• Lišák

    Chtěl bych se zeptat zvláště znalců produktů firmy Fox.

    • tlumič RP2
    • compression tune střední
    • ovládání páčkou (PP zap/vyp)

    A teď dotaz: Když se PP vypne, je tlumič plně otevřen a střední CT se aktivuje zapnutím PP? Nebo při vypnutém PP je stále aktivní vnitřní nastavení CT a zapnutím se ještě hodnota PP zvýší?

    Dík L.

    0 0
    • Jenda  

      Mlok ti to jiste rekne presne ale mam dojem ze PP a CT spolu nesouvisi – tedy CT stred bude i pri vyplem PP a tim ze je vyssi CT tak to posunuje PP cca o pul stupne nahoru – tedy na RP23 je CT max a PP 1 je podobny jako CT min a PP 3

      0 0
    • ufonek  

      Je to bohužel ten druhý případ. CT je nastavené furt, a PP ještě navíc tlumič omezuješ.

      Zkus si projít tenhle thread, možná tam něco najdeš.

      Push RP23 high volume can

      Jinak tuhle je i nějaké srovnání úrovní propedalu.

      Fox float rp23

      0 0
    • MlokCZ  

      Ostatní už to napsali správně. CT ovlivňuje chování tlumiče pořád, tedy i v poloze open, přepnutím páčkou na propedal omezování pouze ještě zvýšíš.

      Jen doplním, že jsem teď otestoval konečně i více tlumič s CT střed (dříve jsem jezdil buď CT max nebo min nebo upravený v TF tuned, ale nikdy pořádně nezkoušel střed).

      A překvapilo mi chování na CT střed. Je výrazněji posunuté blíže k min než k max, tedy i s CT střed tlumič celkem už jde.

      A ani při propedalu na trojce (je to RP23 09, 165/38mm na manželky Cubu AMS Pro, kde byl vyměněn po reklamaci rámu i tlumič, protože na 09 rám už ten původní RS tlumič o pár mm nevešel) to není zdaleka jako lock.

      0 0
    • Lišák  

      OBNOVA VLÁKNA

      Tlumič RP23, 2010

      HV komora

      VT „L“ (nejmenší)

      RT „M“ (střední)

      BV 175psi

      Problém:

      Po úpravě VT z „F“ na „L“ je kolo výrazně pohodlnější, ovšem problém je s chozením do zdvihu. Při mém normálním jezdění zbývá na tlumiči 20mm nevyužitého zdihu. Pokud schválně někde projedu výmolem a ještě zatlačím do pedálů, tak se dostanu max 10mm od konce (skákat neumím, tak to vyzkoušet nemohu). Navíc mám pocit, že se tlumič i pomalu vrací, tlumení mám úplně otevřeno. Takže při úpravě bych nechal přenastavit i RT na „L“.

      Dotaz:

      Dá se tlak z BV úplně vypustit? Pokud to půjde, tak mám zase strach, že zadek půjde nadoraz při každém trošku větším zhoupnutí. Je tam HV komora. Nebo jaký tlak tam přibližně nechat?

      Vím, že je to dotaz „naprd“, ale za zeptání (snad) nic nedám :-)

      Nechce se mi to zkoušet systémem pokus/omyl. Někam tlumič poslat, nechat přenastavit, poslat zpět, nasadit, vyzkoušet, poslat znovu na úpravu… :-/

      Dík za případné info!

      L.

      0 0
      • MlokCZ  

        Nevím jaký je minimální tlak BV, ale myslím si, že tohle problém nevyřeší.

        To tlumení zase tolik využití zdvihu neovlivní. A prostě ten rám bude i přes high volume komoru na Tebe moc progresivní.

        I když jsem měl na AMS Pro BV 200psi + velocity tune M, tak to využití zdvihu omezovalo jen minimálně. S high volume komorou jsem byl pořád na dorazu.

        Přitom s CT střed + normální komora (jiný tlumič) jsem měl rezervu 3–4mm na větší skoky. Tedy obrovský rozdíl v progresivitě, kde to se standardní komorou bylo mnohem progresivnější.

        A mám pocit, že tlumení z toho rozdílu chování komor nesnížilo skoro nic (na jiných rámech mám srovnání kolik je zhruba rozdíl u totožné tlumiče mezi high volume komorou a normální).

        Stručně řečeno s RP23 z toho už o moc méně progresivnější průběh nedostaneš a limituje Tě ta zadní stavba. Buď jezdíš tak málo agresivně nebo je moc progresivní (já ten rám nejel, tak nemůžu posoudit).

        A s jakým to vozíš sagem? Nemůžeš to foukat ještě o něco méně?

        RT si dokážu představit, že při nastavení střed i na nejrychlejší je příliš pomalé. Tam kde jsem měl na rámech RT střed, tak jsem byl často také na hraně pro nejrychlejší nastavení. Tady přenastavení RT pomůže.

        0 0
        • Lišák  

          Sag mám 16mm (z 63,5 = 25%). Tenhle sag mi vyhovuje pro geometrii. Při větším už mám geometrii, na můj vkus, příliš „položenou“.

          0 0
          • MlokCZ  

            Každopádně sag není nějak přehnaně malý, takže tady by navyšování sagu ani pro využití zdvihu ani nic nepřineslo (o co zvýšíš využití zdvihu, tak o to zase zvětších sag, takže reálně využitelný zdvih pak stejně větší nebude).

            Je ale taky možné, že při takhle dlouhém tlumiči má tlumení na průběh mnohem větší zdvih než co jsem uváděl z praxe já. Já vše testoval na kratších tlumičích (190/51; 200/51; 165/38).

            A taky při takhle extra dlouhém chodu tlumiče bude dost nízký přepákovací poměr a budou mít mnohem větší vliv pasivní odpory.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ještě by byl zajímavý model IQ v Linkage, z toho by se pro tenhle problém dalo poznat také hodně. A docela by mi ten průběh i zajímal.

              Tak kdyby měl někdo náladu tam IQ naklikat, mně se nechce :-)

              0 0
              • Lišák  

                Já vím, že jsi starý dobrák, tak to tam, prosím, naklikej. Venku je pěkně, tak přeci nepojedeš někam na kole, ne? ;-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jednak nemám dle čeho. Je na to potřeba nějaká hodně slušná fotka z dobrého úhlu nebo nejlépe možnost v reálu přeměřit všechny rozměry.

                  A i kdybych měl, tak se mi fakt nechce. Linkage používám dost, vyrobit jsem se dokopal jediný model a to starší Stereo, kde jsem mohl přeměřovat údaje v reálu (nechtěl bych mít v DB svůj model, který by byl hodně nepřesný) a bylo to docela dost práce, když jsem to dělal poctivě s přeměřováním.

                  A včera jsem byl v době Tvojeho příspěvku už skoro na kole (vyrazil jsem těsně před 14 hodinou) :-)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • KAPLIS  

        Když ubereš ten tlak 175psi tak se tlumič bude vracet ještě pomaleji. Zkoušel jsem to ladit a celková změna k lepšímu nastane když ten tlak zvýšíš. Tlumič začne rychleji odskakovat a zároveň se zlepší jeho chod. Tvůj problém je nejspíš v tom, že tlumič je „přetlumený“. Nevím proč na tvém kole ten tlumič nejede tak jak má. Stejný problém jsem řešil když, se začaly do IQ-ček montovat FOX tlumiče. Po otestování se změnilo nastavení a od té doby by měly být všechny tlumiče ok. Myslím, že jsi to byl zrovna ty kdo byl spokojený s půjčenou PR2 a tam bylo nejspíš nafoukáno 225psi. Odbornou debatu nechám na vás.

        0 0
        • Lišák  

          Ano, měl jsem půjčenou RP dvojku. Chodila lépe, než můj původní s nastavením VT F, ale do zdvihu to šlo zhruba stejně. Spok měl půjčené oba Vaše tlumiče a psal mi, že na RP2 je 175psi a na RP23 225psi. Ten RP2 mi poslal na otestování, RP23 jezdil sám.

          Jelikož jsem nabyl dojmu, že čím vyšší tlak v pozičně závislém tlumení komprese-tím hůře chodí do zdvihu, tak jsem po vyzkoušení 175psi na RP2 ani 225psi zkoušet nechtěl. Asi to byla chyba. Nicméně Spok psal, že se mu obě nastavení jeví ± stejná. Tak nevim. Nejraději bych tam hodil ten X-Fusion, co jste to s ním začali skládat.

          0 0
          • marapara  

            Příští měsíc budu mít asi IQčko na testování na víkend, tak jsem zvědav. Předpokládám, že tam bude RP23, tak uvidíme, jak se to bdue chovat. Asi bych nejraději taky IQčko s X-Fusionem bez kurvítek typu BV. Dle vyjádření p. Heiníka možná budou příští rok na jaře.

            0 0
          • Petr Heinik  

            Co se tyka BV, na zaklade doposud jezdenych tlumicu FOX v ruznych nastaveni mohu rici:

            Vyssi BV – zhorsuje citlivost, zvetsuje progresi, ma vliv na tlumeni – zrychluje.

            Nizsi BV – zvysuje citlivost, snizuje progresi, ma vliv na tlumeni – zpomaluje.

            Bohuzel BV ma vliv i na PP a to celkem znacny, pri nizkem BV je rozdil v pozicich PP velmi maly, skoro neznatelny.

            V ramci doladeni tlumice v ramci Vasich individualnich pozadavku bych to videl nejspise na zmenu Rebound z M na L a snizeni tlaku v BV na 150 ci 125 – 125 by mela byt teoreticky nejnizsi mozna hodnota – nejsem si ovsem jist, poptaval jsem u Foxe, pripadne doplnim az budu mit potvrzeno.

            0 0
            • Lišák  

              Díky za reakci!

              O přenastavení tlumení na „L“ jsem už uvažoval a pokud je 125psi nejnižžší hodnota BV, tak bych si ji nechal nastavit.

              Jinak jak jsem psal-nejraději bych zkusil X-F.

              0 0
        • beranek666  

          nemate nekdo plnou seriove cislo na full verzi linkage?

          0 0
          • Vegan  

            To se registruje na jmeno a unikatni email… to ti asi tezko nekdo poskytne

            BTW 25$ neni mnoho na to co to umi v plne verzi oproti demu je to fakt bomba :)

            0 0
      • Lišák  

        NOVÉ POZNATKY

        Nasadil jsem na IQ tlumič DHX Air. Zatím první malé testování cestou do práce.

        Vypadá to, že to bude trefa do černého.

        Tlak: 140PSI (v chladnu tlak asi o něco poklesnul)

        Sag: 11mm

        Expanzní tlumení: otevřeno na max.

        Kompresní tlumení: otevřeno na max.

        Bootom out: max. (jsou vidět vševchny rysky)

        Tlak BV: 80PSI

        Kolo se konečně chová tak, jak bych očekával od FS. Citlivost, progresivita, rychlost vracení ze zdvihu-to vše hodnotím na výbornou. Nejel jsem žádné velké terény, ale kořenové pasáže i asfalt s výtluky tam byli. Při normální jízdě, kdy jsem pracoval i tělem, zbývalo průměrně 1cm zdvihu. Když jsem seděl jako pecka, a nechal pracovat jen odpružení, tak šlo na 5mm do dorazu. Několikrát jsem při průjezdu výmolem schválně ještě zatlačil zhoupnutím kolo do zdvihu a z toho jednou jsem to ťuknul na doraz.

        Na asfaltu je kolo o něco línější, než s původním RP23, ovšem při přitažení kompresního útlumu je to lepší.

        Neměl jsem moc času to nějak podrobněji testovat, chtěl jsem hlavně vyzkoušet, jestli s novým tlumičem dokážu dát kolo nadoraz. Ano, dokážu. A nemusím jet nijak agresivně.

        Myslím, že DHX Air je pro IQ lepší volba, než RP 23. Alespoň pro ty, kdo nejezdí agresivně. Časem vyzkouším i jiná nastavení, hlavně druhý extrém – nafoukat BV na max (200PSI), Bootom out dát na první rysku a utáhnout kompresní útlum. Věřím, že v tomto nastavení to bude kolo vhodné i pro drsné jezdění a skoky.

        Nicméně pro moje používání by bylo ideální pokud by se dal můj RP23 interně nastavit tak, jak mám nyní nastaven DHX Air. Tento nový tlumič má pro mne dvě malá mínus. Díky expanzce se nevejde bidon, který používám při jízdách do práce a druhé mínus je, že přeci jen váhově vyhrává RP.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kubad  

          DHX má velkou komoru, takže pokud bys měl RP 23 s velkou komorou je to hodně podobné,

          0 0
          • MlokCZ  

            On ale RP23 má taky s high volume komorou. Největší rozdíl tam bude v kompresi a tlaku BV.

            A při tom nízkém přepákovacím poměru bude ta komprese omezovat výrazně více než na jiných rámech.

            0 0
            • kubad  

              jj prolezl sem to celé, máš pravdu

              0 0
            • MlokCZ  

              Ještě doplním, že už měl i předěláno na velocity tune L, takže už zbývá hlavně ten rozdíl v tlaku BV.

              U DHX BV navíc ovlivňuje více konec zdvihu, takže tam snížením tlaku na hodně nízkou hodnotu bude ten tlumič znatelně méně progresivní.

              Mám teď na starším Stereu, které má laděno více do rychla už nějaký čas originální stav RP23 s velocity tune M + BV 200psi.

              A oproti upravenému RP23 v TF tuned na co nejnižší kompresi je to znát dost. Tlumení to pouští do zdvihu méně.

              Zhruba jsem tím srovna chování staršího a novějšího Sterea (to mi vyhovuje, že mám teď ± stejný průběh). Na novějším mám upravený tlumič z TF tuned (a ten tam zůstane), ale novější stavba je o něco progresivnější.

              0 0
              • JMT  

                Prijde mi hrozne vtipny co vsechno se da resit u tak malyho zdvihu jak ma IQ :-D Mam to kolo rad ale resit chod u 12ti cm je prinejmensim usmevne :-)

                p.s. neni mireno konkretne na Mloka, jen moje teorie do diskuse o tlumici na iq…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já bych řekl, že u nižších a středních zdvihů (dejme tomu 120–150mm) je toho k řešení nejvíce, protože řešíš požadavky ze všech kategorií zároveň.

                  Tím myslím, jak dobré chování stavby ve sjezdu, tak ve výjezdu, tak jak jde kolo za pedálem a to včetně geometrie za všech situací.

                  Třeba při FR a DH sice jsou větší nároky na chování ve sjezdu, ale odpadá (nebo je to málo důležité) spousta nároků (chování ve výjezdu) jiných.

                  A protože ty požadavky různých typů (chování ve sjezdu, výjezd, žehlení, jak jde kolo za pedálem atd.) jsou téměř vždy protichůdné, tak mi právě přijde, že tahle kategorie kol je na řešení pomalu nejsložitější.

                  A je tu ještě jeden významný aspekt, že v téhle kategorii kol je mnohem větší spektrum jízdních stylů a tedy zcela odlišné požadavky různých jezdců.

                  Opět zmíním třeba DH. I když jistě i tam se budou požadavky lišit, tak to nikdy nebude v takových extrémech typu, že jeden jezdí velmi opatrně a neagresivně a potřebuje v podstatě lineární průběh a druhý dává i velké dropy a potřebuje hodně progresivní průběh.

                  Nebo, že jeden chce maximální žehlení a netrápí ho, že nemá pořádně omezující platforu nebo lock. A druhý zase bude vyžadovat něco blízkému locku a třeba ještě k tomu aby to mohlo být i super žehlivé.

                  0 0
                  • JMT  

                    Nevim, ladit zravost na malym iq je jak stavet enduro bika z epica nebo scalpela. Tomu ramu je nejlip tak na 11kg kole s 55 rovnejma riditkama a v lycre na tom hamtat. Protichudna mi prijde myslenka od toho chctit neco jinyho ( a to ze nekde ve Velu napsali ze to je trailbike beru jako utvrzeni v tom ze ve velu pisou silnicari ktery o MTB vedi pulku toho co prumernej uzivatel BF a soudej pouze podle cisla v kolonce zdvih…)

                    0 0
                • Lišák  

                  Pokud u tak malého zdvihu, jako má IQ, je reálně využitelný zdvih poloviční ( sag+progresivní konec), tak se o to prostě zajímám. ;-)

                  0 0
                  • JMT  

                    Myslim ze spousta lidi mylne kupuje kola podle zdvihu a ne podle urceni. IQ je tvrdy zavodni full a podle toho se chova (jede hodne a zere malo) kdyz nechci zavodit tak si vemu neco vic pohodovyho ale stale xc (iq6) a tak no…

                    0 0
                    • Lišák  

                      Ale v RB o něm nepíší jako o tvrdém, závodním fullu, nýbrž o jeho linearitě. Viz: Základem modelu IQ je vlastní systém pérování RB LDL – Linear direct link – který se vyznačuje nízkým pákovým poměrem 2:1, lineární charakteristikou chodu, … 

                      Proto jsem ho koupil…

                      0 0
                    • Lišák  

                      I ta tabulka o něm mluví hlavně jako o TB a hobby xc. Tak snad výrobce ví, co vyrábí, ne? ;-)

                      0 0
                      • JMT  

                        OK. jezdim ten ram teprv rok a jezdil jsem jenom asi 30 fulu behem poslednich 10 let (neco moje, neco test). Jsem tepr zavatecnik a uplne se v tom nevyznam. Mam v tom zatim trosku zmatek…

                        P.s. popisoval jsem jak to vidim ja a ne co pise vyrobce na strankach…

                        0 0
                        • Lišák  

                          Však já se nehádám. Taky vím, podle fotek co a jak jezdíš. Jen mi přijde divné, když výrobce vyrobí tvrdý, závodní full, tak pro zákazníky ho uvede jako lineární a v tabulce naznačí, že použitím je vhodný na pohodové brouzdání krajinou.

                          Já už jsem spokojen, díky DHX jsem si konečně nastavil kolo tak, jak mi vyhovuje.

                          Nemohu za to, že mi vyhovuje XC geometrie (u IQ naprosto) a přitom mám rád pohodlí. To mi kolo s vyššími zdvihy nenabídne. Měl jsem Giant AC a naprosto jsem se s ním ani za několoik sezon nesžil. Stále jsem se na něm cítil jako na půjčeném kole. Na IQ jsem sednul, ujel pár metrů a věděl jsem, že to je „moje kolo“ ;-)

                          0 0
                          • JMT  

                            Ano, geometrie mi prijde velice xc. Nejdriv jsem myslel ze to budu mit jako enduro ale po par vyjizdkach jsem nasadil zpet 55 riditka a sedi to tak nejak k sobe vic. Kdyz vypnu PP tak mi to chodi na celej zdvih a i to docela zobe. Vozim to vsak spis na PP zapnuto. prece jenom do kopce jedu mnohem dele nez pak z kopce a prepinat me nebavi… :-)

                            Zrovna AC mi prislo celkem fajn akorat brutalne nejelo

                            0 0
        • Karlos009  

          Vyfoť to Lišáku a postni to. IQ s DHX Air je unikát. :-)

          0 0
    • mm  

      Zmena nastaveni RP23 pro RB IQ?

      Ahoj, vyzkousel jsem si IQ a pri parametrech tlumice F a M jsem vyuzival cely zdvih. Jezdil jsem tak, jak bezne jezdim na HT kole. Co bych mohl ziskat zmenou parametru tlumice? Velka progresivita me netrapi. Dalo by se dosahnout malicko lepsi citlivosti zadni stavby? Zaroven bych nechtel prijit o miru zamykani, kterou „FM“ varianta tlumice nabizi. Vim, ze jde o protichudne pozadavky, presto se ptam.

      Diky

      0 0
      • Lišák  

        VT „M“ už je o hodně citlivější, než „F“. Když dáš PP na 3, tak je to slušně odolné proti pohupování při šlapání. Mě třetí poloha vyhovuje při jízdě po asfaltu i při nastavení VT „L“.

        0 0
    • Karlos009  

      Navážu na diskuzi z jineho threadu. Můžeš sem Vegane prosím dát průběhy Specialized Stumpjumper 2007, Enduro 2007, Enduro 2010, Gary Fisher Roscoe, GT Force 2009?

      Díky.

      0 0
      • Vegan  

        Tady to mas Lev Ratio a PedalKick jako srovnani pro oba grafy jsem nechal Specialized Stumpjumper FSR 2007 ponevads do grafu jdou nacpat maximalne 3 biky na srovnani.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.