• Kubas.1

    Mám od podzimu novýho fulla, ale kvůli zranění sem moc nenajezdil tak se v tom začínám hrabat až teď. Moc nevím jak všechny ty točítka nastavit, a rád bych, kdyby mi to někdo dokázal nějak stručně popsat, sem v tomhle amatér…

    Mám vidlici Marzocchi 66 RCV, a tlumák Marzocchi Roco Coil R. Obě jsou pružiny. Vidle má nastavení odskoku, (na spodní noze), nastavení komprese (na druhé spodní noze), pak nějaký točítko na pravé straně korunky, a ventilek na vzduch na druhé straně té korunky. Tlumič má samozřejmě nastavení předpětí a pak taky nastavení komprese.

    Předpětí je jasný, nastavit odskok si taky zvládnu. otázka je, jak si mám nastavit tu kompresi (necítím v tom moc rozdíly, chodí to trošku jinak, ale co je správně?), a k čemu je to točítko nahoře na vidli a ta komora na vzduch (mimochodem žádnej vzduch v ní teď není a ta vidle chodí docela dobře)…

    Jestli by to někdo dokázal nějak stručně a jasně popsat, co který otočení udělá s chodem té vidle/tlumiče… (jako např. odskok – jedna krajní poloha je moc pomalá, nestíhá se vracet, druhá je moc rychlá a kope to)

    Anketa: Je to blbej dotaz?

    Ano
    1x
    20%
    Ne
    4x
    80%
    0 0
    • Kubas.1  

      jindy vševědoucí fórum mlčí?

      0 0
    • La Piér  

      Já bych být tebou začal přečtením návodu, co říkáš?

      0 0
    • Kubas.1  

      tak sorry, spletl sem se, ten tlumič má regulaci předpětí a odskoku, ne komprese (i když mi v tom žádnej extra rozdíl nepřijde, u vidle to poznám dost). A to nahoře na vidli by mělo být předpětí pružiny, ale schválně sem to znova zkoušel a taky mi to přijde úplně stejný to chování (ani tvrdší ani měkčí)…

      furt netuším k čemu je ten ventilek na vzduch, a jak si mám vyladit tu kompresi

      0 0
      • Atilla  

        Přepětí pružiny se dělá u většiny vidlic vkládáním kroužku nad pružinu a lehce ovlivňuje chod u tebe asi tím kolečkem. Vzduch bych moc nedofoukával většinou to u MZ kazí citlivost( Já měl, ale jen modely do roku 08). Hlavní je nastavení odskoku, ale pokud s tím jsi spokojený tak to tak nech. Comprese nemá, žádné fixní nastavení, které by bylo správně. To upravuješ podle trati. Třeba ve Špindlu mám obje povolené. Na Rokytnici utáhnu víc HS

        a když se motám po tom našem enduru, tak mám i víc přitaženou

        LS, kvůli noření do zdvihu v malých rychlostech

        0 0
        • Kubas.1  

          a jak od sebe rozliším HS a LS? je tam jen jedno kolečko

          …když utáhnu tu kompresi tak to nebude tolik pružit? nebo naopak?

          0 0
          • Atilla  

            Ty máš pouze jednu a to vysokorychlostní HS, ta dělá to, že při odrazech a dopadech nejde vidle tolik to zdvihu. Prostě je jakoby progresivnější. Takže na DH povolenou(soft) a na skoky přitáhneš(hard). Jak jsi na tom se sagem a využíváním zdvihu? Popřípadě zkoušel jsi jestli máš ve vidli nějaký vzduch?

            0 0
            • Kubas.1  

              Ok, dík, to sem potřeboval vědět. Sag je cca 5cm, vzduch tam není žádnej (zkoušel sem dřív trošku ufouknout a nic tam není), a zdvih…přecházím z pevňáka se 100mm, takže podle mně bezednej, prostě paráda :-) ale jak sem psal – žádný větší skoky ani nějaký těžký DH sem zatím kvůli zranění a počasí nejezdil, takže nevím…

              0 0
              • Atilla  

                To budeš muset koumat až v terénu, někdy je to docela věda. U MZ 07 se mi stávalo, že když jsem utáhnul HS, tak jsem musel troch zpomalit odskok protože se to ovlivňovalo, tak si na to dej bacha abys někde nedal HS na nejtvrdší a pak ti to nevyrazilo zuby:)

                0 0
            • Mr.Duck  

              Na odpalech se HS komprese snad ani moc neotevře, ne? Já si na skoky přitahuju spíš LS, a HS jenom když vim, že to na dopadu hodně zkrmim, jinak jí vozim cca na půlku..

              0 0
              • Atilla  

                Mě přijde, že to trochu ovlivňuje celý průběh zdvihu. Samozřejmě, že na dopadu to je znát o dost více.

                0 0
      • goofy  

        nastaveni je jednoduche. Nejdriv si nastav spravny SAG (tech 25–30% zdvihu, cili neco kolem 50mm) a pak muzes zacit ladit zbytek. SAg muzes nastavovat bud dofouknutim vzduchem (spis bych nedoporucoval, pac to vetsinou zabiji citlivost) nebo tim tocitkem zvetsis predpeti pruziny lehce.

        Pak si nastav odskok, a to tak, at se vraci cim jak nejrychleji, ale pritom „nekope“ do rukou.

        No a na konec komprese. Pokud u Marzocchi v poslednich letech neudelali nejakou zasadni zmenu, tak se jedno o LS kompresi, ktera omezuje chod do zdvihu v celem rozsahu stejne. Osobne bych ji vozil uplne povolenou, pripadne na dirty trochu pritahnul. Jinak je to spis takove kurvitko :o)

        0 0
        • Atilla  

          No vidíš a já celou dobu žiju v tom, že je to HS. Páč to bylo hlavně znát na dopadech a žehlivost to omezovalo jen mírně.

          0 0
          • goofy  

            Mno jelikoz to je prepracovane a obracene SSVF, tak se to ve vysledku vlastne muze chovat jako takova HS komprese. Neco jako RLC u Foxu. A ja porad zil v domeni, ze to je klasicka LS komprese…

            0 0
        • mr.antik  

          Hlavně se to musí dělat venku, ne v obýváku, tam rozdíl není cejtit :-)) Víc přifouknout gumy a ideální jsou třeba schody, nějaký dopad třeba na placku a skok s odrazem. Ostatní už se nějak přizpůsobí.

          Ideální je všecko povolit a podle potřeby dotahovat.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.