• LaSouche

    Ahoj, doufám, že mě neukamenujete, že to téma tady už bylo. Prostě se neumím rozhodnout, jakou vidlici na patriota Evo za RST Rouge.

    Nějaký postupným výběrem jsem došel k těmto kouskům.

    SR Auron RC2 – Tuning-test

    Manitou Mattoc Expert

    Manitou Mattoc Pro (Vyplatí se připlatit si?)

    Pike jsem sice jezdil na cultu (viz. Profil), ale asi se mi nepovede takový kup, jako loni, nový stojí raketu (RCT3) a 2× do stejné řeky nevstoupíš

    Anketa: Vidle na Evo Patriota

    5x
    23%
    3x
    14%
    0 0
    • MirosPikos  

      Což takhle nový Durolux?

      0 0
      • LaSouche  

        Taky jsem nad ním uvažoval, dokonce jsem se ptal v BP lumen, Rc2 za 13,9t, TA RC2 14,9t.

        Ale pokud bych vzal 160mm, tak to mě stačí Auron RC2, s vyšší už bych měl problém do kopců, patriot stoupá trochu hůř než cult. A dneska jsem se volal Milanovi S. a ten mě maličko od vidlic se změnou zdvihu odrazoval.

        0 0
      • LaSouche  

        Jak jsi spokojen s Auron-em?

        0 0
      • MirosPikos  

        Myslel jsem nový Durolux R2C2 2016 pro příští sezonu http://www.sicklines.com/…rk-angle.jpg

        Vypadá to luxusně. Ale už je to celkem hardcore na výjezdy do kopce. Ale zase z kopce to bude pecka.

        Co se týká Aurona, já jsem spokojen. Jednou si letos přisál olej a nefungoval v plném zdvihu, ale od té doby, co jsem závadu odstranil rozebráním patrony už je to ok. Kupoval jsem ho za nákupku (toho času asi 8390,–) a předělal na olej. Ve srovnání s Fox Evolution, kterou jsem prodal asi za 8290,– je to nebe a dudy. Tuhá, spolehlivá, citlivá a od Milana bude asi ještě lepší. Nevím jak bych se ale rozhodoval, kdybych za ní měl dát plnou palbu.

        Ještě k té změně zdvihu, já bych to nevyužil, takže jsem to ani nechtěl (v té době snad ani takovýho Aurona neprodávali). Dle mého lajckého názoru je to zbytečné kurvítko a je možné, že to bude zvyšovat pasivní odpory. Jak říkám, nikdy jsem to nepotřeboval.

        0 0
        • LaSouche  

          Ok, díky za info. Opravdu jsem myslel durolux 2016. V oficiální nabídce ho nemají, ale po tom co jsem se zeptal, jsem dostal nabídku, viz. nahoře.

          0 0
    • kesu  

      No tak to snad ne, to hlasování je snad vtip :(

      Porovnávat jeden z nejlepších tlumičů na trhu, vyráběnej prakticky bezezměny od doby, kdy FOX a RS neměl ani tušení, že existuje expanzní tlumič s nějakou hračkou od Santuru snad nemůže bejt myšlený vážně.

      Vem rozhodně Mattoc!

      0 0
      • tonik666  

        Koss porta pro se taky delaji roky beze zmeny a plno lidi bude tvrdit ze jsou to nejlepsi sluchatka, ale stejne uz jsem z nich davno vyrostl.

        0 0
        • jonti  

          off topic, jakou mas alternativu? idealne s BT.

          0 0
          • tonik666  

            Jestli je BT bluetooth, tak bezdrátového rozhodně nic.

            Na ven používám AKG K450 – super zvuk, uzavřené takže neruší okolí, rozumná velikost, skládací s krabičkou, výměnný kabel, kabel jen z jedné strany takže se nikde nezachytne a mikrofon, takže je používám jako hands-free na telefonování.

            V kanceláři používám Grado SR60i – super zvuk (ještě o dost jinde než AKG :), otevřená, takže skrz ně slyším co si kolegové povídají když vypnu zvuk.

            0 0
      • Pedro404  

        Co přesně myslíš expanznim tlumičem?

        0 0
        • kesu  

          :-)

          tím myslím expanzní tlumič s oddělenou HS a LS.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • wilda81  

        Říká ten, co 2 měsíce zpět nevěděl co Auron je. Už jsi na něm aspoň jel, že na něj tak pliveš? :)

        0 0
        • kesu  

          plivu na to z principu:-)

          0 0
          • LaSouche  

            Taky jsem se kdysi díval na SR skrz prsty, ale jezdil jsem durolux RC2 TA 2013 a nebyla to špatná vidlice, chodem skoro srovnatelná s Pike-m, tuhá, akorát o cca 0,5kg těžší než Pike. Proti maruně, u které jsem zrušil patronu, to bylo nebe a dudy.

            Na dirťáku jsem měl DURO-DJ 20 QLC a taky v pohodě.

            0 0
            • mr.antik  

              jen o půl kila těží a bez dvourychlostní expanze… a o tom to je

              0 0
              • MirosPikos  

                Víc proužků, víc Adidas. Jedno že většina bajkerů si neumí vidlici stejně seřídit, ale hlavně, že v ní má hromadu vymrdávek. Tím ovšem neříkám, že si nedokážeš materiál poladit dle potřeb.

                0 0
                • mr.antik  

                  zrovna tohle je věc, kterou nepotřebuješ seřizovat vůbec, prostě tam buď je a cejtítš to nebo ne. Dovedu si představit tratě, kde to potřeba ani poznat není… seřídit bych to asi nedokázal.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To vůbec. HS okruh je nastavený u většiny vidlic s HS expanzí napevno a to jak průtok oleje, tak kdy už se otevře HS okruh.

                    A pokud to neodpovídá nastavení vzduchové/ocelové pružiny (tedy hmotnosti jezdce + jízdní styl), tak mohou nastat dvě situace:

                    • HS okruh se téměř neotevírá a budeš na tom skoro stejně jako bez HS expanze, pokud tedy LS expanze půjde vůbec dost povolit
                    • HS okruh se otevírá příliš a má moc velký průtok oleje a ani přitaženou LS expanzí to nezachráníš

                    Takže vůbec neplatí, že to bude pro každého jezdce s HS expanzí lepší, může to být dokonce i horší. OK to bývá pro střední váhové kategorie pro které je to laděné.

                    A další věc je, jak moc to kdo vůbec ocení. Teď beru případ vhodně nastavené HS expanze, která to zlepší. Ono tu asi moc lidí nemá dlouhodobé srovnání ježdění stejné vidlice na stejném kole s rozdílem pouze HS expanze, aby si vyzkoušela co přesně vlastně přinese.

                    Ono když jsou dvě různé vidlice a jedna má HS expanzi a druhá ne, tak se to pak ztrácí v ostatních rozdílech.

                    Mattoc moc neznám a má asi samostatné nastavení obou expanzí, což ty popsané problémy řeší.

                    0 0
                    • Jenda  

                      Nemá, HSE je na pevno. Vtip je v tom HBO, díky tomu doraz vidle není řešenej „nestlačitelností“ pružiny ale nárůstem kompresního tlumení a tím pádem ke konci zdvihu bude u většiny jezdců daleko podobnější tlak ve vidli a HSE jde naladit univerzálnějš.

                      0 0
                • scret  

                  tohle podcenovani lidi me posledni dobou fakt bavi… Hlavne ze strany vyrobcu, kteri si myslej, ze zakaznik je uz zrejme totalni idiot:) Udajne proto presel RS na dementni soloair atd.

                  Btw. navic timhle argumentovat v dobe, kdy dneska kazdej chce ten pravej enduuro tlumic s milionem stelovatek (CC, RS atd.), je trochu vykrik. Nemyslis?

                  Proste HSE do vidle s timhle zdvihem uz patri… Nicmene souhlasims tim, ze urcita cast lidi to nedokaze nastavit… ty ale vetsinou nejsou schopny si nastavit spravny tlak ve vidli:)

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Máš pravdu, podceňování lidí není zrovna fajn záležitost. Bohužel po zkušenostech z lidmi jsme celkem skeptickej. Zde je asi větší koncentrace lidí, co si dokáže na kole něco udělat, ale bežný smrtelník, co si koupí fulla aby s ním jezdil po asfaltových stezkách si stěží umí zalepit píchlou duši :)

                    0 0
                    • scret  

                      jj, souhlasim, nicmene predpokladam, ze clovek, ktery si koupi podobne vybaveni, tak si za A) je vedom alespon vzdalene co co ktere „kolecko“ dela… nebo za B) si na to nekoho zaplati:)

                      ja taky nejsem vylozene ten typ cloveka, rekneme technokrata, ktery steluje jak das a furt laboruje, pozna kazdej milimetr sem, tam…

                      Ja si to nastavim jednou tak, ze kroutim kroutim, dokud se mi to nezda pocitove ideal a pak na to uz moc nesaham… Nicmene chci mit tu moznost nastaveni k memu idealu, kdyz uz clovek kupuje neco drazsiho…

                      0 0
                    • mr.antik  

                      taky často potkávám lidi co ti řeknou že jsou s tím kolem nespokojený. Přitom evidentně vůbec netuší, že jde něco nastavit nebo že některý díly vyžadujou údržbu

                      0 0
              • LaSouche  

                Jo, ale taky stál míň jak půlku co nový Pike, nebo respektive lyrik. A za ty prachy fungoval dobře.

                0 0
                • mr.antik  

                  já to chápu, kdybych měl omezený rozpočet, sám nevim jestli radši do bazarovýho PIKA (vzhledem k reklamacím) nebo do Auróna.

                  0 0
                  • scret  

                    rozhodne bych sel do aurona TT…

                    0 0
                  • LaSouche  

                    Kdybych byl přesvědčen, že je Pike tak super vidlice a ostatní totální sračky, tak tu raketu za něj odpálím. Jo je to super vidlice, ale nemyslím si, že až o tolik oproti ostatním. Jen připomínám, že ho stále mám na starým kole. Dal jsem si limit 15, ok, 16 bych zkousl za indiána, všude je stavěn na rovinu s Pike-m. Když už Vinetua, tak proč připálit víc za Pro, než expert? 150g fakt neřeším. Docela odrazují prostocviky s foukáním. Zas pokud je to jediný problém, dalo by se to zkousnout.

                    Auron, osobní zkušenost s durolux-em, tak pokud byl bez ladění, sice po umorném štelování, pokus omyl, máslovej, tak jakej musí být poladěnej? Milan, pokud se nepletu, dodělává HSE, ne? když tak mi to vyvraťte.

                    0 0
                    • Jenda  

                      Milan HSE nedodělává, pokud vím, protože se do tlumiče nevejde. Když suntour tak bych fakt zkusil novej durolux protože ten HSE má a dokonce stavitelnou. Mattoca jsem ti popsal níž, určitě to není vidle pro člověka kterej není ochotnej jí porozumnět a podle toho se k ní chovat. Možná ale nové ročníky už líp vychytali, já mám 2014, tedy hned ten první.

                      0 0
                    • AleZ80  

                      O Mattocu je tu vlákno a pokud si dobře pamatuji, tak tam někdo psal, že váhový rozdíl mezi Pro a Expert verzí je z důvodu použití jiné tlumící patrony, která je u Pro verze lehčí ale také prý „horší“.

                      0 0
      • Radek Broz  

        Když jsem to viděl, pomyslel jsem si to samý. Suntour dokonce vede.

        0 0
        • LaSouche  

          Jo, taková už je doba. I když jsem si nakonec koupil Experta, tak tu „sračku“ od SR bych taky rád vyzkoušel.

          Chvilku jsem vážně uvažoval, že koupím obě a porovnám.

          0 0
        • MirosPikos  

          Dík za upozornění, málem bych zapomněl hlasovat. Jinak k nákupu SR je potřeba zdravé ego a neřešit, co si pomyslí pozéři na stezce, ale řešit to, jak vidlice za daný peníz funguje. Tím ovšem neříkám, že Mattoc nebo Pike nejsou dobré vidlice. Je to jen o preferencích a kompromisech.

          0 0
          • LaSouche  

            Přestože jsem nakonec koupil Vinetua, hlavně díky dobré nabídce, tak souhlas.

            Uvidíme časem, jak dobrá ta nabídka byla :)

            0 0
        • AleZ80  

          Mě to moc nepřekvapuje. Kromě (většinou) nižší pořizovací ceny bude u Aurona asi i jednodušší/dos­tupnější/levněj­ší servis. Co jsem četl recenzi Mattoca na dolekopu, tak trochu nadávali na kontakt brzdové hadice s korunkou kvůli můstku vzadu a na onanii s osou.

          Co by mě ale zajímalo – Mattoc má nastavení LS a HS komprese (to má Auron RC2 také) a navíc hydraulický doraz. Má Mattoc také HS expanzi ?

          0 0
          • De.Fly  

            brzdova hadice se moji korunky vubec nedotyka – alinceb mi to namontil nejak sikovne. Osa je taky ok, jen k tomu nesmi prijit nikdo, kdo to jeste nedelal – ti to cely akorat tak rozmrda :-)

            0 0
          • Jenda  

            HS expanzi samozřejmě má, hadici jsem dal tak ze vede zepředu mezi korunkou a můstkem a tem je chycena zip páskou, žádná hitparáda ale ani tragédie. To mě víc štve, že se mi nepovedlo pořádně adaptovat malej blatníček na můstek, mám ho tam ale vypadá divně.

            Osa je geniální, zejména proto, že pokud někdo neví jak funguje, tak ti kolo fakt nevyndá :-)

            0 0
    • Kubiczech  

      S hračkou od Santuru se taky musí dělat tyhle prostocviky, nebo se dá foukat nějak normálně?

      0 0
    • Jenda  

      Myslím že ani s jednou vidlí chybu neuděláš. Ten Mattoc je trochu specifickej svým projevem, pokud je vněm vše správně, chodí skutečně v celém zdvihu aniž by lítal po dorazu, podle mě na enduro naprosto super. Jestli se vyplatí připlatit za Pro netuším, rozsah nastavení by měl být velmi podobný akorát Expert má méně poloh točítek, takže nastavuješ s větším krokem, pro mě je i tak dostatečně jemnej. Foukání už Kešu popsal, ještě doplním, že z podstaty konstrukce je potřeba s připojenou pumpičkou tu vidli dostat do maximálního zdvihu a až potom odšroubovat pumpu a tohle je potřeba čas od času opakovat protože se vidle časem zatlouká do zdvihu natlakováváním negativky. Je to díky konstrukci kdy nedochází k automatickýmu vyrovnávání tlaků mezi negativkou a pozitivkou jako to má RS u soloairu. Nicméně pístek jsem máznul místo oleje řídkou silikonovou vazelínu, chodí to stejně a zatlouká se fakt velmi, velmi pomalu. Další specifikum je, že vidle není nějak extra citlivá na tlak, změna nafoukání o 20% chod moc neovlivní, je to příjemný že se nemění chod vidle s okolní teplotou. Zase je to díky konstrukci vidle, protože má extra velkou vzduchovou komoru a konec zdvihu zpomaluje tlumič a ne extremní nárůst tlaku. Největší slabina je tendence tlumiče přisávat si mazací olej, ale zase to není tak strašný a náprava je záležitost na 15 min.

      Takhle jak jsem to popsal to vypadá že je to vidle na ho… ale chod je naprosto parádní, přední kolo drží jak přilepený. Akorát musí člověk mít alespoň trochu odvahu jí servisovat, jde to rychle a snadno.

      Jo a ještě nedávno měli Experta na 27.5 v Progressu kolem 10 tis.

      Jinak teď přes zimu budu dávat Mattoca k Milanovi, tak jsem zvědavej jak to dopadne :-)

      0 0
      • scret  

        co si od toho slibujes? diky…

        Citlivost je dobra ne? tzn. kvuli tomu nasavani oleje?

        0 0
        • Jenda  

          slibuju si od toho to, že vidle stejně potřebuje posezóní servis tak to hodim k Milanovi, protože mě čeká servis kol celý rodiny což je asi tak 10 biků a nějak už se nedostává čas :-)

          S tím přisáváním oleje je to podle mě tak, že vidle chodí fakt do téměř úplnýho zdvihu (1–2 mm od dorazu), takže se spodní nohy snáz dostanou do kontaktu s mazacím olejem a přisajou a to by se asi stalo s jakýmkoli těsněním. Řešením by bylo mírně změnit konstrukci spodku vidle.

          Ten problém s přefukováním negativky je, jak jsem psal, v tom, že RS (alespoň dřív) u solo air systému při maximální expanzi vyrovnává tlaky mezi komorama, takže se to pořád kompenzuje.

          Jinak v Lyrikovi jsem se hrabal skoro stejně často, pro mě (cca 3 tis km ročně) to zanamená tak 4–5× zkontrolovat tlak/zdvih a 2× přetlakování tlumiče – dohromady cca 30 min práce.

          0 0
          • scret  

            je se zeptam, nejde u „krumpace“ nejak ten konec zdvihu doladit? tak aby clovek chodil treba 1cm od dorazu? myslel jsem, ze to jde… Sice se clovek okrade o kousicek zdvihu, ale jestli ma clovek 160 nebo 150mm je uz celkem asi jedno… A treba by to tolik nenasavalo olej…

            0 0
            • Jenda  

              jde to doladit buď hladinou oleje v tlumiči (což nedoporučuju) a nebo přitažením toho hydraulickýho dorazu.Úplně prasácky by to šlo i přehozením spaceru ve vzduchový komoře, tam pak ale bude blbe fungovat HBO. Nicméně nevidím k tomu důvod, fakt se to děje jen málo kdy.

              0 0
            • kesu  

              Existují k tomu nějaký origo tinnungový kity…

              0 0
          • goofy  

            No hele, kdyby si každá vidle přisávala mazací olej, tak by to asi moc košér nebylo. Já mám třeba spodní část tlumiče včetně těsnění položenou nonstop v mazacím oleji a nasávání se nekoná a po dorazech chodím skoro každou vyjížďku. Prostě to tam není úplně dobře dořešené (třeba kdyby samotný tlumič nechodil na fyzický doraz).

            0 0
            • Jenda  

              Jo jako vyřešit by to šlo určitě líp, možná by stačilo, kdyby na spodní zátce vnitřní nohy kudy vylejzá tlumič bylo těsnění o kousek výš, aby se noha dostala do oleje ale ten se netlačil přes těsnění.

              Nicméně tvoje poznámka má něco do sebe – na starších vidlicích je v tlumiči více či méně vzduchu a to dává flexibilitu v množství oleje ± pár ml. Tady je na hladinu oleje extrémně citlivej ten HBO, takže i přisátí nepatrnýho množství oleje se projeví na možnosti dosáhnout maximální zdvih. Takže je otázka, jestli ostatní vidle opravdu olej vůbec nepřisávají a nebo těch pár ml nejde poznat. To že lyrik a float olej přisát dokáže úplně stejně jak Mattoc mám ověřený na svých vidlích.

              0 0
      • goofy  

        Je to super vidle, akorát se furt sere… :-) Ne že bych ji chtěl nějak hanit, sám ji mám ve výběru jako případnou náhradu Vana, kdyby dosloužil, ale tohle mě u současných vidlic celkem štve. Protože v tom Mattoc není sám, ale nějaké mouchy mají snad všechny.Poslední dobou se začínám cítit trochu trapně, že se ve vidlici vrtám vždycky jenom za začátku sezóny, když v ní vyměním náplně… :-)

        0 0
        • scret  

          jj, zrejme pro lepsi chod davaj hur tesnici tesneni a tim se to tolik kazi..

          0 0
      • LaSouche  

        Tak díky moc za tip, nelenil jsem a volal do progressu. Čekám na platební údaje a pak už jen na vidlici. Jsem na ni opravdu hodně zvědavý.

        Kdyby jsi nedal tip, tak se asi přiznám, že bych šel do TT Auron.

        Díky všem za názory, ať to šlape bez defektu :)

        0 0
      • AleZ80  

        Toho Experta za 10 jsi tam viděl nějak osobně ? Na eshopu ho mají za 14.

        0 0
        • De.Fly  

          treba tady za 400 Eur nová:

          http://bikemarkt.mtb-news.de/…oc-pro-weiss

          0 0
          • AleZ80  

            Co jsem tak pročítal to Mattoc vlákno, tak se závady objevují, takže z ciziny do něj nejdu, ale díky za tip.

            0 0
            • De.Fly  

              jasny, tomu rozumim, ale taky to neni uplne spatny. Balik do nemeckeho obchodu kvuli reklamaci nestoji z CR svet.

              Pokud bydlis pobliz hranic, prejedes do nejblizsi vesnice a posles v ramci Nemecka :-)

              Ze Slovinska mi sel balik 2 dny. V pondeli poslali, ve stredu uz byl u me doma v Liberci postak. A to to bylo vsechno v režii slovinska posta a ceska posta – zadna UPS, DHL nebo podobní…

              Tím nechci vychvalovat německé, ale je fakt, že je to větší trh, takže v jejich eshopech lze narazit občas na zajímavé ceny.

              0 0
        • LaSouche  

          Ahoj, ne, ale zavolal jsem, mají ho přímo na prodejně, teda měli, zítra by měl dorazit. Byl půjčenej na testování do nějakýho magazínu, krk říznutý na 20,5cm, 2 roky záruka.

          0 0
    • logoman  

      .

      0 0
    • ondra7  

      Proč měníš tu RST? Špatná? Jak funguje?

      0 0
      • LaSouche  

        Úplně špatná není, je předělaná na mazání olejem, ale není to úplně ono. Po Piku.:)

        Možná, že kdybych nejezdil Pike, tak mi ani tak nevadí, i když furt je to RST, na SR mi taky chvilku trvalo změnit názor.

        Není moc citlivá, malé věci ji nějak moc nezajímají, až moc progresivní. Věřím tomu, že by se s ní dalo pohrát, aby chodila ještě líp.

        Ale abych soudruhy z RST jen nehanil, tak oproti Titan-u, který byl původně na Cult-u, udělali velký pokrok.

        Koupil jsem Patriota chvilku jetýho, za super cenu ještě navíc s Reverb-em a tak jsem si řekl, že ten rozdíl mezi novým a tím, za co jsem koupil, nasypu do vylepšení. Původně jsem chtěl strive 7 race, ale než jsem se rozhoupal, výprodej 2015 byl pryč. Tak ať mi to sedí, jak barevně, tak hlavně funkčně a není to úplně sériovka. Takže ještě pořadný kola a končím, nebo mě lepší polovička vyžene i s kolem. Takže asi tak.

        0 0
    • LaSouche  

      tak krumpáč je doma, doufám, že se příští týden dostanu k tomu, abych ho nahodil a projel.

      0 0
      • MirosPikos  

        Tak co, už si ho projel? :)

        0 0
        • LaSouche  

          Jezdil, jezdil, dobrý, teda jiný než Pike, ale dobrý.

          Ale včera se mi stala taková ne úplně pěkná věc. Obrátím kolo vzhůru nohama, že vyfouknu úplně vidlici, někde jsem to četl, že to není od věci občas udělat, a znovu nafouknu. Vystříklo přes ventilek a pumpičku pár ml oleje. Nafoukat šla, ale chce se jí ještě míň do plnéhu zdvihu než předtím i při mensím tlaku a nějak moc nereaguje na ovládácí prvky, takže asi rozborka sborka, nebo servis.

          0 0
          • TJK  

            normalka.. rozebrat.. odvzdusnit a namazat znova a slozit

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.