Chtel bych se zeptat jak spravne nastavit sklon sedla u fullu kdyz po nasednuti se sklon vlivem sagu zmeni. Ve predu mam navic vidlici Fox talas kde menim i zdvihy 100–140.
Je nejake optimalni reseni?
Chtel bych se zeptat jak spravne nastavit sklon sedla u fullu kdyz po nasednuti se sklon vlivem sagu zmeni. Ve predu mam navic vidlici Fox talas kde menim i zdvihy 100–140.
Je nejake optimalni reseni?
taky bych měl dotaz,at nezakladam nove vlakno:jak,nebo podle čeho se orientovat při nastavení předozadní polohy sedla na HT????
mno ,žádné odpovědi?,jak to mate vy?
No asi u HS to bude jednodusi sedlo nastavit vodorovne sag na predni vidlici uhel moc nezmeni pokud nema zmeny zdvihu.
ale ja myslím předozadní polohu,ne úhel sklonu,ten mam vodorovny :-)
osobne bych si to nastavil, jak mi to vyhovuje;)
Tady to mas.
ivelo nechci:-),jak to máte vy?podle ivelo,nebo jinak?
Tak si naser. nevim co se ti na jejich nastaveni nelibi. Pokud si to chces nekde najit popsane jinak tak prosim, mas moznost hledat.
8o)
tak sory,ja nevěděl,že si tak vznětlivy,ja se chtel jen zeptat jak to mají ostatní,vim,že to ja na ivelu
Jak to ma byt te nezajima, co ti pomuze vedet, jak to maji ostatni? Takze pokud to nekdo ma jinak, nez pravi poucky, tak mu to asi vyhovuje. Akorat pak slapani ztraci efektivitu a namahaji se jine svaly, nez pri idealnim nastaveni.
Taky to mam nastaveny podle Vela tam opravdu asi neni co vymyslet
hm
Posunutim dopredu nebo dozadu mimo doporuceni z Vela se zde trochu resili prilis dlouhe nebo kratke ramy za cenu horsiho slapani
Na fullovi mam oproti HT sedlo trosku spickou dolu. Po nasednuti se to srovna.
To mas nastaveny pocitove
Vicemene, merit to me nenapada jak. Takze to mam nastaveny tak, abych po nasednuti dosahl stejneho sklonu sedla jako na HT.
A zdvihy resit asi podle toho stredniho
Spíše podle toho, na který jezdíš nejvíce.
Ja je zatim poctive stridam tak asi podle toho nejnizsiho
to tě za chvilku omrzí. Ten sag by měl bejt zhruba podobnej na vidilici i vzadu, takže bych to nechal vodorovně. Já to tak mam. Když náhodou snižuju vidlici, tak jen kvůlu prudkým stoupání, takže to vlastně na přednim zdvihu vůbec nezávisí.
Nevim, co máš za fulla. Talas se jezdí většinou všude na plný zdvih a snižuje se jen do výjezdu, tedy nastavuješ, jak už jsem psal níže na rovině pro plný zdvih. Ve výjezdu to snižování pak právě pomáhá kompenzovat ten negativní vliv fulla na geometrie (navýšení sagu tlumiče a snížení na vidlici, což ještě zvyšuje náklon sedla navíc oproti sklonu kopce).
Měřit tohle nemá žádný smysl, každému to bude sedět i na stejném kole jinak, navíc pro každé sedlo se to může také lišit. Prostě tak, abys nesjížděl ani dopředu ani dozadu a nic tě netlačilo.
nastav si to podle nějaké teorie…a pak nás tady zdbeš, že jsi toho večer už doma moc nepodělal:-)
Na zadnou teorii jsem zatim nenarazil vsude je popsano jak nastavit klasicka kola ale o fullu nic, Opravdu me veskere poznatky o fullu jsou diky foru.
SAG tlumiče, ani zdvih vidlice nijak nemění ani pozici sedla proti řidítkům ani výšku sedla proti šlapání. Posed je pořád stejný. Takže si nastav sedlo jak jsi zvyklý u HT (já ho dávám vodorovně) a nehledej v tom složitosti.
Tak v tom s tebou absolutne nesoulasim zdvih i sag meni sklon sedla a pokud zmenim zdvih ze 140 na 100 tak je to rapidne znat.
Na sedle se sedí prdelou a ne hlavou a když chceš, tak si sedlo na kolo nedávej vůbec:-) Děláš z toho pomalu rovnici o 15-ti neznámých…poradit nechceš tak si to nastav jak chceš a když to bude blbě, tak to poznáš velice jednoduše…buď pojedeš ze sedla směrem k řidítkům a nebo z toho kola prostě neslezeš a budeš to rozcházet nějakou chvilku;-)
Fak diky ..na HS v tom urcite problem neni taky jsem ho nemel ale na fullu ten problem mam spravne jsi napsal ze bud prepadam na riditka nebo jsem zaklonen samozrejme v mirnem meritku ale jak sam urcite dobre vis pri jizde poznas i par mm na sklonu. Na zacatku jsem mel sedlo vodorovne jako na HS samozrejme je to kravina u fullu musi byt sklonene. Ted zalezi jak kdyz menis zdvihy a tim i sklon. Ja osobne to budu resit asi podle nastaveni na stredni zdvih ale nejsem zadny znalec na fullu jezdim par mesicu a proto me zajima jak to maji nastaveni jini to je vse
Díky tomu snižování zdvihu na vidlici je to právě v pohodě.
Tak to jsi úplně v prdeli, protože když jedeš z kopce, tak máš jiný sklon než když jedeš do kopce, to jsem zvědavý jak to budeš nastavovat. :-) Nevím co máš za kolo, já mám enduro ze 16 cm zdvihu vpředu i vzadu, měnitelný zdvih vidlice, posuvnou sedlovku, ale sedlo prostě nastavím vodorovně a je to. Rozhodující je posed a ten se sagem prostě nemění (jedině tou posuvnou sedlovkou), navíc sag vidlice a tlumiče by se asi neměly nějak zásadně lišit.
Dobre mozna mam nejaky strep ale kdyz nastavim sedlo vodorovne a pak si sednu tlumic se trochu podle sagu zanori zmeni se mi sklon sedla. Dale se mi meni sklon podle nastaveni zdvihu. Sedlovku mam taky posuvnou ale tu neresim davam ji dolu jen pri sjezdu tam mi sklon sedla nevadi. Kdyz jedu do kpce snizuji zdvih cim prave snizuji i sklon sedla.
To ale mužeš jezdit jenom hrozně malý kopce, ne?
Jasne pokud jedu hodne prudky kopec tak zas posed na sedle moc neresim .. netrva to tak dlouho bud dojdou sily nebo kopec ale prave v tech tahlych dlouhych kopcich je dobrej posed a tim i sklon sedla pro me dulezity
Jak píšu níže, nastav si to pro plný zdvih a rovinu, aby to vyhovovalo. A právě do táhlých (i když mírnějších kopců) použij snížení zdvihu a tím to vykompenzuješ. A ve sjezdech jak jsem psal výše, tam je to fuk, ty jsou časově krátké a nebo když je to náročnější terén, tak stejně nesedíš.
Ono taky na vyšším zdvihu bez vidlice se změnou zdvihu jsou hodně prudké výjezdy pěkně debilní. Tady moc nechápu, jak to někomu může nevadit. Na HT s nízkým zdvihem vidlice nebo na nízkozdvihovém fullu to ještě jde, tam se nakloní sedlo jen převážně sklonem kopce.
Ale na vysokozdvihovém fullu ve výjezdu klidně naroste sag tlumiče o 2cm a vidlice klesne o 2cm. což je celkem 4cm rozdílu, což ± odpovídá zvednutí špičky sedla o 1cm. A předpokládám, že kdybych někomu zvednul třeba na HT špičku o 1cm oproti tomu, jak to má nastavené, tak by se to asi nikomu nelíbilo. Takže nechápu, jak to pak na vyšším zdvihu někomu může nevadit. Samozřejmě, že v kratičkém výjezdu se to dá přežít, ale pokud je to dlouhý kopec, který jedu třeba hodinu…
Kdybych neměl snižování zdvihu na Talasu, tak by mně to tedy už na 140mm zdvihu vadilo. Díky snižování zdvihu pro výjezdy je to v pohodě.
Sjezdy jsou pak časově krátké a nebo když jsou technické, tak se jezdí stejně ze sedla, takže tam opačný problém, že je špička dolů nevadí.
Sice je pravda, co píšeš, ale u sklonu sedla je podstatné, jaký je vůči vodorovnému směru. To že bude sklon pořád stejný vůči řídítkám tě nijak nezachrání, když vůči vodorovné rovině bude extrémně dolu nebo nahoru.
Skoln sedla mám nastavený ideálně pro plný zdvih vidlice, tak aby to bylo akorát na rovině. Ve výjezdech dojde ke zvýšení sagu tlumiče a snižení sagu vidlice, tam by byla špička moc nahoru. Tohle kompenzuje právě snižování zdvihu vidlice. A z tohoto důvod na dlouhé táhlé mírné výjezdy snižuju na Talasu na 120mm, i když bych z jiného důvodu nemusel.
Ideální poloha pro tu rovinu, tu si musíš najít sám, jak ti to vyhovuje a také samozřejmě dle sagů vidlice a tlumiče.
To je ono diky ja to nastavoval opacne vubec jsem si neuvedomil to zvyseni sagu tlumice a snizeni sagu vidlice ve vyjezdu
A sag tlumiče a vidlice je podobný, takže pro rovinu a plný zdivh bych začal někde kolem vodrovné polohy sedla.
Trochu odbocim ale moc me to pomuze jedna se o nastaveni sagu mam 70kg tlumic PEARL 3.3 a vidlici Fox Talas RLC 140 /07 po uprave od Milana ram Canyon Nerve ES7 da se takhle napsat k jakym hodnotam bych je mel nastavit?
Konkrétní ideální hodnoty neexistují, chce to zkoušet.
ES7 + Pearl, tohle je hodně progresivní kombinace, tady ani s hodně velkým sagem nebudeš možná využívat celý zdvih, volil bych něco kolem 25% sagu, ale i až 30% se v tomto případě dá zkusit.
A u Talasu záleží, co na něm bylo vše upraveno, tedy tím myslím, zda byl upravován průběh nebo ne. 07 Talas je s originálním tlakem v třetí komoře progresivnější, takže pokud nebyl upravován tlak v třetí komoře, tak sag opět spíš větší, zase tak kolem těch 25%. Pokud byl upraven průběh, tak nemůžu říct, nevím jak moc byl změněn.
Já mám Talas 07 s upraveným průběhem, takže teď sag jezdím o trošku nižší.
Prostě to otestuj a pak dle pocitů a využitého zdvihu upravuj.
Prubeh asi upravovan byl beru to tedy podle toho ze ted chodi krasne plynule nez pred upravou i pri vetsim nafoukani lehce se nori .. kdyz nastavim napr. sag 25% na tlumici nastavuji i 25% na vidlici? Pro me je tezky nastavovat neco podle pocitu kdyz nevim jak sprvane se ma full chovat
Pokud snadněji využíváš celý zdvih, tak průběh upravený byl. Sag na tlumiči a vidlici rozhodně nemusí být stejný.
Akorát nejdříve je dobré nastavit si definitivní tlaky ve vdilici a tlumiči a až pak ladit přesný sklon sedla.
Diky moc za vycerpavajici odpoved :-)
Ja mam na mojom nastavene klasicky sedlo vodorovne. Posed nejako extra neriesim lebo mi to tak vyhovuje.
Neviem aky mas full, ale vecsinou tie novsie typy maju zamykanie alebo nejaky druh propedalu na tlmici. Takze vo vyjazde by to malo vyriesit tvoj problem.
Zamykani mam ale to pouzivam opravdu zridka
nastav si to dle TEORIE a pak si to dorovnej dle PRAXE…