• tommy 05

    Ahoj,

    plánuju nákup fullu pro maratony. Můj rozpočet je někde na 100k výš už bych hodně škudlil.

    Obecně se mi líbí čistej kokpit takže koukám po Spešlu – konkrétně epic expert protože už je na karbonových kolech a hlavně brainu vepředu i vzadu. ovšem výbava proti konkurenci nic moc. A beru v potaz že se tam platí hodně značka.

    Dost koukám po Canyonu 2019 – konkrétně lux CF 8.0 pro race. Ten mi přijde dobrej poměr cena výkon a jako + beru teleskop. na druhou stranu kola jen v hliníku ale 1500 dtswisy ale jak říkám výbava dost dobrá. Tam se mi teda uplně nelíbí gripshift.

    Za podobnou cenu jako Luxe bych mohl mít Trek Top Fuel 9.8 SL tam je oproti luxu víc karbonu včetně kol ale řazení „jen“ GX eagle.

    Další z možnosti je počkat na novýho Krosse.

    Případně jsou nějaký další biky, který byste zařadili do výběru? V současný době koukám hlavně po treku a Luxu ale rád si nechám poradit :)

    Díky :)

    0 0
    • ufoncz  

      Scott Spark RC 900.

      Karbonový kola v cenovce (ne až tak moc nad) sto tisíc nabízí myslím jen Giant u modelu Anthem Advanced Pro 29 1.

      0 0
    • Radovan84  

      Když si tuto diskuzi posuneš až dolů tak tam máš podobné témata. Jedno dokonce úplně stejné. Inspiraci na další modely bych hledal asi tam.

      Jinak je to v podstatě pořád do kola…Epic,Scal­pel,Top Fuel,Anthem,O­iz,Lux,Czar atd atd…

      Osobně bych hledal ve výprodeji 2018 ale cena/výbava u nových modelů bude asi nejlépe vycházet u Canyonu.

      0 0
      • krabica  

        Taky bych mrknul na geometrie, jsou docela rozdílné. Osobně bych bral jen ty s víc položenou hlavou, třeba Intense Sniper má 67,5°, Turner Czar 68.2°, Scott Spark RC 900 68,5°, Canyon Lux a S. Epic 69,5°. Takže je jasné, že Luxe a Epica bych nebral…

        1 0
        • jonti  

          Podle me jsi trochu postizeny tim co jezdis, ze doporucujes spis kola, ktera jsou bliz nizkozdvihovemu trail biku nez vetsine XC kol, i vcetne vsech nevyhod jako horsi vlastnosti ve vyjezdech a na silnici.

          0 0
          • krabica  

            Já mu je nedoporučuju, píšu jen, co bych bral já. Snažím se naznačit, že geometrie je mnohem důležitější parametr, než cena/výkon, karbonová kola a jiné osazení… Takže nemá smysl házet do placu bezmyšlenkovitě různá kola…

            1 0
          • Sulka  

            Jakej ma uhel hlavy novy Cinkovo Podium? Jede mu do kopce spatne?

            0 0
            • Esi  

              když on bude mít Cink proti většině místního osazenstva trošku lepší techniku a nepatrně vyšší výkonost :-)

              0 0
              • snas89  

                Blbost:) Dostal nový kolo a hned byl v top 8. Ničím jiným to nebude:)

                0 0
            • TK75  

              to psal v 2018…to se jeste verilo ze 67 ha omezuje smerem nahoru

              0 0
              • jonti  

                Omezuje porad, ale ten prinos smerem dolu je vetsi :)

                0 0
                • tomxxx  

                  Hlavně se přestaly dělat na Trail bicích ty super krátký zadní stavby, aby se vešla větší guma a výsledek je, že se to tak nestaví na zadní. To byla hrozně debilní móda.

                  0 0
        • McBlacky  

          67,5 to je overkill jako prase a do kopce umře

          0 1
          • novas752  

            Proc by mel z hlavovyho uhlu umirat? :)

            0 0
            • Rubi  

              protoze to bude do kopce naprd

              0 1
            • McBlacky  

              si zkus je do kopce na kole co má 70 (dnešní běžná XC geo) a na kole co má 67,5. Někomu to může přijit jako málo změna, ovšem je dobrý mít na paměti, že 66 už mají endura

              0 0
              • novas752  

                No jen aby to bylo tim úhlem a ne jinou záležitostí v geometrii, konstrukci, nastavení a osazení.

                0 0
                • jonti  

                  Mam doma moderni geometrii Trek Top Fuel, ktery ma jeste dost konzervativnich 69, a stary model Giant Anthem 29er, ktery ma 71. Na Giantu se do prudkych kopcu jede o dost lip, nema to tendenci zamykat riditka a drzi to smer, a diky delsi zadni stavbe se ani tolik nestavi na zadni.

                  0 0
                • Rubi  

                  tak kdyz se placas do kopce na kasparka, tak je to asi fakt jedno…pri sportovnejsi jizde uz to poznas, coz tazatel podle „kola na maratony“ asi chce

                  0 0
                  • krabica  

                    Proč? Mám doma i staré XC, ale nevidím v to strmém úhlu nějakou výraznou výhodu, dolů pak jasně vede položenější hlava.

                    0 0
              • snas89  

                Zase na druhou stranu je fakt, že nový BMC má taky hodně položenej úhel a zrovna u týhle xc rakety bych čekal, že s tím do kopce plácat nebudeš.

                0 0
          • tomxxx  

            5 let odstup a umíráme do kopce všichni :D

            0 0
        • Azmir  

          .

          0 0
    • plzakj  

      Az vyda BMC novyho Fourstroka v 02 verzi, tak koukni na nabidky. Mam predchozi generaci a je to super kolo.

      0 0
    • snas89  

      U Exoerta ještě popčítej s přepletím kol + cca 8 000 (spešl tady dává stejný dráty a náby jako u kol za cca 25 000, tohle mi říkal jeden můj kamarád mechanik, který spešly hodně dělá).

      Mě brain vyhovuje – taky oceňuju čistotu a že to nemusím řešit na cestě.

      Cenově (acelkově) mi nejvíc dává smysl Anthem pro:

      https://www.giant-bicycles.com/…ced-pro-29-1

      Mám ho vyhlídlej pro sebe jako další kolo místo epica:)

      Vůbec dost lidí okolo mě teď řeší, jestli epica, nebo anthem.

      Jestli můžeš počkat, tak bych doporučil počkat na kross (ten bude za dumpingovou cenu – viz jejich top ht) a vyzkoušet jak který kolo sedne,

      Počítej, že do cca 130 000 bude kolo na gx eaglu. Navíc teď se bude podle mě šířit móda i na tyhle kola cpát skrytě (např. kazeta) nx.

      0 0
      • McBlacky  

        dráty jo, ale náby jsou jiný dle modelu. Většinou stačí dát lepší dráty (plochý kovaný), natáhnout někam na 110kfg a je to v cajku.

        0 0
      • tommy 05  

        Aha, to je nová informace s tim výpletem. Díky :)

        O giantu taky docela slyším, ale nikde jsem ho moc nevidel. Asi bych ho musel projet.

        Nevíš kdy má cca ten kross vyjit?

        Co se týče osazení tak tam se mi právě líbí na luxu ze je to na x01. Pod gx bych urcite nešel. V tu chvíli bych naopak uvažoval o předělání na 1×11.

        0 0
        • novas752  

          Taky jsem někde slyšel že se ty nový Brainy nějak podělávaj, nijak jsem to nezkoumal, nevím co je na tom pravdy.

          0 0
          • JK_Cookie  

            To by mě celkem zajímalo jak je to s těmi Brainy?? K těm starým verzím se tu nechá najít dost informací, že se ta jednotka dost sr..la a bylo lepší mít dvě sady, jednu na kole a druhou v servisu :-) Sice je mi ta značka lehce proti srsti, ale díky sytému Brain odpružení a kvalitě zpracování mám Epica ve výběru místo HT.

            Ale když se člověk podívá na startovku MS XCM nebo na Italské závody MTB GranFondo tak většina eliťáků jede na HT, tak težko řícz co je lepší na maratony jestli nízká váha do kopců nebo 1–1,5kg navíc ale větší pohodlí…věčné dilema.

            0 0
            • milan.v  

              Záleží na trati, ne?

              Co se týče starého Brainu, kolem mě ho mělo/má několik lidí, nikomu se nepodělal… Tady jsem o tom také nic zásadního a kategorického nečetl…

              0 0
              • JK_Cookie  

                Ano určitě záleží na trati, ale když se člověk podívá na ty videa tak stále v pelotonu převažují HT. Tím nechci říct že jsou lepší, jen když človek vybírá jedno kolo tak je to asi vždy komopromis…

                Ještě k tomu Brainu, tak jsem to tu četl k těm mini jednotkám, ale je to už delší čas, proto se ptám jako kolega nademnou jak je to u těch nových verzí 2018.

                0 0
                • snas89  

                  Co já vidím, tak právě většina peletonu vozí full:)

                  0 0
                  • plzakj  

                    Jo. Navic nikdo z nas v tom pelotonu nejezdi.

                    0 0
                  • JK_Cookie  

                    Tak asi každý koukáme na jiný videa… :-)) Já naposledy třeba tohle ale to je fuck, také bych teď rád vyzkoušel fulla jen furt člověk špekuluje.. :-)

                    0 0
      • jonti  

        U starsich karbonovych Rovalu jsem mel problem se zadnim vypletem, nejsou tam stejne draty, byly tam nejake 2–1,8–2, ale po roce a pul uz nesli vic utahnout. Po nahrazeni za CX-ray bylo dal to kolo v poradku, na prednim kole jsem nemel zadny problem.

        Musim ale taky rict, ze se to trochu precenuje, o tolik rychlejsi diky karbonovym rafkum clovek neni, vozil jsem 2 roky na stejnem kole karbonove rovaly a DT350/Crest a nebyl to skoro rozdil.

        0 0
        • McBlacky  

          rozdíl to je až když letíš palbu, carbon napnutý na hodně má výrazně lepší ovládání.

          0 0
          • capo  

            Já bych přidal i větší tuhost ve smyslu odolnosti. Loni jsem udělal celkem slušnou osmu na crossmaxech když jsem vlítl do úzkýho rigolu kterej chytil přední kolo byť kinetická energie šla lehce jiným směrem a myslím že karbony by to byly přežily…

            0 0
        • Rubi  

          tak crest vs karbon poznas hlavne v tom ze nemas po par set km misto kruhu ctverce :D

          0 0
      • plzakj  

        Tech epiku je uz kolem snad vic, nez superioru :)

        0 0
      • quick.90  

        S tím výpletem to není zase tak pravda, používají náboje na průmyslových ložiscích s ořechem Formula, který na rozdíl od konkurence v poměru cena/výkon/spo­lehlivost funguje a nejsou s ním žádné problémy. Samozřejmě, že DT240 s rozetou je lepší, ale dát takový prachy za náboj je pak raketa. Koupi jiného náboje za 4000 si ani moc nepomůžeš. Specialized tyto náboje používá na kolech od 40–140tisíc. Na rockhoppery za 25 určitě ne, protože ty nemají pevné osy a ani průmyslové ložiska. Co se týká drátu jsou tam klasické 2mm, které sice nejsou nejlehčí, ale zase v kombinaci s karbonovým ráfkem jsou kola tuhá jak hrom. Můžeš si to samozřejmě přeplést na ploché dráty CX ray ušetřit 100g, ale nevím jestli by to za tu investici stálo.

        0 0
    • sexyshock  

      Ahoj. Trošku obnovím tohle vlákno:-)

      Jaký XC full byste doporučili v dnešní době s rozpočtem kolem 100k? Hledám kvalitní kolo co mi vydrží a nebude problém se servisem.

      Zatím mám v hledáčku Specialized Epic Evo Comp a Orbea OIZ, kdyby někdo měl zkušenosti a podělil se, tak budu rád:-) Případně navrhněte další alternativy :-)

      Požadavky – chtěl bych, aby bylo kolo osazeno teleskopickou sedlovkou. Ve vidlicích a tlumičích se absolutně nevyznám, tak nevím co je kvalitní a vydrží. Sram vs Shimano osazení se taky moc nevyznám, tak si nechám poradit.

      Díky za rady a tipy :-)

      0 1
      • vasek80  

        Založ si nové vlákno. Takto v tom bude zmatek.

        0 0
      • Azmir  

        Radši si založ vlastní, než vykopávat staré vlákna. Na to, že nevíš vůbec co chceš, tak máš celkem štědrý rozpočet :)).

        Co třeba co jezdíš, kolik a jakým tempem toho ročně najedeš, kolik vážíš/měříš?

        0 0
        • Edwin  

          Sorry, ale co vyčteš z ročního nájezdu 2000 km / 17 kmh?

          0 0
          • Azmir  

            Že bys nepotřeboval kolo za 100k a nebude nutná XC raketa na závodění, ale klidně to může být něco pohodlnějšího.

            0 0
            • sexyshock  

              Díky za reakci. V podstatě ještě sám pořádně nevím co vybrat. Začal jsem u trail biku, ale čím víc pročítám diskuze a různé články a recenze, tak docházím k tomu, že bych se přiklonil klidně k XC. Ale určitě si nechám poradit.

              Dříve jsem jezdil na celopéru ani už nevím jaké značky. Když mi ho ukradli, tak jsem přešel na krosové kolo na dojíždění do práce, ale to bylo tak všechno. Zábavu si na tom člověk moc neužije a vyklepanej jsem byl z každé jízdy tak že to bylo za trest a o to méně jsem jezdil.

              Teď proto hledám něco pohodlnějšího, ve smyslu celopéra, na jezdivějších gumách, s čím můžu dojet v pohodě po silnici do práce, vyrazit na výlet na lesní cesty, stezky, nějaký lehčí terén a možná i někdy vyrazit na nějaký pěkný flow trail. Proto asi ani nepotřebuju nějaké vysoké zdvihy. Spíš něco co pěkně pojede, ale užiju si na tom i zábavu.

              Kolo budu pravidelně nosit v rukách do třetího patra v paneláku, tak váhu taky trošku řeším.

              V geometrii současných kol se vůbec nevyznám, takže bádám, pročítám a nakonec vždy dojdu sem a odhodlávám se, že vám sem napíšu prosbu o radu co vůbec vybrat.

              Jo a ta cena kolem 100k.. to jsem si stanovil proto, protože chci něco opravdu kvalitně osazeného, co mi vydrží pěkných pár let sloužit.

              1 0
              • Gwaihir  

                Canyon lux trail nebo canyon neuron?

                0 1
                • Kakobot  

                  Lux Trail je momentálně nedostupný, jinak super bike, jediné co mi na něm vadí je, že nemá UDH patku.

                  Za mě osobně bych mu doporučil tu Orbeu oiz, je to naprosto nádherný bike se slušným poměrem cena/výbava.

                  0 1
              • Azmir  

                Ono to XC fully moc pohodlné nejsou, hledej něco se zdvihy okolo 120–130, stejně záleží hlavně od pláštů a ne až tak od zdvihu. Ve vedlějším vlákně do 50k padlo YT Izzo ve slevě, já bych šel cestou nejlevnějšího modelu a hodit to do elektriky a dát lehké kola, ale samozřějmě se dá s tvojím rozpočtem jít klidně rovnou do nejvyššího modelu, ale v elektrice není https://www.yt-industries.com/…o-29-core-2/

                1 0
      • tomxxx  

        Pokud seženeš epic evo comp kolem 90tisic, tak je to možná trochu dobrej kauf, jinak mi přijde lepší ta orbea, třeba rychlím kouknutím:

        https://www.kolovnashop.cz/…-black-2023/

        Ono asi teď už není vyloženě blbé kolo. Pro sebe bych koukal taky po epicu evo, erbee oiz, santacruzu blur TR, Intense Sniper.

        Asi bych vybíral hodně podle ceny.

        0 0
    • sexyshock  

      Díky za reakci. V podstatě ještě sám pořádně nevím co vybrat. Začal jsem u trail biku, ale čím víc pročítám diskuze a různé články a recenze, tak docházím k tomu, že bych se přiklonil klidně k XC. Ale určitě si nechám poradit.

      Dříve jsem jezdil na celopéru ani už nevím jaké značky. Když mi ho ukradli, tak jsem přešel na krosové kolo na dojíždění do práce, ale to bylo tak všechno. Zábavu si na tom člověk moc neužije a vyklepanej jsem byl z každé jízdy tak že to bylo za trest a o to méně jsem jezdil.

      Teď proto hledám něco pohodlnějšího, ve smyslu celopéra, na jezdivějších gumách, s čím můžu dojet v pohodě po silnici do práce, vyrazit na výlet na lesní cesty, stezky, nějaký lehčí terén a možná i někdy vyrazit na nějaký pěkný flow trail. Proto asi ani nepotřebuju nějaké vysoké zdvihy. Spíš něco co pěkně pojede, ale užiju si na tom i zábavu.

      Kolo budu pravidelně nosit v rukách do třetího patra v paneláku, tak váhu taky trošku řeším.

      V geometrii současných kol se vůbec nevyznám, takže bádám, pročítám a nakonec vždy dojdu sem a odhodlávám se, že vám sem napíšu prosbu o radu co vůbec vybrat.

      Jo a ta cena kolem 100k.. to jsem si stanovil proto, protože chci něco opravdu kvalitně osazeného, co mi vydrží pěkných pár let sloužit.

      0 0
    • GGW  

      Na Liquid Bike byla Orbea Oiz M20 za cca 100k. Asi bajk co bych bral, takove downcountry, narves tam siroke plaste (na xc pomery), moderni geo a slusna vybava na SRAM GX :)

      0 0
      • Esi  

        Jo to vypadá taky dobře, 34 vidlice, řazení SRAM brzdy naštěstí Shimano, jen ho nemají nikde v XL :-(

        0 0
      • scoty  

        sram lunar + brzdy sh m6100 za 110 000,– žádná sláva…

        0 0
        • Esi  

          Jsem to teď viděl ve výprodejů za 94, ale jen pro prcky

          0 0
    • sexyshock  

      Azmire díky za tip ;-) To Yt Izzo core mě hodně zaujalo. Ve verzi core 3 a core 4 je i hodně slušná výbava a váhově taky super. Zase ten výběr pomalinku přechází od těch XC raket k trail kolům, kde jsem s výběrem začínal. No jsem z toho trošku jelen :D

      Koukal jsem na jejich tabulky velikostí a při moji výšce 176 cm nevím jestli přemýšlet nad M nebo L.

      Na kolo nespěchám, takže když koupím něco na konci roku nebo po novém roce tak to bude super, jenom si chci udělat nějakou představu a vybrat pár kandidátů a pak se rozhodnu podle aktuálních cen, případně slev.

      Podle stránek YT to posílají asi tak jak Canyon z Německa v krabici, částečně složené a doma si ho domontuješ, že? Má někdo zkušenost s objednávkou přímo od nich?

      0 0
        • pumpy  

          Intense jsem kupoval letos na jaře a fajn kolo. Sjedu s tím všechno co jezdím. Od xc, až po trailiky. Neni to úplně trail mašina jako nebyl reactor. Ale na traily se dostávám čím dál tím míň. Nahodl jsem karbon kola a super.

          Jak někdo psal jediná nevýhoda je že to nemá UDH patku. Ale pokud neplánuje uphlgrade na Transmission axs tak to zas tak nevadí.

          0 0
          • TK75  

            moc pekny..tohle mi prijde k nam idealni

            1 0
            • cft  

              Jo, jezdí se na tom fajn :)

              0 0
              • TK75  

                Dobrý fotky ))

                Vidle je 120?

                0 0
                • cft  

                  jo, 120, 120 sniper T

                  0 0
                  • TK75  

                    jasny…spis jsem myslel jestli jsi nedaval treba 130 nebo tak.Sam jsem to ted zvazoval u pevnaka, ale 120 a pneu co taky jedou mi prijde jako dost zabavna kombinace

                    0 0
                    • cft  

                      na pevňáku mám 100mm sida a už takhle je full 120 obrovskej posun, 130 pro mě netřeba. A do velkýho bordelu mám enduro, ale to teď moc nejezdim. Už takhle sniper vyhovuje a vlastně by mi stačil jako jediný kolo.

                      0 0
                      • pumpy  

                        I me sniper stačí jako jediné kolo do terénu na pevnaku mám 130 ale už hodně dlouho jsem na něm nejel.

                        Ale nejčastěji rlted jezdim asi na gravelu

                        0 0
              • pumpy  

                Co jezdíš prosím tě za pláště?

                0 0
          • snas89  

            Souhlas. I po letech na to kolo nedám dopustit.

            0 0
            • cft  

              Na trilogy jsem měl vpředu ground control a vzadu fast trak + vložka, jinak vpředu vozík fast trak a vzadu renegade s vložkou. Vše od spec v 2,35 sirce.

              1 0
    • lac1  

      Tady OIZ M20 za cca 80k v XL

      https://bikemove.de/…22-XL/100483

      0 0
    • Bobbb  

      Vybiral jsem nedavno fulla, zkousel jsem Canyon Lux, Scalpel SE, Scalpel 3, Supercaliber, Oiz a skoncil u Scalpel 1 :-). Chtel jsem 120mm, remote lockout, teleskop, BSA a UDH a to nabizi jen Orbea 2023. Scalpel 3 a 1 je obrovsky rozdil, SE verze se SIDem na traily zase lepsi nez Leftyna. Rozhodly slevy v DE a jsem spokojenej :-)

      1 0
      • Esi  

        Mě se ta Lefty líbí, trochu se bojím toho servisu, to si domá sám neuděláš :-(

        kde jsi kupoval ?

        0 0
        • Bobbb  

          Na bike-boarder.de. Lefty porad ladim, uz vyrazne pod doporuceny tlak a stale nechodi ani na 90 procent zdvihu. Jsem uz na 100psi (doporuceno 150psi). Ja ten servis ojebaval i na Rebe, tak v tom asi budu pokracovat…

          0 0
          • novas752  

            Tak tomu musíš víc naložit. ;-)

            0 0
            • Bobbb  

              Tak s moji „vytribenou“ technikou a vyssi vahou myslim, ze to moc nesetrim :-). Koukal jsem na SP a profici chodi na dorazy snad na kazdem brdku a vazi o 30kg min :-)

              0 0
              • novas752  

                Nebo přifoukni maličko tlumič nebo do něj strč token. To trochu víc zatíží předek.

                0 0
          • Esi  

            díky

            No já myslel spíš výměnu oleje a podobné srandy, nevím jestli když má člověk jednu vidlici v rodině má smysl si na to kupovat vercajk, přece jen na normální vidlici vlastně nic nepotřebuješ, malý servis uděláš za pár minut o víkendu bez nějakého speciálního nářadí

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.