• David242

    Po dlouhé době vybíram nové kolo. Bude to můj první full.

    Teď jezdím na starším Ghost lectot htx 29. Pläště Continental Cross king 2,2

    Moje představa je taková že bych chtěl po asfaltu pořád něco rychlého ale v lese kde jsou kořeny a těžší sjezdy trochu pohodlnější jístější a zábavnější bike.

    Moje výška 174 cm váha 63 kg.

    Rozpočet 120 000 kč. Potřebuji rém na dvě láhve. Nevím co udělají třeba širší pläště? mám jít do kola 100 mm nebo 120 mm, můžete poradit. Víc hlav víc ví, já nevím teď jaké. Testovačky bohužel nejsou.

    0 0
    • Tydlii  

      Závodíš?

      Jestli ne tak určitě DC, jestli jo tak podle stylu. Na Vénoviny a XCO klidně DC, na KPŽ a podobny věci XC.

      1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 1
    • Atilla  

      Jisté kolo dělají plášťe a ty co jedou rychle na asfaltu, nebudou držet na kořenech.

      2 0
      • David242  

        Pláště bych nechal Cross king 2,2 – 2,4 nebo Rekon race 2,35. Tlustý pláště mně snad moc nezpomalí.

        0 0
        • Atilla  

          Tak na suchu lze jet na všem. Ale vzít tyhle plášťe na nějaké divočejší traily teď tak je jedno jestli máš fulla, nebo HT. To byl taky důvod proč jsem zrušil trail bike.

          3 0
    • ZdeNECK1  

      Orbea – muze byt problem s dostupnosti

      0 0
    • novas752  

      XC Full je dneska fakt jen pro lidi kteří se orientují na závodní xc, maratony a podobné pojetí jízdy. DC při běžné jízdě jede téměř stejně, zábavy nabídne o dost víc. A to jak pojede po asfaltu a zároveň jak to bude jisté v terénu ovlivní zejména pláště, je to bohužel klubko kompromisů mezi rychlostí, přilnavostí, váhou, odolností…

      1 0
      • McBlacky  

        Tím jak se posouvá geo XC tak to DC tlačí do geo trailových kol a DC kolo geometricky je nízkozvihový a lehčí trail. Prakticky se jedná o marketingovou kategorii.

        Jasně, že to z kopce jede lépe, ale pozor, že při technickém výjezdu, nebo technice v malé rychlosti to je zase na škodu a kolo má dost nestabilní předek.

        O pláštích se napsalo už dost. Moderní XC na 2,4 toho dá víc než DC na 2,2, není limit zdvih ale grip.

        1 0
    • plzakj  

      Jak casto a kolik toho najezdis na asfaltu a pri jake prilezitosti? Sel bych do DC a pripadne poridil druhy zaplety bud sirsi do terenu nebo lehci s rychlejsima plastema na grevl vyjizdky nebo dojizdeni do prace.

      0 0
    • Honza03  

      Na Pinkbike měli teď test pár DC biků (mají k tomu celkem dost videí), je z toho celkem pěkně vidět že už to dávno není jenom o zdvihu.

      Celkem zajímavě vypadá třeba nový Track Top Fuel.

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • MI.KU  

      Asi bych šel do Epic Evo, pokud toho Luxe tak Lux Trail, pokud chceš DC Fulla.

      Teď mám na Epic HT nasazené GC GRID 2,35 a i po asfaltu se s tím dá jet relativně slušně (mají 60mm). Takže něco takového do bordelu a na suché podmínky klidně FT 2,35 a ty jedou moc hezky.

      Rozhodně ale kup kolo s teleskopkou a počítej s 2,3–2,5 plášti.

      Za mě je DC asi lepší i jen tak na couračky pro delší výlety, je to prostě trochu uvolněnější posed a pokud nebudeš závodit tak to jede ještě pěkně.

      Moc pěkný článek plný inspirace.

      https://flowmountainbike.com/…bike-review/

      Jinak jestli mas Ghosta HT ono by HT nemusel byt vůbec špatný kompromis, novej Ghost má 120mm a je to takovej DC pevnak, já teď mám Epica HT na 120mm prostě když si to osadíš širšími plášti a máš teleskopku je to hned jinde s dalšími drobnostmi co se dají udělat, přitom na asfaltu máš pak pevný zadek což je výhoda a kolo jednodušší na servis a za 120 by už bylo pěkně osazené, full za 120 bude základ.

      Ale jestli toužíš po fullu tak ty DC modely jsou dnes oěkný univerzály.

      0 0
      • novas752  

        Jenže full je full, slušně osazený ht je sice paráda, ale jakmile se vjede na kořeny atd. tak ti full udělá větší rohlík. :-)

        A Epic EVO je sice moc fajn kolo, ale v základnim osazení to fakt nechceš. Level T „brzdy“, Rebu atd. To Ten Lux Trail 7 je za menší prachy o světelný roky jinde.

        0 0
        • MI.KU  

          No EVO by bylo tak letos pojezdit a pak dělat přestavbu.

          Lux 7 je už hezky osazen i když bych si vzal asi verzi 8.

          Ale to je proste vždy o tom ze značky jako Canyon budou vždy levnější než Spešl,Trek a td.

          Full je full se všemi výhodami i nevýhodami, no jen jsem chtěl upozornit pokud se bojí o jízdu po asfaltu tak HT na DC styl muže byt dobrý kompromis, pokud chce full pak jasný.

          0 0
          • novas752  

            Jenže to nemá moc smysl, za ty prachy si koupíš v podstatě rám s tlumičem a teleskopem. Zbytek osazení je tak trochu šrot. Prodá se to na bazaru za pár šušňů a budeš shánět nový díly. Že bude Canyon apod. výhodnější než Spešl apod. je jasné, ale tohle je fakt extrém, když za stejný prachy můžeš mít kolo osazený fakt mizerně, nebo kolo komplet na top řadě odpružení, komplet na XT a s karbonovýma kolama… Za Spešl v podobnym osazení dáš 210. Ono je to jednoduché, platí pravidlo nekupovat nejlevnější model z dané modelové řady.

            A rozdíl v tom jak to jede po asfaltu je mezi DC Fullem a hardtailem naprosto minimální, zamčené to jede úplně stejně, dokud s tim někde vostře nerubeš ze sedla.

            0 0
            • tomxxx  

              U spešlu už to neplatí – nekupuj nejlevnější model. Člověk když všechno sundá a postaví si nějaký smart build (čínský ráfky, sid bez brainu, rozumě drahá bižuterie), tak se dostane na cenu ne o moc vyšší než je Canyon. Teda momentálně pokud sežene komponenty

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • palda00  

      Doporučuji zařadit nový 2022 Scott Spark je to naprostá paráda, měl jsem možnost již na něm jet a je to prostě bomba. Dále bych doporučil ještě kouknout na Cube AMS ONE11 C:68X, což je taky novinka a má skvělý poměr cena výkon. Kolem 120k kč má Fox factory, super pláště, postaveno skoro celé na Shimano XT.

      0 2
    • peter3531  

      https://www.bike24.com/p2398858.html

      celkom slusny zaklad okrem kolies.

      0 0
      • ZdeNECK1  

        musi se ti to libit, jak sem videl sparka naživo, s ukrytym tlumicem, tak jina dimenze na oko,…futuristicka

        souhlas, ze o to horsi servis :)

        0 0
      • peter3531  

        tak som sa konecne dockal, dneska prvy test a super. Do kopca sa hojda minimalne a v zjazdoch to krasne zehli. Cim vacsie prekazky tym lepsie, ako keby mal vyssi zdvih. Ram je krasne tuhy a stabilny. Ten virtual sa im podaril. Len ta vaha… bude treba vela upgradu

        1 0
        • scortis  

          „Len ta vaha… bude treba vela upgradu“

          Tak nejlevnější upgrade je nežrat, to ještě ušetříš za jídlo :D

          1 0
    • Edwin  

      Je tady na to poměrně obsáhlý vlákno:

      https://bike-forum.cz/…-nizky-zdvih#…

      0 0
    • David242  

      Na Oize jsem se byl podivat. Měli jen Lko. Jinak v reálu hezký kolo.

      Teď už mám v hlavě jen Lux trail cf 7 vel. S na kterém bych vyměnil kliky za 175 mm a řídítka, nebo Oiz M10 TR vel. M tak jak je.

      0 0
      • Venda  

        Ne nadarmo se na takovyhle kola davaj kratsi kliky. Kor v mensich velikostech. Abys pak neskrtal…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jonti  

        Vybiral bych ciste podle velikosti, to je x krat dulezitejsi nez 2cm na vidlici.

        0 0
    • tomxxx  

      Kdybych neřešil lock tlumiče, tak koupím Intense Sniper.

      Ještě se dá sehnat rocky mountain element 2021 pokud by nevadilo, že nemá schovanou kabeláž na zadním trojúhelníku, je to sice starej model, ale geo má i na dnešní poměry moderní.

      Případně se kouknout na Santa Cruz blur 2021, rám se ještě možná někde povaluje. Jen teda má hrozný management bowdenů, což je fakt škoda.

      Orbeu oiz jsem jel a vůbec mě nenadchla jak vzhledově, tak jízdně, přitom v katalogu je to pěkný kolo.

      Epica Evo bych klidně bral,ale nemá lock z řidítek (příprava tam myslím je v rámu) Epica s brainem bych už nechtěl hlavně kvůli ceně servisu a v sezoně dostupnosti servisu. Normálního fulla člověk vyservisuje sám nebo koupí „jakýkoliv“ tlumič a jezdí, když je *******, ale s brainem je v háji.

      Canyon Lux Trail mi přijde fajn a je škoda, že ten rám nedělají i s XC osazením. XC verze Luxe je geometrií fakt konzerva.

      0 0
      • Cryzyy  

        Co Ti na OIZ vadilo ? ja to jezdim od lonska a mimo to, ze jsem tam musel dat sedlovku s offsetem, coz je trochu pakarna, pokud chci dat teleskop, tak jsem spokojenej (u Luxu bych si s geometrii moc nepomohl a stejne nebyl, Epica jsem skrtnul a na dva kosiky nic jineho dostupneho nebylo)

        0 0
        • tomxxx  

          Přišla mi taková strašně těžkopádná. Bylo to asi daný dost osazením 34 vidlice, XT, hliníková kola, ale i tak, ten rám zvrchu je dost masivní a moc se mi to kolo ani nelíbilo.

          0 0
      • Hadato  

        Tak ho neřeš a ber Snipera, je to super kolo. Nikdy jsem neměl pocit, že by mě nezamykání tlumiče nějak omezilo a to ani na maratonech nebo nějakých deších asfaltových přejezdech. Ten JS systém zamykání narozdíl od jednočepu nepotřebuje, pokud je dobře odladěn tlumič. Navíc sáhnout na tlumič pod horní rámovkou není problém. Snesl by teda ještě více položenou hlavu (ale to většina DC kol) a drouhou flašku v rámu ve vel M, jinak ale není co měnit.

        0 0
        • McBlacky  

          má 67,5 což maj dneska XC fully, třeba epic od spešlu, ne?

          jestli se nepletu teda

          0 0
          • Dejv0  

            Je to tak.

            Se 110 vidlí na něm mám cca 67 a míň bych na to kolo asi nechtěl, to patří spíš jinam.

            0 0
        • tomxxx  

          Právě, nemá dvě láhve, ale mohl by mít a ten lock… Bojím se, že by mi Blacky pak snadno frnknul do kopce, když by se na nějakým závodě ukázal :)

          Hlavně je to rám 2018 a asi brzo vydají drobnou aktualizaci, což si myslím, že minimálně vyřeší ten bidon a mohli by pridat možnost locku.

          0 0
          • Dejv0  

            Menší velikosti mají na druhý košik díry zespod (vím že je to kktina). U XL můžu dát dva nad sebe (taky ekl). Osobně na dlouhý věci vozim Uswe.

            Ale jak drobnou aktualizací vyřeší dva bidony jinak to nevím, by z něho museli udělat tuctovýho Blura nebo něco podobnýho.

            0 0
            • tomxxx  

              Prostě nádor na spodní rámovce. Zas mě to neuráží a taková změna z kola nedělá hned tuctový.

              Blur 2022 tuctovka je, ale líbí se mi momentálně nejvíc proti konkurenci – lux, epic, oiz, spark.

              Jen mi přijde zbytečně ostrej a lehkej pro někoho, kdo na tom nechce závodit.

              0 0
              • Dejv0  

                Byla by to dost razantní změna, celá horní rámovka víc nahoru a vynechání ploutve nad tlumičem, protože u XL ani s nádorem se bidon na výšku nevejde. Tou tuctovostí jsem myslel spíš systém odpružení, pak by se jim to tam asi vešlo líp.

                1 0
                • tomxxx  

                  Je pravda, že by to byl inženýrský oříšek a je škoda zase dokurvit systém pružení, kvůli kterému si to většina lidí kupuje.

                  0 0
            • novas752  

              Mohli by davat ledvinku s vakem v ceně. :-)

              0 0
              • Dejv0  

                Jo jako za ten keš :)

                0 0
                • tomxxx  

                  Tak momentálně je to asi nejlevnější karbonový slušnější full co se dá koupit.

                  0 0
                  • Dejv0  

                    ale musíš obětovat flašku :D

                    0 0
                    • tomxxx  

                      A nešikovně řešené vedení brzdy a lock :)

                      0 0
                    • McBlacky  

                      Vozil jsem tri roky treka s jednou flaskou a da se to taky kousnout. Ale je fakt, ze zavody na 3h uz jsem nejezdil. Kdyz jsem jel ultra tak stejne musis mit bud dve litrovky jako minimum ale drtiva vetsina vozi camel na 3L. Proste nechces stavet kazdych par hodin na doponeni vody ;)

                      0 0
                      • Dejv0  

                        Za mě jedna flaška taky pohoda, kde mi nestačí, beru malej vak Uswe. Těžký kolo s dvěma litrovkama by mě stejně nebavilo. :(

                        0 0
          • McBlacky  

            Ja jsem v pizze zdravotne, to neni ze bych zavodit nechtel. Jen mi nedava smysl startovat, kdyz vim, ze nemuzu jet 100%.

            Ale jsem optimista, ze to snad jeste nejak pujde. Jinak bych samozrejme nevypalil ten nesmysl co stal novy epic a povesil to na hrebik komplet.

            0 0
            • tomxxx  

              Já právě myslel, že už se ti moc závody jezdit nechtějí a celkem jsem to i chápal.

              Já už to u sebe na moc sezón nevidím.

              Jak ti epic vlastně funguje? Hofi byl rozčarovaný z laku. Co brain?

              0 0
              • McBlacky  

                Lak (odolnost) na ****, mam to proto hodne olepeny. Brain v zadu asi nejlepsi co kdy byl, ale samozrejme otazka je zivotnost. Brain ve vidli me spis sere a mozna kousnu kabel navic a vymenim to za neco s lockem,

                Protoze hladsi palby s tim budou kompromisni. Na technictejsi trate, kde uz to neni brzda plyn a spurty ze zatacek na acku a sotce to je pk.

                0 0
                • novas752  

                  2021 Brain se zatim jeví velmi spolehlivě.

                  A ve vidlici je to na prd, oproti normal SIDu ULT hrozbě tupé.

                  0 0
                • tomxxx  

                  Vepředu to je jasné, to bych dal hned pryč.

                  Tak teď máš možnost to vyměnit i bez kabelu, jen za baterku :)

                  0 0
            • snas89  

              Jasne ze to smysl ma. Je to jinej zazitek nez bezna vyjizdka. Alespon pro nas lemry v zadu to takhle plati.

              0 0
          • snas89  

            Myslim, ze s aktualizaci ramu nemaj kam spechat.

            Trh tohle kolo sotva dohnal a jako koncept je porad na trhu az jedinecny. (Geometrie, kinematika tlumeni – upraveny virtual, pohodli vs rychlost a efektivita).

            Jsou nejaky drobnosti, ktery bych na sniperu uvital jinak. Ale jinak neni na trhu kolo, za ktery bych menil.

            Na emkovym ramu mam ze spoda na spodni trubce moznost dat druhej bidon. Za jizdy celkem k nicemu, ale v lete na delsi svihy vozim jako zasobu a bidony pak prohodim.

            Platforma je to tak efektivni, ze za celou dobu jsem to jako hobik nemel potrebu zamknout ani jednou.

            (Nejezdim zavody xc).

            Kor ted, kdyz blur prisel o vpp a anthem o maestro ma sniper zase mensi konkurenci.

            Je to rychly kolo, ale nemyslim, ze je to masovy model, ale spis pro uzzi segment trhu (uz vyzavodeny lidi, ktery se chtej na kole spis bavit). Ale to je jen muj subjektivni pohled na tohle kolo.

            0 0
            • tomxxx  

              Asi tě musím někdy ukecat, abys mě v Praze vytáhnul třeba na točnou, abych toho snipera okouk.

              0 0
            • embi  

              Mondraker F-Podium (DC) :-)

              1 0
              • snas89  

                Jj. Taky byl ve vyberu jeste s fourstrokem :)

                0 0
              • tomxxx  

                Mně přijdou divný rámy, co mají tlumič skrz sedlovou trubku. Taková past na bordel.

                1 0
                • embi  

                  Jojo, na bordel nachylnejsi. Ale jezdi to fakt hezky.)

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • David242  

        Epic evo jsem měl půjčeného za mě Big Bike trochu težkopádný

        0 0
    • tomxxx  

      Ještě mě napadá Norco Revolver, na toho se občas zapomíná, ale taky jen jedna láhev.

      0 0
      • Cryzyy  

        Jeste si s jednou flaskou muzes pripsat Pivot a pak si ho pro jeho cenu hned zase skrtnout :-) Meridu a Gianta mas vyrazene uz predem ?

        0 0
        • tomxxx  

          Já házel kola Davidovi co mě napadly, že jsou víc trail a nemají flex pivot.

          Však Pivot je v klidu. 3000euro rám s tlumičem je standard – bohužel.

          0 0
          • Cryzyy  

            tak málo ? ja si pamatoval asi 100k za ram z Protocycles, jinde jsem moc nekoukal, protože jeden košík

            0 0
            • tomxxx  

              Já koukám jen v Německu na samotné rámy, u nás to nemá smysl, většinou to vyjde o dost dráž. Ale nezkoumal jsem, jestli se to teď fakt dá koupit.

              Při dnešních cenách hotových kol bych stavěl. S rámem za těch 3000 euro člověk postaví dost pěkné věci a nemusí úplně krvácet.

              0 0
    • M4T3S90  

      A co takhle Kross Earth???

      1 1
    • bedoslav  

      Ahoj,

      přidám se s dotazem – nemá někdo tip na full dle zadání, kterej by v XL nevypadal tak divně jako např. Sniper XC/T?

      Viz např. https://www.youtube.com/watch?…

      Díky

      0 0
      • jonti  

        Scott Spark

        0 0
      • mfabi  

        Kona Hei Hei

        0 0
      • bedoslav  

        Díky oběma, ale ten novej Spark se mi moc nelíbí a je nedostupnej, navíc je v nižší specce docela těžítko… Starej jsem taky už nikde neviděl. Hei Hei taky nikde moc není.

        A vzít Intense Sniper v Lku na 191cm/90cm je blbost?

        0 0
        • Dejv0  

          Ano, to je blbost.

          1 0
        • tomxxx  

          Mně se taky nový spark nelíbí. Bral bych klidně ten starý model.

          Vem XL a nevymýšlej kraviny. Všechny velká kola jsou hnusná.

          Co Canyony? Ty nejsou dostupné.

          0 0
        • JachymP  

          L na 191 je úplnej nesmysl.

          0 0
    • pumpy  

      Zdravim panove,

      vyuziji tohoto tematu, a mam na vas otazku ohledne zmeny kola.

      rad bych vymenil svuj all-mountain Nukeproof Reactor 29" za jiny bajk – nejake DC kolo (rekneme rychlejsi kolo), mozna me reknete ze to nema cenu a to je mozne.

      Nejake favority mam (viz nize). Kazdopadne nechci se tu bavit o dostupnosti kol, ale spis o to co by mohlo byt vhodnejsi jako kolo a geo.

      Co se komponent tyce, tak me jde hlavne o ram a vidli. Zbytek pujdou kolo od EIE a shimano sada co je uz doma (mozna je to hloupost, kdyz uvazim, ze Orbea ma uz XT sadu a i karbon kola nebo i dobre vybaveny Lux trail.

      Ale tak nejak se me libi z vyberu hlavne dve kola – Sniper T (aktulane jde koupit za 105 s NX sadou) a Spur (byl by jen ram nebo deore sada).

      Pridavam i Geo techto kol. aby to nejak pomohlo, ale vazne netusim.

      Kazdopadne k tomu na co to kolo chci – kdo zna tak sever Brna jezdim hlavne, a pak Moravsky kras a Jedovnice. Jendou rocne vylet na par dnu to hor(Beskydy, Jeseniky, etc) a jednou rocne i Peklak (modre a cervene traily). Ale je fakt ze si klidne mohu tam pujcit i kolo nebo kdyz pojedu do jineho BP.

      Intense Sniper T

      Transition Spur

      Ibis Ripley

      Orbea OIZ M10 TR 2022 M

      Canyon Lux trail

      Giant Trance

      "MONDRAKER F-PODIUM DC CARBON R ":https://www.cyklobazar.cz/…vel-ultimate

      Diky moc za radu. Jo a bazar koupit neni take problem.

      Radek

      0 0
      • Vía  

        Spur pro mě byla jasná volba, ale už ho mám skoro rok objednaný a možná další rok před sebou, tak jen pro info, i když jsi nechtěl mluvit o dostupnosti a cena se taky vyšplhá…

        Sniper také dobrá volba, jel jsem na tom, nakonec jsem vzal Teda úplně jiné kolo s trochu větším zdvihem, ale řekl bych, že to s mojím upgradem, jede jako DC Bike(ano je i na bazaru, ale to má jediný důvod, našel jsem si i jiný sport)

        Jinak ani s ostatnímy koly neslapnes vedle, na Všem krom Canyon a Mondraker jsem se svezl (Mondraker mě nikdy moc neoslovil, tím neříkám, že to je špatný bike)

        0 0
      • tomfree  

        https://www.last-bikes.com/Celos

        Tohle se mi líbí více než Spur

        0 0
        • Vía  

          Pěkny, mají hezky věci, jsem ani nepostrehl, že mají v nabídce, jen 110 za ramovku, ale dnes bohužel realita..

          0 0
        • pumpy  

          Take taky, ale nelibi se me Cena

          0 0
      • pumpy  

        mae nekdo nejakou radu co dle GEO by bylo vhodnejsi na DC jizdy ?

        Je ten Sniper opravdu tak dobry jak se pise ? I pro 90Kg cloveka?

        0 0
        • snas89  

          Je.

          Sorry, musel jsem:)

          0 0
        • Dejv0  

          Sniper spokojenost, podle toho co mám nazuto na něm chrtim i beru na traily. XC zadní stavba a mám 80kg, tuhost dobrá. Hlavně ta zadní stavba funguje, dal bych tomu rozhodně přednost před flex pivotama.

          0 0
          • pumpy  

            ok ja prave pokukuji po te trail verzi. A spis premyslim jestli ji vzit nebo koupit Ripleyho.

            Co mel prijit Spur v dubnu tak pry nedojde a prijde jeden az v srpnu (ale ma rezervaci) a dalsi ko vi kdy.

            Ja driv mel HD3 Ibise a DW link byl super, ale sel z domu.

            Ten Sniper na me dela dojem ze je to hodne univerzani kolo na toulani se krajinou s trailovym spestrenim.

            Casto jedu s kamosema cca 80km a na Nukeproofovi to zas tak nejede, ale mozna si maluji vzdusne zamky a moc si se Sniperem vuci NUkovi nepomohu a je to jen o nohach.

            0 0
            • filous  

              Jak uz nekdo psal, Ripley je proste trailovy kolo. Sniper je zase podle me XC chrt s tim, ze ta TR verze by mela mit nejaky presah do trailu(nejel jsem ji). Ripley aktualni generace je jedno z top kol na traily, ale na XC to podle me nebude tak dobrej bike jako Sniper. Tech recenzi je plnej internet

              0 0
            • Dejv0  

              Hele jako jasně výkonnost je jedna věc. Přecházel jsem z podobnýho kola (Smuggler, 15kg, DHR na zadku), rozdíl je to samozřejmě značnej. Záleží samozřejmě, jak moc to chceš posílat z kopce. Tyhle kola mají svoje limity.

              0 0
            • nomecz  

              a nechce skusit dat na toho Nuka nejaky XC slupky ? ono kolikrat clovek neveri co skoro kilo na gumach a nizkej valivej odpor provede :-)

              0 0
              • pumpy  

                no aktulane jezdim vepredu DHR2 a vzadu Rekona. Tome tam nejak na moje jezdeni asi vyhovuje, i kdyz je fakt ze klidne mohu dat dopradu neco jezdivejsiho. Ale tem XC gumama defakto zabiji potrencial toho kola.

                0 0
                • TK75  

                  Tak ty xc pneu máš už u Primala ne?Já jsem si říkal že to naopak máš dobře pokrytý od grevlu přes rychlej hardtail po nukeproof

                  0 0
                  • pumpy  

                    Njn to mas pravdu.

                    Muj problem je asi v hlave a jen rozmar si poridit nove kolo :D. Kazdopadne duvod je ten ze mam pocit ze Nuka nevyuzivam tak jak by si zaslouzil. Proto jsem si myslel, ze ho pustim a poridim misto nej lehci trailbike typu sniper T nebo Ripley.

                    Primala mam, protoze jsem za nim tahal chariota (ale tomu uz je asi konec) tzn jestli neni lepsi prodal Primala a misto neho nejake XCcko.

                    Kua kdyz jsem toto vyplodil, tak si o me musite rict, ze jsem hroznej cu..k, kdyz vlastne ani sam nevim co chci.

                    0 0
                    • TK75  

                      Ne…já tě chápu, taky bych chtěl kolo s kterým pojedu jako s grevlem po cestách a v lese to zvladne enduro :-)

                      0 0
                    • Jan D.  

                      Když koukám na geometrii toho tvého Nuka, tak se to moc neliší od DC kol. Co bys na té geometrii chtěl jinak? Co pro sportovnější posed snížit vidlici na 130 mm a dát lehčí a jezdivější pláště? Podle mě by z toho šlo udělat moc pěkný DC kolo. Možná zainvestovat do lehčích zápletů a vidlice s nižším zdvihem?

                      0 0
                      • novas752  

                        Jedna věc je geometrie, druhá věc je naladění zadní stavby.

                        0 0
                        • Jan D.  

                          Jak to myslíš?

                          0 0
                          • novas752  

                            Geometrii trochu ovlivníš, nastavení zadní stavby moc ne. Když je to dělaný jako trailbike tak z toho sotva vykřešeš efektivitu xc/dc.

                            0 0
                            • Jan D.  

                              Jako že to pracuje při šlapání? Tak pokud to má jen na popojíždění s kamarády a pro zábavu, tak by to tak nemuselo vadit. Rychlejší plášti by to kolo myslím mohly zrychlit pro jeho účely dostatečně.

                              0 0
                        • pumpy  

                          No co ti mam povidat, jsem amater a naladil jsem si to co nejlepe. Z kopce to jedu jako tank a dokopce se to moc nehoupe ale ani moc nejede teda aspon pocitove.

                          0 0
                      • pumpy  

                        Zaplety uz tam mam nove. EIE vaha 1500g. Jedine odlehceni co max mohu je dat misto 36 vidle 34.

                        Je fakt ze ji na primalu mam. Tak mohu nekdy zkusit prohodit.

                        0 0
                        • Jan D.  

                          Zkus. A ještě bych nahodil něco rychlejšího než DMR a Assegai, pokud jsi to ještě neudělal. Než hned dávat kilo za nový kolo… Ale mě se hlavně ten tvůj Nuke fakt líbí. Mě by bylo líto se ho zbavovat:)

                          0 0
                        • novas752  

                          To je rozdíl asi 200g? To ani nepůjde poznat.

                          0 0
              • novas752  

                A k čemu pak to kolo bude?

                0 0
                • nomecz  

                  Aby zjistil ze jezdive kolo delaj z 80% gumy a kdyz da na to nove DC kolo stejne gumy tak mu to lip nepojede :)

                  0 0
                  • novas752  

                    Ale pak nedává smysl tahat celý zbytek toho kola. To je jako vzít teréňák, strčit na to silniční pneu a tvářit se že je to skvělý auto na dálnice.

                    A v terénu to potenciál toho kola totálně zabije

                    0 0
                    • Jan D.  

                      Ale aspoň zjistí, jestli je to v nohách, geometrii nebo pláštích a třeba si ujasní, co vlastně chce. Nemusí se hned kupovat nový kolo.

                      0 0
                    • nomecz  

                      Ano proto mam na bike dvoje zaplety, jedny s Rocket Ronama a druhy s DHF/DHR :) akorat mi to u Pumpyho nedava smysl kdyz ma k tomu celkem solidni HT

                      0 0
        • peter3531  

          Asi sa budem opakovat z inych vlakien, ale ja som zatial po 600km spokojny s prejavom a geo s novym ghostom lector. Nie kazdemu sa asi paci dizajn, ale ten bike dost znesie, ako keby mal vacsi zdvih. Zalezi jak si ho postavis a do kopca je vdaka virtualu dost esfektivny. Ja som ho dostal pod 12kg s teleskopkou v L-ku. A v DE je teraz za celkom slusnu cenu.

          https://www.bike24.com/p2398862.html

          0 0
          • Dejv0  

            Pěkný to máš.

            0 0
          • pumpy  

            Lector nema spatny design, ale prijde me to uz hodne do XC, ale timto si asi potvrdim ze to bude i ten Sniper T ty dve kola se od sebe asi moc lisit nebudou ze ? Hlavne v pouziti.

            Ja prave hledam nejake xc / trail kolo a to me vrhno do downcountry sekce kol.

            0 0
            • Hadato  

              Ghost jsem nejel, takže srovnání bohužel nemám. Píšu tady ale postřehy k Sniperu XC (100mm) s 120 mm vidlicí.

              Geometrií to vypadá na celkem různá kola. Sniper v trail verzi má o 1.5° položenější hlavu a kratší reach. S více položenou hlavou je třeba kolo více klopit a méně točit řidítky. Za mě by snesl o něco delší reach – pokud člověk jezdí trochu agresivněji a chce si hrát s polohou těla. Na toulání se krajinou je to fajn.

              I přes to, že je Sniper spíš XC kolo, pohodlí je dost a rozhodně to na mě nepůsobí jako klasické XC kolo. Díky virtuálu není navíc potřeba tlumič zamykat. Jako největší nevýhodu Sniperu vidím nemožnost osazení pořádného tlumiče kvůli kolize s výztuhou. Člověk je dokázaný na SID nebo DPS, většina ostatních tlumičů se tam nevejde. To je podle mě velká škoda, protože by lepší tlumiš posunul kolo dál do trailového segmentu.

              Nevím, jak je na tom Ghost s tuhostí, ale Sniper, alespoň v XC verzi moc tuhosti nepoblral (alespoň zadní stavba). Ta XC verze se kroutí i pod mou malou váhou (ca. 65 kg), i s tou výztuhou. Nevím, zda má trail model karbonové vahadlo, ale to na XC verzi nějak pevné taky není a ložiska mají tendenci moc nedržet – už mám druhé vahadlo a zase volná ložiska.

              0 0
            • peter3531  

              Tak samozrejme zalezi co na tom chces jazdit, vzdy je to o nejakom kompromise. Tie biky ako novy spark, sniper t a pod znesu toho dost, ale na nejake parky a enduro to nie je. Ja rad jazdim traily, aj rychlo ale ziadne velke prasaciny nedavam a na svoj pribudajuci vek ani nebudem

              0 0
            • Vía  

              Já to chápu, také jsem to mel stejne, ale i v kategorii DC (za mě Teda normal trailkolo), jsou rozdíly… např. Epic Evo Softail, oproti Spuru, ktery snese dost, ve finále pokud to kolo neni slušně osazeny, tak ty kola (třeba nový Spark v nejlevnější Carbon verzi váží.. (píšou 13,7kg, počítám v Sku bez pedálu) ),tak co je to pak za DC bike, to, že to má o 2cm méně zdvihu, ba dokonce o 1cm oproti mému Stumpovi. Spíše jen nová škatule, jak nás dostat na scesti a vysolit kilo za rám.

              Kdybch měl Skill, klidně jezdím Epic Evo, ptz ten rám je opravdu lehký, ale zase takový jezdec nejsem, proto bych volil treba Spur.

              Pokud chce člověk DC bike, aby to pocítil, tak za mě je to v uvozovkách kolo ±11,5kg a to je proste dnes reálně 150tis +, pak si člověk říká zda to má smysl.

              Mám co říkat, každý rok jsem měnil kolo, ale v tvém případě bych si nechal co mám, odlehcil ještě co se dá, zkusit jiný gumy, ušetříš a pořád budeš mít parádní kolo. Na druhou stranu, pokud tě to bavi, tak proč si neudělat radost. Mě už to třeba přeslo po 20ti letech a po 20ti kolech)-)

              2 1
              • Vía  

                A nechci nikoho urazit, ale většinou kolo co vlastníme, je předimenzovany na to co jezdíme a jak. Protože, když ten UM člověk nemá, tak si může pomoct kolem o kategorii a zdvihy výše a dodá mu to trochu jistoty navic, mě prijde, že jezdím stale podobný věci co jsem jezdil před XX lety, jen to je teď o něco snazší, tím jak ty kola šly hodně dopředu. No a občas se pobavím, když jsem párkrát potkal 20letyho kluka a rádí mi co bych si měl pořídit a že je to nejlepší. A pak hopsá z obrubníku, ale co lepsi, než aby seděl u compu), takže mu vlastně fandím…

                1 0
          • tomxxx  

            Máš fotku, když tam jsou dvě lahve?

            0 0
    • bedoslav  

      Nezkoušel jste někdo pls Ripley AF? Nebo je to jako DC full už příliš? Díky

      0 0
      • Vía  

        Jede to pěkně, dw-link funguje dobře, jen váhove se dostat na váhu DC biku(z mého pohledu) , bude stat dost financi, ten rám, není úplně lehkej.. Záleží co od toho čekáš a kde jezdíš…

        0 0
        • tomxxx  

          Bude to o 1–1,5 kg těžší než stejně osazený karbonový XC/dnešní DC/trail bike – řikejte si tomu jak chcete

          0 0
          • esmo  

            Ale má to DW_Link, to ten váhovej rozdíl určitě smaže !!!

            0 0
            • McBlacky  

              Jak si ti konkretne predstavujes ? ;)

              0 0
            • TJK  

              a co ti ten vahovej rozdil 1 kg dolu prinese na jinym kole? jen se pram abych vedel :)

              0 0
              • esmo  

                Že když budu mít po zimě v pase jedno kilo navíc, tak to bude šul nul :-)

                0 0
        • bedoslav  

          Tak nejezdím žádný vraždy, do kopce se nehoním za PR, otázka je, jestli rozdíl váhy 1500g oproti např. Intense Sniper T bude až tak dramatickej. Odtučňovací kůru Ripleyho bych moc neprováděl, to mi pak nedává smysl.

          0 0
    • tomxxx  

      Když už se tu řeší 1kg na rámu.

      Netestoval někdo s waťákem rozdíl zamknutého a odemknutého tlumiče na asfaltu (rovina, stoupání) a při nástupu? Začínám se čím dál víc přesvědčovat, jestli to není jen placebo a reálný rozdíl neměřitelný.

      0 0
      • mum-on-bike  

        .

        0 0
      • Lachtis  

        To by me taky zajimalo, zda a jaky bude na silnici rozdil. Test delal, ale v terenu, Imro z mtbiker.sk, na yt je videjko.

        Na asfaltu asi nejaky min rozdil bude, ale dost bude zalezet i na systemu pruzeni.

        Ja treba u sveho bmc (coz je virtual) kompletne dalkovy lock nadobro odmontoval a uz jej nevratim. Je to zbytecne, to pohupovani je min. a tak nejak potreba zamykani vymizela.

        1 0
        • esmo  

          Taky nezamykám. Akorát jsem z toho naklepanej při přejezdu každé spáry na asfaltu a tím pádem ještě pomalejší. Vidli taky nechávám vidlit…

          0 0
        • snas89  

          Ja kdyz jedu nejaky presun po rovine, tak si nejdriv kluci mysleli, ze mam zamkly tlumic:) jestli tam jsou nejaky ztraty, tak pod moji hranici vnimani.

          Kdyz sem snipera porizoval, tak sem zamykani resil. Preslo me to na prvnim svihu:)

          Na druhou stranu, obcas na stezce vidim treba luxe, kde mi prijde, ze se to houpe dost. Tam mozna znat rozdil bude. Nevim.

          0 0
      • snas89  

        Tady mi to prislo docela dobre zpracovany:

        https://m.youtube.com/watch?…

        Ale vis jak. Anthem, takze uz jsme zase u toho bajnyho dw linku :)))

        Tak si pridej kilo a bude to asi ok:))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.