• Hanzzzz

    Zdravim.

    Dneska cestou domu jsem zjistil že se něco stalo v mým tlumičem, je to Fox RP2 BV 200/50.8 s velkou komorou. Během jízdy se tlumič najednou sám od sebe stlačil tak na polovinu chodu, i bez zátěže zůstal pořád stlačenej, doma jsem zkontroloval tlak a ten je v pořádku, když jsem vypustil tlumič tak se stlačil na maximum. Mám pocit jakoby se vzduch dostal do negativní komory a stlačuje tim tlumič. Je to možné? může na tom mít vliv dnešní mráz. Říkal jsem si že bych ho rošrouboval a vzduch vypustil, ale bojim se aby mi nevystřelil a neurazil ruku :)

    0 0
    • Vilém  

      Zrejme stuck down. Hlavne neprifoukavej, o to vetsi pak bude rana, az to rozdelas.

      Ohledne reseni pohledej zde, nebo koukni na youtube.

      Mraz na to mit vliv mohl, smrsklo se tesneni vzduchove casti. Osobne jsem to taky nejcasteji potkal v mraze.

      0 0
    • Luk02  

      Reklamace…

      0 0
      • pavlik6022  

        ještě jsem neviděl vyreklamovaný těsnění – nic jinýho to není, s tím tě pošlou víš kam

        0 0
        • Luk02  

          Pár let spátky se to stávalo poměrně často a fox to těsnění měnil v záruce. Jinak uznávám na těsnění se normálně záruka blbě uplatňuje…

          0 0
      • scret  

        ze by odbornik?:)

        0 0
        • BB  

          Já to před letý na Santa Cruz Bluru opravdu vyreklamoval. Bylo to mrazem a vadná várka těsnění. V zimě se prostě nedalo jezdit a já nechtěl nic jiného než funkční bajk.

          0 0
    • scret  

      jak pise Vilem, zrejme to bude stuck down, u drivejsich Foxu to bylo udajne v mrazech celkem bezna vec… Najdi videjko na youtube, ten vystrel tlumaku neni pak prijemny:))

      namazat, pripadne bych pro jistotu rovnou vymenil tesneni…

      0 0
    • Hanzzzz  

      Hotovo, byl to stuck down, rána ani nebyla tak velká jak jsem čekal, asi nebyl tlak tak velkej. Po odšroubování se tlumič srovnal. Ted jen přetěsnit a zkompletovat. Mockrát děkuji za rady.

      0 0
      • pavlik6022  

        pokud se nesnažíš tlumič po S.D. dofukovat tak je pak jeba celkem decentní :)

        0 0
        • Hanzzzz  

          To jsem se nesnažil, jen jsem pumpou zkontroloval tlak, pak hned vypustil a bylo mi v podstatě jasný co tomu asi je. Rána ani nevyděsila psy, takže to ani nestálo za řeč :)

          0 0
          • scret  

            jak pise pavlik, nejhorsi je, kdyz se to lidi snazej dofukovat a dofukovat…:)

            0 0
    • scret  

      hodim to sem…

      Kamos si koupil bazarovku a na tom je RP2ka… Pri zkouseni chodu na zacatku zdvihu lehce syci a pri prvnich par mm zdvihu je cejtit hranka…

      Popisu: po prekonani pocatecniho odporu pri tlaku na tlumak (resp. ram) jde tlumic lehce do zdvihu, pak po par mm zdvihu na tlumaku je cejtit hranka a pak opet pokracuje do zdvihu uz normalne…

      Nesetkal se s tim uz nekdo?

      Nestacilo by pripadne jen maznout tlumak nebo je potreba komplet rozborka, takze bikelive?

      Diky

      0 0
      • deekay  

        Ta hranka je vyrovnani tlaku mezi komorama, na nakym kole je to citit vic na nakym mene, kdyz se podivas na rozkres tlumice tak to tam bude i videt. Proto bys po prifouknuti tlumice mel parkrat propruzit, je to vicemene soloair.

        Dela to i RP23 na 301

        0 0
        • scret  

          bohuzel tohle jsem jeste u tlumaku nezazil… na zadnym…

          Anthema 29 jsem v ruce nemel, ale tam by nemel byt rozdil… Vzhledem k neobvyklymu syceni, ktery se normalne nedeje, bych rekl, ze to tak byt nema a ze je to nejaka patologie…

          0 0
          • deekay  

            no konkretne me to delala kazda RP23 co sem mel v ruce, vcetne novych :)

            0 0
            • scret  

              me to zatim nedelal zadnej tlumak… mozna myslis neco jinyho…

              0 0
              • deekay  

                myslim ze myslim to samy :)

                ta hranka je jasne videt i na grafech

                http://www.syntace.de/…pup_last.cfm?…

                0 0
                • jardvo46  

                  to deekay: prosímtě, využiji vlákna: nemáš něco lepšího než

                  toto_video

                  pro rozborku RP23?

                  0 0
                  • deekay  

                    To nemam, ja se do tlumici casti u RP23 nehrabu, delam si jen vzduchovou.

                    0 0
                    • tonik666  

                      V tlumicí části se ani hrabat nechceš, je plněná dusíkem, a bez plničky ji dohromady nedáš.

                      0 0
              • MlokCZ  

                deekay má pravdu. Ta hranka je konstrukční záležitost a je na každém.

                V praxi je pak vždy jen otázka jak je to u konkrétního případu výrazné. Jestli je to poznat ovlivní spousta vlivů, od přepákování rámů, přes nastavení tlumiče (jak tlak, tak nepřímo vnímání té hraniky ovlivňuje i nastavení tlumící části, které to může buť trochu maskovat nebo naopak zvýrazňovat) až po citlivost daného jedince.

                Na svojich kolech jsem to nikdy moc nevnímal, za jízdy vůbec. Na místě při testu se na to musím hodně soustředit a na některém kole to nebylo znát prakticky vůbec, na některém trochu ano.

                Osobně vnímám více přechod z komprese do expanze. RP23 v originál stavu a interním nastavení nízké komprese to téměř nedělal. CTD to dělají trošku více (zase závisí na interním nastavení). A dost to dělají upravené tlumiče v TF tuned (tam pro jistotu na to upozorňují i v papírech od tlumiče, že to není chyba, ale vlastnost konstrukce).

                Ale i tady jsem měl pouze jedin případ, kdy to bylo trošku znát i za jízdy a to na AMS 125 + upravený tlumič v TF tuned.

                Na AMS 150 s CTD to jen lehce vnímám při testu na místě, za jízdy vůbec.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A ještě doplním, že za jízdy ta hranka ve zdvihu kdy je otevřené přepouštění do negativky by neměla být poznat.

                  Pokud není rám navržený úplně blbě, tak sag je vždy v daleko větším zdvihu než ta hranka, takže za jízdy když se pohupuje kolo kolem sagu, tak se k té hrance nedostane (kdyby ano, tak tady by to cítit být mohlo).

                  A v situacích, kdy jde kolo přes tu hranku (třeba při skoku po plném odlehčení zadního kola a následném dopadu), tak ten přechod přes hranku je tak rychlý, že tam to poznat není nikdy.

                  Jinak na to můžeš udělat jednoduchý test. Vypustit tlumič, nafouknout. Pak hned jednou více propružit (test vedle kola) a uvidíš při návratu, že to kopne z důvodu, že nebyl ještě přepuštěný tlak do negativky a ta díky tomu nefungovala (a samotná expanze by musela být sakra přetlumená, aby udržela kopnutí na konci zdvihu bez natlakované negativky).

                  A až po několika propruženích okolo právě té hranky (tedy zdvihu, kde se to přepouští) se negativka natlakuje a začne to fungovat jak má.

                  Neobvykle výrazné syčení by ale ukazovalo spíše na něco s tlumící částí.

                  0 0
                  • scret  

                    Posledni veta – prave…

                    Jedna se o kolo Anthem 29.. Mam zkusenost s vice RP2 tlumici a nikdy u zadnyho to nebylo cejtit takhle vyrazne… Tzn. odhaduju, ze to neni prirozeny stav…

                    Abych to popsal spravne, nez o hranku se spis jedna o drobny propad ve zdvihu… Myslim, ze nejsem takovy pozorovatel jako ty nebo deekay, proto to tipuju na nejake poskozeni nebo minimalne neco, co neni normalni…

                    0 0
                    • deekay  

                      Koukni na graf co jsem hazel a podle toho poznas jestli je to ono.

                      Syceni bude asi kavitace a to mi delaly po case RP23 taky obe co jsem mel.

                      0 0
                      • scret  

                        praveze mi to prijde dle grafu, ze podle myho pocitu, by mel vypadat i trochu jinak…

                        ale to je fuk, takhle od klavesnice to stejne nepozname…

                        0 0
                      • tonik666  

                        Teď jsem dělal rozborku vzduchové části u dvou tlumáků co doma mám, RP23 a CTD, a oba syčí/šplouchají (takový „dejchání“ to je, jak přes plynovou masku :), a uklidnili jste mě, myslím, že to je v normě. Do té doby nedělaly znatelné zvuky ani jeden, nic čeho bych si všiml.

                        0 0
    • vysmátej bajker  

      trocu sew přiživým. Jde z RP2 sundat modrá páčka od ovládání propedal?

      0 0
    • marapara  

      Je to možné a samozřejmě hodně nízké teploty na to vliv můžou mít. Mi se tak posral tlumič, když jsem byl v –13 ti stupních cca 2,5 hodiny na fullu. Bohužel těsnění odešlo a jel jsem cca 10 km domů se stuck downem.

      0 0
    • Muf_Bike  

      Hodím to nejdřív sem… mám problém s tlumičem rp32. Byl na servisní prohlídce a po návratu má slabší chvilky. Rozumněno tak, že při odlehčené zadníá stavbě po přejezdu nerovnosti a návratu tlumiče zpět se chová jako by měl rebound až někam na půdu. Kopne a vysloveně se ozve jak dorazi píst do výchozi polohy. Je to i slyšet a kromě toho, že je to nepříjemné při jízdě je to na hovno :F

      Ale zvláštní je, že se tak nechová pořád. Poprvé mi to udělalo ve středu. Tlumič jsem zkusil vyfouknout natlakovat atp. nepomohlo. Bohužel v servisu mají technika co je děla na dovči tak jsem zklamaně odešel a zkusil včera vyjet a kupodivu asi 30km nic. Vše fungovalo jako vždy a spokojene jsem pohupoval prdelí a pak znova stejná situace. Stačí i když jen nadlehčím zadní kolo nebo udělám bunny… má někdo zkušenost? Nejde mi teť ani tak o nápravu do toho se asi pouštět nebudu, ale spíš o to jestli jízdou na něm nemůžu něco domršit víc než je.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.