpůsobena jejich schopnostem a věku. Když je cíl na kopci a pak jedou zpět, tak ti, co si netroufnou, počkají někde na louce nebo v hospůdce a pak jedou zpět. Udělají i v jejich věku třeba 65km za den. Když se jich člověk zeptá, zda nemají e-kola, tak je to skoro urazí, to prý raději ujedou o 25 méně, ale po svých. To je to svědomí, které myslím, ale chápu, že každý to takto necítí. Také můžu jít na procházku na Petřín…sice nahoru i dolu pojedu lanovkou a k lanovce tramvají (pro brněnskou komunitu šalinou)… ale byl jsem na „procházce“ a neseděl jsem doma a nekoukal z okna…když mi to stačí, tak ok. Ale asi nebudu tvrdit, že jsem zapálený chodec, co nachodí hodně kilometrů.
ono to je i o schopnosti přirozeně zestárnout. Vím, jak je to těžké-pro naše mužská egíčka, si přiznat, že už nemáme tu výkonnost jako za mlada…prostě se naučit přijmout vlastní smrtelnost-to není legrace, ale docela výzva!
Oddalovat to lze – viagrou nebo baterkou..ale ne do nekonečna! Někdy je dobré se naučit vzdát svých návyků, osvobodit se a nelpět na ničem..a pak se bude i umírat lehčeji :-)
lepší pro koho ?
Pro přírodu sotva.
Pro normální cyklisty viz toto vlákno a jiné
Pro ekonomiku ? Neměli by raději shoppingovat ?
Pro kohokoli.
Neber to tak tragicky. Jsou miliony jiných věcí a lidských aktivit, které likvidují vše okolo nás.Ona si příroda a námi poradí.
Ne kazdy je rapl jak ty. Chce si vyjet s manzelku a deckem, keby si im naordinoval zazitek ktory oblubujes ty tak by sa ti na to vysrali. Ja s rodinu tiez jazdim na ecku a sme spokojny vsetci a ked si idem pojazdit sam berem obyc kolo. Sebectvo je zla vec
Tak když si chci vyjet s manželkou a s dětma, tak nejsem sobec co potřebuje odjet za každou cenu to svoje, trasu, terén a tempo přizpůsobím samozřejmě podle nich. Netřeba si zrovna tímhle omlouvat pořízení mopeda.
Jako beru, že si to někdo pořídí, je to jeho věc. Ale proč mají ecyklisti potřebu se těmahle výmluvama neustále ***** mezi skupinu normálních cyklistů, co jezdí za svý. Snažit se mezi ně zapadnou a dělat, že jsou to pořád stejný cyklisti jako oni. Prostě je to úplně jiná parta lidí.
po rovine mi to zvladnu ale jak su kopce to by mi nesli na obycajnem
Člověče,já jezdím také s rodinou.Jde o to,vybrat jim vhodný terén a nervat je po kopcích,když o to nestojí.
To je snad normální ne.
Přesně tak.
tak tak…vidím to stejně, ať si jezdí a kupují si to, je to každého věc, ale nejsou cyklisté jako ti, co dupou jen a jen za své. Také jsem vzal syna v 7 letech do německých alp, chvilku remcal, tak jsme zastavovali, občas tlačili…svorně a všichni a hlavně vybírali takové trasy, kam se on vzhledem k věku dostal. Ve finále byl rád, že se tam dostal. Více jak 15 let trénuji mládež (v jiném sportu) a útěk k elektrokolu mi připadá, že nám ty děti prostě nenaučí sáhnout si někam hlouběji na morál…prostě se kousnout a dát to. Přece je potřeba vědět, kde jsou něčí možnosti a na co mám a na co ne…a je jedno, zda je to cyklista, hokejista, plavec, nebo běžec a ne před prvním kopcem už dole říct, že tam tedy nejedu a já poběžím a koupím e-bike, aby jel.
útěk k elektrokolu mi připadá, že nám ty děti prostě nenaučí sáhnout si někam hlouběji na morál…prostě se kousnout a dát to.
Myslíš, že s ekolem si nesáhneš na dno? Je to jen o výběru trasy… Jsou výjezdy, které s ekolem na max. přípomoc vydupeš jen když pojedeš i ty na max. A vytlačit to těžký ekolo tímhle kopcem bude ještě horší :).
Nebo by někdo z tvých svěřenců přepálil začátek a flákal se, jenže pak by třeba posledních 20–30km dojížděl komplet za svý bez motoru a to bys viděl, jak by příště tu baterku šetřil a šlapal víc za svý.
Nebo si zapomene dobít baterku a pak na ten trénink bude vzpomínat hodně dlouho :), nebo ztratí magnet a má taky po přípomoci … těch možností, kdy si sáhneš hlouběji na morál, bude asi dost.
Navíc pro trénink to může být do budoucna dost zajímavé. Vem si, že jako trenér bys mohl nastavit různý stupeň přípomoci pro každého. Mohl bys srovnat v rámci jedné tréninkové vyjížďky začátečníky i ty zkušené.
Chybí vojna.
…tak o této novodobé výhodě pro trénink jsem ještě neslyšel…no bývalo to vždy obráceně…říkalo se, těžko na cvičišti a lehko na bojišti. Takže se většinou tréninkové metody ještě ztěžují (běžci běhají se závažím na kotnícíh, rychlostní kanoisté přidávají váhu do lodi, atd.) a mladým cyklistům dáme motorek :-), aby se jim jelo lépe. Tréninkovou skupinu je v případě potřeby rozdělit nebo jim měřit čas individuálně, není podstatné, aby všichni byli na kopci ve stejný čas, ale aby se každý individuálně zlepšoval, takže i ten nejhorší se může zlepšit nejvíc, jelikož si osobní čas na daném úseku zlepšil třeba o 15 vteřin, tedy o více než ten první. Je jasné, že ten první se nemůže zlepšovat o takové skoky, jako ten poslední, ale jde o toho posledního, že on sám na sobě zamakal a je tam zlepšení, to ho posune dál…tělesně i v hlavě a ne v tom, že mu řeknu, sedni na e-bike a máš to otevřený, abys stačil ostatním.
Opakování je matka moudorsti a blbost a lenost jsou rodné sestry…
teda frajer..taky jsem to zkusil do Orlických s chariotem- už nikdy více :-)
Není to to samé, protože by to bylo porušení zákona.
já jsem přesvědčený, že e-kola sem patří a patřit budou, messengeri, pošťáci a v neposlední době i jako městský dopravní prostředek. Ne každý dnes chce používat klasické kolo jako dopravní prostředek na cestu z práce a do práce, ale pokud tu budou e-kola, která odlehčí automobilové dopravě ve městech, atd., tak určitě ano a pak klidně i do přírody, na stezky…mě vadí, že tam, kam se roky mohli vydat jen ti, co si troufli a dali to…takže jich bylo jen pár a nikomu to nevadilo, tak dnes je tam plno díky e-kolům a najednou se uvažuje, že některé vrcholné partie hor zavřou pro cyklisty, protože neumějí oddělit legislativně e-kola od klasických. To si myslím, že je špatně. E-kola by měla být postavená do samostatné legislativní kategorie a následně se mohla v případě potřeby oddělit od klasických kol i motorek… Podobobně, jako třeba segwaye, které prostě šlo samostatně zakázat v určitých místech. Pak je to na provozovateli-správci komunikace, národního parku, atd., jak se k tomu postaví a byl by svým způsobem klid a žilo by to vedle sebe, ale ne spolu.
Já myslím, ze legislativně oddělit by neměl být problém-jízdní kolo poháněné vyhradne silou jezdce a jízdní kolo s pripomoci, i odpojitelnou.
Ale to nebude ve veřejným zájmu…zrovna teď, když je kasa prázdná a ekola se prodávají, tak je těžko někdo začne znevýhodňovat. Možná až se trh nasytí a přestane tolik vynášet, tak pak začnou omezení. Snad ne šmahem pro všechny. Mladým do cca 60ky bych je nechal provozovat v „národních parcích“ jen s kartou ZTP(příklad). Jinde ať si jezdí dle libosti třeba od dětských let.
Jak se jmenuješ soudruhu?
to ti nemůžu říct, jelikož ty jako agent STB bys to hned hlásil Burešovi a bylo by zle :-)
v tom se tady vespolek většinou shodneme (teda my sajklisti)
Nestíhám žasnout nad množstvím netolerance některých diskutujících. E-biky jsou prostě novinka, která si najde svého kupce. Nechceš to? No, tak si to nekupuj. Ne všichni, co jezdí na kole, jsou zapálení bikeři. Někdo prostě používá kolo jako turista, neví, jakou má vidli nebo kolik váží zadní osa. Takový člověk (často starší) ujede za den třeba 20km výlet někde po silnicích a polňačkách. E-bike mu umožní ujet třeba 50 a zvedne mu to akční rádius výletu. Nebo na e-biku vyjede někam, kam by na obyč kole už nevyjel. Proč takové lidi zatracovat? A nezatracoval bych ani mladé. Někdo má kolo jako dopravní prostředek (do práce nebo na ten výlet). Cílem není se ušlapat do bezvědomí, ale někam dojet. A vlastně nevidím ani důvod k zatracování sportovce, který se na e-biku nadře stejně jako na obyč kole, akorát při tom dojede dál. Těch využití je spousta a nevidím důvod pro tolik negativity, kterou tady čtu. E-biky dostaly do sedel lidi, kteří by jinak seděli doma nebo chodili pěšky. To je za mě fajn.
Jasně, pokud se počet cyklistů někde v národním parku zvedne natolik, že to začne poškozovat okolí, bude třeba zakročit, ale řešení vidím v omezení počtu kol/den, nikoli jejich typu. E-bike neničí cestu o nic víc než obyč kolo.
A ne, nemám e-bike, ani jeho nákup v nejbližších desetiletích neplánuju. V důchodu se uvidí.
Klobouček…
E-biky jsou prostě novinka, která si najde svého kupce. Nechceš to? No, tak si to nekupuj.
NE! Masivní reklama na E-kola si úspěšně nachází svého kupce. Vy to nechcete?? Ale to je přece super! Vyjedete s tím kam chcete, jezdíte jak dlouho chcete a přitom to má úplně stejné jízdní vlastnosti jako normální kolo! Vlastně, co to plácám, to JE přece normální kolo.
E-biky dostaly do sedel lidi, kteří by jinak seděli doma Samozřejmě +1 :)
nebo chodili pěšky. Aha! Tak –100:(
Nehledě na to, že reklama dostala na E-kola spoustu lidí, co by jezdili na kole. Ale to jsem psal.
Jasně, pokud se počet cyklistů někde v národním parku zvedne natolik, že to začne poškozovat okolí, bude třeba zakročit, ale řešení vidím v omezení počtu kol/den, nikoli jejich typu. E-bike neničí cestu o nic víc než obyč kolo.
Legislativně a z jistého pohledu i racionálně není co vytknout. Ale lidi, co jezdí za svý tohle prostě se*e.
To by bylo, abysme neprodali víc emoto-kol, než kol!
No já bych to jako novinku neviděl.
E-bike neničí cestu o nic víc než obyč kolo.
I když by se o této větě dalo polemizovat, tak bez polemiky je to, že čím více ekol, tím více lidí tam, kde by bez ekola nikdy nebyli. Z toho plyne, že ekolo ničí cesty více, než kolo.
Polemika (z řec. polemiké techné, válečnické umění) znamená původně umění sporu, později odborný, politický nebo umělecký spor vůbec. Na rozdíl od diskuse a dialogu, které hledají spíše shodu, cílem polemiky je vyvrátit názor protivníka, případně ho i odborně nebo lidsky zpochybnit.
A?
Píšu, že by se dalo polemizovat. Nepolemizuju.
A?
Píšu, že by se dalo polemizovat. Nepolemizuju.
Oni to ti éčkaři staví tak, že že kam není přístup zakázaný, má ho povolený každý. Pokud není někdo fakt velkej atruista a neřekne sám o sobě – Dva se tam nevejdeme, tak tam jeď ty, zasloužíš si to o něco víc, páč jedeš za svý.. – Tak to prostě takhle je. Nesobeckost prostě po nikom nevymůžeš. Snad někdy po dobrým, ale po zlým nikdy ne.
altruista
já bych to tedy udělal férově…kolik „normálních“ cyklistů jede nahoru, tolik tam pustíme e-biků. Když před pár lety to bylo tak, že cyklistů bylo někde 20 za den a nyní jich je také 20, ale e-biků je dalších 60…tak prostě 1:1 a nebo nech dole baterii a můžeš jet hned :-))).
lidi vzpamatujte se :-D
Konec světa se blíží. Tak si pospěšte aby jste nelitovali ,že jste se na tom nesvezli a jenom o tom kecali.
Elektrokolo je nový vývojový trend cyklistiky
Mnooo… Spíše to mělo být napsáno takto: Elektrokolo je nový vývojový DEGENERATIVNÍ trend cyklistiky
Mě spíš mrzí, kolik mladých lidí potřebuje při současné dostupné a kvalitní lékařské péči invalidní pomůcku, aby se vůbec dokázali hýbat. U starších to chápu, výhledově (10–20 let) asi dojde i na mě. Ale to procento držitelů průkazu ZTP u mladých je děsivé.
skus a mozna sa tii to tez zapaci jak kazdemu
Já zkusil, už několikrát. Při postrkování na vejletě po Paříži bezva, prostě skoromoped. Ale jinak ne-e. Divný. Nebavilo. Nebylo to ani kolo, ani motorka.
Zkusil jsem a děkuji, vícekrát nechci. Tak prostě před okolím nezamachruju, že jsem na bajku ujel v kopcích 150 km… Radši dám polovinu, ale za své.
On dá taky jen polovinu, možná ani tu ne. Tu druhou dá topič v Tušimicích
McDonald ,KFC,Kebab, CocaCola, RedBull, PornHub…ebiky už to nevytrhnou.
A pravověrní by se měli vrátit ke svým kořenům, to znamená k odrážedlům, ať v tom je konečně pořádek a můžeme tu debatu ukončit.
E-odrážedlo?
Klidně si ho pořiď, když už se ptáš na naše svolení…
Reklama – natočeno samozřejmě účelně. Ale pobavilo.
NJN Ale ten moped podvádzal. Ako je u nich bežné. LOL
Btw, toľko zakomplexovaných jedincov ako na tomto fóre, ktoré vývojovo zamrzlo v internetovom praveku, sa inde na svete nevidí. Chodím sa baviť na Hlavné správy, kde sa „momentálne zaostalejší“ jedinci asi kotia. Ale BF je proste špička. Stačí založiť tému s počiatočným písmenom E a miestni inžinieri sa zlietnu ako mucha na h*vno, bez toho, že by mali k téme čo relevantné napísať. Neskutočné.
U nás se říká: Skočit někomu na špek.
Elektrokolo je nový vývojový trend. Tento trend parazituje na cyklistice a tuto postupem času zničí.
Místo lidí, kteří dokážou o něco víc, než ostatní, zůstanou otravní blbečci, kteří budou hledat, kde dobít baterku…
tak nějak, nedá se vše bagatelizovat a docela dokážu pochopit, že někdo si mopeda pořídí (věk, zdravotní potíže, apod.), bohužel mám však pocit, že 90% lidí, kteří mopedy sedlají, tak by mohlo v klidu točit za své. V pondělí jsem se byl po práci projet. Jel jsem podél řeky, kde je jen pěsina a místy ani to ne. Jel jsem kousek dál, než jsem časově chtěl a tak jsem při zpáteční cestě zvolit pro rychlejší přesun cca 8km po cyklostezce podél Labe. Tak jsem alespoň počítal cyklisty…těch bylo 5 a 9 bylo na mopedu :-). Bohužel ani jeden z těch, co měli e-kolo nepůsobil, že by měl důchodový věk, či jiný handicap.
Včera jsem viděl borce, jak jel téměř bez šlapání přes 30 km/h. Kampak asi jel? Samozřejmě do hospody..
nemáš to jednoduchý, tolik příkoří kolem tebe:-)
…kdepak, to není příkoří :-), to cítí ti na e-biku, když jim někdo něco řekne :-))). Stačí si přečíst, jak je tepou zejména turisté v přírodě. Já je fakt neřeším, dokud se nemotají a že se někdy motají, zejméa při cestě kopcom dole…nahoru to totiž vyšlapou a pomocí a dolu na to pak nemají koule a tak jedou pomaleji než do toho kopce :-). Ale už jsem to také zažil, kdy na ně pokřikovali v lese, ať si nehrajou na cyklisty, když jsou na motorce a táhnou na silnici a příkoří cítil ten e-biker, jelikož zastavil a začal s nimi diskutovat…:-).
ani u mna na prvy pohled nepoznas ze mam zdratovanu nohu a mnel sem rozbitu panvu
Tady to máte, elektrikáři. Akutní záchvat blbózy a je po vás…
https://www.novinky.cz/…rel-40328720
Mimochodem kontrolní otážka, šoudruži. jestlipak víte, jaký je rozdíl mezi patníkem a obrubníkem…?
Tak včera jedu v 15 z práce na kole a na Úvoze u školy, kde musím překonat 3proudovku se mi stalo toto:
Jelikož je v tu dobu špička, tak jsou dva souběžné pruhy plné a vozy se posunují krokem, tak do 15km/h. Je to křižovatka s vedlejší, ale auta běžně přibrzdí, abys se mohl dostat na druhou stranu, nebo se zařadit do nekonečného proudu. Tak i včera. Auta skoro zastavila, vznikla 5m mezera a já se vydal na druhou stranu. Už jsem tam skoro byl, když za dodávkou vyletěl pilot na éčku tak 45 kličkoval mezi stojícími auty a vůbec nepočítal s tím, že by autaři někoho pouštěli napříč… Helmu neměl. Minuli jsme se o půl metru, jen díky tomu, že jsme každý uhnuli na jinou stranu…
Historka nemusí být pravdivá, hlavně když pobaví :-)
Ale vážně, takových událostí s cyklisty, motorkáři, automobilisty, chodci … máš týdně několik, stačí se pohybovat v běžném provozu.
Za poslední dva měsíce největší krizovka. Viděl jsem ho na poslední chvíli.
Nemám rád situace, které jsou naprosto mimo moji kontrolu. Problémem byla ta rychlost. Byl u mně tak rychle, že jsem nestačil pořádně reagovat. Ještě že ten kluk na tom uměl a perfektně mě myšknul… :)
Čiplý motorek pěkně bzučí, vítr sviští a éčkařovy domnělé cyklistické dovednosti rostou do nebes..
Jako bys to sám prožil, jak sugestivně fabuluješ …
Já mám dobrou představivost :)
tak určiťe
No a u nás propagujeme cyklistiku bez námahy a obecních peněz budujeme sítě nabíječek. Prozření bude ještě zajímavé.
Evropu čeká úplně jiné prozření a těch pár nabíječek to nevytrhne.
Vypadá to, že ve světe už zjistili, jaký je rozdíl mezi kolem a motorovým vozidlem s neomezeným výkonem…
https://www.cysnews.cz/…ezce-zranil/
https://www.policie.cz/…-z-kola.aspx
Co myslíte – ebike?
Je to tak trochu tragikomedie… já ten úsek znám, nechápu, jak se mu to povedlo. Asi byla kamarádka velmi přitažlivá (nebo odpudivá? :-D)
V tomhle vidím největší průšvih: můžete se tu hádat o fyzičce a pevné vůli, ale hlavní je to, že na to lezou lidi, kteří už by měli ve vlastním zájmu chodit max po svých – nemají rovnováhu, reflexy, postřeh. Když ebiky nebyly, seděli doma nebo guljali v párkje. Dnes pro ně lítají vrtulníky a skáčou kolem nich záchranáři. A třeba zrovna v tu samou chvíli někde jinde někdo umře kvůli tomu, že vrtule letí pro power-knight dědu, který měl s kamarádkou sedět radši někde na kafi.
Jestli je ti 45 roků, tak už taky na to nelez a vrať se do hrobu.
:-D Ty jsi veselej!
Dík,že sis mě prošel a že o mně víš tolik podrobností :-DDD
Až nevyšlapu na Boubín, tak to udělám… ;-)
Hmm, fakt vostrej týpek!
Respekt!
Vědomě se mrzačí mladí jako staří .Drama bych z toho nedělal. Jako, že by mladej adrenalin měl přednost před starým adrenalinem v sanitce ?
spíš že se ten starej adrenalin do tý sanitky nemusel vůbec dostat…
Jako, že mladý se může zrakvit a starý radši natáhnout brka v LDN ?
Mluví o tom, že když se starý nerozumně zrakví, tak kvůli němu třeba zahyne na dálnici mladá rodina.
A to je unfér…
Já mluvím o tom, jaký je rozdíl v tom, jestli se rozseká mladej na kole, nebo starej na ebiku. Je jich jako víc než těch mladých ? Nebo když se rozseká mladej na čemkoli, což je pravděpodobnější a ještě nevinné vezme sebou ( BMW , Ducati, adrenalinové sporty a pod.) tak ta záchranka nebude jinde chybět ? Demagogie pravověrných !
Tenhle chudák to nevytrhne, ale realita je, že kvůli e-bikům rostou o desítky procent počty mrtvých při jízdě na kole. Většinou senioři. Nehodlám je zachraňovat, ale doložit jízdní dovednosti průměrného e-bikera.
Zase ta procenta. Přesně kolik procent? A uvést zdroj informací. Nebo zase Máňa povídala ? Průměrná dovednost,co to je? Poláci mají od dob komančů jako národ neplavců něco jako občanku, že umí plavat. Takzvanou Kartu plywatskou. Vyhovovalo by ,Ti něco podobného ?
Dá se toho najít dost.. Minuta hledání.
https://www.swissinfo.ch/…ird/44874308
https://www.theguardian.com/…-on-uk-roads
https://www.rnz.co.nz/…laims-to-acc
To vám dýleři e-biků neprozradili?
Tak ještě jednou a ještě pomaleji:
součet počtu mladých pitomců (dále jen mp) zabíjejících sebe i lidi ve svém okolí a počtu nezpůsobilých seniorských e-cykloturistů (dále jen nsec) zabíjejících sebe i lidi ve svém okolí bude vždy větší než pouhý počet mladých pitomců mp:
∑mp + ∑nsec > ∑mp
Pitomost mladých bohužel asi podchytit nepůjde, ale nezpůsobilost některých seniorů je celkem zjevná. Teď se můžeš ohánět lidskými právy, polskými průkazkami, Hitlerem a podobně, ale to nic nemění na tom, že tahle zranění a úmrtí byla zbytečná a předem odhadnutelná. Samozřejmě, zakázat jim to nelze. Jako spousta jiných věcí, i tady by měl fungovat zdravý rozum a sebereflexe.
Takže spíš jen takový povzdech.
Zdravý rozum na bike-foru? To jsem se pobavil takhle po ránu.
A od kolika let se už smí jen sedět na gauči v krajním případě krmit holuby v parku? Jen abych to neprošvihnul
Dávám ti tak rok, maximálně dva… :-D
Ne, to ne, to už bych v tom byla taky…:-) Ale co takhle vzít jako mezník padání do příkopu při snaze dohonit (nebo ujet) kamarádku (-ce)?
:-D
Hele, tak to už jsme všichni těžce za zenitem.
Loni jsem viděla, jak se tohle podařilo klukovi odhadem tak třináct, možná čtrnáct. Patrně rodinka na výletě (máma, on a mladší sestra) nebo k babičce do vedlejší vsi, rovná silnice, velmi mírné stoupání. Zakecal se, a z příkopu vylezl jen sedřený.
Nevidět to, tak neuvěřím.
Mě se tohle povedlo na silničce když mi bylo tak 18, najížděli jsem na hlavní, nechal jsem si zbytečně těžký převod, tak jsem musel ze sedla držel jsem se za páky, najednou se mi protočilo zadní kolo a už jsem se válel, když jsem vylezl z té škarpy tak až potom jsem si všimnul že tam bylo rozsypané obilí, prostě smůla a nepozornost, to se ti může podařit v každém věku. Tak že nemyslím že zachraňovat seniora po pádu z kola je nějaké plýtvání, nebo že to je větší plýtvání než vrtulník u bike parku jen proto že někomu nevyšel dvoják, to je úplně to samé.
Tak ještě jednou a pomalu:
seš ňák moudrej :))
Už jsem ti to psal výše. Jestli je ti 45 roků, tak už taky na to nelez a vrať se do hrobu.
Jj, díky, četla jsem.
Ale klidně to sem ještě párkrát napiš, aby se nám to všem pořádně vtisklo… to víš, demence a tak :-D
Mcheche, to zní příliš racionálně, to se na bejkfóru neuchytí…
Neříkám, že nemáš pravdu. Ale zraní a zmrzačí se lidi „dobrovolně“ při spoustě dalších sportů (lezení, potápění, lyže …) a činností – nejvíc lidí to odnese při jízdě autem. To bychom museli všichni jen dřepět na zadku a chodit na opatrné zdravotní procházky.
Lidí je moc, bohatnou a chtějí zážitky. Tak se pouští do mnoha různých aktivit, do kterých se před 30 roky pouštělo podstatně míň lidí. Éčka jsou jen zlomek takových „nebezpečných“ činností a zábav.
Ja by som povedal, že elektrokolo – áno, je nový vývojový trend cyklistiky – ale nieje jeho definitívnym pokračovateľom, nenahradí štandardnú cyklistiku. Je len alternatívou. Každý si vyberie ako uzná za vhodné a bude pomerne veľa takých, ktorí budú mať bajk aj ebajk a budú ich striedať podľa chuti či aktuálnej potreby. Napríklad na výlety s rodinou ja beriem klasiku a na dochádzanie vrámci mesta do práce či na tréningy jazdievam elektrikou.
V každém vláknu o motorových kolech se několikrát píše, že motorové kolo, jako dopravní prostředek, je vítáno. Alespoň jsem si nevšiml, že by s tím měl někdo problém.
To som rád.
Bohuzel vetsina to pouziva spis k praseni a dokazovani si neceho nez k jezdeni do prace :(
Vrámci mesta mi to príde na rovnako. Počet divných týpkov na bicykloch aj ebicykloch. A tie naše výlety mimo sú raz mesačne, to je na hlbokú analýzu trochu málo ale tak od oka mi to príde podobne. Pomer počtu bike/ebike sa myslím ale zvyšuje v prospech bike s rastom vzdialenosti od mesta. Tam už ale je vidieť aj zmenu z civilného oblečenia na typicky cyklistické. Žiadne rifle a trendy triko ale polstrované elasťáky a triko v divokých farbách. Čo si myslím je OK.
Prosím přesná čísla + konkrétní případy prasení + poměr prasení éček k prasení těch co jezdí na sádlo.
Dost naivní představa.
Podobným způsobem dva tři roky zpátky argumentovali zastánci ráfkových brzd na silničkách… A EJHLE!
Lidi, co na kole už jezdí, s tím ze dne na den nepřestanou, to je pravda, možná se to několika málo z nich podaří naučit i svoje děti. Ale nevěřím, že dítě z rodiny, kde je, byť třeba jen jediné elektrokolo, by nefrflalo, že se mu šlapat nechce a proč nemůže mít taky e-kolo. Nemyslím, že by takovýmto tlakům, vydatně zesíleným reklamní masáží a agresívní prodejní taktikou e-prodejců, mnoho rodičů odolalo. Jízdní kolo, jeden z nejúžasnějších lidských vynálezů, skončí na smetišti dějin. Doufám, jen, že tento „vývoj“ bude trvat ještě aspoň několik let.
Tak do určité míry máš určitě pravdu… tam, kde to berou jen jako přesouvátko z A do B (což může být i Restaurace – Zmrzka via cyklostezka s výhledy), ale myslím si, že pořád budou lidi, kteří se chtějí hýbat, zadýchat, zpotit, odrovnat… sport má a bude mít svoje kouzlo, adrenalin, endorfin a ty ostatní návykovky nevyšumí… Asi každé normální dítě má období, kdy se snaží moc nepředřít, ale když má nenásilný vzor v rodině (nemám ráda rodiče s ambicemi), tak se pak třeba inspiruje…
No, vylíčil jsem to hodně černě, ale fakt se bojím, že to bude pravda do značné míry. Asi ne za pár let, ale za dvě tři generace už asi bohužel jo..
Už to tak je. Stačí navštívit nějakou výletní lokalitu, jako je Č. ráj. Z většinové populace, tedy nesportovní, jezdí na jízdním kole už jen ti, co na to evidentně nemají finančně. A závistivě pokukují po těch, co jsou „in“, na motoru…
Může být… naši prapotomci už budou znát třeba jen cyklotrenažer (nebo ani ten ne) a na naše pinožení se budou dívat se shovívavým pobavením, jako na takový roztomilý retro-úlet, asi jako my se dnes díváme na všesokolské slety ;-) Nebo třeba takové běhání na pásu: lidi chtějí sportovat, makat na fyzičce, na postavě, tak jdou do fitness běhat na pás a přitom skrz okno koukají do parku…
Ale dokud tu jsme my – toho bohdá nebude! :-D
Myslím, že to bude kopírovat vývoj kola s přehazkou. Dost dlouho se přehazky zakazovaly na TdF (byly vhodné pro ženy a dorostence:)) Teď jsou fixky a singlespeedy raritou pro nemnoho dráhařů a občas jako frajeřinka do města. Obávám se, že velmi podobně dopadnou za pár (snad desítek) let všechna kola.
Na druhou stranu – proč ta skepse? Nás už to trápit nebude a že se někdo bude dobře bavit nad mou obajkovanou fotkou mi taky bude jedno ;-)
No jasně, nás to snad ještě mine, ale je mi to i tak líto. Ten trend je nevyhnutelný, ale je škoda, že ho výrobci tak urychlují a zákonodárci jim jdou tak okatě na ruku.
ale hovno, slušně řečeno.
:-DD
Za 1*!
Zhuffa: vyžeň černé myšlenky, vezmi kolo a jeď ven! ;-)
Máš recht! Jedu, dokud se to může :D:D
budu rád, když budeš mít pravdu ty a ne já. Jenže všechno ukazuje na to, že éčka kola totálně převálcují. Je a bude to mnohem výnosnější kšeft. Z toho plynoucí reklamní a následně mediální masáž je neskutečná. Není cykloobchod, co by kolo s motorm nenabízel, a to dost agresivně. Už teď plno lidí věří, že kolo a kolo s motorem je prakticky totéž. A rozklikni si reklamu v záhlaví této stránky.
No a proto je třeba pomocňákům neustále připomínat, že nejedou na kole, ale na mopedu, že jo.
Toť! Jakmile by spustil motorek, spustila by se i zvuková smyčka „ministr dopravy varuje: užívání e-kola může zvýšit riziko újmy na zdraví“ nebo v jiných obměnách (ať to není tak fádní), na tohle mají úředníci talent. Pak by to třeba v tom Českém ráji mohla být docela pr…
:-DDD
Není už čas na nějaký anti e-bike dres? Obecně nemám rád pomalované dresy, ale v tomto případě bych udělal výjimku. Prosil bych i s dlouhým. Nějaké návrhy?
A kam bys tak s tím dresem chtěl jezdit? Naštveš je, domluví se na tebe a pak tě třeba ukamenujou… ubaterkujou… nebo něco :-D
A co bzuíci, ti by bez fixky nedali ani ránu…
Nejlepší jsou borci co z garáže do fitka ve druhem patře jezdí výtahem:)
Elektrifikace nadevše.
Tak jede někdo nebo jde fandit či bučet do Disneylandu Dolní Morava na závod mopedů do vrchu?
Já nic proti elektrokolo nemám . Je mi 42, jezdím od devadesátých let, dva roky zpět páteř , ploténka operace. Poprvé uvažuju o elektrokotle, od devadesátých let jezdím na horaku. Záda bolí, Říkám si tak co koupím elektro ,budu zase jezdit 100km výlety, zase jako ve dvaceti když sem byl zdravý a plný síly. Už jsem letos v lednu skoro rozhodnutý že koupím elektro. Koupím na staré kolo odpruženou sedl
Sedlovka,záda neboli, jezdím víc a víc, kolo mě zacina bavit jako kdysi, bolest je pryč . Myšlenky na nákup elektra jsou pryč , výborně spousta ušetřených peněz. Přidávám staré kolo a postavím si mechu z profilu. Kolo mě tak baví, nohy bolí, záda občas taky. Ale musím říkám si,nejsi žádný picus abys abys nemohl šlapat jen vlastní silou,je ti jen 42, pohoda. Baví mě to mám spoustu plánů , velké kopce , nechtěl jsem je vyjet ani ve dvaceti, plný síly. Ale já je vyjedu teď, všechny , vsechny co jsem měl v plánu, přeci ještě nejsem žádný srac … Bude to bolet , ale vyjedu, nahoře budu mít radost, že na to ještě mám. Nic proti elektrokolum, jednou si ho koupím, ale i když to bude bolet, a budu potit krev i pot budu jezdit za své. Tak to mám já , nemůžu jinak. Mám i skútra, projedu se na něm když budu chtít 100km a dál. Ale já těch 100km a víc dám i na tom kole. I když to bolí, baví mě to. Hezký den všem…:-)
To je skvělý Tarky, paráda! Držím palce!
jo, naprosto ti rozumím a mám to úplně stejně :-). Ale je to o tom, jak se k tomu člověk postaví sám před sebou. Já jsem od mládí sportoval a tak nějak to člověku změní život. Tréninky, dril, ale také spousta zábavy při sportu a s partou…pak tě ten sport dožene v tom negativním pohledu (dvě oprace kolene a operace obou ramen). S.re mě, že v nyní v 50 letech neudělám 40 kliků naráz, protože mě ty patálie s rameny dostaly do stavu, kdy to prostě nešlo…tak makám, abych se tam vrátil, když jsem to mohl dělat před 5 lety, dám to zase :-). Prostě se člověk nevzdává a musí mít nějaké cíle a vlastní výzvy.