• R:o)man1

    Ahoj cyklistí, měl jsem možnost vyzkoušet si o víkendu SJ Elite s Fox Talas 3. Osobně mě možnost přepínání 100/120/140 nadchla a využíval jsem jí (nahoru 100, většinu dne 120, dolů 140). Dnes jsem si vyslechl názor odborníků s dlouholetou praxí u a mnohaletým zkoušením kol protřelých, že je tato vidle docela poruchová záležitost, i v záruce, i po… Což mi samozřejmě mé nadšení poněkud utlumilo a téměř hotovou záležitost pro mé potřeby posunulo téměř zpět na začátek hledání toho pro mě NEJ..:o(

    Máte podobné zkušenosti s poruchovostí?? Díky!:o)

    0 0
    • kubad  

      dotaz kdo se ukrývá pod tímhle? to by mě fakt zajímalo

      „názor odborníků s dlouholetou praxí u a mnohaletým zkoušením kol“ 

       
      0 0
      • Sobi  

        Stejná otázka…?

        0 0
        • R:o)man1  

          Lidi, kteří dělají s kolama dnes a denně, testují, sami závodí (sjezdy). Pro mě jako laika odborníci. Chovají se ke mně jako zákazníkovi velmi slušně, co prozatím řekli, to prozatím platilo, toď vše.

          A abych si utvořil nějaký „svůj“ názor, proto shromažďuju informace odkud se dá. A jako částečně věřím jim, tak částečně věřím tady tomu fóru – a k tomu zkouším a testuju. Na konci pátrání osekám extrémní názory a rady a rozhodnu se, co koupím. Toď taky vše.

          Tak šup sem s názorama dlouhodobých uživatelů, ať se zorientuju, jinak mi hrozí zbláznění se z toho všeho a Chocholoušek:o)

          0 0
          • kubad  

            MlokCZ má doma tuším dva Talase, určitě ti sem odpoledne až dorazí z vyjížďky napíše.

            kamoš vozí Talase 2-sezonu zatím bez problémů. já se na nákup pomalu chystám :-)

            0 0
            • R:o)man1  

              A která kola ještě jsou ve stejné (nebo velmi podobné) kategorii s SJ Elite? Myslím jak „povahové“ vlastnosti, tak i cenové, tj. do 80t. Kč. Hledám a nějak nenacházím… Resp. čučím do fóra a katalogů dovozců už přes měsíc denodenně a malinko mi z toho hrabe.

              Hledal jsem u Treka, ten má Remedy, což mi podle popisu přijde jako kolo hlavně pro terén, Cuby se mi líbí, ale v těch jejich kategoriích se nevyznám a zatím jsem o Cubech s nikým nemluvil, Giant má s Talasem jen model za 120t. Kč a ještě mi jsou nesympatičtí (jak jsem tu psal), Lapiere Talas nemá, tak nevím.....

              0 0
              • MlokCZ  

                V historii se tu probírala řada fullů kategorii 130–140mm a sousta z nich je nabízena s Talsem.

                0 0
            • MlokCZ  

              Tak, tak. Jeden (07) má najeto tak 5 tis. km, druhý (08) cca 4 tis. km a žádný problém. A vím o dalších několika Talasech, jeden tu je třeba zrovna se mnou v Orlických horách (a také zatím funguje bez problémů a je to 07 model). A o žádné nadměrné poruchovosti Talasů  jsem neslyšel. Pouze jak už tu bylo níže napsáno, tak servisování je komplikovanější, což ale platí do modelu 08, kde je Talas systém na rozborku a složení hodinářská práce. 09 je už jednodušší i na servis.

              09 je ovšem zcela přepracovaný, takže se moc dle starších modelů soudit nedá. I když aspoň odhadovat se dá, 09 Talas systém je výrazně jednodušší, takže by situace měla být minimálně stejná nebo případně lepší.

              Jinak nechápu, jak nějaký „odborníci“ mohou dělat soudy nad 09 modely, když zatím bude každý na novém modelu mít najeto hrozně málo.

              A na další Talas se pomalu chystám a to na 2010 model s 15mm osou, kde je kromě Talas systému přepracované komplet i tlumení.

              0 0
              • R:o)man1  

                Super, díky moc za všechny odpovědi. Pravda je (naštěstí pro mě a pro Talase) jako vždy uprostřed – je to zařízení na jednu stranu sice komplikovanější, než obyčejná vidle, ale že by se s.ala úplně, to ne. A to jsem chtěl slyšet/číst :o)

                Ještě jednou díík!!!

                0 0
            • DaSnail  

              pike bude na predaj?

              0 0
      • ememem  

        medviedok tassajara, kto iny

        0 0
    • JakubG  

      Tak jediný co vím od lidí z cyklo švece, že talas je náročný na servis, ale že by byl poruchovější, to těžko říct.

      Navíc poruchovější než co?

      Osobně bych se tím nenechal rozladit. \jestli ti vidle vyhovuje (a máš na ni) není co řešit.

      0 0
      • R:o)man1  

        ..prý poruchovější než jakýkoli Fox 120mm..

        0 0
        • kafac  

          Mam na TALASu 2 najeto pres 8000km (a to ho nijak nesetrim) a naprosto bez problemu..

          0 0
    • vojta  

      Nejsem sice odbornik s dlouholetou praxi a ani kol jsem moc navyzkousel, ale nerekl bych, ze to s tou poruchovosti bude tak zhave. Tedy alespon muj Talas zatim funguje bez problemu – tuk, tuk, tuk. Je sice pravdou, ze v Talasu jsou oproti jinym vidlicim nejaka hejblatka navic, takze dle Murphyho zakonu je tam vic veci, ktere se mohou po…kazit, ale je treba byti optimistou. Navic od letoska jsou vnitrnosti Talasu vyrazne prekopany, takze ani ti odbornici nemuzou o poruchovosti/na­poruchovosti jeste nic moc vedet.

      0 0
      • R:o)man1  

        na jakém kole ho Vojto máš, jak staré kolo je a kolik km máš najeto? Pokud to není ve státním zájmu neprozradit tolik věcí:o)

        0 0
    • Gomez35  

      Měl jsem několik Talasů, teď mám Talas III QR15 a bez problémů. Jednou se mi stalo na 2007, že mi odešlo těsnění, oprava cca 500Kč, ale to je všechno. Samozřejmě je to individuální, ale nemyslím si, že by poruchovost byla nějak extrémní.

      0 0
    • Twisp  

      Ahoj, mám talase 09 sice krátce, ale bez problému a ten chod je kouzelnej

      0 0
    • tomfree  

      Mněl jsem talase,kamarád ho má taky nešetříme je a fungujou bez problémů,jen si ujasni,jestli ho opravdu využiješ,já jsem to snižování používal málo,jen na asfaltové kopce,postupem času jsem ho přestal používat úplně a nahradil ho vanilou,která je pro mne lepší a to i do kopce,protože i při minimálním zatížení dokáže kopírovat povrch,narozdíl od talase který nezatížený odskakuje.

      0 0
      • MlokCZ  

        To pro hodně odlehčený Talas (prudký výjezd) platí ale pouze pro maximální zdvih (a ještě záleží dle nafoukání). Pro snížený zdvih, kdy se negativka dostane ke slovu více to neplatí. A navíc se snížením zdvihu omezí tak výrazné odlehčení. Kdo nechce snižovat zdvih, tak souhlas, pak Talas není nejlepší řešení. Ale právě to snižování ve výjezdech hrozně pomůže (v terénu), i když chápu, že někoho to třeba nebaví přepínat mezi zdvihy. Já bych zase bez snižování většinu náročných prudkých výjezdů nevyjel (těch kterých se snížením vyjedu) a snižování je jediná věc z ovládacích prvků, který využívám úplně pořád a často.

        0 0
        • tomfree  

          Ano s tím maximálním zdvihem máš pravdu,jenže to mi vadilo v rozbitých výjezdech se schody,kde vidlice nešla snížit,protože bych dřel o kameny pedálem a v takových technických výjezdech mi to vadilo nejvíc,pokud je terén rovný a prudký,tak to pomůže,ale jinak ne a pak mi ještě vadilo,že při maximálním zdvihu,při přejetí drobné překážky v rychlosti se vidlice rychle vrátí a jakoby klepne.

          0 0
          • MlokCZ  

            Předpokládám, že jsi jezdil model 07, tam je v některých situacích cítit více doraz jak popisuješ (hlavně čím větší tlak, tím více se to projevuje). Na mojem upraveném Talasu 07 je to dost eliminované, i když sem tam to zaregistruju taky), protože negativka je příliš malá na max. zdvihu a taky tohle nemám moc rád. 08 model už mi tohle ale nedělá (už nevím jestli neupravená byla v tomhle také 100% ok, v originálním stavu jsem 08 jezdil jen velmi krátce, upravená v tomhle je zcela ok) a i ten projev o kterém jsi psal předtím je jen zcela minimální nebo spíše už téměř není (na max. zdvih). A u 09 to může být zase jinak, ten jsem zatím v ruce neměl.

            Jinak já i ve výjezdech s překážkami problém nemám (škrtání pedálů) a na 120mm můžu jezdit do takových výjezdů vždy. Na 100mm už to trošku problém někdy je (když je ale takový výjezd, kde jsou velké překážky a přitom tak prudký, že potřebuju snížit na 100mm, tak takový stejně nedám fyzicky).

            0 0
            • tomfree  

              Jezdil jsem i 09 a pořád to tam je,ale je to takový psychický blok jako u každé věci čím více ti vadí tím více se na ni soustředíš,spousta lidí si toho ani nevšimne,vanila má taky svoje,talas byl lepší v tom že když šel do zdvihu měl část kdy šel zcela lehce a pak začal rychle tuhnout a vanila tuhne tak nějak lineárně,začátek má sice citlivější,ale ta středová oblast zdvihu mohla být lepší.

              0 0
    • gazman  

      Kámoš ho má a je to furt pokažené,servis 2–3 x za sezonu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.