• richee

    Nevite prosim, zda jde nastavit vycentrovani pistu v tele brzdy – trmene? Pri vycentrovani trmene povolenim sroubu, zmacknutim brzdy a jejich naslednem dotazeni dojde k vycentrovani kotouce mezi destickami, ale pak mi skrta o trmen – telo brzdy. Jiz jsem zde psal o drnceni techto brzd na kole CANYON a jsem presvedcen, ze je to zpusobeno timto. Takze bud mi brzdy skrtaji o desticky a nebo o trmen, nevim jak nastavit jejich vycentrovani, meli by byt samonastavitelne.

    0 0
    • kubad  

      Histoooorie :-) hledej je to stejné prakticky pro všechny brzdy

      0 0
    • scoty  

      Tak jsem na svých brzdách vše vyčistil, rozhýbal atd…, ale stejně se vysouvá na obou třmenech zadní pístek o něco více a rychleji, což znamená, že to při jízdě furt tře z té strany o kotouč. Mohu to eliminovat tím, že vyosím kotouč z třmene, ale to zase dochází při brždění a zahřátí kotouče k jeho tření o třmen..:-(

      Díval jsem se na německé BF. Tam dávaj místo origo kotoučů sh XT s plastovým unašečem a prej dobrý..ale stejně je to divný.

      Nemá někdo nějaký nápad?

      Dík.

      0 0
      • cerňoch2  

        Tak naprosto stejnej problém jsem měl na jedné brzdě (druhá chodila bezchybně) HAYES STROKER a nikdy jsem to úspěšně nevyřešil.

        0 0
      • Jenda  

        nejak uplne nerozumim – zadni pistek myslis vnitrni? vyosis kotouc – jako ze nastavis trmen vic ke strane?

        Jestli to chapu dobre tak proste mas jeden pistek trochu zatuhlej takze kdyz to budes rozhejbavat tak promaz jenom ten pistek co se vysouva hur at mas oba zatuhly stejne. Taky zkus jestli neni ta brzda zavzdusnena – myslim ze takhle by se mohla chovat bublinka za jednim pistkem

        Ten kotouc s unasecem ti v tomhle nejspis nepomuze.

        0 0
        • scoty  

          Pochopils to správně, zadní = ten blíž k drátům.

          To co radíš jsem přesně zkoušel. Dokonce jsem ten slabší nechal víc vysunutý, ale vše marno, ten silnější(zadní) ho přetlačí. U sh by to bylo v poho, ale zde je prostě málo místa v třmenu, tak je nerovnováha ve stisku hned znát.

          Ty sh kotouče budou míň tepelně kroucený, tak by jim nemuselo tolik vadit, že nebudou nastavený do středu třmenu…

          Nebo žeby bublina? Na obou třmenech stejně?

          0 0
          • Jenda  

            jeste zkus kdyz uz budes mit nasazeny kolo tak tu desky co se vic vysouva zatlacit zpet a pridrzet a pritom zmacknout paku – takhle si lze castecne vycentrovat desky ke kotouci. Nicmene zkus to poradne odvzdusnit – v tomhle stavu bych to udelal tak ze namontuj odvzdusnovak s tak 10 cm hadicky na paku, napln tu hadicku brzdovkou (jde to blbe ale jde), roztahni pistky a koukej jestli ti jdou bublinky (neco ti asi pretece) pak zabrzdi az se desky dostanou skoro k sobe a zase to roztahni (v prubehu je dobry ruzne proklepat hadicku a trmen aby fakt vsechen vzduch vylezl a mit hadicku po cely dylce mirne nahoru at to leze do paky a ne zpet). Opakuj to dokud pujdou bublinky – klidne i 10×. Navic vzhledem k tomu ze se nevraci ten vnejsi pistek tak by to tak mohlo byt protoze po odmontovani odvzdusnovaciho sroubku z tremu se tam snadno dostane nejakej vzduch a ten se prave dostane spis k vnejsimu pistku (odvzdusnovak je na ty strane)

            0 0
            • scoty  

              Dík. Zkusit bych to mohl, tu sadu na to mám..to zas bude ..:)

              0 0
              • Excel  

                Až skončíš párkrát vochcanej dotkou, tak ty brzdy nakonec stejně zahodíš ;-)

                0 0
                • scoty  

                  Zlatý šimáno, sice hovnobrzdí, ale nemáš probléma no..:))

                  0 0
          • tomfree  

            Už jsem to tu někde psal,stejný problém,vyřešil jsem to rozebráním třmene,to znamená povolíš tu velkou zlatou matici,vytlačíš pístky ven,vyleštíš ty plastové pístky,odstraníš hliníkové otřepy z těla třmene,zaleštíš třmen,sožíš zpátky odvzdušníš a funguje to jako nové,je to zkrátka výrobek dodo.

            0 0
            • gazman  

              Plast si leštil filcákem a pastou, nebo jemným smirkem?

              0 0
              • tomfree  

                Filcáken normálně v soustruhu s nějakým zbytkem nějaké historické pasty značky „podařilo se sehnat“ však to znáš a třmen takovou tou pidi frézkou od proxxonu s leštícím kotoučkem,předtím mi zozdílně ubývaly destičy a teď už to je v pohodě.

                0 0
                • gazman  

                  O.K. Šlo mi jen o to jestli ten pístek snese filcák, asi to preventivně zjara udělám.

                  0 0
                  • Jenda  

                    koukam ze me asi ceka hezka budoucnost :-( zatim na nich mam prd najeto a jsou to jeste ten starsi model, nicmene zda se ze mi chodi oba pistky stejne tak doufam ze se nic neposere. Akora kdyz jsem menil na zadni brzdovku tak jsem to nebyl schopnej protlacit skrz – bylo ale kolem nuly a ta brzdovka mela svy nejlepsi leta asi tak 2 roky za sebou.

                    0 0
                    • gazman  

                      Myslím že se nemusíš ničeho bát, fungují dobře,scoty měl asi trochu peška, prostě to musí doladit:-)

                      0 0
                • scoty  

                  Destičky se mi sjíždějí souměrně, akorát ty věčné pazvuky mě štvou. A když zacouvám, tak to píská jaxviňa..:)

                  Vím, že se tu už o tom psalo, ale u modelu 2010 už to mělo být vychytanější kua:)

                  A co záruka? Mám je půl roku.

                  0 0
                  • Jenda  

                    no jestli je mas pul roku tak bych nevahal a kontaktoval bartonicka – co jsem tu tak z fora pochopil jsou pri reseni takovychto problemu velmi vstricni.

                    0 0
                • scoty  

                  Jak se ti to chová, když tam dáš třeba 203 kotouč? Dá se to vystředit bez škrtání?

                  0 0
                  • tomfree  

                    Mám přední 203mm a neškrká,ani v zatáčce a v zadu mám 180mm a taky v pohodě a to zadní stavba spešlu není zrovna z nejtužších,oba kotouče jsou hope floating.

                    0 0
                    • gazman  

                      Mám to stejně a taky žádné nežádoucí zvuky.

                      0 0
                    • scoty  

                      Ty mi tady dneska dáváš kouř..:))

                      Vážně nastavíš kotouč na střed otvoru v třmenu a je to ok?

                      Nebo s tím pak ještě poladíš do stran, aby to neškrtalo?

                      0 0
                      • gazman  

                        Tak na středu drážky ve třmeni to nemám, seřídil jsem to na střed mezi deskama(jeden píst je víc vylezlý).

                        0 0
                      • tomfree  

                        Mi se to tím klasickým způsobem seřizuje blbě,proto ho používám jen když to nejde po mém,to znamená,že vytáhnu destičky,abych viděl vzdálenosti třmenu od kotouče,vystředím to,aby kotouč byl va středu vložím destičky a je to,po zmáčknutí páčky se oba písty vysunou a při povolení se musí vrátit zpět oba,pokud se vrátí jen jeden a druhý zůstane na místě,je něco špatně.

                        0 0
                        • scoty  

                          Ano, to by měl být idealní stav. U sh nebyl problém.

                          Ale když si představím povolování té zlaté matice…vypouštění, leštění, napouštění, odvzdušnění…:-)

                          0 0
                      • jIrI___  

                        Možná to bude i díky tomu floating kotouči. Já s ním měl problémy Elixiry nastavit tak, aby při otočení kola ve stojanu neškrtaly nebo necinkaly. Nakonec jsem na to už neměl nervy a nechal ho trochu škrtat, ale jakmile jsem to projel, párkrát zabrzdil a vyzkoušel pak zas otočit kolem na prázdno, tak nic neškrtalo. Přikládám to právě tomu plovoucímu kotouči, ale taky jsem třeba mohl mít nějaké pohlé deskama a ty se srovnaly až při zatížení. Nicméně když jsem měl XT kotouče s unašečem, tak jsem problém s cinkáním hned po seřízení neměl…

                        0 0
                        • scoty  

                          To říkali němci na IBC. Kotouče Sh XT a je klid. Ale stejně ty pístky musí chodit, protože tam je málo místa.

                          0 0
                          • Jenda  

                            jj, nejdriv vyresit pricinu problemu a pak to pripadne doladit kotoucema. Akorat v tvym pripade by mozna vic slusely plovouci hope.

                            0 0
                            • scoty  

                              Tož jsem to po vyčistění teď vyladil, že to škrtne jen lehce a jednou za otočku hlevně po brždění.

                              Ty kotouče XT vypadají na LVčku takhle ..

                              0 0
                            • tomfree  

                              Na plovoucí Hope pozor,protože je třeba ubrousit kousek třmenu,aby o něj neškrkaly nýty kotouče.

                              0 0
    • scoty  

      POKRAČOVÁNÍ:

      Tak jsem kouknul na řidítka pod pumpičku a tam dotka…:-(

      Po konzultaci s Bart. jsem to poslal na záruku do Plzně, kde vyměnili dolní víčko. Už je to z5, ale zadní destička stejně od kotouče neodskočí. Musím ji vzít za to ouško, co čumí nahoru ze třmenu, zacloumat s ní, a pak teprve odskočí ty 2–3desetiny a neškrtá o kotouč…až do příštího zabrždění..kua

      0 0
      • Jenda  

        hele uplna blbost ale nedrhne ti deska o trem – jsem mel tenhle problem s goldfrenama – stacilo trochu obrousit a bylo to v pohode

        0 0
        • gazman  

          No to by mohlo být.

          0 0
        • scoty  

          Byl jsem teď mrknout..:).. a nedře.., tak jsem trochu posunul třmen, docentroval novej kotouč a zdá se dobrý..:)

          U těhle brzd to je fakt o desetinách, no..

          Možná vzadu je to horší na seřízení/delší hadice/ztráta podtlaku..třeba

          0 0
          • gazman  

            Desky jdou od sebe tlakem péra, které je mezi něma.Podtlak tam nedělá nic.

            0 0
            • gazman  

              Si myslím teda:-)

              0 0
              • kubad  

                podtlak vrací pístky, pružinka přitláčí desky na pístky

                0 0
            • jIrI___  

              To se mi nezdá. Přeci když člověk roztahuje pístky třeba při výměně destiček, tak zatlačit pístky jde dost ztuha a to pérko takovou sílu určitě nemá.

              0 0
              • kubad  

                ale zase to nerozebírej :-)

                gazman má pravdu, pístky se vrací podtlakem,o kon­strukčně danou vzdálenost, a pružinka přitláčí desky k pístkům, takže je vlastně vrací co může :D

                0 0
              • gazman  

                Když si představím pumpu zevnitř tak tam nevidím jak by k podtlaku mohlo dojít.Mačkáš píst, ten uzavře kanál do expanzky a dál už tlakuje hadici a třmen.a naopak pokud brzdu pustíš, nevidím možnost kde by se tam ten podtlak vzal.

                0 0
                • kubad  

                  v páce je pod pístkem pružina která ho vrací – a tím vzniká ten podtlak

                  0 0
                  • gazman  

                    Jaký podtlak, jakmile se píst vrátí o tolik aby otevřel kanálek do expanzky, tak se celý okruh otevře a tlak je na nule, ani+ ani-

                    0 0
                    • kubad  

                      než se otevře kanál do expanzky je tam podtlak.

                      je to jednoduché dej si něco mezi pístky bez desek a pružin, a zmáčkni brzdu aby se opřela o tu vložku, pust páku a sleduj jestli odskočí pístky zpět nebo ne :D

                      0 0
                      • gazman  

                        Nemůže být, protože v momentě, kdy píst kanálek uzavře je tlak v okruhu nula a hned po uzavření začne tlak růstaž do nějakého maxima a naopak při povolování brzdy jde z maxima do té samé nuly kde začal pri stlačování brzdy růst a pak se otevře zase kanálek do expanzky takže tlak je opět 0 nebo jak to tedy funguje, tohle je naprosto logická úvaha si myslím, ale jak se písty vracej bez desek a péra nechápu.

                        0 0
                        • kubad  

                          dobře uzavřeme to tím, že se prostě vracejí kousek i bez pera :D

                          ale napovím :-) pokud je systém uzavřený a kapalina je nestlačitelná tak se vracením pístku v páce (pružinou pod ním a ta tam je) se prostě vytvoří podtlak který posune pístky v brzdiči

                          0 0
                        • jIrI___  

                          Nevím, jestli je to dobrý příklad, ale zkus si představit třeba naplněnou injeknční stříkačku.

                          1. Zatlačíš na píst stříkačky, vystříkne čůrek vody (=zmáčknutí

                          páky a posun pístků ve třmenu).

                          1. Ucpeš díru ve stříkačce prstem a pružinu v páce simuluješ

                          „tlačením“ pístku injekční stříkačky směrem vzhůru (= povolení brzdové páky) a cítíš, jak ti ta stříkačka chce jakoby vcucnout prst dovnitř (=zajíždění pístků do třmene).

                          No a jak píst v páce přejede přes expanzní kanálek, tak se všechny tlaky vynulují.

                          Aspoň takhle si to představuju já a pokud se pletu, tak doufám, že mě někdo opraví :)

                          0 0
                • kyl  

                  Píst jde kousek zpět a za sebou táhne brzdovku,takže podtlak do okamžiku než mine kanálek do expanzky.

                  0 0
                  • gazman  

                    Nezdá se mi píst jde zpět, ale pak otevře expanzku, kterou uzavřel když šel dopředu a hotovo asi vám to skusím namalovat.

                    0 0
                    • kyl  

                      Jak povolíš páku tak se píst vrací a do okamžiku než mine kanálek do expanzky tak brzdovku vysává z prasete takže podtlakem se pístky trochu zasunou.

                      0 0
                      • scoty  

                        ..ale málo..u sh je to mnohem víc.

                        Soudruzi z itálie ve snaze o co největší výkon pravděpodobně podcenili výpočet zpětného tahu, což společně s dílenským zpracováním kluzných ploch válečku a pístku vede k téměř nulovému posunu zpět a nemožnosti nastavení brzd tak, aby se desky netřely o kotouč…

                        0 0
                        • gazman  

                          Mě to čéčé ale nedře, asi štěstí na slušný kousek.SH maj ještě jakési servo, pístek pumpy jde na začátku chodu po delší dráze což dotlačí ty více rozevřené písty třmenu k sobě a pak už to šlape po krátké dráze s větším powerem.

                          0 0
                          • scoty  

                            Mě to třeba na předku/203 lehce škrtne jednou za otáčku.

                            Házivost kotouče může být tak desetina…Lehce se opřu palcema o kotouč a už to zas tře jinak a jinde..

                            Třeba by to chtělo trochu pojezdit, aby si to sedlo.

                            0 0
                          • Jenda  

                            me K18 docela skrtaly ale The One prakticky nic.

                            0 0
            • Ruprt2  

              blbost péro tam je aby desky nedrncali :-)

              0 0
    • scoty  

      Použiji toto vlákno o brzdách ONE :

      Jaké dáváte destičky?

      0 0
      • scoty  

        Co tyhle?

        0 0
      • gazman  

        Už jsem tam měl kde co, ale nejlépe mi vychází origo formula ve full syntro verzi.

        0 0
      • iceek  

        Po origo deskach jsem zkusil

        Goodridge (sintered) – http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

        SwissStop – http://www.bike24.com/1.php…

        Co se tyka te diskuze, proc, co, jak skrta, tak podle me je alfou a omegou mit opravdu dobre odvzdusneno a dobre (mysleno snadno) pohyblive pistky. Pak se lecos srovna behem jizdy samo.

        0 0
        • MlokCZ  

          A srovnání s těmi origo? Já teď prvně měnil jeden pár a dal jsem sintrované Koolstopy, ale zatím pořádně ještě nevyzkoušel.

          0 0
          • scoty  

            no já jsem vyzkoušel fastop protože jsem chtěl oproti orig pomalejší nástup a méně hluku..což se mi splnilo.

            Možná, že na dlouhém sjezdu trochu vadnou a přední po zahřátí vrní, ale nic hroznýho. Je to resin.

            0 0
          • iceek  

            Srovnani s origo:

            na prvnim miste Swissstop, pak origo, posledni Goodridge.

            0 0
            • gazman  

              Měl jsem stejné desky jako ty, asi nakupuješ na crc:-) u mě nejlíp origo pak swiss a poslední goodridge. swiis mizí před očima, goodridge řvou a zahřáté vadnou.origo občas řvou, jinak vše o.k.

              0 0
              • iceek  

                Ano mimo jiné i na CRC. S tím hodnocením souhlasím. Další věc, která mě opravdu vadila na goodridge, byl ten bordel, který vznikal při obrušování směsi na destičkách. Takový černý bordel, přislo mi to jak saze :-). Když se to dostalo na kotouče, tak dělalo kravál ještě větší.

                Co se týká té výdrže swissstopu, neni zas tak hrozné. Beru to jako daň za bezproblémový a tichý chod.

                0 0
                • gazman  

                  Potřeboval jsem tuším pět či šest párů swissů na sezonu, to už trochu leze do peněz.

                  0 0
                  • iceek  

                    Az takhle? Kolik vazis, kolik najedes, co jezdis a v jakych podminkach :-) ?

                    0 0
                    • gazman  

                      Jezdím hlavně z kopce dolů, mám oblečený asi 95kg a podmínky si nevybírám, co matka země přichystá, v tom jezdím:-).

                      0 0
      • Jenda  

        prdnul jsem tam goldfreny, nejakej zasadni rozdil oproti jetejm origo deskam co tam byli jsem nezaznamenal, brzdi to furt slusne, nepece se (mam to dost kde testovat), vydrz dobra a cena minimalni

        0 0
    • scoty  

      Zdar formuláři:)

      Na výstavě jsem viděltohle

      Máte to někdo?..zkuše­nosti?..cosi o tom myslíte?

      0 0
      • MlokCZ  

        Proč tam to kurvítko zase ještě za prachy doplňovat, když ho tam konečně už standardně nedávají…

        Jedině, že bys opravdu chtěl cíleně prodlužovat mrtvý chod páky.

        0 0
        • gazman  

          Přesná odpověď, daleko užitečnější je toto Nedávno jsem dokoupil.

          0 0
          • MlokCZ  

            To pouze umožní nastavovat bez imbusu nebo to i zvětší rozsah nastavení?

            Já jsem s rozsahem v originálním stavu na dvou kolech na doraz (mám na jedněch The One mírně delší mrtvý chod páky i když nejsou zavzdušněné a na těch mi rozsah stačí, u těch dvou co mám o trošku kratší mrtvý chod bych snesl páku ještě o pár mm blíže).

            0 0
          • Vegan  

            Kdyz, te tu vidim, nekde si psal, ze je lepsi ty formuly rozdel a vycistit od spon a podobneho bordelu. Ma to vazne vyznam ? potrebuje si na to clovek vyrobit klic na to vicko od pistku nebo to jde i vnitrkem ?

            0 0
            • gazman  

              Nevim že bych něco takového psal, vytáhnout pístky jde i bez klíče. Uděláš to tak že jeden vypumpuješ pákou a druhý vyfoukneš stlačeným vzduchem.

              0 0
              • Vegan  

                tak to mozna psal nekdo jiny a jenom si na to reagoval :) a nebo si to uplne pletu :)

                Matne si pamatuju, ze teda nekdo jiny asi psal, ze snad ty pistky i nejak lestil ci co.

                0 0
                • gazman  

                  Jo něco takového se mi taky plete, já je bral taky jemným smirkem, ale to až po sezoně používání. Dokud nic nechčije, tak do toho nevrtej.

                  0 0
                  • Vegan  

                    Provedu… respektyve neprovedu :) vis jak mi IT co nemame strojarsky vycvik jsme dobri teoretici, ale jak se na neco neda napsat script a musi se to delat prackama tak to je oboustrane nebezpecne :P :o) S troskou nadsazky receno :D

                    0 0
        • scoty  

          Právě že už to na model 2012 standardně dávají, tak mě zajímá, co to umí v reálu..;-)

          Třeba by tam zůstal výkon formule, ale trochu by se zmírnil nástup účinku jako je to u Shimana…

          0 0
          • MlokCZ  

            Nástup to nijak neovlivní (nečekej žádnou změnu projevu brždění), pouze to nechutně prodlužuje mrtvý chod páky (což jsem nikdy nepochopil k čemu je to dobré). Měl jsem Formulácký FCS před časem na K24 a něco podobného na J7. Od té doby se těmhle kurvítkům snažím vyhýbat (Oboje The One mám 2010, ty to nemají a The One FR mám 2011 a ty to taky nemají; u Avidu jsem kvůli tomu cíleně bral Rka a ne CRka).

            V podstatě to způsobí pouze to, že i když se to snažíš dát na minimum (tedy nechceš prodlužovat mrtvý chod), tak to stejně nepatrně mrtvý chod prodlouží oproti tomu než když tam to kurvítko není vůbec.

            0 0
          • MlokCZ  

            Zase je příjemné, že je tam teď už rovnou kolečko na nastavení vzdálenosti pák od řídítek. I když to není nutné, tak je to příjemnější než to mít na imbus.

            A předpokládám, že by neměl být problém to FCS kurvítko vyhodit.

            0 0
            • scoty  

              Logicky máš pravdu, ale není model 2012 vylepšen(technic­ky pozměněn) tak, že je to kurvítko pro něj vhodné?

              A ještě: co si myslíš o té klemě pro SRAM páčky? ..

              Jmenuje se to Mix Master.

              0 0
              • MlokCZ  

                Neměl jsem ho 2012 v ruce, takže netuším přesně jak se chovají. Nedovedu si ale představit k čemu by se tam FCS mohlo hodit. U Formule prostě některé roky FCS dávají a některé ne. 2009 The One taky FCS měly standardně (i když tam byla i jiná konstrukce páky než od 2010).

                Společnou objímku vozím na všech svojich kolech (jak na The One, tak na Elixirech). Bez společné objímky by se mi to ani nevešlo na řídítka a nešla by nastavit optimální poloha brzdy vůči řazení.

                Pro The One a The One FR je trošku jiná společná objímka a vychází to u každé trošku jinak, u The One to vychází mírně lépe (tedy aspoň pro mě).

                Akorát je to na kus objímky nechutně drahé.

                0 0
              • gazman  

                Jestli myslíš tu společnou objímku, tak tu jsem přikůpil taky, je to v pohodě.

                0 0
              • scoty  

                Dík za názory. Objímku dám. Vyhovuje mi ta poloha a místo na řidítkách je třeba (ovladač teleskopu atd.)

                FCS nebrat..:)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.