FORMULA THE ONE drnčení - kolo CANYON

45 nepřečtených
  • richee

    Koupil jsem bike CANYON NERVE AM 8, mam na nem brzdy FORMULA THE ONE a vidlici FOX 32 TALAS RLC. Ty brzdy pri klidne jizde rovne jsou potiche, ale v okamziku, kdyz zacnu zatacet, vic slapat do pedalu, tak zacnou drncet. Predtim jsem testoval AVID JUICY a prisli mi, ze brzdi lepe, pricemz tyhle formula brzdy maji byt daleko vykonejsi. Nemate nekdo s timto zkusenosti?

    0 0
    • spyder  

      K tomu drnčení, pokud by se to ozývalo jen při ostřejším zatáčení na jednu stranu, tak by mohlo pomoct vystředit třmen (povolit šrouby, zmáčknout brzdu, držet a utáhnout) – mi takhle občas škrtaly v zatáčce Avidy J7. Pokud to škrtá při obou směrech zatáčení tak bych ještě zkusil dotáhnout upínák … A k tomu výkonu se moc vyjádřit nemůžu, Formuly sem nejezdil, ale jestli jsou pořádně zajeté tak zkus očistit kotouč isopropylalkoholem…

      0 0
    • rossi001  

      je to danio tim ze formula dava original shit desticky,dej do nich organicke,ja mam Formule k18 a vymenil jsme vsude za organicke od BBB a to je fakt sila a to mam180 placky a je to maso a to jsme je jeste nerozbrzdil a dal dneska,jinak s tim drncenim nevim..

      0 0
    • tomfree  

      Mám formuly na druhém kole a je fakt že vzdálenost destiček od kotoučů je malá,takže se musí dobře vystředit,kotouč musí být absolutně rovný a vhodný pro tyto brzdy,jelikož mají širší záběr než ostatní brzdy,destičky mám originál a brzdí dobře,drnčet taky můžou proto,že při zatočení kolo jede pouze po bočních výstupcích pláště a to rozvibruje kotouč.

      0 0
    • hanz  

      mam je druhousezonu na obou kolech(DH a AM) a na bluru mi to občas dělalo taky, stačílo to dobře vystředit. Co se týče výkonu tak teda nevím cos měl za juicy, ale ty brzdy se moc srovnavat nedaj. Až ojedeš desky dej A2Z, sou za pusinku a sou o něco lepší jak originaly.

      0 0
      • gazman  

        Přifařím se tady s dotazem na tebe jako na uživatele The ONE.Jaké jsou závity na těch odvzdušňovacích červících u The ONE,je to stejný průměr jako u Avid?

        0 0
    • tommas  

      mam jeste poznamku k drnceni.jestli mas 200mm kotouc tak drnceni je normalni jev.hodne na to ma taky vliv vzorek plaste.jizda po asfaltu atd

      0 0
      • Jarous1  

        Souhlas, v kombinaci s Nobby Nic to při určité rychlosti, na tvrdém podkladu, cinká někdy už dost.

        0 0
    • tomfree  

      Dneska jsem rozebral komplet třmen téhle formuly,jelikož mi od začátku pístky nešly stejnoměrně a pořád se to zhoršovalo,příčina byla v tom,že pístky jsou plastový odlitek a to ne zrovna přesný,k tomu nepřesné opracování těla a chyba je na světě,po prebroušení a přeleštění pístků a úpravě třmene funguje jak má,prostě zase jeden „špičkový“ made in italy výrobek.

      0 0
      • vifon  

        asi z piatkovej poobednajsej smeny…

        0 0
        • tomfree  

          Jo a nebo s pondělní,ještě s víkendovou kocovinou.

          0 0
          • vifon  

            ani nechcem vidiet ako vyzeraju moje piestiky :-)

            Inak to pekne naserie, takto to sfusovat. Hlavna vec, ze made in italy tam maju naleptane priamo na brzde…

            0 0
      • gazman  

        Vytahovals pístky přes díru po zlaté matici? Mě ta ku..va nejde povolit tak jsem je musel vymačkat dovnitř.Chtěl sem dát ty zlaté srance poeloxovat,ale bohužel kužel nic z toho.

        0 0
        • tomfree  

          Jo přes díru po tom deklu,povolit to šlo špatně,dělal jsem to ve svěráku,je to způsobeno i tím,že je to dotaženo nasucho na gumový o kroužek.

          0 0
          • gazman  

            Jaký si na to použil klíč,něco sis vyrobil,nebo přizpůsobil torx 70?

            0 0
            • tomfree  

              Pasoval klíč ze sady na servis tlumičů mercedes.

              0 0
              • gazman  

                Dá se ten ořech někde opatřit?

                0 0
                • tomfree  

                  Tak to netuším,je to celý set,na kusy jsem to neviděl a ten klíč je třeba jen na sl,cl,cls s pneumatickým podvozkem,takže to není zrovna běžný typ.

                  0 0
                  • Jenda  

                    se tesim jak budou na Gazmana koukat az prijde s brzdou do Mercedes servisu ze to potrebuje rozebrat:-)

                    obcas ty nestandardni klice jsou dost k posrani:-)

                    0 0
                    • tomfree  

                      To on neudělá,upraví ten torx,já bych to taky tak řešil,jenže když jsem to rozdělával,tak jsem byl už dost nasranej,na to abych ještě vyráběl klíč,který použiju jednou nebo dvakrát.

                      0 0
                    • gazman  

                      Vypiloval jsem si ho z hlavy šroubu M12 akurát jsem neměl odvahu za to pořádně zabrat měl jsem strach o to prase,že ho odlomím z vidlice,ale jestli to má takhle blbě jít tak už depku nemám a půjdu do toho.

                      0 0
                      • Jenda  

                        no radsi bych si udelal nejakej drzak na kterej prisroubujes jenom to prase – kdyz dojebes prase zamrzi to ale podelat kvuli tomu jeste vidli je trochu na prasky.

                        0 0
                        • tomfree  

                          To prase je v pohodě,vezmeš nějaký starý adaptér třmenu,ten upneš do svěráku,přišrou­buješ prase a je to.

                          0 0
                          • Jenda  

                            no prave, rozhodne bych to ale nehmozdil na vidlici.

                            0 0
                            • gazman  

                              Teď jsem se vrátil z dílny,mám to rozkuchnuté,ale dělal jsem to ještě jinak než vy.Na tom adaptéru jsem to měl taky ale ten předek byl tak dorvaný,že jsem měl strach že ty oka na brzdiči ulomím.Vytáhnul jsem ze třmenu desky a navlíknul ho celý na plocháč a plocháč i ze třmenem samo do svěráku. Ještě foto mého super power mercedes klíče :-)

                              0 0
                              • Jenda  

                                no tak ted uz zbyva jen rozebrat toho kindshocka:-)

                                0 0
                                • gazman  

                                  Jo no mrknu na to,ale možná ho dříve prodám i s kolem.

                                  0 0
                              • tomfree  

                                Super klíč,pokud jsi to dělal na fréze,ale jestli jsi to piloval,tak to musela bejt dřina:-))

                                0 0
                                • gazman  

                                  Dělal jsem to ručos,nebylo to na díl než půl hoďky,nejdříve trojůhelníkovým pilníkem ten do toho leze jak do hovna a pak už jen poladit kulatým rádiusy.Chce to nové a odmaštěné pilníky,pak to fičí.

                                  0 0
                              • kyl  

                                Dobrej,taky nesháním co se dá udělat.

                                0 0
      • Jenda  

        po necelych 5 mesicich zivota v Italii mohu zodpovedne rict ze to neni ani patecni ani pondelni smena – to je standard:-) Hlavne aby to dobre vypadalo, to ze to funguje na hovno uz nikoho netrapi – design jede :-)

        BTW na novym kole mam taky formuly a jeste jsem na nem poradne nejel a uz je to moje nocni mura takze prekvapit me muzou vlastne jenom prijemne:-)

        0 0
        • gazman  

          Třeba ty Ferrari to jsou taky šunty Italské že?

          Mě fungujou Formula the one na výbornou.

          0 0
          • Jenda  

            no s ferari nemam osobni zkusenost ale treba starsi Lamborghini to je fakt unikat:-) – diky tomu ze to byla rucni vyroba tak snad co auto to nejaka specialitka – stryc mel dve ktery se od sebe lisily datem vyroby asi o 5 mesicu a napriklad rozmery kastle na kazdym jiny, motor sice fajn ale kdyz to dyl stoji tak nez se vypali olej z ventilu tak je to plynova komora atd atd :-)

            Ne jako vazne ne vsechno italskyho jsou smecka ale to ze casto uprednostni design nad funkcnosti je bohuzel fakt:-(

            0 0
            • gazman  

              Je to tak ale není to problém jen italských výrobků.Dneska se všechno dělá jako zpotřebka,je to hnus.

              Musím ale říct že konkrétně tyhle brzdy jsou nejlepší co jsem měl.Jak brzdnou silou tak čitelností,kon­stnantností výkonu,serviso­vatelností i váhou.

              Asi jsem měl štastnou ruku a vyšel na mě dobrý kus.

              0 0
              • Jenda  

                no ja jsem k formulam trochu predpojatej protoze moje prvni kotoucovka byla formula B4 – popravde to nebyla brzda to byla *****. Nebrzdila, mekka jak svina ale byla hezka a lehka:-)

                ale jinak k tem italskejm vyrobcum – ono kvalita je tak nejak jizansky velkorysa ale to neni az takova tragedie, spis je horsi ze i kdyby dana vec byla vyrobena superkvalitne tak proste bude fungovat blbe protoze design bude pri finalizaci vyrobku hlavni takze aby to bylo hezky tak to kolikrat zmrsi funkci. Ale to jsou takovy detaily ktery clovek zacne postupne objevovat az pokud tu je delsi cas, na prvni pohled to vetsinou videt neni:-)

                0 0
              • tomfree  

                K tomu ferrari,které tu každý vytahuje,když přijde na italy,tak za prvé je to na severu italie,kde se člověk domluví lépe německy než italsky,což mluví samo za sebe,a k těm vozům,krásné calounění je na tvarovaném papndeklu,jako nejlevnější třída vozů,držák přístrojové desky není nějak ošetřen,tudíž rezaví,kabelové svazky v interiéru vedou jak to vyjde a uchycení elektronických komponentů je plíškama přibodovanýma ke káře a to mluvím o ročnících 2000 a výše,takže při porovnání třeba s porsche,nebo roys roce je to ůplně jiná liga.

                0 0
                • Jenda  

                  jj, to je presne to ono – drobnosti kterych si clovek na prvni pohled nevsimne ale pozdeji pijou krev:-)

                  0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak. U Bartoníčka při servisování všech Formul tohle dělají taky běžně (když je to třeba).

        A stává se to u všech Formul poměrně často, i když já mám doma troje K24 a u žádných to nebylo třeba.

        0 0
        • Lone1  

          Formula B4,je super brzda.Tvrdá,vý­konná,ale je třeba vzít v úvahu,že origoš,byla na kotoučích 160 předek a 140!zadek.Dej ji na 180 kotouče a zaflokuješ na místě.Měla velké destičky,dobrý třecí koeficient.Jestli ji měl někdo měkkou,tak jedině neumětel,který to neumí odvzdušnit.A že jsem jich něco viděl!

          Proto chápu výrobce,že dávají někde matice na speciální nářadí.Nechtějí,aby se v tom vrtal kdejaký voříšek,který o tom vůbac nic neví,nezná specifika.Nakonec tu brzdu zmrví,ale neřekne,že je pako,řekne,ta brzda stojí za hovno.

          To,že je tam „plastový“vále­ček,má své velice důležité důvody.Že je nepřesný,tomu přece nemůže nikdo věřit.Rovněž třmen,je velice precizně opracovaný,ale u oem verzí může upadnout na zem atd.

          Rovněž vzdálenost destiček od kotouče,v žádném případě není malá.Je stejná,jak u avidů.Jestli ji má někdo malou,má špatně udělané brzdy.

          Důležitá poznámka k the one.Brzda,dobře udělaná,zabírá téměř ihned,jestli ne ,je v systému vzduch!Na tuty.

          Ono zlaté víčko,které když se povolí,jde pohodlně vyndat váleček,je přitažené určitým momentem,.Když nebudeš vědět správnou hodnotu,brzda nebude správně fungovat.A v žádném případě není na sucho.Při odvzdušňování,je třeba malý fígl,aby jsi tu brzdu odvzdušnil.Skoro si troufnu tvrdit,že to neuděláš,nastopro.

          0 0
          • Jenda  

            hele formula B4 byla jedna z nejvetsich mrdek co se kdy vydavala za kotoucovku. Ta mekost nebyla dana tim ze by tam byl vzduch ale tim ze kdyz jsi zabrzdil tak se prase proste roztahlo o skoro 0.3mm mereno suplerou. Jediny kdy brzdila celkem dobry bylo za deste ale zase pak mela nahovno davkovani. Dalsi jeji nevyhoda byla miniaturni expanzka takze brzda tvrdla v delsich sjezdech, kotouc mi popraskal. Ne fakt to dobra brzda nebyla a jedno s jakym kotoucem. Jo a opracovani tremnu – sesroubovanej odlitek na kterym nebyly ani zahlazeny otrepy, o tom ze by ty dve pulky k sobe nejak supr licovaly se taky mluvit neda.

            0 0
            • Hornet  

              Toto je dost zaujimave, ako keby ste vy dvaja hovorili o uplne inych brzdach… :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.