Fox Float RP2 - prosim o vyklad.

98 nepřečtených
  • fcelak.majak

    Dobre odpoledne vsem, rad bych se, jakozto naprosto veci neznaly, dotazal fora, jakym zpusobem si mam vykladat specifikaci tlumice sveho od vcerejska noveho cykloprirustku ( www.merida-bike.cz/…ej/am-3000-d ) – vyrobce uvadi u polozky tlumice „Fox RP2“ 115/130mm. At jsem tlumic meril jak jsem ho meril, ani jeho telo (cerna „pixla“, skryvajici zrejme expanzku) ani vyska driku (spodni cast tlumice, zasouvajici se zrejme do tela) neodpovidaji uvadenym delkam. Pochopil jsem, ze zvyseni cisla ze 115mm na 130mm docilim posunutim cepu tlumice v otvorech vahadla, nicmene uvadene zdvihy (zadni stavby? osy zadni naby? tlumice? nevimceho…) mi nejdou do hlavy, proto se pidim po objasneni, za ktere predem dekuji. P.S. – u vidlice mi uvadene miry vcelku sedi, vidle pravdu pracuje se zdvihy +/-100–120–140mm. Jo a zaverem – tlumic bezpochyby „Lock“ nema, jen stav ProPedal a „Open“ (neni-li ovsem stavem „Open“ mysleno jeho zavreni, hihihi). Diky vsem, co o tom „neco“ vedi, nemyslim vsak „kulove“ jako ja, Yarda.

    0 0
    • MlokCZ  

      115/130 je zdvih zadní stavby a mění se tím, že přešroubuješ tlumič do toho druhého oka na vahadlu. Teď si nejsem jistý z hlavy jaký tam je tlumič, odhaduju, že 190/51 nebo 200/51. Pravní číslo je délka tlumiče a druhý jeho zdvih. na 115/130 skutečného zdvihu se to dostane přepákováním zadní stavby a to uchycení tlumiče právě změní to přepákování proto dojde ke změně zdvihu kola (při zachování stejného chodu tlumiče, tedy těch 51mm).

      0 0
    • davidak  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat- dá se ještě RP2ka někde sehnat? jaká je její reálná cena? Případně kolik dát za bazarovou? není to jen OEM verze? Díky za odpovědi.

      0 0
    • coffield  

      Možná poznámka trochu mimo mísu. Zdvih se dá i změřit, stačí kružítko, delší pravítko nebo příložník a nějaký větší papír. Někteří výrobci tam reálně cpou víc zdvihu než uvádí i pouze při změření zdvihu přímkou z bodu „volně“ do bodu „stlačeno“. A pak jsou ti, co jsou na hranici – po kružnici jim to vychází třeba jen o něco málo více přes oficiálně uváděné hodnoty. Když se vezme, že tlumič nemusí dovolit 100% svého zdvihu (pro zjednodušení počítám s celým zdvihem tlumiče) ani při extrémní zátěži a přičtu k tomu progresivitu… Ale ber to s rezervou, stejně se měřítkem nedostaneš všude a jakmile se někde sekneš o milimetr nebo dva, už se to lehce zkreslí.

      0 0
    • boris85  

      Ahoj

      Zneuziju tohoto vlakna, at nezakladam zbytecne nove…

      Chtel bych se zeptat, k cemu slouzi sroubek (v priloze, v cervenym kolecku) u tlumice FOX RP2.

      Diky

      0 0
      • kubad  

        ten cervik zajistuje tahlo kterym ovladas funkce tlumice, kdyz ho povolis tak ho vytahnes i s tou modrou packou. Nedoporucuji zkouset

        0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. A také nedporučuju zkoušet. Než to vyzkouší, může si najít můj starší thread, kdy jsem to zkusil celé rozebrat a jak to dopadlo :-)

          Aby to nemusel hledat, tak mu poradím, že bez kompletní rozborky tlumiče (včetně tlumící části) to nelze dát dohromady.

          0 0
          • boris85  

            Jj pochopil jsem, nevrtat do toho. Jen me zajimalo, k cemu to je, nemohl jsem totiz nikde najit popis. Diky za odpovedi, panove.

            0 0
    • martty007  

      ahoj,

      chci se zeptat, jestli je možné osadit tlumič Fox Float RP2 pružinou? Mám Giant Reign 2 s tímto tlumičem a při větším skoku jde občas na doraz. Nebo myslíte, že by pomohlo ho více nafoukat? To si myslím není asi správně co.

      0 0
      • mr.antik  

        No to určitě nejde (i když nikdy neříkej nikdy :-), ale určitě bude jednodušší takovej tlumič koupit a zkusit.

        Ale nejspíš si pružinou nepomůžeš.

        Jedná se o tlumič s malou (normální komorou)?

        Jaký je compression tune?

        Jaký vozíš sag, jseš ok s citlivostí při normální jízdě?

        To jsou asi věci, které jdou ovlivnit.

        Pak jsem viděl, že ladiči dávaj pro tento případ takovej větší elastomerovej kus, který změkčuje doraz.

        0 0
        • martty007  

          je to tenhle tlumič: http://www.foxracingshox.com/…ks/FLOAT/RP2

          compression tune to nemá. To má až RP 23, ne?

          SAG mám zhruba 20%. Citlivost je super. Žehlí to nádherně, ale ty skočky už jsou moc. Já vím, že to není tlumič na skoky, ale proto se ptám, jestli s tím nelze něco udělat.

          0 0
          • MlokCZ  

            Compression tune má každá verze, pouze od roku 2010 se dělá i verze s boost valve (která má velocity tune místo compression tune).

            Odkaz na stránky Foxku je k ničemu, tam je fotka se standardní komorou, přitom ale skoro všichni osazují s velkou komorou. A rozhodující je tedy jestli máš velkou komoru nebo standardní.

            Pokud máš sag 20%, tak dofukování už nic moc neřeší, chce to zvětši progresivitu. I při standardní komoře myslím v Bikelive ještě zvednout progresivitu umí vložením silikonového bloku do komory (u velké komory to dělají určitě, tam je to levnější varianta než měnit za standardní komoru a navíc to jde jemněji ladit než změnou komory).

            Pokud máš RP2 s boost valve, tak jaké máš nastavení Boost valve (bude něco kolem 150–220psi), jaké máš nastavení velocity tune?

            Pružina tam samozřejmě jak už psal mr.antik dát nejde, to nejde nikdy předělat vzduchový tlumič na pružinový.

            0 0
            • martty007  

              tak je s velkou komorou (odhadem 45mm průměr)

              na těle je napsáno:

              Velocity tune „L“

              Rebound tune „M“

              Boost Valve 175

              0 0
              • mr.antik  

                hmmm, dřív se na reigna dávaly normální komory a bylo to OK.

                Nevim jestli tenhle rám nějak nepřepracovali.

                Jinak jsem viděl třeba řešení u monarcha, že odšroubovali tu HV komoru a vyplnili ji starou duší :-) Nevim jestli to jde u foxu taky odšroubovat…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Takhle to právě řeší v Bikelive, když nechceš investovat do nové komory (akorát tam dávají vhodnější materiál než tam cpát duši).

                  0 0
                  • martty007  

                    Takže v BikeLive mi můžou tlumák upravit tak, že bude tužší při zachování citlivosti výměnou materiálu?

                    0 0
              • MlokCZ  

                Pokud to je velká komora, tak nejsnažší řešení je výměna komory za standardní. Tím zůstanou všechny ostatní vlastnosti stejné, jen zvýšíš progresivitu.

                Výměna komory v Bikelive je ale kolem 2500Kč. Nebo to levnější řešení nechat si tu velkou něčím vyplnit a tím zmenšit.

                Velocity tune „L“ je low, tedy nejnižší komprese. To znamená největší citlivost, současně ale i nejmenší omezení chození do zdvihu. Ovšem velocity tune to moc co se týká chození do zdvihu zase neovlivní, takže nechat přenastavit na high nebo medium je stejně k ničemu. Pomůže to minimálně, zato to hodně zhorší citlivost.

                Rebound tune s tím nesouvisí vůbec.

                A u Boost valve je otázka, jak moc ovlivňuje konec zdvihu u RP23. Já myslím dle testů z praxe, že minimálně (narozdíl od DHX), takže vyšší tlak Boost valve hlavně zvětší omezení na počátku zdvihu.

                Každopádně bych začal výměnou komory za standardní nebo tou levnější výplní komory.

                Bohužel cpát velkou komoru u tlumičů z Boost valve je letošní neduh a dělá to spousta výrobců. A dle rámu to někdy je dobře, někdy vyloženě *******.

                0 0
                • martty007  

                  Díky za obsáhlé rady. Moc mi to pomohlo. Kontaktuju BikeLive a zjistím si konkrétní možnosti. Ještě jednou dík.

                  0 0
                  • kycis  

                    Jestli by tahle velka komora pasovala na starsi RP 2 s propedalem co mam v profilu, klidne bych ti od ni pomohl :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Měla by pasovat (konstrukce komory by změněná být neměla), pokud máte totožné délky tlumičů (oba rozměry).

                      Mně možná jedna high volume komora ze 190/51mm zůstane, uvidím, až se mi vrátí tlumič po výměně komory za standardní a otestuju ho (na nové Stereo jsem dal rovnou celý nový RP23 se standardní komorou upravený v TF tuned, teď jsem v další fázi, že ten původní originál z nového Sterea budu jen po výměně komory ještě testovat na starém Stereu, abych lépe otestoval Boost valve už bez problému špatné komory – high volume komora se mi každopádně nehodí na ani jedno Stereo vůbec).

                      0 0
                      • kycis  

                        Musim ty rozmery zmerit,z hlavy to nevim.. Kdyby se to shodovalo, bylo by to supr. Pokud zas tobe chybi normal komora,muzem se domluvit na vymene, nebo ji od tebe koupim.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Výměna už neklapne, už mám tlumič v Bikelive a objednanou standardní komoru. Nechtěl jsem se jí vyloženě zbavovat, takže jsem si chtěl tu velkou původně nechat. Pokud by byl takhle vyloženě zájem, tak bych ji za rozomný peníz ale zase klidně prodal. Každopádně uvidím po otestování s tou standardní, což nebude určitě dříve než po Jeseníkách (jedu tam první dva týdny v srpnu a tam tenhle tlumič vůbec neberu).

                          0 0
                          • kycis  

                            Mam tam tenhle, jestli se to z toho da vycist :Fox Float RP-2 w/ProPedal, rebound; 7.0"x2.0".

                            Taky na to nespecham, proste se nekdy na konci prazdnin ozvu a uvidime:-)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              2.0" je délka chodu, tedy to je právě těch 51mm. 7.0" je délka tlumiče, to je ale 178mm a to je pěkně nestandardní rozměr.

                              Standardně se dělá 6,5"/1,5" (to je 165/38mm), to je nejpoužívanější rozměr pro zdvihy kolem 100mm.

                              A následující delší pro o něco vyšší zdvihy se standardně používá až 7,5"/2" (tedy 190/51mm) a ten mám třeba já na Stereu.

                              Jestli je skutečně nestandardních 7", tak je možné, že vůbec bude složitější sehnat komoru na výměnu a tím myslím i novou za plnou cenu.

                              0 0
                              • mr.antik  

                                Neviš prosímtě, jaký rozdíl je mezi 200/51 a 200/57 ve vnitřní konstrukci? Nejsou to stejný tlumiče jen s nějakým omezovadlem zvihu?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  To nevím, vyloučené to ale není. 200/51 má delší komoru než 190/51 (tyhle dva mám doma), takže základ by pro 200/51 a 200/57 mohl být stejný. Zkusil bych dotaz někde, kde je měli oba rozebrané.

                                  0 0
    • Kamikaze 591  

      Mám výše uvedený tlumič na meridě one twenty 2010. Compression tune 2.čárka, rebound tune 1. čárka.

      Když mám tlumič nafoukaný na sag 35% jakštakš využívám celý zdvih. Když přifouknu, citlivost nic moc, a využití zdvihu ještě horší. Řešení?

      0 0
      • Specík  

        Mám ho taky, sag používám cca 15% a s tím, jak jde do zdvihu jsem spokojenej.

        0 0
      • mr.antik  

        no asi jedině nechat snížit compression tune nebo použít HV komoru

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Takže já potřebuju nižší progresivitu tlumiče a tu řeší HV komora?

          0 0
          • mr.antik  

            Progresivitu pružení ano. Ale to ovlivňuje i compression tune – zas aby ti to moc nehoupalo při šlapání.

            0 0
            • Kamikaze 591  

              Mě přijde, že se to nehoupe vůbec. Teda záleží na tom jak mám natočené to červené kolečko. Když je jak kdyby vyšroubované tak se to houpe víc, a naopak je to naopak.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • Lister  

            Ano. Hlavně HV komora. Compresion tune na to má vliv také, ale ne tak podstatný.

            Kdybys měl tlumič délky 190mm a měl o HV komoru zájem, tak bych ti jednu ježděnou mohl poskytnout.

            0 0
        • MlokCZ  

          Snížením compression tune ze středu na min si nepomůže v podstatě vůbec ohledně využití zdvihu. Díky nižší kompresi sice půjde lehce více tlumič do zdvihu, ale současně také se lehce zvýší i sag a jak nafoukne na ± stejný sag, tak i využití zdvihu bude ± stejné.

          Takže jedině HV komora. Případně kombinace oboje. Jde o to, že když dáš HV komoru, tak sice zlepších využití zdvihu, ale současně s HV komorou budeš foukat i znatleně vyšší tlaky (i s tím vyšším tlakem využiješ více zdvihu) a citlivost se může lehce zhoršit.

          Zkusil bych nejprve dát HV komoru a kdyby se zdála citlivost nedostatečná, tak ještě navíc snížit compression tune na minimum.

          0 0
          • Kamikaze 591  

            Na Tebe jsem tu čekal. Dík. Jinak cenově to vychází jak a dělají to v tom bikelivu co jsem nědke četl v historii?

            0 0
            • MlokCZ  

              Nová komora je drahá, stojí těsně přes 2tis. Kč. Výměna pak stojí minimum, to je zásah pouze do vzduchové části. Tohle udělá každý druhý servis.

              Takže nejlepší je sehnat už od někoho, komu zbyla (jako třeba nabízí Lister) nebo někoho kdo naopak potřebuje progresivitu zvýšit a komory si prohodit (podmínkou stejná délka tlumiče).

              Úprava tlumící části, to už moc servisů nedělá a v Bikelive to stojí kolem 1000Kč (a je tam nějaká sleva na jedno další přenastavení, kdyby to nevyhovovalo).

              0 0
              • Kamikaze 591  

                Jo, takže jestli jsem měříl správně tak oko-oko 190mm. Takže by ta Listerova seděla? Případně, Listře, co by si za to chtěl?

                Jediné co mě malinko odrazuje, je ta nižší citlivost, to ještě budu muset zvážit.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ano, měla by sedět. Ve 190mm délce se dělá jen 51mm chodu tlumiče, takže tam je to jasné (třeba ve 200mm délce tlumiče se dělá jak 51mm tak 57mm chodu tlumiče).

                  0 0
                • Lister  

                  Pokud budeš mít opravdu zájem, tak mi písni na maila. Komora je původně od Mloka, který koupil tlumič v TFtune, ale vůbec mu ta linearita neseděla – dával mi ji vlastně jako úplně novou a na mojem tlumiči odsloužila cca 3tis km. Plně funkční těsnění neprosakuje, cenu si nějak dohodnem.

                  0 0
      • Ostrawak  

        Na stejném kole mám SAG 25% a využití zdvihu tlumiče jen 2/3 navíc se nedostanu. Ale jsem s jeho prací spokojený.

        0 0
    • nox159  

      chtel jsem zalozit nove vlakno ale dam to sem… :)

      mam tlumic:

      Fox float RP2

      velka komora

      rebound tune na stredni hodnote

      compression tune na max

      a nejak se mi neblibi, compression tune je na max, coz jestli se nepletu ma za nasledek ze zaply propedal je fakt hodne tvrdy a i ikdyz je vyply tak je tlumic malo citlivy… hlavne tohle mi vadi nafoukat mene nemuzu protoze bych chodil po dorazech… jak se to da resit pripadne jak bych si mohl predstavit tu compression tune v realu nemam vubec predstavu jak je to tam resene popripade dala by se zmenit?

      pokud teoreticky vycpu komoru nejakym bastlem tak zvysim progresivitu ( stejne jako kdybych lil olej u vidlice do vzduchove komory jak to mam na epikonovi ) takze budu foukat mensi tlak… bude to potom zehlivejsi nebo si pomuzu jen s tim chozenim po dorazech a dal v tom bude delat binec ta compression tune ?

      diky moc

      0 0
      • MlokCZ  

        Žádnou změnou vzduchové části se nelze zbavit necitlivosti kterou způsobuje vysoká komprese.

        Je nutné nechat upravit to interní nastavní compression tune aspoň na střed (to pokud bys chtěl ještě trošku více znatelnější propedal) nebo min případně i méně než min.

        0 0
        • jaski  

          nevis nahodou jestli prenastaveni probiha jen prohazenim/vymenou podlozek nebo se toho musi vymenit vic?

          0 0
          • MlokCZ  

            Mělo by to být výměnou několika planžetek, sám jsem to ale rozebrané nikdy neviděl.

            0 0
            • jaski  

              no premejslim o tom i za cenu, ze bych tam nafoukal vzduch misto dusiku jelikoz mam tu nejhorsi variantu a rad bych spis citlivost. Dalo by se to nejak z vnitrku vystudovat co by se melo zmenit?

              0 0
              • MlokCZ  

                To nemám tušení. V tlumící části jsem se u tlumiče nikdy nevrtal.

                0 0
                • jaski  

                  a kdybych se to ciste teoreticky chystal rozhodit tak muzu pocitat s podporou, ze by si popremyslel co by se asi tak melo vymenit apod? Co tu vsude ctu, tak se v tomhle zrejme vyznas :). Mam ted rozebranyho staryho floata R ale to je jen obyc klasicky tlumeni.

                  0 0
        • nox159  

          to jsi me teda nepotesil… ale samozrejme moc diky za info jsem zas o neco chytrejsi :)

          tedka je to celkem tragedie na RP23ce mam kompresi na stredu a je to super vyhovuje mi to, u te RP2 je to ale fakt dost tvrde a propedal vlastne proto vubec nepouzivam…

          na kolik priblizne by vysla ta uprava… tedka pres sezonu to asi necham tak, cekal jsem ze to pujde nejak zbastlit doma…

          jeste jestli muzu dotaz na rebound tune – to je to same jak compresion tune jen ne u pruzeni ale u tlumeni ( odskoku ze) pokud jo je v tom nastaveni tak vyrazny rozdil jako u te komprese nebo ne, jestli ma cenu i tohle pripadne nejak resit nebo to nema takovy vyznam…?

          0 0
          • MlokCZ  

            V Bikelive kolem 800–1000Kč.

            Rebound má smysl řešit pouze pokud jsi v krajní poloze externího nastavení a pořád to nestačí. Pokud už to tam ale budeš dávat kvůli compression tune a jsi třeba u rebound tune téměř na minimálním externím nastavení, tak bych nechal přenastavit na rebound tune minimum. Získáš tím jemnější nastavení. Nutné to ale není když nejsi na kraji rozsahu.

            0 0
            • nox159  

              no budu to jeste ladit takze se ptam na co se jeste zamerit i kdyz s tim necitlivym tlumicem se to blbe ladi no…

              nikdy jsem nemyslel ze budu resit takove veci o kterych jsem tady cetl tak pred rokem a rikal jsem si, ti teda resi nesmysly :D

              0 0
              • scret  

                tos resil na RP2ce z myho reigna? Jak to dopadlo?

                Ja tenkrat uvazoval jen o vyplneni komory a „nizsi“ citlivost mi docela i sedela… LV s DTckem je oproti reignu jeste nepohodlnejsi, zas ale jede… Ted to vypada, ze budu davat Fox tlumak…

                0 0
    • marek_K2  

      Ahojte chcem sa spytat, na damskom fulle ghost amr 7500 je tlmic CTD :

      velocity tune M

      rebound tune XL

      BV tlak 225

      Co som doteraz cital tak na rp23kach bolo L low a M medium. Uz sa niekto stretol s XL nastavenim? Znamena to extra low? Ak som spravne pochopil tak low rebound znamena ze sa vracia rychlejsie ako M. Takze XL budem potom este rychlesji.

      Co mi este nieje jasne ako to cele potom dodatocne ovplyvnuje nastavenie reboundu koleckom. Je to tak ze tlmic je nastaveny na nejaku default hodnotu a z nej sa potom mozem pohybovat povedzme ±5 klikov do stran. Tz obrazne napriklad ked na L tlmici to vyklikam na jednu stranu budem mat tlmic s rovnakymi vlastnostami ako ma tovarensky M nastevny koleckom na stred? Alebo nastavovanie koleckom ovplyvnuje nejaku inu charakteristiku?

      Ten bike je najmensia velkost urcena pre male lahke baby, je vhodne ze tam dali tlmic s najrychlesjim(ak teda XL znamena najrychlejsie) rebound nastavenim?

      Dalsia vec co ma zaujma je co ovplyvni ze BV je natlakovany na omnoho vyssi tlak ako bude tlmic fukany.

      Keby mi to niekto vedel vysvetlit bol by som vdacny.

      0 0
      • MlokCZ  

        XL je opravdu extra low.

        A vliv interního nastavení záleží, zda má daný tlumič HS expanzi. RP23 s BV od 2010 mají. Předpokládám, že CTD RP23 bude mít taky (ale nikde jsem to neověřoval). A snad i RP2…

        Pokud má tlumič HS expanzi, tak interní nastavení má vliv a nepůjde externím štelovátkem dosáhnout stejného stavu pro různá externí nastavení.

        Externí štelovátko nastavuje pouze LS expanzi. Tam pokud to rozsah externího štelovátka dovolí, tak půjde dosáhnout ± stejného výsledku.

        Ale HS okruh už bude nastavený jinak.

        Pokud neváží nějak moc, tak bych řekl, že XL rebound bude ok a naopak velké plus (HS okruh se nebude zavírat příliš brzy).

        Pokud by vážila hodně (třeba 75kg+), tak by to mohl být problém, že by se naopak HS okruh nechtěl skoro uzavírat a pak by přitlumení LS okruhu nemělo téměř žádný vliv a kopalo by to i na konci návratu ze zdvihu.

        Vozím při 72kg rebound tune L a je to pro daný rám a danou délku tlumiče akorát (HS okruh vydrží otevřený poměrně dlouho a uzavírá se až opravdu při konci návratu ze zdvihu, tedy jak by to mělo být).

        To, že bude BV mít o dost větší tlak než je tlak foukaný jezdcem do hlavní komory ničemu nevadí. Jen je otázkou zda tak velký tlak BV potřebuje (bude to o něco zhoršovat citlivost a o trošku zvyšovat progresivitu na konci zdvihu).

        0 0
        • marek_K2  

          dakujem za odpoved,

          najskor k tomu BV tlaku, bieje mi jasne ci to bude znizovat citlivost aj na zaciatku zdvihu? Ako BV vlastne funguje? Tu som celkom pochopil HS a LS expanziu z tvojho popisu tak hadam pochopim aj BV: http://www.bike-forum.cz/…0/forum.html#…

          Vec ktora mi stale nieje uplne jasna je ako realne naladenie reboundu XL, L, M a hmotnost jazdca suvisi s tym kedy sa otvori a uzvarie HS. Cital som ze XL je velmi rychly rebound(neviem ci to je spravne) a pride mi skor ze by mal byt velmi pomaly aby pri nizkej hmotnosti jazdca a tune na XL zostaval HS otvoreny dostatocne dlho. Nespravne?

          Nevies ci nove open/cartridge 2013 fox vidly maju tiez LS a HS okruh? A reboundom potom ak som spravne pochopil stelujem len LS. Alebo maju len jeden expanzny okruh.

          0 0
          • MlokCZ  

            Externí nastavení Rebound u Foxe vždy šteluje jen LS expanzi (jak u XC tlumičů, tak XC vidlic) a HS je daný interně (zase jak u XC tlučů, tak XC vidlic). U 160mm+ vidlic je to myslím stejně (co se týká expanze; komprese je tam zcela odlišně provedená), ale tam jsem to nikdy tak podrobně nestudoval.

            2013 jsem nějak detailněji na HS expanzi taky nezkoumal, bylo by ale divné, kdyby najendou chyběla (po tolika letech, co tam vždy byla).

            Pro lehkého jezdce je potřeba, aby síla otevření/uzavření HS okruhu byla malá (jinak by se vůbec nedostal ke slovu s lehkým jezdcem).

            A průtok HS okruhu musí být dostatečně velký.

            To označení písmneme XL (extra low) označuje, že je to extra málo tlumené (tedy celkové chování expanze, ne žádný konkrétní jeden parametr). A to znamená i tu menší potřebnou sílu (rozdíl tlaků) k otevření HS okruhu.

            U tlumičů to ale nelze určovat jen dle hmotnosti jezdce, ale velmi do toho promluví přepákovací poměr dané stavby.

            A Boost valve. To je u Fox tlumičů udělané různě dle typu tlumiče. Jinak je to provedené u DHX tlumičů a jinak u RP tlumičů.

            U XC tlumičů (tedy třeba RP23) je BV pozičně závislé tlumení, které se zapojuje na začátku zdvihu, pak ve střední části zdvihu nemá žádný vliv a zase se zapojí na konci zdvihu.

            Proto současně zhoršuje citlivost a lehce zvyšuje progresivitu konce zdvihu.

            Cíleně je to tak udělané pro XC tlumiče pro podporu proti pohupování.

            Výsledná citlivost tlumiče je pak daná kombinací nastavení BV a velocity tune. Řekl bych, že velocity tune má vliv o něco větší, zejména velocity tune F (to zabije citlivost vždy spolehlivě).

            Kromě nastavení tlumiče samotného to ještě ovlivňuje přepákovaní zadní stavby (při nižším přepákovacím poměru je vliv komprese větší).

            0 0
            • marek_K2  

              A to „udelatko“ ktore pri nastavenom rozdiele tlakov otvori /zavre HS okruh je fyzicky co a ako funguje? Ok takze XL je na nizsiu hmostnost v zaklade dobre vyychodzie nastavenie. No ale z tohoto vsetkeho mi vychadza ze nejaky HS rebound tune by mala mat teda aj kazda vidla, kedze gombikom ladim len LS. Ale nikdy som si nic take nevsimol.

              Ked sa abstrahuje od vlastnosti a priebehu zadnej stavby, BV teda znizuje citlivost aj na zaciatku zdvihu aby zabranil pohupovaniu a asi cim vyssi tlak tym nizsia citlivost. Niekde som cital ze idealne by bolo keby BV bol natlakovany na rovnaky tlak ako tlmic, ale malo by to potom zmysel? Som myslel ze prave ten vyssi tlak za bezpeci progresivitu ku koncu zdvihu. Ako si mam to BV predstavit? Tu je nejaky obrazok:

              http://www.ridefox.com/technology.php…

              co viem tak je to komora plnena dusikom ale jej obsah sa nezmiesava so vzduchom v hlavnom valci, takze akym sposobom ovplyvnuje spravanie tlmica?

              Eh, dufam ze netaham moc technicke veci, ked tak skusim pohladat na nete, ale zatial som to nikde nenasiel pekne vysvetlene a zaujmama to. Takze ak vies a chce sa ti kludne rozpis „technicke riesenia“ :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                U tlumičů Fox používá všude sady planžetek (a liší se to dle nastavení jejich počtem, požitím konkrétních typů a i pořadím; přesné specifikace sad planžetek pro jednotlivá nastavení neznám).

                Přímo v tomhle vláknu byl odkaz na mtbr, kde byly v diskuzi nějaké fotky sad planžetek

                http://www.bike-forum.cz/…-vyklad.html#…

                A ano, u vidlic by také bylo dobré, aby byl HS okruh laděn dle hmotnosti jezdce. Na to se ale u výrobců kašle a nedělá se a je jedno nastavení pro všechny.

                Ideální to není a občas to nemusí fungovat nejlépe. U tlumičů by to ale byl daleko větší problém.

                U tlumičů je daleko větší rozsah tlaků na které se fouká díky různým přepákovaním.

                U vidlic to naladí na nějakou střední hmotnost jezdce a všem to tak nějak chodí, i když zvlášť pro extra lehké jezdce to už až tak dobré není.

                Pro nějaké RS vidlice se tu v historii řešilo, že se právě okruh HS expanze pro lehké jezdce nechtěl vůbec moc otvírat.

                I tak je taková situace pořád o něco lepší než tam mít expanzy jen jednu.

                A něco udělá vzájemné ovlivňování LS a HS okruhu. Tím myslím, že když změníš nastavení pro LS okruh (které externě měnit můžeš), tak současně tím ovlivňuješ i HS okruh (čím více přivřeš LS okruh, o to dříve se pak otevře HS okruh, protože je na něj větší tlak díky menšímu průtoku oleje LS okruhem).

                BV funguje tak, že dle nafoukaného tlaku je snažší/těžší otevřít tento kompresní okruh (na začátku a na konci zdvihu).

                To, že by mělo být vhodně mít tlak BV stejný jako je nafoukaná vzduchová komora, k tomu není žádný důvod a žádné výhody to nemá. Vzduchová a tlumící část jsou nezávislé oddělené části.

                Progresivitu na konci ovlivňuje tlak BV jen trošku (pouze ovlivňuje jak se chová jedna z kompresních cest oleje). Hlavní faktor jak je tlumič progresivní je vzduchová (tedy ne tlumící část) část a to velikost komory.

                Pro představu rozdíl v chování (vliv na progresivitu) sousedních velikostí komor (malá x velká nebo velká x extra velká) je násobně větší než rozdíl 175×225psi BV. Pokud je na daném rámu problém s progresivitou (ať už moc velká nebo moc malá), tak to změna tlaku BV většinou nemá šanci vyřešit.

                U DHX je to možná posunuté a lze poladit tlakem BV progresivitu více, tady nemám zkušenosti (vždy jsem jezdil RP23, těch bylo mraky různých; DHX jsem ale nejezdil dlouhodobě nikdy).

                Tady je pak trochu něco vidět v rozkresu

                http://www.socaltrailriders.org/…tachment.php?…

                0 0
                • MlokCZ  

                  U CTD verze je to zase trošku jinak, tam jsou tři kompresní okruhy. A někde tu byl v historii obrázek i pro CTD variantu.

                  0 0
    • romachain  

      Přidám se s dotazem na tento tlumič.

      Plánuju ho na Cannondale Rush (190/50, zdvih rámu je 110), je to na inzerát, má být v supr stavu, budu muset pořídit jinej rozměr vložek a bude to za 2900 (plus ty vložky). Velocity tune je L, Boost valve tune je 175 a Rebound tune je M. Můj dotaz zní jestli je ten tlumič za rozumnou cenu a jestli by se mohl na Rushovi chovat rozumně. Díky za každej postřeh.

      0 0
      • romachain  

        Ještě sem chci dát fotku, ale nějak to stávkuje. Každopádně jestli jsem to správně identifikoval, pak se jedná o tlumič s normální komorou.

        0 0
      • romachain  

        Tak už se to se mnou baví, takže přikládám fotky. Snažím se vyznat ve významech všech těch popisků tlumiče, není mi to zatím úplně jasný.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.