• nobody

    Jak máte nastavený sklon sedla u fullu? Jde mi o to, že pokud si nastavím sklon tak, aby mi to vyhovovalo a potom zapnu u tlumiče PP, sníží se sag na tlumiči a já začínám z sedla klouzat dolů. Pokud nastavím ideální sklon sedla při zapnutém PP, tak při vypnutém PP mě zas sedlo tlačí. Na tlumiči mám 3 polohy PP + vypnuto a každou přepnutou polohu na PP poznám na sklonu sedla. Zatím to mám nastaveno na ideál při zapnuté první poloze PP s tím, že při vypnutém PP to trošku tlačí a při třetí poloze PP kloužu ze sedla.

    Jak to mát vyřešené vy?

    PP používám, cca 1/3 vyjížďka musím po asfaltu.

    0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Nemám propedal a nemám problém :-)

      0 0
    • nox159  

      mam PP a nevsiml jsem si ze by se mi menil sag.

      kdyz jedu tak mam sag 20% kdyz zapnu PP tak sag zustane na 20% teda aspon tak mi to pripada

      stejne pokud nemas vyšši zdvih nez 120 a mas aspon trochu funkcni stavbu tak neni duvod PP zapinat ;-) pokud nejezdis moc ze sedla nebo pokud se s nekym nepredhanis…

      0 0
    • jIrI___  

      Já žádné takové rapidní změny nepociťuju. Asi je to tím, že mám jednak malý zdvih a jednak mám Gobi, které je v zadní části zahlé nahoru, takže to zabrání nějakému klouzání.

      0 0
    • pavlix  

      Me se zda, ze mam sklon sedla porad stejny, ale je pravda, ze PP moc nepouzivam

      0 0
    • jIrI___  

      A ještě pro ujasnění, kloužeš ze sedla dopředu nebo dozadu?

      0 0
      • Vilém  

        Dopredu snad ne, to by se mu zdvih musel zvetsovat.

        0 0
        • jIrI___  

          Zarazilo mě tohle: " …ideál při zapnuté první poloze PP s tím, že při vypnutém PP to trošku tlačí a při třetí poloze PP kloužu ze sedla.". Nevím, jestli jsem to správně pochopil, 3. poloha PP = nejtvrdší tlumič?

          0 0
    • MlokCZ  

      Dle toho jak moc platforma na daném tlumiči omezuje, tak se liší o kolik sag klesá.

      Při větším omezení mi to kdysi to samé vadilo i na 100mm stavbě (tam jsem měl RS MC 3.R, kde platforma byla hodně blízká locku, takže rozdíl sagů dost velký).

      Na Stereu mi to ani přes větší zdvih nevadí zapínat ani na rovině. Tam s tím nastavením s Push platformou je omezování tlumiče velmi malé a snížení sagu není moc velké.

      Vnímám to až při delší jízdě po rovině se zapnutou platformou.

      A řešení je jednoduché. Platformu používám stejně v podstatě jen do výjezdů. A ve výjezdů je to naopak velké plus, že to sag tlumiče snižuje. U většího zdvihu to ani ještě nevykompenzuje zvýšení sagu tlumiče a snížení sagu vidlice přenesením více váhy na zadní kolo.

      Pokud chceš chrtit na asfaltu a chceš mít platformu i na rovině, tak tam je jednoduché řešení. Zamkni k tomu i vidlici a dostaví se na ní stejný efekt a navzájem se to vyrovná.

      Jinak sklon sedla zásadně nastavuju pro vypnutou platformu.

      0 0
      • nobody  

        zkusím to s tou vidlicí, zatím jsem vidlici nezamykal, protože nemám problém s pohybem vidlice při jízdě.

        0 0
      • nobody  

        Platformu ve výjezdu využiju hodně.

        A další věc, PP používáš na asfaltu jen občas? Nepočítám výjezdy.

        0 0
        • MlokCZ  

          Mimo výjezdy platformu nepoužívám ani na asfaltu. Nemám na Stereu žádný problém s přílišným pohupováním stavby.

          0 0
          • nobody  

            mám prvního fulla a tak nějak jsem si myslel, že bez PP na asfaltu ani ránu. Když jedu s vypnutým PP tak tam mírné pohupování je, ale nic velkého a ono je to asi i typem rámu.

            0 0
            • MlokCZ  

              S otevřeným tlumičem se nepatrně bude pohupovat i rám, který jde dobře za pedálem + slušné kruhové šlapání jezdce. Pokud je ale pohupování oprovdu minimální, tak ty ztráty energie taky. Takže tam je to většinou spíše o psychice, že to někteří nedokáží zkousnout.

              Problém nastává až při jízdě ze sedla, hlavně u vyšších zdvihů. Tam ale je často větším problémem stejně vidlice a pokaždé zamykat vidlici a současně přepínat tlumič na platformu i na krátké postavení do pedálů nemá cenu (když je to na pohodové výjížďce).

              0 0
    • oldaka  

      tyy joo tak jak to tak ctu, tak je asi neco spatne. jezdim porad se zaplym PP a vypinam ho jen na technicky pasaze. Jinak na asfaltu kdyz ho mam vyplej tak se to houpe dost. To je LUX tak moc aktivni na slapani nebo neumim slapat? :D

      0 0
      • MlokCZ  

        LUX je spíše aktivnější stavba, tedy spíše lehce houpavější. Ale zase při tom zdvihu to nemůže být při slušném šlapání problém.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Carlos.f  

      Já ten propedal používám taky hlavně jen na snížení sagu při výjezdech. Spíše v hodně prudkých výjezdech a nebo při delším stoupání na lepším povrchu kvůli pohodlí.

      0 0
    • black.horse  

      PP mám a používám, ale rozdíl na sklonu sedla nepociťuji, asi v tom hraje roli, že mám platformu s nejnižší intenzitou. Na fullu mám obecně sedlo víc špičkou k zemi než na HT nebo silnici, aby se mi to při sagu srovnalo…

      0 0
      • MlokCZ  

        Proč více špičkou k zemi? Sag máš přeci jak na vidlici, tak na tlumiči a většinou bývá podobný.

        Na celopevňáku i fullech mívám sklon sedla ± stejný.

        Oproti tomu na silničce jsem vždy vozil sedlo nepatrně špičkou dolu oproti tomu předchozímu. Tam je to ale dané posedem, kdy při sportovnějším posedu potřebuju mírně jiný sklon sedla.

        A na HT s odpruženou zase sedlo asi nejvíce špičkou nahoru, protože tam je sag jen na vidlici, takže tam se to po nasednutí hne.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.