epicon RLD 2008 nebo 2010 za 2xtolik

45 nepřečtených
  • brzdap

    chci pořídit epicona, na netu je k sehnání za 2300,– model 2008, u kterýcho se údajně odírá černá vrstva kluzáku, a nebo 2010 který to má již vyřešeno ale stojí 4000,–. Nevím jestli mám koupit levnýho, kterýho bych eventuelně po pár sezónách zahodil a koupil novýho, nebo investovat do modelu 2010 kterej stojí skoro jednou tolik? jsou tam nějaké podstatné rozdíly?

    0 0
    • oddie  

      Materiál – váha.

      0 0
    • Chrchla  

      odírá se barva?? mno nvm řekl bych že je to kus od kusu.. mě se třeba neodírá vůbec a to ho jezdím 2hým rokem, nejpodstatnější rozdíl asi bude v designu a v materiálu sloupku a vnitřních nohou 08-CrMo 10-Alu

      0 0
      • Evilcleaner  

        08 má alu sloupek. úspora váhy vs '10 je přes 100g. barva na vnitřních nohou se otírala vždy a dost (u verzí s cr-mo vnitřními nohami, které byly nabarveny načerno)

        0 0
        • Chrchla  

          alu sloupek je možný já bral info z kupkola.

          ae ta barva se mi fakt neotírá.. kdyby se mi chtělo tak to skáknu vyfotit..ae je možné že by to bylo tím že jsem si ho předělal na olej a místo těch „gomových pidi kroužků“ dal molitanové kroužky které jsou nacucané olejem?

          0 0
          • Evilcleaner  

            já mám epicona od T-T takže olejové tlumení a mám tu barvu už dávno dole, ale taky na ni bylo odježděno už hodně tisíc km

            0 0
            • maajkee  

              Jenže tam nemáš molitanový kroužky nacucaný olejem! :)

              0 0
              • Evilcleaner  

                jsem dement, napsal jsem olejové tluméení ale to má každý epicon žejo, pochopitelně jsem myslel olejové mazání. a ty kroužky tam samozřejmě jsou.

                ale něco mi říká že ani tak to nebylo myšleno jako vážná reakce:-D

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tommyD  

      Kdyby se někdo zbavoval epicona 09–10 z prahy a střednich cech,tak se hlásím :D

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Ten váhový rozdíl mezi 2008 a 2009 je 160g (mám obě). Novější modely taky narozdíl od starších verzí nemají loga a nápisy ve formě nálepek, ale barvou pod lakem – mnohem lepší vzhled.

      0 0
      • maajkee  

        Na druhou u toho staršího šla nálepka v pohodě slepit a nalepit nálepka do barvy rámu třeba. Třeba ten hnusnej černej čtverec na bilým epiconu prostě neslepíš :)

        0 0
    • z0diaC  

      přemýšlím o tom samém,navíc já potřebuju verzi pro V-čka … ale asi půjdu do toho novějšího … přeci jen ta váha :-)

      0 0
      • pepino  

        Před vyjížďkou jdi na velkou a ušetříš 1800kč:)

        0 0
        • roud  

          tohle jsou jenom blbý kecy…

          0 0
          • maajkee  

            Tak ale je pravda, že do kopce je hmotnost jezdce znát daleko víc než hmotnost kola :)

            Moje praktická zkušenost, že když měl SUP v prvním setupu lehce nad 13kg a teď má 11,8, tak jsem vůbec žádnej rozdíl nezpozoroval, příjde mi, že to pořád jezdí uplně stejně :)

            0 0
            • roud  

              jasný jenže když každýmu člověku co si bdue chtít koupit lehčí díl poradíš ať se radši vysere tak nakonec bude mít 15 kilo kolo místo deseti a to bude ***** znát prostě tohle jsou jen blbý kecy jinak zkus se projet na ondrově spešlu docela by mě zajímalo co budeš říkat pak hehe…

              0 0
              • maajkee  

                Hele ono fakt asi nejvíc záleží na hmotnosti kol, jinak myslím kdyby byly stejný kola a jedno kolo mělo 10kg a druhý 15kg, tak se mi na něm pojede skoro stejně, protože když sedíš na kole, tak táhneš nohama prostě váhu celýho kola + sebe, to prostě nevošidíš :)

                Třeba na tý vidlici je jasný, že pokud bude lečí, tak bude snadnější s ní pracovat, zrovna tak v terénu, kde se hodně pracuje vahou a tělem, se začně hmotnost kola projevovat, ale na roviněa do kopce, pokud člověk sedí, tak si troufám tvrdit, je hmotnost kola zanedbatelná.

                Jinak kdybych se projel na Ondrově spešlu, tak bude hlavní roli na celkovej dojem hrát to, že má fulla, ale že je to kolo o kilčo lehčí bude zanedbatelný.

                0 0
                • roud  

                  mno ono se ti to dost projeví když máš HT co má 12 nebo fulla co má 11 jinak souhlas že uplně nejvíc udělaj kola a gumy…

                  0 0
                  • maajkee  

                    Tak vždyť to je jasný, na lehčím i stejně těžkým fullu (mimochodem by mě docela zajímalo kolik ten jeho obr váží :) ) se prostě pojede líp, návrat na HT je pro mě zatím docela těžkej, zase musím uplně překopávat styl jízdy. Na jekylloj jsem prostě jel hlava nehlava a nic moc neřešil. Asi budu muset pořídit ještě nějakýho 26 fulla :) Na SUPa hodím conti cyclo cross a bude z toho taková raketka na takový delší přesuny po pevným rovným podkladu :)

                    0 0
                    • roud  

                      mám vplánu mu ho v sobotu zvážit a i to tvoje :O) jinak na ty conty jsem zvědavej jak na tom pak budeš dávat :O)

                      0 0
                      • maajkee  

                        Už je mám doma, vzal jsem ty 42ky, takže to není uplná nudle, vzorek to má defakto stejnej jako race king, tak myslím, že to pojede :D

                        0 0
                      • bukajcze  

                        K váze se přidávám:D Jsem na ni zvědavej, jestli jsem ještě něco ubral (od 13.1kg)

                        0 0
                • MlokCZ  

                  Podle mě ta první věta je úplně špatně.

                  Hmotnost kol se tu hrozně přeceňuje. Samozřejmě, že se stejná ušetřená váha projeví na kolech více než na nerotačních částech, ale je to pouze 2× (a to ještě platí pouze pro obvod kola, blíže ke středu je to méně) a to ještě pouze při zrychlování (v terénu se třeba v technickém výjezdu může zrychlovat na překážky docela dost, jinak při pohodové výletní jízdě není důvod moc často zrychlovat).

                  A naopak. 5kg váhy (i kdyby byla všechna na nerotačních částech) bude znát mnohem více i než rozdíl nejlehčích a nejtěžších kol. Tady beru třeba 1200g x 2500g (tedy reálně používaná kola). To je tak adekvátní 1,5–2,2kg nerotačních částí (jak v které situaci, proto ten rozsah a celý dvojnásbek to nebude nikdy, protože rozdíl u těch kol není všechen na obvodu).

                  Jinak já nebyl nikdy žádný gramař a dávám přednost odolnosti (třeba u plášťů) a funkci. Od cca 2–3kg rozdílu (i nerotačních částí) je to ale už znát dost.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Tohle fakt nikdy moc nepochopím, asi jsem blbej na fyziku, když mám dejmte tomu 95kg, sedím na 10kg kole, tak musím nohama utáhnout přece 105kg, když pojedu na 13kg kole tak musím nohama táhnout 108kg, tak jak v tom může bejt tak velkej rozdíl sakra? :)

                    0 0
                    • maajkee  

                      To se nenajde někdo chytrej kdo mi to konečně vysvětlí? :)

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Já netvrdím, že ten rozdíl bude nějaký extrémní. S tím, že to je jen rozdíl hmotností celých soustav (při rovnoměrné jízdě) soushlasím.

                      Ale oproti rozdílu 5kg nerotačních částí bude rozdíl třeba 600g na kolech (což je takový běžný rozdíl těžších a lehkých kol) ještě mnohem menší.

                      Mně vadil ten kontrast, že ti nevadí rozdíl 5kg a přitom píšeš, že nejvíce záleží na hmotnosti kol.

                      Pokud tedy označíš 5kg rozdílu hmotnosti na celém kole jako nepodstatný, tak potom na kolech už nezleží vůbec.

                      A něco z praxe. Rozdíl 3kg na kole už dokážu dle tepu x průměr na známé trase změřit.

                      Rozdíl 0,5kg na kolech změřit nedokážu (je příliš malý).

                      A rozdíl 5kg už udělá v kopci rozhodně více než rozdíl plášťů podobné kategorie (kde jeden bude rychlý v dané kategorii a druhý pomalý).

                      A také se to bude trošku jinak chovat pro 100kg chlapa a pro 70kg.

                      Na rovině je hmotnost kola téměř zanedbatelná, tam je to snad jasné, to jsem ani nezmiňoval.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A ještě zkusím pro výjezd nějaká orientační čísla, aby bylo vidět, co kolik tak může udělat.

                        Budu brát čísla z tohoto kalkulátoru, ať to jde rychle

                        http://www.nahoru.net/…ulatory.html

                        A budu uvažovat 75kg jezdce (to jsem vzal z důvodu, protože tady znám nějaké hodnoty pro výkon potřebný pro překonání valivého odporu nějakých plášťů) a 10 a 15kg těžká kola.

                        A k tomu dejme tomu 10% stoupání.

                        A jezdci nechám výkon 200W.

                        A teď mu dám NN/NN s dušemi 2,25 a RaR/RaR s dušemi 2,25 a dle kalkulátoru a hodnot pro ty pláště sem naházím rychlosti jakou pojede v kombinacích obě kola a oboje pláště při stálém výkonu 200W. Tedy pro ty pláště vezmu rozdíl potřebného výkonu pro danou rychlost (a pro ty ryhclješí o to zvýším jezdci výkon v kalkulátoru; dle čísel mi přijde, že tam používají spíš něco odpovídajícho těm pomalejším).

                        • 10kg kolo + pomalejší pláště: 7,8km/h
                        • 15kg kolo + rychlejší pláště: 7,9km/h
                        • 10kg kolo + pomalejší pláště: 7,4km/h
                        • 15kg kolo + rychlejší pláště: 7,5km/h

                        Tady je hezky vidět, že v ne už tak mírném kopci udělá i rozdílná kategorie plášťů daleko menší rozdíl než 5kg váhy navíc.

                        Samozřejmě na rovině to bude zcela naopak, tam se váha neprojeví téměř vůbec (minimálně za navýšení valivého odporu díky změně váhy soustavy) a valivý odpor díky větší rychlosti bude mít vliv zase o hodně větší.

                        A k tomu ještě váha kol, ta kdyby byla třeba rozdíl 0,5kg (to už je na rozdíl u kol dost), tak to při rovnoměrné jízdě bude téměř stejné jako 0,5kg jinde (téměř proto, že jízda není 100% rovnoměrná nikdy, vždy tam bude malý náznak nerovnoměrnosti i při slušném šlapání), tak to nezaregistruje kalkulátor vůbec.

                        Tedy ani o tu jednu celou desetinu km/h se rychlost za tu váhu kol nezmění.

                        V tom výjezdu tedy bude 5kg rozdílu váhy zcela dominantní rozdílový faktor.

                        A jak známo, průměrná rychlost je z největší části o rychlosti ve výjezdech. Proto pokud se nejezdí nějaké extra rovinaté trasy je to i celkově hodně podstatný faktor.

                        0 0
          • pepino  

            Taky bys, koukám, nějaký deko ušetřil… Ale máš recht, 160gr na vidli poznáš víc, než když půl kila vys…š:)

            0 0
        • z0diaC  

          ta vidle nebude pro mě,takže tuhle cennou radu pošlu dál …

          0 0
      • Mamut  

        Spocitaj si na kolko ta vyjde usetreny gram. Ak je fakt rozdiel 160g a 1800Kc, tak za jeden osekany gram das 11.25Kc. A to sa stavim, ze mas na biku miesta, kde usetris vahu daleko lacnejsie ako za 11Kc. Alebo, ze za tych uz obetovanych 1800Kc osekas vyrazne viac vahy ako 160g.

        0 0
        • roud  

          mno a teď si spočítej kdybys chtěl na vidli ušetřit víc jak těch 160g na kolik tě to vyjde to je teprve suma…

          0 0
    • jachymk  

      já bych se na epicon dneska vysral, mám netuněnej 2009 a jsem spokojenej protože stál 3500, ale dneska bych si chvíli počkal a připlatil za rebu po tom co jsem si jí zkusil se na epicon dívám malinko jinak :-)

      0 0
      • Chrchla  

        zrovna sida ne? co troškařit s rebou? xD xD :)

        0 0
      • Jenda  

        no mam osobni zkusenost jak s rebou tak epiconem a epicon ma lepsi prubeh chodu, je jen nepatrne tezsi a uprimne verzi z T-T original reba nesaha ani po kotniky

        0 0
      • Hombre85  

        měl jsem epicona na HT asi tři roky a vys..l se tlumící patrona. Jinak fungoval celkem dobře, ale rychle šel do kytek. Takže jsem to nechal lehce opravit, poslal do světa celý kolo a koupil fulla na foxu :D

        0 0
    • ouzo  

      taky jsem tuto otázku řešil a nakonec mám Epicona od Milana :D

      a maximální spokojenost :)

      0 0
      • mirav  

        tato hláška vypadá skoro jako „SPAM“. In my humble opinion … .

        0 0
      • mr.antik  

        Mám epicona, jedinej „tuning“ byl změna zdvihu a jsem taky spokojenej. Akorát mě štve ta vazelína a následně volepený a špinavý vnitřní nohy, takže půjde na olej.

        Na pevňáka (XC a jiné použití) to IMHO nemá smysl nijak tunit

        0 0
    • Swoby  

      Kup epicona 8 a T-T ;):D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.