Ahoj lidi hledam nejake slusny full pro svoji babu..Ram by mohl byt nejaky s kytickami a tak.dikes
Ahoj lidi hledam nejake slusny full pro svoji babu..Ram by mohl byt nejaky s kytickami a tak.dikes
Moje slečna chtěla Scotta (Contessa fx 25), fakt se jí líbil a pořát na něj chodila koukat na krám :-)
http://www.cykloexpert.cz/…25-2008-test
Nicméně vzhelem k mému racionálnímu pohledu na její „bikerské nadšení“ jsem jí postavil Spydera co mám v profilu. Neni to sice takovej luxus, ale chodí slušně :-)
L(.)
ten scot je peknej taky sem se na nehoo dival ale cetl sem ze ten tlumic se hodne zasira a po chvilce odejde
A to jsi četl kde? Tlumič sice je, z hlediska zašpinění, nevhodně umístěný, ale řešil by to malý blatníček, nebo neopren.
Přesně tak a ještě k tomu navíc díky opačnému chodu tlumiče se kritická místa tlumiče zasírají mnohem méně.
tak jo.dikes
no jednou sem to nekde cetl..ale nevim asi ta zadni stavbo toho scotu je dobra..radsi bych se spolehnul na spesla nebo trerka..co ty na to
Jde o to, jakýchod zadní stavby Ti vyhovuje. Na to je program Linkage, kde si můžeš chod staveb porovnat a pak se rozhodnout. Pokud jsi nikdy na žádném FS nejel, tak to stejně bude vždycky sázka do loterie. Nejlépe je si půjčit nějaké testovací fully a zjisttit, co Ti sedí lépe. Stejně ale svého prvního fulla asi netrefíš přesně. Až budeš svoje kolo mít, tak budeš pomale zjišťovat, co se Ti na chodu zadní stavby líbí a co ne a druhé FS už by mohlo být to správné. Ale neboj. Po přechodu z HT to bude luxus, ať to bude jakýkoliv systém ;-)
A z Tvého výběru bych se osobně rozhodoval mezi Scottem Genius a Spešlem SJ. Ovšem jen z hlediska funkčnosti. Jinak by na celé čáře vyhrál Scott, protože bych nemohl jezdit na kole, které vypadá, jako po nárazu do zdi. Trek jedině ten, který má u zadní osy čep. Fuely bez čepu jsou takové ne uplně fulící fully.
ja fulla mam .trek fuel ex 6.jen vybiram pro tu svoji at se ji dobre jede v horach
Takže máš Treka bez čepu u zadní osy? A jel jsi někdy na nějakém jiném systému odpružení?
jo jel sem na rejgnu.kamos ho ma a abych pravdu rekl na tom treku se mi jezdi zlate oproti rejgnu
Dělalo Ti problém, že full dělal to, na co byl vyroben? Tzn. chodil do zdvihu? Já měl podobný problém, když jsem přešel z elastomerové vidlice na Blacka. Taky jsem myslel, že tam šoupnu z5 RST. Ale naštěstí jsem to neudělal :-)
Regin je kolo s vyššími zdvihy, asi bude i těžší a mít jinou geometrii, než jsi zvyklý. Takže Tvoje pocity jsou naprosto normální.
kua ti dám, že se ti na něm jelo špatně:)))
jo ten prigramek linkage sezenu kde?nemas odkaz?
Zeptej se MlokaCZ. Ten má plnou, placenou verzi. Free verze je naprd.
moji jsem sehnal ram Scotta Genius, pomalu to stavim tak uvidime esli bude spokojena…
Mám ho a tumič, resp. jeho pracovní plocha se zasírá málo, pač je většinu schovaná. Takže se zasírá míň než vidlice vepředu…
To jsi ale neudělal moc dobře. Teda pokud chceš, aby přítelkyně taky jezdila. Buď si jistý, že nic nemotivuje ženu k ježdění tak jako kolo a oblečení, která se jí opravdu líbí. Ta moje teprve s novým kolem které si sama vybrala, začala opravdu jezdit. A i když z ní nikdy nebude žádná závodnice, když jsem v práci, obleče se do hadříků :-) a jde se sama jezdit, protože jí to těší. V zimě když byla marod, tak se chodila na kolo alespoň dívat. :-) Obávám se, že ten Spyder (i když to možná není špatné kolo) jí moc motivovat nebude. Faktem je, že investice do hezkého kola pro nekolařku je investice značně riziková, ale risk je zisk. :-)
Neviděl bych to tak černě. To kolo je hezký a pokud jeho polovička není ovlivněná např. četbou B-F, tk jí bude Spyder a Scott splývat ;-)
:-D Já teda Laskyho kočku neznám, ale zas tak bych její oko nepodceňoval, zvlášť, když se už v cyklo-krámě namlsala. :-)
No vidíte to, pánové. Je fakt že rozdíl mezi Deore a XT jí moc neříkal, ale v základech se orientovala slušně… Kolo jí motivovalo víc než jsem čekal, jezdila se mnou fakt ráda. Bohužel to ale neklapalo jinak, takže šla k vodě a dělám nábor na novou jezdkyni na Spyderovi :-)
L(.)
Možná ještě dodám, že ho odemně chtěla po rozchodu koupit… Ale mám ho pořát v garáži, stavěl jsem ho sám, tak je to srdeční záležitost a nebudu přeci stavět nový kolo pro každou novou slečnu ;)
L(.)
na kolik tě přišel rám s tlumičem k tomu spyderu?
Kupoval jsem starší tady přes forum od … jestli chce ať se přihlásí… (Každopádně díky mu) Rám nechal čerstvě nastříkat přesně dle mého přání včetně výběru nálapek, měl jsem možnost prohlédnou fotky před lakováním. K rámu byl tlumič, smyk, představec a ještě pár drobností… Předání se díky lakování sice dost zdrželo, ale to se dá pochopit – Výsledně to bylo za 5000,– A musím říct, že s tuhostí, funkcí i vzhledem naprostá spokojenost, jem by mohl být lehčí, ale s tím se nic nenadělá…
L(.)
Co tenhle Scott? Nečet jsem dred celej, možná už je na něj tip…
JJ ty Scotty jsou super.Po tom co dali slevu, tak se konečně dostali na běžné ceny v zahraničí(teda skoro). Loni jsem kupoval přítelkyni reflex fx 15 2006(pánskej model, dámské Scotty byly kratší a nelíbila se jí na nich ta lomená štangle).Tady ta contesa má navíc tlumič TC místo LRC a má Rebu místo Tory.Dle mne ty Scotty jsou o mnoho lepší než takový Canyon xc 4.
Rozhodně chodem zadní stavby proti nim Canyon XC neobstojí. Neváhal bych ani minutu.
Bohužel v 69ce maj tuhle Contesu jen jednu a to ve velikosti S. A co ten tlumič, nedělá problémy bláto na ovládacím mechanizmu zvihu/locku? Blatníček se tam už asi nevejde..
No právěže, vůči blátu mi to připadá mnohem šikovnější, než můj klasický SID tlumič na čtyřčepu.Ale je zase pravda v tom, že s tím kolem přítelkyně zas tak extra marastem zatím nejela. Pístnice je schovaná z velké části v tlumiči a ukazuje se jen při propružení.Zdá se mi tak že musí stírat méně bláta než ten můj.Bláto totiž nemá tolik času se tam dostat.
Co se týká ovládacího mechanizmu-tak ten její reflex má LCR tlumič, který má jen nastavení kompresí, rebound a lock.Komprese a rebound nemění a lock ještě nepoužila-ta zadní stavba se fakt chová luxusně-téměř netečně k šlapání i na silnici, takže lock vůbec nepoužívá.
Podle všeho ty tlumiče pro Scotty vyrábí DT Swiss.Zatím zcela bez problémů. Akorát přítelkyně má kolo s dualama a zdá se mi, že lx hydry pak brzdí o malinko méně než moje s klasickými pákami, ale jinak maximální spokojenost.
Jak říkám, mé sedl více Reflex FX(pánský) ve velikosti L a to měří 175cm.
Velikost určitě odzkoušet, díky úhlu zadní sedlovky je to dost variabilní v L zároveň sedne i mně a to mám 181.Na stránkách Scottu jsou i tabulky pro velikosti postav.
Jo o zasunutém stavu tlumiče jako o základní pozici vím a to je mi jasný, že je to na bláto lepší. To ovládání bude asi víc na ráně..
Ale to ti nepovím, v bahně moc nejezdí a o ovládání ani vlastně neví :)
Tak Contesu prý ne e, protože se jí nelíbí barva a hlavně nemá návarky ani na jeden košík na lahev. Holt neprozkoumatelná zákoutí ženské duše..
Píši to tedy pro ostatní. S těmi navárkami je to u Scottů trochu problém ony tam jsou a zároveň nejsou.Jsou tam a jsou do nich našroubovány ty kovová dva držáčky bowdenů. Já to vyřešil tak, že jsem si vzal 2 delší šrouby a košík přimontoval na ně. Takže to je v pořadí -košík -držák na bowdeny -rám.Akorát to chce vybírat kosík který má úchty(díry) co nejvíce k horní části.-Většinou tam skvěle pasují ty karbvonové a některé umělohmotné.
„Dle mne ty Scotty jsou o mnoho lepší než takový Canyon xc 4“
Jak jsi dospěl k tomuhle názoru? Jezdil jsi Canyon i Scott? Co Ti tedy na Canyonu nesedí a co je na Scottu lepší? Má to souvislost s progresivitou?
P.S. Nerýpu! Fakt mě to zajímá.
Jezdil jsem oba i když canyon xc jen půjčený.Canyon je prostě klasický čtyřčep. Člověk musí u nastavení tlumiče laborovat mezi funkcí(aby to běhalo) a mezi houpáním(v podstatě to samé co u mého nynějšího RM3000(2006)).Jel jsem nějaký starší model s tlumičem bez propedalu.
Scott reflex se mi v tomto líbil mnohem víc. Je to také čtyřčep, ale zdá se mi, že je prostě při vyšší citlivosti více netečný vůči houpání a přitom chodí tak pěkně houbovitě.Také se mi zdá, že proti modelu Canyon Xc je Scott reflex více lineární. Ale to nemohu přesně potvrdit, protože jsem je nejel nikdy v jeden den a grafy charakteristiky ani data pro Linkage nemám.Navíc každé kolo bylo osazeno jinými pneumatikami i když při jiném tlaku.Možná se Canyon xc s novými tlumiči Fox chová jinak.
Píši jen své pocity z kola jako takové. Jiný člověk může mít jiné. Problém je prostě v tom, že chraf chodu zadní stavby se mi nikdy nepodaří udělat a data pro linkage nemám. Linkage navíc sice poví hodně věcí, ale dynamické chování a jak moc se to houpe se z něj dá také spíše odhadovat(případně poraďte jak to z něj vyčíst-např. pedalkick pro houpání zas tak moc neříká).
Takže připouštím, že to jsou mé subjektivní názory.
Tohle by i mohlo být dle mojeho velmi krátkého testu Scottu (také potřebuju otestovat více).
Rozdíl mezi námi ale je v tom, že nemám naprosto žádný problém s pohupováním na Canyonu XC (posuzováno dle modelu s RP23 s tlumičem s propedal tune na minimu a samozřejmě vypnutým propedalem, takže na hodně aktivním tlumiči), neměl jsem ani náznak problému s pohupováním ani na AMku s Pearlem.
A nemám problém s pohupováním ani na AMS 125ce, která se pohupuje o malinký chloupek více než Canyon XC.
Jsou kola která se houpou více než Canyony.
Nevím čím to je a proč ten problém někteří máte a pak si musíš hrát s tlumičem aby to tolik nehoupalo (nemám problém ani když tlumič podhustím a nastavím odskok na nejrychlejší, což je nastavení, které houpe nejvíc).
Proto z mojeho pohledu tohle není nevýhoda Canyonu, ale naopak výhoda vedoucí k lehšímu žehlení.
A průběh Scottu by trošku lineárnější být měl (moje testy na to byly málo, ale dle měření celé stavby bike magazinu to tak je, z Linkage těžko říci jen dle lev. ratio, když to má zcela atypický průběh tlumiče).
Ještě k tomu pohupování. Když na Canyonu XC myslím, že nemám problém, tak to znamená, že při šlapání se stavba nehne téměř vůbec. Třeba když se tlumič hýbe 5mm, tak to pro mě znamená, že se to houpe už hodně.
A viděl bych tu dva faktory:
Já si myslím, že šlapu celkem dobře (jezdím jako lemra, technika v terénu také nic moc, ale šlapání do kruhu mi fakt celkem jde, dlouhodobější trénink na válcích také hodně pomohl) a k tomu vážím 70kg. A to bude asi důvod, proč s pohupováním fullů problémy nemám a naopak nesnáším ty co se při šlapání více zamykají a díky tomu hůře žehlí. A že také nesnáším tlumiče, které byť jen trochu omezují chod zadní stavby (tedy třeba RP23 s compression tune na max i když je vypnutý propedal).
A znát je jak se šlape hrozně moc, protože nemám problém třeba svoje kola při šlapání rozhoupat více, když začnu šlapat hodně blbě (to se naštěstí téměř nestává, spíš to musí být cíleně, že třeba zaberu někde silově a k tomu blbě, což je u mě ojedinělé). Kolo ale houpáním okamžitě upozorní, takže je to pěkná trvalá kontrola a udržuje to slušnou techniku šlapání.
No možná to houpání bude způsobeno tím tlumičem. Byl na něm dočasně RS Sid a na svém kole mám také Sida. Ani bych si pocitově houpání nevšim, kdybych nekoukal na tlumič, jak se více či méně pohupuje. Bohužel co jsem zkoušel jiné Canyony s foxkami, tak měli moc velké velikosti kola nebo více natlakované tlumiče, takže pro srovnání neobjektivní. Takže jak říkám, jen můj subjektivní názor.
Ono psychika dělá možná nejvíc. To vidím i na sobě. Po úpravě tlumiče u Sterea se mi Sterea a 125tka mírně pohupují a to ± stejně. U Sterea na tlumiči nevidím dobře a vůbec pořádně nevidím nic, podle čeho se dá dobře posuzovat menší pohupování. A pak se mi pocitově také zdá, že i s upraveným tlumičem Stereo pohupuje méně než 125tka, ale není to tak.
Z pedalkicku se pozná dost, především pro nejlehčí převody. U mě to v praxi souhlasí, kola s velkým pedalkickem pomalu při šlapání ani rozhoupat nedokážu (píšu schválně že pomalu ani nedokážu, protože když se snažím šlapat normálně, tak se mi nehoupou více ani kola s malým pedalkickem) a nechtějí pak žehlit při šlapání.
Ale samozřejmě pedalkick není jediný faktor, průběh zadní stavby k tomu také přispívá, tlumič samozřejmě také (a to hodně). A u tlumiče nemyslím, že zapneš nějaké omezování, ale třeba jen rozdíl verzí interních nastavení u Foxe (pro příklad Stereo s RP23 s compression tune na max se i při tom zdvihu při šlapání nehlo ani trošku při otevřeném tlumiči, teď s upraveným tlumičem v TF tuned už se mi mírně pohupuje, ale nic drastického, co by jakkoliv vadilo).
Díky za info.
co Cube? o tomhle uvažuju já sice nemá kytičky, ale to by se dalo pořešit nebo polepit .)
Nevypadá špatně (geometrií, osazením) ale sráží to tlumič bez Inteligence. Menší dámy sedí více vzadu a díky malé váze mají málo natlakované tlumiče, které se ve stoupání hodně zanoří a ony mají pocit že přepadnou dozadu. Zavřený tlumič by zabil hlavní výhodu takového fulu – stálý přítlak zadního kola do kopce a lepší pohodlí..
V mém případě je to vcelku jedno, jelikož se mi doma válí „inteligentní MC 3.3“ S tlumiči od indiánů nemám žádné zkušenosti takže jejich chování na tomhle rámu moc neposoudím. Každopádně díky, chtěl jsem MC prodat, tak třeba dostane ještě šanci :) BTW nějak se nemůžu dobrat proč menší dámy sedí víc vzadu.
RS tlumiče jsou prý progresivnější než XC Foxy (RP, Triad) takže neskákající riderka asi tolik nevyužije celý zdvih.
Možná je to náhoda, ale co jsem viděl menší jezdkyně (150–160 cm), tak i na malém kole s krátkým představcem mi připadaly, že sedí dost vzadu.. Uršitě bude ale jejih ideální posed hlavně souviset s délkou holeních kostí a z toho vylívající předo-zadní pozici sedla zajičťující koleno nad osou pedálu v přední úvrati..
Koukám, že bydlíš nedaleko. Jestli pořídíš ten ful pro nižší dámu a byla by ochota, dej prosím vědět, jestli by se na něm výhledově mohla projet ta moja.. Dík!
pokud ho koupím tak určitě.. ve hře je ještě jedna možnost – přenecham ji rm co mám v profilu a sobě dopřeju něco jiného. Původně jsem chtěl etsx, ale rm je v podstatě ruší a okolo mě dva ruply na stejným místě + řešit cokoliv přes Ultrasport je naprosto šílený. Takže, pokud se mi sejdou chechtáky půjdu zřejmě do Ibise, pokud míň tak risknu etsx a pokud bude setrvalý stav tak bude mít nový kolo manželka :)) No ono to tak asi dopadne, stejně jezdím poslední dobou akorát po špitálech :-((
Už jsem chtěl napsat, že máš příjemné starosti, ale ta poslední věta to hodila do negativu. Tak ať se to rychle změní!
U nás to máme tak, že já jezdil na jednočepu RB a to fakt nebylo nic moc. Teď jsem nadšený z FSR od Stevense. A protože jsme přestali jezdit závody na pořadí, tak přemlouvám přítelkyni ať prodá 3 letého Superiora (který je na ní strašně dlouhý) dokud za něj něco utrží a jde do něčeho podobného jako já. Problém je, že na fulu vlastně nikdy nejela, moje kola jsou na ni vysoká a nemá možnost zkusit FS někoho z okolí. K dovršení jezdíme hlavně na silničkách (Poděbrady.-( tak je pro nás vyjížďka na MTB svátkem a učíme se vše znova jako bysme na tom jeli poprvé..
Ty RS jsou progresivnější o dost. Bez trošku agresivnější jízdy a zcela bez skoků (případ manželky) opravdu nevyužije celý zdvih s RS tlumičem ani náhodou. Konkrétně jezdí už teď skoro rok AMS Pro s MC 3.R. A i když ten rám je snad nejméně progresivní rám na trhu (konec zdvihu je malinko degresivní, první 3/4 lineární), tak v reálu přes 30mm zdvihu tlumiče nechodí (tlumič má zdvih 38mm). Sag má malinko přes 20% a ufouknutí tlumič nic neřeší, protože díky průběhu toho tlumiče využití zdvihu neroste v podstatě téměř vůbec, zato sag roste rychle (a právě ve výjezdech se to pak projevuje negativně). Chtělo by to tam pro ní upravený RP23 v TF tuned, ale zatím ji nemůžu přemluvit k tomu, že se koupí (chápe výhody, které by to přineslo, ale ty peníze zatím za to dát nechce).
A tu úvahu o délce kostí můžu potvrdit, samozřejmě to neplatí obecně, ale u mojí manželky ano. Nohy má asi o 1cm delší než já, tedy minimální rozdíl, sedlo má tedy nepatrně výše než jsem na tom kole vozil já. A měl jsem strach, že ji ten rám bude krátký, protože má mnohem delší ruce než já a že ji budem muset koupit něco jiného.
Ale právě díky poměru stehení a lýtkové části nohy vozí sedlo posunuté dozadu o celé 4cm než jsem vozil já, což je u opravdu velký rozdíl (a má ho nastavené ideálně vůči středu). A díky tomu je jí ten rám dobře na délku taky a z původního 12cm představce otočeného negativně (jezdila dříve hodně natažený posez) už tam má rozumnější délku 10,5cm otočený pozitivně (ale jedna 1cm podložka šla nad představec, takže otočení na pozitivní sklon dalo jen 1cm zvýšení řídítek) a posez má teď úplně akorát.
A ve výjezdech to jde s tou změnou sagu i přes tlumič, který je moc progresivní (a tedy k tomu negativu navýšení sagu ve výjezdu také přispívá).
Dík za detailní rozbory mých úvah a názorů. Jsem rád, že nejsem se svými závěry úplně mimo. Jen mě zamrzelo, že jsi taky nepřišel na jinou alternativu co se týče tlumiče. RP23 od TF tuned by byl pro tu moji luxus zřídka využívaný. Ještě mě napadlo kopit nějakou hůř osazenou verzi (sada je spotřebák, výkonné brzdy neocení, Rebu bych nechal poladit u Milana a cokoli jiného vyměnil za Axona taky od něj) takže by to bylo třeba s tlumičem XFusion nebo Suntour a vidělo by se jestli třeba příjemně nepřekvapí nebo jestli si cca za rok už někdo netroufne je tady tunit. A když ne tak by zbylo aspoň něco na ten TF..
Jo a ještě prosim tě, co říkáš na ten Scott Contessa FX 15? Á, v 69ce ho už nemaj.. Aspoň obecně: nemáš průběh zadní stavby a nevíš něco o tom tlumiči? Pístnice se snad moc špinit nebude když chodí obráceně a páčka s lankem ovládání by se dala ochránit blatníčkem. Ty 3 módy (navíc ovládané bez sundání ruky z řidítek!) mi přijdou optimální. Důležitá ale bude citlivost a progresivita toho tlumáku..
Scotty bohužel patří pořád u mě do škatulky „nutno pořádně testnout“. Zatím jsem projel jen pár metrů na Geniusu, ale to bylo o ničem, nebyla možnost to zkusti pořádně (ani nastavené na mojí váhu to nebylo), takže to ani pořádně nepočítám.
Průběh v Linkage sice od pár Scottů je k dispozici, ale to je v tomhle případě málo platný, ten jejich tlumič má k tomu upravený zcela atypický průběh, takže samotný graf lev. ratio toho moc neřekne.
Takže jedině můžu posuzovat dle měření Bike magazinu (kde měřili samozřejmě komplet i s tlumičem), ale tam byl také Genius. A ten měl naměřený průběh do cca 110mm téměř čistě lineární a pak ten konec prudce strmý (hodně progresivní), skoro odhaduju, že to už je doraz tlumiče. Ten průběh se mi líbí.
Jinak RP23 by nemusel být nutně z TF tuned, kdyby se dal koupit s compression tune na minimu. S compression tune na max ji tam dávat ale rozhodně nebudu, to je už lepší jak to je teď s tou větší progresivitou. Sice nevyužívá celý zdvih, ale aspoň to žehlí slušně.
Ta úvaha o zanoření tlumiče ve stoupání v kopci se mi moc nezdá.
Zvětšení sagu v kopci je dané rozdílem zatížení zadního kola na rovině a v kopci. V případě, že je těžiště více vzadu, tak už na rovině je zadní kolo více zatížené a podle toho nastavený tlumič. A není naopak už tolik prostoro pro zvětšení zatížení ve výjezdu. Horší je právě opačný případ, kdy je na rovině zadní kolo zatíženo málo (dle toho nafoukaný tlumič) a v kopci dojde k většímu rozdílu (více přenesené váhy na zadní kolo).
Ale máš pravdu to s tím menším tlakem u lehčích jezdců a jezdkyň. Kvůli poměrně velké odtrhové síle na tlumiči je při malém tlaku v tlumiči menší sag (myšleno i pro tu menší váhu jezdce) a při výjezdu dojde k většímu rozdílu sagu oproti rovině.
U 100mm zdvihu bych to ale neviděl nijak tragicky.
a co tohle? :-) http://www.bradsky.cz/…0-p-819.html
No je to vlastně zkrácený FSR XC Comp (Mika S ef. 530 mm, Comp 555)
http://www.bradsky.cz/…u-p-806.html
A ten by se mi pro dámu líbil víc v eSku. Myslím, že za lepší peníz lepší výbava. Minimálně při výměmě tý pružinovky asi líp prodáš Toru než tmavě modrý Recon s měkou pružinou..