• micinka

    Jdu si pro radu, po letech přemýšlím nad dalším kolem a vzhledem k zaměření, věku a zádum bych chtěl „něco pohodlnějšího“. Vím, že témat podobných je plno, ale chci to z pohledu „tuhosti“ systému pružení.

    Je to 10 let, co jsem měl Epica29, který mi z tehdejších kol přišel díky brainu fakt podobný HT. Ještě před ním jsem měl Meridu 96, zkoušel jsem i jiné fully , ale tehdy to bylo všechno měkké a bylo to při šlapání poznat, oproti Epicovi.

    Nyní bych ale stejný nechtěl, hledám něco co nejvíc bezudržbového, o brainu je tady popsáno dost, každou sezonů nový, reklamace, servisy, navíc i cenově to je asi mimo.

    Dá se nějak říct který jiný systém pružení je fakt tuhý že se nehoupe, ale zároveň něco pobere. Priorita je spíše odezva šlapání, než žehlička. Ano, dá se tlumič zamkount, ale to zase je na tak na jen na alsfalt.

    Ještě jsem přemýšlel na softtailem ala Supelcaliber, ale nevim jestli to spiše není jen marketing.

    0 1
    • novas752  

      Tak Brain tlumič už na letošních i loňských modelech hlavně není. Leda zbytky z předloňských modelů.

      Virtuály jsou na tohle dobré, ale mezi xc koly jich je stále míň. Dnes je většina zadních staveb různá forma flex pivotu.

      Supercaliber není softtail, stejně jako Epic World Cup. Doporučuju půjčit a vyzkoušet.

      3 0
    • J1RKA  

      koupil bych tohle

      0 0
    • blackboy007  

      Tak máš rozpočet 100 000 – 150 000 kč

      0 0
    • becis  

      Nikde nepíšeš jaký máš rozpočet, ale pokud ti jde opravdu o odezvu při šlapání a zároveň aby to fungovalo v terénu, tak kup něco s flight attendatem. To funguje bezkonkurenčně, jen už ti to udělá řádný vítr v peněžence.

      1 1
    • micinka  

      Rozpočet je 100k

      0 0
      • worlusho  

        Můžeš vzít Supercalibra a doladit ho k obrazu svému. ;)

        0 0
        • nomecz  

          Kola cca 20 , vidlice 10–15, pohon 10 –20 podle toho jak ses rozmazlenej , to uz moc nevychazi ale asi je to nejlepsi volba neco postavit na nejake solidni ramovce …

          0 0
          • worlusho  

            Beru to tak, že když to oholí, tak by měl rám za 60–65k, záleží jak bude spěchat. Potom doladění už bude záležet na představě majitele. A největší zábava s kolem, je jeho stavba. :D Můj odhad je cílová cena pak 110k. ;)

            0 0
    • Lachtis  

      Ahoj, měl jsem podobné požadavky a dá se říct, že stále mám.

      Podstatná tvoje informace byla, že chceš systém, který tolik nehoupe. No a na to mohu říct, že v tomhle jsou nejlepší systémy typu virutál, které opravdu nehoupou a jsou dost progresivní. Příkladem je BMC Fourstroke, u kterého jsem dálkové lockouty demontoval, neboť to prostě není potřeba. Takže se podívej např. na BMC Fourstroke, ale jsou tu i jiné značky, jako napříkd ghost lector fs, intense sniper apodobne virtualy.

      Problém je, že virtuálů moc není. A pak že to je o něco málo těžší (máš dvě vahadla) a máš víc ložisek a čepů. Prostě něco za něco… ale systém je progresivní a nepotřebuje tolik lockouty.

      0 0
    • Tomcat  

      Otázka je o kolik za těch x let ujel vlak…

      100k a očekávat superlativy jde jen ve výprodeji.

      A ohledně údržby? Kdo chce opici potřebuje musí mít na banány… bez ironie vzhledem k najezdu některých jedinců by spousta kol mělo mít servis několikrát ročně. A bezudrzbové kolo neexistuje, pak to dopadá jako ten ztracené nedávno s klikama s pravidelnou údržbou… .

      Procaliber není úplný soft-tail, isospeed neni úplně věčná věc.

      Se závodním ambicema ve výprodeji Epic bez Brainu, nebo Bmc… … a údržba kdo ví? V jakem, bordelu a jaký prasarny budete jezdit. Nebo když je vlhko jste doma jen na trenažéru? Netušíme

      0 0
    • ZdeNECK1  

      Zkus epic 8, za me nehoupe

      0 0
    • novcze  

      bych navrhl Orbea Oiz v základním karbonu, to je model M30, ale koukám, že na webu už M30 nemají (?), takže jedině model 2024, za mě nějak zásadně nehoupe, ale asi záleží jak moc dupeš, já jedu spíš frekvenčně, bezúdržbový není žádné kolo a o to míň full.

      jak koukám na ty odkazy, tak všude serou teleskopky, jako pro někoho kdo chce jen pohodlněji projet běžným terénem a nejezdí nic „moderního“ tak je to celkem zbytečné

      6 1
    • M4T3S90  

      Kdybys chtěl OIZe, budu prodávat rám s tlumičem a vidlí. Rám je skoro nový-od září z reklamace. Je to rám z Mpro 2023.

      0 3
      • antuch  

        Váha, velikost, cena???:D

        0 0
        • M4T3S90  

          Váha 1740g, tuším že machrovali že to je jeden z nejlehčích rámů. Velikost L. Cena na domluvě. Dám k tomu co by si kupce řekl, brzdy střed, kliky, hlavový složení. Podle mě bude lepší když pak případně dokoupí to co mu vyhovuje. S tlumením to chci prodat kvůli squid locku- push to unlock.

          0 1
      • novcze  

        a co se tam stalo, že byl na reklamaci?

        0 0
        • M4T3S90  

          Středová mufna povolila. Dostal jsem nový rám včetně zadní stavby.

          1 0
    • fred15  

      Dneska končí pěkný slevy na YT.. Já včera objednal Izzo Core 3 za 2.880e.

      0 0
      • scret  

        Az na to, ze Izzo neni uplne full pro cloveka, ktery chce neco pohodlnejsiho nez HT :) Co si budem, oproti XC fullu bude Izzo liny jako prase a geometrii je taky nekde jinde…

        1 0
        • TK75  

          No kamarade zrovna geo je teda zajimave podobná… https://bikeinsights.com/compare?…,

          Snad jen ze Izzo ma strmejsi sedlo

          Jinak teda nic zásadního ne??

          Pro chlapa v nexcé váze bych to bral (Izzo) jako fajn xcecko :)

          0 0
          • Tomcat  

            Jenže on Epic 2024 už není primárně výkonnostní XC stroj. Výkonnostní XC bude WC, který je prostě jiný rám a "klasika bez Brainu se posouvá k trail \ DC

            Izzo je dobrý kolo ale rozhodně to není lehký výkonnostní XC full .

            0 0
            • JakeF  

              Blbost, Epic 8 fakt neni DC kolo… Je to vykonnostni XC postaveny na dnesni WC XCO trate, kde uz poslednich par let hodne lidi radsi bralo minulyho Epica Evo, ze kteryho Epic 8 vychazi.

              5 0
              • Tomcat  

                Já to furt rovnám s tom prvotním dotazu. Pak to není to blbost , v celé řadě se to posouvá. Vidět v tom současným 2024 nebo 2025 nikoli WC , toho Epica před 10ti lety , je podle mě dost nekritický..

                Co ti přikáže šéf stáje, stím nic nemá co dělat , to je o propagaci Jasně někdo vsadí na technický tratě, kde chrtí kola se zdvihem pod 120mm nebudou to pravý. Ale pak si jde i všimnout jak třeba jeli na super 120mm fullu bez teleskopu… Protože musí prostě ukazovat nějaký model. A co měli uvnitř vidle a tlumáku?… :)

                Rozhodně nový Epic a EVO (ne SW , ne WC) je lehký trail a DC, než hyper lehký WC full. Pak to svádí to rovnat i Izzem viz výše . Jenže karbonový Izzo je houpačka, který v Mku bez pedálu a bez duší váží přes 13,5kg ?

                0 0
                • JakeF  

                  Nabidnul jsem ti realny zkusenosti cloveka, co Epica 8 uz skoro rok jezdi.

                  Kdybych ti dal na slepej test svyho Scalpela a Epica 8, tak podle me reknes, ze Epic 8 je i do kopce rychlejsi. Pritom Scalpel je papirove old school geo a 100 zdvih a Epic 8 je papirove 120 “jakoze DC”.

                  2 0
                  • Tomcat  

                    *Nabídnul jsem ti reálný zkušenosti člověka, co Epica 8 uz skoro rok jezdi… * ..He ?.tak to ti nějaký text asi vypadnul. Páč si nic takového tady nenapsal…

                    Pro mě je XC i SC Tallboy a mám taky zkušenosti s něčím co taky jezdí WC co jede dolu a nahoru líp než mnohý old school fully tady.

                    Jenže ono je to o nastavení , profilu tratě , hmotnosti a skillu jezdce . U lidí co se po xx letech proberou z hibernace a zjistí že …ale punk je jinde… a pak jako správný hejlové skočí na něco jako předražený FS SUP na Deore. Vsaď se že to náležitě „poladí“ tak, že to bude mizerný oba směry.

                    Aď koupí BMC ve slevě na 110 a bude zase xxx let spokojenej Ne Epic ho možná spíš odradí, ikdyž to bude rukama.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Ze by ho mel Epic 8 odradit soudis podle par cisel z netu… Realne to kolo jede tak, ze bys mu do kopce tech 120 nesoudil. Za par let uz budou 120 XC standard, 100 se bude jezdit jen na gravelu :))

                      Ale jinak souhlas, za kilo se s nim nevejde, chce to bud pritlacit na Experta, nebo vzit neco v akci.

                      2 0
                • krabica  

                  Moje IZZO 7 Uncaged (SID/Sidlux, 120/120) se tedy moc nehoupe a má v XL 12,7kg i s pedály.

                  0 0
                  • jonti  

                    Trailbike prevleceny za DC. Moje Cervelo zfs5 ma taky Sid, Sidluxe, tezka kola XRC1200, mechanickou X01 a ma v XL komplet 10,7 kg.

                    0 0
                    • scret  

                      Sup s nim do biku ;-)

                      0 0
                    • worlusho  

                      Můj Supercaliber SLR. má Fox, Sidluxe, záplety RSL, mechaniku XT a v XL se vejde do 10kg.

                      0 0
                      • Azmir  

                        oni se ale baví o fullech

                        1 0
                        • worlusho  

                          Mě to přišlo jako nějaká soutěž, kdo má lehčí peří. :D

                          Zaznamenal jsem, že jde o diskuzi o celoodpruženém kole a ne o HT

                          Ale pokud dnes znamená full od zdvihu 120mm výš, tak pak jo. ;).

                          0 0
                    • krabica  

                      Máš v tom i adekvátně dlouhý teleskop? Mám to na GX AXS a s teleskopem AXS Reverb 170mm, trailové pedály s ohrádkou, těžké kotouče 220/200mm Magura MRD-P s unašečem, čtyřpístové brzdy vepředu, 1400g EIE záplety, 900g pláště, prostě ještě spousta místa ke snížení hmotnosti… :-)

                      0 0
            • TK75  

              No nicméně má YT u Izza vykon Uphill sedm z deseti bodů a Downhill jen tři.

              Až Jeffsy má byt stejně dobra nahoru jako dolů.

              0 0
              • scret  

                Zase je to o tom, kdo to posuzuje… Rozhodne bych nerekl, jako majitel Jeffsy, ze jede do kopce stejne dobre jako z kopce:) To jen potvrzuje moji predchozi reakci, ze je to stale o tom, kdo a hlavne s cim to posuzuje…

                1 0
                • TK75  

                  Ja te chtěl jen skryte motivovat, ze nemusíš utrácet za Epica, když máš doma kolo co jede nahoru taky pěkně :)

                  Jinak mě to jejich hodnoceni kol taky překvapilo…hlavně u Izza

                  0 0
                  • scret  

                    :)) Tak ja mam doma Jeffsy, co jede do kopce paradne a Revela, kterej by mel letet do kopce i dle testu… A ani jedno se u zadnyho kola nedeje :)) Mozna pro nekoho, kdo ma 70kg a najeto minimalne 5tkm/rok:)

                    Jediny, co jede, je HT:)

                    0 0
              • novas752  

                Tak to je nějakej YT rating. Nic lehčího zatim nedělaj. Furt je to docela DC/trail, srovnatelný tak s Epicem 8 Evo.

                0 0
          • scret  

            A neni nahodou Epic 8 bejvaly EVO? tzn. 120mm? No, porad si nemuzu pomoct, ale fakt mi to neprijde jako XC kolo… Nebo resp. ne XC dle meho vnimani… To uz muzeme rict, ze treba Tallboy je taky XC.. A ano, pro DHckare mozna… Pro nekoho, kdo je zvyklej na HT to bude kolo, na kterym muze s cistym svedomim klidne do lehciho BP…

            1 0
            • tomxxx  

              Víceméně to bývalé evo je.

              0 0
              • TK75  

                To říkají jen vlastníci bývalého eva;)

                V testu jsem slysel ze je 8 ještě lepší než starý Evo a rozdíl je znatelný.O neco delsi reach, kratsi a strmejsi sedlovka a o kousek polozena hlava

                Ale tak taky mohl být tester nadsenej z nového kola ze jo :)

                0 0
              • ZdeNECK1  

                Ahoj, přešel jsem z Eva na osmičku, je to hodně podobné kolo, jeden rozdíl, který pocituju ale zásadně jinak – osmička se proti Evu vubec nehoupe a jede jako raketa, nevim, jestli je to geo nebo tlumič nebo kombinace, evo gen 7 se mi odemknuta houpala, osmička odemknuta nehoupe

                0 0
                • JakeF  

                  Mne teda prijde, ze uplne otevreny to houpe na XC bajk dost. Ale tak od toho tam ty zbyly dva mody jsou, vetsinu casu jezdim na prostredni.

                  0 0
                • tomxxx  

                  Jestli se bavíme o starém Evu vs nové osmičce (bez eva), tak není rozdíl ani v kinematice, je to fakt podobné kolo, přidali 1cm zdvihu. Tlumič může být jinak nastavený. Sidluxe se měnil.

                  Jestli jste někdo četli marketingové žvásty Spešlu, tak Epic 8 vylepšili přesně tak, že drobně nafejkovali grafy antisquadu a leverage ratia, který né že vůbec nesedí s výpočtem, oni ani nesedí s původním marketingovým materiálem Epicu Evo 2021 :D

                  0 0
            • JakeF  

              Cisla jsou jedna vec, realnej jizdni projev druha… Epic 8 na stredni mod jede fakt pekne, na slepej test bys do kopce nepoznal, ze mas 120 zdvihu.

              Na BP bych ho ale moc nebral, porad je to hodne lehkej ram, svedcit mu to nebude.

              Podle me DC a moderni 120 XC muzou vypadat na papire velmi podobne, ale kdyz postavis bytelnejsi a tezsi DC s aktivnejsim pruzenim, tak se bude chovat uplne jinak.

              3 0
              • TK75  

                No a to si myslím ze to takhle přesně je a bude možná i vic…geometrie hodně blízko u sebe napříč kategoriema.Rozdíl komponenty, kola, bytelnost váha atd

                0 0
              • scret  

                To je asi v podstate to, co jsem tim chtel rict…

                Cisla jsou jedna vec, druha realny projev. Epicy (at uz EVO, 8 atd. atd.) jsou proste uplne jiny kola, oproti treba tomu Izzu. Jinak ja mam vzadu na Revelu taky 115mm a pocitove se mi pritom jevi jako minimalne 130mm…

                A zacinas me pekne stvat s tim Epic 8 :) Asi bycho ho taky „potreboval“ :))

                0 0
                • JakeF  

                  Já jsem z něj pořád našenej. Kabely mimo hlavu, úložnej prostor v rámu, geo zvládne dolekopcom nesmysl, ale přitom to jede… Jeden den dáš Trilogy a druhej svižnou vyjížďku po asfaltu, akorát foukneš trochu víc gumy.

                  Jediný mi nějak moc nesedí ten grip lock, to teď budu zkoušet měnit za combo páčku od Scottu, ať můžu mít normální gripy. Bez locku bych ho jezdit nechtěl, většinu času potřebuju tu prostřední pozici.

                  Ale právě nedoporučoval bych ho moc nikomu, kdo hledá DC kolo. Charakterově je to pořád závodní XC kolo.

                  0 0
                  • scret  

                    To vedeni mimo hlavu je obzvlast v dnesni dobe zaslouzenihodnej pocin… Neveril bych, ze to nekdy napisu, ale slava Speslu :))

                    Ja treba pravoverny DC kolo uplne nehledal, ale zase jsem nechtel 100/100 full… Nakonec jsem vzal toho Revela a po pocatecnim rozcarovani, ze to vlastne az tak dobre nejede, se mi to kolo neskutecne dostalo pod kuzi… Ale clovek se furt rozhlizi…:)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Pak bych jeste chvili pockal, behem par let prejde na 120 XC fully vetsina vyrobcu a bude vetsi vyber.

                      0 0
                      • scret  

                        Jasny. Tak ja mam ted vybrano a potrva hodne let, nez to ojezdim. To to spis zastara moralne…

                        0 0
                    • novas752  

                      Mi přijde že na těhle kolech jsou fakt dost rozhodujicí pláště. S xc pláštěm to fakt jede, ale už si na tom tolik nedovolíš, s většim měkčim odolnějšim trail pláštěm naopak.

                      0 0
                      • jonti  

                        Nesouhlasim, velky rozdily jsou i v tuhosti ramu a vlasnostech odpruzeni. Zatim jsem nevidel zadny ram pod 2000g, ktery je opravdu tuhy. Odpruzeni na XC kole se Sidem a Sidluxem je uplne jine nez na trail kole s Pike a Deluxe, i kdyz tam bude priblizne stejny zdvih.

                        2 0
                        • scret  

                          presne tak… A i samotna vaha a koncepce ramu muze byt uplne jina…

                          0 0
                        • novas752  

                          No myslel jsem to tak, že kdyz už to kolo má a není s tim spokojenej, tak to fakt hodně mohou ovlivnit pláště. Například na tom Epicu 8 Evo osazený Pugratory T9/ GC T7 jedou mnohem mnohem hůř než třeba FT T7/Renegade T5.

                          0 0
                      • scret  

                        No, mel jsem chvili na Jeffsy i Rekon Race a minimalni rozdil tam je trochu znat, ale porad z toho neudelas DC kolo, ktere bude o 2,5kg lehci, slapavejsi a proste jinde… A to je udajne Jeffsy i dle testu velmi dobre kolo do kopce… Takze gumy samozrejme neco udelaji, ale celej zbytek udela asi vic…

                        0 0
                        • novas752  

                          Velmi dobré ve své kategorii, oproti všem xc se může jít do kopce zahrabat.

                          Mluvím o xc/dc kolech, ne o trail/am.

                          0 0
        • fred15  

          Izzo jsem koupil já, ale slevy měli i na jiné modely..

          0 0
        • krabica  

          Zadek zamkneš a máš HT, když máš 3pos tlumák, tak úplná. :-)

          0 0
          • scret  

            a jede to jak silnicka…:) Pockej, to uz tu bylo u jiny znacky :))

            0 0
    • okam_z_brna  

      Dnešní době už není lockout striktně na 2 polohy otevřeno/zavřeno ale Rock Shox má 3 polohy open/trail/lock a s tím jsem spokojen. Plný lock je super na asfaltky, trail používám na 80% terénu. Docela to žehlí, moc se to nehoupe a hezky to jede. Plný open je dobrý jen do sjezdů, jinak se to houpe.

      Kolo Rockrider v mým profilu je aktuálně za 100k. To jen tak okrajově…

      2 1
      • micinka  

        Vždyť sám píšeš „Oproti pevňáku mi trochu chybí ten pocit reakce na pedál, kdy to hned jede.“

        0 0
      • novas752  

        Ideální je to nemít. Dobrý rám a tlumič ani otevřený příliš nehoupe, vyjma hodně silového šlapání. A zamykání z řídítek je jen další mechanismus co se velmi často rád kazí a vyžaduje nějakou údržbu. Plus ten milion páček a kabelů před řídítkama prostě vypadá hnusně. Čim míň tim líp.

        6 1
        • Lišák  

          Moje noční můra.

          3 páčky vlevo a kabeláž hlavkem.

          3 3
          • J1RKA  

            Presne, kdyz jsem to poprve nazivo videl na prodejne, fakt jsem neveril, scott vyuzil snad max pocet kabilku co vubec jde

            0 0
            • Pepa Hrabačov  

              Tak max. by bylo kdybys zamykal vidlici a tlumič zvlášť . To ale Scott nemá.

              0 0
              • tomxxx  

                Počet kabelů stejný, jen dvě páčky :)

                0 0
              • J1RKA  

                hele Pepo, to snad maji vsechna kola ne? taky zamykam jednou packou, teda spis nezamykam, asi to odmontuju a dam elektrickou teleskopku, nejak mito zamykani uz nedava smysl

                1 0
                • Pepa Hrabačov  

                  El. teleskopka by se mi také líbila. A zamykání určitě nechám. Třeba na Zlaťák jedeš 4,5 km do kopce po asfaltu a to mám zamčeno. A na sjezdík na Dvoračky otevřeš a tradá :-)))

                  0 0
                  • J1RKA  

                    to jedes vestoje? dam tak 200m a chcipam :D

                    0 0
                    • Esi  

                      na zlaťák to zase není takovej kopec aby jsi musel jet ve stoje, ale je to 4,5km po asfaltu pořád do kopce tak proč si nechat žrát trochu energie tím že se ti houpe tlumení.

                      1 0
                      • J1RKA  

                        no jezdime s pritelkoou cast na tisinu, bud od frantiska nebo od obrazku, a nezamykame ani jeden

                        0 0
                  • Esi  

                    Ono se smí jet na kole ze zlaťáku dolů na Dvoračky? Žiju v tom že na kole smíš jen na Labskou a potom zpátky dolů po asfaltu

                    0 0
                • Lachtis  

                  Presne touhle cestou jsem sel ja, nejdriv odmontovani dalkoveho lockouty spolecenho pro vidlu a tlumic. Zadni pruzeni lock nepotrebuje a bez locku jsem fakt stastnejsi. Kdyz ten system funguje, tak lockouty jsou zbytecne. Navic driv se mi v zapalu i stalo, ze jsem se zamcenym tlumicem vletl do terenu ci vzal diru a pak zbytecne pruzeni/ram trpi… v neposledni rade je to dalsi ficura na kole. No a posledni upgrade byl prave axs reverb a ten je pecka. Na kole mam uz jen hadice brzd takze jednou rocne vymenim kapalinu a jednou za mesic nabijim baterie. Vse funguje krasne, kokpit cisty, servis netreba, na kole slapu a neresim lock/ne-lock, za mne ideal.

                  1 0
        • worlusho  

          Použiji tvoje včerejší slova :D, "Panická hrůza " tentokrát ne z výměny ložisek zadní stavby, ale z dálkového ovládání a kabelů ;).

          0 0
          • novas752  

            To je spíš panická hrůza z houpajícího se fullu, který neúprosně vysává energii z každého šlápnutí až se jezdec beznadějně potácí jako upachtěný hlemýžď.

            Co si jsou kvuli tomu někteří schopni pořídit a neustále kontrolovat je prostě ukrutný. Musim mít celopéro ale 95% trasy je zamčený aby se to nehoupalo přece!

            1 0
            • snas89  

              Zlatej virtuál. Prostě šlapu a jedu.

              2 0
              • Lišák  

                Pohodovej 4čep. Tlumič umravním, páčkou na něm, jen při delším výjezdu. U virtuálu mně vadí pedal kickback.

                0 0
                • Radek Broz  

                  A taky děláš, že to umravníš a pak si půl trailu říáš: „dneska jedu jak debil“ než ti dojde, žeje to zamklý?:)

                  3 0
                  • Esi  

                    Kvůli tomu zlatá packa na řídítkách, po paměti tam tim palcem hrábneš a pokud bylo zamčeno je odemčeno. Jestli mi vedou ze řídítek 2 hadice a 2 bowdeny, nebo 2 hadice a 4 bowdeny to už neni žádný rozdíl :-)

                    1 0
                    • Radek Broz  

                      Já třeba na tlumič už nešahám ani když jedu base NATO nahoru, mám na řidítkách páčku shapeshifteru a stejně se mi to děje.

                      Rozdíl to je přesně 2 bowdeny:)

                      1 0
                  • Lišák  

                    Jo. :-))

                    To je právě tím, že tu páčku používám tak málo, že si na to nevzpomenu.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Placnu to pod tebe…

                      Kluci, jste si jisti, ze vase zkusenosti jsou aplikovatelny na nekoho, kdo chce efektivni XC stroj? :))

                      Na EN bych se taky bez zamykani obejit dokazal v pohode, na trailbiku mozna, ale na XC uz by to byl hodne velkej kompromis.

                      0 0
                      • Lachtis  

                        Pokud nejezdis na bednu a neresis fakt kazdou vterinu, tak locky za mne netreba, pokud teda vylozene nemas houpacku system. Nedavno jsem videl i nejake srovnavaci video, kde byl vsehoteren. Ted uz nevim, zda to bylo nejake zahranicni video ci mozna snad Mtbiker…, ale ten rozdil mezi upravovanim tlumice pri jizde vs proste open, byl fakt minimalni.

                        0 0
                        • tomxxx  

                          To video, co si viděl, má špatný způsob měření – Neuvažuje to watty spálené dřív než to jde do klik. Navíc to neuvažuje moc tepy při daných watech. Interval měření byl hrozně krátký.

                          Na vyjížďky bych si taky nedával lock, ale nemusí jezdit bednu, aby nechtěl zbytečně ztratit třeba minutu na závodě jen kvůli locku. Ono se to nasčítá. Bez locku jsem to zkoušel a na závodech je to fakt oser. Navíc teda jak se sesedá, nasedá, když jsou brutál podmínky, tak jsem si neustále jebal do páčky locku a přepínal si režimy (fox pyco). Po 2 závodech jsem se poslušně vrátil ke kabelu.

                          0 0
                          • Lachtis  

                            Jasny, ja to chapu a kdyz jsem si pred lety kupoval xc fulla, tak moje podminka byla, ze musim mit louckout dalkovy pro tlumic a vidlu. Tripolohovy, coz i mam, tedy open, pedal, lock. Pouzival jsem to 2 nebo tri roky. Jezdil jsem zavody a vsechno hrotil no. Resil jsem umisteni v zavode a chtel se posouvat. Takze ano, tam to smysl ma, ze to nejakou minutku muze udelat, kor kdyz se bavime o maratonech, kde proste asfalt je.

                            Nicmene pro hobika a stredne dobreho jezdce, za ktereho se zatim stale povazuji :-), jsem nazoru, ze bez locku se zije lip a nepotrebuji je. Nejezdim silove, ale frekvencne, malo slapu ve stoje, cas tolik neresim. Presto zavody zvladam furt obstojne (kdyz chci, tak se umistim do 1/3), ale vim, ze vy, co obhajujete locky jste na tom lip, a jezdite uz v top umisteni, kdy pocitam koncite treba do 20% zavodniku z celkoveho poctu startujicich ( treba ze 100 jste max na 20. miste), a pak chapu pozadavek locku. Ja, hobik a nadseny hltac km s preferenci jednoduchosti, kdyz mam ucinny system pruzeni a neresim potencialni 1–3 minuty bych proste locky uz nechtel/ani nevyuzil.

                            2 0
                            • jonti  

                              Vůbec nejde o ušetřené vteřiny v rámci x hodinového závodu, když se jede o druhou nebo třetí desítku. Jde o ten pocit jak to zamčené a tuhé kolo vyletí do dvacetimetrového stoupání, jak zrychluje a okamžitě reaguje na šlápnutí.

                              2 0
                              • Lachtis  

                                Jasny a to taky chapu, ja jezdil oboje, mam tripolohovy dalkovy lock, teda mel a uz nechci/ nepotrebuji. Hale je to o pocitu, realne to udela aspon u hobika fakt malo. Kdyz umis slapat, tj nejdes silove ve stoje a nebavime se jen o asfaltu, ale jezdis vsehochut, a mas funguji system (ne houpacku), tak proste lock tolik nepotrebujes.

                                V tomhle naprosto souhlasim s Imrem z mtbikera, co to taky u sveho noveho BMC Fourstroka LT (teda 120/120) lockouty (nema dalkove, jen na tlumici/vidli) tolik nepouziva, a jak sam rika, ze to neni tolik treba. A pritom jeho vykonnost je uz opravdu na dost vysoke urovni.

                                0 0
                        • popokatepetl  

                          Stačí jet svižnou vyjížďku s výkonnějším jezdcem a prostě do stoupání po asfaltu nebo šotolině zamknu. Když jedu sám nebo se slabším tak je mě to fuk. Rozdíl to není velký ale vždy bude, zázraky se nedějí.

                          0 0
                        • JakeF  

                          Ono to je daleko slozitejsi problem… Tyhle mereni vetsinou jdou na wattak. A oni watty muzou bejt podobny, ale pri otevrenym tlumeni musis vynalozit vic energie, abys ty stejny watty vyprodukoval. A to se po par hodinach jizdy nascita.

                          0 0
                      • TK75  

                        Ted jeste jestli ten efektivni xc stroj chce někdo fakt na závod a sám je taky efektivní :) nebo jenom na plouzeni po vyletech krajinou.Tam mi řešit ficury závodního stroje přijde mimo

                        1 0
                        • JakeF  

                          I na plouzeni krajinou muze clovek chtit efektivni kolo, co jde dobre za pedalem.

                          0 0
                          • tomxxx  

                            Ale prosim tebe, jezdíš pomalu, nemáš nárok zamykat. Šneku!

                            0 0
                            • JakeF  

                              S mym tempem kdyz nebudu zamykat, tak uz zacnu couvat :D

                              0 0
                              • TK75  

                                To už si pomalu koledujes o zákaz vlastnit efektivní xc…tak opatrně

                                :)

                                0 0
                      • J1RKA  

                        souhlas, nicmene to ted zamykam jenom na zavodech, a pokud jedeme napifko, tak se aspon snazim na asfaltu slapat do kruhu, pak mito nehoupe, moc mito nejde, ale aspon se snazim :DDD

                        0 0
            • jonti  

              U Scottu to naopak mají super zmáklý. Otevřená poloha je velmi aktivní a super do terénu. Střední nejenom zvýší kompresi, ale i sníží zdvih na 80mm, to je super na většinu rovinek a výjezdů v sedle. A úplný lockout je jen na rychlé výjezdy ze sedla.

              Je to o dost lepší než mít míň aktivní míň nehoupající odpružení. Dobře nastavený čtyrčep nebo virtuál tomu trochu pomůžou, ale ze sedla to houpe taky a lock je stejně třeba.

              Pro mě je důležitější mít kolo, které se chová dobře a dělá co chci kdy chci, než mín o pár kabelů míň.

              1 0
    • vlk  

      Ono nejde ani tak o systém. Jako o konkrétní konstrukci u konkrétního systému.Vhodný na pochopení rozdílu je třeba program linkage a kouknout na různé modely zadní stavby, v tom softu je dost informací ke konkrétnímu systémů, průběh…Řešilo se tu v minulosti na bf.

      • osobně jednočepy moc nemusím a už vůbec ne dnešní nejčastější verzi, která je jak čtyřčep bez zadního čepu a vyrovnává to pružná karbonová zadní stavba. Nicméně na jednoduchém jednočepu se dá nejlépe pochopit jak třeba ovlivňuje chod zadní stavby umístění toho čepu.
      • VP pár let jsem jedno doma jezdil. To mé bylo relativně imunní proti houpání, když jsem nešlapal silově, nicméně vyloženě také nežehlilo i když mělo žehlivý dual air Sid tlumič. Proti tomu jsem zkoušel i jiné VP co žehlily krásně, ale zase se víc pohupovaly.
      • klasika čtyřčem, u 29 kol jsem se vrátil k tomuto řešení. Ale zase teď mám třeba o něco méně houpavější verzi při šlapáni než dřív.
      • navíc dost hrají roli i tlumiče. Mám 2 kola na stejném rámu na jednom tlumič DT a na druhém Fox DPS, a průběh a i žehlivost je naprosto rozdílná.

      Prostě stejný systém 2 různá kola a díky jiným polohám čepů se to chová jinak. Chce to hodně zkoušet a doporučuji i ten Linkage s kterým se dají díky vyčteným informacím z těch modelů dle svých požadavků některá kola rovnou vyřadit

      0 0
    • kucka7  

      Ať nezakládám nové vlákno.

      Které by jste vybrali?

      Rozdíl je v podstatě jen v tlumení: https://www.head-bike.com/…t-edge-team/

      https://www.head-bike.com/adapt-edge-3-0/

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.