Kdysi jsem slintal nad Epicem od Spešla. Letos už mám konečně naspořený nějaký finance a až to trochu oschne jdu si půjčit Lapierra a Cube, jeden snad vyhraje.Co by jste si koupili neomezený vaším kontem a s jakým zdvihem ? Hoďte odkaz, nebo foto.
Kdysi jsem slintal nad Epicem od Spešla. Letos už mám konečně naspořený nějaký finance a až to trochu oschne jdu si půjčit Lapierra a Cube, jeden snad vyhraje.Co by jste si koupili neomezený vaším kontem a s jakým zdvihem ? Hoďte odkaz, nebo foto.
Anketa: Pro mě ideální zdvihy zdvihy
mám toho víc. foes FXR, liteville 901, intense tracer, 6.6 nebo uzzi, santa blur LT, nomad nebo heckler, LP spicy, trek remedy, orange alpine …
Pár jedinců, kteři tomu vůbec nerozumí, ho označili jako hnus, ale to jsou jen jedinci, většinou negramotní, a neví co je hezký, viď fousku:) Jinak mé kolo snů je starý SCALPEL, je nádherný, funkčnost, jako že jsou čepy v jedné ose, a že je to velká páka na malý tlumič, neřešim, ostatně můj full je malá náhražka scalpela:)
Jen jsem vložil fotku s jinou vidlí, s leftynou je samozřejmě ještě hezčí:)
No takze podle tebe sem negramotny.
Tak mé kolo snů by byl novej scalpel jako má tady třeba desig. Rychlej full kolem 9kg. Jednou jsem viděl jet staršího pána s paní na takovejch kolech a v civilních hadrech. Evidentně přišli do obchodu a řekli – chceme to nejlepší, cenu neřešíme. :-)
Kyždý máme jiný vkus a jiný požadavky na bika a v tom je ta paráda a třeba rozmanitost odpružení fullů. Problém nastane, když můžeš koupit jenom jeden kousek. No nebylo za bolševika líp ? Nebylo z čeho vybírat a tedy nenastal problém. 8-))
Tenhle byl asi nejhezčí:
dal bych si říct:)
momentalne si sen plnim.. Ibis Mojo 140mm.. planovana vaha do 11,5kg, snom ale ostava dostat to tak medzi 10,5–11kg bez ubrania na funkcnosti :)
Pokud by měl jeden chtít zvolit skutečný kompromis pro zvládnutí pokud možno co nejvíce % terénu, tak si myslím, že volbou by měl být asi karbonový full kolem 140mm zdvihů. Ty dnes mají mezi 10 – 11kg, takže XC, maratony i endurka by měly zvládnout. Freeride již hůř a DH je opravdu, řekl bych, samostatná kapitola.
full přece nemůže být sen :-)
akorát by se mi víc líbil v oranžové nebo černé
todle je asi nejhezčí skorokolo jaký sem kdy viděl. :-))
Může :-)
To si nevšimli, že jim to kolo spadlo? :D
Nemá to na Tebe nějak moc převodů?
tak dlouho jsem se za svym full ramem snu pidil a ted ho mam :P
Epic byl zvláštní a myslím, že spousta lidí si ho oblíbila hlavně díky velké reklamní masáži. Kdyby nebyl tak těžký rám, tak bych si ho ale třeba taky koupil. Jinak mým snem je Ibis Mojo, dopředu narvat vidli od DT Swissu a udělat celopérko kol 11kg. Ale těch kol je víc a je těžký něco vybrat. Každou chvíli se můj názor mění podle designu:-)
Mno, jeste nedavno bych odpovedel, ze svuj sen uz mam doma..ona to taky je pravda, ale muj Intense uz ma preci jen hodne nalitano a citim, ze ve sjezdech dostava trosku vic, nez na co je delanych tech jeho 100mm…
Takze treba Ellsworth Epiphany by mi nevadil (130mm), Tomac na 140ti nebo neco podobne poladeneho…dokonce bych snad uvazoval i o Bionicon, ale to bych potreboval vyzkouset..
já osobně canyon lu už si na něj brousím zub,asi si ho pořídím na vánoce
Tak pod ten se ti podepisuju, je to krása. Bohužel dokud nevyjdu školu,je to trošku mimo moje finanční možnosti…
U mě bude mimo finanční možnosti i jak vyjdu školu :-X
Jirko, tohle jsem ale nechtěl slyšet:-D Náhodou, ty jako strojař na tom nebudeš tak zle, vy aspoň nějaký místa najdete. Pro designéry je to slabota největší:-(
No ale zas když designer najde slušného fleka, tak to pak stojí za to :)
Bohužel, u nás je to tak škodovka a možná pár dalších. Je toho jak šafránu:-(
jeste vlastne mam jeden nesplneny : ) Liteville 301
:)
Pokud by existoval nějakej rám se zdvihem 150–160mm, ideálně titanovej, Horst Link nebo VPP, průmyslový ložiska, možnost montáže Down Swing přesmykače, ISCG, hlavovka 1,5'' dole a 1,1/8" nahoře, s chytře umístěnym a přístupnym tlumičem Magura MX, bez míst, kam by se chytalo bláto, pochopitelně nepraskající nebo se jinak nekurvící a s dobrejma jízdníma vlastnostma a charakteristikou odpružení, s výraznym slopingem a dobře vypadající ve velký velikosti…:))))…, tak pak bych už něco vymyslel;)
Co mě napadá tak TITUS EL GUAPO Ti, titanovej rám, 1,5" hlava, zdvih 155mm
Super, až na ten tlumič to sedí. Bohužel je to dost koza:)))
Je to „ještě“ neexistující full…karbonový 29er HIFI od Fishera…rám OCLV předního trojúhelníku i zadní stavby ABP v týmových barvách FisherFactoryTeamu, kola Bontrager XXX-lite TBLS, pláště WTB Vulpine, vidlice Fox RP24 remote, tlumič Fox RP23 remote, sedlo WTB Rocket SLT White, komplet X.0, PG990, kliky TruVativ Noir OCT, komponenty Bontrager – vše v karbonu. :o)
No, tak zpětně soudím, že jsem se v minulosti trefil do černého…jenomže teď to není karbonový hifi, ale karbonový superfly :o)))
Chtěl bych něco, co bude vážit ±10kg, zdvih 150mm, dokopce pojede jako lehké HT z kopce jako odolné enduro, maximální odezva, maximální komfort – tak by měl vypadat full snů, čekám na tipy :-)
myslim že ze standartních kol je k tomuhle nejblíž Maverick Durance.
No nevím, maximální odezva mi nejde moc dohromady s tou už dost brutální změnou vzdálenosti sedla od středu při pružení. U i-drivu je to minimální a tam to téměř nikdo vůbec nezaregistruje. U Mavericku to někteří také zkousnou, já bych na tom třeba už nemohl vůbec jezdit. Tahle vlastnost to kolo u mě zcela diskvalifikuje.
Taky je to jedna z mála značek, která si dovolila nezachovávat tuto vzdálenost konstatní během pružení.
Tím netvrdím, že by nemohl jít za pedálem, jen to, že když se mi bude pořád měnit ta vzdálenost, že těžko kolo dostane maximální odezvu od jezdce.
Ještě doplním konkrétně pro Durance 2008. Mezi 30 a 60mm zdvihu (to je příklad mezi sagem a lehounkým prpružením), což je rozsah, ve kterém se pohybuje stavba neustále, tedy nejde pouze o občasný přejezd větších překážek, kde by to tak nevadilo. A mezi těmito zdvihy se změní vzdálenost sedlo střed už téměř o celý 1cm (přesněji je to někde kolem 7–8mm).
A mezi 30 a 100mm, což je situace ke které ještě běžně bude docházet za jízdy v sedle a za současného šlapání, tak je ta změná už blízko 2cm.
Teorie je sice zajímavá a jistě důležitá a je jistě možný že ty bys na tom kole jezdit nechtěl. Já jsem na durancovi 07 jel poslední mistrák v maratonu v beskidech. Nebral sem ho tam abych jel vylet… pritom nafoukanej byl normalne, sag kolem 20%, cili zadny prefoukani. Na tom kole sem ve stoje po asfaltu predjizdel kluky na pevnejch kolech a smal se, oni nechapali. Ted fakt neprehanim. To kolo slapanim znacne tuhne, coz mnozi povazuji za problem, ja to u kola takoveho urceni shledavam jako obrovske plus. Tuhnuti je tak akorat na to, aby se pode mnou nehlo(coz je pri tom zdvihu co rict) a pritom bralo nerovnosti velmi schopne. Ve vysledku jsem presvedcen, ze sem byl podstatne rychlejsi nez na HT. Neměl sem loni vubec dobrou sezonu, presto sem na mistraku v kategorii hoby do 30ti kilak pred cilem pichnul ze 2. mista…i tak 3 misto v cili, celkem necekane, ale na tom kole se pri trose fyzicky dalo v pohode vyhrat.
Pro me je Durance kolo, ktery bych mel pokud bych si mohl vybrat jedno kolo.
Ve stoje problém není nikdy, tam je to v pohodě. A v sedě záleží jak to komu vadí nebo ne. Já jsem konkrétně Maverika nejel, ale mám ověřeno, že mi vadí i menší změny. Pokud takhle hodně tuhne, tak tím to může vadit méně, obzvlášť v lehkém terénu, ale na druhou stranu pak by pro mě nebyl kvůli tomu tuhnutí.
Věřím ale, že si na tom kole mohl být i rychlejší než na HT, když takhle tuhne pod záběrem.
Jinak mě tohle docela kdysi zajímalo, jestli to na Maveriku jezdcům vadí nebo ne a hledal jsem k tomu info na zahraničních diskuzích. A je to různé, někomu vůbec, někomu trochu, někomu extrémně.
No já sem byl jednoduše nadšenej. Změna vzdálenosti kliky sedlo mi vůbec nevadila, resp. vůbec sem si nevšiml něčeho nepříjemného. Ten závod jinak vůbec nebyl lehkej a tohle kolo mi hodně pomohlo. Vyzdvihovanou výhodou by měla být trajektorie zadního kola, která je u monolinku ideální – zadní kolo jde do zdvihu šikmo dozadu, tedy ve směru nárazů na překážky, což mu pomáhá ve spracovávání nerovností i přes částečné uzavření tahem řetězu. Dlaší předností je hmotnost, která je na ty zdvihy perfektní. Kolo na kterém sem jel nebylo žádná gramařina a i tak mělo příjemných cca 11,5kg. To si myslim na zdvih 160/130 není vůbec špatný. A 10,5kg u tohole ramu s vidlici neni vubec problem:)
Některé parametry má ten rám super, to bez debat. Trajektorie zadního kola není obecně tak moc význmaná pro chování, to se podle mě dost přeceňuje, i když na druhou stranu zrovna Maverick tu trajektorii směrem vzad má velmi výraznou i oproti vpp, takže tady se to už projevit může i poměrně významně, tedy jeho plus to jistě je. Váha je také vynikající.
Názor majitele: Na tý ML8 je to eště o kus víc ale za jízdy to absolutně neregistruju…
Jinak jel sem i na Durancu a že by tuhnul pod šlapánim mi nepřišlo, ML8 už vůbec ne – v sedě se skoro nehne a přitom žehlí – ve stoje už de možná trochu moc do zdvihu, ale zas nijak závratně (+ s přihlédnutim ke zdvihum a určení…)
A když tak moc tuhne dokonce i ve stoje, to už by pro mě byla noční můra :-)
Tak to mě jako první napadá poslední Scott Genius Limited. Přesně dle tvého zadání.
Ellsworth Moment
opravdu se mi líbí" Liteville 301":http://www.liteville.de/t/22_29.html jak designem a konstrukcí tak možností volby barvy :)
Vzhledem k momentálnímu stavu rodinných financí mi bude stačit když seženu vahadlo na Rocky Mountain Slayera z roku 01/02. Dostanu se tak z ultrachrtích 80mm na chrtí 120 :) Bohužel pánové z Ultrasportu to nejsou schopni už přes rok sehnat. Takže pokud se vám někomu doma válí …
Ellsworth
pokud budu mluvit za sebe tak ja si svůj sen splnil:-)..byť to stálo peněz jak šlupek,tak vím že u mě kolo snů neznamená koupě slavné značky nebo čim víc nul na cenovce tím je to záruka elegance a originality, jak některé z v tomto vlákně uvedené modely..funkční, designově jednoduchý, na prdel padnoucí=pro mě splněný sen..
takže už ses sžil a tlumič doladil ??
jo jo:-)…Foxka a tlumic super, ohledně Foxky jsem rád že jsem neměnil za RVL..a tlumic zatím bez problemu, linernejsi chod tlumice spolu se systemem stavby mi vyhovuji…120 mm se mi zatím jeví jako dostačující pro první full..na jednu stranu si uživám více výjezdy oproti HT, ale trošku mi chybí snížit vidlu ze 120 níže…při dlouhých kopcích v Krkonoších už to bylo celkem na budku:-D…jeste si ted budu hrat se sedlem a taky asi s vlajdama…
Tak přesně tento kousek přistál minulej týden v garáži našeho klubovýho kolegy. Je to raketa !
jeste tu asi nepadl
nebo nektery full od Extralite (fotky nize)
(jak se dela slitnajici smajlik?) :-)
Momentálně je můj full snů jakýkoliv full aspoň střední třídy se zdvihy 100 – 120 mm. Holt jsem skromný člověk :)
už dlhšiu dobu ma drží toto, snáď naň niekedy narazím v sekcíi bazar za dobru cenu,najlepšie Lko :D
nezminil ses co jezdis za teren. jestli to neni zrovna xc tak nejlepsi pomer cena/vykon ma podle me giant reign. vybavu das dle penez. otazka je jestli sezenes pozadovanou velikost. ja mam lapierrko '07 x-control 130 s talasem 120–140 rl a plna spokojenost. ty novejsi az na 100 zdvihy maji pouze 4 cep a to uz takova pecka neni. tak stastnou ruku
S tou peckou je to otázka, jak komu, co sedí.
Zesty je pro mě o třídu lepší než x-control 130. Tyhle kola jsem jel obě. Částečně je to dané tím, že mi nesedí moc vpp (to je čistě individuální) a částečně tím, že Zesty má z mojeho pohledu mnohem lepší průběh zadní stavby než x-control 130 (tady to je samozřejmě také individuální, i když tady moc nechápu, z jakého důvodu někdo ocení průběh x-controlu, narozdíl od vlastností vpp, kde je to jasné, proč někomu sedí vpp více). Tady by mě zajímalo, jak si na tom s využíváním zdvihu u x-controlu?
Už jsem" tady":/forum/cube-vslapierre/967036/forum.html#unread1 měl vlákno a probíral to i s Mlokem. Chci si zajet občas maratonek a celodenní vyjížďky. Nejsem žádnej sjezdovej divočák. Chci to co asi všichni – aby uměl mazat do kopce, z kopce aby něco přežehlil a nevážil 14 kg. Zdvih tak 120 na 120 rozpočet tak 60 l.
já bych to asi střídal… Já bych třeba chtěl zkusit nomáda v Sku, váha tak 14kg… Taky Canoyn Torque by nemusel bejt špatnej.
Aby byl pohodlnej, sportovní, a nemusel se foukat když chci skákat. Prostě něco jako Reign, který nechodí tolik k dorazu :-)
Neříkám, že je to sen, ale taky slušně provedený – Sportlife
Pro mě nevkusné :)
můj full snů (nebo spíš rám snů) by měl vypadat nějak takhle :) (je to ještě nedodělané, chybí tam třeba návařky na brzdy, patka apod., ale časem dodělám celé kolo :D )
jo a jinak je to 19" (ikdyž já bych potřeboval 21"), zdvih 130mm a vzadu je pevná 10mm osa
Zajímavý systém. V jakém programu to kreslíš? Mám v plánu si taky něco takového nakreslit, akorát bojuju s tím, že program ve kterém sem kreslil dřív se na škole na které jsem teď neučí, tak to chci udělat v tom jejich. Akorát s ním zatím dost bojuju.
jako strojař mám rád složité systém, prostě když tam je plno hejblátek :) a málokterý systém se mi líbí tak jsem navrhnul tohle. Na přenos síly to nebude ideální ale líbí se mi to :) modelováno to je v inventoru, rhino nebo podobné by byly lepší, ale s těma neumím.
Invertor je fajn, dělal sem s ním a je celkem jednoduchý a funkční. Teď dělám se SolidWorksem a občas z něho rostu, ale je to asi jen o zvyku, ty programy prostě některé věci dělají každý jinak.
Jak by se takový systém mohl chovat si ale fakt nedovedu představit, ale přijde mi to jako dobrá šílenost :)
inventor je opravdu jednoduchý, daní za to je nemožnost modelování karoserií a složitých křivkových ploch. A ty rendery co dělá taky nejsou úplně realistické. A taky z něho často rostu, ale k většině věcí je dostatečný :)
Jinak ten systém nevím jak by fungoval, podle mě by to zas takový problém nebyl. Zvlášť když se tenhle systém opravdu dělá :( jsem myslel jak budu originální ale podíval jsem se na pár kol yeti jak doporučil mr.antik a našel jsem tohle :( ten můj ale vypadá líp :D
Inventor je na ovládání jednodušší, v Solidu má člověk víc možností a vychytávek. Vítěz je Solid, i když Inventor mám na jednodušší součástky raději :)
koukam ze strojar si uz dneska taky muze rikat kde kdo:) jeste zes rovnou nenapsal konstrukter.
jako strojař mám rád složité systém, prostě když tam je plno hejblátek :) a málokterý systém se mi líbí tak jsem navrhnul tohle. Na přenos síly to nebude ideální ale líbí se mi to :) modelováno to je v inventoru, rhino nebo podobné by byly lepší, ale s těma neumím.
tak tam ještě přidej nějaký hejblátko ala Yeti nebo Kona Coiler :-))
To neni full ale Ht:-D
asi tak, retezovy vzpery mas pevny;)
Ložiska jsou okolo domečku ne?
Já snil rok o kole, které může být pro někoho tuctovkou a konfekcí. Před měsícem jsem si jej koupil. Sice mě zatím nějak pořád zlobí a až tak moc radosti nedělá, ale doufám, že se to změní a zžiju se s ním.
Váha je celkem tragická. Po vyjížďce na které jsem nasbíral dost bláta mělo s brašničkou, tachometrem a samozřejmě pedálama 14.2kg. Takže můj sen je to stlačit alespoň na 13
keď bolo toho blata dosť, tak na splnenie tvojho sna by malo stačiť odmontovat brašnu a 5 minút so záhradnou hadicou…
Zas tolik bohužel ne. Viděl bych to tak na 200g, zejména pod rámovou trubkou mezi bovdenama
Proboha viděl
Tak, tak neřeš to a jezdi. Mám něco podobného a na stejném kole jako máš ty jsem taky jezdil, když jsem měl svoje na reklamaci. Jasně, to kolo má nějaké chyby, to asi skoro každé, ale jízdní vlastnosti veškerá negativa zastíní. Boj s váhou si dobře rozmysli, bude to docela fin. náročné a sundat celý 1 kg bude sakra těžký oříšek.
Ono půl kilo mám rezervu v pláštích. Dojíždím starší Schwalbe Black jack v drátu které dle výrobce nají 740g.
hm, nemal si kupovať tú váhu. mohol by si si užívať nový bajk, a ne riešiť že musíš kilo zhodiť… ;o)
snad buduci rok :)
Já si nedávno sen splnil. Není to nejvíc top kolo, značka taky hodně lidí pobuřuje, ale pro mě je GT Sensor 1.0 kolo snů :-)
Sensor je hezkej. Dřív se mi hodně líbilo Force, ale Sensor je takovej chrtík proti němu. Také jsem jej měl ve výběru.
Jak nemám rád ty všemožně zprohýbané trubky, tak se mi Sensor líbí a Force snad ještě víc, ale tam už je na mě těch 140mm moc. Jinak za ty peníze se asi dá vybrat i lepší kolo. Tohle je ale pro mě srdcovka ;-)
tenhle stroj mám doma též… je super! jen mi blbne tlumič, tak ho mám na reklamaci…
Nejsem znalec…
ale líbilo by semi:
MERIDA TRANS-MISSION CARBON 4000-D