• Tygvoun

    Ahoj, chtel bych se zeptat jestli nekdo nemate zkusenost s uplnou rozborkou techto tlumicu. Pripadne jsetli nekdo nemate rozstrel tlumice. Snažil jsem se to nekde najit po netu a nikde jsem nenasel nic kloudnyho. Predem diky za vsechny odpovedi a rady.

    0 0
    • Vilém  

      Pochybuju, ze bys to zvladl v amaterskych podminkach. Je to natlaceno dusikem, jak bys ho tam dostal zpet to nevim.

      0 0
      • Tygvoun  

        Misto dusiku by musel stacit vzduch. Jen prave nevym jak ho tam dostat. Jedinej nevyhode vzduchu je ze se bude vic zahrivat. Podle me je ten dusik od oleje stejne oddelenej prepazkou.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ať tam budeš cpát cokoliv, tak problém je v tom velkém tlaku, který tam je.

          0 0
          • kudlanka32  

            kolik tam je…v lahvi je 25MPa, staci to?

            0 0
            • claid  

              měl jsem RP23 v servisu u Švece, jestli si dobře pamatuji tak dusík a 40 MPa, na tom dusíku si docela zakládal a vzduch bych tam rozhodně necpal..ale je to tvůj tlumič..:-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Nebyly to jen 4MPa? To by bylo 40atm. a 580psi, to by být mohlo.

                0 0
                • claid  

                  hmm nejsem si jistej, ale 40 MPa je fakt hodně, 40 říkal určitě, tak to mohlo být v atm, to by odpovídalo..

                  0 0
              • Tygvoun  

                Tak to by me zajimalo jakym spusobem to plni. Mam takovej pocit ze bezna tlakova lahev snese tak 200 bar coz je 20 MPa. Kdyby tam byl takovej tlak tak to ty tesneni rozhodne nevydrzi. Jestli tam je hodne tak tam bude spis 4 MPa.

                0 0
            • MlokCZ  

              To se právě nikde přesně neuvádí a nevim to. Jen vim, že 300psi většinou nestačí (ale tedy 25MPa by mělo stačit v každém případě). Ono se to pravděpodobně liší i dle interního nastavení tlumiče a nejde tedy jen o to tam ten tlak dostat, ale vědět i jaký. Protože špatným natlakováním se dá celý tlumič funčkně úplně odepsat.

              0 0
              • Tygvoun  

                Kdyby nic jinyho tak kdyz to dokazu rozebrat, slozit a natlakovat tak neni problem s tim tlakem manipulovat. Taky me napadlo jestli se to neplni nejdriv dusikem a potom az se tam natlaci pod tlakem olej. coz je z meho pohledu snažsi. Tlakem oleje by vzrostl i tlak toho dusiku prototze se zmensi jeho objem. To jsou ale jen spekulace. Spis by me zajimalo jestli nekdo tady na bikeforu nevidel ten servis na zivo. Myslim ze by to bylo hned jeasnejsi. Takhle se da tak maximalne jen spekulovat.

                0 0
              • Tygvoun  

                Krome toho je to taky o dost bezpecnejsi mit pod velkym tlakem olej nez ten dusik.

                0 0
            • MlokCZ  

              Fakt je v láhvi 25MPa?

              0 0
              • oupi  

                Lahve na potápění jsou až do 300 barů (ty běžněji dostupné)

                0 0
              • kudlanka32  

                jo musel sem kvuli tomu koupit novej redukcak…na 30MPa, stary byly na 15 ale pry je to tak 25let zpatky…

                0 0
                • kudlanka32  

                  mam tu ale jen Ar a He…myslim ze helium by bylo zajimavy pac ma vyrazne jiny chovani nez kyslik s dusikem. Ale ja nevim ani co tam ten plyn dela tak je to fuk.

                  0 0
              • Vilém  

                Ted jsem koukal na lahev s dusikem, co mam v praci  a pokud je plna, tak je tam cca 200 bar tj 20 MPa.

                0 0
                • kudlanka32  

                  ja mam v argonovy 25…ale je mozny ze ty hodiny kecaji, pac jak rikam staveny byly na 15 :))

                  0 0
        • kudlanka32  

          ve vzduchu je 80% dusiku, zas takova zmena to byt nemuze.....

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • fluider  

      Prierez skutočného tlmiča nájdeš v galerii z Eurobike 2007 na mtbs.cz, ale to asi nepomôže. Výkres a asi ani schému toho tlmiča podľa mňa nenájdeš. Ani ich Tech center nie je nápomocné pri technickejších otázkach.

      0 0
      • Tygvoun  

        Diky za ten obrazek, ale at na to koukam jak na to koukam tak jsem neprisel na to jak tam ten dusik po rozebrani dostat. Pravděpodobne je to tim spodnim cervikem, kterej ma v sobe dirku, ktera ja potom necim zakapnuta. Otazka je cim a jak to v praxi provest?

        0 0
        • Maty.dp  

          Nevím jestli je to pravda, ale jeden servisák mi říkal, že se to plní opravdu tím malým červíkem, který je zakápnutý tím lepidlem. Dělá se to údajně tak že se ta část podchladí a následně se tam kápne tekutý dusík, červík se zašroubuje a když při normální teplotě se ten dusík odpaří tak vytvoří ten tlak. Jinak to prý jde ještě i jinak, ale to prý je docela složitý.

          Opravdu nevím jestli je to pravda, ale docela bych tomu věřil.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Zdyn  

            No tak kapalny dusik je samozrejme nesmysl. Fouka se to normalne z tlakove lehve s dusikem.

            Chtel bych videt servisaka, kterej ma v dilne kapalnej dusik.

            0 0
    • JMT  

      MAm od jednoho z nejpoverenejsich zdroju ze ten dusik tam je a zaklada se na tom jenom kuli tomu aby lidi platili a nedelali si to sami doma, vzduch no problem

      0 0
      • kudlanka32  

        mno ted je nejdulezitejsi otazka kolik ho tam je a jak ho tam dostat? A jakou funkci ma v tom tlumici jeho tlak? Je dulezity aby byl presne nebo jsou pripustne nejake odchylky.

        v cem spociva udrzba vlastniho tlumice v RP23, meni se jen olej nebo i tesneni? ja mam sadu tesneni fox a je tam tolik krouzku ze ani nevim co s nima. Jsou to ony?

        Jinak bezkyslikaty prostredi urcite min oxiduje olej, pokud vubec moderni oleje takovy sklony jeste maji. Tak uplna pakarna to neni.

        0 0
    • Pablo  

      Uplně základní otázka, když vidím, co je s tím za starosti a že to skoro vůbec nikdo neumí natlakovat – servisujete RP23 vůbec? Myslím pravidelně, tak jako se mění olej ve vidli po sezóně atd, nebo u tlumiče se na to nehraje? Mám full od letoška, takže jsem to chtěl zjiš´tovat až na podzim, ale když už je vlákno..

      0 0
      • Dvain  

        To by ale skoro znamenalo, že nebude nikdo servisovat žadný tlimuče s natlakovaným olejem a ani vidlice s patronou. Myslím, že pokud tlumení funguje jak má, nemusí se s ním nic dělat. Jiná věc je u pružení, které by se mělo servisovat pravidelně. Pokud vím, tak tlumiče jdou normálně rozebrat (až na tlumení). U vidlic je to podobné, jen některé mají otevřenou olejovou lázeň a tam není problém měnit olej i v tlumení doma…

        0 0
        • Dvain  

          tlimuč = tlumič :-)

          0 0
        • Kubatec  

          Já to řeknu asi takto. S autem se jezdí taky na providelný prohlídky a výměny provozních náplní, třeba oleje v motoru. Nečeká se na to, až se motor zadře nebo jinak poškodí. Proto i výměna oleje v tlumiči (nebo patroně) má své opodstatnění – předejít fatálnímu poškození. Každopádně u Foxe (taky ho jezdím) doporučuji 2× ročně vyčistit vzduchovou komoru a promazat – jen prevene. :-)

          0 0
    • Forx  

      Nooo, vidím, že tu niekdo rieši môj niekdajší problém :)))

      Tak asi tolko – môžeš tam natlačiť aj vzduch, rozdiel vo funkcii nepozorujem žiadny.

      • dá sa to aj v domácich podmienkach – pumpu na vidlicu určite máš, aj hadičku, aj  injekčnú ihlu, aj kus hrubej gumy sa určite nájde ( to miesto tej, čo je pod tým červíkom, toš kde je problém??? :) BTW, ked tam dáš 160 PSI, bude to v pohode, žiadne obrovské tlaky tam nie sú. Good luck !
      0 0
      • Vilém  

        Popis to prosit trosku. Jak se to tlakuje abys pak mohl zasroubovat ten imbus? Nikdy jsem ten postup nevidel a vrta mi to hlavou:)

        0 0
        • Dvain  

          Tak to by mě taky zajímalo, jak to nafoukat a pak zašroubovat. Asi musíš mít sakra rychlé ruce…:-) Nebo se to fouká nějak jehlou přes to gumové tesnění, přes dutý šroub a pak se to nakonec zakápne? Viz. obr.

          0 0
          • Vilém  

            Rek bych, ze ten plast je tam jen proto, aby to nelakalo ruzne pokusmany, aby to vysroubovali.

            0 0
            • miche  

              Mno nevim, ale cely todle tema ma pro me jedine vysvetleni, usetrit 1000–1500 za servis (pokud to neni jen snaha se v necem vrtat, coz se tu resi casto) a pak sem psat desitky prispevku typu: tlumic nechodi jak ma, vyrobek te a te znacky je smejd! Co s tim? Reklamace!! … apod… Jinak si nektere prispevky nedokazu vysvetlit .......

              0 0
          • Kubatec  

            Mluvil jsem jednou se servisákem, co Foxe dělá. Už to tady padlo. Pod tím šroubem je ještě nějaká guma. Šroub má být dutý a fouká se to jehlou. Po nafoukání by se ten šroub měl snad ještě trochu přitáhnout a pak se šroub zaleje tou bílou hmotou.

            0 0
            • Zdyn  

              Jo presne. Sroub je duty a pod nim je gumove tesneni. Ten spuntik ve sroubu je tam proto, aby nekoho neznaleho nenapadlo ten sroub vysroubovat.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • kudlanka32  

      Tak Foxove jak to tedy je?

      K cemu slouzi ten tlak plynu v tom tlumici v jednotce RP23.
      Ma jeho hodnota vliv na jeho chrakteristiky? Jaka je jeho min hodnota?
      Jak to maka, je tam gumovy tesneni ktery se propichne jehlou od pumpicky a je na jedno pouziti? Porad to nejak nechapu. Zda se ze tahle cast tlumice nikdy servisu nedojde.......

      0 0
      • Archer  

        Pokud vim, tak tlak se pouziva pro snizeni efekta kavitace v oleje.

        http://cs.wikipedia.org/wiki/Kavitace

        0 0
      • pepek  

        Plyn stejně jako v každém tlumiči slouží k vyrovnání objemu, vytlačeného zasunutím pístnice a tlakováním se zabrání tvoření bublinek, jak píše kolega vedle. Plocha natlakovaného tlumiče x tlak se sčítá s tímtéž v hlavní komoře, čili bez tlaku v tlumiči musíš vzduchovou komoru víc nafoukat.

        0 0
        • kudlanka32  

          tyy jo kavitaci bych v tlumaku necekal, i kdyz je fakt ze to tam kmita celou dobu co na tom clovek jede:) Takze tlak ovlivnuje vlastne ovlivnuje zivotnost pistu a progresivitu? 

          ted uz jen pochopit ten „ventilek“ a mozna to i oservisuju

          0 0
          • pepek  

            Já o kavitaci nic nepsal, myslím, že se o ní dá mluvit až při daleko větších rychlostech=a podtlaku. Rozhodně ti to v tlumiču nic nesežere, jako v turbíně. Jsou to jenom bublinky, které se tvoří v podtlaku za  rychle se pohybujícím pístem. Nafoukat vzduchem by se to dalo, když tam  voperuješ autoventilek (Schröder valve :-). Já jsem se k tomu ještě nedokopal, i když na mojem tlumiču by to šlo docela lehce.

            0 0
    • mm  

      Chtěl bych provést servis RP23 v domácích podmínkách, z témat zde pročtených jsem vyrozumněl, že sada těsnění od Švece je pouze pro pružící část. Co ale přetěsnění tlumící části? Přestal mi fungovat propedal, proto předpokládám, že musím jít i do tlumení.

      (případně otázka – nekupoval jste někdo těsnění pouze na základě přeměřených těch původních kusů?)

      0 0
      • mxv  

        Kupoval, no problem. vetsinou je to standartni prumyslove..

        0 0
        • mm  

          Díky za radu. řešils pouze pružící část, nebo i tu tlumící?

          0 0
    • hanness  

      Vubec,jakepak starosti s rozborkou,ten litr za repasi obetuji.

      0 0
    • soap  

      http://translate.google.com/translate…

      no a tento návod?

      0 0
      • goofy  

        tvl ve svahilstine by to nebylo? :o)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • PsychoSX  

      Dusík tlačí v tlumiči na plovoucí pístek, který následně tlačí na olej a ovlivňuje tak charakteristiku celého tlumiče. Tohle je velmi zjedodušeně řečeno, protože charakteristiku ovlivňuje jednak to, jak je plovoucí pístek vysoko a jednak, jak je velký tlak dusíku, který se do tlumiče vhání právě zaslepenou dírkou s gumovou peletkou pod tím šroubem.

      0 0
      • nemesishard  

        no neviem ako vy ale ja mam na miesto tej zaslepky normalne autoventilek ktory mi tam nahodil kolega z SVK fora ked mi menil CT z max na min :-)a vsetko funguje ako ma.

        0 0
    • jirkas  

      Tlumič mi přestal mazat, tzn. nějakej ten servis. Jinak funguje naprosto v pohodě. Jestli jsem dobře pochopil, tak aby začal opět mazat, je potřeba jen přidat další FLOAT FLUID (popř. vyměnit těsnění). Na webu jsem našel tohle video

      Opravdu je to tak jednoduchý?

      0 0
      • Log1ck  

        Jo tenhle servis pružící části je jednoduchej. Sám sem to dělal a no problem. Pokud je tvůj problém s nedostatkem fluidu způsobenej běžnym používánim/opot­řebovaným těsněním, pak by to mělo pomoct. A po nějakých několika tisíci km by se to mělo dělat preventivně. Jestli máš s tím tlumičem už dost najeto, pak je to třeba.

        0 0
        • hanness  

          Nekdo psal v jinem vlakne,ze pokud je tlumic pravidelne servisovany,tak staci olej doplnit do tlumice pres ventilek,udelal jsem to tak uz 2krat a nemusim ho tahat z ramu a funguje to.

          0 0
          • Log1ck  

            A co do něj přes ventilek dáváš? Originální fox fluid nebo nějakej jinej olej? Ono pokud je ten tlumič pravidelně servisovanej, tak by mě překvapilo, kdyby bylo třeba doplňovat olej. Když sem ten svůj servisoval po nějakejch 5tis km, tak uvnitř suchej určitě nebyl.

            0 0
            • hanness  

              Original fox fluid,par ml.Podle navodu,by se olej mel doplnovat cca 30h provozu,podle podminek,v cem a jak se jezdi.Ale vis jak to je,mozny marketinkovej tah,mozna ne.Ja jezdil 2roky bez udrzby a nic se nestalo(stesti?)ted uz obcas promaznu:)

              0 0
              • pepek  

                Když nemažeš, tak tlumič ztrácí citlivost. Nebo ti taky vyleze těsnění ven, jak se mi stalo půl roku po odborné opravě.

                0 0
              • Log1ck  

                Ach tak. To sem v manuálu ke Floatu přehlídnul. Tak zkusim taky trochu doplnit. Fakt je ten, že těch pár kapek navíc vevnitř opravdu ničemu neuškodí :-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.