Vážení, odepisuju na pobídku Tleskače "Doporučuji přečíst "chci kolo od Mountfielda – ale jaké?"" v komentáři k mýmu kolu ve Fotogalerii, mimo jiný i proto, že se mi odpověď do komentáře nějak nechtěla vejít.
Tleskači, do threadu „chci kolo od Mountfielda – ale jaké?“ jsem napsal příspěvek, hned jak jsem ho tady na bike-foru našel – a hned jsem to schytal. Bez náznaku, proč ne todle kolo ale jiný. Proč je horší než jiný. Pokusím se ho zhodnotit: Je tam pár příspěvků od lidí, který se snažej porovnat kola, dalo by se říct v rámci položené otázky – něco o kolech. Pak „zasvěcená“ diskuze o GPS a přínosu jejich používání, na kole. S dovolením, až na pár vyjímek ti lidi nemají páru o čem píšou (dovoluju si soudit, protože o používání GPS něco malinko vím) – o kolech nic. Pak už tam jsou jen příspěvky, plný obratů (s dovolením cituju) jako „ze zásady“, „nikdy“, „ani za zlatý prase“, „někdo tu onehdá popisoval“, „ta ubohá Bohdalka totiž zničila všechny Křemílky“, „kup si radši křovinořez, aspon si zajezdíš“ apod. – o kolech nic. S trochou nadhledu se myslím dá konstatovat, že snad někteří hájí cykloprodejce jako takový před xxxmarkety, jiní nevím co – o kolech nic. Teď něco o mojí osobě. Musel jsem přestat hrát basket a vůbec běhat kvůli kolenům, ale i zádům ⇒ jedině jezdit na kole, jinak bych měl za chvíli přes 100kg. Tak se stalo, že jsem si vloni na jaře chtěl koupit kolo tak do 10tKč, moje hlavní oblíbená činnost je totiž něco jinýho, včetně s tím spojených nákladů. Teď jak jsem přišel ke kolu (nepomlouvám a nebudu jmenovat, není to fér, a nestěžuju si, jen konstatuju): tady na maloměstě se dá koupit kolo: 1. Sportovní potřeby – vyjma jednoho dětského kolo žádný; 2.v obchodě, kde prodávají autodíly, autosoučástky a příslušenství a dvě nebo tři kola mají vystavený za výlohou; 3.opravdová cykloprodejna, kde má cca 15 kol a normálně funguje, koupili jsme tam pozdějc nějaký trika, blatníky, brzdový špalky (botky?), něco na čištění řetězu; všechny kola ale malý, musel by objednat a co když mi nebude sedět? Jel jsem tedy do bejvalýho okresního města do v pořadí 4. obchodu: jedno kolo mi tam sedlo, bylo ale za 20tKč; jsem těžkej, ale kolo mi prej postaví. Bez odpružený vidlice i sedlovky, komponenty o řadu níž než Alivio, min za 15tKč. Pak jsem jel a to náhodou okolo Mountfieldu. Chlapík, na kterýho jsem tam natrefil, na kole jezdí. Poradil mi s velikostí – vyzkoušel jsem asi 8 různejch kol různejch velikostí, chlapík mluvil i o vidlici, že jí časem, podle toho jak budu jezdit, asi vyměním za lepší, to samý o teleskopicky odpružený sedlovce, že na moje záda asi časem paralelogram. Nenutil mi navíc nic, o co jsem si neřek´. Takže co asi: nevím na co jsem měl ještě čekat, kolo jsem si vybral a za pár dní seřízený a vypulírovaný vyzvednul. A jak už jsem psal, garančku po 150km („až si to sedne“) mi udělali zdarma na počkání, vyčistili a namazali řetěz, seřídili brzdy a vycentrovali zadní kolo a zapsali do záručáku. Jestli dělali nebo nedělali něco jinýho nevím, na kole jen jezdím a starám se podle jejich rad o řetěz. …A tak jsem 30. dubna 2006 z auta vyložil moje po asi 100 letech první nový kolo. Tu GPS jsem obratem prodal, takže mě kolo přišlo po slevě (dle některých minimálně zavrženíhodný a nechutný „akci“) na 8.016,–Kč. Dokoupil jsem přilbu (po zkušenosti, kterou už jsem popsal jinde), rohy, blatníky, stojan, pumpičku, světla, košík na lahev, zvonek. Později, když jsem zjistil, že mít na zádech bágl mě sejří, ještě nosič a brašny SportArsenal (přímo z www stránek výrobce :-)) za 2.409,–. Zatím vyměněnej spotřebák jsou ty původní brzdový botky, který vydržely asi 200km a chcíply po jednom sjezdu po hodně pískový zelený po dešti. Koupil jsem je za 250,– u výše zmíněnýho cykloprodejce, vyměnil sám. Odkaz přidávám, protože se můžete podívat na část toho, kde a co asi jezdíme, můj nick je stan-pilot: www.gps-tour.info/ A teď mi, prosím, řekněte: co je špatně!?