Fotogalerie - komentáře ke kolům, nejen pro ondraschoffka a Tleskač

202 nepřečtených
  • stan.zak

    Vážení, odepisuju na pobídku Tleskače "Doporučuji přečíst "chci kolo od Mountfielda – ale jaké?"" v komentáři k mýmu kolu ve Fotogalerii, mimo jiný i proto, že se mi odpověď do komentáře nějak nechtěla vejít.

    Tleskači, do threadu „chci kolo od Mountfielda – ale jaké?“ jsem napsal příspěvek, hned jak jsem ho tady na bike-foru našel – a hned jsem to schytal. Bez náznaku, proč ne todle kolo ale jiný. Proč je horší než jiný. Pokusím se ho zhodnotit: Je tam pár příspěvků od lidí, který se snažej porovnat kola, dalo by se říct v rámci položené otázky – něco o kolech. Pak „zasvěcená“ diskuze o GPS a přínosu jejich používání, na kole. S dovolením, až na pár vyjímek ti lidi nemají páru o čem píšou (dovoluju si soudit, protože o používání GPS něco malinko vím) – o kolech nic. Pak už tam jsou jen příspěvky, plný obratů (s dovolením cituju) jako „ze zásady“, „nikdy“, „ani za zlatý prase“, „někdo tu onehdá popisoval“, „ta ubohá Bohdalka totiž zničila všechny Křemílky“, „kup si radši křovinořez, aspon si zajezdíš“ apod. – o kolech nic. S trochou nadhledu se myslím dá konstatovat, že snad někteří hájí cykloprodejce jako takový před xxxmarkety, jiní nevím co – o kolech nic. Teď něco o mojí osobě. Musel jsem přestat hrát basket a vůbec běhat kvůli kolenům, ale i zádům ⇒ jedině jezdit na kole, jinak bych měl za chvíli přes 100kg. Tak se stalo, že jsem si vloni na jaře chtěl koupit kolo tak do 10tKč, moje hlavní oblíbená činnost je totiž něco jinýho, včetně s tím spojených nákladů. Teď jak jsem přišel ke kolu (nepomlouvám a nebudu jmenovat, není to fér, a nestěžuju si, jen konstatuju): tady na maloměstě se dá koupit kolo: 1. Sportovní potřeby – vyjma jednoho dětského kolo žádný; 2.v obchodě, kde prodávají autodíly, autosoučástky a příslušenství a dvě nebo tři kola mají vystavený za výlohou; 3.opravdová cykloprodejna, kde má cca 15 kol a normálně funguje, koupili jsme tam pozdějc nějaký trika, blatníky, brzdový špalky (botky?), něco na čištění řetězu; všechny kola ale malý, musel by objednat a co když mi nebude sedět? Jel jsem tedy do bejvalýho okresního města do v pořadí 4. obchodu: jedno kolo mi tam sedlo, bylo ale za 20tKč; jsem těžkej, ale kolo mi prej postaví. Bez odpružený vidlice i sedlovky, komponenty o řadu níž než Alivio, min za 15tKč. Pak jsem jel a to náhodou okolo Mountfieldu. Chlapík, na kterýho jsem tam natrefil, na kole jezdí. Poradil mi s velikostí – vyzkoušel jsem asi 8 různejch kol různejch velikostí, chlapík mluvil i o vidlici, že jí časem, podle toho jak budu jezdit, asi vyměním za lepší, to samý o teleskopicky odpružený sedlovce, že na moje záda asi časem paralelogram. Nenutil mi navíc nic, o co jsem si neřek´. Takže co asi: nevím na co jsem měl ještě čekat, kolo jsem si vybral a za pár dní seřízený a vypulírovaný vyzvednul. A jak už jsem psal, garančku po 150km („až si to sedne“) mi udělali zdarma na počkání, vyčistili a namazali řetěz, seřídili brzdy a vycentrovali zadní kolo a zapsali do záručáku. Jestli dělali nebo nedělali něco jinýho nevím, na kole jen jezdím a starám se podle jejich rad o řetěz. …A tak jsem 30. dubna 2006 z auta vyložil moje po asi 100 letech první nový kolo. Tu GPS jsem obratem prodal, takže mě kolo přišlo po slevě (dle některých minimálně zavrženíhodný a nechutný „akci“) na 8.016,–Kč. Dokoupil jsem přilbu (po zkušenosti, kterou už jsem popsal jinde), rohy, blatníky, stojan, pumpičku, světla, košík na lahev, zvonek. Později, když jsem zjistil, že mít na zádech bágl mě sejří, ještě nosič a brašny SportArsenal (přímo z www stránek výrobce :-)) za 2.409,–. Zatím vyměněnej spotřebák jsou ty původní brzdový botky, který vydržely asi 200km a chcíply po jednom sjezdu po hodně pískový zelený po dešti. Koupil jsem je za 250,– u výše zmíněnýho cykloprodejce, vyměnil sám. Odkaz přidávám, protože se můžete podívat na část toho, kde a co asi jezdíme, můj nick je stan-pilot: www.gps-tour.info/ A teď mi, prosím, řekněte: co je špatně!?

    0 0
    • pos3k  

      to neres…tam s ehodnoti bike, pokud tam da nekdo nazor tak mu nazor nezmenis, holt se mu nelibi… neber si to osobne ostatnim juzrum je vetsinou putna co s tim delas, jaky je ucel, tve city k bike…hodnoti na 90 % vzhled (IMHO)

      _____________­___________________

      osobne jsem hodnotil temer vsechny kola, po 50× hodnoceni jsem uz byl i linej psat co s emi libi co ne..nekdy vezmu kolo jako celek, nekdy vezmu i jeho pouziti (napr pri zmince "zimak"atd) a pak je srovnani o nicem…posledni dobou teda pisu jen hodnoceni, vetsinou se dostanu k hodnoceni pozdeji a vytky ci nejake dotazy uz resi jini vsimatele..takze to pak ani nezminuju…ted mam asi mesic resty v hodnoceni :-/

      0 0
    • smallbrother  

      Nějak mi asi uniká souvislost, ale řekl bych že si to moc bereš. Vždyť to je jedno.

      0 0
      • stan.zak  

        Nejde o hodnocení mýho kola, když mi stačí, je mi to buřt. Vadila mi, až na pár konkrétních vyjímek, ta stádnost: jakože bikeshopy a jen a jen bikeshopy, nad ty není. Tak jsem popsal svoji konkrétní zkušenost.

        0 0
        • dieegoo  

          To je jednoduchý… protože téměř všichni tu odsuzují „supermarketová“ kola. Kde jinde koupíš jiné kolo než supermarketové? V bikeshopu. Nic víc v tom nehledej.

          0 0
    • rarášek1  

      // rarášek (12.05.2006 16:44:55) 82.100.43.xxx 8×> chci kolo od Mountfielda – ale jaké? (^ odpověď na 7× ^) Dnes jsem měl to potěšení a mohl jsem seřídit kolo Madison. Koupeno včera, ujeto 15 km (podle GPS – byla na řidítkách). Velmi příjemná práce, prostě k nezaplacení. Hned jsem si vzpomněl na slova slovutného pana Skorady a teď i ,,majitele pražského Veloservisu Petra Vedrala (věřím že u něj servisují všichni pražáci) který zásadně doporučuje osvědčené značky. Byl to už druhý kus a věřím, že nebyl poslední. Zavedu do ceníku novou položku – seřízení seřízeného a na českém trhu nejprodávanějších kol Madison +30% k běžné ceně. Bohužel :-( // Odvoláváš se na "chci kolo od Mountfielda – ale jaké?"" tak jsem si dovolil použít znovu moji odpověď. Asi jsi vyjímka. Jak známo, tak vyjímky potvrzují pravidlo. Takže tak…

      0 0
      • Vilém  

        Ta odpoved je dobra.Delam,ted uz externe,v ser­visu,ale vysvetlovat lidem co si koupili madisona nebo HT v mountfieldu,ze musi zaplatit dost penez za to,ze to jejich novy kolo bude schopny jizdy, je tezky.Vysvetlovat proc ta oprava stala tolik kdyz to kolo je novy ap. me moc nebavi.

        0 0
        • george.n  

          Presne, delal jsem brigadku pul roku v servisu a vysvetlit jim at to radsi zahodi nez abych se s tim sral, zaplatili mi docela dost, protoze to lehce seridit nejde a jeste menil naky veci je dost tezke. Ale co bych dal za Madisony, kdyz mi tam asi 3× prinesli kola Vector, nebo jak se to jmenuje, co dostali treba k pracce.

          0 0
        • kycis  

          No jo, ale vzdyt tim ze ti tam to kolo privezli ti dali vydelat penize, mel bys byt prece rad, nejak nechapu proc si stezujes. Prece nemuzes cekat, ze budes servisovat jen super kola za 50 tisic, kdo si ho koupi si uz vetsinu veci udela sem. Takze se asi budes muset smirit s tim ze toto bude do budoucnosti tva klientela :-)

          0 0
          • Vilém  

            To ze budou jen super kola necekam.Problem je v tom,ze mam cenikovou polozku,treba serizeni brzd,coz u normalniho kola trva nejakej cas.Kdezto u supermarketovejch ap kol na tom stravim minimalne 2× tolik casu a vysledek neni stejne nejak oslnivej.Tzn ze na takovejchto opravach clovek v podstate prodelava.Pokud bych to pocital na hodiny,tak se nedoplati a to jsme zase u toho co jsem rikal na zacatku,je velmi tezky lidem vysvetlit,ze kdyz si koupili novy kolo,tak proc musi platit tolik za opravu.Vetsinou jsou kola jen vybaleny z krabice a hozeny do prodejny.Serizeni nulove.Clovek kterej ma lepsi kolo,tak uz zna priblizne ceny oprav,zatimco clovek ktery koupi kolo u mountfielda nebo v supermarketu je vetsinou typ,ktery chce co nejvic usetrit a kdyz uvidi ucet,po tom co jsem treba musel vymenit komplet pohon,aby to vubec radilo a neohybaly se prevodniky,na kterem je 1000–1500 Kc,tak je berou mdloby.

            0 0
            • kycis  

              V tomhle mas pravdu, parkrat jsem daval dohromady kolo ze supermarketu, a byl to vazne porod. Ale zase zrovna ty kola od mountfielda v cene kolem 10 tis uz jsou vybaveny jako vsechna ostatni kola v teto cene, a jediny rozdil je v napisu na ramu, a neprijde mi za by se nekdo pozastavoval nad kvalitou napr Authoru za desitku, ze je to neopravitelny, atd. A v techhle cenach mi ty kola vazne prijdou kvalitou na stejno. Nechci to tvrdit protoze to nevim, ale muj dojem je ze ty kola v podobnych nizkych cenach sjizdeji z pasu nekde na taiwanu vedle sebe a montuje je ten samej taiwanec :-) A napriklad pritulka jezdi na Arturovi za ani ne destet tisic uz 3 roky k naproste spokojenosti, na tech 50 kilometru jednou tydne o vikendu bohate staci,a se servisem toho kola jsem nidky nemel problemy. Nejlevnejsi tridu v supemarketu proto nechme stranou, ale nezda se mi fer kdyz se v servisu na nekoho divaji skrz prsty jen proto ze si koupil kolo jinde nez v cykloobchode. A co si budeme povidat, (neber to prosim osobne, netvrdim ze je to Tvuj pripad, jen ma zkusenost)nekdy je chovani prodavacu a servismanu (zvlaste kdyz zakaznik projevi neznalost) prave to, co zene lidi do naruce e-shopu, uci nas to opravovat si kolo radsi sami, pripadne to laka lidi k mountfieldovi, kde se k nim vzdycky chovaji hezky..

              0 0
              • orca  

                žel tohle mě přesně vytáčí , přijdu do obchodu a ptám se chci poradit a obchodík ve specializované prodejně má pocit že jsem ho přišel obtěžovat a vesměs se dál baví s kolegou vedle a odpovídá útržkovitě , a pokud nemám zájem o top modely tak jsem v propadlišti … A dle mého právě to je ta největší deviza kterou má kamennej obchod a to je informace + servis . Pokud už na začátku nedostanu kvalitní info tak z největší pravděpodobností ani nepřijdu tam servisovat .

                0 0
              • stan.zak  

                Koukám jsem měl štěstí, že jsem v Mountfieldu natrefil zrovna na tohodle chlapíka kterej mi poradil (viz úvod), kolo bylo seřízený a jsem akorát točil šroubama na pákách jak ubyly brzd. špalky, než jsem je vyměnil za jiný. Jinak cenu jsem uved kupní po slevě, původní cena byla 13.490,–, tehdy asi srovnatelná s internet. cenama, takhle dolu bych se počítám ale nedostal. Osazení kola je pod fotkou, myslím že Author hadr. Čili snad žádnej „papírovej“ materiál, Viléme, rozhodně převodníky se mi neohejbaly ani když jsme šlapali po žlutý (z křižovatky mezi Mrklovem a Kněžicema) na Žalý; to jsem měl ještě nad 100kg + na kole namontovaný všechny ty zbytečnosti a něco v tašce, ani jindy. Že někdo nechápe, když dal za něco trojku, že má za opravu dát dvojku, je jeho problém, mojí osoby se to netýká. Souvislost mezi znalostí cen seřízení a oprav a tím kde a jaký kolo si jeden koupí mi nicméně uniká. Počítám, že jsi nejen tady jedinej, co si koupí něco za 135, když si to samý může koupit za 81. Chápu, že ses (a i jiní) rozohnil kvůli těm papírákům – napsaný to ale pak vypadá poněkud jinak. Přeju ti jich co nejmíň!… na nízkej tlak si dávám dobrou štamprdel a když zrovna nemůžu tak silný kafe.
                kycis, asi už jsem to psal…kola ze xxxmarketů myslím NEJSOU všechna stejná a se určitš dají hodit alespoň do dvou, určitě ne do jednoho pytle, a ten druhej pytel na stovky km ročně snad opravdu postačí.

                0 0
                • Vilém  

                  To jak je to kolo z Mountfieldu serizeny se asi lisi prodejnu od prodejny.Bohuzel ty co se mi dostaly pod ruky pochazely vsechny ze stejne prodejny,kde bohuzel neni zadny predprodejni servis a pouze je vytahnou z krabice,nafoukaji a nasadi riditka a pedaly.To co jsem psal se netykalo konkretne tveho kola,v teto cene uz asi opravdu neni moc co pokazit obzvlast pokud je dobre serizeno,bral sem to vseobecne.To ze mistni mount. odrbava predporodejni servis vsak naopak nahrava servisum v okoli,protoze lidi pak musi k nim a vetsinou tam pak chodi dal a casem koupi i nejake jine kolo u nich.Osobne tedy nechapu duvod,proc kolo kupovat zrovna,u Bedy (ve sportu,supermar­ketu),ale to je vec dalsi a kazdy si na to asi zodpovi sam,tak jako jsi to udelal ty.

                  0 0
                  • rarášek1  

                    Hlavně si pak utíkal koupit další věci na kolo do cykloobchodu. A teď ke kolům od Bédi obecně. Náby – bez vazelíny, střed – pokud je klasika, tak na sucho, pokud pouzdro – neutaženo. Kliky bez utažených šroubů. Kola mají většinou uvolněný výplet. Jediné co mají vždy je nálepka s rozesmátým skrčkem.

                    0 0
              • karliner  

                v otřesném chování prodavačů a mechaniků dle mého kraluje štěrba, na druhou stranu kolo tam dokážou seštelovat opravdu skvěle, lépe, než kdekoliv jinde, co jsem zkoušel…

                0 0
                • smallbrother  

                  Štěrba – to je snobárna, ale dokážou tam sehnat úplně všechno!

                  0 0
                  • enjoy  

                    je to jinak.oni ti dokazou prodat uplne vsechno!kdysi jsem schanel modryho nisena..,pan se za chvili vratil zezadu s cerno modrym ritchey a ze prej to je to co chci.asi bylo uplne jedno co jsem vlastne chtel. ale jedno kolo od nich mam to jo.a da se rict,ze jejich servis,starani se o byvaly zakazniky je slusny.resp. na to utratej dost penez z jejich blaznivejch marzi.ovsem jejich servisman(takovej strasi fousatej(tusim)) pan je hlupak.

                    0 0
                • peky  

                  Včera sem to měl nakousnuté a nakonec sem to smazal. SOUHLASÍM ŠTĚRBU NEBRAT!!!! nikdy více. Co mě tam předvedl prodavač za aroganci se mi dlouho nestalo. Jako odcházel sem odtamtud s hodně špatným pocitem a to není to co by mě zrovna motivovalo jako kupujícího se jim vrátit.

                  0 0
    • orca  

      Ber to prosím s nadhledem , zde je jistá zapálená komunita která nejvíce přispívá a ta považuje kolo až od cca 30,000 a více kč . Žel mnozí nejsou schopni pochopit že kolo není pro tebe jedinou zábavou a investicí a že to co máš postačuje pro tvé účely (nečetl jsem je a neznám) . nakonec nikde není psáno že časem nepozměníš osazení a nebo nekoupíš jiné kolo když tohle ti přestane splňovat tvé představy . Každej má své vývojové etapy – a většina pozapoměla na svůj vývoj a nejkritičtější jsou tací co svá kola mají od rodičů a nepřispěli ani korunou – těm nejvíce uniká reálná hodnota kola . Takže klíííd – jezdi a užívej si to.....

      0 0
    • BB  

      z jiného soudku, tak jsem pořídil ten Garmin Nuvi 350T a stále se marně pídím, zda existuje nějaký postup, jak dostat do tohoto přístroje mapu, kterou si naskenuji. Řada lidí mi radila, že na to je OZIExplorer, ale nějak jsem ty formáty tam nenašel. Prozatím jsem obecně dospěl k závěru, že po nascannování potřebuji soft na složení listů do celistvé mapy, někde jsem našel odkaz na freeware. Potom potřebuji provést kalibraci mapy, to znamená označit co nejvíce bodů, kde znám souřadnice. No a potom potřebuji mapu zkonvertovat do Garmin formátu, abych ji mohl pomocí programu Mapsource strčit do Garminu. Podle toho co říkáš, tak máš s GPS dost zkušeností, mohl bys mě nasměrovat někam, kde by mě poradili ? Dík.

      0 0
    • Darkson  

      chce to víc nadhledu. mou novou silničku kdosi zhodnotil slovy: „Taky jsem začínal s takhle těžkým kolem. Neboj, bude líp“

      :-))))

      0 0
    • mastihuba  

      bych se podepsal pod orcu. Jen bych dodal že jezdit se dá tisíce km prakticky na čemkoli o co se aspoň trošku staráš. Viz. různý přibližovadla do práce ap. Říkat majiteli že jeho nový kolo má rok života před sebou je slušně řečeno neetické. Někdy nafotím kolo jednoho důchodce od nás z dědiny, který má namotaný hodně přes 100 000km a každej před ním povině smeknete. :)

      0 0
    • Bonebiker1  

      To jsi si ještě nevšiml, že se tady v drtivé většině chválí pouze vlastní kola? Já jezdím fulla Meridu a ještě jsem nenašel odvahu dát sem fotku kola, protože pak bych ho musel přinejmenším hodit ze skály :-)

      0 0
    • mechanik  

      Bohužel Madisona pro nadutost majitele značky a pro nesmyslnou a stupidní rok od roku se opakující reklamu Mountfieldu opravdu nemusím. Jinak proti kolu jako takovému pokud je dobře seřízeno nic nemám- JEN TEN NÁPIS…

      0 0
    • mechanik  

      K tvému kolu HEAVY TOOLS, byla To kultovka a dokonce u nás vyhrávaly pohár konstruktéru je polituvánihodné, že je začal znovu dovážet Mounfield :-((

      0 0
    • McBlacky  

      jako biker začátečník to máš těžký, protože nejlepší ceny dosáhneš na eshopech a to zpravidla na zahraničních jenže když se v tom nevyznáš tak smůla a musíš lepit horentní sumy v kamených krámech. Není divu že jsi nakonec zkončil u Mounfielda, přeci jen má obrovskou reklamu, jeho kola jsou neprodávanější…

      ohledně hodnocení kol, jsme tady určitá zaměřená komunita a jako v každé jiné, chválí se většinou jen věci které vybočují z řady, jsou něčím zvláštní, vyjímečné. Těžko by ti na foru o autech pochválili favorita, že…

      Pokud pronikneš trochu hloub do problematiky tak zjistíš, že valná většina kol které se tváří že stály přes 50tkč se dá sehnat za mnohem méně.

      0 0
      • Darkson  

        jen bych dodal, že není umění koupit drahý kolo za 100 000, ale postavit hezký s daným rozpočtem, ať už se jedná o 20, 30 nebo 80 000 Kč;

        0 0
    • mr.antik  

      Od toho je to subjektivní hodnocení – každý se snaží představit, jak by se mu na kole jezdilo – jeho stylem v jeho o oblíbených terénech neterénech… Proto mě se třeba prostě treking nebo kolo s nosičem líbit nebude, stejně tak jako oranžová osolárkovaná blondýna.

      0 0
      • rock  

        Osolárkovaná blondýna … to chápu … nevidím důvod, proč by se mi to nemělo líbit :-) … proč oranžová ?

        0 0
        • mr.antik  

          a vo tom to je :-) Oranžová proto, protože to s tím solárkem přehnala :-)

          0 0
      • borda  

        no vidíš, mě se tvůj reign líbí, i když by mi byl úplně k h… a uzivil bych spíš toho trekinga. možná to chce méně egoismu.

        0 0
    • CZiko  

      to si tak moc neber:) lidi hodnotí kolo, nikoliv vztah k němu, nebo jak na něm jezdíš… já se třeba taky dozvěděl, že na „trialového speciála“ ,když to tak řeknu, nutně potřebuju sedlo, protože bych nemohl jezdit s taškou do obchodu, nebo na vyjížďky, ale to, že kolo je určené na naprosto něco jiného některé lidi prostě nezajímá:-D

      0 0
    • Treker  

      Ahoj všem Tato všechna fora mají hodně společného. já spíše lezu a chodím po alpách jakože VHT, feraty atd…kdykoliv jsem cokoliv prezentoval jako třeba popis nádherné akce s partou super lidí, tak se do mě pustili všichni jakože to tam nepatří atd…všude je elita těch opravdu dobrých a nejlepších (oni jsou opravdu dobří třeba) a ti neuznávajíc nic jiného než Severní stěnu matterhornu atd.., to samé plavání, plavu na hobíka slušně, ale zase se ozve borec co plaval léta špičkově že ty časy ani nemá cenu měřit … a to je všude. Tady zase jak člověk nedá do fotogalerie kolo za 100 litrů tak je socka :-)))) takže ber to v klidu. já taky donedávna jezdil na horákovi který měl 10 let a moc těch 100 tisícovejch XTR raket mě na horách nepředjelo…vždy vzpomenu na www stránky už nevím koho z tohoto fóra jak popisoval výlet z Davle přes Oleško – tradiční tlačení kola na Oleško (to prosím měli všichni kola kolem 50 tisíc a výš) – proč řeší gramy na kolech, tu vidlici a jakou sadu když tlačí takovýto kopeček :-)))) Ono pak u té hospody to vypadá moc pěkně .......

      0 0
      • McBlacky  

        no jasný třeba na lezec.cz mě za 6 OS nikdo nepochválí a přitom já se v ní vybojím a vytavím víc jak borci co lezou pravidelně a trénují v 8čkách :)

        jsou kopce který musíš tlačit i na kole za 100tkč, červená na Oleško za mokra není až tak lehká nahoru. A znám i jeden singlík úbočím nad Vltavou, vyjedeš v Olešku, a tam máš problém tlačit, dolů to je hrana a dost lidí to chodí, takže nemůžeš soudit. záleží kudy se jede, a jaký jsou podmínky.

        0 0
        • ota  

          mě přijdou na lezcovi všeobecně lidi tolerantnější:-)

          0 0
          • ota  

            jsem to omylem odklepnul a nedopsal..říkám to proto,že s tím lezením mám celkem co dočinění. mě zde právě chybí ta trocha tolerance-docela se ztotožňuji s tím,co kolem té diskuse kolem kol od Bédy psal Martt-někdo to fakt nechce moc řešit,když na kole sedí jednou za uherák a má moc jiných aktivit.a pokud ten rám je fakt Opus,myslím,není co řešit.já nic neobhajuji,jen se ty lidi snažím pochopit.k té toleranci:asi si nadělám problém,ale zdá se mi,že spousta lidí ,co třeba nemá na bednu ani náhodou,dává rady,jak vyhrát,ti,co mají ůplně obyč kola napíšou,že tohle by v životě nekoupili(sami mají téměř totožné kolo),a pak jěště machři,co o fullu jen sní a budou ho mít za 10 let,dávají fundované rady k chodu zadní stavby(viz včera ty ložiska).totéž platí u hodnocení kol. chci tím (asi komplikovaně( říct,že by se mnozí mohli v těch radikálních soudech krotit,a podívat se nejdřív na sebe.v souvislosti s těmi závodníky:ti nejlepší fakt bývají skromní(ne vždy,třeba olkyc:-)),a i zde,spousta lidí se super koly dokáže u obyč kol ohodnotit"super",pro­tože ocení snahu o pěkné sladění,např.. a proč odpovídám tobě-je tu mezi námi kluk,který se v lezení umísťoval i do desátého místa v závodech světového poháru,ale-nejspíš ze skromnosti šampionů-tady do těch lezeckých threadů nepřispíval…

            pro

            0 0
        • Tomcat_1  

          Jsou sestky za ktery bych Te klidne pochvalil. Cislo je jen cislo, vubec neudava to, jak moc si to musis vybojovat. Lezl jsem devitku kde byly nyty po metru a lezl jsem nejakou sestku v Labaku, neco kolem 40m a jediny zelezo tam byl slanak. Mezitim hafo smyc. A takovejch cest jsou mraky.

          0 0
          • ota  

            jojo…ty staré klasiky mají sice nízké čísla,ale často fakt vraždy.

            0 0
        • kankrlicek  

          6 OS? Já jsem nadšen za VI pískovcovejch na prvním a když nesedím u kruhu, tak se tluču do ramena, že ho mám týden o 5 cm níž :)

          0 0
          • Tomcat_1  

            Ty nam sem o lezeni nepis, Tebe my zname :-))) Az mi to nekdy poleze jako Tobe, budu si piskat!

            0 0
            • kankrlicek  

              Jó hochu, bejvávalo :( Teď je to přesně jak píšu.

              0 0
              • Tomcat_1  

                Nekdy zajdem na Skrovad ;-) Akorat se nesmim zapomenout u Ladi, jako se mi to stava posledni dobou bezne.

                0 0
          • McBlacky  

            tak já měl na mysli třeba 6ky na Rovišti a Vysočině. Třeba v Jizerkách (ale to není UIAA) si 6ku dám málokterou na druhym :)

            dneska už nelezu nic moc, dřív jsem lezl i 3–4krát týdně tak to šlo jinak. Ted už jen ten bajk a rekreačně párkrát do roka Jizerky

            0 0
      • chodec  

        To máš tak – já na IMHO hezkém (a dražším než bych podle mínění okolí měl) kole jezdím i když nepodávám žádné extra (nejspíš ani průměrné) výkony. Prostě se mi líbí hezká věc, co funguje jak má a dělá mi radost nejen proto, že mě veze, ale prostě tím jak vypadá a že si s ní můžu hrát. Slézt z kola a tlačit mi nedělá problém už jenom proto, že mám poničená kolena, která mi fungují tak, že když začnu šlapat velkou silou (typicky rvát kolo silou do kopce), tak mě za chvíli bolí, že nedojedu a také proto, že je mi srdečně jedno zda musím někde z kola slézt. Obvykle mě na té cestě nejvíc baví to, že si můžu někam dojet a tam si podle roční doby dát guláš a horký čaj nebo studené pivo a ne to, že jsem ujel XXX km bez zastávky a buhvíjakým stoupáním a měl jsem u toho nějakej spěšl tep.

        Na druhou stranu to, že se mi líbí pěkné kolo a jsem ochoten si připlatit i nad úroveň kterou bych jakože k mým výkonům adekvátně potřeboval neznamená, že bych odsoudil či pohaněl jakékoliv jiné kolo, které někomu dělá radost (to udělá jen imbecil).

        Na třetí stranu i když chápu že někoho fakt, hřeje že mu ostatní plácají na ramena, jakou to má vymazlenou dvoukolku, tak ale nikdo soudnej nemůže čekat, že mu bude někdo tleskat za masový stroj, jakkoliv je funkční a svého majitele vozí ;-) (to je bohužel i svým způsobem prohletí většiny Authorářů a Meridářů, kteří ač jezdí na strojích jejichž kvalitu těžko plošne zpochybňovat dočkávají se jen mála obdivných vzdechů i u dražších strojů – tedy pokud je čekaj)

        Na čtvrtou stranu osobně mi přijde každé nafocení dvoukolky a její vystavení tady bez zvláštního důvodu jako celkem nezakrytá touha slyšet jak je úžasná, kteroužto snahu sice chápu, ale nějak se mi osobně příčí.

        Na pátou stranu ač se živím hlavou, vyrostl jsem v rodině mechaniků a od dětství jsem měl nesčetněkrát možnost se přesvědčit, že pokud nemám velkou kliku, tak tam kde hraje roli kvalita zpracování a materiál se v případě supermarketových výrobků spálím s takovou pravděpodobností, že to sám raději u větších věcí vůbec nezkouším a ani bych nikdy nikomu nedoporučil to zkoušet pokud má jen trochu možnost koupit tyhle věci jinde (což neznamená, že když to zkusí, tak nebude mít tu kliku – tedy stan.zakovi gratuluji ke klice, ale asi bych se zdráhal věřit tomu, že by jeho šťastný příklad měl být brán jako garance jakosti zmíněného prodejce či modelu).

        No a na šestou stranu doporučuju stan.zakovi, aby se vykašlal na agresivní příspěvky – nemůže udělat víc než podle nejlepšího vědomí poradit pokud si myslí, že má co říct a zrovna tak si tu tunu balastu tady přebrat a udělat si sám názor na to, co je nesmysl a co je zajímavý názor k věci a použít co se mu hodí.

        a já se zase vykecal a šestka je fajn číslo ne ;-)

        0 0
        • orca  

          jen tak na okraj masový stroj rozšiř prosím o každej sériově vyráběnej stroj – to aby tu byla drobet férovka …

          0 0
          • chodec  

            buď jsem tu zkratku nepochopil, nebo zbytečně zaděláváš na flame. Na masových značkách není nic špatného a ani neznamenají kvalitativně nic horšího (často naopak). Příklad Audi, VW, Ford, … a hromada dalších jsou bezpochyby značky vyrábějící v gigantických sériích a ať jsou dražší nebo levnější, tak jsou obecně spolehlivé, kvalitní a slouží 100% svému účelu a svezeš se v nich rozhodně lépe, pohodlněji a bezpečněji, než třeba v legendárním Jaguaru E-type. Ale zkus zaparkovat na parkovišti plném bezporuchových a spolehlivých Passatů tenhle zastaralej kousek a typni si, za čím se lidi otočí spíš.

            Podobně tady mi přijde, že občas někdo vystaví běžného bika v běžném Deore, LX, XT, X.7, X.9 … osazení a naivně čeká že se všichni začnou obdivovat – proč by měli když jich viděli 2000. Dej sem fotku SC osazeného ChK, s up-side down vydlí nebo převodkou v nábě nebo singlespeed nebo nečeho podobně méně rozšířeného a i když to nutně neznamená, že to kolo je lepší, tak se koukne už ze zvědavosti každý ;-)

            Zkrátka chce to trochu soudnosti při předvádění.

            P.S. Sorry za ty překlepy v předchozím příspěvku

            0 0
            • orca  

              já jen že kdo si pořídí Authora či Meridu je tak nějak přehlížen … viz několik debat níže…

              A nakonec si nemyslím že většina sem dá kolo jen proto aby mu ho někdo chválil , mnozí ho dají jen aby ho sem dali , sami jistě ví že to není to ouplně jejich in ale prostě z nějakých důvodů prostě jiné nemají .

              0 0
      • Luka  

        Tak to bylo u me.. a nevim teda kdo tam mel kolo nad 50 a nevim, proc ti dela problem ze se do kopce tlaci? Tlacim hodne tlacim rad, da se rict… Neni lepsi priznat, ze mam zoufalou fyzicku, a ze do oneho kopce tlacim jak o zivot, nez machrovat nad ostatnima na foru „ja jsem borec, ja mam najeto XY km za rok, vyjedu i 45% kopec, Koukejte, to neni mozny, oni na fotce maj kola za pade a tlaciliiiiii!!!!!“ a pak na vyjizdce chcipat na prvnim kopecku? Trochu z toho cisi zavist… jsem jeden z mala kteri tu tvrdi, ze jde tezce forum do snobarny.. co neni echt drahy, to neni pekny, a kdo na to nema, ten at si jezdi na medisónu. Prijde mi to dost zoufaly tohle skuhrani „Avava, oni maji kolo drazsi nez ja aby machrovali v hospode, a ani nevyjedou kopec“ jen si posluz. Nech mi kolo treba zkonfiskovat a pridel mi trikolku s povolenim jizdy pouze v ohrazenych prostorech… ://

        0 0
        • Luka  

          ps: byla to cervena na olesko

          0 0
        • orca  

          Ve jménu zákona se zabavuje …

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • bam  

          Nazor ze drahy kola smi mit jenom profici uz sem tu videl taky :( Prijde mi i komicky, jak se nektery lidi snazi neustale zavodit kdyz si clovek jede podle svyho (at rychle nebo pomalu). Uz se mi treba nekolikrat stalo ze se vracim z celodenni vyjizdky a na kraji Branicky cyklostezky stoji borec a jakmile projedu zacne zavodit. Predjizdi me tak o 3km/h rychleji a sotva dejcha ale hlavne s dobrym pocitem jak to tomu snobovi nandal. Za chvili mu dojde a dojedu ho ikdyz jedu porad stejne. To je ale samozrejme signal ze zavodime. Pak ho uz vetsinou ani nepredjizdim a drzim se 30m za nim, protoze mi ho je lito. Lidi co me predjizdi nebo co ja predjizdim zdravim, ale drtiva vetsina (presne takovyhle zavodnici) neodpovi. Nevim proc potkavam normalni cyklisty jenom v protismeru :/ Nedej boze kdyz clovek predjede silnicare… (Samozrejme ne vsichni silnicari jsou takovy a timto se jim omlouvam :)

          0 0
          • Luka  

            jaja, rozumnej nazor

            0 0
          • Darkson  

            haha, potkávám podobný typy na bránický stezce taky, ale mne to přijde jen k smíchu a dopřeju jim jejich 2 minuty slávy:-)

            0 0
          • McBlacky  

            já teda na bránický taky jezdím svižně ale nepamatuju že by mě někdo předjel a ujel když jsem nechtěl :)

            0 0
          • kudlanka32  

            to jo to jsou hrozny kecy.....jak ksakru vis co se tomu cloveku kterej te predjede honi hlavou......?

            0 0
            • bam  

              a jak ksakru vis ze ten kdo jede na drahym kole (pro nektery lidi staci i drez aby si mysleli ze si hraje na profika) je snob? Je to uplne stejny. Tady se vyskytujou nazory ze kdyz ma nekdo drahy kolo a nejede na prumer min 30km/h, tak je snob a pozer. Mluvil jsem o lidech co maj potrebu porad zavodit a o necem co se mi stava na Branicky cyklo. „Borec“ ceka! na zacatku stezky. Predjede me a uz kdyz me predjizdi tak je uplne hotovej. Ani neodpovi na pozdrav ! Za chvili nemuze a zpomali, tak ho stejnou rychlosti dojedu, jakmile se priblizim, zacne zas slapat jak o zivot, ale za chvili nemuze jeste vic a zpomali. Neni problem mu ujet, ale prijde mi ho lito. Samozrejme nevim co se mu honi hlavou, ale normalni neprijde a urcite si nejede podle svyho. Jo a stalo se mi to nekolikrat.

              0 0
              • martt  

                Mas pravdu. Aky ma kto bicykel zalezi v prvom rade na jeho financnych moznostiach. Mam pribuzneho, ktory nema financne problemy a jednoducho nakupuje stylom „prosim si to najlepsie“. Takze ma bicykel drahsi ako sto tisic a pokial viem, ma ho v pivnici na chalupe a pouzije ho tak raz do roka.

                Povedal by som, ze maximum, co by som za bike dal (a to som vcelku aktivny cyklista) je to, co dokazem usetrit za dva mesiace.

                Ak by som bol len prilezitostny cyklista, tak povedzme len to, co dokazem usetrit za tyzden. No a niekto usetri za tyzden par tisic a iny par sto tisic.

                0 0
                • bam  

                  jj, na tom jaky ma kdo kolo nezalezi, je to otazka kolik do toho clovek chce a muze nacpat. Vzhledem k ostatnim jde spis o to jak se chova. Proto jsem zacal psat ze nechapu jak se tu obcas resi jak to nekdo nandal nekomu na drahym kole a snazi se obhajovat jak jsou ty drahy kola vlastne k nicemu a pro snoby. Obracene jak to nakej chrt nandal turistovi se tu moc nepise :)

                  0 0
              • prodi  

                třeba jenom trénuje intervaly…:)

                0 0
                • bam  

                  Sakra to me nenapadlo. A ja si z nej chudaka delam legraci.. :)

                  0 0
      • goofy  

        Ja jenom k tem kopcim:

        tlacim skoro kazdy kopec, a zebych se citil nejak meneceny… me pri jizde nejde o to na doraz vyjet ten kopec, abych tam vubec byl. Ja si jizdu uzivam a nahoru se dopravuju vesmes jenom proto, ze chci jet dolu ( ale je fakt, ze 100000 XTR raketu nemam :-) ). Ja jenom, aby sis uvedomil, ze nekazdy jezdi na kole proto, aby ten kopec vyjel, at to stoji co to stoji.

        0 0
    • Splinter  

      Joo, já sem taky doskládal Superiora a už se těším na ty komentáře… „Ježišmarjá vlaštovky a rohy!!!“ nebo „Já bych tam nemoh mít tohle sedlo“ atd… :o)

      0 0
      • pepek  

        Á to se mě ulevilo, rohy vozím už asi 2 měsíce a pořád se bojím, že když potkám nějakýho skalního bikera, tak budu za vola. Nevím, jak mohla vzniknout fáma, že na vlaštofky rohy nepatří-když je to na XC, tak tam ty rohy přece musí být a je jedno, jestli na vlaštofkách, nebo na rovných, že?

        0 0
        • Lister  

          ono jde hlavně o to proč tam ty rohy chceš, pokud máš představec 6cm toužíš po pohodlným širokým úchopu, tak rohy opravdu nepotřebuješ, ale jestli měříš 2,10 a máš nízký vlajdy proto abys vůbec došáhl na řidítka tak tm bych je klidně dal.

          0 0
          • pepek  

            No tak hlavní důvod je možnost změny úchopu, ne? Dokopce potřebuju jiný úchop než skopce, taky si přehmátnutím ruce odpočinou atd.

            0 0
            • Lister  

              pro mě ne, správně tvarovaný vjady tě nenutí k přehmatávaní a ruka není unavená......­....pro mě rohy=sporotvní nasazení, čemuž nehulduji.....

              0 0
              • pepek  

                Jakýpak sportovní nasazení, do kopce potřebuješ posunout těžiště dopředu, jinak visíš za ruce a z kopce zase dozadu, jinak děláš stojku na řidítkách. To nemá se závoděním nic společnýho, to je o lepším ovládání. V technických usecích potřebujěš co nejkratčí představec-řešení: krátký představec+ro­hy.Pokud vlajdy nepotřebuješ, tak máš možná sedlo příliš vzadu.

                0 0
                • Lister  

                  do kopce potřebuješ posunout těžiště dopředu, jinak visíš za ruce a z kopce zase dozadu, jinak děláš stojku na řidítkách…

                  sice trochu přehnané, ale máš pravdu a já nikdy netvrdil opak :o) jen říkám že tohle jde v pohodě vše zařídit i bez rohů :o)

                  Pokud vlajdy nepotřebuješ, tak máš možná sedlo příliš vzadu......

                  tohle jsem ale nepochopil :o? …nehledě na to že vlajdy mám :o)

                  0 0
                  • pepek  

                    To je z vlastní zkušenosti, měl jsem sedlo vzadu a vlajdy mě stačily. Když jsem ho posunul do optimální polohy , tak jsem ty rohy hned potřeboval. Samozřejmě, že to jde řešit dlouhým představcem, ale s tím se zase kolo blbě ovládá = optimum je krátký představec + rohy.

                    0 0
                    • Splinter  

                      Já mám asi bf unfriendly kombinaci… 110 představec, kterej je otočenej, vlajdy a rohy :)

                      0 0
                      • Lister  

                        to neřeš já mám otočenej 100mm a vlajdy, ale je pravda že bez rohů :o)

                        0 0
                    • Lister  

                      no tak to tam ale mělo být napsaný – pokud ROHY nepotřebuješ ne????

                      Jinak já jezdil zpočátku s nima, ale dal jsem je pryč, prostě jsem na ně našáhl a posed mám vyladěný přesně, sedím tak jak bych měl a jak mi to vyhovuje

                      0 0
                  • pepek  

                    Myslel jsem…pokud rohy nepotřebuješ..

                    0 0
      • Lister  

        no tak kde to vázne??????

        0 0
      • MlokCZ  

        Neboj, já tě budu s rohama na vlajdách brzo následovat. Nejen že to tak mám na současném kole, ale dokonce si dovolim to úplně stejně dát na nové kolo se 140/125 zdvihem a fotku kola dám schválně až po tom, co přehodim řídítka a nasadím rohy :-)

        0 0
        • Lister  

          a co to bude, podle zdvihů to vypadá na hezká maratoský speciál ;o)

          0 0
          • MlokCZ  

            Už jsem tu párkrát psal, podobné kolo jako mám teď, jen trošičku vyšší zdvihy: www.cube-bikes.de/…d_10661_.htm

            0 0
            • Lister  

              no psolední dobou nejsem moc pozorný čtenář tak jsem to asi přehlídl :o)

              jinak fíííha, to je super, nemá podobný Black Horse…nebo ten má Ghost – se mi ty značky pořád pletou :o)

              0 0
              • MlokCZ  

                Ten má Ghost AMR, ale jsou to velmi podobná kola (stejný systém a současně i téměř totožně umístěné čepy a stejný zdvih).

                0 0
                • Lister  

                  no a až podezřele stejný vahadlo :o))))

                  jinak kde si ho sehnal a na kolik takový rám přijde????

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Celý kolo za 62k Kč v té výbavě, co je v tom odkazu.

                    Kupováno v Ebole Bikes v Plzni, zatím tedy složená od října záloha na předobjednávku. Kolo bude někdy začátkem února.

                    0 0
                    • orca  

                      nechci ti kazit iluzi ale prodává se za 57 700,– koukni na české stránky CUBE , teda pokud tam nemáš něco spešl navíc objednaného

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tam nemají ale pro jistotu nic napsané. Na 99% je to cena za nejlevnější variantu AMS Pro 125, tzn. s Revelation, Crossridy, atd. – tzn. www.cube-bikes.de/…d_10761_.htm#cat1 Ta byla ke koupení v říjnu v Ebole za 52k Kč. A je náhoda, že zrovna vybrali ilustrační fotku, na které je jiné osazení.

                        Zatim jsem ho neviděl levněji ani na žádném německém webu, možná v sezoně zlevní, ale zatím pod 2200 euro nikde.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak se jim omlouvám, sem slepej, pod obrázkem popis s cenami jednotlivých osazení je. A za to moje osazení chtějí 68390. Takže jsem se trefil, že to je cena za tu levnější variantu.

                          0 0
      • mastihuba  

        votočenej forbes na vlajdách s rohama to vše na chrťáckým supovi je pravda originál jak má bejt :)

        0 0
      • Paja  

        Tak abys nerekl:o) mas to krasny i s rohatejma vlajdama…a o sedle jsme se uz bavili

        0 0
      • goofy  

        Nevadi. Mne se zas lidi divi, kdyz na te me hezce chci dojet nekde dal… :-)

        0 0
    • stan.zak  

      rarášek, taky jsem psal, že „Je tam pár příspěvků od lidí, který se snažej porovnat kola…“.
      mechanik, majitele značky neznám; Kultovka už to dnes asi není.

      Hecování počítám bereme každej, já bloud si ale myslel, že se v tom threadu dozvím něco o těch kolech. Jakože: tyhle náboje jsem odjezdil za 1000km, ty už nechci, lepší vidlice je tadle, apod. Hodnocení líbí/nelíbí u fotek je jasný, taky bych si (někdo jinej ale možná jo) těžko koupil něco fialovýho, když mám nejradši modrou. …tak porovnávám s naší bandou: Když jsem začínal s lítáním, tak jsem si padáček pučoval.Pak jsem si koupil první můj, lítanej za 25, ale nikdo mi neřek´ „co to máš za hajtru“, že jsem měl něco jinýho než on. Pak ještě jeden lítanej a teprv pak, až jsem zjistil, co od toho chci a co mi sedí, novej. Za skoro 50, ale to u nás nikoho nezajímá, jen – jak sis zalítal?, jak to drží v termice?, nebo kde´s dneska byl (myšleno vozil ses u kopce nebo dal si ten přeskok nebo zalít 20, 30, 40 km)? Možná bych měl lepší vidli, kdybych se teda něco dozvěděl. Víš jak to může bejt v bike-shopu: vem si tuhle, ta je nej a dám ti na ní slevu (potřebuju jí prodat). Takhle budu muset odjezdit tu co je na kole; a koupit radši novou sedačku nebo baterii do vysílačky. Tak užívání zdar!

      0 0
      • orca.1  

        S těma radama komponentů je to těžký. Každej ti řekne něco jinýho, co je podle něj to nej. Ale je to přesně jak píšeš: taky sis koupil super křídlo, až když jsi zjistil, co bys chtěl, co potřebuješ. S kolama je to stejný. Takže jezdi a sám zjistíš, co zlepšovat. Půjčit si něčí kolo taky ti taky může „rozšířit obzory“. Kolikrát přijdeš na to, že stačí poměrně malá změna a máš z jízdy úplně jiné – lepší dojmy. Takže tak.:)

        0 0
      • bam  

        Rikas ze si neslysel „co to máš za hajtru“, ale je otazka jestli srovnavas podobny veci. Nektery kola s hypermarketu jsou opravdu zivotu nebezpecny. Parkrat uz jsem taky mel to poteseni je opravovat nebo serizovat. V hypermarketu je taky problem, ze kola obcas stavi lidi co o tom nemaji ani paru a postavi to spatne. U padaku si ani u tech nejlevnejsich tohle vyrobce nedovoli. U kol od nejaky hranice je taky predpoklad, ze budou fungovat a nenechaji te ve stychu. Ja si myslim ze pro turistu je to kolem 10k a pokud clovek trosku sportuje tak 15–20k. Samozrejme si s kolem za 10k nemuzes dovolit v terenu to co s kolem za 100k, ale vetsine lidi to bohate staci.

        0 0
    • Tleskač  

      Co je špatně? Prostě když sem dáš kolo tak se každému líbit nemusí. Co v tom hledat? Pokud se tobě líbí, tak co. Já bych do kola z hypersupermarketu prostě nešel. Pěkně poskládaný Author je mi milejší. Co sem třeba dát malou recenzi takového kola po 5 000km? Co bylo potřeba opravit vyměnit, atd. Pak možná trochu pozměníš názor. Prostě alespoň trochu kvalitní kolo za (8.016,–Kč jak píšeš) asi zrovna nebude. Za nějakou dobu se různou výměnou komponentů možná dostaneš na cenu slušnějšího kola než toto. Ale nic ti nehaním! Proti gustu…

      0 0
      • McBlacky  

        nevík jak moc je to pravda ale zaslechl jsem že Mountfield je supermarketová řada authoru :)

        0 0
        • Vilém  

          Ne primo supermarketova,ale zalozili znacku,ktera dela zakladni modely,jenz by jim jinak kazily jmeno Author.Drivejsi modely authoru se proste jen prejmenovaly na Madison a typove oznaceni zustalo.Nejlepsi modely Madison maji ramy ze starsich nizsich modelu Authoru.

          0 0
    • tomixx  

      Vůbec neřeším, kdo má jeké kolo,jakou značku.Je mi to jedno.Čtu toto forum takřka každý den a je zde spousta lidí,kteří kolem opravdu žijí a stojí je to mnoho finančních prostředků.Je to jejich věc.Ale to,že někomu napíšou,že kolo za 10000 kč je nepoužitelné je nesmysl.To odpovídá vybavení Shimano Alivio.To je pro normálního cyklistu, který nehltá tisíce km ročně naprosto v pohodě.To že někdo má kolo za 50000 kč a myslí si, že vydrží třeba 3 krát déle je nesmysl.Je pouze lehčí a o trochu lépe funguje.To je na každém kolik je ochoten investovat.osobně se držím Shimano Alivia,Deore a nejsem sám.Nejlepší poměr cena versus výdrž.Dříve jsem také investoval kodně do kola,ale již jsem přišel na to,že to nemá smysl.Pokud si někdo chce udělat radost,ať si ji udělá, ale ať nikomu nenadává,že si chce koupit kolo u Mountfieldu.Vždy jde o vybavení a cenu.Ta je zde příznivá(a navíc možnost prodat gps)a záruku má 2 roky jako na vše ostatní.A nevidím jediný důvod,proč by s tímto jím vybraným kolem měl být problém.A říkat , že jedině značka xxx je nejlepší je blbost.Jak jsem psal jde o vybavení versus cena.Potom posed a na konec osobní preference(znač­ka,barva)Tak to sem asi neměl psát, ale je to můj názor.

      0 0
    • Bonebiker1  

      Souhlas tomixx, jistě pro někomu, kdo najezdí pár stovek km za rok bude stačit jiné kolo, než pravidelnému účastníkovi maratonu. Ale chci napsat, jak se dá koupit dobré kolo za velice slušnou cenu, i když názor z jiného pohledu může být samozřejmě odlišný. Před rokem touto dobou jsem se rozhodl, že vyměním svého Authora za něco lepšího, obeslal jsem mailem pár prodejců, zhruba napsal své požadavky, kupodivu mě prodejci kontaktovali telefonicky s opravdu slušnými nabídkami. Nakonec vyhrál full Merida mission speed, model 2005, nová se prodávala za 36990Kč, dostal jsem 50% slevu, starého Authora jsem prodal za 4500Kč, takže toto kolo mě stálo 14000Kč. Má odjeto 3500km, čtyři maratony a kromě běžné údržby (seřízení šaltru, brzd, výměny špalků)nemám s ním jediný problém. Takže můj názor je, že když je člověk trpělivý, dá se sehnat velice dobré kolo za hodně dobrou cenu.

      0 0
      • Rychlej turista  

        S tím co najedeš žádnému kolu opravdu neublížíš, nic ve zlým. Kdo ale opravdu jezdí, tak si v sámošce zároveň s houskama nikdy kolo nekoupí. Jejich první cesta zpravidla vede do nejbližší cykloprodejny, aby mu ho zprovoznili a diví se, že je to marné, je to marné, je to marné. Vím to od Dana z Aše, u kterého si stan.zak kupuje akorát brzdové špalky a kterému se nelíbí, že je schopen mu objednat nebo i postavit kolo podle jeho představ. Přece jen ta kola nějaký peníz stojí a tak je člověk zpravidla schopen dopředu o jeho koupi uvažovat a proto mu nemůže vadit, že to jeho kolo není přímo na krámě, ale teprve se objedná nebo postaví. Já nejsem nějaký technoid, nic moc tomu nerozumím, na kole akorát jezdím, ale podle toho mi Dan kola nejen staví, ale se o ně i stará.

        0 0
        • Bonebiker1  

          Kolo jsem kupoval u Štěrby, housky jsem tam myslím neviděl :-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Myslel jsem to obecně, ne zrovna tebe, přece jenom sis s tím výběrem kola dal nějakou práci. Nechtělo se mi ale extra reagovat na jiné příspěvky, tak jsem to splácal dohromady a vrazil pod tebe, bo jsi byl poslední :-D Ale spousta lidí tak kola kupuje.

            0 0
            • Bonebiker1  

              Já vím, beru, proto i ten smajlík, těch kilometrů není moc, jasně, ale Authora jsem měl do tisícovky km dvakrát v servisu, naštěstí mě uznali záruku.

              0 0
        • rock  

          Ten kdo opravdu jezdí (zbůsobem, který máš asi na mysli) nepřemýšlí o biku v ceně do 15 litrů – bez ohledu na to, jestli by ho měli koupit v eshopu, kamenné prodejně nebo marketu vedle vložek s křidýlkami …

          0 0
        • stan.zak  

          Bonebiker, po intern. jsem se samozř. díval, popisuju výš (24.01.2007 15:25:54). Jo to se ti povedlo, já ale víc dát nechtěl, mimo jiný i protože v létě to na kolo přes tejden vyšlo vloni tak max 2× a pokud už vyjde volnej víkend, snažím se víc lítat než jezdit, takže si myslím todle kolo postačí. A (teď i pro tebe Rychlej turisto) znova píšu, že na kole jsem nejezdil vskutečnosti cca 10let, a předtím na Favoritu, a prostě jsem si potřeboval zkusit sednout, proč je ti určitě jasný. (Já to nejsem, kdo opravdu jezdí, jak píšeš.) A s tím souvisí tebou jmenovanej Dan: tolik se neznáme, abychom si tykali, ale příjmení uvádět nebudu. Postavit kolo, jak jsem popisoval v úvodu, mi nenabídl Dan, tos nějak pomotal, ale někdo jinej (viz úvod, „tak do 15ti“) a do toho jsem z uvedených důvodů nešel. Dan je v tom nevinně, a zcela zřejmě mi nenabídl postavit kolo proto, že viděl jak nemám ani páru o tom, co bych tak měl chtít. Když už jsem u jeho osoby jako majitele cykloprodejny: moje drahá polovice svoje před lety první kolo koupila u něj. To měl prodejnu ještě nahoře nad Paďourem (momentálně myslím optika či co). Kolo pozdějc zase přes něj prodala, protože bylo těžký, a koupila, zase u něj, to nejlehčí – prej taky nejdražší – co tam měl (obě Author), a po servisu (stálo nějakej rok ve sklepě) opět u něj na tom kole vloni občas popojela mladá (polovice dcéra). Vloni u něj kupovala nějaký moirový trika, kalhoty, bundu, přilbu pro mladou, já jen ty botky a něco na řetěz. Když jsem s ním o servisu mýho kola po „zajetí“ mluvil, doporučil mi kontrolu u prodejce, což jsem učinil. On mi ho NEservisoval. Když jsem chtěl vyměnit ty botky, řekl mi že to zvládnu sám, jo zvládnul. Nicméně píchlý kolo mi teď za 50,– zalepil. (Mimochodem vzhledem k hodinový ceně to asi musel mít hotový tak za max 17 minut.?) …No mohl bych ještě psát o tom, že když jedu z práce, má už zavřeno, tak tam chodí nakupovat polovice… ale stačí. Obrázek o tom , jestli ho naše „cyklo“ rodina opomíjí nebo podporuje si udělej sám. Jen snad ještě: když už člověk něco, a i tak málo jako já, ujede, zjistí minimálně jakej rám mu sedí. Tak mu to možná příště budu umět říct a on mi kolo postaví. Jestli si s ním o tom celým mluvil, budu rád, když to uvedeš na pravou míru. Nechci, aby se na mně příště kvůli nějakýmu omylu mračil, doposavad jsme spolu mluvili normálně. Zašel bych za ním sám, ale budu to muset odložit, jsem po arthroskopii obou kolen a nějakou dobu se ještě nehnu. Děkuju. Tolik o xxxmarkety X cykloprodejci a moje první kolo stálo nejmíň dvacku

          0 0
          • Rychlej turista  

            No abych se ti přiznal, tak na tuhle diskuzi jsem zapomněl, jakmile jsem svůj příspěvek odkliknul a vzpomněl si na ni opět po jejím otevření. Nic proti tobě nemám a s Danem jsme dneska řešili onačejší problémy – opravit řazení na plečce a pak hlavně moje nové kolo, jestli ten rám od Pellsu nebo Treka ZR9000, co za brzdy, jaké rohy a tak. Bude to už přece jenom můj druhý bajk a tak už zhruba vím, co asi potřebuji. Ten první jsem kupoval taky u něj, tehdy jsem nic moc neřešil, měl jen dva požadavky – abych se vešel do 20 000 a aby se na tom dalo bezpečně jezdit aspoň jednu sezónu. To jsem totiž považoval za minimální dobu, abych zjistil, co a jak na něm budu jezdit a jestli mě to na něm bude vůbec bavit. Měl tam zrovna Treky 6500 přesně v té ceně, líbily se mi a tak jsem si akorát vyzkoušel dvě velikosti a bylo to. Tehdy to pro mě prostě bylo jen kolo, s nímž můžu do lesa a víc jsem neměl potřebu řešit. Slouží mi už třetí zimu a teprve na novou sezónu cítím, že by mi už nestačilo a tak jsem začal uvažovat o novém. To už ale trošku „vím vo co de“ a je to proto taky o něčem jiném :-)

            0 0
            • stan.zak  

              Tak já analfabet na výběr kola, jinak ne že bych nikdy trochu nejezdil – jsme s chebskejma (tam jsem dřív bydlel) baskeťákama jezdívali o prázdninách na tejden na kolech, třeba z ValMezu do Skalice nebo z Protivína do Chebu, a já si narychlo koupil Favorita nebo Esku , už nevím, teda už ne s beranama, jenže mi bylo malý a sem se na něm těch pár let docela natrápil. Tak jsem si to nechtěl zopáknout a nakonec to vyšlo takhle. Jeden se učí pořád. Přeju prima kolo!

              0 0
            • Lowrider  

              A k čemu ste došli? Bereš Treka nebo Pell´se? :)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Nejdřív mě vyděsila ta váha na obrázku, ale prý je to blbost, že má do kila a půl. Tak jdu do toho Treka, sedí mi, líbí se mi a bude to už můj třetí. V nejhorším si založím sbírku a stanu se jejich sběratelem :-D

                0 0
                • Lowrider  

                  :-D Tos mě udělal radost :). Doufám, že mi taky ukážeš nějaký fotky hned jak to budeš mít hotový ;-).

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Koukal jsem k tobě a už ho máš, zatím teda na hromadě. Zkus ho zvážit a hodit sem fotku toho rámu, protože máš taky 17,5 :-)

                    0 0
                    • Lowrider  

                      Neeee, já ho ještě nemám doma. To je fotka z toho webu, co jsem se házel odkaz. :)

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Už ho máš? Já ho měl mít dneska, ale nedorazil. V Jihočínském moři ho snad utopili :-(

                        0 0
                        • Lowrider  

                          To je mi líto :). Mě ho kamarád objednal v pondělí 12.2… Nevím kdy přijde. Snad do čtrnácti dnů maximálně… Dám Ti vědět ;-).

                          0 0
                        • Lowrider  

                          Už dorazil??? :)

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Snad prý na tuty koncem března. Co ty?

                            0 0
                            • Lowrider  

                              Tak dlouho? :( Mě řekli teďko v pátek, že do poloviny března to přijde, ale pouze s návarkem pro V-brzdy k zaslepení… Tak snad to přijde. A jak dlouho myslíš, že by jim to mohlo trvat dlouho to poskládat?

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Mi to bude skládat kámoš. Když si s tím bude hrát, tak za odpoledne to má hotové, protože normální plečku na jiný rám přehází za dvě hodiny. Zatím to dáváme na hromadu. Máme vidli, řazení, dvojtác, ale k němu nějak nemůže sehnat osu, vypletl tréninková kola, tento týden přiveze hotová zapletená, sedlo, řídítka, představec, sedlovku. Nejhorší je, že to nemáme na co pověsit.

                                0 0
                    • Lowrider  

                      Tady je ten odkaz: www.thaimtb.com/…viewkatoo.pl?…

                      0 0
                • Lowrider  

                  Bereš teda 17,5 jo? A jak si zjistil, že to má pod kilo a půl? To by bylo docela fajn!

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Jo, beru 17,5. Mám to s tou velikostí na hraně, tak mi ten starý Dan přeměřil a porovnal s tabulkou v nějakém katalogu a je to prý na chlup stejné jako u toho nového ZR9000. O té váze se snad s někým od těch Treků bavil, protože mu to hlava nebrala.

                    0 0
                    • martt  

                      neverim, ze by to malo pod kilo a pol. Mne sa aj ta vaha 1800 zda uplne realna. Moj syn ma ZR9000, TREK 8500 a nepovedal by som, ze je poznatelne lahsi ako napr. Author Vision (toho mal tiez).

                      0 0
          • rarášek1  

            Zdá se 50,– za píchlou duši moc? Vyjmutí kola, vyzutí pláště, najít díru, zabrousit, nalepit flek, nafouknout a udělat kontrolu, usušit, zasypat klouzkem, nasadit plášť, namontovat kolo,nafouknout (dofouknout i to druhé) překontrolovat brzdu (u zadního řazení), vypsat lístek, uklidit vercajk, zhasnout,zaplatit sociálku a zdravotní, nájem. :-))) A to nemluvím o tom, že většinou musím přerušit jinou práci, protože se oprava dělá na počkání. Stálí zákazníci to mají grátis.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Zapomněl na: umýt se a uklidit bordel co z toho kola opadá :-D

              0 0
              • rarášek1  

                Ano, ano. První položka na ceníku zní – umytí kola, aby bylo poznat jakou má barvu – 150,–

                0 0
                • stan.zak  

                  Zdravím rarášek, ta poznámka v závorce se mi zdála jasná: že se mi to zdá levný. Teda že to musel mít hotový za takhle krátkou dobu, když to stálo takhle málo. Jinak dostal samotný sundaný přední čistý (bez bláta, asi zaprášený ze sklepa) kolo s tím, že stačí udělat, až bude mít čas. Vyzvednuto asi po 10 dnech, účtenku nechtěla. I tak cena nízká… Byla tam s tím moje polovice, já se válím po ASK obou kolen a snažím se na rotopedu a chodím po špičkách do schodů. Mohl bych poprosit o nějaký další typy, no možná to je na novej thread.?

                  0 0
                  • rarášek1  

                    člověče, neber to tak osobně. Jsem jen takový mrzutý skeptik mechanik, který ví, že ho stejně čeká zase jen oprava kola z Tesca. Mám servis na vesnici a to co tu jezdí jsou většinou stroje za 3.500,– vč. dárku. Problém není v levných kolech, ale v lidech. Málo kdo si totiž uvědomí, že kolo je dopravní prostředek. Proto já sám osobně si nepůjdu koupit kolo do hyperobchodu. Proč? Protože vím, že když vybalím jakékoliv kolo z krabice, tak ho musím znovu celé postavit. Rozdělat náby a namazat, utáhnout veškeré šrouby, většinou utáhnout výplet kol, atd. A říci zákazníkovi, aby po týdnu přijel, že se mu na to znovu mrknu. Protože mu prodávám dopravní prostředek, protože na tom kole má moji nálepku, a hlavně je to kolo ode mně! Znám spoustu lidí, co příjdou si koupit kolo, nejlevnější co mám, protože je to jenom pro kluka :-(. Že sám tvrdí – auto jedině ABS, Airbag a nejlépe OFFROAD – aby to bylo bezpečný. Ale proč ne. Vždyť je to jeho děcko. U mne neuspěje, 8.660,– je moc, tak jde a koupí něco, co se dá nazvat soustruhem. K tomu v akci přibere helmu pro velikost 35–58, mlíko a tvarůžky. A pak se divý, že se pořád opravuje. Tedy na vsi se opravuje až ve fázi že to nedeje – a opravuje se stejným způsobem jak se nakupuje. Tedy co nejlevněji. A jsme opět na začátku. A teď ke kolům. Máme doma kol dost. Ale všechna jsou postavena tak, aby fungovala, ne na obdiv. Kluk závodí,tak jsou jeho kola na tom nejlíp. Ale rozhodně ne žádný super luxus. Nač na kolo X0, když bude stejnou práci odvádět X9. Proč budu na kolo mé ženy cpát Skareba když zrovna na její způsob jízdy stačí RST. Proto mi rozhodně nevadí ani tvoje kolo ani kolo např. Enrica. Prostě ti vyhovuje a to je důležité. Samozřejmě rád se podívám na supr kousek, mám rád různé šperky, (sám si je občas dopřeju) a mám své sny. Rozhodně se nedívám na někoho, kdo má kolo levnější než já skrz prsty a na toho, kdo má dražší jako na snoba. Důležité je, že každý máme to své kolo rádi a jsme přesvědčeni že zrovna to naše kolo je to nejlepší na světě.

                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mastihuba  

      pánové a co říkáte na přetažený konusy od SH. V tom si Béďa muže podat ruku se všema kameňákama. Jestli existuje v nějakým kšeftě bílá vrána, která každou SH nábu zkontroluje tak před ní smekám. Pochlubte se kolikrát jste u nové náby museli předčasně měnit konusy a kuličky. :) Vzhledem k objemu zastoupení SH na kolech mi to přijde jako slušný přilepšení k živnosti. Osobně 1× LX a 1× 475

      0 0
      • rarášek1  

        Žádnou novou nábu ani kolo nedám z ruky, abych ho neseřídil. Mockrát jsem seřizoval konusy i na kole, na kterým jsem lepil duši.

        0 0
      • Vilém  

        ja to v servisu povoluju u kazde naby na novem kole z nizsi sady jak LX.Vyssi byvaji serizeny dobre.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • orca  

        přední i zadní Deore 2,5 roku bez problému , První mazání až po roce a půl . Jo záleží kdo to prvně seřídí než se na to sedne… :-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Tak já třeba nemusel vyměňovat předčasně ani jednu nábu na konusech. A to bylo minimálně 6 párů náboju, z čehoš 2 páry mají najeto kolem 20k km. Tedy nejenom, že jsem nemusel měnit předčasně, ale ani jeden z těch nábojů nemusel být opravován (tedy v něm něco vyměněno). Akorát jedna LX nába z toho jednoho kola, co mělo kolem těch 20k km je asi v háji (pocitově se blbě točí, ale protože na tom kole nikdo už nejezdí, tak jsem ji nerozbíral ani nedával do servisu).

        0 0
      • orca.1  

        Protože jsem (býval) osoba důvěřivá, dvakrát (2 sady kol) jsem svěřil kola na konusech do péče servisu. Byla to chyba. Nevím, jestli byly konusy přetažený z fabriky, ale rozhodně se mi vrátily přetažený ze servisu, s tím, jako že je to ok.(po servisu)… V té době jsem neměl dost zkušeností, abych to rozpoznal, takže jsem jezdil dál a tím se poměrné drahé věci zkrátila životnost (řádově).

        Od té doby už do servisu nedávám a nedám nikdy nic.Nechci, aby mi nějakej patlal s kladivem v ruce opravoval vidlici..

        Přestože jsem poctivého mechanika nepotkal, věřím že existuje:)

        Přítomní servismani prominou, není to nic osobního proti nim, třeba právě oni jsou ti poctiví a kompetentní.

        0 0
    • Fuck8r  

      ser na ty mamrdy co ti pomlouvají kolo – stejně to je typ lidí co si koupí kolo za 50 litrů jen proto aby ho mohli vyfotit a zamachrovat a pak na něm jezdí leda tak někam na náměstí aby ho na něm viděli lidi a nebo do hospody a za rok najede 500 Km :-D (hlavně že všem v okolí řekne že má kolo za 50 litrů – to musej všichni vědět – to je pro něho nejdůležitější !!!) … záleží jen na tobě jak máš cyklistiku (cykloturistiku) rád a určitě na tom kole najedeš spousty pěkných Km a zažiješ hodně výletů …

      0 0
    • McBlacky  

      bych se tady neoháněl 50000kč, každej ví že za pade se dá pořídit maximálně slušnej cross :)

      Já říkám: bajk pod sto je plečka :)

      0 0
    • Luka  

      co je spatne? Nesmis si brat, ze ti pomlouvaji kolo, obleceni, vylety, nekdy se tu najde i zasveceny psycholog, ktery ti udela rozbor tve povahy a nakonec te odepisou jako totalne posledni osobu od ktere ma smysl cist prispevky. Zaskatulkovano, hotovo. A skatulkovani probiha jednoduse: levne kolo: chcipak; prumerne kolo: prumernak (nebo chudinka skvelej jezdec co nema na lepsi); superkolo: superjezdec drsnak uzasnak a vubec na toho se nesmi rict krivyho slova. Vidis, ja se tady kvuli prumernymu kolu dostala do kategorie „prumerny jezdec“, ale protoze jsem udelala tak sprostou vec, jako je verejne priznani k tomu, ze proste nekdy v kopci slezes a potupne tlacis, tak jsem ted za snoba co si koupil drahy kolo aby machroval na namesti. No, hold prepisu si popis v profilu a vyfotim maminu skladacku, abych „zapadala“ do pomeru vykon/odpovidajici-stroj. Nebo zapadnu mezi mistni brouky pytliky schovavajici se za super-drsoň-BF-look a vystavujici fotky kol aby je chvalili jak maj krasny a drahy stroje.

      0 0
      • Luka  

        uzivej si cyklistiku takovou jako ji mas rad: nekdo rad zavodi, jinej rad jezdi zkopce s adrenalinovym nadechem a jinej ma rad klid, pohodu, relax a to ze se dostane prijemne nekam, kam by pesky sel tyden a autem ho to neba… ne?

        0 0
      • pepek  

        Není tomu tak. Teď jsem se krátce začetl do diskuse na Autorevue.cz a proti tomu je tady to B-F vysoce hodnotná diskuze intelektuálů.

        0 0
      • Fuck8r  

        já mám levné kolo = jsem automaticky chípák :-( ( :-D ) … jo hold se tu nemůžu ohánět slovy jako: XTR, Dura Ace, Record, Karbón, Titán, Spešl, Kanóndejl, Moráti atd. a ani mě to nevadí :-) za 5 let ježdění jsem zaplatil jen 25,000 Kč … a jezdil jsem ? … jezdil !!! … splnilo kolo svůj účel ? … splnilo !!! … tak proč do toho vrážet víc ? … kvůli prestiži na nějakém fóru nebo tady ve městě ? … to je úplná kravina :-D

        0 0
        • smallbrother  

          pro ten pocit z lepší jízdy? :)

          0 0
          • Fuck8r  

            no to se ti to mluví když máš časovkářskej speciál od Cannondalu :-D

            0 0
        • bam  

          Tak tohle neni tak uplne pravda. Drahy kolo znatelne lip jede (vetsinou). Porad je to ale kolo a musi se na tom slapat. Taky pomer vykon/cena je prisernej. Jsou ale lidi co si za ten pozitek z jizdy priplati a neni to jenom kvuli prestizi. Ikdyz samozrejme machrovani pred vesnickou hospodou je jedna z nejdulezitejsich funkci takovyho kole :)

          0 0
        • Fuck8r  

          i když zakladatel topicu má 100 Kg ! … tam by bylo (už z hlediska bezpečnosti) dobré si přeci jenom trochu připlatit a vzít kolo aspoň kolem těch 25k …

          0 0
          • martt  

            ja mam tiez 100kg a jazdim na bicykli, co ma zbytkovu hodnotu asi pod tisicku!

            0 0
            • Fuck8r  

              a nebojíš se jet z kopce přes 70 Km/h ? :-) … já bych se teda bál – hodně … do práce v pohodě …

              jinak kámoš si koupil sjezdový speciál za 1,700 Kč tak jsem zvědavej copak si to sehnal – musím se na to mrknout :-)

              0 0
              • martt  

                Nebojim. Ma to normalnu CrMo vidlu aj ram. To sa skor bojim spustit z kopca na manzelkinom skarebe.

                0 0
        • Rychlej turista  

          Já taky většinu času trávím na plečkách, ale nemít i pořádné kolo by mi pak přišlo jako velká škoda. Když má člověk najeto a pak si sedne na něco hezkého, teprve pak si to náležitě užije. Bez toho se na sebehezčím kole akorát trápí a pak je to opravdu jen kolo na ukazování.

          0 0
          • Fuck8r  

            no to je pravda … taky se ale musí vzít v úvahu co ten člověk jezdí … když si koupí kolo jen na výlety po silnicích a horskejch cestách (žádný terén) za 12,000 Kč tak na tom nevidím nic divného a určitě se mu nebudu smát že má úplný SHIT a že se mu rozpadne a že to nemá značkový a že je OUT a podobně … není to jeho hlavní koníček a kolo používá jen na výlety a né na brutální tréninky někde v terénu = je úplně dostačující (i když ta váha 100 Kg – no … já bych si 2× připlatil abych měl při sjezdu po rozbité silnici klid v duši :-)

            0 0
      • Tomcat_1  

        Jestli to udelas, tak to abych shanel ne skladacku, ale rovnou kolobrndu. Jinak do pomeru vykon/stroj taky nezapadnu. Sakra, vedet to pred rokem, mohl jsem si namisto kola kopit televizi…:-)

        0 0
    • cabbage  

      sice netušim o čem je tenhle thread, z odpovědí jsem vydedukoval, že je o špatném hodnocení levných kol..

      napadá mě jediné: A jak má člověk hodnotit něco co se mu nelíbí a co by ani nechtěl?! to by pak moh admin dát automaticky ohodnotit 5× „super“ a ostatní by si mohli vybrat mezi „super“ a „nádherný“ – tohle je imho špatně!

      osobně hodnotim jen to co mě něčim zaujme a než někomu napsat „odpudivý“ tak radši nehodnotim, ikdyž občes se najde nutná výjimka.

      0 0
    • jecnak  

      Docela by me zajimalo, proc vsechno to „reseni“? Takovejch kecu, ach jo.

      0 0
    • GrandeBelde  

      Omlouvám se za slovní obrat, „kup si raději křovinořez…“ nelze vše co tu kdo píše brát tak vážně, nebo ještě hůř si z toho brát jen to negativní. V tomto případě je výběr kola u Trávníčka vážně nejlepší volba, to musím uznat. Přeju spoustu pěkných zážitků a kilometrů ve zdraví.

      0 0
    • GrandeBelde  

      Omlouvám se za slovní obrat, „kup si raději křovinořez…“ nelze vše co tu kdo píše brát tak vážně, nebo ještě hůř si z toho brát jen to negativní. V tomto případě je výběr kola u Trávníčka vážně nejlepší volba, to musím uznat. Přeju spoustu pěkných zážitků a kilometrů ve zdraví.

      0 0
    • james11  

      jak už jsem ti psal do profilu, na cykloturistiku ti to kolo bude sloužit dobře, do terénu bych ale rači nejezdil. měl jsem taky crosse Authora Classica SX, stál mě 10.000,– a vydržel u mne 1 rok, pak jsem ho prodal a koupil horáka (viz profil). Tu výměnu jsem udělal i proto že jezdím rád terén kterého tu po okolí máme dost a to ten cross nestíhal, ALU rám nebyl na to dělaný, pružilo to a celková radost z jízdy se nedostavovala. přeji ti ať ti to jezdí!!!

      0 0
    • Karlos009  

      Jakýsi bacil mi znemožnil tento víkend zaskotačit si s kolem ve sněhu a tak doma z nudy pročítám i sáhodlouhé diskuze na které normálně nemám trpělivost. A hle, nový člen klubu, bohužel ostatními zcela nepochopen. :-) Obávám se Stane, že drtivá většina lidí tady na BF používá kolo zcela jiným způsobem než ty. Jedni honí vteřiny z kopce, druzí do kopce (nekteří si honí akorát ptáka u počítače :-) a i ti kteří nezávodí se většinou pohybují v terénu, který ty akorát vysoko přelétáš na padáku. Proto nesdílí tvé nadšení z u Bédi koupeného 14ti kilového cesťáku, který jsi ještě mnoha „nezbytnými“ doplňky upravil na solidních 20kg. Je mi úplně jasné, že na pohodové výlety s manželkou po dobrých cestách to kolo dostačuje, ale na výkřiky nadšení v hodnocení to fakt není. Nic ve zlém, užij si ho. ;-)

      0 0
    • stan.zak  

      Vážené a Vážení, děkuju za názory.

      0 0
    • Milanvelo  

      Ahoj, nejseš náhodou Béda Trávníček? Mám Mountfield kousek od své práce a rozhodně to tam vypadá úplně jinak než jsi ve své pohádce vyprávěl.

      0 0
    • stan.zak  

      …shrnutí po letech:

      v ježdění na kole jsem se posunul jinam, a kolo od léta 2007 vozí mýho tátu (ročník 1940). Je to ročně cca tisíc až dvanáct set km, někdy víc, někdy méně.

      Za ty prachy dobrý kup, umřela jen vidle, místo které jsem osadil vzduchovku Manitou, vše ostatní drží a mění se jen pláště, brzd. špalky, řetězy. A pro celkové zlehčení převodů jsem trekové kliky vyměnil za bajkové SHIMANO FC-M590, 44–32–22 zubů.

      Tož tak.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.