• Pettecek

    Ahoj, mám dotaz ohledně této vidlice. Možná to bude znít směšně, ale zajímalo co vše byse mělo udělat po koupi této vidlice tedy jestli byse mělo zasahovat do vnitřku vidlice např. něco s olejem nebo tak něco. Vím žeto jsou stupidní otázky, ale zajímá mě to :-)

    0 0
    • JakeF  

      2 věci:

      1. – historie
      2. www.tuning-test.cz sám se do těch zásahů nepouštěj, pokud s tim nemáš zkušensoti
      0 0
    • meikyq  

      Někde v historii je tu popsáno jak Epicona předělat na olejové mazání což zlepší citlivost. To je vcelku jednoduchá operace. Nic jinýho nemá smysl zkoušet sám.

      0 0
    • wartburg  

      Ja bych ji tu hruzu mazanou vazelinou hodil do popelnice a koupil neco poradneho. Ale mistni prodejci, votuneri a osoby na ne napojene ti budou tvrdit, ze je to nejlepsi vidlice na svete.

      0 0
      • Lister  

        Není to nejlepší vidlice na světě, ale je to prostě nejlepší vidlice za ty prachy. Taky jsem s tím měl trochu psychický problém, ale po vyzkoušení, bych si tu vidlici na záložního pevňáka nebo low-end celopéro (TAD verzi) klidně dal.

        0 0
        • kubad  

          zrovna mě jedna od Milana dorazila – kurnik ta vidle má hladší chod než nová Foxice :(

          0 0
          • Lister  

            no ona má často hladší chod nže i zajetá Foxice… u mě je to sice rozdíl jen 1kg, ale je prostě lepší :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Talas 08 má nepatrně horší odtrh (taky cca o 1–1,5kg) i po úpravě (před úpravou ani nemluvě).

              0 0
          • Last Guardian  

            jojo, taky sem se nechal zlákat. A nelituju. Ta věc opravdu funguje.

            0 0
      • fousek  

        Ty meles hrozny sisky, na to se neda divat

        0 0
    • baboon  

      No jestli máš aspoň trochu technickej talent a jseš schopnej po rozebrání odhadnout co jak funguje,tak si myslím, že sám přijdeš na to,co by se kde mohlo zlepšit po tom,co jí rozebereš..Myslím, že netřeba v tom vidět magii, prostě jí rozeber a uvidíš sám..Stačí jen pracovat čistě a nic nervat silou, sem tam si zhotovit nějaký nástroj a je to v poho..:)

      0 0
    • kyl  

      Dnes sem si donesl vidli Epicon,podle samolepek a hliníkových vnitřních nohou by to měl být model 09,uzamykání z řidítek,zdvih 100mm ale nemá žádné štelování odskoku,ani sem takovou nikde nenašel.Co je to za verzi?

      0 0
      • t29  

        Vypadá to na verzi RL

        štelování odskoku má LOD (zamykání z korunky) a RLD (zamykání z řidítek)

        0 0
        • kyl  

          Dole jsou pouze spojovací šrouby,mám ji částečně rozdě­lanou.

          0 0
          • kyl  

            Zdvih by měl jít po 20mm nastavit na pístnici,80–140mm,tomu odpovídá délka vysunutí pístnice olej.patrony i vysunutí vnitřních nohou z kluzných pouzder.

            0 0
            • kyl  

              Nevíte někdo kolik se dává oleje do nohou na mazání a jakej?

              0 0
              • Last Guardian  

                20 ml motorového oleje do každé nohy. Alespoň tak praví Milan:)

                0 0
                • vasek80  

                  Do každé? Do pravé můžu pod skrz ventilek a na levé musím tou tuším 27 ořechem s rášnou odšroubovat celej vršek?

                  Jo a po kolika km cca kontrolovat a dolévat. Jezdím převážně zpevněné lesní cesty.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Olej se lije mezi vnejsi a vnitrni nohy, tudiz ne ventilkem:) Tam se lije taky, ale min a jinej.

                    0 0
                  • Last Guardian  

                    Si piš že do každý nohy, leješ tak jak říká Vilém. Jinak nalít by se to tam mělo při celkový očistě a  rozebrání, tzn. většinou na konci sezony. V manualu je orientačně psáno 100hodin.

                    0 0
                • kyl  

                  Já sehnal pneumatickej olej,používá se do vzduchového nářadí tak že nad pístkem by mohl být ideální,měl by být šetrnej k těsnění,obsahuje aditiva proti pěnění,řezivění.Dal sem ho i do vnějších nohou.Já těch 20ml někde četl ale nemohl už najít.Chodí perfektně,reaguje už prakticky když položím ruky na řidítka.Z výroby byl pístek jen mázlej vazelínou a jinak sucho.

                  0 0
              • kyl  

                Nechci další vlákno o Epiconu tak to dám sem,nevíte někdo jak je to s váhou vidlic,mám Epicona 09 bez štelování dole na noze,zamykání z řidítek,je na kotouče+véčka a váží seřízlej na 200mm 1820g.Dnes sem koupil to stejné ale je jen na kotouče,zamykání má stejné a má dole na noze štelování odskoku a tak jak je s krkem délky 255mm váží jen 1680g.

                0 0
    • R4YNE8  

      Měl bych veliky zajem o bilou verzi Epiconu RLD vcetne bile korunky ve verzi Disc.

      Tady je obrazek Epicon

      Rozhodne si chci vidlici objednat z Ceske republiky, ale bohuzel ji nemohu nikde sehnat.

      Neporadi nekdo ? Diky za odpovedi :)

      0 0
      • Featherbed  

        S černou korunkou to taky nevypadá zle ;)

        0 0
        • R4YNE8  

          Opravdu nevis, kde bych ji mohl sehnat?

          Vim, ze to neni podstatne pro chod vidlice, ale na vzhled si potrpim a bily Epicon vcetne bile korunky by se hodil naramne :)

          0 0
          • vasek80  

            Co si ho stříknout. Malej sprej koupíš za 70,– Kč. Tos ale nechtěl slyšet.

            0 0
            • R4YNE8  

              Strikat na novou vidlici?

              Navic si nejsem jist kvalitou laku.Ale taky jsem o tom premyslel.

              Jeste bych se rad zeptal majitelu, jestli je ta samolepka EPICON zprava pod lakem nebo jen prekryta ochranou samolepkou.Rad bych si zmenil motiv.

              0 0
              • Luma  

                Všechny nálepky jsou pod lakem,teda kromě te žluté a dole co značí nastavení tlumení (odtrhu).

                0 0
                • Hornet  

                  Tak dalo by sa aj to, stiahnut, lak prebrusit 2000kou pod vodou, zalestit, prestriekat a prelakovat. Ale dost roboty…

                  0 0
                • R4YNE8  

                  Dekuji za odpovedi.

                  Tak to me moc nepotesilo, protoze ty samolepky teda nic moc.

                  Hlavne pro bilou verzi, kde se vubec nehodi.

                  Ale tak se neda nic delat.

                    
                  0 0
    • koubik  

      Nejlíp na to budeš mít tady toto Vzduchové nářadí

      0 0
    • nksh  

      Trosku zneuziju tema:

      Pomalu mi odchazi prachovky na Epiconu, chtel bych je vymenit za tyhle: http://www.bartonicek.cz/index.php…

      Moje otazka je-pujde to tam?

      0 0
    • t100-CZ  

      Měl bych dotázek, kupuji nové brzdy a chtěl bych se zeptat jak se bude epicon 2009 tvářit na 180mm brzdy avid? nebude se ničit?

      0 0
      • M13  

        Nebude.

        Maximum doporučené výrobcem je 185 mm.

        0 0
      • smith22  

        měl by to vydržet ale z vlastní zkušenosti bych tam dal 160mm kotouč.Mám tam 185mm a dost mi to s vidlou třepe.Ze záčátku když byla vidla nová tak v pohodě ale teď se mi to moc nelíbí…asi zavčas přejdu na tu 160tku taky.

        0 0
        • kubad  

          To neni kotoucem :-) a ted uz tomu stejne nepomuzes. Klidne tam tu 180mm nech

          0 0
          • smith22  

            čím to teda může být?deskama?už je mám docela sjetý ale na plechu ještě nejsou.Akorát sou sjetý zšikma.Docela mě to štve protože vidla toho za sebou moc nemá.těď sem ji právě předělal na olej a měl sem strach, že to bude ještě horší ale jak sem před tím cítil klepnutí do řídítek při zmáčknutí brzdy tak teď po předělání se vidla při břždění jen mírně třepe.znatelný to je když sou kluzaky ještě navrchu, jakmile zajedou tak už to cítit nejde.Není to zas žádná tragédie, že by to s vidlou škubalo ale začíná tam jít ten trhavý pohyb cítit a docela mě to rozčiluje.

            0 0
            • kyl  

              Bude tam už asi vaklík.

              0 0
            • kubad  

              máš vůli mezi kluzákama a futrama, doporučuju co nejdřív opravit

              0 0
              • smith22  

                Když sem to měl rozdělaný tak futra nebyly nijak vychozený.

                Oprava=výměna futer za nové? nebo s nima jde něco udělat?vytěsnit atp.Taky by mě zajímalo kde to budu shánět a kolik to vůbec stojí.

                0 0
                • kubad  

                  vychozené futra od oka nepoznáš :-) poznáš podle vůle ve vidlici. jinak přechod na olejové mazání to samozřejmě zhošil.

                  skus se zeptat u dovozce, nebo ať ti doporučí servis ve tvém okolí který to zvládne, ale u Epiconu to bude tak 1/3 ceny vidle :-(

                  0 0
                  • smith22  

                    Tak předělaný na olej je to dva dny…dělalo mi to už i na vazelíně.Spíš pořád nedovedu pochopit jak se to prakticky u nové vidle může stát.Nebo nejsem sám komu to po cca 1000km začalo?A jak to řeší ostatní když to stojí 1/3 ceny?to tu vidlu vyhodí?Tady na foru je Epiconů poměrně dost a že by ještě nikdo nedělal generálku?Ta vidla zas není nesmrtelná a fakt by mě zajímalo kolik kdo na ní najel než se začaliy projevovat vůle.

                    Ještě sem si řikal, že než sem to předělal na olej tak sem to mohl zkusit vyreklamovat jenomže moc nevěřím tomu, že by to uznali jako oprávněnou reklamaci-tipuju, že by to zdůvodnili jako opotřebení provozem-ikdyž je tam prd najeto.

                    Co vím jistě, je to že příště radši přišetřím na nějakého Sida, Foxe nebo Rebu.

                    0 0
                    • kubad  

                      práce servisu je +/- stejně drahá jestli se hrabou v RS nebo v Santurce :-)

                      prostě Epicon ej hodně levná vidlice, a nevyplatí se ji generálkovat v servisu.

                      v odkaze nade mnou máš cenu spodku, po slevě super, ale při ofiko ceně je lepší vzít celou vidlici.

                      a k záruce, pokud by ses v tom nehrabal, asi by ti to uznali, takhle nevím pokud to vrátíš do původního stavu mužeš to zkusit

                      0 0
                  • nox159  

                    u suntouru se casto stava ze neni vule mezi vnitrni nohou a futrem ale mezi vnejsi nohou a futrem. :)

                    0 0
                    • kubad  

                      masakr :-)

                      0 0
                      • v POHODÌ klokan  

                        Mám pocit, že nedávno je měli v ještě větší slevě – snad za čtyři stovky – to jsem nechápal :-)

                        0 0
                      • StuntJ  

                        Jo, ceny dílů na vidlice mluví pro Epikona a asi ho zkusím. Já jsem chtěl SIDa ( sen z mládí, kdy jsem chodil slintat na SIDem). Ale asi se vrátím na zem a zkusím božského Epikona …

                        0 0
                        • nox159  

                          cena sida neni zas tak zavratne vysoka kdysi to byla luxusnejsi vidlice dneska je uz hodne okoukana ma ji kazdy druhy…

                          0 0
                    • smith22  

                      hmm tak tímto si mě hodně zvednul náladu :-))…akorát tam nikde nevidím z jaké je to modelové řady.já mám model 2010…a taky jestli se dají sehnat i v bíle barvě…ta cena je ale suprová a je to mnohem lepší řešení než výmě na futer(to by ty futra museli stát snad 100,– aby se to vyplatilo)…a pokud jak píše níže Klokan stály ještě méně kolem čtyř stovek tak to už je opravdu maze-to úplně vybízí aby si koupil člověk do zásoby třeba dvoje :-))

                      0 0
                      • smith22  

                        Ještě k těm nohám z kupkola.Mám takovou přiblblou otázku :-)…není to doufám ze zbytků reklamovaných vidlic?tudíž jetých…myslim třeba, že tam byla nějaká věc neopravitelná tak aspoň rozprodávají funkční součásti?ta cena je totiž opravdu nízka…někde bych snad za 500,– sehnal jen gufera

                        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • smith22  

      Jinak jen tak pro zajimavost: TUTO

      vidlu sem kupoval 1.4.2010 a stála mě 3490,–…v tu dobu ještě frčely i 2009 modely takže model 2010 byl chvíli v prodeji…by mě zajímalo podle čeho se ty ceny řídí

      0 0
      • jIrI___  

        Na kupkolu Epicony podražili jako kráva. Teď už vůbec nemá smysl uvažovat nad klasickým Epiconem, když Epicon z T-T je jen o nějaké pětikilo dražší…

        0 0
        • smith22  

          to máš pravdu, kdybych ho kupoval teď tak bych bral z TT.

          0 0
        • nox159  

          tak tedka zalezi co udela s cenou milan…

          nema jeste v nabidce 2011 ( teda myslim)

          0 0
          • felix.org  

            +500 tvrdí na svým webu v diskuzi…

            0 0
            • nox159  

              jj uz jsem se dival tak daleko jsem do nehledal… mas pravdu

              0 0
          • kubad  

            ofiko by se u dovozce nijak vyrazne cena menit nemela takže ani TT, jen eshopy asi přisly o levné zdroje, proto ten nárust.

            0 0
            • Evilcleaner  

              milan na svém webu psal, že '11 je prý o něco dražší, proto paušální nárůst o 500.

              0 0
    • Environmentalist  

      Mám dotaz na tento modelový ročník, respektive se vztahuje obecně ke vzduchovým vidlicím: jak dlouho vám vydrží olej nad pístkem vzduchové patrony? Po 500 km dělám kontrolu a skoro nic tam není. Dávám Redrum, tedy žádný velmi řídký olej. V jiném vlákně se řešila výměna těsnící manžety, ale než se podívám na její stav, případně budu shánět náhradu, zajímá mě jestli tento interval doplňování oleje není prostě standard.

      0 0
    • oggycek  

      ahoj

      mam epicon 09 jedn a pul sezony a jeste jsem nedelal servis :-(

      tak se na nej chystam pred touto sezonou.

      nema nekdo navod nebo odkaz na video jak to spravne udelat

      kde co ocistit a namazat ???

      jsem s ni spokojeny a nerad bych udelal krpu.

      myslim video neco jak je na tlumic fox na youtube to je super

      moc dik

      0 0
      • Pedro404  

        Web suntouru má videa.

        0 0
        • oggycek  

          sorry ja mam teda 2008 podle cernych noh :-?

          ale na servisni ukony jsem tam video nenasel

          nema teda nekdo nejaky tip ???

          0 0
          • Azmir  

            Sice jsem toho peicona 2008 nerozebíral, ale teoreticky by se měl dělat stejně jako ten 2009

            0 0
          • Luma  

            Rok 08 je skoro stejný jak rok 09 akorát se zdvih nastavuje spacery a ne posouvání pružiny a fixaci tyčinkou jak u modelu 09.

            0 0
              • oggycek  

                ro jsem nasel ale nenasel jsem tu rozborku a cisteni ???

                0 0
                • Luma  

                  Rozebereš to prakticky stejně jak ve videu,vyčistíš a namažeš,buď vazelinou a nad pistek dáš hustější olej,nebo jestli máš předělané na olej tak použiješ olej :-o podivej se na video Epicon-Axon 09 je to skoro stejné.Já používám silikonovou vazelinu.

                  0 0
                  • oggycek  

                    a prosim te jakou presne tu vazelinu ??? znacku

                    a jak moc to mazes ?? kolik ji tam davas

                    dik

                    0 0
                  • oggycek  

                    prosim jakou vazelinu pouzivate a jste s ni spokojeni ???

                    moc dekuji (nerad bych koupil nejakou hruzu)

                    0 0
                    • oggycek  

                      mohla by to byt treba tato ???

                      http://www.batman-bike.cz/…

                      nebo radej neco drazsiho-lepsiho ???

                      dik

                      0 0
                      • Environmentalist  

                        Mě se osvědčila třeba Yarrow, ale určitě lze použít něco levnějšího. Zkušenosti s jinými vazelínami ale nemám.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Tato je do vazelinovych vidlic super. Jen je trochu drazsi.

                          To uz bych popremyslel o predelani na olej.

                          0 0
                      • Luma  

                        Jo přesně tuhle používám.Mám Epikona předělaného na olej,tak ji dávám pouze na stíráky.Nebo spíše pod ně,dávám jí tam celkem dost.Jestli to nebudeš předělávat na olej tak namaž všechno,vzduchový píst,pružiny atd.A nezapomeň na trochu oleje nad vzd.pístek.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.