Zdravíčko,
letos budu vozit 29" galusky TUFO, a nemám žádný zkušenosti s tim, jak fungujou tmely TUFO. Proto doufám že už nějakej zkušenej biker otestoval mlíko Noutůbs v bajkovejch galdách a prozradí mi, jestli to funguje jak má.
Zdravíčko,
letos budu vozit 29" galusky TUFO, a nemám žádný zkušenosti s tim, jak fungujou tmely TUFO. Proto doufám že už nějakej zkušenej biker otestoval mlíko Noutůbs v bajkovejch galdách a prozradí mi, jestli to funguje jak má.
A hele, kdo se to tu objevil :).
Já plánuju letos stejnou kombinaci, ale po zkušenostech s NoTubes z plášťů ho tam dávat nebudu, nevydrží moc dlouho a občas se sráží, z galusky už ho ale člověk nevyleje, aby dal novej. Ale taky nevím, co tam nakonec budu dávat, jestli vůbec něco. Bavil jsem se s lidma, co už galusky vozí a většinou tam nevozí nic a Tufo Extreme tam nalejou až v případě defektu. Ten Standard prej celkem vysychá, i když Tufo píše, že se dá vozit preventivně…
To by mě zaky zajimalo, ale nic tam asi lít nebudu, jen budu vozit knoty a extrema:-) Kdyžtak dojedu po ráfku
Na tmel bych se vyprdl. Galusky (Tufo) jsem loni vozil. Nejsem žádný závodník, ale celou sezónu bez defektu. Tmel extrem jsem použil pouze jednou a to na ust plášť a zalepeno během chvíle. Horší je to s cenou galusek a hlavně přelepování je porod.
Přelepování? Nejde to sundat bo co?
No moc ne, obvykle tam zůstalo ještě lepidlo z lepící pásky a to jsem taky radši dával pryč. Když to šlo hodně dobře tak minimálně půl hodiny výměna zabrala.
no je to sranda no :-) a cistit rafek od lepidla je zabavicka
A čím to čistíš? Benzín?
Toluen, nebo ředidlo. Dá se to taky nahřát fénem. Páska jde dolů krásně, chemoprén jde hůř.
Je to práce max na 30 minut.
tak tak, navíc nemusíš čistit pokaždé,
Kuci od nas davej tmel az pri defektu, co si tak pamatuji dva roky dozadu tak je potkal tak 1–2 defekty dohromady za dva roky (odhadem 45–50 zavodu), ale od lonska jezdej zase tubeless.
Funguje perfektně.
Ty z tech kol musis mit desnou radost, ze tu provozujes takovouto opakovanou archeologii.
Vic uz toho v historii neni? :)
Jen zkusenosti. 5let bezdusaky, ted rok galdy. Nekdy jezdim na zavodech tlak tak 1,4 1,5, kdyz je vic korenu a je to parada. To s bezdusakem nedas. Anebo cvaknes neopravitelne plast jako ja a to nekolikrat.
Nevím, jestli jsem neobjevil Ameriku, ale třeba to někomu pomůže. Já jsem tady odpověď hledal, ale nenašel.
V servise mi do galusek Tufo při montáži na kolo nalili preventivně přiložený tmel Tufo extreme. Věděl jsem, že se dává až při defektu, tak mi to pořád vrtalo hlavou. Pak jsem zjistil, že tmel Tufo Standart se dá nalít preventivně. Co s tím, co se stane při defektu? Tak jsem napsal do Tufa a odpověď přišla tato:
*tmel bude fungovat jako prevence jen velmi krátkou dobu, odhaduji 2– 3 týdny (v současném počasí, v létě při vyšších teplotách je doba ještě kratší).
Tmel se v galusce postupně vysráží a zůstane přilnutý na obvodu vnitřní stěny galusky.
Životnost tmelu můžete prodloužit tak, že jej zředíte „žlutým“ tmelem Standard (opět půl lahvičky do každého kola).
Tmel bude „živý“ až 2–3 měsíce a účinnější než samotný Standard.*
Neni nad to, kdyz jsou v servisu odbornici, kteri kola servisuji uz 20 let, „vsechno znaji“, tak co by se divali na navod k cemu je co urceno…
A to jsem i říkal, že je to tam napsáno…
ty jo, ale on myslí servisáka co ti to tam dal
Však já taky. Musím mu to pak nějak decentně podat :)
Decentne mu to podej tak, ze chces z ceny dalsiho servisu odecist ten Extreme tmel…
Vyřešeno s tím, že jsem mu dal špatnou lahvičku a že to doplním to tím standardem :) uf, tohohle si musím hýčkat..