Doporučte kolo, které jezdí dobře „dovrchu“. Nechci jezdit do kopce po zadním:-)
Je mi jasné, že např s vidlicí se systémem eta takový problém odpadá, ale zajímá mě, jak se chová to které kolo v kopci.
Doporučte kolo, které jezdí dobře „dovrchu“. Nechci jezdit do kopce po zadním:-)
Je mi jasné, že např s vidlicí se systémem eta takový problém odpadá, ale zajímá mě, jak se chová to které kolo v kopci.
OT: me do kopce po zadnim bavi…resp me to nebavi jinak…protoze jinak je to jenom o tom ze tocis klikama a to umi kazdej smudla ..... a ted to schytam:)
Neschytas, jen ti reknu, ze si asi jeste nevyjizdel ty spravny kopce :-)
troufam si rict ze po zadnim vyjedu kazdej kopec co vyjedes ty:) ono to je asi dost zavadejici rict co jede dobre do kopce… ja mam treba vyzkousenej vyjezd na Plesivec po cerveny na pevnym kole vs ted na ACcku se 17kilama a diky tomu ze je tam samej kamen a koren, pevnaku na kazdym kameni odskakovalo kolo narozdil od AC ktery kopiruje teren – zabira porad(neprislo mi ze by se zamykalo a je to jednocep)a jelo se mi tam lip na celoperu… po asfaltu by to bylo obracene.....
Hmm, troufale.. ale proc ne, neznam te a ja na vyjezdy zas tak dobry nejsem /treba takova Maturita na Tocny porad odolava a jeste dlouho bude :-)/ V profilu mas napsanou i Prahu, tak jestli treba neznas kopec z Brezanskyho udoli kolem Halka az nahoru na Hradiste – neco takovyho sem mel na mysli a ten si moc po zadnim predstavit neumim..
jojo, troufnul sem si dost:) kdyz to bude kopec jakej neuslapes s kolem na zemi tak je jasny ze ho nedam… v praze sem zatim moc nejezdil a vzhledem k tomu jakej sem z AC udelal tank na vetsi vzdalenosti ho vozim autem:) …neumi nic jinyho nez jezdit po zadnim:))))
Neblbni, vzdyt Maturita neni tak hrozna … :-)
ok, o víkendu si ji dáš na sjezďáku:-P
Dybys videl jak se to slapnuti v sedle potopi … hruza :-)
..a po zadnim.. prosim prosim, kvuli mne, chci to videt :-P
Specialized bighit 06–07 do kopce pokud nechci tak ho proste na zadni kolo nedostanu a pokud chci tak musim chtit hodne:-)
se nediv, kdyz to tlacis :)
na to se nikdo neptal:-)
A to chces jenom aby se jenom nestavel na zadni nebo aby se moc nehoupal pri slapani a zadni kolo dobre kopirovalo teren? To je hlavni prinos fullu pri jizde do kopce v terenu..
s etou vůbec nic neodpadá..naopak přibývá nejistota vedení stopy
to je do kopce naopak výhoda…
jezdil jsem dvě vidle s etou aje to napiču…sice ti lehce klesne předek ale vidle přestane tlumit a vede stopu na chuja…když si pohraješ s prdelí a vrazíš si do ní špišku sedla vyjedeš to samé s větší jistotou…jedinej přínos ety je na asfaltu ale tam zase není tolik kopců kde bys potřeboval stahnout předek.
Ja mam sice IT, ale to ze si snizis predek mi prijde do kopce dobry (hlavne v terenu). Kopce jsem vyjizdel i bez toho, ale s IT je vyjedu s mensi namahou uz jenom kvuli tomu ze nemusim balancovat na spicce sedla, lip se mi slape a i lip se projizdi technicky casti. Kdyz je kopec delsi tak je to dost znat.
IT ale zustává fungovat..eta ztrvdne a k tomu ten ztvrdlej zdvih není tlumenej takže to kope jako kulomet…proto je těžký vest stopu což je v prudkým výjezdu celkem zásadní.
jj, ETA je v podstate lockout. Stejne bych si asi radsi dal vidlici dolu ikdyz by byla tvrda. Kamos ji ma, tak si to musim nekdy zkusit.
nemluvim o etě ale o snížení – to je naopak to nejpodstatnější a ta nakopnutá geometrie je taky plus ve výjezdech kde jsou serpentýnky..
je jich dost, když se rozhléndu po okolí tak skoro každej má úsek kde snížení ocením. s itm sedlem je to na H, nehledě k tomu, že příliš položený úhel hlavy je do kopce taky na obtíž…
koukni se jak jde vlákno..já jsem řekl že eta je na hovno protože špatně vede stopu a ty jsi řekl že naopak je dobrá…atd…snížení je dobrý v případě že vidle zůstane funkční a ty jedeš tam kam chceš a ne že začne kopat a ty jedeš kam ti odskočí přední kolo což ve výjezdu jde snadno…proto na mrdkách s etou je lepší si vrazit sedlo do řitě.
ano – reagoval sem na to „vede stopu“, ne na její (dis-)fci…
do řitě si vrážej co chceš…
už jsem se bál že si tam budu muset vrážet co budeš chtít ty :-))
a panove neni lepsi jit pesky??:)
ETA opravdu neni idealni reseni, ale v mnoha pripadech pomuze. treba na ty Maturite, ta se s ETOu i prez netlumenej chod da vyjet v pohode a bez ni skoro vubec (na mym kole). nehlede na to, ze ETU zapinam az pri rychlostech, kdy i normalne funkcni vidle uz moc nefacha, protoze jedes tak pomalu, ze sotva drzis rovnovahu. jo a na silnici sem ji este nepouzil…
tak tu vasi matoritu asi po zadnim nevyjedu kdyz ji nevyjedes ty bez snizeni zdvihu:) takovyhle kopce nevyjizdim ale talcim nebo se necham vyvezt.....
to ja normalne samozrejme taky, ale maturita je neco jinyho, to musis aspon zkusit. jinak na to ze ji nekdo vyjede po zadnim bych si fakt nevsadil :)
ale znam lidi co to jezdej po prednim dolu :)
to sou prasa, který to anorát ničej…
p.s. ten krpál to neni..
hele ty prase, sis nekdy blbe nepribrzdil a nejel po prednim ci co? by me zajimalo ktery to je…nema nekdo fotku a mapu?
zrovna na maturitě ne…
hledej – byl o tom celý jeden thread…
esli je to ten krpal ze zbraslavi kolem zviratek nahoru a pak pres ten koren…
To je Halek pres koren ;-)
aha…sem to nasel…tak to mi teda ten halek pres koren prijde horsi.........
coze to je detska hra, maturita je pro trochu vetsi deti
ja furt cekal nejaky peklo a on je to tenhle kopecek se zatackou........musim ale priznat ze na autorovi sem to dal tak pri jednom pripadu z deseti ted mam pomer obracenej…
oki…a co treba vyjezd v krcaku po takovy sikmy traverze na hradek a pak ne do leva ale do prava uplne nahoru…:) to je taky dobrej zahul
jo je to zahul, ale to se da docela v klidu. bydlim kousicek od toho a jezdim tudy k/od Vaclava.
no kdyz je clovek rozjezdenej tak to neva…horsi to je kdyz na tu nejhorsi pasaz uz nema sily…proto mi prijde halek horsi nez maturita…pac je dlouhej a vyzivnej :)
dlouhý a výživný je jezírko po modrý nad Halounama. sklon zase není až tak vražednej, ale je to hoodně dlouhý.
a co po žlutý?
Ted sem si taky vzpomnel na jeden peknej vyjezd – uprostred mapky, ty tri bily sipky. Je to takovou uzlabinou, sice zadny zaludnosti, ale prislo mi to jako docela pekny stoupani. Byl sem tam jen jednou a treba sem mel jen velky oci :-) I kdyz, kdyz sem to vyjel i ja, tak to asi zas takovy peklo nebude :-P
ani ne, oproti maturitě je to skoro po rovině. akorát na otakuově sjezdáku to nešlo vyjet…
hmmmm…tak koukam ze s vyjezdama je to celkem individualni…co treba cik-cak z Jarova nahoru nad Vranny…to mi prijde jako poradnej vyjezd......nejlip je si dat hezky vsechny za sebou......kupodivu sme tak driv jezdili z prahy.....pres tri kopce a pak teprve na posazavu......kurna, letos by to chtelo obnovit tradice.....
to taky nebylo nic hroznýho, ale letos bude pro mě výzva odjet pod ten kopec, o vyjíždění se nemá smysl bavit:-(
jak to…?
tak to uprimnou soustrast......za jak dlouho to pujde dolu a naj dlouho je to nepohyblivy?
ta fotka je z listopadu;) takže sem už i stihnul jednu vyjížďku uspořádat;-)
tak to je fpoho.....
Jj. to je moje oblibena vyjizdka. Maturita, Halek, serpentynky.
este se musi nejak vyjet na tocnou…ono od vltavy to taky neni uplne zadarmo :-P ale ve vztahu k nasledujicimu.....
Nahoru jezdim Modranskejma lavkama a pres Cihadla.
no posledne sme to jeli v noci vykaleny z tocny dolu…to byla celkem prca…samy chrosti z tech popadanych stromu.....nejake vzpirani a tak :-P
proč jezdit do kopce, když na letiště to mam po rovině;-)
jo jenze my se srazime u mostu :) aby si to nikdo neulehcoval…
někdy se přidám, ale ES teď využívám spíš jako silničku(někdo by moh namítnou, že to sem dělal už dřív..)
Já mám taky ESko jako silničku a do terenu jsem si objednal TORQUa :-)
a dá se pokračovat na Březovou od tratě ze Skochovic /trošku secret trail/ :) a pak na Cukrák z Měchenic… kratší „výlet“ ale rozseká to dost.
to neznám:-(
Kudy na tu Brezovou? Po cerveny TZ?
pojedeš z Vranýho do Skochovic /proti proudu Vltavy/ u železničního mostu pokračuješ stále podle kolejí, až skončí cesta přelezeš koleje a jedeš po náspu mezi kolejí a řekou cca 70–100m a domu nalevo. vejdeš brankou v plotě a v pravé části pozemku je prudká stojka na kašpárka cca 10–15 metů a pak pokračuje znatelná pěšina která se později rozšiřuje v cestu, kterou dojedeš nahoru na červenou TZ po které pak pokračuješ do Davle, 100× lepší než jet silnici z Vranýho…
Muzete nekdo dat odkaz treba na mapy.cz kde ta maturita je, kdybych nahodou jel do prahy?
mapu někdo dával do toho threadu..
No to ja vim, ale nevim kde je ten thread a navic byl desne velkej jestli se nepletu
Tak ja zase hodim odkaz na svoji mapku, reklamy neni nikdy dost :-O Tam je zakresleno vse, i maturita. solax.ic.cz
Diky, spravnej pristup, pro jistotu bych ten odkaz daval ke kazdymu prispevku, kterej se zmini o Tocny:-)
Mam etu a nepoužívám ji.A protože vím že se zajímáš o trance tak aniž bych ti ho chtěl nějak nutit, mužu říct že předek drží při jakémkoliv výjezdu jak přilepený(při zdvihu 105mm) Spíše musím více zatěžovat zadek protože při nadlehčení kolo lehce podklouzne.To bych ale jako problém neviděl protože při výjezdu vždy sedíš.
„dovrchu“ nejezdí žádný kolo dobře měl jsem HT, teď mám fulla, na půdě veterána a kdysi silničku a ani jedna svině do kopce nejela a nejede dobře, ale dolů to mažou všechny potvory samy ;-))
do kopce to chce fulla, kde se zadní stavba nezavírá tahem řetězu, ale zůstává aktivní. Zavře se například jednočep s vysoko posazeným čepem (nad velkou plackou), např. všechny jednočepové konstrukce Santa Cruz. Určitě se nezavřou čtyřramenné závěsy typu Horst link (Specialized, Scott Genius, …) a různé mutace virtualního čepu (VPP, Maestro atd.)
Aj GT se hezky drape do kopce
Ty si velekj čtenář viď :) Jel si někdy na takovém jednočepu?
máš pravdu, rád si počtu a rád si o tom popřemýšlím.
:o) Ono to tak strašný se zavíráním tahem řetězu není, záleží jakou jedeš placku.
Však on psal „Zavře se například jednočep s vysoko posazeným čepem (nad velkou plackou).“ Jde právě o to kde je umístěn ten čep, a když je o něco výš nad velkým převodníkem, tak to musí být znát docela dost, hlavně na malých plackách.
No já bych tak moc neglobalizoval. I s horstlinkem existují kola, co se zavírají-např docela se zavírá NRS. U u VP se to nedá říci vůbec, tam je to přímo model od modelu jiné. Záleží jak je to navrženo. Všechny jednočepy se také nezavírají, většinou jen ty typy jednočepů, jak jsi napsal- "s vysoko posazeným čepem (nad velkou plackou)."Prostě vždy záleží, jak je ta konkrétní stavba navrhnuta.
Tak, tak, stačí posunout čep o pár cm a zcela se změní chování u každého systému.
hovadina
Pánové díky za informace. jelikož jsem uphilista a bude mi stačit přední zdvih cca 100 a zadní taktéž uvažuju už jen nad dvěma kolama a to Gt iDrive 4 a Giant Trance.Gtčko je lehčí-verze z roku 2005 má do 13 kil no a trance tak snad 1,5 navíc.Tak nevím.Trance mi připadá že má o dost níže těřiště,to by do kopce(i z kopce) mohlo být ono,ale Gt je snad dle testů zas líp odtlumené tak zatím nevím.mám dva favority. zatím díky BB
osobně bych šel do Trance z důvodu spolehlivosti. Tady na foru najdeš spoustu problémů s GT ID, ale nepamatuji s , že by někdo měl problémy s Trance. Rozdíl ve váze 1.5 kg nemůže být rámem, spíše pláště a ostatní. Taky GT je pořád jednočep, sice řetěz netahá za kliky, ale je to pořád jednočep a s tím nikdo nic neudělá. Naproti tomu Maestro problémy jednočepu řeší. Svezl jsem se na Reignu, což je stejný systém a super. Taky se mi u Giantu líbí ten velký prostor nad rámem. Jak řekl Pesleze… jsem velký čtenář, hlavně MBA a v testech systémů zadního odpružení Maestro na rozdíl od ID exceloval.
jenom k tem problemum s GT bych dodal ze to kolo ma nekolikanasobne vic lidi tady na foru jak trance tak mozna proto i ta negativa (ale sam sem mel problem se stuckdownem:-)